Μακεδονία

Συζητήσεις για τα εθνικά θέματα της Ελλάδας, τα στρατιωτικά ζητήματα και τις ένοπλες δυνάμεις.
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29747
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 18 Δεκ 2023, 21:24

18.12.2023
Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: «Είμαι σίγουρη ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είναι θαμμένος στη Βεργίνα».
Παρέθεσε έξι επιχειρήματα για να υπερασπιστεί τον ισχυρισμό της.

Εικόνα

Τη βεβαιότητά της πως ο Μέγας Αλέξανδρος και όχι ο Φίλιππος ο Β, είναι θαμμένος στη Βεργίνα εκφράζει η διακεκριμένη ιστορικός Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ.


Σε συνέντευξή της στο δεύτερο τεύχος των ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, (εκδόσεις Ι.ΣΙΔΕΡΗΣ) η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ, μιλώντας στον Δημοσιογράφο της ΕΡΤ, Διδάκτωρα του Παντείου Πανεπιστημίου και διευθυντή – επιμελητή των «Τετραδίων Πολιτισμού», Κώστα Λασκαράτο, μιλά για την Βεργίνα και τον Μέγα Αλέξανδρο.



Η διαπρεπής Βυζαντινολόγος, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, απέναντι στην κρατούσα άποψη των Ελλήνων Αρχαιολόγων που επί μακρόν ερευνούν τα χώματα της Βεργίνας, ισχυρίζεται στο βιβλίο της «Ο Μέγας Αλέξανδρος των Βυζαντινών» (εκδόσεις Gutenberg) πως ο τάφος του λεγόμενου Φιλίππου του Β’, ανήκει στον Αλέξανδρο και όχι στον πατέρα του. Μιλώντας στα ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ η πρώτη γυναίκα πρύτανις στην ιστορία των 700 χρόνων του Πανεπιστημίου της Σορβόνης και για ένα διάστημα Πρόεδρος του Centre Pompidou στο Παρίσι, εμφανίζεται αμετακίνητη στην άποψή της δηλώνοντας: «Εγώ νομίζω ότι είναι το μόνο πραγματικό, μεγάλο πράγμα που έχω κάνει. Τόσο σίγουρη είμαι».

«Γιατί όλοι είναι πεπεισμένοι πως ο Αλέξανδρος είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια. Από πού;».

Συγκεκριμένα στην ερώτηση, «Για περισσότερα από 10 χρόνια μιλάτε για τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας, έχοντας ένα αιρετικό επιχείρημα, μια θέση διαφορετική από την κρατούσα» η Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ απαντά.

«… Διαφορετική από όλους τους Έλληνες Αρχαιολόγους. Όχι τους ξένους. Οι ξένοι, σχεδόν ποτέ δεν δεχτήκανε ότι ο τάφος είναι του Φιλίππου του Β´. Μιλήσανε για τον Φίλιππο τον Αρριδαίο. Γιατί όλοι είναι πεπεισμένοι πως ο Αλέξανδρος είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια. Από πού; Έπρεπε να ανοίξουμε όλες τις πηγές που μιλάνε για τον Μέγα Αλέξανδρο και την ταφή του να δούμε τι γίνεται. Όταν ο Μανώλης Ανδρόνικος, ο οποίος ήταν πολύ φίλος μου, μου είπε ότι βρήκε μέσα στον τάφο του λεγόμενου Φιλίππου το κεφαλάκι του Αλέξανδρου, του είπα: «Είναι δυνατόν Βασιλεύς Βασιλεύων να είναι μέσα σε τάφο;». Μου απάντησε πως λόγω των χρονολογιών ο τάφος θα ήταν ή του Φιλίππου του Β´ ή του Φιλίππου του Αρριδαίου ή του Αλέξανδρου, όμως ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν θαμμένος στην Αλεξάνδρεια, ο Αρριδαίος ουδέποτε πήγε σε μεγάλη εκστρατεία, άρα εκείνος που έμενε ήταν ο Φίλιππος Β´. Όταν όμως βρέθηκε η Αμφίπολη, άρχισαν όλοι να λένε πως είναι ίσως ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τότε είπα: «Αφού ο Αλέξανδρος ετάφη στην Αλεξάνδρεια, τότε πως μπορεί να λένε πως είναι δικός του ο τάφος στην Αμφίπολη;». Έτσι άρχισα εγώ να ψάχνω που είναι ο Μέγας Αλέξανδρος…

Κυρία Αρβελέρ γιατί πιστεύετε πως τόσα χρόνια που βάζετε το συγκεκριμένο ζήτημα στο δημόσιο διάλογο, δεν την ασπάζονται οι Αρχαιολόγοι; Η θέση σας ακούγεται, ως πρόσωπο έχετε μεγάλη επιδραστικότητα. Μήπως τελικά τα επιχειρήματα αυτά, για τους ειδικούς, δεν είναι τελικά επαρκή;

Δεν επιτρέπεται 50 χρόνια τουλάχιστον οι Έλληνες αρχαιολόγοι να έχουν Αλέξανδρο και να μην το έχουν κοιτάξει ποτέ. Υπονοείτε πως δεν το παραδέχονται τόσοι και τόσοι αρχαιολόγοι για να μη φανεί μια διαχρονική ανεπάρκεια στην ερμηνεία και την ανάλυση των δεδομένων;

Ε βέβαια…

Πιστεύετε στα αλήθεια πως θα δικαιωθεί η θέση σας;

Όταν έρθει η επόμενη γενιά αρχαιολόγων, από εκείνους που ήταν στην ανασκαφή και όταν εγώ δεν θα είμαι πια στη ζωή…

Εκπέμπετε μια ανάγκη να επαναλαμβάνετε ότι ο λεγόμενος τάφος του Φιλίππου, ανήκει στον Μέγα Αλέξανδρο…

Εγώ έχω ανάγκη. Εγώ νομίζω ότι είναι το μόνο πραγματικό, μεγάλο πράγμα που έχω κάνει. Τόσο σίγουρη είμαι.

