Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
- sport billy
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
- Phorum.gr user: sport billy
- Τοποθεσία: planet Mars
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
ΤΑ ΤΡΙΑ ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΣΑΛΙΚΙΑ
Προς τα τέλη του 18ου αιώνα τρία ημιαυτόνομα Πασαλίκια ιδρύθηκαν στην περιοχή της Αλβανίας.
Τα πασαλίκια αυτά καταλάμβαναν εδαφικά την περιοχή της σημερινής Αλβανίας και επίσης μεγάλες περιοχές του Μαυροβουνίου, Κοσόβου, Σκοπίων και Ελλάδας.
Οπωσδήποτε απ'ότι καταλαβαίνουμε περιλάμβαναν πληθυσμιακά την συντριπτική πλειονότητα των αλβανόφωνων πληθυσμών.
Τα Αλβανικά πασαλίκια ήταν ημιαυτόνομα και διοικούντο από Αλβανούς πασάδες.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΣΚΟΔΡΑΣ 1757-1831
Βόρεια Αλβανία, Νοτιοανατολικό Μαυροβούνιο, το μεγαλύτερο μέρος του Κοσσυφοπεδίου και των Δυτικών Σκοπίων.
Το πασαλίκι ιδρύθηκε από το μέλος της οικογένειας Μπουσάτι, Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι.
Ο Μπουσάτι αυτοανακυρήχθηκε πασάς Σκόδρας.
Τον διαδέχθηκε ο γιός του Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι ο οποίος το επέκτεινε ένω έκανε και δύο εκστρατείες (1785-1796) εναντίον του Μαυροβουνίου τις οποίες έχασε.
Τον Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι προσεταιρίστηκαν η Αυστρία και η Ρωσσία προσπαθώντας να τον πείσουν να γίνει σύμμαχος τους εναντίον της Πύλης.
Ο Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι σκοτώθηκε σε μάχη με Μαυροβούνιους.
Τον διαδέχθηκε ο αδελφός του Ιμπραήμ πασά Μπουσάτι.
Το 1831 το πασαλίκι κατελύθει από τον Μεχμέτ Ρεσίτ Πασά Κουταχή ενεργώντας για λογαριασμό της Πύλης.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1787-1822
Εδώ έδρασε ο πολύ γνωστός μας Αλί Πασάς Τεπελενλής.
Το πασαλίκι ήταν προσωπική του υπόθεση σε όλη την διάρκεια ύπαρξης του.
Η ιστορία ξεκίνησε το 1787 όταν παραχωρήθηκε στον Αλή το Πασαλίκι των Τρικάλλων σαν ανταμοιβή γιατην υπηρεσία του στον πρόσφατο Τουρκοαυστριακό πόλεμο.
Με βάση ταΤρίκαλλα πήρε γρήγορα τον έλεγχο των Ιωαννίνων.
Εκμεταλλέυτηκε την αδυναμία της Μεγάλης Πύλης και συνέχισε αποκτώντας τον έλεγχο σταδιακά της Νοτίου Αλβανίας, τη δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.
Κατά την ακμή του Ναπολέοντα είχε επαφές με την Γαλλία, αλλά μετά την συνθήκη του Τίλσιτ πέρασε με το μέρος των Άγγλων.
Η βιβλιογραφία για αυτόν είναι άφθονη, ενώ επί της εποχής του στα Γιάννενα είχε άνθιση η ελληνική παιδεία.
Οι μεγάλες φιλοδοξίες του των έεραν σε σύγκρουση με την Πύλη με αποτέλεσμα το πασαλίκι να καταλυθεί το 1822 και αυτός να χάσει το κεφάλι του.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΒΕΡΑΤΙΟΥ 1774-1809
Δημιουργός του Πασαλικίου ήταν ο Αχμέτ Κούρτ Πασά παππούς του Αλή Πασά από την πλευρά της μητέρας του. Ήταν η ανταμοιβή του Αχμέτ Κούρτ Πασά από την Μεγάλη Πύλη στον αγώνα της εναντίον του Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι της Σκόδρας.
Με τον θάνατο του, το πασαλίκι πέρασε στον έλεγχο του Ιμπραήμ Πασά Βερατίου, ο οποίος βαθμιαία ήρθε σε σύγκρουση με τον Αλή Πασά Ιωαννίνων.
