Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Δεκ 2024, 03:08

Ποια η Εβραϊκή θεολογία για τον τόπο των νεκρών Σεόλ ; Υπάρχει κρίση ή σωτηρία ;

Η Εβραϊκή θεολογία για τον τόπο των νεκρών, τον Σεόλ (שְׁאוֹל), εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου και περιλαμβάνει διαφορετικές αντιλήψεις ανάλογα με την εποχή και τη θεολογική σχολή σκέψης. Ο Σεόλ παρουσιάζεται κυρίως ως ένας ουδέτερος τόπος για τους νεκρούς, χωρίς διακρίσεις μεταξύ δικαίων και αμαρτωλών, αλλά οι απόψεις για την κρίση και τη σωτηρία απέκτησαν μεγαλύτερη θεολογική βαρύτητα στις μεταγενέστερες περιόδους.

Σεόλ στην Παλαιά Διαθήκη
1. Χαρακτηριστικά του Σεόλ:
◦ Ο Σεόλ είναι ένας σκοτεινός τόπος κάτω από τη γη, όπου οι ψυχές των νεκρών πηγαίνουν μετά τον θάνατο.
◦ Περιγράφεται ως τόπος σιωπής (Ψαλμός 115:17), σκοταδιού (Ιώβ 10:21-22) και απόσπασης από τον Θεό (Ψαλμός 6:5).
◦ Όλοι οι νεκροί, ανεξαρτήτως της ηθικής τους ζωής, καταλήγουν στον Σεόλ (Εκκλησιαστής 9:2-3).
2. Χωρίς Κρίση ή Ανταμοιβή:
◦ Στα πρώιμα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, ο Σεόλ δεν παρουσιάζεται ως τόπος κρίσης ή ανταμοιβής. Οι νεκροί ζουν σε μια κατάσταση ύπαρξης χωρίς συνείδηση ή δράση.
◦ Για παράδειγμα, στον Εκκλησιαστή 9:10 διαβάζουμε:
"Στον Σεόλ, όπου πηγαίνεις, δεν υπάρχει εργασία, ούτε σκέψη, ούτε γνώση, ούτε σοφία."

Μεταγενέστερες Αντιλήψεις (Διαμόρφωση Ιουδαϊκής Θεολογίας)
Στις μεταγενέστερες φάσεις του Ιουδαϊσμού, οι αντιλήψεις για τον Σεόλ και τη μεταθανάτια ζωή έγιναν πιο σύνθετες:
1. Διαχωρισμός Δικαίων και Ασεβών:
◦ Υπό την επίδραση της ελληνιστικής και περσικής σκέψης, εμφανίζεται η ιδέα ότι ο Σεόλ περιλαμβάνει διαφορετικά μέρη για τους δικαίους και τους ασεβείς.
◦ Οι δίκαιοι αρχίζουν να συνδέονται με τη σωτηρία και την ελπίδα της ανάστασης (π.χ., Δανιήλ 12:2), ενώ οι ασεβείς οδηγούνται σε τιμωρία.
2. Η Ανάσταση:
◦ Στα μεταγενέστερα κείμενα, όπως το Δανιήλ 12:2, γίνεται αναφορά στην ανάσταση των νεκρών:
"Και πολλοί από εκείνους που κοιμούνται στο χώμα της γης θα ξυπνήσουν, οι μεν για αιώνια ζωή, οι δε για ντροπή και αιώνια αποστροφή."
◦ Αυτή η ιδέα διαφοροποιεί τους δικαίους από τους ασεβείς και συνδέει την πίστη στην ανάσταση με τη θεία κρίση.
3. Ουσία της Κρίσης:
◦ Στην Ιουδαϊκή Αποκαλυπτική Γραμματεία (π.χ., Βιβλίο του Ενώχ, Ιωβηλαίων), ο Σεόλ γίνεται τόπος προσωρινής κράτησης. Εκεί οι ψυχές περιμένουν τη θεία κρίση κατά τη συντέλεια του κόσμου.
◦ Οι δίκαιοι προσδοκούν σωτηρία, ενώ οι ασεβείς οδηγούνται σε αιώνια τιμωρία.

