Η εταιρεία «Global Defense Logistics» (GDL Group), με έδρα την Κωνστάντζα της Ρουμανίας και αντιπρόσωπο (θυγατρική της «Gelasakis Group») στη Σούδα, κέρδισε το συμβόλαιο που έδιναν οι Αμερικανοί, ύψους άνω των 14 εκατ. δολαρίων, για «φορτοεκφορτωτικές και άλλες συναφείς υπηρεσίες σε τερματικούς σταθμούς λιμένων» (Stevedoring and Related Terminal Services - S&RTS) σε όλα τα λιμάνια της Ελλάδας, με διάστημα εκτέλεσης του συμβολαίου από 16/6/2024 έως 15/12/2029.
Ο ανάδοχος θα εκτελεί όλες τις αναγκαίες εργασίες για προώθηση στρατιωτικών φορτίων των ΗΠΑ και πολεμοφοδίων προς Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Κι αυτό έχοντας λυμένα τα χέρια μέσα από διαδικασίες όπως ο περιλάλητος Στρατηγικός Διάλογος μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και συνεχίζεται πλέον επί ΝΔ) και οι δύο «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (όπως συζητήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται επί ΝΔ), μετατρέποντας ολόκληρη τη χώρα σε προμαχώνα των Ευρωατλαντικών.
Οπως αποκάλυψε παλαιότερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί ξεκαθάρισαν κατά τη φάση του διαγωνισμού ότι «οι υπηρεσίες S&RTS θα καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης στρατιωτικού φορτίου των ΗΠΑ (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, οχήματα, φορτηγά και αεροσκάφη περιστροφικών ή σταθερών πτερυγίων) που διεκπεραιώνονται μέσω των καθορισμένων λιμένων».
«Επιχειρησιακά καθήκοντα θα περιλαμβάνουν - αλλά δεν θα περιορίζονται σε - όλες τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης που απαιτούνται για τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, φορτηγών και σιδηροδρομικών συρμών», διευκρίνιζαν παραπέρα, κάνοντας καθαρό ότι εκτός των λιμανιών βάζουν πόδι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου αυτό τους χρειάζεται.
Οπως γίνεται ήδη π.χ. στην Αλεξανδρούπολη, όποτε ξεφορτώνει εκεί πλοίο τους, και ακολούθως σε συντονισμό με το Λιμενικό, την Αστυνομία και τον Στρατό Ξηράς ξεκινά η διεκπεραίωση φορτίων προς Βουλγαρία και βορειότερα μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Εβρου.