Μάλιστα η κυρία Αρβελέρ παραθέτει έξι επιχειρήματα για να υπερασπιστεί τον ισχυρισμό της:

α)
το ελαφαντοστέινο ομοίωμα του Αλέξανδρου,
β) την παράσταση στη ζωφόρο που δείχνει μια δράση η οποία για να αποτυπωθεί έπρεπε προηγουμένως να έχει συμβεί,
γ) την αρχική επιθυμία του Μακεδόνα να ταφεί στον τόπο του,
δ) το χρονικό κενό από την ταφή στο σημείο που ξέρουμε, μέχρι να κατασκευαστεί το μαυσωλείο,
ε) το ύψος του νεκρού που, όπως λέει, πως δεν μοιάζει με του πατέρα, αλλά περισσότερο με του ίδιου του Αλέξανδρου.
στ) τον χουντίτη, ένα ορυκτό της Αιγύπτου που βρέθηκε στον τάφο.
https://www.pronews.gr/politismos/polit ... i-vergina/

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29747
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 04 Ιαν 2024, 20:59

Δευτέρα 01 Ιανουαρίου 2024
O «Παρθενώνας της Μακεδονίας»: Ανοίγει για το κοινό το Ανάκτορο του Φιλίππου Β’ στις Αιγές – Εκεί όπου στέφθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος.

Εικόνα
Το ανάκτορο το 2021, ενώ οι εργασίες είναι σε εξέλιξη.

Την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2023 αποδίδεται στο κοινό το ανάκτορο του Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας στις Αιγές μετά την πολύχρονη αναστήλωση την οποία προχώρησε το υπουργείο Πολιτισμού.

Στο θέμα αναφέρθηκε σήμερα, η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε δηλώσεις της σε διεθνή ΜΜΕ σχετικά με το πρόγραμμα και την στρατηγική του ΥΠΠΟ, κατά το 2024.

«Την Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου 2024, ο Πρωθυπουργός εγκαινιάζει το αναστηλωμένο και αποκατεστημένο ανάκτορο του Φιλίππου Β΄, στις Αιγές, το οποίο ο μελετητής της αρχαίας αρχιτεκτονικής Wolfram Hoepfner αποκάλεσε «Παρθενώνα της Μακεδονίας». Είναι το ανάκτορο στο οποίο εστέφθη, ως βασιλεύς των Μακεδόνων, ο Μέγας Αλέξανδρος. Οικοδόμημα εντυπωσιακό τόσο σε μεγαλοπρέπεια όσο και σε έκταση, μνημείο μοναδικό, που σε συνδυασμό με το Μουσείο που εγκαινιάσαμε ένα χρόνο πριν, μαζί με τον πολιτιστικό πλούτο των Αιγών, δημιουργεί έναν ισχυρό πολιτιστικό πόλο για την πατρίδα μας και μείζονα αναπτυξιακό πόρο για τη Μακεδονία», είπε μεταξύ άλλων η Λίνα Μενδώνη.

Εικόνα
Έργα στερέωσης, αναστήλωσης και ανάδειξης του Ανακτόρου στις Αιγές.

Η κ. Μενδώνη είχε πραγματοποιήσει αυτοψία στο έργο της “Στερέωσης, συντήρησης, αναστήλωσης και ανάδειξης του ανακτόρου των Αιγών”, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Όπως είχε ανακοινωθεί τότε το έργο, το οποίο υλοποιείται από το 2007, από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, θα ολοκληρωνόταν στο τέλος του 2023. Έχει συνολικό προϋπολογισμό 20.000.000 ευρώ, με διαδοχικές εντάξεις, σε δύο χρηματοδοτικές περιόδους του ΕΣΠΑ 2007-2013 και 2014-2020.

Το μνημείο θα αποδοθεί στο κοινό με αναστηλωμένο το μεγάλο περιστύλιο, το πρόπυλο και τις στοές της πρόσοψης, αναταγμένους τους τοιχοβάτες και συντηρημένα τα ψηφιδωτά των τεράστιων ανδρώνων, των χώρων, δηλαδή, που φιλοξένησαν τα συμπόσια των Μακεδόνων βασιλέων. Η συνολική έκταση του μνημείου ξεπερνά τα 30 στρέμματα.

Λίγα λόγια για το ανάκτορο.
Το ανάκτορο χτισμένο, στα μέσα του 4ου αι. π.Χ., από τον Φίλιππο Β΄, το ‘βασίλειον καθίδρυμα’ των Αιγών, το μεγαλύτερο οικοδόμημα της κλασικής Ελλάδας, σχεδιάστηκε έτσι, ώστε να συναρμόζει την Αγορά, τον τόπο συνάθροισης των πολιτών της Μητρόπολης των Μακεδόνων, με την βασιλική παρουσία και εξουσία. Εδώ, στο μέγα περιστύλιο του ανακτόρου, το φθινόπωρο του 336 π.Χ. ανακηρύχθηκε βασιλιάς των Μακεδόνων ο Αλέξανδρος και ξεκίνησε η μεγάλη πορεία, που μετασχημάτισε τον τότε κόσμο σε Οικουμένη.

Το ανάκτορο των Αιγών, ένα απολύτως πρωτοποριακό για την εποχή του οικοδόμημα, έγινε πρότυπο και αρχέτυπο, γνώρισε χιλιάδες επαναλήψεις καθορίζοντας, για πολλούς αιώνες, την εικόνα της δημόσιας αρχιτεκτονικής, σε ανατολή και δύση.

Σύμβολο της Μακεδονικής ηγεμονίας, το μνημείο καταστράφηκε από τους Ρωμαίους το 148 π.Χ., κάηκε και λιθολογήθηκε για να χαθεί από προσώπου γης. Τώρα, καθώς οι εργασίες αναστήλωσής του ολοκληρώνονται, παραπέμπει ξανά στην αρχική του εικόνα. Οι επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου των Αιγών, σύντομα θα μπορούν να έχουν μια ολοζώντανη εικόνα «του Παρθενώνα της Μακεδονίας» -όπως είχε χαρακτηρίσει το μνημείο ο Wolfram Hoepfner, ένας από τους σπουδαιότερους μελετητές της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής- το οποίο με πολύ κόπο, επιμονή και υπομονή αναδύεται από την λήθη των αιώνων.

Εικόνα
Έργα στερέωσης, αναστήλωσης και ανάδειξης του Ανακτόρου των Αιγών.

Ένα μέρος, μήκους 30μ., του άνω ορόφου του κεντρικού τμήματος της πρόσοψης του ανακτόρου, της οποίας η αναστήλωση στο μνημείο δεν κατέστη δυνατή, για λόγους στατικούς καθώς δεν διασώθηκε το ενδιάμεσο αρχαίο υλικό, εκτίθεται ανατεταγμένο στο Κτήριο του Κεντρικού Μουσείου.

