Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
- Belisarius
- Δημοσιεύσεις: 4945
- Εγγραφή: 20 Μάιος 2018, 02:50
- Phorum.gr user: Belisarius
- Τοποθεσία: Στην ουρά του λύκου
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Σουβλίτσα λίγα πράγματα για τους Μπεκτασήδες:
Οργάνωση - Ιεραρχία
Είδαμε ότι εξ αρχής ο ιδρυτής έκτισε το τάγμα προσδίδοντας του καλή οργάνωση και δομή. Η ιεραρχία διαμορφώνεται πυραμιδικά με κορυφαίο τον Δέδε-μπάμπα (ή Ντεντέ-μπάμπα) τον «μεγάλο παππού». Αυτός ο αρχι-δέδες, υποστηρίζεται στο έργο του από τους Δέδες ή «παππούδες» που είναι γνωστοί επίσης και ως Καλίφες. Στην επόμενη ιεραρχική βαθμίδα βρίσκονται οι Μπάμπα, δηλαδή, οι δερβίσηδες που ηγούνται των τεκέδων και δίδουν πνευματική καθοδήγηση. Ακολουθούν οι απλοί Δερβίσηδες οι οποίοι έχουν δώσει όρκο και έχουν δικαίωμα να φέρουν τα εμβλήματα του τάγματος. Αυτοί αποτελούν και τη κατώτερη βαθμίδα του κλήρου. Μουχίμπ, ονομάζονται οι μυημένοι λαϊκοί. Τέλος τη βάση της ιεραρχίας αποτελούν οι Ασίκς, οι οποίοι είναι οι πιστοί λαϊκοί που όμως δεν έχουν βιώσει τη διαδικασία της μύησης.
Δόγμα
Οι Μπεκτασήδες ως δερβίσικο τάγμα βρίσκεται πλησίον του σιιτικού Ισλάμ όμως δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή ότι οι πεποιθήσεις του τάγματος προσεγγίζουν περισσότερο το σουνιτικό δόγμα. Η σύγχυση οφείλεται λιγότερο στους μπεκτασήδικους τρόπους και περισσότερο στο ότι όντως η μεγάλη πλειοψηφία των δερβίσικων ταγμάτων δέχονται την σουνιτική πρόταση διαδοχής. Άλλη μία ευρύτερα διαδεδομένη άποψη, την οποία αρνούνται οι ίδιοι οι Μπεκτασήδες, θέλει το τάγμα να διακρίνεται από χαλαρότητα ως προς τους τύπους και το επίσημο ισλαμικό τελετουργικό. Πιθανό αίτιο των πολλών παρερμηνειών και παρεξηγήσεων είναι ίσως ο θρησκευτικός συγκρητισμός και η μυστικοπάθεια που διακρίνουν το τάγμα. Κρίνεται συνεπώς σκόπιμη μία σύντομη παρουσίαση του δόγματος ώστε να αποσαφηνιστεί στοιχειωδώς ο χαρακτήρας της Μπεκτασηδικής λατρείας ώστε να τοποθετηθεί το τάγμα στη σωστή θέση εντός του ισλαμικού θρησκευτικού πλαισίου.
