βλητόζουμο;
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πού βλέπεις εσύ τους Ιουδαίους ; Οι Ποντικοί και οι Θράκιοι είναι οι Ιουδαίοι ;taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:01Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 11:01Ναι, τι ; Ότι υποχώρησε η αττική όπως και οι άλλες διάλεκτοι έναντι της κοινής ελληνιστικής είναι πασίγνωστο. Όπως και οι νεοελληνικές τοπικές διάλεκτοι έναντι της κοινής νεοελληνικής. Πού είναι οι Iουδαίοι σε όλα αυτά ;taxalata xalasa έγραψε: ↑10 Μαρ 2025, 22:44
"ἡ μεσογεία’ ἔφη ‘τῆς Ἀττικῆς ἀγαθὸν διδασκαλεῖον ἀνδρὶ βουλομένῳ διαλέγεσθαι, οἱ μὲν γὰρ ἐν τῷ ἄστει Ἀθηναῖοι μισθοῦ δεχόμενοι Θρᾴκια καὶ Ποντικὰ μειράκια καὶ ἐξ ἄλλων ἐθνῶν βαρβάρων ξυνερρυηκότα παραφθείρονται παρ᾽ αὐτῶν τὴν φωνὴν μᾶλλον ἢ ξυμβάλλονταί τι αὐτοῖς ἐς εὐγλωττίαν, ἡ μεσογεία δὲ ἄμικτος βαρβάροις οὖσα ὑγιαίνει αὐτοῖς ἡ φωνὴ καὶ ἡ γλῶττα τὴν ἄκραν Ἀτθίδα ἀποψάλλει." (ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ, ΒΙΟΙ ΣΟΦΙΣΤΩΝ, Β’, 62)
το κατάλαβες ρε αλλεθνοϊκό βάρβαρο μειράκι...;
που βλεπεις να γραφει το κειμενο την μαλακία που εγραψες εσυ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:21Πού βλέπεις εσύ τους Ιουδαίους ; Οι Ποντικοί και οι Θράκιοι είναι οι Ιουδαίοι ;taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:01
που βλεπεις να γραφει το κειμενο την μαλακία που εγραψες εσυ;

Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πού είναι οι Ιουδαίοι που έκαναν τους Αθηναίους να εγκαταλείψουν τη Ατθίδα γλώσσα ; Ποιος Ιουδαίος έμαθε τον 1ο αι. π.Χ. στον Διόδωρο τον Σικελιώτη την κοινή ελληνιστική ; Γιατί οι χριστιανοί λόγιοι δεν ακολούθησαν την "ιουδαϊκή" κοινή ελληνιστική των ευαγγελίων , αλλά έγραφαν στην αττική διάλεκτο και έφτασε να θεωρείται ανελλήνιστος όποιος δεν αττίκιζε ; Απάντα σε αυτά τα ερωτήματα ρε τσαρλατάνε χειρότερε απ' τον Σαχλάτιο που λέει και ο Καβαλάρης.taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:27Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:21Πού βλέπεις εσύ τους Ιουδαίους ; Οι Ποντικοί και οι Θράκιοι είναι οι Ιουδαίοι ;taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:01
που βλεπεις να γραφει το κειμενο την μαλακία που εγραψες εσυ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:33Πού είναι οι Ιουδαίοι που έκαναν τους Αθηναίους να εγκαταλείψουν τη Ατθίδα γλώσσα ; Ποιος Ιουδαίος έμαθε τον 1ο αι. π.Χ. στον Διόδωρο τον Σικελιώτη την κοινή ελληνιστική ; Γιατί οι χριστιανοί λόγιοι δεν ακολούθησαν την "ιουδαϊκή" κοινή ελληνιστική των ευαγγελίων , αλλά έγραφαν στην αττική διάλεκτο και έφτασε να θεωρείται ανελλήνιστος όποιος δεν αττίκιζε ; Απάντα σε αυτά τα ερωτήματα ρε τσαρλατάνε χειρότερε απ' τον Σαχλάτιο που λέει και ο Καβαλάρης.

Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:35Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:33Πού είναι οι Ιουδαίοι που έκαναν τους Αθηναίους να εγκαταλείψουν τη Ατθίδα γλώσσα ; Ποιος Ιουδαίος έμαθε τον 1ο αι. π.Χ. στον Διόδωρο τον Σικελιώτη την κοινή ελληνιστική ; Γιατί οι χριστιανοί λόγιοι δεν ακολούθησαν την "ιουδαϊκή" κοινή ελληνιστική των ευαγγελίων , αλλά έγραφαν στην αττική διάλεκτο και έφτασε να θεωρείται ανελλήνιστος όποιος δεν αττίκιζε ; Απάντα σε αυτά τα ερωτήματα ρε τσαρλατάνε χειρότερε απ' τον Σαχλάτιο που λέει και ο Καβαλάρης.

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:37taxalata xalasa έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:35Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Μαρ 2025, 19:33
Πού είναι οι Ιουδαίοι που έκαναν τους Αθηναίους να εγκαταλείψουν τη Ατθίδα γλώσσα ; Ποιος Ιουδαίος έμαθε τον 1ο αι. π.Χ. στον Διόδωρο τον Σικελιώτη την κοινή ελληνιστική ; Γιατί οι χριστιανοί λόγιοι δεν ακολούθησαν την "ιουδαϊκή" κοινή ελληνιστική των ευαγγελίων , αλλά έγραφαν στην αττική διάλεκτο και έφτασε να θεωρείται ανελλήνιστος όποιος δεν αττίκιζε ; Απάντα σε αυτά τα ερωτήματα ρε τσαρλατάνε χειρότερε απ' τον Σαχλάτιο που λέει και ο Καβαλάρης.

αλλεθνοϊκο μειράκιον... Ζαβοτέκε... στραβοχυμένε...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Καλύτερα «ζουρλοτέτοιε»...
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εσένα ποια είναι η εθνότητά σου βρε καβλοχυμένε ;

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η «βους» δεν είναι η αυσονική ελίτ. Είναι η Κωνσταντινούπολη, άρα όλοι οι ελληνόφωνοι «Βυζαντινοί». Κατά Τζέτζη, η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης από τους Ιταλούς/Αύσονες δεν επηρέαζε τη γενική σύγχρονή της ταυτότητα. Η αντιπαράθεση γίνεται ανάμεσα σε «Βυζαντινούς» και «Δυτικούς/Ιταλούς» και οι ιδρυτές της Κωνσταντινούπολης, ως Αύσονες, ανήκαν στην ομάδα των «Δυτικών/Ιταλών», μαζί με τους σύγχρονους Λατίνους.Σαββάτιος έγραψε: ↑25 Φεβ 2025, 18:31Εγώ σου είπα εξ αρχής ότι ο Τζέτζης και κάθε Ρωμαίος λόγιος γνώριζε ότι οι Αύσονες ήταν Λατίνοι (λατινόγλωσσοι και λατινοπρεπείς). Εσύ υποστήριξες (και συμφώνησα) ότι ο Τζέτζης στα δύο κείμενα που συζητάμε δεν υποστηρίζει μία εθνοτική ή φυλετική (φαντάζομαι εννοούσες με αυτό καταγωγική) σχέση μεταξύ Λατίνων Δυτικών και Αυσόνων. Όμως επιμένεις να υποστηρίζεις ότι με το να παρουσιάζει ο Τζέτζης τόσο τους Λατίνους όσο και τους Αύσονες ως ταύρους υποδηλώνει μία «ιστορική/συμβολική» σχέση μεταξύ των δύο. Ποια είναι αυτή; Τι σημαίνει «ιστορική/συμβολική» σχέση μεταξύ των δύο; Όταν απαντήσεις αυτό τότε το δεύτερο μου ερώτημα ίσως απαντηθεί αυτόματα. Αυτή η [με την έννοια που εννοείς εσύ] «ιστορική/συμβολική» σχέση σύμφωνα με εσένα μεταξύ Λατίνων Δυτικών (εθνολογική συλλογικότητα) και Αυσόνων (εθνολογική συλλογικότητα) προκύπτει από το γεγονός ότι και οι δύο συμβολίζονται ως ταύροι. Από την άλλη, η βους αυσονική ελίτ (εξ ίσου τουλάχιστον αρχαϊστικά αν όχι πραγματολογικά κατά Τζέτζη λατινική ως αυσονική) είναι «ιστορικά/συμβολικά» «διακριτή» από τους άλλους δύο «ιστορικά/συμβολικά» σχετιζόμενους ταύρους κατ' εσένα αντιπαραβαλλόμενη προς αυτούς αλλά δεν μπορεί κάποιος να την χαρακτηρίσει ως εθνολογική συλλογικότητα (και άρα εννοιολογικά ισοδύναμη με τους ταύρους από τους οποίους υποστηρίζεις ότι «ιστορικά/συμβολικά» διακρίνεται). Πώς το ερμηνεύεις εσύ αυτό;
Είναι σαν κάποιος Ρωμιός επί τουρκοκρατίας να έκανε επίκληση στον Διγενή Ακρίτα. Ο Διγενής είχε πατέρα Άραβα. Οι Άραβες όντας Ασιάτες και μουσουλμάνοι ανήκαν στην ίδια κατηγορία (όχι στην ίδια εθνότητα) με τους Τούρκους (τα ονόματα «Αγαρηνοί» και «Ισμαηλίτες» που χρησιμοποιούσαν οι Ρωμιοί για τους Άραβες, αργότερα τα απέδιδαν στους Τούρκους).
Κάνε τον παραλληλισμό.
Ο Διγενής μπορούσε να προβάλεται ως ρωμαίικος ήρωας απέναντι στους σύγχρονους Ασιάτες/μουσουλμάνους (Τούρκους) παρόλο που είχε ασιατική/μουσουλμανική (αραβική) καταγωγή.
Η Κωνσταντινούπολη ήταν αντίπαλη των σύγχρονων Δυτικών/Ιταλών/Λατίνων, παρόλο που είχε δυτική/ιταλική/λατινική (αυσονική) καταγωγή.
Ωραία! Θα επαναλάβω ότι αυτό που μας απομένει είναι να βρούμε (αν μπορέσουμε) κατά πόσο ο Τζέτζης θεωρούσε τον εαυτό του ομοεθνή με τη βυζαντινή ελίτ. Αν δεν πίστευε κάτι τέτοιο, τότε τα "Αύσονες" και "Έλληνες" δεν είναι αρχαϊσμοί και ο Τζέτζης ήταν ένας πολύ πρώιμος Νεοέλληνας! Ή, για να το κάνουμε πιο λύσσα, ένας εθνοτικός μεσαιωνικός Έλλην, μέλος μιας μικρής ομάδας διηνεκών εθνοτικών Ελλήνων, οι οποίοι επιβίωναν στη σκιά της εθνοτικής ρωμαίικης πλειοψηφίας!Σαββάτιος έγραψε: ↑25 Φεβ 2025, 18:31Pertinax έγραψε:Παραβλέπεις ότι στη φράση στην οποία αναφέρονται μαζί οι όροι Αύσονες και Γραικοί/Έλληνες, ο Τζέτζης μεταφέρει την αντίληψη των αυλικών (όχι τη δική του) για τον όρο Αύσονες. Επομένως το Γραικοί/Έλληνες είναι απάντηση στον αρχαϊστικό όρο Αύσονες των αυλικών.
Διαφωνω! Ο Τζέτζης δεν μεταφέρει την αντίληψη των αυλικών ρητόρων για τον ρητορισμό «Αύσονες» αλλά περιγράφει την συνήθειά τους («μας» αποκαλούν οι αυλικοί ρήτορες «Αύσονες») και ερμηνεύει αυτή την συνήθεια βάσει των δικών του απόψεων και αντιλήψεων (λόγω των αρχόντων μας συνεκδοχικά) που δεν ταυτίζονται κατ' ανάγκη με αυτές των αυλικών ρητόρων, ούτε βέβαια κατ' ανάγκην είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Το κείμενο είναι του Τζέτζη. Άρα, οι ερμηνείες των περιγραφόμενων είναι του Τζέτζη. Ο Τζέτζης δεν υποστηρίζει ότι οι αυλικοί ρήτορες ονομάζουν «αρχαϊστικά» την ελίτ «Αύσονες» (λόγω της αυσονογένειάς τους) στο συγκεκριμένο χωρίο. Ο ίδιος θεωρεί δεδομένο με βάση το χωρίο ότι η ελίτ είναι «Αύσονες» και σύμφωνα με τον Τζέτζη οι αυλικοί ρήτορες ρητορικά συνεκδοχικά όχι αρχαϊστικά ονομάζουν τους «Γραικούς Έλληνες» «Αύσονες». Να το θέσω διαφορετικά: Ο Τζέτζης εδώ δεν μας μεταφέρει την «αντίληψη των αυλικών» για τον όρο «Αύσονες» (γιατί τότε θα υποστήριζε ότι οι Ρωμαίοι λέγονται Αύσονες αρχαϊστικά από αυτούς διεκδικώντας έμμεσα μία συλλογική απώτερη αυσονική καταγωγή αυθεντική αδεία όπως υποστηρίζουν τόσοι και τόσοι αυσονίζοντες λόγιοι!) αλλά περιγράφει την συνήθεια των αυλικών ρητόρων υπό το δικό του ερμηνευτικό πρίσμα (αφού αυτός το καταγράφει και μας παρέχει του λόγους για τους οποίους ο ίδιος πιστεύει ότι το πράττουν οι αυλικοί λόγιοι).
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Eδώ όμως κάνει λόγο για "Ιταλούς". Στο άλλο χωρίο (που παρέθεσα) μιλούσε για "Λομβαρδούς". Πώς είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για την ίδια ταυτότητα, η οποία είχε δύο ονομασίες;Σαββάτιος έγραψε: ↑25 Φεβ 2025, 18:48Νομίζω ότι αυτό το χωρίο απαντά και στις δύο σου θέσεις:Pertinax έγραψε: ↑25 Φεβ 2025, 17:57Το σίγουρο είναι ότι ο Λιουτπράνδος χρησιμοποιεί τον όρο Λογγοβάρδοι για να περιγράψει τη γερμανο-λομβαρδική ταυτότητα. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τους τοποθετεί στο ίδιο σύνολο με τα υπόλοιπα γερμανικά φύλα.
Για την ιταλο-λομβαρδική ή σκέτα ιταλική (κατά Ζαποτέκο) ταυτότητα ποιο εθνώνυμο χρησιμοποιεί; Ξέρουμε;Σου θυμίζω ότι ο Λιουπράνδος υποστήριξε ότι οι λατινόφωνοι πληθυσμοί της Μικράς Λογγοβαρδίας (Νότιας Ιταλίας) ήταν ομόγλωσσοι και ομοεθνείς με τον πρότυπο πληθυσμό του εθνοτικού του βασιλείου της Ιταλίας (πρώην βασιλείου της Λογγοβαρδίας, επίσης γνωστό γεωγραφικά ως Μεγάλη Λογγοβαρδία). Εδώ οι Ιταλοί είναι κατ' ανάγκην κατ' εσένα γερμανικό φύλο επειδή συστοιχίζονται με τα εθνώνυμα «Σάξωνες», «Φράγκοι», «Βαυαροί» και «Σουηβοί» δεδομένου ότι όλα τα αυτά είναι γερμανικά φύλα;When this had been done they took away from me five most costly purple stuffs; considering yourselves and all
the Italians, Saxons, Franks, Bavarians, Swabians-nay, all nations-as unworthy to be adorned with such
vestments. How unworthy, how shameful it is, that these soft, effeminate, long-sleeved, hooded, veiled, lying,
neutral gendered, idle creatures should go clad in purple, while you heroes-strong men, namely, skilled in war,
full of faith and love, reverencing God, full of virtues-may not!
Και ο Λιουτπράνδος προφανώς ήταν μέλος αυτής της ελίτ.Γιατί ένας λατινόφωνος μη Ρωμαίος όποιας ιστορικής εθνότητας δεν μπορεί να βρίσει τους αρχαίους Ρωμαίους αντιγράφοντας την συνήθεια λαών με τους οποίους είχε έρθει σε επαφή; Πάντως οι Ρωμαίοι (όπως ο Νικηφόρος Φωκάς προς τον Λιουτπράνδο) όταν έλεγαν «Λογγοβάρδοι» εννοούσαν τον λατινόφωνο λογγοβαρδικό πληθυσμό. Ίσως η ελίτ αυτού του λαού να διατηρούσε την μνήμη μίας ελιτιστικής γερμανικής λογγοβαρδικής καταγωγής.Επιπλέον, τους αρχαίους Ρωμαίους τους βρίζει ως Γερμανο-Λομβαρδός (λέει ότι το Ρωμαίος είναι βρισιά για όλους τους γερμανικούς λαούς).
Είναι απλό.Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις. Ο Ζαποτέκος μου ζήτησε να αναφέρω μία εθνότητα που έχει την ίδια γλώσσα, την ίδια παιδεία, αυτοπροσδιορίζεται ρητορικά με αντίστοιχο τρόπο με τον αρχαίο λαό που τα είχε αλλά δεν είναι ο ίδιος ο αρχαίος λαός έτσι ώστε να του αποδείξω ότι μπορεί να υπάρξει διακριτότητα σε επίπεδο εθνοτικότητας σε διαχρονικό επίπεδο μεταξύ ενός ομόγλωσσου πληθυσμού που έχει τα κοινά χαρακτηριστικά που περιέγραψε. Εγώ έφερα ως παράδειγμα τους λατινόφωνους Λογγοβάρδους. Η παρατήρησή σου ενισχύει τη θέση μου δεν την καταρρίπτει (όπως το ύφος σου δηλώνει ότι θα ήθελες να κάνεις)!Παραδέχεσαι πάντως ότι χρησιμοποιούσε τους όρους Αύσονες/Ιταλοί/Λατίνοι έστω ρητορικά. Αυτό, αν μη τι άλλο, δείχνει μια συμβολική σύνδεση με τους αρχαίους Ρωμαίους.
Κατ' εσένα οι συγκεκριμένοι ρητορικοί προσδιορισμοί δεν έχουν σχέση είτε με εθνοτική ταυτότητα είτε με απώτερη καταγωγή.
Κατ' εμένα, κάλλιστα μπορεί να δηλώνουν μια (συμβολική συλλογική) απώτερη καταγωγή, η οποία όμως δεν ταυτίζεται με τη σύγχρονή τους εθνοτική ταυτότητα.
Κατά τον Ζαποτέκο, είναι ενδείξεις εθνοτικής ταύτισης.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μερικά απ' τον Θεόδωρο Αγαλλιανό ( 15ος αι. ) για το "Γραικός" και "Λατίνος" με την θρησκευτική έννοια κ.α.
Μονaχος : Καὶ αὐτὸς δὲ ποίας τῶν ἐκκλησιῶν εἶ;
Ἱερομνημων: Τῶν Γραικῶν, ὦ πάτερ, τῶν Γραικῶν (...) τὴν εἰρήνην τῆς τῶν Γραικῶν ἐκκλησίας ἐπεκτείνεσθαι μὴ φέροντος, μετὰ Ἀρείους καὶ Μακεδονίους καὶ Νεστορίους καὶ Σαβελλίους καὶ τὴν ἄλλην τῶν αἱρετικῶν ἀλληλουχίαν (...) νῦν στάσιν καὶ διαφωνίαν ἐγγενέσθαι τῇ ῥηθείσῃ τῶν Γραικῶν ἐκκλησίᾳ τῷ τινὰς αὐτῆς τὸν λατινισμὸν καταδέξασθαι (...)
Μονaχος : Καὶ εἰκότως· μὴ ὄντες γὰρ τῷ γένει Λατῖνοι, οὐδὲ καλεῖσθαι ἀνέχονται.
Ἱερομνημων : Οὐκ εἰς τὸ γένος διαβάλλοντες αὐτοὺς Λατίνους φαμέν. Κατὰ γένη [260] μὲν γὰρ καὶ ἔθνη διακρίνονται τὰ φῦλα τῶν ἀνθρώπων καὶ διακεκριμένως τὴν κλῆσιν κέκτηνται· εἰς ἣν δ’ ἂν δόξαν πίστεως ἕκαστον ἑκάστῳ συνέρχεται, μίαν κοινὴν καὶ τὴν ἐπωνυμίαν πλουτοῦσι. Παρ’ ἡμῖν μὲν γὰρ Θρᾷκες καὶ Παίονες καὶ Τριβαλλοὶ καὶ Ῥῶσοι καὶ Ἴβηρες, Ζῆκχοι, Γότθοι καὶ ἄλλα πολλὰ γένη· ἀλλὰ Γραικοὶ παρ’ ἐκείνοις κεκλήμεθα μιᾷ κλήσει κοινῇ. Παρ’ ἐκείνοις δ’ αὖ Ἰταλοὶ καὶ [265] Ἰσπανοὶ καὶ Βρετανοὶ καὶ Οὖννοι καὶ ἄλλα γένη· ἀλλὰ Λατίνους αὐτοὺς ὀνομάζομεν. Σκέψαι δέ· εἴ τις προσέλθοι τῇ καθ’ ἡμᾶς εὐσεβείᾳ καὶ τὸ βάπτισμα δέξαιτο, οὐκ ἂν κληθείη ἀπὸ Χριστοῦ; Καὶ τῇ ἀσεβείᾳ τις ἀθλίως αὐτομολήσας, οὐκ ὀνομάζεται Τοῦρκος; Καὶ τοῖς Ἀρμενίοις τις προσρυεὶς οὐκ Ἀρμένιος; Καὶ οἱ τὸν ἀρειανισμόν ποτε καταδεξάμενοι, οὐκ Ἀρειανοὶ ἐπεκέκληντο; Καὶ οἱ καθεξῆς ἅπαντες, ᾗ ἂν [270] προσετέθησαν δόξῃ πίστεως, οὐκ ἀπ’ ἐκείνης τοὐπίσημον τῆς κλήσεως ἔσχον; Καὶ τὸν ἀπὸ Λατίνων τῇ καθ’ ἡμᾶς ἐκκλησίᾳ προσθέμενον Γραικὸν ὀνομάζομεν, καὶ τὸν τὴν Λατίνων δόξαν φρονήσαντα Λατῖνον δικαίως καλοῦμεν. Πῶς οὖν ὕβρις τοῦτο καὶ εἰκότως ἐπὶ τούτῳ δυσχεραίνουσιν, ὡς αὐτὸς φῄς; (...)
Οὐκ ἐννοεῖτε πῶς ἔτι χθὲς καὶ πρότριτα Λατῖνοι, καὶ ταῦτα μηδὲν ἔχοντες ἐγκαλεῖν ἡμῖν, βαρείᾳ ὅμως χειρὶ καὶ φονίᾳ γνώμῃ τῇ μεγαλοπόλει ταύτῃ ἐπέθεντο, καὶ λῃστῶν δίκην ἐπιδραμόντες αὐτῇ, τὰ μὲν ἱερὰ κατήρειψαν, τὸν δὲ πλοῦτον ἅπαντα πλεῖστον ὅσον [380] ἀμύθητον ληϊσάμενοι καὶ τὸν λαὸν ἐξανδραποδισάμενοι, εἰς τὴν ἑαυτῶν μετήγαγον; Καὶ Μυσῶν λείαν τὰ παρ’ ἡμῖν πάντα ποιήσαντες, καὶ αὐτὴν τὴν πόλιν κατεῖχον ὑπὲρ τὰ ἑξήκοντα ἤδη ἔτη, οὓς εἰ μὴ χεὶρ Κυρίου τῶν ἐνταῦθα τόπων ἐξήλασε, [9] τῷ ἐμῷ κράτει ταύτην παραδοῦσα κρίμασιν οἷς | οἶδεν αὐτός, τῶν ἀμηχάνων ἦν τε καὶ ἐνομίζετο πάμπαν ὑπὸ τὴν Ῥωμαίων χεῖρα ταύτην ποτὲ γενέσθαι. Οὓς καὶ [385] νῦν ὁσημέραι δειμαίνομεν, μή που πάλιν ἀφορμήσαντες καθ’ ἡμῶν, μείζονα καὶ χείρονα τῶν πρώτων ἐργάσωνται. (...)
Ἀλλ’ ἐμοὶ τὴν ἡγεμονίαν τοῦ παρόντος ἔθνους τῶν Ῥωμαίων ἐγκεχειρισμένῳ πρὸς Θεοῦ καὶ τῶν τε λυσιτελεστέρων καὶ σύστασιν καὶ [400] διαμονὴν εἰωθότων ἐμποιεῖν φροντίζοντι, οὐχ οὕτω ταῦτα δοκεῖ καλῶς ἔχειν· εἰ γὰρ καὶ κακοδοξίας ἡμῶν γράφονταί τινες, ἀλλ’ ἐν καιρῷ τῷ προσήκοντι τὸ περὶ τούτου διευκρινήσομεν.
https://books.openedition.org/psorbonne/16575
Μονaχος : Καὶ αὐτὸς δὲ ποίας τῶν ἐκκλησιῶν εἶ;
Ἱερομνημων: Τῶν Γραικῶν, ὦ πάτερ, τῶν Γραικῶν (...) τὴν εἰρήνην τῆς τῶν Γραικῶν ἐκκλησίας ἐπεκτείνεσθαι μὴ φέροντος, μετὰ Ἀρείους καὶ Μακεδονίους καὶ Νεστορίους καὶ Σαβελλίους καὶ τὴν ἄλλην τῶν αἱρετικῶν ἀλληλουχίαν (...) νῦν στάσιν καὶ διαφωνίαν ἐγγενέσθαι τῇ ῥηθείσῃ τῶν Γραικῶν ἐκκλησίᾳ τῷ τινὰς αὐτῆς τὸν λατινισμὸν καταδέξασθαι (...)
Μονaχος : Καὶ εἰκότως· μὴ ὄντες γὰρ τῷ γένει Λατῖνοι, οὐδὲ καλεῖσθαι ἀνέχονται.
Ἱερομνημων : Οὐκ εἰς τὸ γένος διαβάλλοντες αὐτοὺς Λατίνους φαμέν. Κατὰ γένη [260] μὲν γὰρ καὶ ἔθνη διακρίνονται τὰ φῦλα τῶν ἀνθρώπων καὶ διακεκριμένως τὴν κλῆσιν κέκτηνται· εἰς ἣν δ’ ἂν δόξαν πίστεως ἕκαστον ἑκάστῳ συνέρχεται, μίαν κοινὴν καὶ τὴν ἐπωνυμίαν πλουτοῦσι. Παρ’ ἡμῖν μὲν γὰρ Θρᾷκες καὶ Παίονες καὶ Τριβαλλοὶ καὶ Ῥῶσοι καὶ Ἴβηρες, Ζῆκχοι, Γότθοι καὶ ἄλλα πολλὰ γένη· ἀλλὰ Γραικοὶ παρ’ ἐκείνοις κεκλήμεθα μιᾷ κλήσει κοινῇ. Παρ’ ἐκείνοις δ’ αὖ Ἰταλοὶ καὶ [265] Ἰσπανοὶ καὶ Βρετανοὶ καὶ Οὖννοι καὶ ἄλλα γένη· ἀλλὰ Λατίνους αὐτοὺς ὀνομάζομεν. Σκέψαι δέ· εἴ τις προσέλθοι τῇ καθ’ ἡμᾶς εὐσεβείᾳ καὶ τὸ βάπτισμα δέξαιτο, οὐκ ἂν κληθείη ἀπὸ Χριστοῦ; Καὶ τῇ ἀσεβείᾳ τις ἀθλίως αὐτομολήσας, οὐκ ὀνομάζεται Τοῦρκος; Καὶ τοῖς Ἀρμενίοις τις προσρυεὶς οὐκ Ἀρμένιος; Καὶ οἱ τὸν ἀρειανισμόν ποτε καταδεξάμενοι, οὐκ Ἀρειανοὶ ἐπεκέκληντο; Καὶ οἱ καθεξῆς ἅπαντες, ᾗ ἂν [270] προσετέθησαν δόξῃ πίστεως, οὐκ ἀπ’ ἐκείνης τοὐπίσημον τῆς κλήσεως ἔσχον; Καὶ τὸν ἀπὸ Λατίνων τῇ καθ’ ἡμᾶς ἐκκλησίᾳ προσθέμενον Γραικὸν ὀνομάζομεν, καὶ τὸν τὴν Λατίνων δόξαν φρονήσαντα Λατῖνον δικαίως καλοῦμεν. Πῶς οὖν ὕβρις τοῦτο καὶ εἰκότως ἐπὶ τούτῳ δυσχεραίνουσιν, ὡς αὐτὸς φῄς; (...)
Οὐκ ἐννοεῖτε πῶς ἔτι χθὲς καὶ πρότριτα Λατῖνοι, καὶ ταῦτα μηδὲν ἔχοντες ἐγκαλεῖν ἡμῖν, βαρείᾳ ὅμως χειρὶ καὶ φονίᾳ γνώμῃ τῇ μεγαλοπόλει ταύτῃ ἐπέθεντο, καὶ λῃστῶν δίκην ἐπιδραμόντες αὐτῇ, τὰ μὲν ἱερὰ κατήρειψαν, τὸν δὲ πλοῦτον ἅπαντα πλεῖστον ὅσον [380] ἀμύθητον ληϊσάμενοι καὶ τὸν λαὸν ἐξανδραποδισάμενοι, εἰς τὴν ἑαυτῶν μετήγαγον; Καὶ Μυσῶν λείαν τὰ παρ’ ἡμῖν πάντα ποιήσαντες, καὶ αὐτὴν τὴν πόλιν κατεῖχον ὑπὲρ τὰ ἑξήκοντα ἤδη ἔτη, οὓς εἰ μὴ χεὶρ Κυρίου τῶν ἐνταῦθα τόπων ἐξήλασε, [9] τῷ ἐμῷ κράτει ταύτην παραδοῦσα κρίμασιν οἷς | οἶδεν αὐτός, τῶν ἀμηχάνων ἦν τε καὶ ἐνομίζετο πάμπαν ὑπὸ τὴν Ῥωμαίων χεῖρα ταύτην ποτὲ γενέσθαι. Οὓς καὶ [385] νῦν ὁσημέραι δειμαίνομεν, μή που πάλιν ἀφορμήσαντες καθ’ ἡμῶν, μείζονα καὶ χείρονα τῶν πρώτων ἐργάσωνται. (...)
Ἀλλ’ ἐμοὶ τὴν ἡγεμονίαν τοῦ παρόντος ἔθνους τῶν Ῥωμαίων ἐγκεχειρισμένῳ πρὸς Θεοῦ καὶ τῶν τε λυσιτελεστέρων καὶ σύστασιν καὶ [400] διαμονὴν εἰωθότων ἐμποιεῖν φροντίζοντι, οὐχ οὕτω ταῦτα δοκεῖ καλῶς ἔχειν· εἰ γὰρ καὶ κακοδοξίας ἡμῶν γράφονταί τινες, ἀλλ’ ἐν καιρῷ τῷ προσήκοντι τὸ περὶ τούτου διευκρινήσομεν.
https://books.openedition.org/psorbonne/16575
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20725
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Έχει καταγραφεί ποτέ στα χρονικά οι απόγονοι να μην θεωρούν ίδιους εθνοτικά τους εαυτούς τους με τους προγόνους επειδή έχουν διαφορετικά ονόματα ; Οι Τρώες τους Τευκρούς , οι Αθηναίοι τους Κραναούς ή Κεκροπίδες , ο ΠΑΟ τον ΠΟΑ , η Μάντσεστερ τη Νιουτον Χηθ κ.λπ. ;

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 71 Απαντήσεις
- 2429 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
11 Μαρ 2025, 21:07
-
- 994 Απαντήσεις
- 13059 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 927 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 341 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10