Όπως είχε δηλώσει τότε η Λίνα Μενδώνη «Ο στόχος του σχεδιασμού των έργων στις Αιγές, ήταν εξαρχής, η συστηματική και καθολική αποκατάσταση και ανάδειξη του ιδιαίτερα εκτεταμένου αρχαιολογικού χώρου, ώστε να εξελιχθεί σε ένα τεράστιο αρχαιολογικό πάρκο, με σύγχρονες και υψηλού επιπέδου υποδομές και υπηρεσίες, ώστε να προσφέρει στους επισκέπτες πλήρη, ενιαία και ολοκληρωμένη γνώση και εμπειρία της ιστορίας της πόλης των Αιγών, των βασιλέων της και της ευρύτερης Μακεδονίας. Η αναστήλωση του ανάκτορου του Φιλίππου Β΄, που ολοκληρώνεται το Δεκέμβριο, μαζί με τη νεκρόπολη και την ταφική συστάδα των Τημενιδών, έκτασης σχεδόν 550 στρεμμάτων, που το 2021 αποδόθηκε στο κοινό, ως επισκέψιμος δενδροφυτεμένος χώρος, αρχαιολογικής και φυσιολατρικής περιήγησης, το Μουσείο των Βασιλικών Τάφων, το αρχαίο θέατρο, η κατάγραφη εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, και το Κεντρικό Μουσείο, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2022 από τον Πρωθυπουργό, συγκροτούν το Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών. Στο σύνολο αυτό προστίθενται και όποια μνημεία ή τμήματα του αρχαιολογικού χώρου συντηρούνται, ώστε να είναι σύντομα επισκέψιμα».



Εικόνα
Ανάκτορο των Αιγών.

Εικόνα
Το ανάκτορο το 2006, πριν την έναρξη του έργου.

https://www.enikos.gr/society/o-parthen ... s/2085601/

Άβαταρ μέλους
Αλιόσα
Δημοσιεύσεις: 7450
Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
Phorum.gr user: Αλιόσα
Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αλιόσα » 04 Ιαν 2024, 21:04

Περισσότερο οικόπεδο θυμίζει πλέον παρά ανάκτορο. Βέβαια ήταν πολύ μεγάλο κτίριο, 100 χ 80 μέτρα σε διαστάσεις απ'όσο μέτρησα πρόχειρα στο google mas.

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 9167
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 05 Ιαν 2024, 14:53

https://www.mononews.gr/politismos/o-me ... a-tou-naou

Δίπλα στον οικισμό Βεργίνα υπάρχει ένα άλλο χωρίο με το πραγματικό όνομα Παλατίτσια. Αυτό το χωριό πήρε το ονομά του τη βυζαντινή περίοδο απο το παλάτι του Φιλίππου. Το ονομα Βεργίνα αντίθετα δόθηκε το 1922 απο τον πατριάρχη Βέροιας προς τιμή της βυζαντινής πριγκίπισσας Βεργίνας (βέροιας στην ουσία) η οποία ανήκε στον Βυζαντινό οίκο των Σουλτάνων Παλαιολόγων και ηταν οι τελευταίοι ευγενείς πριν την τουρκική κατάκτηση. Η καταγωγή του οίκου αυτού είναι τουρκική, ο πρώτος δηλαδή ήταν Τούρκος στη φυλή σουλτάνος ο οποίος πήρε το 1204 βυζαντινά αξιώματα και γυναίκα Παλαιολογίνα και έκτοτε για πολλούςε αιώνες οι απογονοι παντρεύονταν με βυζαντινούς https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE ... F%89%CE%BD

Στα Παλατίτσια λοιπόν κάπου το 1600 χτίστηκε μια εκκλησία ο Αγιος Δημήτριος με υλικά απο το παλάτι του Φιλίππου!!! Την εκκλησία αυτή την αγιογράφησαν και έφτιαξαν τα τέμπλα εγιογράφοι απο τηο φημισμένο χωριό ζωγράφων το Λινοτόπι Γράμμου σ'ημερα νομού Καστοριάς. Αυτό το χωριό για πολλούς αιώνες έβγαζε αποκλειστικά ζωγράφους και ξυλογλύπτες εκκλησιών οι οποίοι αγιογράφισαν σχεδόν όλα τα Βαλκάνια. Οι κάτοικοι ήταν Γραμουστιανοί Βλάχοι και το χωριό το ερήμωσαν οι τουρκαλβανοί το 18ο αιώνα.
https://vlahoi.net/politismos/to-linoto ... grafoi-tou
https://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/ ... 0/mode/2up


το ωραίο στην ιστορία είναι οτι μέσα στην εκκλησία υπάρχει η αγιογραφία του Μέγα Αλέξανδρου ως Βυζαντινού αυτοκράτορα και αγίου :D

βλέπουμε δηλαδή πως μέσα απο τη λαϊκή παράδοση ο Μέγας Αλέξανδρος «επέστρεψε» στον τόπο του!!!!!!
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 9167
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 05 Ιαν 2024, 16:27

Αλιόσα έγραψε:
04 Ιαν 2024, 21:04
Περισσότερο οικόπεδο θυμίζει πλέον παρά ανάκτορο. Βέβαια ήταν πολύ μεγάλο κτίριο, 100 χ 80 μέτρα σε διαστάσεις απ'όσο μέτρησα πρόχειρα στο google mas.
είναι το μεγαλύτερο αρχαίο κτήριο της Ελλάδας
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29747
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 05 Ιαν 2024, 22:16

Σάββατο, Μαΐου 12, 2018
Τι αποκάλυψε ο θεός Άμμων στον Μέγα Αλέξανδρο;

Εικόνα

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την επίσκεψη του θρυλικού βασιλιά στο μαντείο του Άμμωνος Διός και η σχέση του Μεγάλου Αλεξάνδρου με την Παλαιστίνη, στα χρόνια της μεγάλης εκστρατείας του!..


Όπως όλοι γνωρίζουν, ό Άμμων ή Άμμων Ρα ήταν μια Αιγυπτιακή θεότητα, της οποίας το όνομα σημαίνει «κρυμμένος». Αρχικά ήταν ένας τοπικός θεός των Θηβών. Γύρω στο 2000 π.Χ. ταυτίστηκε με το θεό ήλιο Ρα ή Ρε της Ηλιούπολης και αναγνωρίστηκε βασιλιάς των θεών και δημιουργός όλων των πλασμάτων.

Οι ιερείς του Άμμωνα απέκτησαν τεράστια δύναμη και ο επικεφαλής τους θεωρούνταν ισότιμος του Φαραώ. Χαρακτηριστικό του έμβλημα ήταν το στρογγυλό κόσμημα του κεφαλιού, που πάνω του ορθώνονταν δυο φτερά. Στην μπροστινή όψη των πλευρών ήταν προσκολλημένος ο δίσκος του Ήλιου. Το ιερό ζώο της θεότητας αυτής ήταν το κριάρι, που ήταν σύμβολο εξουσίας και μεγάλης δύναμης. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος απεικονίζεται σε αρχαία νομίσματα ως «δικέρατος» βασιλιάς.

