Ζαποτέκος έγραψε: ↑18 Ιουν 2022, 14:41
Όλα τα ανθελληνικά χωρία του Μοναχού έχουν θρησκευτική χροιά.
Μέχρι και αυτά που στρέφονται κατά της φιλοσοφίας και της γλώσσας. [/i]
Δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω τη σκέψη σου. Απ' τη μια συμφωνείς ότι υπάρχουν
ανθελληνικά χωρία που στρέφονται κατά της φιλοσοφίας, αλλα απ' την άλλη υπονοείς ότι ακόμα κι αυτά αναφέρονται γενικά και αόριστα σε ειδωλολάτρες και όχι στο αρχαίο έλληνικό έθνος; Πώς είναι δυνατόν;
Έδω στρέφεται ενάντια σε διάφορες αμιγώς κοσμολογικές θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων και τους βγάζει ανόητους. Εκείνοι vs εμείς. Θεωρούσε τον εαυτό του απόγονό τους; Η επίγνωση ότι μιλάει την "Ελλάδα φωνήν" δεν είναι αρκετή λοιπόν.
Λέγει γάρ· “Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.” Καὶ [font]πολλοὶ τῶν παρ' Ἕλλησι τἀναντία τούτων τολμήσαντες διεξιέναι εἰς βυθὸν ἀγνωσίας καὶ ἀσεβείας κατηνέχθησαν[/font]· καὶ εἰκότως. Τὰ ἐξ ἀνθρωπίνης διανοίας προσφερόμενα δόγματα σαθρὰ τυγχάνει καὶ ἀνάρμοστα· διόπερ οὐδεὶς παρ' αὐτοῖς ἔστηκε λόγος 110.85 ἀκίνητος, ἀεὶ τοῦ δευτέρου τοῦ πρὸ αὐτοῦ καταβάλλοντος, ὥστε μηδὲν ἡμῖν ἔργον εἶναι τὰ ἐκείνων ἐλέγχειν. ̣4̣ Ἀρκοῦσι γὰρ ἀλλήλοις πρὸς τὴν οἰκείαν ἀνατροπήν. Οἱ γὰρ Θεὸν ἀγνοήσαντες αἰτίαν ἔμφρονα προεστάναι τῆς γενέσεως τῶν ὅλων οὐ συν εχώρησαν, ἀλλ' οἰκεῖα τῆς ἐξ ἀρχῆς ἀγνοίᾳ τὰ ἐφεξῆς συνεπέραναν. Διὰ τοῦτο 31 οἱ μὲν εἰς τὰς ὑλικὰς ὑποθέσεις κατέφυγον τοῖς τοῦ κόσμου στοιχείοις τὴν αἰτίαν τοῦ παντὸς ἀναθέντες· οἱ δὲ ἄτομα καὶ ἀμερῆ σώματα καὶ ὄγκους καὶ πόρους συνέχειν τὴν φύσιν τῶν ὁρατῶν ἐφαντάσθησαν. Νῦν μὲν γὰρ καὶ συνιόντων ἀλλήλοις τῶν ἀμερῶν σωμάτων, νῦν δὲ μετασυγκρινομένων, τὰς γενέσεις καὶ τὰς φθορὰς ἐπιγίγνεσθαι, καὶ (ἐπὶ) τῶν διαρκεστέρων σωμάτων τὴν ἰσχυροτέραν τῶν ἀτόμων ἀντεμπλοκὴν τῆς διαμονῆς τὴν αἰτίαν παρέχειν. Ἀλλ' ὄντως ἱστὸν ἀράχνης ὑφαίνουσιν οἱ ταῦτα γράφοντες, οἱ οὕτω λεπτὰς καὶ ἀνυποστάτους ἀρχὰς οὐρανοῦ καὶ γῆς καὶ θαλάσσης ἀνοήτως ὑποτιθέμενοι. Οὐ γὰρ ᾔδεσαν εἰπεῖν· “Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.”