Θεολογία κατά τη Δεύτερη Ναϊκή Περίοδο (500 π.Χ.–70 μ.Χ.)
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου:
• Η πίστη στη σωτηρία και την κρίση έγινε πιο σαφής.
• Αναπτύχθηκε η ιδέα της Γέεννας (γεωγραφικά προερχόμενης από την κοιλάδα Εννόμ) ως τόπος τιμωρίας για τους ασεβείς, σε αντίθεση με τον Σεόλ που θεωρήθηκε ενδιάμεσος τόπος.
• Ο Σεόλ συνδέθηκε περισσότερο με την αναμονή της κρίσης και όχι με την τελική ανταμοιβή ή τιμωρία.

Συμπεράσματα: Υπάρχει Κρίση ή Σωτηρία;
1. Στα Πρώιμα Κείμενα:
◦ Ο Σεόλ είναι ένας ουδέτερος τόπος χωρίς κρίση ή ανταμοιβή. Είναι η κοινή μοίρα όλων των ανθρώπων μετά τον θάνατο.
2. Στα Μεταγενέστερα Κείμενα:
◦ Υπάρχει κρίση και πιθανότητα σωτηρίας. Οι δίκαιοι αναμένεται να αναστηθούν για να λάβουν αιώνια ζωή, ενώ οι ασεβείς οδηγούνται σε αιώνια τιμωρία.
◦ Η ανάσταση και η τελική κρίση καθορίζουν την τύχη της ψυχής.
Ο Σεόλ, έτσι, περνά από μια πρώιμη αντίληψη ως σκοτεινός τόπος αναμονής, σε έναν χώρο που συνδέεται με την κρίση και την αναμονή της σωτηρίας ή τιμωρίας στον μεταγενέστερο Ιουδαϊσμό.

Ποιός θα κάνει την κρίση των νεκρών στο Σεόλ ;
Η κρίση των νεκρών στο Σεόλ, σύμφωνα με την εβραϊκή θεολογία και τα σχετικά κείμενα, αποδίδεται στον ίδιο τον Θεό (יהוה), ο οποίος έχει την απόλυτη εξουσία να κρίνει δίκαια τις ψυχές. Σε μεταγενέστερες ιουδαϊκές και αποκαλυπτικές παραδόσεις, η κρίση αποκτά πιο σύνθετες πτυχές, με την παρουσία αγγέλων ή μεσολαβητών να παίζει κάποιον ρόλο.

Πρώιμη Εβραϊκή Θεολογία
Στα πρώιμα εβραϊκά κείμενα, η κρίση των νεκρών δεν είναι έντονα ανεπτυγμένη ως ιδέα. Ωστόσο:
• Ο Θεός παρουσιάζεται ως ο απόλυτος κριτής όλων των ανθρώπων, τόσο ζωντανών όσο και νεκρών.
◦ Στην Γένεση 18:25, ο Αβραάμ λέει για τον Θεό:
"Ο κριτής όλης της γης δεν θα κάνει το δίκαιο;"
◦ Αυτή η αντίληψη υποδηλώνει ότι η κρίση ανήκει αποκλειστικά στον Θεό.

Μεταγενέστερη Εβραϊκή Θεολογία
Στα βιβλία που γράφτηκαν μετά την εξορία στη Βαβυλώνα (6ος αιώνας π.Χ.) και στις αποκαλυπτικές γραφές, η ιδέα της κρίσης των νεκρών αναπτύσσεται περισσότερο. Ορισμένα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν:
1. Ο Θεός ως Τελικός Κριτής
• Στα Ψαλμούς και τους Προφήτες, ο Θεός εμφανίζεται να κρίνει τα έθνη και τους ανθρώπους. Για παράδειγμα:
◦ Ψαλμός 96:13:
"Διότι έρχεται, διότι έρχεται να κρίνει τη γη. Θα κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη και τους λαούς με την αλήθεια Του."
◦ Η κρίση περιλαμβάνει τόσο τους ζωντανούς όσο και τους νεκρούς.
2. Ο Ρόλος του Αρχαγγέλου Μιχαήλ
• Στο Βιβλίο του Ενώχ, ο Μιχαήλ, αρχάγγελος και προστάτης του Ισραήλ, εμφανίζεται ως μεσολαβητής ή συντελεστής της κρίσης.
• Ενώ ο Θεός είναι ο απόλυτος κριτής, ο Μιχαήλ και άλλοι άγγελοι επιτηρούν τους έκπτωτους αγγέλους και τις ψυχές στον Σεόλ.
3. Ημέρα της Κρίσης και Ανάσταση
• Στο Δανιήλ 12:2, η κρίση γίνεται πιο συγκεκριμένη, συνδεόμενη με την ανάσταση των νεκρών:
"Πολλοί από εκείνους που κοιμούνται στο χώμα της γης θα ξυπνήσουν, άλλοι για αιώνια ζωή, άλλοι για ντροπή και αιώνια αποστροφή."
• Αυτό το εδάφιο υποδεικνύει ότι ο Θεός θα αναστήσει τους νεκρούς και θα αποφασίσει για την αιώνια τύχη τους.

