Εβλεπα και διάβαζα πολύ Κόναν ο Βάρβαρος.taxalata xalasa έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 04:16ρε δζίμμι, σύ φαίνεσαι καλό παιδί... πως έμπλεξες με τις παλιοπαρέες από τις στέππες;Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 02:19Όλα από όσα έγραψα ισχύουν και θα τα βρεις σε λεξικά και γλωσσολογικά βιβλία. Μόνο η υπόθεσή μου για το πώς εμφανίζονται αυτοί οι διαφορετικοί τύποι των λέξεων είναι συζητήσιμη και το ξεκαθάρισα. Και γιατί το δάνειο να μην είναι αντίστροφα; Γιατί και οι δύο λέξεις για τον Οδυσσέα να μην είναι δάνειο από παλιά μεσογειακή γλώσσα;Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑24 Οκτ 2024, 10:25Απίστευτο πως μπορείς και γράφεις τόσες πολλές μλκιες μαζεμένες
Από πού να αρχίσει κανείς και που να τελειώσει
Έναν αχταρμα έχεις μέσα στο μυαλό σου
Φυσικά ρέστα έδωσες στο λατινικό ulixes ,λες και είναι ένα λατινικό όνομα και όχι δάνειο από ελληνική διάλεκτο
Ο Όμηρος δεν ήταν γλωσσολόγος, ειδικευμένος στην ετυμολογία. Δεν υπήρχε τότε γλωσσική επιστήμη. Οι άνθρωποι παρετυμολογούσαν, εξού και η λαϊκή παρετυμολογία που κι εσύ έχεις παραδεχτεί ότι υπάρχει.
Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7892
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7892
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Οχι δεν μου κάνει εντύπωση διότι είναι το όνομα του πρωταγωνιστή του έργου του και η λαϊκή ετυμολογία είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Άλλο θέμα πώς επικράτησε η μορφή του Οδυσσέα στον λατινικό κόσμο και άλλο η πραγματική ετυμολογία του Ulixes και των συγγενικών ονομάτων. Υπήρχε και το Ετρουσκικό όνομα Uthuze. Η ανάλυση όλων αυτών εμένα μου δείχνει ότι υπήρχε ένας παλιός μεσογειακός "ήρωας" σε λεκτικές παραλλαγές που πέρασε αργότερα στους μύθους των ινδοευρωπαϊκών λαών, εξού και αυτές οι εκδοχές του ονόματος του Οδυσσέα στην ελληνική, τη λατινική και τη χεττιτική. Οι Ετρούσκοι κατά πάσα πιθανότητα ήταν μέρος αυτούς του μεσογειακού υποστρώματος.Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 11:13Τι αντίστροφα να ήταν το δάνειο για τον Οδυσσέα ρε συ Δημήτρη;Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 02:19Όλα από όσα έγραψα ισχύουν και θα τα βρεις σε λεξικά και γλωσσολογικά βιβλία. Μόνο η υπόθεσή μου για το πώς εμφανίζονται αυτοί οι διαφορετικοί τύποι των λέξεων είναι συζητήσιμη και το ξεκαθάρισα. Και γιατί το δάνειο να μην είναι αντίστροφα; Γιατί και οι δύο λέξεις για τον Οδυσσέα να μην είναι δάνειο από παλιά μεσογειακή γλώσσα;Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑24 Οκτ 2024, 10:25Απίστευτο πως μπορείς και γράφεις τόσες πολλές μλκιες μαζεμένες
Από πού να αρχίσει κανείς και που να τελειώσει
Έναν αχταρμα έχεις μέσα στο μυαλό σου
Φυσικά ρέστα έδωσες στο λατινικό ulixes ,λες και είναι ένα λατινικό όνομα και όχι δάνειο από ελληνική διάλεκτο
Ο Όμηρος δεν ήταν γλωσσολόγος, ειδικευμένος στην ετυμολογία. Δεν υπήρχε τότε γλωσσική επιστήμη. Οι άνθρωποι παρετυμολογούσαν, εξού και η λαϊκή παρετυμολογία που κι εσύ έχεις παραδεχτεί ότι υπάρχει.