Εδώ,από τα ονόματα που αναφέρονται, δεν είναι σαφές ότι μιλάει για το ελληνικό έθνος; Η αντίληψη ότι ό,τι θετικό προσέφερε ο ελληνικός πολιτισμός είναι προιόν, όχι επιρροής και δανεισμού, αλλά
ΣΥΛΗΣΗΣ/ΚΛΟΠΗΣ (κεκλοφώς ο Πλάτων)/
ΣΦΕΤΕΡΙΣΜΟΥ της σοφίας των Εβραίων δεν είναι κάπως επιθετική..;
ὡς εἶναι τῶν παρ' Ἕλλησιν ἀρχαίων σοφῶν Μωϋσέα πρεσβύτερον, Ὁμήρου λέγω καὶ Ἡσιόδου,καὶ τῶν Τρωϊκῶν, Ἡρακλέους τε καὶ Μουσαίου, Λίνου τε καὶ Ὀρφέως καὶ Διοσκόρων, Ἀσκληπιοῦ καὶ Διονύσου καὶ Ἑρμοῦ, Ἀπόλλωνός τε καὶ τῶν Ἑλληνικῶν μυστηρίων καὶ τελετῶν, καὶ αὐτῶν τῶν τοῦ Διὸς πράξεων· ὅθεν καί τινες τῶν παρὰ τῶν προκρίτων φαίνονται ἐκ τῶν αὐτοῦ συγγραμμάτων σφετερισάμενοι
Ειδικά απ' αυτό, γίνεται σαφές ότι ακόμα και όταν μιλάει καθαρά για θρησκευτικά πράγματα (είδωλα κτλ), το Έλληνας πάλι σημαίνει τον καταγωγικά Έλληνα εθνικό. Αν σου ζητούσαν να κάνεις νεοελληνική απόδοση, θα έκανες λόγο για "ειδωλολάτρες και Αιγύπτιους";
εἶπεν· “Οὐ ποιήσῃς σεαυτῷ εἴδωλον οὐδὲ ὁμοίωμα·” τὸ μὲν γὰρ εἴδωλον οὐδεμίαν ὑπόστασιν ἔχει, τὸ δὲ ὁμοίωμά τινός ἐστιν ἴνδαλμα καὶ ἀπείκασμα. Ἐπειδὴ τοίνυν Ἕλληνες ἀναπλάττουσι τὰς οὐχ ὑφεστώσας μορφὰς, Σφίγγας, καὶ Τρίτωνας, καὶ Κενταύρους, καὶ Αἰγύπτιοι Κυνοπρόσωπον καὶ Βουκέφαλον, εἴδωλα καλεῖ τὰ τῶν οὐχ ὑφεστώτων μιμήματα, ὁμοιώματα δὲ τὰ τῶν ὑφεστώτων εἰκάσματα, οἷον ἡλίου, σελήνης, ἄστρων, ἀν θρώπων, θηρίων, ἑρπετῶν καὶ τῶν τοιούτοις παρα πλησίων·
Εδώ έχουμε υποτίμηση κάθε πλευράς του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων, όχι μόνο μυθολογία και θρησκεία αλλά και φιλοσοφία και ρητορική τέχνη.
Αὐτίκα οὖν ἐγὼ τὴν παρ' Ἑλλήνων παιδείαν καὶ φληναφίαν κακοῦ δαίμονος χαλεπωτάτην ὑπόθεσιν εἶναι λέγω·
καὶ τὰς περιφανεῖς ἐπιστήμας καὶ τῶν τεχνῶν τὰς πλείστας παρ' Ἐβραίοις ἐπαιδεύθησαν Ἕλληνες·
ἀπελήλατο τῆς εἰδωλομανίας τὸ σκότος, καὶ πᾶσα ἡ τῶν φιλοσόφων πιθανολογία μωρία καὶ φλυαρία φανερῶς ἀπεδείχθη, καθὼς γέγραπται.
τὰς τῶν φιλοσόφων Ἑλλήνων ἐρεσχελίας καὶ μυθοπλασίας καὶ θρησκείας ἢ μᾶλλον εἰπεῖν ἀθεΐας καὶ κακονοΐας,
Μα και εδώ που λέει για Έλληνες και Ρωμαίους πάλι δεν είναι θρησκευτικό. Όπως το Έλληνες και το Αιγύπτιοι πριν. Αφού πρώτα γελοιοποίησε κάθε πτυχή του πολιτισμού των Ελλήνων, τώρα τους παρουσιάζει να εγκαταλείπουν το δικό τους πολιτισμό και να αφοσιώνονται στα διδάγματα των ψαράδων της Γενησαρέτ! Και εννοείται θριαμβολογία για το πώς οι αρχαίοι ναοί γκρεμίστηκαν και παντού έχει μόνο εκκλησιές και μοναστήρια. Δεν χρειάζεται καν να λέει για γιγάντια κουνούπια (ούτε και ισχυρίστηκα ότι μιλάει για βιολόγικη εξάλειψη ο Μοναχός). Τους καταπίνει ο νέος, και εκ θεού, ρωμαιοχριστιανικός κόσμος ο οποίος θα διαρκέσει μέχρι τη συντέλεια του κόσμου. Εσύ βλέπεις θαυμαστή ελληνοχριστιανική αρμονία; Εγώ βλέπω έναν Χριστιανό που παίζει πια χωρίς αντίπαλο και έχει κάνει τον Έλληνα κουρέλι. Ο φαφλατάς δαιμονόληπτος κλέφτης της μωσαϊκής σοφίας που τελικά αναγνώρισε πόσο ανώτεροι είναι ο Απόστολοι από τους φιλοσόφους του και γκρέμισε μόνος του τους ναούς του (και που αν τυχόν ξέφυγε κανένας Έλληνας που συνεχίζει τα δικά του, οι παπάδες μας έχουν το θεϊκό χάρισμα να του λένε σκάσε κι αυτος να μουγκαίνεται

).
