Πω πω φτιάχτηκα με τη συμμετοχή! Πάνω που είχα αποδεχθεί ότι ελλείψει αναφοράς σε ΑΟΖ, Ελληνοτουρκικά, Πακιστανούς, Βελουχιώτη, ΠΑΟΚ και ΟΣΦΠ το topic θα πάει άκλαυτο...τελικά γκαζώσαμε με ανανεωμένο ενδιαφέρον!

Λοιπόν, βρίσκω κι εγώ πολύ ενδιαφέρουσες τις συγκρίσεις και τις όποιες ομοιότητες Ομηρικών Επών με τα Ευαγγέλια και τα Ινδικά Έπη. Το σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι να διαπιστώσουμε σε ποιες περιπτώσεις οι ομοιότητες είναι συμπτωματικές, ποιες ομοιότητες οφείλονται σε επίδραση ενός έπους στο άλλο και ποιες οφείλονται σε κοινή γλωσσική και εν μέρει πολιτιστική κληρονομιά.
Ορθά αναφέρθηκε ότι τα ινδικά έπη γράφτηκαν μετά την εποχή του Αλέξανδρου αλλά ένα μέρος αυτών συντέθηκε προφορικά πολύ παλιότερα όπως γίνεται συνήθως με τις ηρωϊκές παραδόσεις υπό μορφή ποίησης. Επομένως δεν είναι τόσο εύκολο να ξεχωρίσουμε τις όποιες ύστερες επιδράσεις από την κοινή κληρονομιά. Ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται επαναλαμβανόμενοι λογότυποι ομόρριζων λέξεων μεταξύ ινδικών και ελληνικών επών όπως το ελληνικό "'
κλέος άφθιτον" (Ιλιάδα, Ι. 413) και το βεδικό σανκριτικό "
sravas aksitam" (Rig Veda 1.9.7c, 1.40.4b, 8.103.5b) ή όταν υπάρχουν ομοιότητες στο μέτρο και στη σύνταξη των επών τότε η εξήγηση μέσω κοινής κληρονομιάς από την αμάρτυρη ποιητική γλώσσα των Ινδοευρωπαίων προγόνων μας φαίνεται αρκετά πειστική.
Έχουν γίνει πολλές έρευνες πάνω σε αυτή την αμάρτυρη ποιητική γλώσσα αλλά αυτό είναι μεγάλο θέμα για ξεχωριστή συζήτηση. Ενδεικτικά αναφέρω τις δύο σπουδαιότερες συγγραφικές δουλειές της νεότερης εποχής πάνω στο θέμα της ινδοευρωπαϊκής ποίησης για όποιον ενδιαφέρεται(έχω διαβάσει μόνο το πρώτο):
M. L. West: Indo-European Poetry and Mythhttps://www.oxfordscholarship.com/view/ ... 0199280759C. Watkins: How to Kill a Dragon: Aspects of Indo-European Poeticshttps://en.wikipedia.org/wiki/How_to_Kill_a_Dragon