ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
https://slpress.gr/ethnika/enas-ellinas ... ffy2ttojDQ
Ένας Έλληνας ναύαρχος συνήγορος της Άγκυρας
Γεωργίου Βαγγέλης
12 Φεβρουαρίου 2020
Οι θέσεις του Έλληνα ναύαρχου Αντώνη Αντωνιάδη, όπως δημοσιεύονται στην Daily Sabah --αν δεν έχουν "μαγειρευτεί" από τους Τούρκους αρχισυντάκτες-- αποτελούν από τις πλέον επικίνδυνες τοποθετήσεις Έλληνα ανώτατου αξιωματούχου των τελευταίων δεκαετιών. Μεταξύ άλλων, ο ναύαρχος και πρώην Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού απορρίπτει τις θέσεις της Αθήνας ότι τα τουρκικά μαχητικά παραβαίνουν το ελληνικό FIR. Σύμφωνα με την Daily Sabah, ο Αντωνιάδης ήταν "εξαίρεση" στις οξύτατες αντιδράσεις --ειδικά των ελληνικών ΜΜΕ-- που προκάλεσε το τουρκολυβικό μνημόνιο. «Ο Αντωνιάδης πρότεινε μια μέση οδό, ζητώντας από τις ελληνικές αρχές να ενεργούν με κοινή λογική και όχι να αντιμετωπίζουν την Τουρκία χωρίς λόγο» αναφέρει το ρεπορτάζ.
Μέχρι τώρα δεν έχουμε δει κάποια διάψευση του δημοσιεύματος από την πλευρά του πρώην Αρχηγού του ΓΕΝ --επί εποχής Κώστα Σημίτη-- κ. Αντωνιάδη. Επειδή κανείς δεν μπορεί ξέρει όλες τις δημόσιες προηγούμενες παρεμβάσεις του, άραγε ο ναύαρχος διαψεύδει όσα γράφονται από την τουρκική εφημερίδα;
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ναύαρχος δήλωσε ότι «Η Τουρκία είναι μια μεγάλη περιφερειακή δύναμη» προειδοποιώντας τα ελληνικά ΜΜΕ να το αναγνωρίσουν αυτό όπως επίσης και τη γεωστρατηγική της σημασία. Αναγνωρίζει δε και την ισχύ της Τουρκίας στο ζήτημα των μεταναστευτικών ροών προς την Ευρώπη.
Ο ναύαρχος μάλιστα, πρότεινε η Ελλάδα να εξετάσει προσεκτικά τις επιλογές της και να προβεί σε ανάλυση κόστους-οφέλους πριν προβεί σε επίσημες αξιώσεις, ειδικά στη Μεσόγειο! Με άλλα λόγια, οι Έλληνες πρέπει να "νερώσουν" τα ίδια τους τα κυριαρχικά δικαιώματά απέναντι σε ένα αυταρχικό και επιθετικό κράτος!
Από τις πλέον εντυπωσιακές θέσεις του απόστρατου ανώτατου αξιωματικού είναι ότι η Ελλάδα είναι αυτή που παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και όχι τόσο η Τουρκία. Για παράδειγμα, απέρριψε τις ελληνικές αξιώσεις επί των χωρικών υδάτων για 6 ναυτικά μίλια και 10 μίλια του εναέριου χώρου. Ο Αντωνιάδης δήλωσε ότι είναι παράλογο η Ελλάδα να διεκδικεί διαφορετικές ζώνες σε εδαφικά και χωρικά ύδατα. Από αυτή την άποψη, ο Αντωνιάδης αμφισβήτησε αρκετές επίσημες αξιώσεις της Ελλάδας ρίχνοντας το φταίξιμο στην πατρίδα του.
Εξάλλου, όπως είπε «η Τουρκία δεν ήταν η μόνη που δεν αναγνωρίζει τέτοιες αξιώσεις, καθώς ολόκληρος ο κόσμος στρέφεται εναντίον αυτών των συνόρων καθώς δεν υπάρχουν άλλες χώρες με διαφορετικούς συνοριακούς ισχυρισμούς για εδάφη και θάλασσα». Πρέπει να πούμε ότι, πράγματι, ως έναν βαθμό υπάρχει εδώ μια ελληνική ιδιαιτερότητα που ξεκίνησε με τον [ελληνικό] νόμο του 1931.
Οι Τούρκοι δεν κάνουν παραβάσεις
Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό ότι τα τουρκικά αεροσκάφη παραβαίνουν το ελληνικό FIR, δίνοντας στην Ελλάδα το δικαίωμα να αντιδράσει. O ναύαρχος στηρίζει αυτή του τη δήλωση στο γεγονός ότι το FIR δεν αποτελεί τομέα κυριαρχίας και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης άλλων χωρών για τα σχέδια πτήσης στρατιωτικών αεροσκαφών.
Πράγματι το FIR δεν πρέπει να ταυτίζεται με τον εθνικό εναέριο χώρο. Ωστόσο, ο ναύαρχος δεν αναφέρει ότι ο ICAO επιβάλλει συντονισμό πολιτικής-στρατιωτικής εναέριας κυκλοφορίας διότι σύμφωνα με τη διεθνή κρατούσα πρακτική η ανάγκη ασφάλειας των πτήσεων επιβάλλει κατάθεση σχεδίων πτήσης και από "κρατικά αεροσκάφη".
Στο FIR ναι μεν γίνονται στρατιωτικές ασκήσεις από οποιαδήποτε χώρα κατόπιν σχετικής δέσμευσης αλλά απαιτείται η αίτηση δέσμευσης να γίνει αποδεκτή από τη χώρα ευθύνης, δηλαδή την Ελλάδα. Η Τουρκία μετά το 1974, αποφάσισε να μη δίνει λογαριασμό τι θα κάνει στο ελληνικό FIR, αλλά η Ελλάδα έχει δικαιώματα άμυνας όταν έρχονται αεροπλάνα σε επιθετικούς σχηματισμούς.
Οι θέσεις του πρώην Αρχηγού ΓΕΝ, όπως παρουσιάζονται από την τουρκική εφημερίδα, αποτελούν κραυγαλέα παραφωνία με τις επίσημες θέσεις τόσο του Σώματος του οποίου ηγήθηκε όσο φυσικά και της επίσης ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Οι Τούρκοι θα κάνουν πάρτι με τέτοιες θέσεις --αξιοποιώντας τες μέσω ΜΜΕ-- και όπως γνωρίζουμε από την παλιά ελληνική ταινία "Δεσποινίς Διευθυντής", «τα πάρτι του ναυάρχου είναι πιο ιστορικά και από τις ναυμαχίες του».
Ένας Έλληνας ναύαρχος συνήγορος της Άγκυρας
Γεωργίου Βαγγέλης
12 Φεβρουαρίου 2020
Οι θέσεις του Έλληνα ναύαρχου Αντώνη Αντωνιάδη, όπως δημοσιεύονται στην Daily Sabah --αν δεν έχουν "μαγειρευτεί" από τους Τούρκους αρχισυντάκτες-- αποτελούν από τις πλέον επικίνδυνες τοποθετήσεις Έλληνα ανώτατου αξιωματούχου των τελευταίων δεκαετιών. Μεταξύ άλλων, ο ναύαρχος και πρώην Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού απορρίπτει τις θέσεις της Αθήνας ότι τα τουρκικά μαχητικά παραβαίνουν το ελληνικό FIR. Σύμφωνα με την Daily Sabah, ο Αντωνιάδης ήταν "εξαίρεση" στις οξύτατες αντιδράσεις --ειδικά των ελληνικών ΜΜΕ-- που προκάλεσε το τουρκολυβικό μνημόνιο. «Ο Αντωνιάδης πρότεινε μια μέση οδό, ζητώντας από τις ελληνικές αρχές να ενεργούν με κοινή λογική και όχι να αντιμετωπίζουν την Τουρκία χωρίς λόγο» αναφέρει το ρεπορτάζ.
Μέχρι τώρα δεν έχουμε δει κάποια διάψευση του δημοσιεύματος από την πλευρά του πρώην Αρχηγού του ΓΕΝ --επί εποχής Κώστα Σημίτη-- κ. Αντωνιάδη. Επειδή κανείς δεν μπορεί ξέρει όλες τις δημόσιες προηγούμενες παρεμβάσεις του, άραγε ο ναύαρχος διαψεύδει όσα γράφονται από την τουρκική εφημερίδα;
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ναύαρχος δήλωσε ότι «Η Τουρκία είναι μια μεγάλη περιφερειακή δύναμη» προειδοποιώντας τα ελληνικά ΜΜΕ να το αναγνωρίσουν αυτό όπως επίσης και τη γεωστρατηγική της σημασία. Αναγνωρίζει δε και την ισχύ της Τουρκίας στο ζήτημα των μεταναστευτικών ροών προς την Ευρώπη.