τῆς προτέρας ἀγνοίας καὶ δυσσεβείας ἀπηλλαγμέναι, πεπαυμένης τῶν εἰδώλων τῆς πλάνης, τῆς ἀγνοίας ὁ ζόφος ἐληλαμένος, τοῦ φωτὸς τῆς γνώσεως αἱ ἀκτῖνες τὴν οἰκουμένην ἐμπλήσασαι, Ἕλληνές τε καὶ Ῥωμαῖοι καὶ Βάρβαροι τὸν ἐσταυρωμένον θεολογοῦντες καὶ ἀντὶ τῶν πολλῶν καὶ ψευδωνύμων θεῶν τῇ Τριάδι μόνῃ λατρεύοντες, τὰ δὲ τῶν δαιμόνων τεμένη ἄρδην ἀπολλύοντες· οἱ βωμοὶ τῶν εἰδώλων ἐκ βάθρων ἀνεσπασμένοι, ἐκκλησίαι περιφανεῖς πανταχοῦ δεδομημέναι, ἐν πόλεσιν, ἐν κώμαις, ἐν ἐσχατιαῖς μαρτύρων καὶ ὁσίων σηκοὶ ἐξειργασμένοι, ἀσκητῶν καταγωγαὶ τὰς τῶν ὀρῶν κορυφὰς ἁγιάζουσιν. Ταῦτα καὶ τὰ τούτοις ὅμοια τῆς τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν οἰκονομίας τὸ θεοπρεπὲς ἐπιδεικνύει κατόρθωμα, κενὴν ἅπασαν τῶν φιλοσόφων ἐρεσχελίαν καταλειπόντων τοῖς τῶν ἁλιέων καὶ ἰδιωτῶν ἐντρυφῶσι μαθήμασι.
Κωνσταντίνου δὲ τοῦ Μεγάλου ὑπὸ Ἑλλήνων φιλοσόφων ὀνειδισθέντος εἰς τὸ Βυζάντιον, ὡς οὐ πράττοι καλῶς παρὰ τὰ ἔθη τῶν παρὰ Ῥωμαίοις βασιλευσάντων διαγενόμενος, ἀλλὰ νεωτερίζων τὴν θρησκείαν μεταθέμενος, ἔδοξεν ἕνα τῶν φιλοσόφων διαλεχθῆναι Ἀλεξάνδρῳ τῷ Βυζαντίου περὶ τῆς πίστεως. Λόγων δὲ ἄπειρος ὢν ὁ Ἀλέξανδρος, ἀλλὰ θεῖος ὢν, ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς διαλέξεως εἶπε τῷ διαλεκτικῷ φιλοσόφῳ· “Ἐν ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ μου ἐπιτάττω σοι σιωπᾷ καὶ μὴ φθέγγεσθαι.” Ἅμα δὲ τῷ λόγῳ ἐφιμώθη καὶ διέμεινεν ἄλαλος
Στο διά ταύτα τώρα, γιατί αν συνεχίσουμε να το πάμε γύρω γύρω δεν θα καταλήξουμε κάπου: 1) Θεωρείς ότι ο Γεώργιος Μοναχός πίστευε ότι ανήκε στο ελληνικό έθνος, ότι έπαιζε ένα παιχνίδι του τύπου "λέω ότι είμαι Ρωμαίος, για πολιτικούς λόγους, αλλά η καρδούλα μου χτυπάει ελληνικά"; 2) Θεωρείς ότι ο μέσος ελληνόφωνος της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν πιο κοντά στην ιδεολογία ενός Γεώργιου Μοναχού ή ενός Μιχαήλ Ψελλού (ο οποίος έλεγε στους συμπατριώτες του να μη βλέπουν μόνο τι είπε ο Μωυσής, αλλά και τι είχαν πει οι Έλληνες για τη θεολογία);