Είχαν φτάσει σε τέτοιο θράσος τα τελευταία 25 χρόνια, ώστε να ασελγούν δημοσίως στην ιστορία με ισχυρισμούς σαν αυτόν:

Δυστυχώς γι' αυτούς, το πανηγυράκι που είχαν στήσει, έχει τελειώσει.
Είχαν φτάσει σε τέτοιο θράσος τα τελευταία 25 χρόνια, ώστε να ασελγούν δημοσίως στην ιστορία με ισχυρισμούς σαν αυτόν:
Στην μαρτυρία του Καμενιάτη εστιάζω στα εξής. Αφήνω τις θρησκευτικές αναφορές απ' την στιγμή που έχουμε ξεκάθαρα κείμενα στα οποία διακρίνεται το εθνοτικό Έλλην απ' το θρησκευτικό Έλλην ( Γρηγόριος Θεολόγος , Νομοθεσία Ιουστινιανού, Μέγας Φώτιος , Γεώργιος Μοναχός κ.α. ). Καταρχάς δεν ξέρει καθόλου καλή ιστορία. Συνεπώς δεν είναι ένας μορφωμένος λόγιος , αλλά ένας εγγράμματος που ξέρει την ιστορία των λαϊκών στρωμάτων. Τις δικές τους πενιχρές γνώσεις έχει . Δεν γνωρίζει ότι η Θεσσαλονίκη δημιουργήθηκε μετά τους Περσικούς Πολέμους. Δεν γνωρίζει πως τότε δεν υπήρχε βασιλεία Ρωμαίων. Ξέρει όμως για τα Μηδικά . Μάλιστα τα θεωρεί αναπόσπαστο τμήμα της ιστορίας του λαού του και ενσωματώνει σε αυτά την ιδιαίτερη πατρίδα του. Ταυτόχρονα θεωρεί πως αυτοί που αντιστάθηκαν στους Πέρσες ήταν πρόγονοί του γι' αυτό και κάνει αναφορά σε βασιλιά Ρωμαίων.Chronicle έγραψε: ↑24 Μαρ 2021, 22:44Για τα χωρία στον πόλεμο της Τρωάδος θυμάμαι που είχαμε συζητήσει και είναι πολύ σημαντικά εδάφια ελληνικής αυτοσυνειδησίας, και μάλιστα επιβεβαιώνονται και επιβεβαιώνουν το Χρονικό του Μορέως:Ζαποτέκος έγραψε: ↑24 Μαρ 2021, 16:49
Υπάρχουν βέβαια και πηγές που τα ταυτίζουν. Όπως ο Καμινιάτης και ο Πόλεμος της Τρωάδος . Κι αυτές οι μαρτυρίες είναι πιο σημαντικές γιατί δεν είναι τόσο λόγιες. Ο τρόπος γραφής του Καμενιάτη δεν τον κατατάσσει στους τοπ λογίους και ο Πόλεμος της Τρωάδος απευθύνεται κυρίως σε πιο λαϊκά στρώματα , έστω και εγγράμματα .
Στην άλλη ιστορία, αυτή του Καμινιάτη ( https://tinyurl.com/cpzm4m4y ) είχα δει ότι ασφαλώς ανατρέπεται η αφελληνιστική ερμηνεία που ήθελε την επίθεση να αποδεικνύει "ελληνική αμνησία" επειδή περιέγραφε απλώς μια διαμάχη μεταξύ "Περσών και Ρωμαίων", με τους Έλληνες να είναι απόντες και ξεχασμένοι.