Στην περίοδο του Νέου Βασιλείου η λατρεία του Άμμωνα φτάνει στην ακμή της. Ο Μέγας Αλέξανδρος αναγνωρίστηκε από τους ιερείς του ως γιος του Άμμωνα, που ταυτίστηκε με το Δία. Ο πιο σπουδαίος ναός του με τεράστιες διαστάσεις βρισκόταν στο Καρνάκ. Στην Ελλάδα υπήρχαν απομονωμένοι τόποι λατρείας της θεότητας αυτής, όπως στην Άφυτο της μακεδονικής Παλλήνης, στο Γύθειο, στις Θήβες της Βοιωτίας και σε άλλα μέρη.

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΜΜΩΝΑ ΣΤΟΝ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ.
Είναι αλήθεια, ότι μετά την αποφασιστική νίκη του στη μάχη της Ισσού, ο Αλέξανδρος προέλασε στη Φοινίκη και την Παλαιστίνη, για να εδραιώσει την κατοχή των παραλίων της ανατολικής Μεσογείου. Πράγματι, αφού κυρίευσε, ύστερα από πολιορκία δύο μηνών, τη Γάζα, το 332 π.Χ., κατέλαβε την Αίγυπτο χωρίς να συναντήσει καμία απολύτως αντίσταση.

Οι περσικές δυνάμεις κατοχής παραδόθηκαν άνευ όρων και ο λαός της Αιγύπτου, με τους ιερείς επικεφαλής, υποδέχτηκε τον Αλέξανδρο ως σωτήρα από τον περσικό ζυγό. Κέρδισε αμέσως τη συμπάθεια των Αιγυπτίων κυρίως χάρη στη θρησκευτική του ανεκτικότητα. Οι Αιγύπτιοι τον έστεψαν Φαραώ.

Στην Αίγυπτο ο Αλέξανδρος ήθελε να ανοίξει το δρόμο για τον ελληνικό πολιτισμό. Πραγματικά ο δρόμος για τον ελληνισμό ανοίχτηκε για πάντα στην Αίγυπτο με την ίδρυση της Αλεξάνδρειας στις αρχές του 331 π.Χ. Το κοσμοϊστορικό γεγονός της ίδρυσης αυτής της πόλης σημαδεύει την απαρχή μιας νέας –με χαρακτήρα όμως ελληνικό– μεγαλειώδους φάσης της ιστορίας της χώρας του Νείλου.

Από τη Μέμφιδα έκανε ο Αλέξανδρος τη «ρομαντική» εκείνη πορεία προς την όαση του Άμμωνος Σίβα, η οποία είχε ήδη κατά την αρχαιότητα περιβληθεί με τους πιο διαφορετικούς μύθους και τις φανταστικές διηγήσεις.

Στην πραγματικότητα η πορεία του αυτή δεν έχει απολύτως καμιά σχέση με τα στρατηγικά σχέδια του Αλέξανδρου, αλλά οφείλεται στη βαθιά θρησκευτική του ανάγκη, πριν από τον επικείμενο αποφασιστικό αγώνα με το Δαρείο, να ρωτήσει για το μέλλον του το θεό Άμμωνα.

Ο χαρακτηρισμός του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ως γιος του Άμμωνα, που του απηύθυνε ο προφήτης στο ιερό του Άμμωνος Διός, εξ ονόματος του θεού, ήταν, όπως πίστευε ο Αλέξανδρος, αποκάλυψη του ίδιου του θεού. Εξάλλου ο ίδιος δήλωνε συχνά πως είχε μέσα του κάποια θεϊκή δύναμη, πράγμα που το πίστευε σε όλη του τη ζωή, χωρίς όμως ποτέ να θεσπίσει στην αυτοκρατορία τη λατρεία του προσώπου του ούτε να απαρνηθεί το φυσικό του πατέρα Φίλιππο.

Μετά την κατάκτηση της Αιγύπτου, έχοντας εξασφαλίσει ο Αλέξανδρος απόλυτα τα νώτα του, στράφηκε προς το εσωτερικό του περσικού κράτους για την τελική αναμέτρηση με το Δαρείο. Μια αναμέτρηση του Ελληνισμού με την Περσική Αυτοκρατορία!

Η ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ.
Χωρίς αμφιβολία, όπως αναγνωρίζουν πολλοί ιστορικοί και ερευνητές, εάν υπήρξε ένας αληθινά μέγας στην ανθρώπινη ιστορία για τα κατορθώματά του, αυτός ήταν ο Έλληνας Μακεδόνας Αλέξανδρος . Το λέει άλλωστε και η προφητεία του Δανιήλ:

"ΙΔΟΥ, ΤΡΑΓΟΣ ΗΡΧΕΤΟ ΑΠΟ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ ΕΠΙ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΓΓΙΖΕΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ... ΚΑΙ ΕΙΔΟΝ ΑΥΤΟΝ ΟΤΙ ΕΠΛΗΣΙΑΣΕΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΙΟΝ... ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΗΣΕ ... ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΡΙΨΕ ... ΚΑΙ ΕΡΡΙΨΕΝ ΑΥΤΟΝ ΚΑΤΑ ΓΗΣ, ΚΑΙ ΚΑΤΕΠΑΤΗΣΕΝ ΑΥΤΟΝ ... ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ Ο ΤΡΑΓΟΣ ΕΜΕΓΑΛΥΝΘΗ ΣΦΟΔΡΑ ... Ο ΚΡΙΟΣ ... ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΗΣ ΜΗΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ... Ο ΤΡΙΧΩΤΟΣ ΤΡΑΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ..." ( Δανιήλ η' κεφάλαιο).

Είναι αλήθεια, ότι οι εκστρατείες του Αλεξάνδρου από το 334-332 π.Χ., που ξεκίνησαν από τον Ελλήσποντο με 35.000 στρατιώτες, έφεραν τον Ελληνισμό ως τα όρια του τότε γνωστού κόσμου και ακόμη μακρύτερα.

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ.
Είναι αλήθεια, ότι ο Αλέξανδρος πέρασε και από την Ιερουσαλήμ, όπου έγινε σεβαστός με τιμές από τον αρχιερέα, δεδομένου ότι τα θετικά στοιχεία του Ελληνισμού, όπως διατείνονται πολλοί, άρχισαν να υιοθετούνται από πολλούς Ιουδαίους, παρά τη σφοδρή αντίδραση μεγάλης μερίδας εθνικιστών. Για παράδειγμα, τον 4ο αιώνα, το βασίλειο του Ιούδα χρησιμοποιούσε νομίσματα με την αττική γλαύκα, ενώ στο σύνολό τους σχεδόν όλοι οι Ιουδαίοι της διασποράς (Γαλιλαία και αλλού) είχαν εξελληνιστεί!

Τι σημαίνει αυτό; Οι Μακκαβαίοι, πριν κάνουν την επανάστασή τους εναντίον των Ελλήνων, είχαν συναίσθηση του μεγαλείου του Ελληνικού κόσμου και μάλιστα ο βασιλιάς Ιωνάθαν είχε στείλει και πρεσβευτές στη Σπάρτη! (Βλέπε βιβλίο: Β' Μακκαβαίων 12:2). Τούτο μπορεί να ήταν και μια διπλωματική κίνηση φοβίας απέναντι στον ισχυρό Ελληνισμό, δεδομένου ότι τα πάντα σχεδόν είχαν εξελληνιστεί.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι οι Έλληνες συγγραφείς αρχίζουν να αναφέρονται εκτενώς για τους Εβραίους τους οποίους οι Θεόφραστος και Κλέαρχος - μαθητές του Αριστοτέλη - χαρακτηρίζουν σαν μια "φυλή φιλοσόφων". Οι ίδιοι Εβραίοι άρχισαν να γράφουν Ελληνικά και ο Ευπόλεμος έγραψε την πρώτη ίσως ιστορία του λαού του στην Ελληνική γλώσσα.

Ποιος λησμονεί το γεγονός, ότι παράλληλα στην Αίγυπτο έλαβε χώρα το κορυφαίο έργο της μετάφρασης της Παλαιάς Διαθήκης στην Ελληνική; Πολλοί Εβραίοι είχαν εγκατασταθεί εκεί μετά την πτώση της Ιερουσαλήμ από τους Βαβυλωνίους στα 587 π.Χ. και μάλιστα είχαν εγκατασταθεί στη νήσο Ελεφαντίνη. Εντυπωσιακό είναι ίσως το γεγονός, που ορισμένοι ενδεχομένως αγνοούν, ότι στα μέσα του 2ου αιώνα, ο Ονίας ο 4ος έκτισε ένα ναό - αντίγραφο του Σολομώντα - στην Λεοντούπολη!

ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ!..
Αξίζει να σημειωθεί, ότι μετά το θάνατο του Αλεξάνδρου στα 323 π.Χ. ο Πτολεμαίος Α' (ο επoνομαζόμενος «Σωτήρ»), ανέλαβε την Αίγυπτο και προσάρτησε τη Φοινίκη, τη Συρία και την Κυρηναϊκή. Ο ίδιος μετέφερε την πρωτεύουσα της Αιγύπτου από τη Μέμφιδα στην Αλεξάνδρεια, ενώ ο διάδοχός του, Πτολεμαίος Β', ο Φιλάδελφος, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την Αίγυπτο και ήλθε σε σύγκρουση με τον κυρίαρχο της Ασίας Αντίοχο Α'.

Τι λέει η προφητεία του Δανιήλ;
"ΚΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ ΘΕΛΕΙ ΙΣΧΥΣΕΙ... ΕΚ ΤΩΝ ΒΛΑΣΤΩΝ ΟΜΩΣ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ ... ΑΥΤΟΥ...ΘΕΛΕΙ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΕΙΣ ΤΑ ΟΧΥΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ... ΚΑΙ ΥΠΕΡΙΣΧΥΣΕΙ, ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΤΙ ΘΕΛΕΙ ΦΕΡΕΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟΝ...". (Δανιήλ ια:1-10)

Ο ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ.
Επί Πτολεμαίων, ο Εβραϊκός πληθυσμός της Αιγύπτου αυξάνει και η Εβραϊκή κοινότητα θεωρεί σημαντικό, τα μέλη της να είναι ενεργοί πολίτες της Ελληνιστικής Αιγύπτου. Η ελληνική γλώσσα γίνεται κτήμα τους και μέσον επικοινωνίας σε όλες τις συναλλαγές τους!

Ήδη, όμως, το πρόβλημα από τους προσηλύτους, αλλά και τη νέα γενιά των μεταναστευσάντων Εβραίων που μιλούσαν τα Ελληνικά, τη γλώσσα της εποχής, άρχισε να γίνεται οξύτατο για τους Ιουδαίου, που δεν κατανοούσαν την μητρική τους γλώσσα!.

Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος ήταν η πρώτη απόφαση για την ιστορική μετάφραση, αρχικά της Πεντατεύχου (Γένεσις - Έξοδος - Λευϊτικόν - Αριθμοί - Δευτερονόμιο), ελήφθη στην Αίγυπτο και ακολούθησε η μετάφραση της υπολοίπου Παλαιάς Διαθήκης.

Το όλο έργο ετέθη υπό την αιγίδα του Πτολεμαίου Β', (285 - 246 π.Χ.), που ίδρυσε βιβλιοθήκη περιέχουσα 690.000 χειρόγραφα. (Βλέπε τρίτομο έργο μας «Πού βρίσκονται τα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα» (2 τόμοι) και «Ο Κώδικας της Χαμένης Γνώσης»). Προϊστάμενος της βιβλιοθήκης διετέλεσε ο Καλλίμαχος ο Κυρηναίος, που είχε γράψει 800 τόμους και ακολούθησαν οι Ζηνόδοτος, Απολλώνιος, Ρόδιος, Ερατοσθένης κ.α.

Ο Πτολεμαίος, λοιπόν, με σύμβουλο επί πολιτιστικών θεμάτων το Δημήτριο Φαληρέα, πήρε την ιστορική απόφαση για την Μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης στα Ελληνικά.
Περί αυτού αναφέρεται ο μεγάλος Έλληνας ιστορικός Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, ο οποίος στην έγκριτη ιστορία του, τόμος Α' σελ.57, γράφει:

"Τας βάσεις της βιβλιοθήκης του Μουσείου έθεσεν... ο Πτολεμαίος, ο Φιλάδελφος, με συνεργάτην και εις τούτο και εις όσα έκαμεν, αλλά διά την προαγωγήν της τέχνης και της επιστήμης, τον Δημήτριον Φαληρέα. Ο Φιλάδελφος επλούτισε τη βιβλιοθήκη με βιβλία, τα οποία συγκέντρωσε από όλα τα μέρη του κόσμου και τα οποία ακαταπαύστως αντεγράφοντο εις το Μουσείον. Με την φροντίδα του Φιλαδέλφου έγινε συν τοις άλλοις και η μετάφρασις των ιερών βιβλίων των Ιουδαίων, ήτοι της Παλαιάς Διαθήκης, η γνωστή με το όνομα "μετάφρασις των Εβδομήκοντα".