Αποκαλυπτική Παράδοση (Βιβλίο του Ενώχ, Ιωβηλαίων κ.λπ.)
1. Ρόλος του Μεσσία:
◦ Σε μερικές αποκαλυπτικές παραδόσεις (π.χ. στο Βιβλίο του Ενώχ), εμφανίζεται η ιδέα ότι ο Μεσσίας ή ένας "Υιός του Ανθρώπου" θα συμμετάσχει στην κρίση.
◦ Ο "Υιός του Ανθρώπου" στο Βιβλίο του Ενώχ παρουσιάζεται ως θεϊκή μορφή που αποδίδει τη δικαιοσύνη του Θεού.
2. Ο Θεός με Αγγελικούς Βοηθούς:
◦ Οι άγγελοι, ιδιαίτερα ο Μιχαήλ, ο Ουριήλ και ο Γαβριήλ, παίζουν ρόλο στην τιμωρία των ασεβών και στη διατήρηση της τάξης στον Σεόλ.
3. Διαχωρισμός των Δικαίων και Ασεβών στον Σεόλ:
◦ Στο Βιβλίο του Ενώχ (κεφ. 22), ο Σεόλ χωρίζεται σε τμήματα:
▪ Ένα τμήμα για τους δικαίους που αναπαύονται εν ειρήνη.
▪ Ένα τμήμα για τους ασεβείς που βασανίζονται εν αναμονή της τελικής κρίσης.

Καινή Διαθήκη και Εβραϊκή Σύνδεση
Η ιδέα ότι η κρίση θα εκτελεστεί από τον Μεσσία ή τον Υιό του Ανθρώπου (Ιησού Χριστό) επηρεάζεται από την εβραϊκή αποκαλυπτική σκέψη. Στην Καινή Διαθήκη:
• Ο Ιησούς συνδέεται με τον "Υιό του Ανθρώπου" που θα κρίνει τον κόσμο (Ματθαίος 25:31-46).
• Ωστόσο, η τελική κρίση παραμένει υπό την εξουσία του Θεού Πατέρα.

Συμπέρασμα
Στην εβραϊκή θεολογία, ο ίδιος ο Θεός είναι ο κύριος και τελικός κριτής των νεκρών. Στις μεταγενέστερες παραδόσεις:
• Η κρίση μπορεί να περιλαμβάνει αγγέλους, όπως ο Μιχαήλ.
• Ο Μεσσίας ή ο "Υιός του Ανθρώπου" μπορεί να λειτουργεί ως μέσο κρίσης.
• Ο Σεόλ γίνεται ένας ενδιάμεσος τόπος αναμονής, ενώ η τελική κρίση θα πραγματοποιηθεί κατά τη συντέλεια του κόσμου.

Υπάρχει Θέωση στον Ιουδαϊσμό ; Ποιά η μοίρα των ψυχών μετά την κρίση ;
Η θέωση όπως αναπτύσσεται στην Ορθόδοξη Χριστιανική Θεολογία – δηλαδή η ένωση του ανθρώπου με τον Θεό και η συμμετοχή στη θεία φύση – δεν υπάρχει με την ίδια έννοια στον Ιουδαϊσμό. Ο Ιουδαϊσμός είναι αυστηρά μονοθεϊστικός και διατηρεί απόλυτη διάκριση μεταξύ Θεού και δημιουργίας. Η θέωση, ως ένωση του ανθρώπου με τη θεία ουσία, θα θεωρούνταν αδύνατη ή αιρετική στην ιουδαϊκή σκέψη.
Ωστόσο, ο Ιουδαϊσμός δίνει έμφαση στη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και στη θέωση με την έννοια της ομοίωσης με τον Θεό μέσα από ηθική τελειότητα και τηρήση των εντολών (Μιτσβώτ).

Σχέση Ανθρώπου-Θεού στον Ιουδαϊσμό
1. Ομοίωση με τον Θεό (Imitatio Dei):
◦ Στη Γένεση 1:26-27, ο άνθρωπος δημιουργείται "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση" του Θεού (בְּצֶלֶם אֱלֹהִים - Betzelem Elohim).
◦ Η έννοια της κατ' εικόνα δεν σημαίνει ένωση με τη θεία ουσία αλλά αντανάκλαση των χαρακτηριστικών του Θεού:
▪ Δικαιοσύνη
▪ Έλεος
▪ Αλήθεια
◦ Η ομοίωση με τον Θεό επιτυγχάνεται μέσω της ηθικής τελειοποίησης και της εκπλήρωσης των 613 εντολών (Μιτσβώτ).
2. Η Προσέγγιση του Θεού μέσω των Εντολών:
◦ Μέσω της τηρήσης του Νόμου του Θεού (Τορά), ο άνθρωπος πλησιάζει τον Θεό πνευματικά και ζει σύμφωνα με τη θεία βούληση.
◦ Στο Δευτερονόμιο 10:12, ο Μωυσής καλεί τον λαό να:
"Αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου, να περπατάς σε όλες Του τις οδούς, και να Τον λατρεύεις με όλη σου την καρδιά και την ψυχή."
◦ Αυτός ο ηθικός δρόμος θεωρείται η ανώτερη δυνατή προσέγγιση του ανθρώπου προς τον Θεό.

Η Μοίρα των Ψυχών μετά την Κρίση
Η εβραϊκή θεολογία σχετικά με τη μεταθανάτια ζωή και τη μοίρα των ψυχών μετά την κρίση είναι πολυδιάστατη και εξελίχθηκε με τον χρόνο:
1. Η Ανάσταση των Νεκρών (Τεχιάτ ΧαΜετίμ):
• Στη Δανιήλ 12:2, αναφέρεται:
"Πολλοί από εκείνους που κοιμούνται στο χώμα της γης θα ξυπνήσουν, οι μεν για αιώνια ζωή, οι δε για ντροπή και αιώνια αποστροφή."
• Η ανάσταση των νεκρών είναι βασική πίστη στον Ιουδαϊσμό, ιδιαίτερα στο Φαρισαϊκό ρεύμα και στον σύγχρονο Ορθόδοξο Ιουδαϊσμό.
2. Ο Ολάμ ΧαΜπά (Ο Μέλλοντας Κόσμος):
• Ο Ολάμ ΧαΜπά είναι ο μελλοντικός κόσμος όπου οι δίκαιοι θα απολαύσουν τη θεία παρουσία (Gan Eden, Παράδεισος).
• Οι ασεβείς θα υποστούν τιμωρία, αλλά η τιμωρία αυτή θεωρείται προσωρινή (με εξαίρεση κάποιες σοβαρές περιπτώσεις).
3. Η Γέεννα (Γεέννα):
• Η Γέεννα (γεωγραφικά από την κοιλάδα Εννόμ) είναι τόπος καθαρμού και τιμωρίας.
• Δεν είναι αιώνια κόλαση, όπως στην παραδοσιακή χριστιανική θεολογία. Αντίθετα:
◦ Οι ψυχές των ασεβών περνούν έως 12 μήνες στη Γέεννα για κάθαρση.
◦ Μετά τον καθαρμό, είτε οδηγούνται στην ένωση με τον Θεό στον Ολάμ ΧαΜπά είτε εκμηδενίζονται (αν η αμαρτία τους είναι ανεπανόρθωτη).
4. Gan Eden (Παράδεισος):
• Το Gan Eden είναι τόπος αναπαύσεως των δικαίων, αντίστοιχος με τον Παράδεισο.
• Οι δίκαιοι απολαμβάνουν την παρουσία του Θεού και μια πνευματική κατάσταση ειρήνης και χαράς.

Συμπεράσματα
1. Θέωση:
◦ Η θέωση με την έννοια της ένωσης με τη θεία ουσία δεν υπάρχει στον Ιουδαϊσμό.
◦ Υπάρχει η έννοια της ομοίωσης με τον Θεό μέσω της ηθικής τελειότητας και της τήρησης των εντολών Του.
2. Μετά Θάνατον:
◦ Μετά την κρίση, οι ψυχές των δικαίων οδηγούνται στον Ολάμ ΧαΜπά (Μέλλοντας Κόσμος) και στο Gan Eden (Παράδεισος).
◦ Οι ψυχές των ασεβών περνούν καθαρμό στη Γέεννα ή εκμηδενίζονται.
◦ Η ανάσταση των νεκρών και η αποκατάσταση του κόσμου συνδέονται με την τελική κρίση.
Η τελική μοίρα των ψυχών αφορά είτε την αιώνια χαρά και παρουσία του Θεού (για τους δικαίους), είτε προσωρινή τιμωρία και καθαρμό (για τους ασεβείς).
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Δεκ 2024, 03:15

δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 9338
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 18 Δεκ 2024, 18:29

.

Απο τη στιγμή που ο Γιαχβέ βάζει την Πύρινη Ρομφαία την περιστρεφομένην έμπροσθεν του δέντρου της Ζωής (αθανασίας) τελείωσε.....

Δεν υπάρχει αθανασία σε λέει.....

ΟλαΤάλλα είναι φρού φρού.....

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Δεκ 2024, 22:56

ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 18:29
.

Απο τη στιγμή που ο Γιαχβέ βάζει την Πύρινη Ρομφαία την περιστρεφομένην έμπροσθεν του δέντρου της Ζωής (αθανασίας) τελείωσε.....

Δεν υπάρχει αθανασία σε λέει.....

ΟλαΤάλλα είναι φρού φρού.....

.
οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 9338
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 18 Δεκ 2024, 23:29

tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 22:56
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 18:29
.

Απο τη στιγμή που ο Γιαχβέ βάζει την Πύρινη Ρομφαία την περιστρεφομένην έμπροσθεν του δέντρου της Ζωής (αθανασίας) τελείωσε.....

Δεν υπάρχει αθανασία σε λέει.....

ΟλαΤάλλα είναι φρού φρού.....

.
οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:

.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 18 Δεκ 2024, 23:45

ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 22:56
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 18:29
.

Απο τη στιγμή που ο Γιαχβέ βάζει την Πύρινη Ρομφαία την περιστρεφομένην έμπροσθεν του δέντρου της Ζωής (αθανασίας) τελείωσε.....

Δεν υπάρχει αθανασία σε λέει.....

ΟλαΤάλλα είναι φρού φρού.....

.
οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:

.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
student
Δημοσιεύσεις: 5861
Εγγραφή: 22 Μαρ 2023, 13:04

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από student » 19 Δεκ 2024, 00:01

tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
SpoilerShow
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 22:56


οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:

.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D
.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
[/quote]

Σωστά...το υλαίο γίνεται ειλεός :lol:

Άβαταρ μέλους
student
Δημοσιεύσεις: 5861
Εγγραφή: 22 Μαρ 2023, 13:04

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από student » 19 Δεκ 2024, 00:02

tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
SpoilerShow
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 22:56


οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:

.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Σωστά...το υλαίο γίνεται... ειλεός :lol:

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 19 Δεκ 2024, 00:06

student έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:02
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
SpoilerShow
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29



.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Σωστά...το υλαίο γίνεται... ειλεός :lol:
όχι μακρυά οι αρρώστιες...
διώξε το πονηρό πνεύμα που σου βάζει τέτοια λόγια..
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
student
Δημοσιεύσεις: 5861
Εγγραφή: 22 Μαρ 2023, 13:04

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από student » 19 Δεκ 2024, 00:23

tanipteros έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:06
student έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:02
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
SpoilerShow
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Σωστά...το υλαίο γίνεται... ειλεός :lol:
όχι μακρυά οι αρρώστιες...
διώξε το πονηρό πνεύμα που σου βάζει τέτοια λόγια..
...μα...το υλαιό έχει κι αρρώστιες...by default...
τι σχέση έχω γω και το πονηρό πνεύμα, me ta δεδομένα?

...can't have it both ways dude...υλαιό is what it is

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 19 Δεκ 2024, 00:42

student έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:23
tanipteros έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:06
student έγραψε:
19 Δεκ 2024, 00:02


Σωστά...το υλαίο γίνεται... ειλεός :lol:
όχι μακρυά οι αρρώστιες...
διώξε το πονηρό πνεύμα που σου βάζει τέτοια λόγια..
...μα...το υλαιό έχει κι αρρώστιες...by default...
τι σχέση έχω γω και το πονηρό πνεύμα, me ta δεδομένα?

...can't have it both ways dude...υλαιό is what it is
το υλαίο έχει τα πάντα...
αλλά εσύ με τι συντονίστηκες είναι το θέμα...
θα μπορούσε να συντονιστείς με την ευτυχία ή κάτι άλλο θετικό... όμως...
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk » 19 Δεκ 2024, 16:14

tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 22:56


οι μύθοι αλλάζουν από καιρό εις καιρό ... που ξέρεις αν γίνει κάτι και αλλάξει ο μύθος ... :wave:

.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Δλδ τι αλλαγές μπορούν να γίνουν στο θεϊκό πεδίο, όπως ονοματιζεις αλήθεια τι; Τι είναι το θεϊκό πεδίο; Πως ξερεις τι συμβαίνει εκεί; Ισχύει δλδ το φαινόμενο τροπον τινα της πεταλούδας;
Υπάρχει μονόπλευρη επίδραση και πως γίνεται αυτό;
Έχω τόσες αποριες Τανι... :smt017 και συ μοιάζεις να τα ξερεις ούλα. :102:
Παρατηρητής...

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 9845
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 19 Δεκ 2024, 19:48

ksk έγραψε:
19 Δεκ 2024, 16:14
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:29



.

Ο μύθος ναιιιιιιι.....ο θείος δε βλέ ναλλάζει..... :D

.
αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Δλδ τι αλλαγές μπορούν να γίνουν στο θεϊκό πεδίο, όπως ονοματιζεις αλήθεια τι; Τι είναι το θεϊκό πεδίο; Πως ξερεις τι συμβαίνει εκεί; Ισχύει δλδ το φαινόμενο τροπον τινα της πεταλούδας;
Υπάρχει μονόπλευρη επίδραση και πως γίνεται αυτό;
Έχω τόσες αποριες Τανι... :smt017 και συ μοιάζεις να τα ξερεις ούλα. :102:
Με τις απορίες θα μείνεις καλή μου ! :wave:
Καλά Ηλιούγεννα Κική μου !!!
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Ο Άδης των Ιουδαίων και η κρίση των ψυχών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk » 19 Δεκ 2024, 20:53

tanipteros έγραψε:
19 Δεκ 2024, 19:48
ksk έγραψε:
19 Δεκ 2024, 16:14
tanipteros έγραψε:
18 Δεκ 2024, 23:45


αυτά παν πακέτο...αν αλλάξει κάτι στο Θεϊκό πεδίο...γίνονται αλλαγές στο υλαίο..
Δλδ τι αλλαγές μπορούν να γίνουν στο θεϊκό πεδίο, όπως ονοματιζεις αλήθεια τι; Τι είναι το θεϊκό πεδίο; Πως ξερεις τι συμβαίνει εκεί; Ισχύει δλδ το φαινόμενο τροπον τινα της πεταλούδας;
Υπάρχει μονόπλευρη επίδραση και πως γίνεται αυτό;
Έχω τόσες αποριες Τανι... :smt017 και συ μοιάζεις να τα ξερεις ούλα. :102:
Με τις απορίες θα μείνεις καλή μου ! :wave:
Καλά Ηλιούγεννα Κική μου !!!
Το περίμενα καλε μου...
Καλά Ηλιουγεννα και σε σενα Τάκη μου!
Παρατηρητής...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών