Και το συγκεκριμένο περιστατικό δεν νομίζω ότι έγινε στη Νέα Σμύρνη αλλά στο κέντρο της Αθήνας.
Υπάρχουν και στη Νέα Σμύρνη αναρχικοί αλλά τέτοια βλημμένα δεν τολμούν να κυκλοφορήσουν.
Και το συγκεκριμένο περιστατικό δεν νομίζω ότι έγινε στη Νέα Σμύρνη αλλά στο κέντρο της Αθήνας.
To τελευταίο,δεν τα θυμάσαι καλά.Green Dragon έγραψε: ↑12 Σεπ 2023, 10:21Ναι αλλά το πρώτο καθεστώς που κατέρρευσε ήταν στην Ρουμανία.πατησιωτης έγραψε: ↑11 Σεπ 2023, 17:26Μια χαρά κρατάει εάν έχεις ένα λαό που δεν έχει άλλες παραστάσεις και δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι άλλο διότι πολύ απλά δεν μπορεί να φαντασθεί κάτι άλλο.Green Dragon έγραψε: ↑11 Σεπ 2023, 17:02
Κάνεις λάθος, ο κομμουνισμός είναι οικονομικά αδιέξοδος, δεν μπορεί να διατηρηθεί για πολύ. Πέφτει σαν ώριμο φρούτο.
Εάν το δεις πραγματικά τι είναι,είναι ένα πολύ απλό σύστημα : υπάρχει κάτι σαν συμβούλιο των σοφών που είναι η κεντρική επιτροπή και αποφασίζει για τα πάντα.Δεν υπάρχει παρά μόνο συλλογική ιδιοκτησία και όλοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτό που αποφασίζει το συμβούλιο.Η μόνη διαφορά του από παρόμοια συστήματα διοίκησης που κράτησαν πολύ χρόνο είναι η φρασεολογία που είναι μοντέρνα και βέβαια η βιομηχανία.Αλλά για ανθρώπους που έζησαν και αυτοί και οι πρόγονοί τους με παρεμφερείς δομές δεν φαίνεται κάτι περίεργο γιατί όλη η παράδοσή τους ήταν παρόμοια.Οι Ρώσοι αγρότες από μουζίκοι έγιναν κολχόζνικοι κατευθείαν,δούλευαν για κάποιον αφέντη και αυτός αντικαταστάθηκε από την κομματική επιτροπή του χωριού.
Το άλλο σύστημα είναι το πολύπλοκο.Ένας ιθαγενής της Ασίας ή της προκολομβιανής Αμερικής μπορεί εύκολα να καταλάβει αυτή τη δομή,εκείνο που του φαίνεται ακατανόητο είναι τα πολλά κόμματα και ο ανταγωνισμός τους,οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και ο ανταγωνισμός τους,δικαστές που δεν υπακούουν το κεντρικό συμβούλιο,όλα αυτά είναι μπερδεψούρα για τον απλό άνθρωπο που δεν έχει δυτικές παραστάσεις.
Ακριβώς για τον λόγο αυτό,ενώ ο Μαρξ προφήτευε ότι θα επικρατήσει στις δυτικές χώρες,επεκράτησε στον Τρίτο Κόσμο που τον περιφρονούσε και αποκαλούσε την οικονομία του ασιατικό τρόπο παραγωγής.
Ένας λαός που έχει ζήσει αιώνες με ασιατικό τρόπο παραγωγής μπορεί πολύ πιο εύκολα να καταλάβει το σύστημα του Κιμ της Κορέας παρά το σύστημα του αγγλικού κοινοβουλίου.Το δεύτερο είναι που του φαίνεται περίεργο και εξωτικό και άχρηστο.
Στην Ευρώπη πάντως η ιστορία έδειξε ποιοί λαοί το καταλάβαιναν και ποιοί όχι.Σε ΟΛΕΣ τις ανατολικοευρωπαικές χώρες που ΔΕΝ είχαν ορθόδοξη πλειοψηφία (Ανατολική Γερμανία,Πολωνία,Ουγγαρία,Τσεχοσλοβακία) έγιναν εξεγέρσεις και ήταν προφανές ότι η πλειοψηφία ήταν εναντίον,σε όσες είχαν ορθόδοξη πλειοψηφία (Ρωσία,Βαλκάνια) δεν κουνιόταν φύλλο.
Αυτό όταν πλέον έγινε ηλίου φαεινότερο το παρατήρησαν τη δεκαετία του 80 στα τελευταία του από Αμερικανούς αναλυτές μέχρι κάποιους αριστερούς στην Ελλάδα που μαζί με τον Γιανναρά έκαναν το κίνημα των νεοορθόδοξων.Ο Μοσκώφ και ο Ζουράρις ήσαν από αριστερά και κάποιοι θεολόγοι σαν τον Γιανναρά που τα έλεγαν αυτά τέλη δεκαετίας 80.
6-7 τσογλάνια ήσαν και συνέβη τότε με τις διαδηλώσεις για την αστυνομική βία στην πλατεία της Νέας Σμύρνης (που κάτι μπάτσοι δείρανε αναίτια έναν φοιτητή).Χαοτικός έγραψε: ↑12 Σεπ 2023, 13:29Ναι τον ξέρω.Ναύτης έγραψε: ↑12 Σεπ 2023, 13:08Είναι γνωστή φιγούρα στο κέντρο της Αθήνας, περιφέρεται με ένα μηχανάκι μεταξύ πλ. Ομονοίας και πλ. Συντάγματος, σταματάει σε κεντρικές διασταυρώσεις, κατεβαίνει από το μηχανάκι και στέκεται (συνήθως) στην άκρη του δρόμου κουνώντας μια εικόνα ή μια ελληνική σημαία ή και τα δυο, χαιρετώντας τα διερχόμενα οχήματα (οι οδηγοί των οποίων συνήθως ανταποδίδουν).
Εντελώς άκακος.
Τον είχαν τραμπουκίσει κάτι τσογλάνια στη Νέα Σμύρνη, την εποχή του κόβιντ και των σχετικών αντιδράσεων για την αστυνομική βία. Κάτι κωλόπαιδα τον τραμπούκισαν, του πήραν την εικόνα από τα χέρια, την έσκισαν και την πέταξαν κάτω. Τη μάζεψε ο καψερός κι έφυγε.
Βλέπω ότι ξέρεις πως το σκηνικό ήταν στη Νέα Σμύρνη. Εγώ προσπαθούσα να το θυμηθώ. Η περιγραφή που κάνεις ναι. Κάτι τέτοιο θυμάμαι. Δεν ήταν παρέα πάντως. Ήταν κάποια συγκέντρωση και ήταν πολλά άτομα. Καμιά δεκαριά από αυτούς έκαναν αυτό που λες. Πολλοί άλλοι διαφωνούσαν αλλά δεν αντιδρούσαν στους δικούς τους. Ο όχλος βλέπεις και ο φόβος του καθένα σε αυτόν. Μαζεύοντάς τα ο άνθρωπος έλεγε "Δεν πειράζει. Εγώ σας αγαπώ"
Εσύ μπορείς να τα δεις όπως θες. Εγώ τα βλέπω ως κατηγορία επιθετικών δίποδων, με λιγότερες δικαιολογίες από τα κακοποιημένα τετράποδα.
Πάντως το μόνο που ανέφερε ήταν ο διαφορετικός τρόπος συλλογής των φόρων για τον οποίο τα είπαμε.Saturn έγραψε: ↑12 Σεπ 2023, 13:15Leporello έγραψε: ↑11 Σεπ 2023, 09:12Να ρωτήσει ποιός ποιόν; Με βάση ποιόν θεσμό; Υπήρχε η δυνατότητα διεξαγωγής δημοψηφίσματος;
Εγινε επανάσταση και στα πλαίσια αυτής, μάχη ιδεών. Εγιναν εμφύλιοι, δολοφονίες, καταδίκες κ.λ.π. Οι ιδέες και οι θεσμοί που ήταν σημαντικοί γιά την εθνική ταυτότητα (γλώσσα, θρησκεία) επέζησαν. Οι υπόλοιποι μπήκαν στο χρονοντούλαπο τής Ιστορίας. Ο ίδιος ο Γιανναράς προκλήθηκε πολλές φορές από τον Βερέμη να πεί ποιοί άλλοι θεσμοί ήθελε να διατηρηθούν και δεν ήταν σε θέση να το κάνει.
Ποιό δημοψήφισμα εννοείς; Εδώ Σύνταγμα δεν ήθελαν να δώσουν καλά καλά οι δυτικοί και γενικά κυβέρνησαν με τον οποιονδήποτε τρόπο μπορούσαν ωστε να είναι κάργα ενισχυμένη η δυτική Μοναρχία.
Σε λίγες γραμμές: στην παιδεία πήγαν να εφαρμόσουν σε έναν λαό που ήταν τέσσερις αιώνες κατω από τους Οθωμανούς, βαυαρικά πρότυπα και ουδόλως έλαβαν υπόψιν ούτε τη παράδοση ούτε τις υπόλοιπες ανάγκες του Εθνους στις παρούσες συνθήκες τότε (βλέπε ποιός μάθαινε γράμματα στα παιδιά και τα την τουρκοκρατία και βλέπε την εφαρμογή των αλληλοδιδακτικών σχολείων), στον στρατό φτιάξανε στρατό καλό από μισθοφόρους αλλά πέταξαν έξω όλους τους αγωνιστές της Επανάστασης οι οποίοι είτε γυρνούσαν ζητιάνοι για να επιβιώσουν είτε κατέληγαν φυλακή όπως ο Κολοκοτρώνης, το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας και όλα τα προβλήματα που έφερε, κλείσμο των Μοναστηριών και οικονομική καταυνάστευση αυτών, ιερείς που έμειναν χωρίς εισόδημα και χωρίς ευκαιρίες μορφώσεως, στην πολιτική και την οικονομία άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα αλλιώς, καμία σημασία στην κοινωτική οργάνωση, άλλαξε απλά ο κοτζαμπάσης και γίνανε δήμαρχοι που έδιναν αναφορά και "γρόσια" στον Θρόνο. Απόλυτα αυταρχική η Βασιλεία και ακόμα και μεταξύ τους οι ξένες δυνάμεις έπαιζαν μποξ πώς θα τα καταφέρουν και ευνοημένη να βγει κάθε χώρα και πώς θα συντηρήσουν τα προνόμια του δυτικού Μονάρχη. Στα πρότυπα των δυτικών μοναρχών. Οι Έλληνες, επι της ουσίας, στο περιθώριο γιατί αυτοί δεν ήξεραν, υπήρχαν μόνο να εξυπηρετούν τα Κόμματα
Το λάθος που κάνεις είναι ότι δεν έχεις καταλάβει τι εστί "πατριωτικός χώρος" στυλ Γιανναρά : η συνέχεια των ανθενωτικών είναι.Εάν η γραμμή καλύτερα Τούρκοι παρά Φράγκοι λέγεται "εθνικισμός" είναι καλύτερος από αυτό ακόμη και ο βιβιανισμός.
Ναι βρε, το έχω καταλάβει πλέον ξεκάθαρα το "σκεπτικό" σου.
Το Μόναχο ήταν η πρωτεύουσα του φιλελληνισμού στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της επανάστασης.Μπορεί αυτό να ήταν προσωπική προτίμηση του Λουδοβίκου αλλά ήταν και μέρος του ενδογερμανικού ανταγωνισμού με τη Βιέννη.Αφού η Αυστρία του Μέττερνιχ ήταν με τους Τούρκους,η Βαυαρία ήταν με τους Έλληνες.
Έχει γίνει φερέφωνο του McManus*