Διάβασε αυτό που παραθέτω που έγραψε ο ιστορικός των ιδεών Κονδύλης πάρα μα πάρα πολύ προσεκτικά και ο,τι κατάλαβες κατάλαβες. Βαρέθηκα να προσπαθώ να μάθω την αλφαβήτα σε χωρικούς του πνεύματος.esu έγραψε: ↑08 Μάιος 2024, 00:42κι η επιστημολογία κι η μετα-επιστημολογία, κλάδοι της φιλοσοφίας είναι. Και η κοινωνιολογία φιλοσοφικές παραδοχές κάνει κι έχει ανάγκη, όταν δεν χαριεντίζεται με ερωτηματολόγια. Γκούντενάχτεν τρολAntipnevma έγραψε: ↑07 Μάιος 2024, 22:23Για την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας δεν απαιτείται σε καμία περίπτωση φιλοσοφία αλλά επιστήμη. Για αυτήν την περιγραφή αρμόδια είναι η κοινωνιολογία και η ιστορία (η ιστορία είναι απαραίτητη γιατί το παρόν δεν κατανοείται αν δεν κατανοηθεί το παρελθόν). Η κοινωνιολογία και η ιστορία είναι επιστήμες, δεν είναι φιλοσοφία. Οι κοινωνικές επιστήμες εμφανίστηκαν τον 18ο αιώνα και ανδρώθηκαν τον 19ο. Πριν από εκείνη την εποχή ουσιαστικά δεν υπήρχε επιστημονική προσέγγιση των ανθρωπίνων πραγμάτων. Είναι λυπηρό που στην Ελλάδα υπάρχει τόση αμορφωσιά και τέτοιος βαθύς επαρχιωτισμός που πρέπει κάνεις να σας λέει τα βασικά. Δηλαδή αισθάνομαι ώρες ώρες ότι μιλάω σε χωρικούς εδώ μέσα.. Βασικά είστε πολύ χειρότεροι από τους χωρικούς γιατί οι απλοί αμόρφωτοι άνθρωποι της αγροκτηνοτροφίας έχουν τις περισσότερες φορές και μια μετριοφροσύνη ανάλογη της άγνοιας και της ταπεινής κοινωνικής τους θέσης. Εσείς όσο περισσότερη άγνοια έχετε τόσο περισσότερη γλώσσα βγάζετε.esu έγραψε: ↑06 Μάιος 2024, 04:01
τι σχέση έχουν οι γεννήσεις... ακόμα και για αυτό που λες, την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας, απαιτείται φιλοσοφία.
τώρα εν τω μεταξύ πας να την βγεις στην φιλοσοφία χρησιμοποιώντας τί τον εμπειρισμό; Δεν μπορείς να γράψεις (ακόμα και να σκεφτείς) το οτιδήποτε που να μην εμπεριέχεται στην έως τώρα φιλοσοφία (ούτε κανείς μας). Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν λες απολύτως τίποτα πρωτοπόρο.
καληνύχτα παπατζή
Φιλόσοφος είναι ο Γιανναράς ή ο Καρβέλας ή ο μακαρίτης ο Λιαντίνης. Ο Max Weber, ο Clausewitz, o Klaus Holzkamp, ο Vaclav Smil είναι επιστήμονες. Πήγαινε καλέ μου άνθρωπε μάθε ποια είναι η διαφορά μεταξύ φιλοσόφου ή διανοουμένου και κοινωνικού επιστήμονα. Άιντε πια ζωντόβολα.
Οι φιλόσοφοι, όντας κατά κανόνα μονομερέστατα μορφωμένοι, συνήθως διογκώνουν τη σημασία των όσων συμβαίνουν στο δικό τους πεδίο και θεωρούν πρωτότυπο ένα συγγραφέα μόνο και μόνο επειδή οι ίδιοι πληροφορήθηκαν μερικά πράγματα για πρώτη φορά απ’ αυτόν. Στην πραγματικότητα, η φιλοσοφία των Νεοτέρων Χρόνων δεν δημιούργησε δική της αυτοτελή προβληματική, αλλά παρακολούθησε, άμεσα ή έμμεσα, καλύτερα ή χειρότερα, τις ραγδαίες εξελίξεις των επιστημών, αρχικά κυρίως των θετικών και κατόπιν κυρίως των κοινωνικών – ανθρωπολογικών. Η γνωσιοθεωρητικά προσανατολισμένη φιλοσοφία του υποκειμένου στον 17ο και στον 18ο αι. συγκροτήθηκε ως προσπάθεια να απαντηθούν τα ερωτήματα που έθεσε η τοτινή μαθηματική φυσική (διάκριση πρωτευουσών και δευτερευουσών ιδιοτήτων, αιτιότητα, ουσία). Οι κοινωνικές και ανθρωπολογικές επιστήμες, που άρχισαν να θεμελιώνονται στον 18 αι. και ανδρώθηκαν στον 19ο, εγκαινίασαν μια θεώρηση θανάσιμη για τον ζωτικό μύθο της φιλοσοφίας, τον μύθο της αυτονομίας του πνεύματος, καθώς έδειξαν τις εξαρτήσεις της όχι μόνο από «ανορθολογικούς» και «υπαρξιακούς» αλλά και από «εξωπνευματικούς», κοινωνικοοικονομικούς και ιστορικούς παράγοντες.
Κάτω από την πίεση των ρευμάτων αυτών το κεντρικό πρόβλημα της φιλοσοφίας γίνεται τώρα η αναίρεση του εαυτού της ή τουλάχιστον η αναίρεση του τρόπου με τον οποίο κατανοούσε παραδοσιακά και υπεροπτικά τον εαυτό της. Το έργο των Μαρξ, Νίτσε, Φρόιντ, Ντίλταϊ, ο αμερικανικός πραγματισμός και ο Μπέρξον είχαν δείξει με διάφορους τρόπους, αλλά ήδη επαρκέστατα, ότι η φιλοσοφία και η πνευματική δημιουργία γενικότερα ριζώνουν σε στρώματα βαθύτερα και είχαν έτσι θέσει το ζήτημα της οντολογίας των στρωμάτων αυτών. Ο Χάιντεγκερ προσεγγίζει την προβληματική τούτη μέσω του προγράμματος της φαινομενολογίας του Χούσερλ: να διερευνηθεί η συγκρότηση του προεπιστημονικού υποκειμένου ως του εδάφους πάνω στο οποίο αναπτύσσεται το επιστημονικό κοσμοείδωλο. Ωστε όχι μόνο δεν εγκαινιάζει τη νέα φιλοσοφική θεώρηση και μαζί τη νέα θεώρηση του φιλοσοφικού φαινομένου, αλλά μάλλον βρίσκεται στο τέρμα μιας πορείας. Και όχι μόνο δεν διευρύνει τη συναφή προβληματική, αλλά απεναντίας την περιορίζει, μολονότι, με το στομφώδες ύφος του, δημιουργεί την εντύπωση ότι εξαγγέλλει πρωτάκουστες αλήθειες.