Ο ναύαρχος μάλιστα, πρότεινε η Ελλάδα να εξετάσει προσεκτικά τις επιλογές της και να προβεί σε ανάλυση κόστους-οφέλους πριν προβεί σε επίσημες αξιώσεις, ειδικά στη Μεσόγειο! Με άλλα λόγια, οι Έλληνες πρέπει να "νερώσουν" τα ίδια τους τα κυριαρχικά δικαιώματά απέναντι σε ένα αυταρχικό και επιθετικό κράτος!
Από τις πλέον εντυπωσιακές θέσεις του απόστρατου ανώτατου αξιωματικού είναι ότι η Ελλάδα είναι αυτή που παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και όχι τόσο η Τουρκία. Για παράδειγμα, απέρριψε τις ελληνικές αξιώσεις επί των χωρικών υδάτων για 6 ναυτικά μίλια και 10 μίλια του εναέριου χώρου. Ο Αντωνιάδης δήλωσε ότι είναι παράλογο η Ελλάδα να διεκδικεί διαφορετικές ζώνες σε εδαφικά και χωρικά ύδατα. Από αυτή την άποψη, ο Αντωνιάδης αμφισβήτησε αρκετές επίσημες αξιώσεις της Ελλάδας ρίχνοντας το φταίξιμο στην πατρίδα του.
Εξάλλου, όπως είπε «η Τουρκία δεν ήταν η μόνη που δεν αναγνωρίζει τέτοιες αξιώσεις, καθώς ολόκληρος ο κόσμος στρέφεται εναντίον αυτών των συνόρων καθώς δεν υπάρχουν άλλες χώρες με διαφορετικούς συνοριακούς ισχυρισμούς για εδάφη και θάλασσα». Πρέπει να πούμε ότι, πράγματι, ως έναν βαθμό υπάρχει εδώ μια ελληνική ιδιαιτερότητα που ξεκίνησε με τον [ελληνικό] νόμο του 1931.
Οι Τούρκοι δεν κάνουν παραβάσεις
Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό ότι τα τουρκικά αεροσκάφη παραβαίνουν το ελληνικό FIR, δίνοντας στην Ελλάδα το δικαίωμα να αντιδράσει. O ναύαρχος στηρίζει αυτή του τη δήλωση στο γεγονός ότι το FIR δεν αποτελεί τομέα κυριαρχίας και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης άλλων χωρών για τα σχέδια πτήσης στρατιωτικών αεροσκαφών.
Πράγματι το FIR δεν πρέπει να ταυτίζεται με τον εθνικό εναέριο χώρο. Ωστόσο, ο ναύαρχος δεν αναφέρει ότι ο ICAO επιβάλλει συντονισμό πολιτικής-στρατιωτικής εναέριας κυκλοφορίας διότι σύμφωνα με τη διεθνή κρατούσα πρακτική η ανάγκη ασφάλειας των πτήσεων επιβάλλει κατάθεση σχεδίων πτήσης και από "κρατικά αεροσκάφη".
Στο FIR ναι μεν γίνονται στρατιωτικές ασκήσεις από οποιαδήποτε χώρα κατόπιν σχετικής δέσμευσης αλλά απαιτείται η αίτηση δέσμευσης να γίνει αποδεκτή από τη χώρα ευθύνης, δηλαδή την Ελλάδα. Η Τουρκία μετά το 1974, αποφάσισε να μη δίνει λογαριασμό τι θα κάνει στο ελληνικό FIR, αλλά η Ελλάδα έχει δικαιώματα άμυνας όταν έρχονται αεροπλάνα σε επιθετικούς σχηματισμούς.
Οι θέσεις του πρώην Αρχηγού ΓΕΝ, όπως παρουσιάζονται από την τουρκική εφημερίδα, αποτελούν κραυγαλέα παραφωνία με τις επίσημες θέσεις τόσο του Σώματος του οποίου ηγήθηκε όσο φυσικά και της επίσης ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Οι Τούρκοι θα κάνουν πάρτι με τέτοιες θέσεις --αξιοποιώντας τες μέσω ΜΜΕ-- και όπως γνωρίζουμε από την παλιά ελληνική ταινία "Δεσποινίς Διευθυντής", «τα πάρτι του ναυάρχου είναι πιο ιστορικά και από τις ναυμαχίες του».
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Καπου διαφωνω με τον συγγραφεα αυτου του αρθρου, ως προς τις κατηγοριες για εθνικη μειοδοσια που απευθυνει στον Ναυαρχο (εα) Ανττωνιαδη
Καθε ηρεμη ψυχραιμη και νηφαλια κριτικη η σκεψη , πανω στα εθνικα μας θεματα ,παντοτε θεωρουνταν ως εθνικη μειοδοσια απο ακραιους που λειτουργουσαν με συναισθηματικα κριτηρια
Καθε ηρεμη ψυχραιμη και νηφαλια κριτικη η σκεψη , πανω στα εθνικα μας θεματα ,παντοτε θεωρουνταν ως εθνικη μειοδοσια απο ακραιους που λειτουργουσαν με συναισθηματικα κριτηρια
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Δεν μπορεί όμως να υποστηρίζει τα ακόλουθα:ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: ↑26 Φεβ 2020, 08:37Καπου διαφωνω με τον συγγραφεα αυτου του αρθρου, ως προς τις κατηγοριες για εθνικη μειοδοσια που απευθυνει στον Ναυαρχο (εα) Ανττωνιαδη
Καθε ηρεμη ψυχραιμη και νηφαλια κριτικη η σκεψη , πανω στα εθνικα μας θεματα ,παντοτε θεωρουνταν ως εθνικη μειοδοσια απο ακραιους που λειτουργουσαν με συναισθηματικα κριτηρια
"Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό ότι τα τουρκικά αεροσκάφη παραβαίνουν το ελληνικό FIR, δίνοντας στην Ελλάδα το δικαίωμα να αντιδράσει. O ναύαρχος στηρίζει αυτή του τη δήλωση στο γεγονός ότι το FIR δεν αποτελεί τομέα κυριαρχίας και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης άλλων χωρών για τα σχέδια πτήσης στρατιωτικών αεροσκαφών."
Κανένας δεν πετάει πουθενά χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν...
Yippie Kay Yay
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Ήτανε Ζαίος και δεν το ξερε.
θα το δουλεύετε σκληρά το εξηνταράκι σας
- NewModelArmy
- Δημοσιεύσεις: 6285
- Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:39
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Τεραστιος.Γιγαντας.Ο πρωτος καραβανας που θα συμπαθησω.Μπραβο κυριε Αντωνιαδη μακαρι να υπηρχαν και αλλες ψυχραιμες φωνες σαν τη δικη σας.
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 36237
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Σε ένα σοβαρό κράτος αυτός ο προδότης θα περνούσε ναυτοδικείο με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας και θα τρωγε την ανάλογη καμπάνα. Αρκετά με τα πουλημένα τομάρια της Μεταπολίτευσης.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Golden Age την 27 Φεβ 2020, 03:56, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 36237
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Και πυο να σου επιτάξει ο τουρκικός στρατός το σπίτι επειδή (εαν) είναι σε..."γκρίζα" ζώνη που αποδέχεται και ο Αντωνιάδης. Εκεί να δεις ψυχραιμία...NewModelArmy έγραψε: ↑26 Φεβ 2020, 14:40Τεραστιος.Γιγαντας.Ο πρωτος καραβανας που θα συμπαθησω.Μπραβο κυριε Αντωνιαδη μακαρι να υπηρχαν και αλλες ψυχραιμες φωνες σαν τη δικη σας.
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 36237
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
- Μαύρο Πρόβατο
- Δημοσιεύσεις: 697
- Εγγραφή: 27 Ιαν 2020, 21:59
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Golden Age έγραψε: ↑26 Φεβ 2020, 14:49Σε ένα σοβαρό κράτος αυτός ο προδότης θα περνούσε ναυτοδικείο με την κατηγορία της εσχάτης των ποινών και θα τρωγε την ανάλογη καμπάνα. Αρκετά με τα πουλημένα τομάρια της Μεταποιλίτευσης.

- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7924
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Τον είδα και σε μια συνέντευξή του στο Militaire. Συμπαθητικός άνθρωπος και ρεαλιστής. Το να αναγνωρίζεις ότι η Τουρκία είναι σημαντική δύναμη στην περιοχή δεν είναι προδοσία. Ο τρόπος που ενεργείς στα εθνικά θέματα μπορεί να δικαιολογήσει την εν λόγω ταμπέλα όπως ορίζεται από το Σύνταγμα όμως και όχι όπως την φαντάζεται ο καθένας. Εύστοχη η παρατήρησή του στο τέλος της συνέντευξης στο Militaire που αναφέρεται στο πολιτικό κόστος που επωμίζεται μια κυβέρνηση όταν αποφασίσει να καταπιαστεί μέχρι τέλους με την επίλυση ενός εθνικού θέματος δίνοντας ως παράδειγμα την ήττα του Σύριζα λόγω επίλυσης του Μακεδονικού.
Θα ήταν ενδιαφέρον να ελέγξουμε μερικά από αυτά που λέει. Π.χ. τι ισχύει στο διεθνές δίκαιο για τα χωρικά ύδατα σε σχέση με τον εναέριο χώρο? Τι συμβαίνει σε άλλα κράτη αναφορικά μ'αυτό?
Με μια πρώτη έρευνα βρήκα αυτό.
https://www.iefimerida.gr/news/44319/t% ... E%AF%CE%B1
Εναέριος χώρος
Σύµφωνα µε τη Συνθήκη της Λωζάνης ο εναέριος χώρος ορίστηκε στα τρία (3) ναυτικά µίλια. Όμως η Ελλάδα το 1931 διεύρυνε τον εναέριο χώρο της στα δέκα (10) ναυτικά µίλια, προτού ακόµη επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 6 µίλια.
Η επέκταση αυτή δεν αµφισβητήθηκε από την Τουρκία µέχρι τα µέσα της δεκαετίας του ’70, οπότε και άρχισαν οι υπερπτήσεις και οι παραβιάσεις από τα τουρκικά µαχητικά στα επιπλέον 4 µίλια. Η τουρκική πλευρά υποστηρίζει πως η Ελλάδα παραβιάζει το ∆ιεθνές ∆ίκαιο, αφού το εύρος του εναερίου χώρου (10 µίλια) δεν αντιστοιχεί στο εύρος των χωρικών της υδάτων (6 µίλια). Η ελληνική πλευρά αντιτείνει πως η πράξη της αυτή έγινε αποδεκτή από την Τουρκία επί µισό αιώνα, δηµιουργώντας ένα είδος «τοπικού εθίµου» στην περιοχή.
Θα μπορούσε ο πρώην ναύαρχος να ήταν πιο συγκρατημένος στο θέμα της υφαλοκρηπίδας καθώς σύμφωνα με την Διάσκεψη για το Δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίζεται ότι τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα. Λέγεται ότι ακόμα και τα μέλη που δεν την έχουν υπογράψει δεσμεύονται απ' αυτήν επειδή αποτελεί κανόνα εθιμικού δικαίου. Τι γνωρίζουμε περαιτέρω γι'αυτό?
Θα ήταν ενδιαφέρον να ελέγξουμε μερικά από αυτά που λέει. Π.χ. τι ισχύει στο διεθνές δίκαιο για τα χωρικά ύδατα σε σχέση με τον εναέριο χώρο? Τι συμβαίνει σε άλλα κράτη αναφορικά μ'αυτό?
Με μια πρώτη έρευνα βρήκα αυτό.
https://www.iefimerida.gr/news/44319/t% ... E%AF%CE%B1
Εναέριος χώρος
Σύµφωνα µε τη Συνθήκη της Λωζάνης ο εναέριος χώρος ορίστηκε στα τρία (3) ναυτικά µίλια. Όμως η Ελλάδα το 1931 διεύρυνε τον εναέριο χώρο της στα δέκα (10) ναυτικά µίλια, προτού ακόµη επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 6 µίλια.
Η επέκταση αυτή δεν αµφισβητήθηκε από την Τουρκία µέχρι τα µέσα της δεκαετίας του ’70, οπότε και άρχισαν οι υπερπτήσεις και οι παραβιάσεις από τα τουρκικά µαχητικά στα επιπλέον 4 µίλια. Η τουρκική πλευρά υποστηρίζει πως η Ελλάδα παραβιάζει το ∆ιεθνές ∆ίκαιο, αφού το εύρος του εναερίου χώρου (10 µίλια) δεν αντιστοιχεί στο εύρος των χωρικών της υδάτων (6 µίλια). Η ελληνική πλευρά αντιτείνει πως η πράξη της αυτή έγινε αποδεκτή από την Τουρκία επί µισό αιώνα, δηµιουργώντας ένα είδος «τοπικού εθίµου» στην περιοχή.
Θα μπορούσε ο πρώην ναύαρχος να ήταν πιο συγκρατημένος στο θέμα της υφαλοκρηπίδας καθώς σύμφωνα με την Διάσκεψη για το Δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίζεται ότι τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα. Λέγεται ότι ακόμα και τα μέλη που δεν την έχουν υπογράψει δεσμεύονται απ' αυτήν επειδή αποτελεί κανόνα εθιμικού δικαίου. Τι γνωρίζουμε περαιτέρω γι'αυτό?
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Κόφτε του ζαίου ναυάρχου τη σύνταξη.
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7924
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας /* Σύμβαση του Μοντέγκο Μπαίυ */
Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 179 της 23/06/1998 σ. 0003 - 0134
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1)&from=PT
ΜΕΡΟΣ II ΧΩΡΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΡΕΥΟΥΣΑ ΖΩΝΗ
ΤΜΗΜΑ 1 ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 2 Νομικό καθεστώς της χωρικής θάλασσας, του εναέριου χώρου πάνω από την χωρική θάλασσα και του βυθού και του υπεδάφους του
1. Η κυριαρχία του παράκτιου κράτους εκτείνεται, πέρα από την ηπειρωτική του επικράτεια και τα εσωτερικά του ύδατα και, στην περίπτωση αρχιπελαγικού κράτους, περά από τα αρχιπελαγικά του ύδατα, στην παρακείμενη θαλάσσια ζώνη που ορίζεται ως χωρική θάλασσα.
2. Η κυριαρχία αυτή εκτείνεται και στον εναέριο χώρο πάνω από την χωρική θάλασσα καθώς και στο βυθό και υπέδαφός της.
3. Η κυριαρχία επί της χωρικής θάλασσας ασκείται σύμφωνα με την παρούσα σύμβαση και τους άλλους κανόνες του διεθνούς δικαίου.
ΤΜΗΜΑ 2 ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Άρθρο 3 Εύρος της χωρικής θάλασσας
Κάθε κράτος έχει το δικαίωμα να καθορίσει το εύρος της χωρικής του θάλασσας. Το εύρος αυτό δεν υπερβαίνει τα δώδεκα ναυτικά μίλια, μετρούμενα από γραμμές βάσεως καθοριζόμενες σύμφωνα με την παρούσα σύμβαση.
Άρα αν έχεις ορίσει 6 ναυτικά μίλια χωρικά ύδατα, πρέπει να έχεις και ίδιας έκτασης εναέριο χώρο σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράψαμε? Ή δεν καταλαβαίνω εγώ κάτι σωστά? Το θέτει ο ναύαρχος στο βίντεο που παρέθεσα από το 20:32 και μετά.
Ποιες εποικοδομητικές απόψεις μπορούμε να εκφράσουμε πάνω σε αυτό, πέρα από ανούσιες κραυγές τύπου "να κόψουν τη σύνταξη του ναύαρχου", "να περάσει στρατοδικείο" κλπ?
Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 179 της 23/06/1998 σ. 0003 - 0134
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1)&from=PT
ΜΕΡΟΣ II ΧΩΡΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΡΕΥΟΥΣΑ ΖΩΝΗ
ΤΜΗΜΑ 1 ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 2 Νομικό καθεστώς της χωρικής θάλασσας, του εναέριου χώρου πάνω από την χωρική θάλασσα και του βυθού και του υπεδάφους του
1. Η κυριαρχία του παράκτιου κράτους εκτείνεται, πέρα από την ηπειρωτική του επικράτεια και τα εσωτερικά του ύδατα και, στην περίπτωση αρχιπελαγικού κράτους, περά από τα αρχιπελαγικά του ύδατα, στην παρακείμενη θαλάσσια ζώνη που ορίζεται ως χωρική θάλασσα.
2. Η κυριαρχία αυτή εκτείνεται και στον εναέριο χώρο πάνω από την χωρική θάλασσα καθώς και στο βυθό και υπέδαφός της.
3. Η κυριαρχία επί της χωρικής θάλασσας ασκείται σύμφωνα με την παρούσα σύμβαση και τους άλλους κανόνες του διεθνούς δικαίου.
ΤΜΗΜΑ 2 ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΙΚΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Άρθρο 3 Εύρος της χωρικής θάλασσας
Κάθε κράτος έχει το δικαίωμα να καθορίσει το εύρος της χωρικής του θάλασσας. Το εύρος αυτό δεν υπερβαίνει τα δώδεκα ναυτικά μίλια, μετρούμενα από γραμμές βάσεως καθοριζόμενες σύμφωνα με την παρούσα σύμβαση.
Άρα αν έχεις ορίσει 6 ναυτικά μίλια χωρικά ύδατα, πρέπει να έχεις και ίδιας έκτασης εναέριο χώρο σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράψαμε? Ή δεν καταλαβαίνω εγώ κάτι σωστά? Το θέτει ο ναύαρχος στο βίντεο που παρέθεσα από το 20:32 και μετά.
Ποιες εποικοδομητικές απόψεις μπορούμε να εκφράσουμε πάνω σε αυτό, πέρα από ανούσιες κραυγές τύπου "να κόψουν τη σύνταξη του ναύαρχου", "να περάσει στρατοδικείο" κλπ?

- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 36237
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Το να αμφισβητείς τα ελληνικά σύνορα όμως είναι. Τον τύπο τον θυμάμαι καλά απο την περασμένη δεκαετία, που έκανε παρέλαση στα κανάλια και αμφισβητούσε την ελληνική εθνική κυριαρχία. Μιλάμε για άτομο που έδωε συνέντευη σε τουρκικό μέσο και αμφισβητεί τα ελληνικά σύνορα. Και δεν είναι κανένας πολίτης... Είναι πρώην Α/ΓΕΝ...
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 36237
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7924
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: ΝΑΥΑΡΧΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ , ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ...
Θύμισέ μου λίγο ποια ακριβώς ελληνικά σύνορα αμφισβητούσε? Αυτά για τον εναέριο χώρο? Επίσης με βάση ποιο νόμο πρέπει να κατηγορηθεί ως προδότης?Golden Age έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 03:56Το να αμφισβητείς τα ελληνικά σύνορα όμως είναι. Τον τύπο τον θυμάμαι καλά απο την περασμένη δεκαετία, που έκανε παρέλαση στα κανάλια και αμφισβητούσε την ελληνική εθνική κυριαρχία. Μιλάμε για άτομο που έδωε συνέντευη σε τουρκικό μέσο και αμφισβητεί τα ελληνικά σύνορα. Και δεν είναι κανένας πολίτης... Είναι πρώην Α/ΓΕΝ...
Απ' ό,τι βλέπω η προδοσία εμπίπτει σε συγκεκριμένους νόμους του κράτους που δεν πιάνουν τον φίλτατο ναύαρχο.
https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofor ... i-prodosia
https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofor ... is-eshatis
Αν αναφέρεσαι στον εναέριο χώρο θυμίζω ότι υπάρχει ένα άρθρο στο Σύνταγμά μας που αναγνωρίζει την ισχύ των διεθνών συμβάσεων.
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%A3%C ... E%B1%CF%82
Άρθρο 28
1. Οι γενικά παραδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. Η εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συμβάσεων στους αλλοδαπούς τελεί πάντοτε υπό τον όρο της αμοιβαιότητας.
Αφού η Ελλάδα έχει υπογράψει και επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας που λέει ότι ο εναέριος χώρος αντιστοιχεί στα χωρικά ύδατα, πώς ακριβώς προδίδει τη χώρα ο ναύαρχος?
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Με την Βόρεια Λέγκα κατεβαίνει ο γνωστός δικηγόρος Νίκος Αντωνιάδης
από Golden Age » 22 Μαρ 2024, 21:47 » σε Εσωτερική Πολιτική - 17 Απαντήσεις
- 679 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Υδράργυρος
23 Μαρ 2024, 01:50
-
-
-
Νέα δημοσίευση σκοτώθηκε ο ναύαρχος του στόλου της Μαύρης Θάλασσας(allegedly)
από Σενέκας » 23 Σεπ 2023, 10:57 » σε Διεθνής πολιτική - 122 Απαντήσεις
- 4616 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ
28 Σεπ 2023, 00:37
-
-
-
Νέα δημοσίευση Διαφορετική συμπεριφορά απέναντι στο ΠΑΣΟΚ
από Green Dragon » 22 Μάιος 2023, 07:23 » σε Εσωτερική Πολιτική - 2 Απαντήσεις
- 253 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης
22 Μάιος 2023, 09:26
-
-
- 4 Απαντήσεις
- 299 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από hellegennes
18 Μάιος 2023, 04:56