Πιστεύω, όπως είχα σημειώσει, ότι σαφώς είναι φανερή στο έργο του η μνήμη και η υπερηφάνεια που εκφράζει γενικά για τα στοιχεία ελληνικής καταγωγής, ιστορίας και πολιτισμού της Θεσσαλονίκης, όμως στο χωρίο που επιτίθεται στην ειδωλολατρία, οι Έλληνες αναφέρονται ως "αυτοί" ενώ ο Καμινιάτης που ήταν και κληρικός, ανήκει στους "εμείς". Βεβαίως θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το "εμείς" και το "αυτοί" σχετίζεται μόνο με την πίστη, αλλά μου φαίνεται ότι δεν βλέπω συνολικά κάτι αντίστοιχο σαν του Πολέμου της Τρωάδος:
Αυτός δεν μας έλεγε πως ο Ψευδο - Δωρόθεος - το πιο πολυδιαβασμένo βιβλίo επί Τουρκοκρατίας - δεν μιλάει καθόλου για αρχαία ελληνική ιστορία παρά μόνο για την Παλαιά Διαθήκη και την ιστορία της Παλαιάς Ρώμης ;
Καταλαβαίνω τι λες. Δεν αποκλείεται να είναι κι έτσι για τον Καμινιάτη εφόσον ούτως ή άλλως βάζει τον ελληνισμό στο παρελθόν της ιδιαίτερης πατρίδας του.Ζαποτέκος έγραψε: ↑25 Μαρ 2021, 17:00
Ξέρει όμως για τα Μηδικά . Μάλιστα τα θεωρεί αναπόσπαστο τμήμα της ιστορίας του λαού του και ενσωματώνει σε αυτά την ιδιαίτερη πατρίδα του. Ταυτόχρονα θεωρεί πως αυτοί που αντιστάθηκαν στους Πέρσες ήταν πρόγονοί του γι' αυτό και κάνει αναφορά σε βασιλιά Ρωμαίων.
Μια ακόμη μαρτυρία που θυμήθηκα και έχουμε αναφέρει είναι η επίθεση των Γερμανών κατά των Αθηνών τον 3ο αι.
Δείτε διατύπωση: "είναι ΑΠΙΘΑΝΟ"... Τι "απίθανο" ρε άνθρωπε, εκεί είναι οι πηγές, άντε κοίτα τες.
Μια χαρά τα λέει ο Σμερδ. Ως "εθνοδομητική διαδικασία" εννοεί τη διαμόρφωση του νεοελληνικού εθνικισμού και έθνους και του οράματος του εθνικού κράτους. Το μόνο συλλογικό όραμα πριν τα τέλη του 18ου αιώνα ήταν η ανασύσταση του Βυζαντίου, δλδ ενός αυτοκρατορικού σχήματος. Και εννοείται ότι αυτοί που πριν το 1800 είχαν κατασταλάξει στο "είμαστε περισσότερο Έλληνες παρά Ρωμιοί" ήταν λίγοι.George Sa έγραψε: ↑25 Μαρ 2021, 19:45Αδιόρθωτος και τζαναμπέτης Σμερδαλέος ! ανήμερα της λαμπρής Εθνικής παλιγγενεσίας επανακάμπτει μέσα από
έναν στημένο διάλογο παλιμπαιδίζοντας εν ου παικτοίς :
"Εννοείται πως οι Νεοέλληνες δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά το 1821. Ποτέ δεν είναι εύκολο να προσδιορίσεις την απαρχή μιας εθνοδομητικής διαδικασίας, αλλά αυτή είναι απιθανο να υπήρχε πριν τις δύο εμπνευστικές επαναστάσεις: αμερικανική (1776) και γαλλική (1789). Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βρεις στους αιώνες πριν πριν το 1776 άτομα που δήλωναν ότι είναι «Έλληνες», αλλά τέτοιοι που είχαν κατασταλάξει σ΄αυτήν την ταυτότητα ήταν λίγοι."
https://smerdaleos.wordpress.com/2021/0 ... ment-20120
Φυσικά προερχόταν από τα χρόνια του Βυζαντίου, αλλά οι τρεις ονομασίες δεν ήταν ισότιμες, από τη στιγμή που μόνο μία από αυτές έδινε τον τίτλο στον επίσημο θεσμό του γένους, το Ρουμ Μιλλέτ/Γένος Ρωμαίων. Και σου ξανατονίζω ότι το Ρωμαίοι δεν είχε πολυεθνικό περιεχόμενο. Ήταν εθνωνύμιο των ελληνόφωνων (Ρωμιών) και έγινε ονομασία της θρησκευτικής κοινότητας όλων των ορθόδοξων, γιατί την έλεγχαν απόλυτα οι Ρωμιοί.Αρίστος έγραψε: ↑25 Μαρ 2021, 19:57Απο τη στιγμη που η ΕΠΙΣΗΜΗ Εκκλησια σε ολη την περιοδο της Τουρκοκρατιας υιοθετουσε την τριπλη ταυτοτητα, Ελληνες-Γραικοι-Νέοι Ρωμαίοι, ειναι χαζο να αμφισβητειται το προφανες. Η Εκκλησια ηταν η διοικουσα αρχη του ρουμ-μιλιετ, δηλαδη το πιο επισημο οργανο για να ορισει το θεμα της ταυτοτητας. Και εννοειται οτι οι Ελληνες της εποχης πρωτα και κυρια απο την Εκκλησια επηρεαζοντουσαν. Και τα τεσσερα Πατριαρχεια (Κωνσταντινουπολεως, Αντιοχειας, Ιεροσολυμων και Αλεξανδρειας) ειχαν ακλονητη θεση στο θεμα της τριπλης ταυτοτητας.
Και επειδη η Εκκλησια ακολουθουσε παραδοσεις αιωνων και δεν εκανε καποιο πραξικοπημα, συνεπαγεται πως η τριπλη ταυτοτητα προερχοταν απο τα χρονια του Βυζαντιου.
Όντως, αυτήν την ιστορική εικόνα δίνει η χρονογραφία του Ψευδο-Δωρόθεου. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για αντιγραφή των παλιών βυζαντινών χρονογραφιών. Οι απλοί αναγνώστες του 17ου και 18ου αιώνα που διάβαζαν το τυπωμένο Βιβλίο Ιστορικό είχαν και άλλα ερεθίσματα από το περιβάλλον τους που τους πληροφορούσαν ότι οι ένδοξοι πρόγονοι των Ρωμιών ήταν οι Έλληνες (επίσης, στον πρόλογο του χρονικού, ο εκδότης προσφωνεί τους αναγνώστες Έλληνες το γένος).Ζαποτέκος έγραψε: ↑25 Μαρ 2021, 17:07Αυτός δεν μας έλεγε πως ο Ψευδο - Δωρόθεος - το πιο πολυδιαβασμένo βιβλίo επί Τουρκοκρατίας - δεν μιλάει καθόλου για αρχαία ελληνική ιστορία παρά μόνο για την Παλαιά Διαθήκη και την ιστορία της Παλαιάς Ρώμης ;
Δεν πρέπει να υποθέσουμε πως οι αναγνώστες σχημάτιζαν την εντύπωση πως κατάγονται από τον Αδάμ , τον Αινεία και τον Ρωμύλο ;
Ωραία παρατήρηση. Αλλά τι το θέλεις το σημαιάκι της Ελλάδας; Ξεχνάς ότι αυτοί οι Βυζαντινοί κρατούσαν τη σημαία της Ρωμανίας; Και ότι η επανάσταση του '21 έγινε για να φτιάξουμε Ελλάδα και όχι Ρωμανία;Οι Έλληνες ( Αθηναίοι ) του Ζωναρά ονομάζονται όχι από έναν , αλλά από 4 Βυζαντινούς συγγραφείς ( Κεδρηνός , Μοναχός , Πορφυ , Μεταφραστής ), Ρωμαίοι.
Ε, τι άλλο πρέπει να πούμε για να καταλάβουμε πως οι Βυζαντινοί θεωρούσαν τους Έλληνες μέρος της ιστορίας τους ;
Θες ένα γλυφιτζούρι;grtex 7381 έγραψε: ↑30 Μαρ 2019, 20:41Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Μην είσαι τόσο σίγουρος. Κάποιοι πίστευαν πως θα φτιαχτεί Ρωμανία.