Όπου υπάρχει το λατινικό ulixes αναφέρεται αποκλειστικά στον Οδυσσέα του Ομήρου
Οσον αφορά τον Όμηρο,τι μλκιες γράφεις;
Λες και ο Όμηρος έγραψε ετυμολογικό λεξικό.Δεν σε κάνει εντύπωση όμως που από τα χιλιάδες ονόματα που αναφέρει μόνο για ένα γράφει το πώς προήλθε;
Αλλά και στα υπόλοιπα γράφεις μλκιες
-
- Δημοσιεύσεις: 6186
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Δηλαδή με λίγα λόγια οι Λατίνοι δεν ήξεραν το όνομα του Οδυσσέα από τους Έλληνες και τα ομηρικά έπηJimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 18:27Οχι δεν μου κάνει εντύπωση διότι είναι το όνομα του πρωταγωνιστή του έργου του και η λαϊκή ετυμολογία είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Άλλο θέμα πώς επικράτησε η μορφή του Οδυσσέα στον λατινικό κόσμο και άλλο η πραγματική ετυμολογία του Ulixes και των συγγενικών ονομάτων. Υπήρχε και το Ετρουσκικό όνομα Uthuze. Η ανάλυση όλων αυτών εμένα μου δείχνει ότι υπήρχε ένας παλιός μεσογειακός "ήρωας" σε λεκτικές παραλλαγές που πέρασε αργότερα στους μύθους των ινδοευρωπαϊκών λαών, εξού και αυτές οι εκδοχές του ονόματος του Οδυσσέα στην ελληνική, τη λατινική και τη χεττιτική. Οι Ετρούσκοι κατά πάσα πιθανότητα ήταν μέρος αυτούς του μεσογειακού υποστρώματος.Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 11:13Τι αντίστροφα να ήταν το δάνειο για τον Οδυσσέα ρε συ Δημήτρη;Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 02:19Όλα από όσα έγραψα ισχύουν και θα τα βρεις σε λεξικά και γλωσσολογικά βιβλία. Μόνο η υπόθεσή μου για το πώς εμφανίζονται αυτοί οι διαφορετικοί τύποι των λέξεων είναι συζητήσιμη και το ξεκαθάρισα. Και γιατί το δάνειο να μην είναι αντίστροφα; Γιατί και οι δύο λέξεις για τον Οδυσσέα να μην είναι δάνειο από παλιά μεσογειακή γλώσσα;
Ο Όμηρος δεν ήταν γλωσσολόγος, ειδικευμένος στην ετυμολογία. Δεν υπήρχε τότε γλωσσική επιστήμη. Οι άνθρωποι παρετυμολογούσαν, εξού και η λαϊκή παρετυμολογία που κι εσύ έχεις παραδεχτεί ότι υπάρχει.
Όπου υπάρχει το λατινικό ulixes αναφέρεται αποκλειστικά στον Οδυσσέα του Ομήρου
Οσον αφορά τον Όμηρο,τι μλκιες γράφεις;
Λες και ο Όμηρος έγραψε ετυμολογικό λεξικό.Δεν σε κάνει εντύπωση όμως που από τα χιλιάδες ονόματα που αναφέρει μόνο για ένα γράφει το πώς προήλθε;
Αλλά και στα υπόλοιπα γράφεις μλκιες
Το ήξεραν γιατί ήταν ένας μη ινδοευρωπαιος παλιός λαϊκός ήρωας
Κρίμα να μην μπορούσαν να το ακούσουν και οι ίδιοι τέτοιο μαργαριτάρι,να πεθάνουν όλοι από τα γέλια να μην κατακτούσαν την Ελλάδα
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7892
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Υπάρχουν κι άλλες λατινικές λέξεις με το -ma (flamma, arma, fama, pluma, summa). Είναι πολύ δύσκολο το dacrima να προήλθε από το ελληνικό δάκρυμα για μια σειρά από λόγους όπως:Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 11:22Αρχιδια λατινικό είναι το λακριμα
Μας λένε τα λεξικά ότι το lakrima dakrima προήλθαν από τα lakruma dakruma
lacrima < lacruma < dacrima < dacruma
https://el.m.wiktionary.org/wiki/lacrima
Οκ μέχρι εδώ
Αυτό που δεν λένε όμως είναι ότι το επίθημα - μα δεν υπάρχει στην λατινική γλώσσα,είναι καθαρά ελληνικό
Κι αν υπάρχει σε ακόμα μία λατινική,και αυτό κάπου οφείλεται
Στην ουσία η λέξη dakruma lakruma είναι αυτούσια αντιγραφή της ελληνικής λέξης δακρυμα
https://lsj.gr/wiki/%CE%B4%CE%AC%CE%BA% ... E%BC%CE%B1
Από μια δήθεν πιε ρίζα dakru , γιατί κάποιοι ντρέπονται να γράψουν από το ελληνικό δάκρυ+ επίθημα μα
- Γενικά οι λέξεις για τα δάκρυα ανήκουν σε αυτό που λέμε "βασικό λεξιλόγιο" και αντιστέκονται στον δανεισμό. Πόσο μάλλον στην ολική αντικατάσταση της όποιας αρχικής λέξης από το ξένο δάνειο.
- Το ελληνικό δάκρυμα είναι σπάνιος, λογοτεχνικός-ποιητικός τύπος. Δύσκολα θα έπαιρναν αυτόν τον τύπο οι Λατίνοι για να αντικαταστήσουν τη δική τους βασική λέξη για το δάκρυ. Πιο λογικό θα ήταν να πάρουν το δάκρυ σκέτο, που ήταν η κυρίαρχη μορφή στο λόγο.
- Το dacrima είναι θηλυκό ενώ το δάκρυμα ουδέτερο.
- Αν το ελληνικό δάκρυμα ήταν η πηγή του λατινικού dacrima τότε η συχνότερη μορφή του δεύτερου θα ήταν dakryma, όπως συνέβαινε κατά κανόνα με το ελληνικό "υ" στις λέξεις που δάνειζε στη λατινική (ύμνος>hymnus, Ιππόλυτος>Hippolytus, γυμνάσιον>gymnasium, κυνικός>cynicus, Κυδωνία>Cydonia, Αισχύλος>Aeschylus κλπ)
Το πώς ακριβώς προέκυψε το -ma στο λατινικό dacrima είναι άλλο θέμα. Είτε από ένα ΠΙΕ μόρφημα -meh2 όπως στο fama (Proto-Italic *fāmā, from Proto-Indo-European *bʰéh₂meh₂,) είτε από τον πληθυντικό της αρχικής ΠΙΕ λέξης *dr̥ḱ-h₂éḱru ("πικρομάτης") που θα ήταν *dr̥ḱ-h₂éḱru-nh2. Αυτός ο πληθυντικός για τα δάκρυα αντανακλάται στην τοχαρική Α και Β "ākrunt" και "akrūna" που διασώζουν το ρινικό "n". Πώς όμως το ΠΙΕ "n" κατέληξε "m" στο dacrima; Ίσως με μια πρώιμη διαδικασία ανομοίωσης d-n>d-m. Μια παρόμοια διαδικασία ανομοίωσης αλλά από την ανάποδη είχε συμβεί π.χ. στο λατινικό tenebrae (σκοτάδι) όπου το αρχικό "m" έγινε "n" υπό την επίδραση του ηχηρού "b"(*temabrāi).
https://en.wiktionary.org/wiki/tenebrae
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Jimmy81 την 25 Οκτ 2024, 20:01, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 7892
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Από τα ομηρικά έπη θα διαδόθηκε η γνώση του Οδυσσέα ως ήρωα και στην κουτσή Μαρία του λατινικού κόσμου. Εγώ λέω απλά ότι προϋπήρχε ένα όνομα παλιού μεσογειακού ήρωα ως πηγή και των δύο λεκτικών μορφών του Οδυσσέα.Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 19:25Δηλαδή με λίγα λόγια οι Λατίνοι δεν ήξεραν το όνομα του Οδυσσέα από τους Έλληνες και τα ομηρικά έπηJimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 18:27Οχι δεν μου κάνει εντύπωση διότι είναι το όνομα του πρωταγωνιστή του έργου του και η λαϊκή ετυμολογία είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Άλλο θέμα πώς επικράτησε η μορφή του Οδυσσέα στον λατινικό κόσμο και άλλο η πραγματική ετυμολογία του Ulixes και των συγγενικών ονομάτων. Υπήρχε και το Ετρουσκικό όνομα Uthuze. Η ανάλυση όλων αυτών εμένα μου δείχνει ότι υπήρχε ένας παλιός μεσογειακός "ήρωας" σε λεκτικές παραλλαγές που πέρασε αργότερα στους μύθους των ινδοευρωπαϊκών λαών, εξού και αυτές οι εκδοχές του ονόματος του Οδυσσέα στην ελληνική, τη λατινική και τη χεττιτική. Οι Ετρούσκοι κατά πάσα πιθανότητα ήταν μέρος αυτούς του μεσογειακού υποστρώματος.Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 11:13
Τι αντίστροφα να ήταν το δάνειο για τον Οδυσσέα ρε συ Δημήτρη;
Όπου υπάρχει το λατινικό ulixes αναφέρεται αποκλειστικά στον Οδυσσέα του Ομήρου
Οσον αφορά τον Όμηρο,τι μλκιες γράφεις;
Λες και ο Όμηρος έγραψε ετυμολογικό λεξικό.Δεν σε κάνει εντύπωση όμως που από τα χιλιάδες ονόματα που αναφέρει μόνο για ένα γράφει το πώς προήλθε;
Αλλά και στα υπόλοιπα γράφεις μλκιες
Το ήξεραν γιατί ήταν ένας μη ινδοευρωπαιος παλιός λαϊκός ήρωας
Κρίμα να μην μπορούσαν να το ακούσουν και οι ίδιοι τέτοιο μαργαριτάρι,να πεθάνουν όλοι από τα γέλια να μην κατακτούσαν την Ελλάδα
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 14:59Εβλεπα και διάβαζα πολύ Κόναν ο Βάρβαρος.taxalata xalasa έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 04:16ρε δζίμμι, σύ φαίνεσαι καλό παιδί... πως έμπλεξες με τις παλιοπαρέες από τις στέππες;Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 02:19Όλα από όσα έγραψα ισχύουν και θα τα βρεις σε λεξικά και γλωσσολογικά βιβλία. Μόνο η υπόθεσή μου για το πώς εμφανίζονται αυτοί οι διαφορετικοί τύποι των λέξεων είναι συζητήσιμη και το ξεκαθάρισα. Και γιατί το δάνειο να μην είναι αντίστροφα; Γιατί και οι δύο λέξεις για τον Οδυσσέα να μην είναι δάνειο από παλιά μεσογειακή γλώσσα;
Ο Όμηρος δεν ήταν γλωσσολόγος, ειδικευμένος στην ετυμολογία. Δεν υπήρχε τότε γλωσσική επιστήμη. Οι άνθρωποι παρετυμολογούσαν, εξού και η λαϊκή παρετυμολογία που κι εσύ έχεις παραδεχτεί ότι υπάρχει.
έχει μπλέξει με καθίκια... να προσέχεις...
να! κοίτα...
ο Κύνᾰς ο 𐀞𐀞𐀫 (πάπαρος) στα Σύνθετα (Sanskrit) λέγεται बर्बर (βαρβάρα) και σημαίνει ό,τι και στα πελασγικά το 𐀞𐀞𐀫 (πάπαρος) αλλά με την σημείωση πως ούτος είναι ο άξεστος ΝονΆρyος....
κι εξού η απορία...
πως γίνεται ο παπάρας (βαρβάρα) να είναι ΝονΆρyος αλλά νάναι ΙνδΕυρωπέος; γίνονται τέτοια πράγματα; οι ΙΕ δεν ήσαντε βάρβαροι...
Πελασγικά 𐀞𐀞𐀫 (pa-pa-ro) and Sanskrit बर्बर (barbara, “barbarian, non-Aryan, stammering, blockhead”).
τάχεις μπερδέψει γιατί έχεις μπλέξει με παλιοπαρέες...γαρ γαρ...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 9849
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
ακόμη δεν μεταφερθήκατε εσείς στη Γλωσσολογία...?
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
πετάγεται σαν πορδή ο μπουγάτσας να γράψει την μαλακία του και μας συνπαρασούρνει... παλιοπαρέες...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
-
- Δημοσιεύσεις: 6186
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Δημήτρη
Το fama, επίσης,είναι η ελληνική λέξη φήμη(φαμα)
Το summa είναι απλά το θηλυκό του summus,αν υπήρχε και dakrumus,δεν θα είχα καμμία ένσταση
Το φλαμμα ήταν η λέξη που είχα υπόψιν,αν την ψάξω θα δω τι έγινε και εκεί
Αν το δάκρυ ανήκει στις 1000 λέξεις του βασικού λεξιλογίου ενός λαού,το βουνό ανήκει στις πρώτες δέκα,μαμά , μπαμπάς κάνα δύο τρείς άλλες και μετά βουνό και θάλασσα
Την πήραμε ως δάνειο, χωρίς καν να σημαίνει όρος από την Κυρήνη της Βορείου Αφρικής και αντικαταστήσαμε στην καθημερινότητα μας εντελώς με την λέξη αυτή την ελληνική όρος
Το άρμα είναι δάνειο από τα ελληνικά,η λέξη βρέθηκε στην γραμμική βΥπάρχουν κι άλλες λατινικές λέξεις με το -ma (flamma, arma, fama, pluma, summa).
Το fama, επίσης,είναι η ελληνική λέξη φήμη(φαμα)
Το summa είναι απλά το θηλυκό του summus,αν υπήρχε και dakrumus,δεν θα είχα καμμία ένσταση
Το φλαμμα ήταν η λέξη που είχα υπόψιν,αν την ψάξω θα δω τι έγινε και εκεί
Αυτήν την παπαριά την έχω κονιορτοποιησει με την λέξη βουνόΕίναι πολύ δύσκολο το dacrima να προήλθε από το ελληνικό δάκρυμα για μια σειρά από λόγους όπως:
- Γενικά οι λέξεις για τα δάκρυα ανήκουν σε αυτό που λέμε "βασικό λεξιλόγιο" και αντιστέκονται στον δανεισμό. Πόσο μάλλον στην ολική αντικατάσταση της όποιας αρχικής λέξης από το ξένο δάνειο.
Αν το δάκρυ ανήκει στις 1000 λέξεις του βασικού λεξιλογίου ενός λαού,το βουνό ανήκει στις πρώτες δέκα,μαμά , μπαμπάς κάνα δύο τρείς άλλες και μετά βουνό και θάλασσα
Την πήραμε ως δάνειο, χωρίς καν να σημαίνει όρος από την Κυρήνη της Βορείου Αφρικής και αντικαταστήσαμε στην καθημερινότητα μας εντελώς με την λέξη αυτή την ελληνική όρος
-
- Δημοσιεύσεις: 6186
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Πες μας τώρα ότι και ο Ηρόδοτος έγραφε ποιητικό λόγο, γελάει ο κόσμοςΤο ελληνικό δάκρυμα είναι σπάνιος, λογοτεχνικός-ποιητικός τύπος. Δύσκολα θα έπαιρναν αυτόν τον τύπο οι Λατίνοι για να αντικαταστήσουν τη δική τους βασική λέξη για το δάκρυ. Πιο λογικό θα ήταν να πάρουν το δάκρυ σκέτο, που ήταν η κυρίαρχη μορφή στο λόγο.
https://en.m.wiktionary.org/wiki/lacryma- Αν το ελληνικό δάκρυμα ήταν η πηγή του λατινικού dacrima τότε η συχνότερη μορφή του δεύτερου θα ήταν dakryma, όπως συνέβαινε κατά κανόνα με το ελληνικό "υ" στις λέξεις που δάνειζε στη λατινική (ύμνος>hymnus, Ιππόλυτος>Hippolytus, γυμνάσιον>gymnasium, κυνικός>cynicus, Κυδωνία>Cydonia, Αισχύλος>Aeschylus κλπ)
Αλλά ας δούμε τι λέει και το ετυμολαιν
https://www.etymonline.com/word/lachrym ... ne_v_43121
also lachrimal, lacrymal, early 15c., from Medieval Latin lacrimalis "pertaining to tears," from Latin lacrima, lacryma "a tear" (see lachrymose).
Ας πάμε και στην άλλη λέξη που μας παραπέμπει
https://www.etymonline.com/word/lachrymose
also lacrymose, 1660s, "tear-like," from Latin lacrimosus "tearful, sorrowful, weeping," also "causing tears, lamentable," from lacrima, lacryma "a tear," a dialect-altered borrowing of Greek dakryma "a tear," from dakryein "to shed tears
-
- Δημοσιεύσεις: 6186
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Υπάρχει ο Θεός των Γιουδαίων;
Με την αναφορά που κάνει ο Όμηρος για το πώς βγήκε το όνομα του Οδυσσέα, καταρχάς κάνεις σαφές ένα πράγμαJimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 18:27Οχι δεν μου κάνει εντύπωση διότι είναι το όνομα του πρωταγωνιστή του έργου του και η λαϊκή ετυμολογία είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Άλλο θέμα πώς επικράτησε η μορφή του Οδυσσέα στον λατινικό κόσμο και άλλο η πραγματική ετυμολογία του Ulixes και των συγγενικών ονομάτων. Υπήρχε και το Ετρουσκικό όνομα Uthuze. Η ανάλυση όλων αυτών εμένα μου δείχνει ότι υπήρχε ένας παλιός μεσογειακός "ήρωας" σε λεκτικές παραλλαγές που πέρασε αργότερα στους μύθους των ινδοευρωπαϊκών λαών, εξού και αυτές οι εκδοχές του ονόματος του Οδυσσέα στην ελληνική, τη λατινική και τη χεττιτική. Οι Ετρούσκοι κατά πάσα πιθανότητα ήταν μέρος αυτούς του μεσογειακού υποστρώματος.Νετο Γκουερινο έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 11:13Τι αντίστροφα να ήταν το δάνειο για τον Οδυσσέα ρε συ Δημήτρη;Jimmy81 έγραψε: ↑25 Οκτ 2024, 02:19Όλα από όσα έγραψα ισχύουν και θα τα βρεις σε λεξικά και γλωσσολογικά βιβλία. Μόνο η υπόθεσή μου για το πώς εμφανίζονται αυτοί οι διαφορετικοί τύποι των λέξεων είναι συζητήσιμη και το ξεκαθάρισα. Και γιατί το δάνειο να μην είναι αντίστροφα; Γιατί και οι δύο λέξεις για τον Οδυσσέα να μην είναι δάνειο από παλιά μεσογειακή γλώσσα;
Ο Όμηρος δεν ήταν γλωσσολόγος, ειδικευμένος στην ετυμολογία. Δεν υπήρχε τότε γλωσσική επιστήμη. Οι άνθρωποι παρετυμολογούσαν, εξού και η λαϊκή παρετυμολογία που κι εσύ έχεις παραδεχτεί ότι υπάρχει.
Όπου υπάρχει το λατινικό ulixes αναφέρεται αποκλειστικά στον Οδυσσέα του Ομήρου
Οσον αφορά τον Όμηρο,τι μλκιες γράφεις;
Λες και ο Όμηρος έγραψε ετυμολογικό λεξικό.Δεν σε κάνει εντύπωση όμως που από τα χιλιάδες ονόματα που αναφέρει μόνο για ένα γράφει το πώς προήλθε;
Αλλά και στα υπόλοιπα γράφεις μλκιες
Ότι το όνομα αυτό δεν προϋπήρχε, όποιος νιώθει λίγο το καταλαβαίνει
Το πιθανότερο είναι να το έβγαλε αυτός,απλά δεν μπορούσε να το γράψει, υπάρχει και μία άλλη εκδοχή που την κρατάω για τον εαυτό μου
Όλα τα άλλα είναι ναχαμε να λέγαμε
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20681
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πρέπει να θεωρήσουμε ότι ο Θεός υπάρχει εάν δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι δεν υπάρχει;
από Άθεος » 13 Μάιος 2024, 08:14 » σε Θρησκειολογία - 456 Απαντήσεις
- 11947 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Άθεος
03 Μαρ 2025, 20:24
-
-
-
Νέα δημοσίευση Υπάρχει Θεός;
από Α Φ Ρ Ο Δ Ι Τ Η 3 6 5 - 24_7 » 08 Σεπ 2024, 09:43 » σε Θρησκειολογία - 2668 Απαντήσεις
- 40688 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Polaris3
27 Απρ 2025, 17:09
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 398 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Unicex
07 Μαρ 2025, 10:12
-
-
Νέα δημοσίευση Πόσο πιθανό θεωρείτε να υπάρχει Θεός;
από Έκτωρ Φοίνιξ » 25 Ιαν 2025, 22:52 » σε Θρησκειολογία - 16 Απαντήσεις
- 562 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ασέβαστος
29 Ιαν 2025, 08:45
-