Να πούμε εδώ, ότι οι Εβδομήκοντα - για την ακρίβεια 72 - αυτοί λόγιοι της εποχής, έκαναν πράγματι ένα μνημειώδες έργο, το οποίο ήταν σε ευρεία χρήση την εποχή του Ιησού Χριστού και των Αποστόλων, οι οποίοι το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά στις ομιλίες τους (όπως ο Ιησούς), αλλά και στα συγγράμματά τους, στην Καινή Διαθήκη, όταν επικαλούνται την Παλαιά.

Με την ευκαιρία της αναφοράς αυτής μη λησμονήσουμε να πούμε κάτι πολύ σημαντικό, αφού οι λεγόμενοι «Εβδομήκοντα» (Ο') έδωσαν ζωή στο κείμενο, δεδομένου ότι η Εβραϊκή γραφή χρησιμοποιεί μόνο σύμφωνα, ενώ τα φωνήεντα εννοούνται!

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως όταν οι Μασορίτες Εβραίοι, λόγιοι τον 10ον αιώνα μ.Χ. μετά από τεράστια πίεση εξέδωσαν την Παλαιά Διαθήκη με φωνήεντα, παγκοσμίως ομολογήθηκε η υπεροχή της απόδοσης του κειμένου από τους Εβδομήκοντα, αλλά και η εγκυρότητά της λόγω αρχαιότητας.

Γι' αυτό, ας μη φανεί περίεργο το γεγονός ότι η μετάφραση αυτή είναι πιο αξιόπιστη και στα νοήματα και στην κριτική των κειμένων από οποιαδήποτε εν χρήση Εβραϊκή, δεδομένου ότι με εξαίρεση μια αρχαιότερη Πεντάτευχο των Σαμαρειτών, η αρχαιότερη Παλαιά Διαθήκη στο Εβραϊκό έφθασε σε μας σήμερα από την εποχή των Μασοριτών, δηλ. από τον 10ον μ.Χ. αιώνα. (Βλέπε στο διαδίκτυο: Greek Biblos – Για την Ελλάδα μας).

Όπως γράφουμε στον πρώτο τόμο του έργου μας «Πού βρίσκονται τα Αρχαία Ελληνικά Χειρόγραφα», η περίφημη βιβλιοθήκη κάηκε από τους Άραβες περί το 650 μ.Χ. και όπως έγραψε ο Αμπούλ Φαράζ (1226-86), "ο Αμρ διένειμε το περιεχόμενο της βιβλιοθήκης μεταξύ των δημοσίων λουτρών της πόλεως, των οποίων τα 4.000 καζάνια ετροφοδοτούντο επί έξι μήνες με τους κυλίνδρους των παπύρων και περγαμηνών..." !!

Το 699 μ.Χ. καθιερώθηκε στην Αίγυπτο υποχρεωτικά η Αραβική γλώσσα και η Ελληνική που κυριάρχησε για 1.000 χρόνια, δυστυχώς για τους Έλληνες, απαγορεύθηκε.
Ωστόσο, η ανεκτίμητη όμως μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης στην Ελληνική μέχρι σήμερα φωτίζει τα πέρατα της οικουμένης, για να ισχύει διαχρονικά ο ψαλμός, που λέει τούτα τα λόγια:

"ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΚΥΡΙΕ, ΔΙΑΜΕΝΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΟΥ ΕΝ ΤΩ ΟΥΡΑΝΩ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΟΥ ΕΙΣ ΓΕΝΕΑΝ ΚΑΙ ΓΕΝΕΑΝ... ΕΙΣ ΠΑΣΑΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΕΙΔΟΝ ΟΡΙΟΝ, ΑΛΛ' Ο ΝΟΜΟΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΤΥΣ ΣΦΟΔΡΑ..." (Ψαλμός ριθ:89-96).

Ο Μέγας Αλέξανδρος, λοιπόν, δεν ήταν ένα τυχαίο πρόσωπο.
https://arxaia-ellinika.blogspot.com/20 ... andro.html

Άβαταρ μέλους
Αλιόσα
Δημοσιεύσεις: 7450
Εγγραφή: 23 Ιουν 2021, 15:43
Phorum.gr user: Αλιόσα
Τοποθεσία: Βλαδιβοστόκ

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αλιόσα » 09 Ιαν 2024, 16:47

Πάλι μισές δουλειές κάναν
Για μία ακόμη φορά ντράπηκα που είμαι Έλληνας.
Επισκευθηκα σήμερα τό απόγευμα μετά από από ένα βροχερό πρωινό,όπως αρκετός άλλος κόσμος, συμπεριλαμβανομένων και τουριστών το παλάτι τών Αιγών.
Μετά από 16 χρόνια συντήρησης, δεν έχουν κατασκευαστεί αποστραγγιστικά έργα με αποτέλεσμα ο χώρος , ψηφιδωτά και διάδρομοι να είναι πλημμυρισμένοι από νερά.
Η πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο ανύπαρκτη, περίπου ένα χιλιόμετρο ανάβαση στην αρχή σε ένα στενό ασφαλτοστρωμένο δρόμο και στην συνέχεια σε ένα μονοπάτι μέσα στίς λάσπες, όλοι γίναμε σαν τα γουρούνια..κυριολεκτω.
Πινακίδες μέσα στον χώρο δεν υπάρχουν, μόνο οι βάσεις τους,οι δύο φυλακες άκουγαν συνεχώς παράπονα.
Πρόσβαση για άτομα ΑΜΕΑ ανέκδοτο.
Στο δε μουσείο των βασιλικών τάφων στίς 15.00 πριν την έξοδο καθόταν στο πάτωμα και κοιμόταν κοπέλα, μεθυσμένη όπως μας έκανε νόημα ο φύλακας πού τού έδειξα που βρισκόταν,σημειωτέον δεν υπήρχε πουθενά κανένας φύλακας στην είσοδο και κατέφυγα στο ιματοφυλακιο όπου ενημέρωσα.
Εγκαίνια μόνο για τό θεαθειναι... ντροπη .
Υγ . για τούς δύσπιστους υπάρχουν φωτογραφίες και βίντεο.
https://www.google.com/search?sa=X&sca_ ... 2ZQWVJREAE

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29747
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Φεβ 2024, 21:01

17/01/2024
Το φοβερό δίλημμα του Αλεξανδρου και οι Δίδυμοι τάφοι Βεργινας Αμφιπολης.

Εικόνα

Η ταφή του ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ στην ΑΜΦΙΠΟΛΗ, σε συνδυασμό με την επιθυμία του Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ να ταφεί στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, είναι η βάση αυτού του ΒΙΝΤΕΟ, που μαζί με το αναφερόμενο πιο κάτω πρόσφατο Βίντεο, πιστεύω ότι οδηγούν σε μια πιθανότατη ΑΠΑΝΤΗΣΗ για τον Τάφο-Ταφή του Έλληνα Στρατηλάτη.


ΒΙΝΤΕΟ με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ και σε Ενιαίο κείμενο για απλή ανάγνωση του Περιεχομένου.


https://www.olympia.gr/1577850/apopsi/t ... amfipolis/



29 Ιανουαρίου 2024
Άγνωστες ιστορίες της ζωής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Εικόνα

Ένα από τα πολλά καλά τα οποία μπορούμε να αναγνωρίσουμε στον χαρακτήρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν και η εγκράτεια του. Πολύ πιο σημαντικό από το να νικά τους εχθρούς του θεωρήθηκε το να νικά τα πάθη του.


Με την εγκράτεια του σώθηκε από πολλούς κινδύνους αλλά και πολλές δυστυχίες,όπως εξάλλου και κάθε άνθρωπος ο οποίος ζει με γνώμονα το σωστό και το δίκαιο νικώντας τα πάθη του.

Και πολύ χειρότερο, έλεγε ο φιλόσοφος Πυθαγόρας, να είμαστε σκλάβοι των παθών μας , παρά σκλάβοι των τυράννων. Εκείνος ο οποίος κυριεύεται από τα πάθη του δεν θα είναι ποτέ ελεύθερος αλλά θα κυριεύεται πάντοτε από αυτά.

Όταν ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε την Μικρά Ασία, διόρισε βασίλισσα της Καρίας την Άδαν, αυτή ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, έστελνε καθημερινά προς αυτόν φαγητά αλλά και διάφορα ζυμαρικά. Στο τέλος του έστειλε και τους καλύτερους μάγειρες και αρτοποιούς της θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δείξει την ευγνωμοσύνη της προς τον μεγάλο της ευεργέτη.

Αλλά ο Μέγας Αλέξανδρος, ούτε τα ωραία πιάτα δοκίμασε αλλά ούτε τους μάγειρες δέχτηκε. Είπε ότι τους καλύτερους μάγειρες τους έδωσε ο παιδαγωγός του Λεωνίδας, και ήταν ο πρωινός περίπατος χαρακτηρίζοντας τον το νοστιμότατο γεύμα του και η ολιγοφαγία, ανοίγοντας την όρεξη για το δείπνο του.

Εικόνα

Ενώ περνούσε με το ιππικό του μέσα από άνυδρους τόπους, και χωρίς νερό, κατά την καταδίωξη του Δαρείου, βασιλιά της Περσίας, και ο ίδιος αλλά και οι υπόλοιποι αναβάτες διψούσαν πολύ. Τότε μερικοί Μακεδόνες στρατιώτες που είχαν βρει νερό το μετέφεραν μέσα στα κράνη τους.

Οι Μακεδόνες, όταν είδαν τον Μέγα Αλέξανδρο να υποφέρει από δίψα, έδωσαν πρόθυμα το νερό τους στον βασιλιά. Ο Αλέξανδρος λαμβάνει το νερό στο χέρι, αλλά όταν γύρισε τα μάτια του προς το ιππικό του, είδε ότι το νερό δεν αρκεί για όλους, οπότε χωρίς να το ακουμπήσει στα χείλη του το επέστρεψε προς τους στρατιώτες, λέγοντας τους πως δεν μπορεί αυτός να πίνει ενώ όλοι οι υπόλοιποι Μακεδόνες να διψούν.

Βλέποντας την εγκράτεια του οι στρατιώτες του τον θαύμασαν πολύ και νιώθοντας την αγάπη του για εκείνους ξέχασαν και την δίψα τους αλλά και την κούραση τους και αμέσως μετά αφού μαστίγωσαν τα άλογα τους φώναξαν:
«Εμπρός με αυτόν τον αρχηγό ούτε δίψα νιώθουμε ούτε κόπους, αλλά ούτε ότι είμαστε θνητοί πιστεύουμε».

Κατά την πορεία του Αλεξάνδρου μέσα στην έρημο, κάποια στιγμή συναντά έναν στρατιώτη ο οποίος ήταν κάθιδρος και κουρασμένος.μεταφέροντας το βασιλικό ταμείο με τους δασμούς από τις διάφορες επαρχίες. Βλέποντας τον ρώτησε τι μεταφέρει και είναι τόσο κουρασμένος. Εκείνος αποκρίθηκε ότι μεταφέρει το Βασιλικό ταμείο, τότε αμέσως ο Μέγα Αλέξανδρος τον διέταξε να πάρει ένα μέρος του ταμείου και να το στείλει στην οικογένεια αναγνωρίζοντας τον μεγάλο του κόπο.

Εικόνα

Ο Αλέξανδρος υπήρξε αγνός και εγκρατής.
Ο Πλούταρχος τον έλεγε «ἄτρωτον ἐπιθυμίας» ενώ ο Αδριανός «ἐγκρατέστατος τῶν ἡδονῶν τοῦ σώματος» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 28,2)

Ποτέ δεν πλησίασε γυναίκα ούτε γνώρισε άλλη πριν το γάμο του, γιατί θεωρούσε πως το χρέος του ήταν να νικά του εχθρούς του «βασιλικώτερον τὸ κρατεῖν ἑαυτοῦ τοῦ νικᾶν τοὺς πολεμίους» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,7)

Απαιτούσε από τους στρατιώτες του να μην μιλάν άσχημα στις γυναίκες αιχμαλώτους αλλά ούτε να τους λένε καν υπονοούμενα , αντιθέτως να τις σέβονται σαν κορίτσια τα οποία ζουν μέσα σε ιερούς ναούς και Παρθενώνες. («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,5).

Όταν ο Παρμενίων τον προέτρεψε να πλαγιάσει με μια όμορφη γυναίκα, εκείνος αποκρίθηκε, βλέποντας την ομορφιά εκείνης της γυναίκας ότι «τὸ τῆς ἰδίας ἐγκρατείας καὶ σωφροσύνης κάλλος» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,9-11).

Μετά την μάχη στα Γαυγάμηλα μπήκε μαζί με τον Ηφαιστίωνα στην σκηνή όπου βρισκόταν οι γυναίκες του Βασιλικού οίκου του Δαρείου. Μεταξύ των οποίων ήταν η μητέρα του, η γυναικά του, η οποία θεωρούταν η ομορφότερη γυναικά της Περσίας εκείνη την εποχή, αλλά και οι δύο πανέμορφες κόρες του Δαρείου.

Μπαίνοντας έσκυψε το κεφάλι του προς την γη. Όταν αργότερα βγήκαν από την σκηνή και ενώ ο φίλος του είχε απορήσει αυτός αποκρίθηκε, ότι είναι αδύνατον για κάποιον που να θέλει να κυριεύσει τον κόσμο να υποδουλωθεί από την ομορφιά μιας γυναικάς, («αἰσχρὸν εἶναι κρίνων τὸν ἄνδρα ἑλόντα ὑπὸ γυναικῶν ἡττηθῆναι»).
https://hellas-now.com/agnostes-istorie ... lexandroy/

Άβαταρ μέλους
Pillars
Δημοσιεύσεις: 1892
Εγγραφή: 20 Μάιος 2018, 18:35
Phorum.gr user: Pillars
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pillars » 08 Φεβ 2024, 23:00


Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 09 Φεβ 2024, 07:44

The Rebel έγραψε:
02 Φεβ 2024, 21:01

Εικόνα
Ποια είναι αυτή η βίγκαν λεσβία;
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Imperium
Δημοσιεύσεις: 3478
Εγγραφή: 23 Απρ 2020, 12:47

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Imperium » 09 Φεβ 2024, 14:54

Jimmy81 έγραψε:
09 Φεβ 2024, 07:44
The Rebel έγραψε:
02 Φεβ 2024, 21:01

Εικόνα
Ποια είναι αυτή η βίγκαν λεσβία;
Τι ζόρι τραβάς εσύ με τις βήγκαν λεσβίες;
Λογαριασμο θα σου δώσουνε;
Ποτέ μην εμπιστεύεσαι επιστήμονα που φοβάται να πετάξει με αεροπλάνο.

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 09 Φεβ 2024, 15:30

Pillars έγραψε:
08 Φεβ 2024, 23:00
Αυτή η εκδήλωση απ' ότι φαίνεται διοργανώθηκε από ένα ανεξάρτητο, μη κυβερνητικό, Think Tank που λέγεται "Macedonia 2025" το οποίο έχει ιδρυθεί από ιδιώτες Σκοπιανούς του εξωτερικού.
https://www.macedonia2025.com/who-we-are/

Άρα δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι οι κυβερνήσεις μας εδώ διότι δεν παραβιάζεται άρθρο της Συμφωνίας των Πρεσπων.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Λίνο Βεντούρα
Δημοσιεύσεις: 10336
Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα » 09 Φεβ 2024, 16:39

Jimmy81 έγραψε:
09 Φεβ 2024, 15:30
Pillars έγραψε:
08 Φεβ 2024, 23:00
Αυτή η εκδήλωση απ' ότι φαίνεται διοργανώθηκε από ένα ανεξάρτητο, μη κυβερνητικό, Think Tank που λέγεται "Macedonia 2025" το οποίο έχει ιδρυθεί από ιδιώτες Σκοπιανούς του εξωτερικού.
https://www.macedonia2025.com/who-we-are/

Άρα δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι οι κυβερνήσεις μας εδώ διότι δεν παραβιάζεται άρθρο της Συμφωνίας των Πρεσπων.
Πώς δεν παραβιάζεται;
Fluffy έγραψε:
25 Αύγ 2021, 12:22
Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9027
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 09 Φεβ 2024, 16:51

The Rebel έγραψε:
02 Φεβ 2024, 21:01
Απαιτούσε από τους στρατιώτες του να μην μιλάν άσχημα στις γυναίκες αιχμαλώτους αλλά ούτε να τους λένε καν υπονοούμενα , αντιθέτως να τις σέβονται σαν κορίτσια τα οποία ζουν μέσα σε ιερούς ναούς και Παρθενώνες. («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,5).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Τιμόκλεια η Θηβαία.

Μεταξύ των πολλών συμφορών και δυσκολιών εκείνων που ταλαιπωρούσαν την Θήβα, κάποιοι Θράκες χτύπησαν το σπίτι της Τιμοκλείας, φημισμένης και μυαλωμένης γυναίκας. Οι στρατιώτες άρπαζαν την περιουσία της, αλλά ο αρχηγός τους, αφού βίασε και ντρόπιασε τη γυναίκα, τη ρωτούσε αν έχει κάπου κρυμμένο χρυσάφι ή ασήμι. Εκείνη παραδέχτηκε ότι είχε και, αφού τον πήγε στον κήπο μόνο του και του έδειξε ένα πηγάδι, εδώ, του είπε, έριξε τα πιο πολύτιμα πράγματά της, όταν κυριευόταν η πόλη. Και καθώς ο αρχηγός των Θρακών έσκυψε και κατόπτευε το χώρο, εκείνη, που ήταν πίσω του, τον έσπρωξε και πετώντας πέτρες πολλές τον σκότωσε. Όταν οδηγήθηκε δεμένη από τους Θράκες στον Αλέξανδρο, από το παρουσιαστικό και το περπάτημά της αρχικά, καθώς ακολουθούσε ατάραχη και χωρίς φόβο αυτούς που την οδηγούσαν, έδωσε την εντύπωση γυναίκας αξιοπρεπούς και αγέρωχης· στη συνέχεια, όταν ο βασιλιάς τη ρώτησε ποια ήταν, αποκρίθηκε ότι ήταν αδερφή του Θεαγένη, ο οποίος αντιστάθηκε στον Φίλιππο μαχόμενος για την ελευθερία των Ελλήνων και έπεσε ως στρατηγός στη Χαιρώνεια. Ο Αλέξανδρος λοιπόν θαύμασε και την απάντηση και την πράξη της και έδωσε εντολή να φύγει ελεύθερη με τα παιδιά της.
https://www.greek-language.gr/digitalRe ... 103&page=7

Βλ. και Γυναικών αρεταί
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%93%C ... E%B9%CE%B1
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Μακεδονία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 09 Φεβ 2024, 16:58

Λίνο Βεντούρα έγραψε:
09 Φεβ 2024, 16:39
Πώς δεν παραβιάζεται;
Δεν είναι κρατικός φορέας για να υποχρεούται να χρησιμοπιεί τη σύνθετη ονομασία. Από ιδιώτες συστάθηκε.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εθνικά Θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών