Τώρα έχουμε ένα τεράστιο εμπόδιο που τότε δεν υπηρχε: έχουν αναπτύξει "μακεδονική" εθνική συνείδηση και εθνικισμό, του οποίου το ιστορικό αφήγημα έχει ως βασικές παραμέτρους την "βίαιη προσάρτηση μακεδονικών εδαφών απ' την Ελλάδα στους βαλκανικούς πολέμους"την "γενοκτονία και τις διώξεις που υπέστησαν οι Μακεδόνες στην Ελλάδα κατά τους Βαλκανικούς πολέμους και τον Εμφύλιο πόλεμο" κ.τ.λ.wooded glade έγραψε: ↑31 Ιαν 2019, 08:40Πριν από ένα αιώνα είχαμε ανταγωνιστές.
Λογικά τώρα δεν έχουμε αλλά ...
Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
30/01/2019
Πάνε για «Bαλκανική Δημοκρατία» με απόσχιση της βόρειας Ελλάδας και πρωτεύουσα τη Θεσ/κη;
Τι λέει δήλωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Την «κερκόπορτα» για την ολοκληρωτική "άλωση" της Μακεδονίας και του Ελληνισμού συνολικά άνοιξε καθ΄όπως φαίνεται η συμφωνία στις «Πρέσπες» καθώς αρχίζουν σιγά-σιγά να εξυφαίνουν το κλίμα για την απόσχιση της Μακεδονίας από την Ελλάδα και την δημιουργία μιας «Βαλκανικής δημοκρατίας» όπως είναι στα σχέδια του Βερολίνου.
Η απόσχιση της Θεσσαλονίκης από την Ελλάδα με το πρόσχημα να γίνει… πρωτεύουσα των Βαλκανίων εξυπηρετεί άριστα τους σχεδιασμούς αυτούς, που τώρα ακούγονται και μέσα στη Βουλή των Ελλήνων.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Αθανασίου, από το βήμα της Βουλής, με φόντο την Συμφωνία των Πρεσπών, είπε:
«Θεσσαλονίκη ξέρω πάντα σε πείραζε, πάντα σε αγκύλωνε στην καρδιά να σε αποκαλούν συμπρωτεύουσα.
Το συμπρωτεύουσα υπαινισσόταν ότι δεν μπορείς να είσαι πρωτεύουσα.
Πρωτεύουσα χωρίς αυτό το «συμ«. »
Κλείνοντας, έθεσε ένα ερώτημα:
«Θεσσαλονίκη, θα αρνηθείς τώρα να γίνεις πρωτεύουσα;
Πρωτεύουσα των Βαλκανίων;»
Η δήλωση αυτή ξεκάθαρα αναφέρεται σε απόσχιση της Θεσσαλονίκης από την Ελλάδα.
Δείτε τις δηλώσεις του Ν.Αθανασίουμε τίτλο: "Θεσσαλονίκη, θα αρνηθείς τώρα να γίνεις πρωτεύουσα των Βαλκανίων";
https://www.syriza.gr/article/id/78553/ ... aniwn.html
Με το πρόσχημα την επίκληση του συναισθήματος και του εγωισμού των Θεσσαλονικιών, θέλουν να πείσουν για απόσχισή της από την Ελλάδα όπως δείχνουν οι καταστάσεις.
Δείτε τι είχε πει πριν λίγο καιρό ο διεθνής κερδοσκόπος Τζόρζ Σόρος, για την μελλοντική Βαλκανική Ένωση:
Το ίδιο έχει επαναλάβει και ο Αλέξης Τσίπρας, κάνοντας βέβαια πάντα λόγο για το ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει «πρωτεύουσα των Βαλκανίων».
https://www.pronews.gr/elliniki-politik ... lladas-kai
Πάνε για «Bαλκανική Δημοκρατία» με απόσχιση της βόρειας Ελλάδας και πρωτεύουσα τη Θεσ/κη;
Τι λέει δήλωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Την «κερκόπορτα» για την ολοκληρωτική "άλωση" της Μακεδονίας και του Ελληνισμού συνολικά άνοιξε καθ΄όπως φαίνεται η συμφωνία στις «Πρέσπες» καθώς αρχίζουν σιγά-σιγά να εξυφαίνουν το κλίμα για την απόσχιση της Μακεδονίας από την Ελλάδα και την δημιουργία μιας «Βαλκανικής δημοκρατίας» όπως είναι στα σχέδια του Βερολίνου.
Η απόσχιση της Θεσσαλονίκης από την Ελλάδα με το πρόσχημα να γίνει… πρωτεύουσα των Βαλκανίων εξυπηρετεί άριστα τους σχεδιασμούς αυτούς, που τώρα ακούγονται και μέσα στη Βουλή των Ελλήνων.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Αθανασίου, από το βήμα της Βουλής, με φόντο την Συμφωνία των Πρεσπών, είπε:
«Θεσσαλονίκη ξέρω πάντα σε πείραζε, πάντα σε αγκύλωνε στην καρδιά να σε αποκαλούν συμπρωτεύουσα.
Το συμπρωτεύουσα υπαινισσόταν ότι δεν μπορείς να είσαι πρωτεύουσα.
Πρωτεύουσα χωρίς αυτό το «συμ«. »
Κλείνοντας, έθεσε ένα ερώτημα:
«Θεσσαλονίκη, θα αρνηθείς τώρα να γίνεις πρωτεύουσα;
Πρωτεύουσα των Βαλκανίων;»
Η δήλωση αυτή ξεκάθαρα αναφέρεται σε απόσχιση της Θεσσαλονίκης από την Ελλάδα.
Δείτε τις δηλώσεις του Ν.Αθανασίουμε τίτλο: "Θεσσαλονίκη, θα αρνηθείς τώρα να γίνεις πρωτεύουσα των Βαλκανίων";
https://www.syriza.gr/article/id/78553/ ... aniwn.html
Με το πρόσχημα την επίκληση του συναισθήματος και του εγωισμού των Θεσσαλονικιών, θέλουν να πείσουν για απόσχισή της από την Ελλάδα όπως δείχνουν οι καταστάσεις.
Δείτε τι είχε πει πριν λίγο καιρό ο διεθνής κερδοσκόπος Τζόρζ Σόρος, για την μελλοντική Βαλκανική Ένωση:
Το ίδιο έχει επαναλάβει και ο Αλέξης Τσίπρας, κάνοντας βέβαια πάντα λόγο για το ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει «πρωτεύουσα των Βαλκανίων».
https://www.pronews.gr/elliniki-politik ... lladas-kai
- wooded glade
- Δημοσιεύσεις: 29284
- Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:04
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Πολύ περίεργος αυτός ο χάρτης.
Διότι καλά, αν γίνει ένα ζμπαρακουάκ και συμπεριλάβει και την Αθήνα τότε τι θα λέμε ;
Διότι καλά, αν γίνει ένα ζμπαρακουάκ και συμπεριλάβει και την Αθήνα τότε τι θα λέμε ;
δεν είναι όλα κρού-σμα-τα
- Σπύρος
- Δημοσιεύσεις: 4883
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
- Phorum.gr user: Σπυρος1
- Τοποθεσία: ερημος
- Επικοινωνία:
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
ΕΛΛΑΔΑ = 71
Θα πρέπει να φτάσουμε την 71η θέση σε έκταση. Στην θέση αυτή είναι η Ιταλία. Για να το πετύχουμε αρκεί να κάνουμε συνομοσπονδία με Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Μαυροβούνιο, και Κόσοβο.
Θα πρέπει να φτάσουμε την 71η θέση σε έκταση. Στην θέση αυτή είναι η Ιταλία. Για να το πετύχουμε αρκεί να κάνουμε συνομοσπονδία με Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Μαυροβούνιο, και Κόσοβο.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Έλα ντε!Υδράργυρος έγραψε: ↑31 Ιαν 2019, 09:03Η Γερμανία όπως και η Ιταλία και άλλοι έχουν αναγνωρίσει όλες τις μειονότητές τους και δεν καταλαβαίουν γιατί δεν κάνει και η Ελλάδα το ίδιο
Πότε επιτέλους θα αναγνωρίσουμε τους μουσουλμάνους της Θράκης σαν μειονότητα;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Τώρα τι ακριβώς του κάνουν αν το λέει;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Πολύ ωραίο άρθρο.
Συμφωνία των Πρεσπών: ένα διεθνές γεγονός μακράς διάρκειας;
Ηαντιπολίτευση στην Αθήνα αγανακτεί για την αναγνώριση της ως πρόσφατα «ανύπαρκτης» γλώσσας και ταυτότητας. Η αντιπολίτευση στα Σκόπια θρηνεί την απώλεια του συνταγματικού ονόματος της χώρας. Είναι έντιμος ο συμβιβασμός αυτός ή όχι; Ενας συμβιβασμός είναι έντιμος αν η κάθε πλευρά μπορεί να τον στηρίξει, να τον νιώσει στοιχειωδώς ως «δικό» της και να μην κυριαρχείται από αισθήματα ταπείνωσης γιατί τον έκανε. Τέλος, τα όποια αισθήματα απογοήτευσης, που σίγουρα εμφανίζονται και στις δύο πλευρές, και υπάρχουν μαζί με τα αισθήματα χαράς και ανακούφισης, πρέπει, κατά κάποιον τρόπο, να είναι συμμετρικά και ανάλογα. Αν στα Σκόπια πανηγύριζαν και στην Αθήνα διαμαρτύρονταν (ή το αντίστροφο), κάτι δεν θα πήγαινε καλά με τη συμφωνία…
Ο ανομολόγητος αντίλογος: μακεδονικά φαντάσματα
Πέραν όμως των παραπάνω, μπορεί να υπάρξει ουσιώδης, απροσχημάτιστος αντίλογος στη συμφωνία; Ναι, αλλά είναι δύσκολο να διατυπωθεί ρητά, διότι ακουμπά πολύ ευαίσθητες χορδές. Ενας τέτοιος αντίλογος θα υποστήριζε τα εξής:
Η Ελλάδα από το 1913 που προσάρτησε τις Νέες Χώρες βρέθηκε αντιμέτωπη με τη μακεδονική εθνοτική ποικιλία. Στη μακεδονική ενδοχώρα υπήρχε σλαβόφωνος πληθυσμός που δεν ήθελε να προσεταιριστεί τη Βουλγαρία και την Εκκλησία της, καθώς ένιωθε πίστη στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως: «Δεν θέλουν να ‘ναι μήτε «Μπουλγκάρ», μήτε «Σρρπ», μήτε «Γκρρτς». Μοναχά «Μακεντόν ορτοντόξ»» έγραφε το 1924 ο Στράτης Μυριβήλης. Το μακεδονικό τοπωνύμιο γίνεται σταδιακά εθνοτικός προσδιορισμός. Η Ελλάδα την εποχή εκείνη, ανακουφισμένη μάλλον, έβλεπε την αναδυόμενη ταυτότητα να αδυνατίζει τη βουλγαρική επιρροή στην περιοχή, που εκλαμβάνεται ως η βασική απειλή.
Υστερα από μια περίοδο ανοχής στον Μεσοπόλεμο, υπό το καθεστώς εποπτείας της Κοινωνίας των Εθνών, η Ελλάδα περνά στην αντεπίθεση από το 1936. Το καθεστώς της 4ης Αυγούστου ξεκίνησε μια εκστρατεία βίαιης γλωσσικής αφομοίωσης των σλαβόφωνων Μακεδόνων. Αν ξεχνούσαν αυτό που τους έκανε διαφορετικούς – τη γλώσσα τους -, θα μπορούσαν να γίνουν «άξιοι Ελληνες». Η ελληνική περιπέτεια της δεκαετίας του ’40 έφερε μεγάλες περιπλοκές, καθώς ένα μείζον τμήμα των σλαβόφωνων Μακεδόνων στράφηκε προς την πλευρά του ΕΛΑΣ και κατόπιν του Δημοκρατικού Στρατού, βλέποντας στο πρόγραμμα του ΚΚΕ τη δυνατότητα γλωσσικής, ακόμα και εθνικής αποκατάστασης. Η ήττα του Εμφυλίου για εκείνους δεν ήταν μόνο πολιτική αλλά και η ταφόπλακα των όποιων εθνοτικών διεκδικήσεών τους. Μετά, προσφυγιά χωρίς επιστροφή. Μέχρι και το ΠαΣοΚ, το 1982, αποδέχεται τον επαναπατρισμό μόνο «των Ελλήνων το γένος» πολιτικών προσφύγων, εξαιρώντας δηλαδή τους Σλαβομακεδόνες.
Από αυτούς «γλιτώσαμε»…
Στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, το «ιδίωμά» τους γίνεται το απόλυτο μίασμα. Οι πρώτοι τρόφιμοι των εγκαταλελειμμένων ιταλικών εγκαταστάσεων οι οποίες αργότερα έγιναν το ψυχιατρικό κολαστήριο της Λέρου ήταν τα παιδιά των σλαβομακεδόνων προσφύγων που έμειναν πίσω και έπρεπε να «αναμορφωθούν». Η γλώσσα απαγορεύθηκε, τα πανηγύρια σίγησαν και κάπου προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 μάθαμε για τα «χάλκινα» από το «Παραδέχτηκα» της Αλκηστης Πρωτοψάλτη, σε μουσική του Μπρέγκοβιτς. Χωρίς όμως ποτέ να καλοσκεφτούμε γιατί τα τραγούδια αυτά δεν είχαν στίχους: πολύ απλά, γιατί οι λέξεις απαγορεύονταν.
Οι ομιλητές συρρικνώθηκαν δραστικά. Η ελληνική πολιτική ήταν βίαιη, αλλά και αποτελεσματική. «Δεν είναι για να είμαστε και περήφανοι μ’ αυτά που τους κάναμε, αλλά για καλό τους τα κάναμε. Αλλιώς ούτε η Ελλάδα θα γίνονταν κράτος, ούτε αυτοί άνθρωποι» μου έλεγε ένας, γέροντας πλέον, δάσκαλος που μετατέθηκε στην ερειπωμένη Πρέσπα στα μέσα της δεκαετίας του ’50.
Και σήμερα; Τρεις γενιές μαστίγιο προκειμένου να σιγήσει η ντοπιολαλιά και να φτάσει η χώρα να αναγνωρίσει «μακεδονική γλώσσα» στους Ψαράδες; Εκεί που, μέχρι λίγα χρόνια πριν, οι ντόπιοι την ψιθύριζαν από τον φόβο να μην ακουστούν στους ξένους και στις Αρχές; Εκεί που 70 χρόνια πιο πίσω πήραν τον δρόμο του φευγιού οι Σλαβομακεδόνες ηττημένοι, μετά την τελευταία ακτίφ του ΚΚΕ στον Εμφύλιο;
Μήπως τελικά τα μακεδονικά φαντάσματα παραμονεύουν στα φαινομενικά ήρεμα νερά των Πρεσπών; Μήπως λοιπόν καλές οι φιέστες αλλά το υπέδαφος είναι επικίνδυνο;
Αλυτρωτισμός;
Τα κράτη δεν ασκούν πολιτικές καταναγκασμού στις μειονότητες επειδή είναι διεστραμμένα. Το κάνουν επειδή υπηρετούν το πρόγραμμα της εθνικής ομογενοποίησης, στο όνομα της ασφάλειάς τους. Αυτό έκανε και η Ελλάδα (όπως τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη) στη μακεδονική ενδοχώρα. Και εκεί που φαινόταν πως η δουλειά είχε γίνει – ξάφνου – η Γιουγκοσλαβία διαλύεται και το 1991 η Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας ανεξαρτητοποιείται με τη νέα συνταγματική της ονομασία. Το «ανύπαρκτο» έγινε υπαρκτό. Και τι υπαρκτό! Κράτος! Ο κραδασμός είναι μεγάλος. Η Ελλάδα δεν μπορεί να το χωνέψει και αρνείται την αναγνώριση της γειτονικής της Δημοκρατίας, καθώς το «όνομα είναι το όχημα του αλυτρωτισμού».
Υπάρχει λοιπόν ζήτημα αλυτρωτισμού σήμερα; Και αν ναι, σε τι βαθμό σχετίζεται με το «όνομα», όπως εμμονικά υποστηρίζεται στη χώρα μας; Για να υπάρχει αλυτρωτισμός, πρέπει να υπάρχει μειονότητα που να τον στηρίζει. Κι όμως, στην Ελλάδα επισήμως «δεν υπάρχουν μειονότητες» και όλα τα παραπάνω σχετικά με τους σλαβόφωνους Μακεδόνες είναι στη σφαίρα του ανομολόγητου. Εδώ λοιπόν έχουμε έναν αλυτρωτισμό χωρίς πολιτικό υποκείμενο. Φοβούμαστε τον αλυτρωτισμό των «ανύπαρκτων»… Αλλο όμως λοιπόν τι δημοσίως μολογάμε κι άλλο τι – ξέρουμε ότι – μας συμβαίνει. Το ερώτημα λοιπόν τίθεται αλλιώς: Επιθυμούν οι σλαβόφωνοι μακεδόνες συμπολίτες μας να εγείρουν αλυτρωτικούς ισχυρισμούς σε βάρος της Ελλάδας; Σε τελευταία ανάλυση, είναι κάτι το οποίο είναι σε θέση να το ισχυριστεί σοβαρά μια αποδεκατισμένη και κατακερματισμένη κοινότητα;
Η απάντηση είναι ένα ξερό «όχι». Οχι. Ούτε το θέλει ούτε το μπορεί. Υστερα από τα τόσα που τράβηξαν οι άνθρωποι στην περιοχή, άλλους μπελάδες δεν θέλουν. Γνωρίζω καλά τον τόπο και τους ανθρώπους του, τριάντα χρόνια τώρα, αλυτρωτισμό δεν έχω δει. Εχω δει, σε διάφορες διαβαθμίσεις και ένταση, βούληση για ελεύθερη έκφραση στη γλώσσα, παραδόσεις, σεβασμό στη μνήμη, έθιμα ελεύθερα και λοιπά. Αλυτρωτισμό όμως όχι.
Μπορεί όμως να διερωτηθεί κανείς: Μήπως όμως ζήτημα αλυτρωτισμού θα τεθεί πλέον σήμερα, μετά την αναγνώριση μακεδονικής γλώσσας και ιθαγένειας από τη χώρα μας στους γείτονες;
Το πρώτο που θα απαντούσα εδώ είναι πως η μη αναγνώριση μιας ταυτότητας από ένα κράτος δεν την καθιστά αόρατη γενικώς. Επομένως, αν αλυτρωτισμός υπάρχει, αυτός υφίσταται και ανεξάρτητα από το αν η Ελλάδα αναγνωρίσει ή όχι το όνομά του. Το δεύτερο που θα απαντούσα είναι πως η έκφραση μιας γλωσσικής ετερότητας, μιας άλλης μητρικής γλώσσας, δεν είναι αφ’ εαυτής αλυτρωτισμός ούτε μειονοτικός εθνικισμός.
Κάποιοι σλαβόφωνοι συμπολίτες μας, μετά τη συμφωνία, θα ένιωσαν ένα αίσθημα αναγνώρισης, μια ζωογόνα αύρα ότι μια νέα, πιο ελπιδοφόρα εποχή αρχίζει. Ευκαιρία εθνικής λύτρωσης όμως δεν είδε κανείς. Ούτε πρόκειται. Αλλο η ικανοποίηση για τη στιγμή της αναγνώρισης ύστερα από τρεις γενιές απαξίωσης κι άλλο η αφύπνιση των απωθημένων 70 ετών καταστολής.
Κοινώς, άλλο να αγαπάς την ταυτότητά σου κι άλλο να αποστρέφεσαι την ταυτότητα των άλλων. Ας μην τα μπλέκουμε, είναι πολύ διαφορετικά. Συμφιλιώνοντάς μας με αυτό, η Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει διεθνές γεγονός μακράς διάρκειας για την Ευρώπη ολόκληρη.
https://www.tovima.gr/2018/06/23/opinio ... diarkeias/
Συμφωνία των Πρεσπών: ένα διεθνές γεγονός μακράς διάρκειας;
Ηαντιπολίτευση στην Αθήνα αγανακτεί για την αναγνώριση της ως πρόσφατα «ανύπαρκτης» γλώσσας και ταυτότητας. Η αντιπολίτευση στα Σκόπια θρηνεί την απώλεια του συνταγματικού ονόματος της χώρας. Είναι έντιμος ο συμβιβασμός αυτός ή όχι; Ενας συμβιβασμός είναι έντιμος αν η κάθε πλευρά μπορεί να τον στηρίξει, να τον νιώσει στοιχειωδώς ως «δικό» της και να μην κυριαρχείται από αισθήματα ταπείνωσης γιατί τον έκανε. Τέλος, τα όποια αισθήματα απογοήτευσης, που σίγουρα εμφανίζονται και στις δύο πλευρές, και υπάρχουν μαζί με τα αισθήματα χαράς και ανακούφισης, πρέπει, κατά κάποιον τρόπο, να είναι συμμετρικά και ανάλογα. Αν στα Σκόπια πανηγύριζαν και στην Αθήνα διαμαρτύρονταν (ή το αντίστροφο), κάτι δεν θα πήγαινε καλά με τη συμφωνία…
Ο ανομολόγητος αντίλογος: μακεδονικά φαντάσματα
Πέραν όμως των παραπάνω, μπορεί να υπάρξει ουσιώδης, απροσχημάτιστος αντίλογος στη συμφωνία; Ναι, αλλά είναι δύσκολο να διατυπωθεί ρητά, διότι ακουμπά πολύ ευαίσθητες χορδές. Ενας τέτοιος αντίλογος θα υποστήριζε τα εξής:
Η Ελλάδα από το 1913 που προσάρτησε τις Νέες Χώρες βρέθηκε αντιμέτωπη με τη μακεδονική εθνοτική ποικιλία. Στη μακεδονική ενδοχώρα υπήρχε σλαβόφωνος πληθυσμός που δεν ήθελε να προσεταιριστεί τη Βουλγαρία και την Εκκλησία της, καθώς ένιωθε πίστη στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως: «Δεν θέλουν να ‘ναι μήτε «Μπουλγκάρ», μήτε «Σρρπ», μήτε «Γκρρτς». Μοναχά «Μακεντόν ορτοντόξ»» έγραφε το 1924 ο Στράτης Μυριβήλης. Το μακεδονικό τοπωνύμιο γίνεται σταδιακά εθνοτικός προσδιορισμός. Η Ελλάδα την εποχή εκείνη, ανακουφισμένη μάλλον, έβλεπε την αναδυόμενη ταυτότητα να αδυνατίζει τη βουλγαρική επιρροή στην περιοχή, που εκλαμβάνεται ως η βασική απειλή.
Υστερα από μια περίοδο ανοχής στον Μεσοπόλεμο, υπό το καθεστώς εποπτείας της Κοινωνίας των Εθνών, η Ελλάδα περνά στην αντεπίθεση από το 1936. Το καθεστώς της 4ης Αυγούστου ξεκίνησε μια εκστρατεία βίαιης γλωσσικής αφομοίωσης των σλαβόφωνων Μακεδόνων. Αν ξεχνούσαν αυτό που τους έκανε διαφορετικούς – τη γλώσσα τους -, θα μπορούσαν να γίνουν «άξιοι Ελληνες». Η ελληνική περιπέτεια της δεκαετίας του ’40 έφερε μεγάλες περιπλοκές, καθώς ένα μείζον τμήμα των σλαβόφωνων Μακεδόνων στράφηκε προς την πλευρά του ΕΛΑΣ και κατόπιν του Δημοκρατικού Στρατού, βλέποντας στο πρόγραμμα του ΚΚΕ τη δυνατότητα γλωσσικής, ακόμα και εθνικής αποκατάστασης. Η ήττα του Εμφυλίου για εκείνους δεν ήταν μόνο πολιτική αλλά και η ταφόπλακα των όποιων εθνοτικών διεκδικήσεών τους. Μετά, προσφυγιά χωρίς επιστροφή. Μέχρι και το ΠαΣοΚ, το 1982, αποδέχεται τον επαναπατρισμό μόνο «των Ελλήνων το γένος» πολιτικών προσφύγων, εξαιρώντας δηλαδή τους Σλαβομακεδόνες.
Από αυτούς «γλιτώσαμε»…
Στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, το «ιδίωμά» τους γίνεται το απόλυτο μίασμα. Οι πρώτοι τρόφιμοι των εγκαταλελειμμένων ιταλικών εγκαταστάσεων οι οποίες αργότερα έγιναν το ψυχιατρικό κολαστήριο της Λέρου ήταν τα παιδιά των σλαβομακεδόνων προσφύγων που έμειναν πίσω και έπρεπε να «αναμορφωθούν». Η γλώσσα απαγορεύθηκε, τα πανηγύρια σίγησαν και κάπου προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 μάθαμε για τα «χάλκινα» από το «Παραδέχτηκα» της Αλκηστης Πρωτοψάλτη, σε μουσική του Μπρέγκοβιτς. Χωρίς όμως ποτέ να καλοσκεφτούμε γιατί τα τραγούδια αυτά δεν είχαν στίχους: πολύ απλά, γιατί οι λέξεις απαγορεύονταν.
Οι ομιλητές συρρικνώθηκαν δραστικά. Η ελληνική πολιτική ήταν βίαιη, αλλά και αποτελεσματική. «Δεν είναι για να είμαστε και περήφανοι μ’ αυτά που τους κάναμε, αλλά για καλό τους τα κάναμε. Αλλιώς ούτε η Ελλάδα θα γίνονταν κράτος, ούτε αυτοί άνθρωποι» μου έλεγε ένας, γέροντας πλέον, δάσκαλος που μετατέθηκε στην ερειπωμένη Πρέσπα στα μέσα της δεκαετίας του ’50.
Και σήμερα; Τρεις γενιές μαστίγιο προκειμένου να σιγήσει η ντοπιολαλιά και να φτάσει η χώρα να αναγνωρίσει «μακεδονική γλώσσα» στους Ψαράδες; Εκεί που, μέχρι λίγα χρόνια πριν, οι ντόπιοι την ψιθύριζαν από τον φόβο να μην ακουστούν στους ξένους και στις Αρχές; Εκεί που 70 χρόνια πιο πίσω πήραν τον δρόμο του φευγιού οι Σλαβομακεδόνες ηττημένοι, μετά την τελευταία ακτίφ του ΚΚΕ στον Εμφύλιο;
Μήπως τελικά τα μακεδονικά φαντάσματα παραμονεύουν στα φαινομενικά ήρεμα νερά των Πρεσπών; Μήπως λοιπόν καλές οι φιέστες αλλά το υπέδαφος είναι επικίνδυνο;
Αλυτρωτισμός;
Τα κράτη δεν ασκούν πολιτικές καταναγκασμού στις μειονότητες επειδή είναι διεστραμμένα. Το κάνουν επειδή υπηρετούν το πρόγραμμα της εθνικής ομογενοποίησης, στο όνομα της ασφάλειάς τους. Αυτό έκανε και η Ελλάδα (όπως τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη) στη μακεδονική ενδοχώρα. Και εκεί που φαινόταν πως η δουλειά είχε γίνει – ξάφνου – η Γιουγκοσλαβία διαλύεται και το 1991 η Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας ανεξαρτητοποιείται με τη νέα συνταγματική της ονομασία. Το «ανύπαρκτο» έγινε υπαρκτό. Και τι υπαρκτό! Κράτος! Ο κραδασμός είναι μεγάλος. Η Ελλάδα δεν μπορεί να το χωνέψει και αρνείται την αναγνώριση της γειτονικής της Δημοκρατίας, καθώς το «όνομα είναι το όχημα του αλυτρωτισμού».
Υπάρχει λοιπόν ζήτημα αλυτρωτισμού σήμερα; Και αν ναι, σε τι βαθμό σχετίζεται με το «όνομα», όπως εμμονικά υποστηρίζεται στη χώρα μας; Για να υπάρχει αλυτρωτισμός, πρέπει να υπάρχει μειονότητα που να τον στηρίζει. Κι όμως, στην Ελλάδα επισήμως «δεν υπάρχουν μειονότητες» και όλα τα παραπάνω σχετικά με τους σλαβόφωνους Μακεδόνες είναι στη σφαίρα του ανομολόγητου. Εδώ λοιπόν έχουμε έναν αλυτρωτισμό χωρίς πολιτικό υποκείμενο. Φοβούμαστε τον αλυτρωτισμό των «ανύπαρκτων»… Αλλο όμως λοιπόν τι δημοσίως μολογάμε κι άλλο τι – ξέρουμε ότι – μας συμβαίνει. Το ερώτημα λοιπόν τίθεται αλλιώς: Επιθυμούν οι σλαβόφωνοι μακεδόνες συμπολίτες μας να εγείρουν αλυτρωτικούς ισχυρισμούς σε βάρος της Ελλάδας; Σε τελευταία ανάλυση, είναι κάτι το οποίο είναι σε θέση να το ισχυριστεί σοβαρά μια αποδεκατισμένη και κατακερματισμένη κοινότητα;
Η απάντηση είναι ένα ξερό «όχι». Οχι. Ούτε το θέλει ούτε το μπορεί. Υστερα από τα τόσα που τράβηξαν οι άνθρωποι στην περιοχή, άλλους μπελάδες δεν θέλουν. Γνωρίζω καλά τον τόπο και τους ανθρώπους του, τριάντα χρόνια τώρα, αλυτρωτισμό δεν έχω δει. Εχω δει, σε διάφορες διαβαθμίσεις και ένταση, βούληση για ελεύθερη έκφραση στη γλώσσα, παραδόσεις, σεβασμό στη μνήμη, έθιμα ελεύθερα και λοιπά. Αλυτρωτισμό όμως όχι.
Μπορεί όμως να διερωτηθεί κανείς: Μήπως όμως ζήτημα αλυτρωτισμού θα τεθεί πλέον σήμερα, μετά την αναγνώριση μακεδονικής γλώσσας και ιθαγένειας από τη χώρα μας στους γείτονες;
Το πρώτο που θα απαντούσα εδώ είναι πως η μη αναγνώριση μιας ταυτότητας από ένα κράτος δεν την καθιστά αόρατη γενικώς. Επομένως, αν αλυτρωτισμός υπάρχει, αυτός υφίσταται και ανεξάρτητα από το αν η Ελλάδα αναγνωρίσει ή όχι το όνομά του. Το δεύτερο που θα απαντούσα είναι πως η έκφραση μιας γλωσσικής ετερότητας, μιας άλλης μητρικής γλώσσας, δεν είναι αφ’ εαυτής αλυτρωτισμός ούτε μειονοτικός εθνικισμός.
Κάποιοι σλαβόφωνοι συμπολίτες μας, μετά τη συμφωνία, θα ένιωσαν ένα αίσθημα αναγνώρισης, μια ζωογόνα αύρα ότι μια νέα, πιο ελπιδοφόρα εποχή αρχίζει. Ευκαιρία εθνικής λύτρωσης όμως δεν είδε κανείς. Ούτε πρόκειται. Αλλο η ικανοποίηση για τη στιγμή της αναγνώρισης ύστερα από τρεις γενιές απαξίωσης κι άλλο η αφύπνιση των απωθημένων 70 ετών καταστολής.
Κοινώς, άλλο να αγαπάς την ταυτότητά σου κι άλλο να αποστρέφεσαι την ταυτότητα των άλλων. Ας μην τα μπλέκουμε, είναι πολύ διαφορετικά. Συμφιλιώνοντάς μας με αυτό, η Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει διεθνές γεγονός μακράς διάρκειας για την Ευρώπη ολόκληρη.
https://www.tovima.gr/2018/06/23/opinio ... diarkeias/
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 12468
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Διάβασα μέχρι τα "χάλκινα" και τον "Μπρεγκοβιτς". Ειναι δυνατόν να γράψει ακόμη περισσότερες μπούρδες που να ξεβρακώνουν τον αρθρογράφο και να μας αποδεικνύουν ότι ο κάθε άσχετος και παντελώς αδαής αρέσκεται να παρουσιάζεται σαν βαθυστόχαστος γνωμοδωτης; Αξίζει δηλαδή να συνεχίσω γιά ήταν αυτο το αποκορύφωμα;
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Τι δεν σου άρεσε; Αυτό με το "χάλκινα" να σου πω δεν το κατάλαβα, ποια είναι τα "χάλκινα" της Πρωτοψαλτη; Τι σχέση έχουν με τα Σκόπια;Λίνο Βεντούρα έγραψε: ↑01 Φεβ 2019, 18:00Διάβασα μέχρι τα "χάλκινα" και τον "Μπρεγκοβιτς". Ειναι δυνατόν να γράψει ακόμη περισσότερες μπούρδες που να ξεβρακώνουν τον αρθρογράφο και να μας αποδεικνύουν ότι ο κάθε άσχετος και παντελώς αδαής αρέσκεται να παρουσιάζεται σαν βαθυστόχαστος γνωμοδωτης; Αξίζει δηλαδή να συνεχίσω γιά ήταν αυτο το αποκορύφωμα;
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Πίπες λέει.
Επειδή η μουσική τους παράδοση ήταν για τον πέοντα, όταν πήγαν στρατεύματα της ΑΝΤΑΝΤ στον Α' ΠΠ στην περιοχή, εντυπωσιάστηκαν από τις στρατιωτικές μπάντες και κάποια από τα όργανα που είχαν αυτές οι μπάντες τα υιοθέτησαν με την γενική ονομασία χάλκινα.
Κι εκεί κλέφτες οι πούστηδοι.
Επειδή η μουσική τους παράδοση ήταν για τον πέοντα, όταν πήγαν στρατεύματα της ΑΝΤΑΝΤ στον Α' ΠΠ στην περιοχή, εντυπωσιάστηκαν από τις στρατιωτικές μπάντες και κάποια από τα όργανα που είχαν αυτές οι μπάντες τα υιοθέτησαν με την γενική ονομασία χάλκινα.
Κι εκεί κλέφτες οι πούστηδοι.

Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Ενώ αν βγει η μαριονέτα της Siemens καξ του Μαρινάκη θα σκοτωθούν όλοι να προλάβουν την ένωση.
Αμα αρχίσει μια βλέπεις αποχωρήσεις και διάσπαση της Ελλάδας, μην απορήσεις. Από απέχθεια προς τον Κούλη θα είναι.
Δεν τσακιζω το φρύδι μου
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
μπααααααααααααααααααααααααα
100 χρονια το παλευει κκε και αριστερα
100 χρονια το παλευει κκε και αριστερα
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
- Rakomelofronas
- Δημοσιεύσεις: 5255
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:00
- Phorum.gr user: Pegasus - erkebrad
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Ένωση όχι, προτεκτοράτο ναι. Ίσως έχει πετάξει το πουλάκι ακόμα και γι' αυτό.
Ο κόσμος που θυμάσαι δεν υπάρχει πια.
Η μόνη πηγή αισιοδοξίας είναι το μεθαύριο.
Η μόνη πηγή αισιοδοξίας είναι το μεθαύριο.
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2019Νταρνάκας έγραψε: ↑31 Ιαν 2019, 12:59Τώρα έχουμε ένα τεράστιο εμπόδιο που τότε δεν υπηρχε: έχουν αναπτύξει "μακεδονική" εθνική συνείδηση και εθνικισμό, του οποίου το ιστορικό αφήγημα έχει ως βασικές παραμέτρους την "βίαιη προσάρτηση μακεδονικών εδαφών απ' την Ελλάδα στους βαλκανικούς πολέμους"την "γενοκτονία και τις διώξεις που υπέστησαν οι Μακεδόνες στην Ελλάδα κατά τους Βαλκανικούς πολέμους και τον Εμφύλιο πόλεμο" κ.τ.λ.wooded glade έγραψε: ↑31 Ιαν 2019, 08:40Πριν από ένα αιώνα είχαμε ανταγωνιστές.
Λογικά τώρα δεν έχουμε αλλά ...
Διά χειρός Α.Τσίπρα ο πρόεδρος Αθίγγανων των Σκοπίων δηλώνει «Μακεδόνας» - Θέλει να γίνει πρόεδρος της «Β.Μακεδονίας»

Ένας «Μακεδόνας» διαφορετικός από τους άλλους έθεσε υποψηφιότητα για πρόεδρος των Σκοπίων ή της «Βόρειας Μακεδονίας» κατά τον Αλέξη Τσίπρα και τους λοιπούς 153 βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου που του αναγνώρισαν το δικαίωμα να λέγεται «Μακεδόνας».
Πρόκειται για...
τον Αμντί Μπαϊράμ, αθίγγανο (στην γειτονική χώρα οι αθίγγανοι ή γύφτοι, αποτελούν σημαντικό μέρος του πληθυσμού) πρόεδρος της Ένωσης Τσιγγάνων, ο οποίος πλέον δηλώνει «Μακεδόνας» και είναι υπερήφανος που «η Ελλάδα αναγνώρισε το ιστορικό λάθος της» και «παραδέχθηκε την ύπαρξη του έθνους των Μακεδόνων».
Ο αθίγγανος Αμντί Μπαϊράμ έλαβε υποστήριξη από το κύριο συμβούλιο του κόμματος των Ρομά, χθες το βράδυ και θα είναι «υποψήφιος πρόεδρος της Μακεδονίας».
«Η συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής της Ένωσης των Ρομά αποφάσισε να προτείνει για υποψήφιο πρόεδρο της ‘Μακεδονίας’ τον επικεφαλής μας Αμντί Μπαϊράμ», σημειώνει ένας άλλος γύφτος-αθίγγανος, ο Αντνάν Μεμεντί, μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της Ένωσης των Ρομά, στο Facebook.
Ο Αμντί Μπαϊράμ είναι βουλευτής στο κοινοβούλιο των Σκοπίων και ανακοίνωσε ότι «δέχεται μετά χαράς το χρίσμα από το ανώτατο όργανο του κόμματος για να υπηρετήσει την Μακεδονία και τους Μακεδόνες».
Γιατί όχι αθίγγανος ο νέος πρόεδρος της «Βόρειας Μακεδονίας». Ετσι ή αλλιώς «Γυφτοσκόπια» τα είχαν βαπτίσει οι Ελληνες για τρεις δεκαετίες...
https://lefteria.blogspot.com/2019/02/b ... t_254.html
Re: Θα ήθελαν να ενωθούν τα Σκόπια με την Ελλάδα ;
Πριν τις πρεσπες πως λεγοταν?
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 1 Απαντήσεις
- 261 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σέλευκας
27 Φεβ 2024, 15:54
-
-
Νέα δημοσίευση Πρόταση Τραμπ στους Καναδούς να ενωθούν με τις ΗΠΑ μετά την παραίτηση Τριντό
από Αρίστος » 06 Ιαν 2025, 21:17 » σε Διεθνής πολιτική - 228 Απαντήσεις
- 5321 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σαββάτιος
18 Ιαν 2025, 14:38
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 149 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Echelon
09 Μάιος 2024, 11:04
-
-
Νέα δημοσίευση Αλβανός υπηρεσιακός πρωθυπουργός στα Σκόπια
από Ίακχος » 10 Δεκ 2023, 20:07 » σε Διεθνής πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 349 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
10 Δεκ 2023, 20:07
-