Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Παίρνοντας υπόψιν μας το προηγούμενο νήμα για ηθική ως μορφή κοινωνικής συνείδησης σε τούτω εδώ εξετάζουμε την ιδεολογία. Πάνω στην οικονομική βάση στέκεται το επικοδόμημα δίκαιο, ηθική, πολιτική κτλπ. Και η ιδεολογία εντάσσεται σε αυτό το επικοδόμημα. Εϊναι σημαντικό να πουμε εδώ πως οι διαφορες μορφές αλληλεπηδρούν μεταξύ τους αλλά και με την οικονομική βάση. Η ιδεολογία της κοινωνίας λοιπόν είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, με διάφορους μηχανισμούς (σχολεία, μμε) διαχέει την αντίληψη της για τον κόσμο στην κοινωνία με αποτέλεσμα και οι εκμεταλλ4ευόμενοι από την αστική τάξη να βλέπουν τον κόσμο όπως η ίδια. Αν μπορούμε, θα πούμε πως η αστική τάξη φτιάχνει έναν κόσμο κατεικόνα και καθομοίωσιν σε ιδεολογικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Η οποιαδηποτε ανθρωπινη ιδεολογια , σε ολους τους τοπους και τις εποχες στην ιστορια της ανθρωποτητας, δεν ειναι τιποτε αλλο παρα διανοητικα κατασκευασματα τα οποια καλυπτουν αναγκες και εξυπηρετουν συφεροντα καποιων , οι οποιοι χρησιμοποιουν αυτη την ιδεολογια και την επιβαλουν η προπαγανδιζουν στους υπολοιπους .
Μια ιδεολογια δε οι οπαδοι της περισοτερο την ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ για να επιβαλουν την εξουσια τους μεσω αυτης , παρα την πιστευουν ως ιδεολογια !!
Μια ιδεολογια δε οι οπαδοι της περισοτερο την ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ για να επιβαλουν την εξουσια τους μεσω αυτης , παρα την πιστευουν ως ιδεολογια !!
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Π.χ. αυτή η τοποθέτηση
κάτι τέτοιο πηγάζει από τον φετιχισμό του κέρδους που δημιουργείται στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Εδώ τι έχουμε; Οτιδήποτε φτιάχνεται στον κοινωνικο-οικονομικο σχηματισμό που αποκαλουμε καπιταλισμο πρέπει να υπάγεται σε αυτά που αναβλίζουν από αυτόν. Το αν θα προστευθεί η πολιτιστική κληρονομιά ή αν θα θαφτεί ακόμα και καταστραφει πρέπει να "δόσει λόγο" στο κεφάλαιο. Φέρνει κέρδος η ανάδειξη; Κάντε καζίνο ως και την ακρόπολη. Η ανάδειξη της κληρονομιας έρχεται σε αντίθεση με την καπιταλιστικη αναπτυξη, θάψτε τον πιολιτισμο ως και καταστρεψτε τον γιατί πάνω σε αρχαια θα χτιστεί ξενοδοχείο.
Είναι λοιπόν μια διαθλασμένη ιδέα για τον πολιτισμό μέσα από την αντίληψη μας για τον κόσμο, και την αντίληψη αυτή την καθορίζει η καπιταλιστική κοινωνία, οι σχέσεις παραγωγής της.
ως κορωνίδα της κρατώ το «Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις.»kameron έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 00:55Δεν προβλέπεται κάπου ότι οφείλει η Επιτροπή να έχει την έγκριση του ΣΕΑ για τις αποφάσεις της. Ξέρεις τις αντιδράσεις του ΣΕΑ για όλα όσα έχουν προηγηθεί στην Ακρόπολη; Ξέρεις τις θέσεις του για οτιδήποτε σχετίζεται με την αρχαιολογία, τις ανασκαφές; Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις. Πώς είναι οι θέσεις του ανταρσία για την οικονομία, το αντίστοιχο είναι και για τους αρχαιολογικούς χώρους.Υδράργυρος έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 00:50
Ειναι και ο σεα θεσμικο οργανο. Ειναι αντιδημοκρατικο να κοιτας την πολιτικη θεση των μελων του. Δε μπορει να ζητας πιστοποιητικα κοινωνικων φρονηματων για να επιτρεψεις τη συμμετοχη τους στο διαλογο. Εκτος και αν δε θες διαλογο
Το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την Ακρόπολη είναι η Επιτροπή από το 1975. Αυτή εισηγείται και ουσιαστικά αποφασίζει τι θα γίνει ή όχι. Αν θέλεις ζήτα να την καταργήσουν και να αποφασίζει ο ΣΕΑ.
κάτι τέτοιο πηγάζει από τον φετιχισμό του κέρδους που δημιουργείται στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Εδώ τι έχουμε; Οτιδήποτε φτιάχνεται στον κοινωνικο-οικονομικο σχηματισμό που αποκαλουμε καπιταλισμο πρέπει να υπάγεται σε αυτά που αναβλίζουν από αυτόν. Το αν θα προστευθεί η πολιτιστική κληρονομιά ή αν θα θαφτεί ακόμα και καταστραφει πρέπει να "δόσει λόγο" στο κεφάλαιο. Φέρνει κέρδος η ανάδειξη; Κάντε καζίνο ως και την ακρόπολη. Η ανάδειξη της κληρονομιας έρχεται σε αντίθεση με την καπιταλιστικη αναπτυξη, θάψτε τον πιολιτισμο ως και καταστρεψτε τον γιατί πάνω σε αρχαια θα χτιστεί ξενοδοχείο.
Είναι λοιπόν μια διαθλασμένη ιδέα για τον πολιτισμό μέσα από την αντίληψη μας για τον κόσμο, και την αντίληψη αυτή την καθορίζει η καπιταλιστική κοινωνία, οι σχέσεις παραγωγής της.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Η ανθρωπινη αναγκη για κερδος και για να φροντιζει το συμφερον υπαρχει σε ολα τα οικονομμικα και πολιτικα συστηματα οπου υπαρχουν ανθρωποιFluffy έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 07:40Π.χ. αυτή η τοποθέτησηως κορωνίδα της κρατώ το «Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις.»kameron έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 00:55Δεν προβλέπεται κάπου ότι οφείλει η Επιτροπή να έχει την έγκριση του ΣΕΑ για τις αποφάσεις της. Ξέρεις τις αντιδράσεις του ΣΕΑ για όλα όσα έχουν προηγηθεί στην Ακρόπολη; Ξέρεις τις θέσεις του για οτιδήποτε σχετίζεται με την αρχαιολογία, τις ανασκαφές; Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις. Πώς είναι οι θέσεις του ανταρσία για την οικονομία, το αντίστοιχο είναι και για τους αρχαιολογικούς χώρους.Υδράργυρος έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 00:50
Ειναι και ο σεα θεσμικο οργανο. Ειναι αντιδημοκρατικο να κοιτας την πολιτικη θεση των μελων του. Δε μπορει να ζητας πιστοποιητικα κοινωνικων φρονηματων για να επιτρεψεις τη συμμετοχη τους στο διαλογο. Εκτος και αν δε θες διαλογο
Το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την Ακρόπολη είναι η Επιτροπή από το 1975. Αυτή εισηγείται και ουσιαστικά αποφασίζει τι θα γίνει ή όχι. Αν θέλεις ζήτα να την καταργήσουν και να αποφασίζει ο ΣΕΑ.
κάτι τέτοιο πηγάζει από τον φετιχισμό του κέρδους που δημιουργείται στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Εδώ τι έχουμε; Οτιδήποτε φτιάχνεται στον κοινωνικο-οικονομικο σχηματισμό που αποκαλουμε καπιταλισμο πρέπει να υπάγεται σε αυτά που αναβλίζουν από αυτόν. Το αν θα προστευθεί η πολιτιστική κληρονομιά ή αν θα θαφτεί ακόμα και καταστραφει πρέπει να "δόσει λόγο" στο κεφάλαιο. Φέρνει κέρδος η ανάδειξη; Κάντε καζίνο ως και την ακρόπολη. Η ανάδειξη της κληρονομιας έρχεται σε αντίθεση με την καπιταλιστικη αναπτυξη, θάψτε τον πιολιτισμο ως και καταστρεψτε τον γιατί πάνω σε αρχαια θα χτιστεί ξενοδοχείο.
Είναι λοιπόν μια διαθλασμένη ιδέα για τον πολιτισμό μέσα από την αντίληψη μας για τον κόσμο, και την αντίληψη αυτή την καθορίζει η καπιταλιστική κοινωνία, οι σχέσεις παραγωγής της.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
σταμάτα ρε! άλλαξε τροπάριο πια! έχει κολλήσει η βελόνα!ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 07:49Η ανθρωπινη αναγκη για κερδος και για να φροντιζει το συμφερον υπαρχει σε ολα τα οικονομμικα και πολιτικα συστηματα οπου υπαρχουν ανθρωποιFluffy έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 07:40Π.χ. αυτή η τοποθέτησηως κορωνίδα της κρατώ το «Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις.»kameron έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 00:55
Δεν προβλέπεται κάπου ότι οφείλει η Επιτροπή να έχει την έγκριση του ΣΕΑ για τις αποφάσεις της. Ξέρεις τις αντιδράσεις του ΣΕΑ για όλα όσα έχουν προηγηθεί στην Ακρόπολη; Ξέρεις τις θέσεις του για οτιδήποτε σχετίζεται με την αρχαιολογία, τις ανασκαφές; Αν περνούσαν οι θέσεις του ΣΕΑ δεν θα λειτουργούσε τίποτα στη χώρα, ούτε μισό ξενοδοχείο ή πολυκατοικία δεν θα μπορούσες να σηκώσεις. Πώς είναι οι θέσεις του ανταρσία για την οικονομία, το αντίστοιχο είναι και για τους αρχαιολογικούς χώρους.
Το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την Ακρόπολη είναι η Επιτροπή από το 1975. Αυτή εισηγείται και ουσιαστικά αποφασίζει τι θα γίνει ή όχι. Αν θέλεις ζήτα να την καταργήσουν και να αποφασίζει ο ΣΕΑ.
κάτι τέτοιο πηγάζει από τον φετιχισμό του κέρδους που δημιουργείται στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Εδώ τι έχουμε; Οτιδήποτε φτιάχνεται στον κοινωνικο-οικονομικο σχηματισμό που αποκαλουμε καπιταλισμο πρέπει να υπάγεται σε αυτά που αναβλίζουν από αυτόν. Το αν θα προστευθεί η πολιτιστική κληρονομιά ή αν θα θαφτεί ακόμα και καταστραφει πρέπει να "δόσει λόγο" στο κεφάλαιο. Φέρνει κέρδος η ανάδειξη; Κάντε καζίνο ως και την ακρόπολη. Η ανάδειξη της κληρονομιας έρχεται σε αντίθεση με την καπιταλιστικη αναπτυξη, θάψτε τον πιολιτισμο ως και καταστρεψτε τον γιατί πάνω σε αρχαια θα χτιστεί ξενοδοχείο.
Είναι λοιπόν μια διαθλασμένη ιδέα για τον πολιτισμό μέσα από την αντίληψη μας για τον κόσμο, και την αντίληψη αυτή την καθορίζει η καπιταλιστική κοινωνία, οι σχέσεις παραγωγής της.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Αναφορικά μ' αυτό που είπες στο νήμα για τα νεοφίλια. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ιδεολογία, πιστεύουν μόνο στον υλισμό και στο χρήμα. Η ιδεολογία δε μπορεί να στηρίζεται στον υλισμό. Η έννοια της Πατρίδας και του Έθνους, όπως και της Θρησκείας και της Οικογένειας, προφανώς δεν είναι υλιστικές, ούτε είναι και η διάθεση να πολεμήσει κάποιος γι' αυτά. Δεν διαμορφώνουν ιδεολογία, αποδομούν (προσπαθούν) αντίθετα την ιδεολογία. Γι' αυτό και είναι άθεοι, απάτριδες, πιστεύουν οτι τα Έθνη είναι κοινωνικά δημιουργήματα του 19ου αιώνα, και λοιπά χαριτωμένα που τα λένε οι Καιρήδηδες και με πιο χυδαίο τρόπο και η ΠελΟΝΟΙ και άλλα τέτοια γαϊδούρια. Το οτι δεν πιστεύουν σε τίποτα μη υλιστικό είναι που τους κάνει και δειλούς, βέβαιαFluffy έγραψε: ↑03 Απρ 2021, 19:03Παίρνοντας υπόψιν μας το προηγούμενο νήμα για ηθική ως μορφή κοινωνικής συνείδησης σε τούτω εδώ εξετάζουμε την ιδεολογία. Πάνω στην οικονομική βάση στέκεται το επικοδόμημα δίκαιο, ηθική, πολιτική κτλπ. Και η ιδεολογία εντάσσεται σε αυτό το επικοδόμημα. Εϊναι σημαντικό να πουμε εδώ πως οι διαφορες μορφές αλληλεπηδρούν μεταξύ τους αλλά και με την οικονομική βάση. Η ιδεολογία της κοινωνίας λοιπόν είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, με διάφορους μηχανισμούς (σχολεία, μμε) διαχέει την αντίληψη της για τον κόσμο στην κοινωνία με αποτέλεσμα και οι εκμεταλλ4ευόμενοι από την αστική τάξη να βλέπουν τον κόσμο όπως η ίδια. Αν μπορούμε, θα πούμε πως η αστική τάξη φτιάχνει έναν κόσμο κατεικόνα και καθομοίωσιν σε ιδεολογικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
νοιώθω ότι αυτό το ποστ με στοχοποιεί
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: ↑05 Ιούλ 2020, 12:19Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Μάλλον στοχοποιεί αυτούς που στηρίζουν Μπουμπουκοβορίδιδες. Δε θυμάμαι να το έκανες αυτό (ειδικά για τον δεύτερο).
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Ωμά πλεόν γίνεται φανερός ο φετιχισμός τους εμπορεύματος και του χρήματος (Ως ένα ιδιαίτερο εμπόρευμα).ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: ↑23 Απρ 2021, 15:48https://www.pronews.gr/elliniki-politik ... -toyristas
«Ο τουρίστας φέρνει χρήματα γι' αυτό πάντα κάνουμε μία θυσία»
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Μα και η ιδέα πως όλα μεταφράζονται σε χρήμα είναι ιδέα. θα φέρω παραδείγματα δημοσιευσεων και εδω στο πχωρουμ.Kauldron έγραψε: ↑21 Απρ 2021, 23:03Αναφορικά μ' αυτό που είπες στο νήμα για τα νεοφίλια. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ιδεολογία, πιστεύουν μόνο στον υλισμό και στο χρήμα. Η ιδεολογία δε μπορεί να στηρίζεται στον υλισμό. Η έννοια της Πατρίδας και του Έθνους, όπως και της Θρησκείας και της Οικογένειας, προφανώς δεν είναι υλιστικές, ούτε είναι και η διάθεση να πολεμήσει κάποιος γι' αυτά. Δεν διαμορφώνουν ιδεολογία, αποδομούν (προσπαθούν) αντίθετα την ιδεολογία. Γι' αυτό και είναι άθεοι, απάτριδες, πιστεύουν οτι τα Έθνη είναι κοινωνικά δημιουργήματα του 19ου αιώνα, και λοιπά χαριτωμένα που τα λένε οι Καιρήδηδες και με πιο χυδαίο τρόπο και η ΠελΟΝΟΙ και άλλα τέτοια γαϊδούρια. Το οτι δεν πιστεύουν σε τίποτα μη υλιστικό είναι που τους κάνει και δειλούς, βέβαιαFluffy έγραψε: ↑03 Απρ 2021, 19:03Παίρνοντας υπόψιν μας το προηγούμενο νήμα για ηθική ως μορφή κοινωνικής συνείδησης σε τούτω εδώ εξετάζουμε την ιδεολογία. Πάνω στην οικονομική βάση στέκεται το επικοδόμημα δίκαιο, ηθική, πολιτική κτλπ. Και η ιδεολογία εντάσσεται σε αυτό το επικοδόμημα. Εϊναι σημαντικό να πουμε εδώ πως οι διαφορες μορφές αλληλεπηδρούν μεταξύ τους αλλά και με την οικονομική βάση. Η ιδεολογία της κοινωνίας λοιπόν είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, με διάφορους μηχανισμούς (σχολεία, μμε) διαχέει την αντίληψη της για τον κόσμο στην κοινωνία με αποτέλεσμα και οι εκμεταλλ4ευόμενοι από την αστική τάξη να βλέπουν τον κόσμο όπως η ίδια. Αν μπορούμε, θα πούμε πως η αστική τάξη φτιάχνει έναν κόσμο κατεικόνα και καθομοίωσιν σε ιδεολογικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Παντού όπου η αστική τάξη ήρθε στην εξουσία, κατέστρεψε όλες τις φεουδαρχικές, πατριαρχικές και ειδυλλιακές σχέσεις. Έσπασε χωρίς οίκτο τους πολυποίκιλους φεουδαρχικούς δεσμούς που συνδέανε τον άνθρωπο με τους φυσικούς ανώτερούς του και δεν άφησε κανέναν άλλο δεσμό ανάμεσα σε άνθρωπο και σε άνθρωπο, εκτός από το γυμνό συμφέρον, από την αναίσθητη "πληρωμή τοις μετρητοίς". Έπνιξε στα παγωμένα νερά του εγωιστικού υπολογισμού τα ιερά ρίγη του ευλαβικού ρεμβασμού, του ιπποτικού ενθουσιασμού, της μικροαστικής μελαγχολίας. Μετέτρεψε την προσωπική αξιοπρέπεια σε ανταλλακτική αξία και στη θέση των απειράριθμων γραφτών και των έντιμα αποκτημένων ελευθεριών έβαλε τη μοναδική ασυνείδητη ελευθερία του εμπορίου. Με μια λέξη, στη θέση της καλυμμένης με θρησκευτικές και πολιτικές αυταπάτες εκμετάλλευσης, έβαλε την ανοιχτή, ξεδιάντροπη, άμεση, σκληρή εκμετάλλευση.
Η αστική τάξη αφαίρεσε το φωτοστέφανο απ' όλα τα ως τότε αξιοσέβαστα επαγγέλματα που τα αντίκριζαν με θρησκευτική ευλάβεια. Το γιατρό, τo νομικό, τov παπά, τον ποιητή, τον άνθρωπο της επιστήμης, τους μετέτρεψε σε μισθωτούς εργάτες της.
Η αστική τάξη ξέσχισε τον πέπλο του συναισθηματισμού που σκέπαζε τις οικογενειακές σχέσεις και τις έκανε ξεκάθαρες χρηματικές σχέσεις.
Η αστική τάξη έδειξέ πώς η κτηνώδης εκδήλωση δύναμης στο μεσαίωνα, που τόσο τη θαυμάζει η αντίδραση, βρήκε την ταιριαστή της συμπλήρωση στην πιο ράθυμη τεμπελιά. Πρώτα απέδειξε τι μπορεί να κατορθώσει η ανθρώπινη δραστηριότητα. Έκανε τελείως διαφορετικά θαύματα απ' τις πυραμίδες της Αιγύπτου, τα ρωμαϊκά υδραγωγεία και τις γοτθικές μητροπόλεις. Πραγματοποίησε τελείως διαφορετικές εκστρατείες από τις μεταναστεύσεις των λαών και τις σταυροφορίες.
Η αστική τάξη δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς να επαναστατικοποιεί αδιάκοπα τα εργαλεία παραγωγής, δηλαδή τις σχέσεις παραγωγής, δηλαδή όλες τις κοινωνικές σχέσεις. Αντίθετα, η αμετάβλητη διατήρηση του παλιού τρόπου παραγωγής αποτελούσε τον πρώτο όρο ύπαρξης όλων των προηγούμενων βιομηχανικών τάξεων. Η συνεχής ανατροπή της παραγωγής, ο αδιάκοπος κλονισμός όλων των κοινωνικών καταστάσεων, η αιώνια αβεβαιότητα και κίνηση διακρίνουν την αστική εποχή από όλες τις προηγούμενες. Διαλύονται όλες οι στέρεες, σκουριασμένες σχέσεις με την ακολουθία τους από παλιές σεβάσμιες παραστάσεις και αντιλήψεις κι όλες οι καινούργιες που διαμορφώνονται παλιώνουν πριν προλάβουν να αποστεωθούν. Καθετί το κλειστό και στάσιμο εξατμίζεται, καθετί το ιερό βεβηλώνεται και στο τέλος οι άνθρωποι αναγκάζονται ν' αντικρίσουν με νηφάλιο μάτι τη θέση τους στη ζωή και τις αμοιβαίες σχέσεις τους.
Η ανάγκη να μεγαλώνει ολοένα την πώληση των προϊόντων της κυνηγά την αστική τάξη πάνω σ' όλη τη γήινη σφαίρα. Είναι υποχρεωμένη να φωλιάζει παντού, να εγκαθίσταται παντού, να δημιουργεί παντού σχέσεις.
από το κομμουνιστικό μανιφέστο
Η αστική τάξη αφαίρεσε το φωτοστέφανο απ' όλα τα ως τότε αξιοσέβαστα επαγγέλματα που τα αντίκριζαν με θρησκευτική ευλάβεια. Το γιατρό, τo νομικό, τov παπά, τον ποιητή, τον άνθρωπο της επιστήμης, τους μετέτρεψε σε μισθωτούς εργάτες της.
Η αστική τάξη ξέσχισε τον πέπλο του συναισθηματισμού που σκέπαζε τις οικογενειακές σχέσεις και τις έκανε ξεκάθαρες χρηματικές σχέσεις.
Η αστική τάξη έδειξέ πώς η κτηνώδης εκδήλωση δύναμης στο μεσαίωνα, που τόσο τη θαυμάζει η αντίδραση, βρήκε την ταιριαστή της συμπλήρωση στην πιο ράθυμη τεμπελιά. Πρώτα απέδειξε τι μπορεί να κατορθώσει η ανθρώπινη δραστηριότητα. Έκανε τελείως διαφορετικά θαύματα απ' τις πυραμίδες της Αιγύπτου, τα ρωμαϊκά υδραγωγεία και τις γοτθικές μητροπόλεις. Πραγματοποίησε τελείως διαφορετικές εκστρατείες από τις μεταναστεύσεις των λαών και τις σταυροφορίες.
Η αστική τάξη δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς να επαναστατικοποιεί αδιάκοπα τα εργαλεία παραγωγής, δηλαδή τις σχέσεις παραγωγής, δηλαδή όλες τις κοινωνικές σχέσεις. Αντίθετα, η αμετάβλητη διατήρηση του παλιού τρόπου παραγωγής αποτελούσε τον πρώτο όρο ύπαρξης όλων των προηγούμενων βιομηχανικών τάξεων. Η συνεχής ανατροπή της παραγωγής, ο αδιάκοπος κλονισμός όλων των κοινωνικών καταστάσεων, η αιώνια αβεβαιότητα και κίνηση διακρίνουν την αστική εποχή από όλες τις προηγούμενες. Διαλύονται όλες οι στέρεες, σκουριασμένες σχέσεις με την ακολουθία τους από παλιές σεβάσμιες παραστάσεις και αντιλήψεις κι όλες οι καινούργιες που διαμορφώνονται παλιώνουν πριν προλάβουν να αποστεωθούν. Καθετί το κλειστό και στάσιμο εξατμίζεται, καθετί το ιερό βεβηλώνεται και στο τέλος οι άνθρωποι αναγκάζονται ν' αντικρίσουν με νηφάλιο μάτι τη θέση τους στη ζωή και τις αμοιβαίες σχέσεις τους.
Η ανάγκη να μεγαλώνει ολοένα την πώληση των προϊόντων της κυνηγά την αστική τάξη πάνω σ' όλη τη γήινη σφαίρα. Είναι υποχρεωμένη να φωλιάζει παντού, να εγκαθίσταται παντού, να δημιουργεί παντού σχέσεις.
από το κομμουνιστικό μανιφέστο
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
μην ξαφνιαστεις, αλλα για να γινουν αυτα τα εργα, καποιος πληρωσε και καποιος πληρωθηκε..
To be old and wise, you must first be young and stupid.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ
Κατά μια έννοια ίσως, αλλά ο υλισμός δε μπορεί να δημιουργήσει ανθρώπους που θα πολεμήσουν για την ιδεολογία τους, αφού και η κωλάρα τους ύλη είναι, και κατ' αυτούς η σημαντικότερη.Fluffy έγραψε: ↑23 Απρ 2021, 16:50Μα και η ιδέα πως όλα μεταφράζονται σε χρήμα είναι ιδέα. θα φέρω παραδείγματα δημοσιευσεων και εδω στο πχωρουμ.Kauldron έγραψε: ↑21 Απρ 2021, 23:03Αναφορικά μ' αυτό που είπες στο νήμα για τα νεοφίλια. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ιδεολογία, πιστεύουν μόνο στον υλισμό και στο χρήμα. Η ιδεολογία δε μπορεί να στηρίζεται στον υλισμό. Η έννοια της Πατρίδας και του Έθνους, όπως και της Θρησκείας και της Οικογένειας, προφανώς δεν είναι υλιστικές, ούτε είναι και η διάθεση να πολεμήσει κάποιος γι' αυτά. Δεν διαμορφώνουν ιδεολογία, αποδομούν (προσπαθούν) αντίθετα την ιδεολογία. Γι' αυτό και είναι άθεοι, απάτριδες, πιστεύουν οτι τα Έθνη είναι κοινωνικά δημιουργήματα του 19ου αιώνα, και λοιπά χαριτωμένα που τα λένε οι Καιρήδηδες και με πιο χυδαίο τρόπο και η ΠελΟΝΟΙ και άλλα τέτοια γαϊδούρια. Το οτι δεν πιστεύουν σε τίποτα μη υλιστικό είναι που τους κάνει και δειλούς, βέβαιαFluffy έγραψε: ↑03 Απρ 2021, 19:03Παίρνοντας υπόψιν μας το προηγούμενο νήμα για ηθική ως μορφή κοινωνικής συνείδησης σε τούτω εδώ εξετάζουμε την ιδεολογία. Πάνω στην οικονομική βάση στέκεται το επικοδόμημα δίκαιο, ηθική, πολιτική κτλπ. Και η ιδεολογία εντάσσεται σε αυτό το επικοδόμημα. Εϊναι σημαντικό να πουμε εδώ πως οι διαφορες μορφές αλληλεπηδρούν μεταξύ τους αλλά και με την οικονομική βάση. Η ιδεολογία της κοινωνίας λοιπόν είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, με διάφορους μηχανισμούς (σχολεία, μμε) διαχέει την αντίληψη της για τον κόσμο στην κοινωνία με αποτέλεσμα και οι εκμεταλλ4ευόμενοι από την αστική τάξη να βλέπουν τον κόσμο όπως η ίδια. Αν μπορούμε, θα πούμε πως η αστική τάξη φτιάχνει έναν κόσμο κατεικόνα και καθομοίωσιν σε ιδεολογικό επίπεδο.
Ενδιαφέρον έχει η υπέρμετρη ανάπτυξη του ατομικισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας στον κοινωνοικονομικο σχηματισμό που ακουει στο όνομα καπιταλισμός.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 2 Απαντήσεις
- 975 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Sol
10 Αύγ 2023, 07:52
-
- 4 Απαντήσεις
- 561 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
09 Φεβ 2023, 14:16
-
- 18 Απαντήσεις
- 2105 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
25 Φεβ 2024, 18:28
-
- 0 Απαντήσεις
- 839 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Sol
19 Αύγ 2023, 08:17