Το τάγμα, λοιπόν, αποδέχεται ως βάση τον ισλαμικό νόμο, δηλαδή τη Σαρία, ενώ πέραν των καθιερωμένων καθημερινών προσευχών έχει θεσπίσει επιπλέον δύο, μια το πρωί και μια το μεσημέρι. Ως σιιτικό παρακλάδι, οι μπεκτασήδες δερβίσηδες αποδέχονται και τιμούν τους δώδεκα ιμάμηδες της ιρανικής σχολής των δωδεκαϊστών. Η πίστη στον ένα και μοναδικό Θεό - Αλλάχ, πλαισιώνεται από την λατρεία του μέγιστου των προφητών, Μωάμεθ, διάδοχος του οποίου αναγνωρίζεται ο Αλή. Η γυναίκα του Αλή, Φατίμα, ο Χασάν και ο Χουσεΐν, οι μάρτυρες της Καρμπάλα και άλλες θρησκευτικές προσωπικότητες μνημονεύονται και λατρεύονται. Μια σειρά παραδοσιακών επαιτειών εορτάζονται κάθε έτος όμως συχνά με διαφοροποιημένο περιεχόμενο όπως για παράδειγμα το περσικό Νεβρούζ για το οποίο πιστεύεται πως είναι τα γενέθλια του ιμάμη Αλή. Ως μουσουλμάνοι μύστες οι Μπεκτασήδες δερβίσηδες παρότι δέχονται όλα τα βασικά στοιχεία της ισλαμικής πίστεως δεν τα ερμηνεύουν με βάση την ορθόδοξη αντίληψη που είναι γνωστή ως Ζαχίρ αλλά από μια «εσωτερική» οπτική που στον ισλαμικό κόσμο καλείται Μπατίν, την οποία θεωρούν ανώτερη. Επιπλέον ορισμένοι Μπεκτασήδες διατηρούν παγανιστικές αντιλήψεις οι οποίες δεν συναντώνται στο ορθόδοξο Ισλάμ. Μία από αυτές είναι η πίστη τους στη μετενσάρκωση των ψυχών και η μετά θάνατον τελειότητά ή τιμωρία μέσω της υιοθέτησης ζωικής μορφής. Παράλληλα, η ίδια η αγιολογία είναι διανθισμένη με παραδείγματα δερβίσηδων και αγίων που προβαίνουν σε υπερφυσικές πράξεις προκειμένου να διαδώσουν τη πίστη και παράλληλα να σώσουν τους ανθρώπους από το κακό. Πρέπει να σημειωθεί πως το δόγμα δεν είναι καταγεγραμμένο με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνά διαφορές στο τρόπο άσκησης της λατρείας μεταξύ των μπεκτασήδων δερβίσηδων και των τεκέδων του τάγματος.
Η θεμελιώδης έννοια της «Ενότητας του Όντος», όπως διατυπώθηκε από τον μεγάλο Σούφι, Ιμπν Αραμπί είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη μπεκτασηδική πίστη. Η ιδέα της Ενότητας του Όντος συχνά ερμηνεύεται έννοια συγγενής του πανθεϊσμού και συχνά γίνονται προσπάθειες παραλληλισμού με ινδουιστικές αντιλήψεις αλλά και με τον χριστιανισμό. Όσον αφορά τον τελευταίο, η σύγκριση γίνεται ως προς το ενυπόστατο και ομοούσιο της χριστιανικής Αγίας Τριάδος η οποία παραλληλίζεται με τις δερβίσικες διαδοχικές παρακλήσεις προς τους Αλλάχ, Μωάμεθ και Αλή. Ωστόσο οι Μεκτασήδες ενώ πράγματι εκφωνούν τα ονόματα του Θεού, του Προφήτη και του Διαδόχου μαζί, η επίκληση τους δεν υπονοεί ενιαία οντότητα. Η διάκριση είναι ξεκάθαρη: Ο Αλλάχ είναι ο δημιουργός, ο Μωάμεθ ο δημιουργός του μονοπατιού και ο Ιμάμης Αλή όπως και ο Χατζή Μπεκτάς Βελή είναι οδηγοί. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι στις αρχές του 20ου αιώνα, οι προσπάθειες του έλληνα δερβίση, Κάσο Μπάμπα να εισαγάγει την τριάδα «Ati, Biri, shejti» (Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα) στη πίστη, απορρίφθηκαν από το τάγμα.
Οργάνωση - Ιεραρχία
Είδαμε ότι εξ αρχής ο ιδρυτής έκτισε το τάγμα προσδίδοντας του καλή οργάνωση και δομή. Η ιεραρχία διαμορφώνεται πυραμιδικά με κορυφαίο τον Δέδε-μπάμπα (ή Ντεντέ-μπάμπα) τον «μεγάλο παππού». Αυτός ο αρχι-δέδες, υποστηρίζεται στο έργο του από τους Δέδες ή «παππούδες» που είναι γνωστοί επίσης και ως Καλίφες. Στην επόμενη ιεραρχική βαθμίδα βρίσκονται οι Μπάμπα, δηλαδή, οι δερβίσηδες που ηγούνται των τεκέδων και δίδουν πνευματική καθοδήγηση. Ακολουθούν οι απλοί Δερβίσηδες οι οποίοι έχουν δώσει όρκο και έχουν δικαίωμα να φέρουν τα εμβλήματα του τάγματος. Αυτοί αποτελούν και τη κατώτερη βαθμίδα του κλήρου. Μουχίμπ, ονομάζονται οι μυημένοι λαϊκοί. Τέλος τη βάση της ιεραρχίας αποτελούν οι Ασίκς, οι οποίοι είναι οι πιστοί λαϊκοί που όμως δεν έχουν βιώσει τη διαδικασία της μύησης.
Δόγμα
Οι Μπεκτασήδες ως δερβίσικο τάγμα βρίσκεται πλησίον του σιιτικού Ισλάμ όμως δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή ότι οι πεποιθήσεις του τάγματος προσεγγίζουν περισσότερο το σουνιτικό δόγμα. Η σύγχυση οφείλεται λιγότερο στους μπεκτασήδικους τρόπους και περισσότερο στο ότι όντως η μεγάλη πλειοψηφία των δερβίσικων ταγμάτων δέχονται την σουνιτική πρόταση διαδοχής. Άλλη μία ευρύτερα διαδεδομένη άποψη, την οποία αρνούνται οι ίδιοι οι Μπεκτασήδες, θέλει το τάγμα να διακρίνεται από χαλαρότητα ως προς τους τύπους και το επίσημο ισλαμικό τελετουργικό. Πιθανό αίτιο των πολλών παρερμηνειών και παρεξηγήσεων είναι ίσως ο θρησκευτικός συγκρητισμός και η μυστικοπάθεια που διακρίνουν το τάγμα. Κρίνεται συνεπώς σκόπιμη μία σύντομη παρουσίαση του δόγματος ώστε να αποσαφηνιστεί στοιχειωδώς ο χαρακτήρας της Μπεκτασηδικής λατρείας ώστε να τοποθετηθεί το τάγμα στη σωστή θέση εντός του ισλαμικού θρησκευτικού πλαισίου.
Το τάγμα, λοιπόν, αποδέχεται ως βάση τον ισλαμικό νόμο, δηλαδή τη Σαρία, ενώ πέραν των καθιερωμένων καθημερινών προσευχών έχει θεσπίσει επιπλέον δύο, μια το πρωί και μια το μεσημέρι. Ως σιιτικό παρακλάδι, οι μπεκτασήδες δερβίσηδες αποδέχονται και τιμούν τους δώδεκα ιμάμηδες της ιρανικής σχολής των δωδεκαϊστών. Η πίστη στον ένα και μοναδικό Θεό - Αλλάχ, πλαισιώνεται από την λατρεία του μέγιστου των προφητών, Μωάμεθ, διάδοχος του οποίου αναγνωρίζεται ο Αλή. Η γυναίκα του Αλή, Φατίμα, ο Χασάν και ο Χουσεΐν, οι μάρτυρες της Καρμπάλα και άλλες θρησκευτικές προσωπικότητες μνημονεύονται και λατρεύονται. Μια σειρά παραδοσιακών επαιτειών εορτάζονται κάθε έτος όμως συχνά με διαφοροποιημένο περιεχόμενο όπως για παράδειγμα το περσικό Νεβρούζ για το οποίο πιστεύεται πως είναι τα γενέθλια του ιμάμη Αλή. Ως μουσουλμάνοι μύστες οι Μπεκτασήδες δερβίσηδες παρότι δέχονται όλα τα βασικά στοιχεία της ισλαμικής πίστεως δεν τα ερμηνεύουν με βάση την ορθόδοξη αντίληψη που είναι γνωστή ως Ζαχίρ αλλά από μια «εσωτερική» οπτική που στον ισλαμικό κόσμο καλείται Μπατίν, την οποία θεωρούν ανώτερη. Επιπλέον ορισμένοι Μπεκτασήδες διατηρούν παγανιστικές αντιλήψεις οι οποίες δεν συναντώνται στο ορθόδοξο Ισλάμ. Μία από αυτές είναι η πίστη τους στη μετενσάρκωση των ψυχών και η μετά θάνατον τελειότητά ή τιμωρία μέσω της υιοθέτησης ζωικής μορφής. Παράλληλα, η ίδια η αγιολογία είναι διανθισμένη με παραδείγματα δερβίσηδων και αγίων που προβαίνουν σε υπερφυσικές πράξεις προκειμένου να διαδώσουν τη πίστη και παράλληλα να σώσουν τους ανθρώπους από το κακό. Πρέπει να σημειωθεί πως το δόγμα δεν είναι καταγεγραμμένο με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνά διαφορές στο τρόπο άσκησης της λατρείας μεταξύ των μπεκτασήδων δερβίσηδων και των τεκέδων του τάγματος.
Η θεμελιώδης έννοια της «Ενότητας του Όντος», όπως διατυπώθηκε από τον μεγάλο Σούφι, Ιμπν Αραμπί είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη μπεκτασηδική πίστη. Η ιδέα της Ενότητας του Όντος συχνά ερμηνεύεται έννοια συγγενής του πανθεϊσμού και συχνά γίνονται προσπάθειες παραλληλισμού με ινδουιστικές αντιλήψεις αλλά και με τον χριστιανισμό. Όσον αφορά τον τελευταίο, η σύγκριση γίνεται ως προς το ενυπόστατο και ομοούσιο της χριστιανικής Αγίας Τριάδος η οποία παραλληλίζεται με τις δερβίσικες διαδοχικές παρακλήσεις προς τους Αλλάχ, Μωάμεθ και Αλή. Ωστόσο οι Μεκτασήδες ενώ πράγματι εκφωνούν τα ονόματα του Θεού, του Προφήτη και του Διαδόχου μαζί, η επίκληση τους δεν υπονοεί ενιαία οντότητα. Η διάκριση είναι ξεκάθαρη: Ο Αλλάχ είναι ο δημιουργός, ο Μωάμεθ ο δημιουργός του μονοπατιού και ο Ιμάμης Αλή όπως και ο Χατζή Μπεκτάς Βελή είναι οδηγοί. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι στις αρχές του 20ου αιώνα, οι προσπάθειες του έλληνα δερβίση, Κάσο Μπάμπα να εισαγάγει την τριάδα «Ati, Biri, shejti» (Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα) στη πίστη, απορρίφθηκαν από το τάγμα.
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Κάτσε, αυτά που έχω σημειωμένα γι αυτούς είναι τα παρακάτω:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sufism#History
https://en.wikipedia.org/wiki/NaqshbandiThe Naqshbandi order is a notable exception to general rule of orders tracing their spiritual lineage through Muhammad's grandsons, as it traces the origin of its teachings from Muhammad to the first Islamic Caliph, Abu Bakr
https://en.wikipedia.org/wiki/Kh%C3%A2l ... %A2d%C3%AE
The Naqshbandi (Persian: نقشبندی) or Naqshbandiyah (Arabic: نقشبندية, translit. Naqshbandīyah) is a major Sunni spiritual order of Sufism. It got its name from Baha-ud-Din Naqshband Bukhari and traces its spiritual lineage to the Islamic prophet Muhammad through Abu Bakr, who was father-in-law, companion, and successor of Muhammad. Some Naqshbandi masters trace their lineage through Ali,[1] his son-in-law and successor, in keeping with most other Sufis
Αν ο Baghdadi έζησε τους τελευταίους αυτούς αιώνες, πώς γίνεται οι Naqshbandi να θεωρούνται αυτοί το πρώτο μυστικιστικό τάγμα?Khâlid-i Baghdâdî
Mevlana Halid-i Bagdadi, Halid-î Bağdadî, Mevlana Halid, Mawlana Khalid, al-Khalid or Khâlid-i Baghdâdî (1779–1827) was an Iraqi Kurdish Sufi,[1] by the name of Shaykh Diya al-Dīn Khalid al-Shahrazuri,[2] the founder of a branch of the Naqshbandi Sufi order - called Khalidi after him - that has had a profound impact not only on his native Kurdish lands but also on many other regions of the western Islamic world
Εντιτ: μπαρδόν, αυτός ήταν ιδρυτής κλάδου του τάγματος
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Ο Σουφισμος πρέπει να ειδωθεί και με το πρίσμα του συγκρητισμου πολλών δοξασιών και σχολών σκέψης της εγγύς Ανατολής
Από τον νεοπλατωνισμό, μέχρι τον Ζωροαστρισμό και τις μυστικές μοναστικές παραδόσεις
Οποτε, φαντάζομαι, ότι εφόσον ενδυθηκε τον ισλαμικό μανδύα είναι υποχρεωμένος να εμφανίζεται ως ουδέτερος ανάμεσα στο σουνιτικό και το σιιτικό δόγμα ενώ δεν είναι κανένα από αυτα
Από τον νεοπλατωνισμό, μέχρι τον Ζωροαστρισμό και τις μυστικές μοναστικές παραδόσεις
Οποτε, φαντάζομαι, ότι εφόσον ενδυθηκε τον ισλαμικό μανδύα είναι υποχρεωμένος να εμφανίζεται ως ουδέτερος ανάμεσα στο σουνιτικό και το σιιτικό δόγμα ενώ δεν είναι κανένα από αυτα
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Κάτσε να δούμε Μπερια ποιές είναι οι αρχικές ρίζες
Πάντως η wiki αναφέρει το ανάποδο από αυτό που λέμε εμείς εδώ (και που έχω καταλάβει κι εγώ από τα λίγα που έχω ψάξει εδώ κι εκεί):
https://en.wikipedia.org/wiki/Sufism#History
Πάντως η wiki αναφέρει το ανάποδο από αυτό που λέμε εμείς εδώ (και που έχω καταλάβει κι εγώ από τα λίγα που έχω ψάξει εδώ κι εκεί):
https://en.wikipedia.org/wiki/Sufism#History
Although the overwhelming majority of Sufis, both pre-modern and modern, were and are adherents of Sunni Islam, there also developed certain strands of Sufi practice within the ambit of Shia Islam during the late medieval period
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Επίσης, στην αναζήτηση για τις καταβολές των σούφι, εκτός άλλων υποθέσεων που γίνονται αναφέρει και αυτό:
Modern academics and scholars have rejected early Orientalist theories asserting a non-Islamic origin of Sufism,[47] The consensus is that it emerged in Western Asia
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
- taliban
- Δημοσιεύσεις: 13798
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 13:28
- Phorum.gr user: Πνεύμα Αντιλογίας
- Τοποθεσία: Καραβλαχία
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Οι ναξιμπεντί χρονολογούνται ως το αρχαιότερο τάγμα (1ο αιώνα του προφήτη = 7ο μ.χ αιώνα).
The Naqshbandi order is the only Sufi sect that can trace its origins back to the first century of the Prophet Muhammad, making it the oldest tariqa. Today it still has followers in the millions around the world. As a sect it and the Halvetis were particularly popular among theologians and government officials.
Πηγή: http://www.hurriyetdailynews.com/mystic ... mpire-9363
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Eυχαριτώ ταλιμπάνε
Μήπως τώρα μπορείς να με ξεμπερδέψεις?
Τα μυστικιστικά τάγματα των Σούφι, έχουν αναφορά στους απογόνους του Αλή (όπως το βλέπουν δηλαδή οι Σιίτες) ή ακολουθούν την πίστη στην παράδοση των γραπτών και του τρόπου του Μωάμεθ (όπως υποστηρίζουν οι Σουνίτες)? Έχουν, επίσης κατ'επέκταση αναφορά στους λεγόμενους "Συντρόφους/Aκόλουθους του Μωάμεθ"? ( https://en.wikipedia.org/wiki/Sahabah)
Γιατί άλλα διαβάζω από εδώ και άλλα από εκεί, τελικά
Μήπως τώρα μπορείς να με ξεμπερδέψεις?
Τα μυστικιστικά τάγματα των Σούφι, έχουν αναφορά στους απογόνους του Αλή (όπως το βλέπουν δηλαδή οι Σιίτες) ή ακολουθούν την πίστη στην παράδοση των γραπτών και του τρόπου του Μωάμεθ (όπως υποστηρίζουν οι Σουνίτες)? Έχουν, επίσης κατ'επέκταση αναφορά στους λεγόμενους "Συντρόφους/Aκόλουθους του Μωάμεθ"? ( https://en.wikipedia.org/wiki/Sahabah)
Γιατί άλλα διαβάζω από εδώ και άλλα από εκεί, τελικά
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
- taliban
- Δημοσιεύσεις: 13798
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 13:28
- Phorum.gr user: Πνεύμα Αντιλογίας
- Τοποθεσία: Καραβλαχία
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Αυτό προέρχεται από την Britannica (εγκυκλοπεδια).Σουβλίτσα έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 23:40Επίσης, στην αναζήτηση για τις καταβολές των σούφι, εκτός άλλων υποθέσεων που γίνονται αναφέρει και αυτό:Modern academics and scholars have rejected early Orientalist theories asserting a non-Islamic origin of Sufism,[47] The consensus is that it emerged in Western Asia
Δεν είναι λάθος.
Μπορεί ο σουφισμος όντως να ξεκίνησε ατόφιος από το ισλάμ ωστόσο στην πορεία έγιναν οι αναμειξεις καθώς το ισλάμ (ως ιδεολογία) επιβάλλονταν προς την Δύση (οχι μονο)και προς πάσα φυλή που είχε κι την δική της θρησκεία-φιλοσοφία-ιδεολογία.
Αυτό που προέκυψε ήταν ένα μείγμα πολλαπλών δογμάτων το οποίο οι διδάσκαλοι των μυστικών αδελφοτητων τελικά ονόμασαν ως την αλήθεια που προέρχεται από όλες αυτές τις παραδόσεις (κατά την τεκτονική νοοτροπία η πιο συγκεκριμένα κατά την Θεοσοφία η οποία λέει το ίδιο πράγμα).
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Ναι, σε αυτό έχεις δίκιο
Για το παραπάνω που ρώτησα?
Για το παραπάνω που ρώτησα?
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
- taliban
- Δημοσιεύσεις: 13798
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 13:28
- Phorum.gr user: Πνεύμα Αντιλογίας
- Τοποθεσία: Καραβλαχία
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Δεν μπορώ να σου απαντήσω 100% σε αυτό διότι δεν γνωρίζω σίγουρα.
Ξέρω μόνο πως ο σουφισμος λειτουργεί (υποτιθεται)ως δύναμη ενωτική πάρα ως διαιρετικη όπως κάνουν οι σιιτες/σουνιτες.
Και είναι αρκετά δυσκολότερο να κατανοηθεί διότι η κάθε ομάδα διαχωρίζεται σε άλλες 400 από πίσω με τις δικές της θεωρίες.
Πχ οι ναξιμπεντί αν εξαιρέσουμε το παρελθόν τους μόνο σήμερα έχουν 2 διαφορετικές ομάδες...
Και ο πνευματικός κληρονόμος είναι ο γκιουλεν...
Ξέρω μόνο πως ο σουφισμος λειτουργεί (υποτιθεται)ως δύναμη ενωτική πάρα ως διαιρετικη όπως κάνουν οι σιιτες/σουνιτες.
Και είναι αρκετά δυσκολότερο να κατανοηθεί διότι η κάθε ομάδα διαχωρίζεται σε άλλες 400 από πίσω με τις δικές της θεωρίες.
Πχ οι ναξιμπεντί αν εξαιρέσουμε το παρελθόν τους μόνο σήμερα έχουν 2 διαφορετικές ομάδες...
Και ο πνευματικός κληρονόμος είναι ο γκιουλεν...
- taliban
- Δημοσιεύσεις: 13798
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 13:28
- Phorum.gr user: Πνεύμα Αντιλογίας
- Τοποθεσία: Καραβλαχία
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Ali Al-Yunani γνωρίζεις κάτι παραπάνω από εμάς στο θέμα αυτό να μας πεις λίγα πράγματα... ;;;
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Κι εγώ τον Γιουνάνι σκεφτόμουν προχθές, πότε θα φανεί, και τώρα βλέπω οτι έκανε προφιλ
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
-
- Δημοσιεύσεις: 237
- Εγγραφή: 23 Νοέμ 2018, 11:16
- Phorum.gr user: Ali Al-Yunani
- Επικοινωνία:
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Η αλήθεια είναι όπως την αναφέρεις παραπάνω. Δηλαδή: "ο σουφισμος ξεκίνησε ατόφιος από το Ισλάμ, ωστόσο στην πορεία έγιναν οι αναμειξεις καθώς το ισλάμ επιβάλλονταν προς την Δύση (οχι μονο)και προς πάσα φυλή που είχε κι την δική της θρησκεία-φιλοσοφία-ιδεολογία.taliban έγραψε: ↑23 Νοέμ 2018, 14:49Ali Al-Yunani γνωρίζεις κάτι παραπάνω από εμάς στο θέμα αυτό να μας πεις λίγα πράγματα... ;;;
Αυτό που προέκυψε ήταν ένα μείγμα πολλαπλών δογμάτων το οποίο οι διδάσκαλοι των μυστικών αδελφοτητων τελικά ονόμασαν ως την αλήθεια που προέρχεται από όλες αυτές τις παραδόσεις (κατά την τεκτονική νοοτροπία η πιο συγκεκριμένα κατά την Θεοσοφία η οποία λέει το ίδιο πράγμα)."
Ο Σουφισμός είναι κομμάτι του Ισλάμ. Ο σωστός σουφισμός, βασίζεται στη Σαρία. Η Σαρία είναι η βάση, τα θεμέλια. Αρχικά ο σουφισμός σήμαινε απλώς το ζουχντ. Ζουχντ σημαίνει ασκητισμός. Προσοχή! Όχι μοναχισμός αλλά ασκητισμός. Άνθρωποι οι οποίοι απέφευγαν τις πολλές πολυτέλειες, το πολύ φαγητό, ζούσαν μία λητή ζωή με προσευχή και νηστεία, κ.α. Οι σούφι μιλούσαν με πολύ αγάπη για τον Ύψιστο, έδειχναν πολύ ταπείνωση, μερικοί ζούσαν πολύ φτωχικά, ταπεινά, κάποιοι ακόμα και σαν τρελοί (μεταφορικά). Από 'και και πέρα στο όνομα του σουφισμού εισχώρησαν πολλά αιρετικά στοιχεία και αιρετικές πρακτικές κ.τ.λ.
Re: Σουνίτες/Σιίτες Σούφι
Έχω διαβάσει πάντως διάφορες εκδοχές, πχ οτι ο σουφισμός ξεκίνησε από κάποια γυναίκα με θρησκευτικά πιστεύω κοντά στον θεοσοφισμό όπως λες κι εσύ.
Γνωρίζεις να μας πεις, υποτίθεται οτι οι σουφιστές σχετίζονται στην πίστη τους με τον Αλή, ή κάνω λάθος?
Αν αληθεύει, πώς οι Σουνίτες συνδέονται με το γεγονός αυτό, δεδομένου οτι εκείνοι ακολουθούν τον "τρόπο" του Μωάμεθ?
Γνωρίζεις να μας πεις, υποτίθεται οτι οι σουφιστές σχετίζονται στην πίστη τους με τον Αλή, ή κάνω λάθος?
Αν αληθεύει, πώς οι Σουνίτες συνδέονται με το γεγονός αυτό, δεδομένου οτι εκείνοι ακολουθούν τον "τρόπο" του Μωάμεθ?
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...