Το πασαλίκι κατελύθει από τον Αλή Πασά και έγινε τμήμα του Πασαλικίου Ιωαννίνων το 1809.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Δεν ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε στην Οθωμανική ιστορία Αλβανούς πασάδες.
Οι Αλβανοί κάνανε μέχρι και βεζίρηδες (πρωθυπουργούς) επι τουρκοκρατίας.
Όμως ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε τρεις ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ σε αλβανόφωνο χώρο, για περίπου 70 χρόνια και σε εποχή που ο αέρας του διαφωτισμού φύσαγε δυνατά.
Τρία ημιαυτόνομα πασαλίκια, έξι διαφορετικοί αλβανόφωνοι ημιαυτόνομοι πασάδες στις αλβανόφωνες περιοχές και ποιο ήταν το αποτέλεσμα στην εθνική, πολιτιστική, πνευματική και εκπαιδευτική χειραφέτηση του Αλβανικού έθνους;
ΜΗΔΕΝ-ΤΙΠΟΤΑ!
Αυτή είναι μία απάντηση στους σημερινούς Αλβανικούς κομπασμούς ότι ο Αλβανός είναι πάνω απ'όλα Αλβανός και δεν τον χωρίζει η θρησκεία.
Πέντε αιώνες τους Αλβανούς/αλβανόφωνους μια χαρά τους χώριζε η θρησκεία.
Οι μουσουλμάνοι απολαμβάνανε τα προνόμοια των Οθωμανών και οι ραγιάδες Αλβανοί (καθολικοί και ορθόδοξοι) απολαμβάνανε τα βάσανα τα προερχόμενα και από τους ομόγλωσσους τους ασφαλώς.
Υπό κανονικές συνθήκες, αφού είχανε αυτοδιοίκητο, έπρεπε οι Αλβανοί αν όχι να επαναστατήσουν πρώτοι εναντίον των Τούρκων, πρώτοι απ'όλους τους Βαλκάνιους, τουλάχιστον αποδεχόμενοι την σημαντικό τους συμμαχικό ρόλο στην Οθωμανική δομή να έχουν χειραφετηθεί εθνικά και να έχουν δημιουργήσει τα σχολεία τους, τους φιλολόγους τους, τους ποιητές και τους συγγραφείς, τους κοινωνικούς ήρωες προπομπούς της Αλβανικής εθνικής ιδέας.
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΌΛΑ ΑΥΤΑ.
Την εποχή των Αλβανικών πασαλικιών άλλος λαός συνέχιζε την δράση του, επαυξάνοντας την ορμή του βγάζοντας για παράδειγμα έναν Κοσμά Αιτωλό.
Το ότι ο ΛΙΑΠΗΣ Αλί Πασάς Τεπελενλής έκανε τα Γιάννενα της εποχής του την πρωτεύουσα της Ελληνικής κουλτούρας δεν είναι τυχαίο γεγονός. Δεν υπήρχε τότε υποψία Αλβανικής κουλτούρας και εθνικής ταυτότητας. Το γεγονός ότι ενώ οι Μουσουλμάνοι Αλβανόφωνοι διοικούσαν, οι Αλβανόφωνοι και ελληνοαλβανόφωνοι χριστιανοί τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ του ελληνικού αγώνα ανεξαρτησίας
ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι
αυτοί δεν είχανε καμία ελπίδα εθνικής χειραφέτησης και θρησκευτικής και πολιτιστικής ανάπτυξης υπό την αιγίδα των ομόγλωσσων τους πασάδων και Οθωμανών αξιωματούχων. Ο ομόγλωσσος τους Αλβανός μουσουλμάνος τους έβλεπε ως ραγιάδες και ας μιλούσαν την ίδια γλώσσα και ας ήταν συγγενείς. Άλλωστε η χειραφέτηση του χριστιανού στρεφόνταν κατευθείαν εναντίον της κοινωνικής θέσης του μουσουλμάνου.
Το ότι οι Γκρεκοί, χωρίς να έχουν καθεστώς ημιαυτονομίας στον ελληνόφωνο χώρο και χωρίς να έχουν ελληνόφωνους πασάδες όπως αντίστοιχα οι Αλβανοί επαναστάτησαν, είναι αποτέλεσμα της εθνικής αυτογνωσίας που τους διακατείχε, ως εθνικοί και πολιτιστικοί απόγονοι και κληρονόμοι της Ανατολικής ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ των χιλίων χρόνων.
Έχοντας αυτό στο νου και πιο φτωχός ΡΩΜΙΟΣ ήτανε αδύνατο να δεχθεί ως αδελφό του τον Ρωμιό που τούρκεψε. Είχε αυτογνωσία και μνήμη του παρελθόντος μέσα από την λαϊκή παράδοση και του ήτανε αδύνατο να διανοηθεί Ρωμιό να τουρκέψει. Ήταν κληρονόμος μιας αυτοκρατορίας και μιας παράδοσης που τον καθιστούσε υποχρεωμένο να την συνεχίσει, πετάγοντας έξω από την εθνική ιδιοπροσωπία τον τουρκεμένο Ρωμιό.
Είχε δηλαδή ένα παρελθόν, μια κληρονομιά, δεν ήταν ο ανώνυμος της ιστορίας όπως οι Αλβανοί.
Οι αγώνες συνεχίστηκαν καθ'όλη την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Αγώνες πολεμικοί αλλά και αγώνες πολιτιστικοί, εδώ αλλά και στην Ευρώπη, όπου το έθνος έδινε βροντερό παρόν παρουσίας και συνείδησης. Και εννοείται ότι σκοπός του έθνους ήταν και πρέπει να ναι η Κωνσταντινούπολη και η ανασύσταση της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ και όχι να καταντήσουμε όπως σήμερα επέτες των μπεεε-αχα-αχα Ευρω-πέων
Και λίγα λόγια για την φουστανέλλα για να τελειώνουμε και με αυτή την προπαγάνδα.
Έχω γράψει ότι η φουστανέλλα, που είναι άλλωστε και ιταλική λέξη ήταν ένα ένδυμα κοινό σε μεγάλο μέρος των Βαλκανίων. Δεν είναι ούτε Αλβανική ούτε Ελληνική και όσοι Ρωμιοί αναπαράγουν την αλβανική αυτή προπαγάνδα, ότι είναι Αλβανική, χρειάζονται φροντιστήριο. Απλά βγήκαμε πρώτοι και την οικιοποιηθήκαμε σαν επίσημη εθνική φορεσιά. Το ότι κάποιος φοράει φουστανέλλα δεν σημαίνει ότι είναι Έλληνας ή Αλβανός............
ΑΥΤΟΣ ΕΔΩ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΑΛΒΑΝΟΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ ή είναι ΒΛΑΧΟΣ; ΞΕΡΕΤΕ;
Μπράβο ΧΑΣΑΤΕ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΙΛΙΑ ΜΑΡΚΟΦ-Iliya Markov ή Ilyo Voyvoda ή Dedo Iljo Maleshevski (1805-1898)
Βούλγαρος επαναστάτης
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyo_Voyvoda
αυτά για σήμερα.
Προς τα τέλη του 18ου αιώνα τρία ημιαυτόνομα Πασαλίκια ιδρύθηκαν στην περιοχή της Αλβανίας.
Τα πασαλίκια αυτά καταλάμβαναν εδαφικά την περιοχή της σημερινής Αλβανίας και επίσης μεγάλες περιοχές του Μαυροβουνίου, Κοσόβου, Σκοπίων και Ελλάδας.
Οπωσδήποτε απ'ότι καταλαβαίνουμε περιλάμβαναν πληθυσμιακά την συντριπτική πλειονότητα των αλβανόφωνων πληθυσμών.
Τα Αλβανικά πασαλίκια ήταν ημιαυτόνομα και διοικούντο από Αλβανούς πασάδες.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΣΚΟΔΡΑΣ 1757-1831
Βόρεια Αλβανία, Νοτιοανατολικό Μαυροβούνιο, το μεγαλύτερο μέρος του Κοσσυφοπεδίου και των Δυτικών Σκοπίων.
Το πασαλίκι ιδρύθηκε από το μέλος της οικογένειας Μπουσάτι, Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι.
Ο Μπουσάτι αυτοανακυρήχθηκε πασάς Σκόδρας.
Τον διαδέχθηκε ο γιός του Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι ο οποίος το επέκτεινε ένω έκανε και δύο εκστρατείες (1785-1796) εναντίον του Μαυροβουνίου τις οποίες έχασε.
Τον Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι προσεταιρίστηκαν η Αυστρία και η Ρωσσία προσπαθώντας να τον πείσουν να γίνει σύμμαχος τους εναντίον της Πύλης.
Ο Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι σκοτώθηκε σε μάχη με Μαυροβούνιους.
Τον διαδέχθηκε ο αδελφός του Ιμπραήμ πασά Μπουσάτι.
Το 1831 το πασαλίκι κατελύθει από τον Μεχμέτ Ρεσίτ Πασά Κουταχή ενεργώντας για λογαριασμό της Πύλης.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1787-1822
Εδώ έδρασε ο πολύ γνωστός μας Αλί Πασάς Τεπελενλής.
Το πασαλίκι ήταν προσωπική του υπόθεση σε όλη την διάρκεια ύπαρξης του.
Η ιστορία ξεκίνησε το 1787 όταν παραχωρήθηκε στον Αλή το Πασαλίκι των Τρικάλλων σαν ανταμοιβή γιατην υπηρεσία του στον πρόσφατο Τουρκοαυστριακό πόλεμο.
Με βάση ταΤρίκαλλα πήρε γρήγορα τον έλεγχο των Ιωαννίνων.
Εκμεταλλέυτηκε την αδυναμία της Μεγάλης Πύλης και συνέχισε αποκτώντας τον έλεγχο σταδιακά της Νοτίου Αλβανίας, τη δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.
Κατά την ακμή του Ναπολέοντα είχε επαφές με την Γαλλία, αλλά μετά την συνθήκη του Τίλσιτ πέρασε με το μέρος των Άγγλων.
Η βιβλιογραφία για αυτόν είναι άφθονη, ενώ επί της εποχής του στα Γιάννενα είχε άνθιση η ελληνική παιδεία.
Οι μεγάλες φιλοδοξίες του των έεραν σε σύγκρουση με την Πύλη με αποτέλεσμα το πασαλίκι να καταλυθεί το 1822 και αυτός να χάσει το κεφάλι του.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΒΕΡΑΤΙΟΥ 1774-1809
Δημιουργός του Πασαλικίου ήταν ο Αχμέτ Κούρτ Πασά παππούς του Αλή Πασά από την πλευρά της μητέρας του. Ήταν η ανταμοιβή του Αχμέτ Κούρτ Πασά από την Μεγάλη Πύλη στον αγώνα της εναντίον του Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι της Σκόδρας.
Με τον θάνατο του, το πασαλίκι πέρασε στον έλεγχο του Ιμπραήμ Πασά Βερατίου, ο οποίος βαθμιαία ήρθε σε σύγκρουση με τον Αλή Πασά Ιωαννίνων.
Το πασαλίκι κατελύθει από τον Αλή Πασά και έγινε τμήμα του Πασαλικίου Ιωαννίνων το 1809.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Δεν ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε στην Οθωμανική ιστορία Αλβανούς πασάδες.
Οι Αλβανοί κάνανε μέχρι και βεζίρηδες (πρωθυπουργούς) επι τουρκοκρατίας.
Όμως ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε τρεις ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ σε αλβανόφωνο χώρο, για περίπου 70 χρόνια και σε εποχή που ο αέρας του διαφωτισμού φύσαγε δυνατά.
Τρία ημιαυτόνομα πασαλίκια, έξι διαφορετικοί αλβανόφωνοι ημιαυτόνομοι πασάδες στις αλβανόφωνες περιοχές και ποιο ήταν το αποτέλεσμα στην εθνική, πολιτιστική, πνευματική και εκπαιδευτική χειραφέτηση του Αλβανικού έθνους;
ΜΗΔΕΝ-ΤΙΠΟΤΑ!
Αυτή είναι μία απάντηση στους σημερινούς Αλβανικούς κομπασμούς ότι ο Αλβανός είναι πάνω απ'όλα Αλβανός και δεν τον χωρίζει η θρησκεία.
Πέντε αιώνες τους Αλβανούς/αλβανόφωνους μια χαρά τους χώριζε η θρησκεία.
Οι μουσουλμάνοι απολαμβάνανε τα προνόμοια των Οθωμανών και οι ραγιάδες Αλβανοί (καθολικοί και ορθόδοξοι) απολαμβάνανε τα βάσανα τα προερχόμενα και από τους ομόγλωσσους τους ασφαλώς.
Υπό κανονικές συνθήκες, αφού είχανε αυτοδιοίκητο, έπρεπε οι Αλβανοί αν όχι να επαναστατήσουν πρώτοι εναντίον των Τούρκων, πρώτοι απ'όλους τους Βαλκάνιους, τουλάχιστον αποδεχόμενοι την σημαντικό τους συμμαχικό ρόλο στην Οθωμανική δομή να έχουν χειραφετηθεί εθνικά και να έχουν δημιουργήσει τα σχολεία τους, τους φιλολόγους τους, τους ποιητές και τους συγγραφείς, τους κοινωνικούς ήρωες προπομπούς της Αλβανικής εθνικής ιδέας.
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΌΛΑ ΑΥΤΑ.
Την εποχή των Αλβανικών πασαλικιών άλλος λαός συνέχιζε την δράση του, επαυξάνοντας την ορμή του βγάζοντας για παράδειγμα έναν Κοσμά Αιτωλό.
Το ότι ο ΛΙΑΠΗΣ Αλί Πασάς Τεπελενλής έκανε τα Γιάννενα της εποχής του την πρωτεύουσα της Ελληνικής κουλτούρας δεν είναι τυχαίο γεγονός. Δεν υπήρχε τότε υποψία Αλβανικής κουλτούρας και εθνικής ταυτότητας. Το γεγονός ότι ενώ οι Μουσουλμάνοι Αλβανόφωνοι διοικούσαν, οι Αλβανόφωνοι και ελληνοαλβανόφωνοι χριστιανοί τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ του ελληνικού αγώνα ανεξαρτησίας
ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι
αυτοί δεν είχανε καμία ελπίδα εθνικής χειραφέτησης και θρησκευτικής και πολιτιστικής ανάπτυξης υπό την αιγίδα των ομόγλωσσων τους πασάδων και Οθωμανών αξιωματούχων. Ο ομόγλωσσος τους Αλβανός μουσουλμάνος τους έβλεπε ως ραγιάδες και ας μιλούσαν την ίδια γλώσσα και ας ήταν συγγενείς. Άλλωστε η χειραφέτηση του χριστιανού στρεφόνταν κατευθείαν εναντίον της κοινωνικής θέσης του μουσουλμάνου.
Το ότι οι Γκρεκοί, χωρίς να έχουν καθεστώς ημιαυτονομίας στον ελληνόφωνο χώρο και χωρίς να έχουν ελληνόφωνους πασάδες όπως αντίστοιχα οι Αλβανοί επαναστάτησαν, είναι αποτέλεσμα της εθνικής αυτογνωσίας που τους διακατείχε, ως εθνικοί και πολιτιστικοί απόγονοι και κληρονόμοι της Ανατολικής ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ των χιλίων χρόνων.
Έχοντας αυτό στο νου και πιο φτωχός ΡΩΜΙΟΣ ήτανε αδύνατο να δεχθεί ως αδελφό του τον Ρωμιό που τούρκεψε. Είχε αυτογνωσία και μνήμη του παρελθόντος μέσα από την λαϊκή παράδοση και του ήτανε αδύνατο να διανοηθεί Ρωμιό να τουρκέψει. Ήταν κληρονόμος μιας αυτοκρατορίας και μιας παράδοσης που τον καθιστούσε υποχρεωμένο να την συνεχίσει, πετάγοντας έξω από την εθνική ιδιοπροσωπία τον τουρκεμένο Ρωμιό.
Είχε δηλαδή ένα παρελθόν, μια κληρονομιά, δεν ήταν ο ανώνυμος της ιστορίας όπως οι Αλβανοί.
Οι αγώνες συνεχίστηκαν καθ'όλη την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Αγώνες πολεμικοί αλλά και αγώνες πολιτιστικοί, εδώ αλλά και στην Ευρώπη, όπου το έθνος έδινε βροντερό παρόν παρουσίας και συνείδησης. Και εννοείται ότι σκοπός του έθνους ήταν και πρέπει να ναι η Κωνσταντινούπολη και η ανασύσταση της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ και όχι να καταντήσουμε όπως σήμερα επέτες των μπεεε-αχα-αχα Ευρω-πέων
Και λίγα λόγια για την φουστανέλλα για να τελειώνουμε και με αυτή την προπαγάνδα.
Έχω γράψει ότι η φουστανέλλα, που είναι άλλωστε και ιταλική λέξη ήταν ένα ένδυμα κοινό σε μεγάλο μέρος των Βαλκανίων. Δεν είναι ούτε Αλβανική ούτε Ελληνική και όσοι Ρωμιοί αναπαράγουν την αλβανική αυτή προπαγάνδα, ότι είναι Αλβανική, χρειάζονται φροντιστήριο. Απλά βγήκαμε πρώτοι και την οικιοποιηθήκαμε σαν επίσημη εθνική φορεσιά. Το ότι κάποιος φοράει φουστανέλλα δεν σημαίνει ότι είναι Έλληνας ή Αλβανός............
ΑΥΤΟΣ ΕΔΩ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΑΛΒΑΝΟΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ ή είναι ΒΛΑΧΟΣ; ΞΕΡΕΤΕ;
Μπράβο ΧΑΣΑΤΕ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΙΛΙΑ ΜΑΡΚΟΦ-Iliya Markov ή Ilyo Voyvoda ή Dedo Iljo Maleshevski (1805-1898)
Βούλγαρος επαναστάτης
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyo_Voyvoda
αυτά για σήμερα.
Θες ένα γλυφιτζούρι;grtex 7381 έγραψε: ↑30 Μαρ 2019, 20:41Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Συνεχισε ετσι 


Μακαρι να εμφανιστει και ο Μπουα ο Εκτωρας



Μακαρι να εμφανιστει και ο Μπουα ο Εκτωρας
- Esperos
- Δημοσιεύσεις: 3427
- Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
- Phorum.gr user: Esperos
- Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Το ότι συνεννοούνται κανονικά είναι δεδομένο.
Αλβανός με Αρβανίτη, κανένα επικοινωνιακό πρόβλημα.
Αρβανίτες τους λέμε μόνο εμείς.
Σε ολόκληρη την ξενόγλωσση ιστορία τους αναφέρουν ως Αλβανούς.
Αλβανός με Αρβανίτη, κανένα επικοινωνιακό πρόβλημα.
Αρβανίτες τους λέμε μόνο εμείς.
Σε ολόκληρη την ξενόγλωσση ιστορία τους αναφέρουν ως Αλβανούς.
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Οτι να ναι.
Στη Χασια με τους Τοσκηδες τσατρα πάτρα συνεννοουντε με τους Γκεκηδες δεν βγάζουν ακρη οι γέροι.
Εμ δεν ξέρετε εμ μιλάτε.


- Esperos
- Δημοσιεύσεις: 3427
- Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
- Phorum.gr user: Esperos
- Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Καλά, και μεις με Κύπριο που μιλάει τα βαριά Κυπριακά, τσατρα πάτρα και ΑΝ καταλάβουμε τα 10%.
Εγώ σου λέεω ότι Αλβανός με Αρβανίτη συνεννοούνται, το αμφισβητεις ?
Εγώ σου λέεω ότι Αλβανός με Αρβανίτη συνεννοούνται, το αμφισβητεις ?
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Οτι σου εγραψα παραπάνω εσυ το αμφισβητείς;;;;
- sport billy
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
- Phorum.gr user: sport billy
- Τοποθεσία: planet Mars
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Η διαφορετική γλώσσα είναι η ισχυρότερη ΕΝΔΕΙΞΗ διαφορετικότητας, αλλά δεν είναι το μοναδικό κριτήριο με το οποίο εντάσσουμε έναν πληθυσμό σε ένα έθνος.
Υπάρχουν και άλλα κριτήρια με έσχατο αυτών τον αυτοπροσδιορισμό του πληθυσμού που μπορεί να αναιρέσει στο τέλος οποιοδήποτε άλλο προηγούμενο συμπέρασμα.
Οι Καραμανλήδες της Μικρασίας ήταν τουρκόφωνοι αλλά ένοιωθαν Ρωμιοί.
Οι Κροάτες και οι Σέρβοι έχουν ίδια γλώσσα άλλα σφάζονται και νοιώθουν διαφορετικοί.
Οφείλεται στις ιστορικές καραμπόλες και την γεωπολιτική πάγια στρατηγική κρατικών δομών με διαχρονική συνέχεια που θα ευνοήσουν:
μια τοπική φυσιολογική ιστορικά διαφορετικότα να γίνει ξεχωριστό έθνος
ή
θα δράσουν στην μίξη διαφορετικοτήτων προς κάτι ομοιογενές.
Αυτό έγινε ας πούμε με Σέρβους και Κροάτες.
Ένας σλαβικός πληθυσμός ομόγλωσσος εγκαταστάθηκε στον χώρο μεταξύ Δούναβη και Αδριατικής.
Το ανατολικό κομμάτι του χώρου ανήκε στην Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία και το δυτικό στην (τέως τότε) Δυτική Ρωμαική αυτοκρατορία.
Οι αιώνες περάσανε.
Το δυτικό κομμάτι υπό κάθε είδος επιρροή και χειραγώγηση Πάππα-Γερμανών-Αυστριακών-Ούγγρων-Ιταλών-Βενετίας γέννησε τους Κροάτες, το ανατολικό κομμάτι υπό την επιρροή Πατριάρχη -Ρώσσων και Βυζαντινών γέννησε τους Σέρβους.
Στο σύνορο, εκεί που δεν έφτανε καμία επιρροή για διαφόρους λόγους και που είχαν βρει καταφύγιο οι παλαιοβαλκάνιοι δημιουργήθηκε συν το χρόνω μια τρίτη διαφορετικότητα.
Είναι εκείνη η διαφορετικότητα που αρχικά εκφράστηκε μέσα από την αιρετική εκκλησία της Βοσνίας και κατόπιν μέσω του ασπασμού του Ισλάμ και τέλος με την διακήρυξη της ύπαρξης του Βοσνιακού έθνους.
Είναι απόλυτα φυσιολογική και εξηγήσιμη η καθυστέρηση στην διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας από τους Βοσνίους σε σχέση με τους Σέρβους και τους Κροάτες.
Οι Σέρβοι και οι Κροάτες βοηθηθήκανε από πολύ νωρίς στην διαμόρφωση της εθνικής τους ταυτότητας από τους προαναφερομένους ιστορικούς παράγοντες, ενώ ο κατόπιν Βοσνιακός πληθυσμός βρήκε "ευήκοον ους" πολύ αργότερα από τους Οθωμανούς. Γι αυτό είχαμε αυτή την καθυστέρηση στην περίπτωση τους.
Στο Βαλκανικό σύνολο άλλη μια ταυτότητα καθυστέρησε. Μπορεί να προηγήθηκε έναν αιώνα σε σχέση με του Βόσνιους, όμως σε σχέση με όλους του υπολοίπους Βαλκάνιους καθυστέρησε χαρακτηριστικά.
Και αυτή είναι η Αλβανική ταυτότητα.
Όπως κατέδειξα στο προηγούμενο ποστ με τα "ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΣΑΛΙΚΙΑ" του 18ου αιώνα, οι Αλβανοί παρόλο που είχανε σαφές πλεονέκτημα δεν το "εκμεταλλευτήκαν". Και αυτό έγινε διότι ίσως ακόμα δεν τους είχε προσεταιρισθεί άλλος παράγοντας πλην των Οθωμανών.
Το προ σλαβικής καθόδου πληθυσμιακό στρώμα των βορείων Βαλκανίων αποτελείτο γλωσσικά από Ρωμανόφωνους και μη Ρωμανόφωνους και φυλετικά από παλαιοβαλκανικούς λαούς και άλλα κεντροευρωπαϊκά φύλα (Κελτικά-Γερμανικά κ.α) που μπήκαν κι έμειναν.
Οι Ρωμανόφωνοι κατοικούσαν στις περιοχές που η Ρωμαϊκή διοίκηση και ο Λατινικός πολιτισμός κυριαρχούσε (πόλεις, οδούς, φρούρια, πεδιάδες).
Ο μη Ρωμανόφωνος πληθυσμός κατοικούσε σε ορεινές απομακρυσμένες από τον πολιτισμό ζώνες και έμεινε μη ρωμανόφωνος μέχρι το τέλος.
Η παλαιά Ήπειρος (EPIRUS VETUS) ήταν τμήμα ΠΑΝΤΑ της Ελληνικής φωνητικής και πολιτιστικής ζώνης
ενώ η νέα Ήπειρος (EPIRUS NOVA) ήταν κατά το ήμισυ στην ελληνική και κατά το ήμισυ της αντιστοίχου Λατινικής.
Και στις δύο επαρχίες η πολιτιστική επιρροή και των δύο πολιτιστικών παραγόντων ήταν τόσο ισχυρή που δεν αφήνει κανένα ενδεχόμενο επιβίωσης κατόπιν, παλαιοβαλκανικής ή μη βαλκανικής μη λατινόφωνης εθνοπολιτιστικής ομάδας.
Η κατά τον ύστερο μεσαίωνα κατοίκηση της περιοχής από την Αλβανόφωνη ομάδα, μια ομάδα μη Λατινόφωνη και μη ελληνόφωνη ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι αυτή η ομάδα ήρθε από μια περιοχή (Βαλκανική ή έξω βαλκανική) στην οποία δεν τις δόθηκε η "ευκαιρία" να ελληνοφωνήσει ή να λατινοφωνήσει μέσα στους αιώνες.
Αν θέλουμε να βρούμε μια τέτοια περιοχή εντός βαλκανικού χώρου, μπορούμε να την βρούμε. Είναι η περιοχή που κυρίως εξελίχθηκαν οι Ιλλυρικές επαναστάσεις κατά των Ρωμαίων, εκεί που δεν έφταναν οι Ρωμαϊκές οδοί, εκεί που δεν υπήρχαν Ρωμαϊκά φρούρια, εκεί που αναπτύχθηκε μια αιρετική εκκλησία, εκεί που ο Μουσουλμανισμός έγινε ευπρόσδεκτος.
Η ομάδα που έφυγε από εκείνη την ζώνη είναι η ομάδα που αποφάσισε να αποφύγει τον επιφανειακό εκσλαβισμό. Η ομάδα που έμεινε αποφάσισε να εκσλαβιστεί, έστω επιφανειακά.
Η πρώτη ομάδα που εγκατέλειψε την ορεινή ζώνη μάλλον επέλεξε να λατινοποιηθεί ή να εξελληνιστεί παρά να εσλαβωθεί.
Έτσι μετακινήθηκε σε περιοχή λατινόφωνη και ελληνόφωνη, βγήκε από την "κρυογενετική κάψουλα" και άρχισε να συμμετέχει στην ιστορία της περιοχής, όπως όλοι οι υπόλοιποι, λόγω της επιμειξίας της με πληθυσμούς που έπαιζαν πάντα έναν ιστορικό ρόλο ενταγμένοι σε κάποιο ιστορικό στρατόπεδο (Ανατολικό-Δυτικό).
Αυτή η ομάδα λοιπόν κατάφερε, λόγω αυτής της επιμειξίας να προηγηθεί τουλάχιστον 100 χρόνια της εθνικής της "αφύπνισης" από αυτούς που έμειναν πίσω και μπόλιασε τον πληθυσμιακό χώρο που την υποδέχθηκε με την απλούστατη γλώσσα που έφερε, που οι ιστορικές συγκυρίες της έδωσαν την δυνατότητα να εξαπλωθεί.
Το ότι ένας τόσο μικρός πληθυσμός 800.000 το 1918 σε έναν τόσο μικρό γεωγραφικό χώρο είναι κατακερματισμένος τόσο ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ σε τέσσερις διαφορετικές εθνικοπολιτιστικές ομάδες, όσο και ΚΑΘΕΤΑ σε δύο θρησκείες και τέσσερα δόγματα είναι αποτέλεσμα των ανωτέρω περιγραφομένων επιμειξιών και καθιστά το Σκιπετάρικο έθνος ένα πολιτικό προϊόν και όχι μόνο, εκμετάλλευσης εθνικών επιμειξιών .
Υπάρχουν και άλλα κριτήρια με έσχατο αυτών τον αυτοπροσδιορισμό του πληθυσμού που μπορεί να αναιρέσει στο τέλος οποιοδήποτε άλλο προηγούμενο συμπέρασμα.
Οι Καραμανλήδες της Μικρασίας ήταν τουρκόφωνοι αλλά ένοιωθαν Ρωμιοί.
Οι Κροάτες και οι Σέρβοι έχουν ίδια γλώσσα άλλα σφάζονται και νοιώθουν διαφορετικοί.
Οφείλεται στις ιστορικές καραμπόλες και την γεωπολιτική πάγια στρατηγική κρατικών δομών με διαχρονική συνέχεια που θα ευνοήσουν:
μια τοπική φυσιολογική ιστορικά διαφορετικότα να γίνει ξεχωριστό έθνος
ή
θα δράσουν στην μίξη διαφορετικοτήτων προς κάτι ομοιογενές.
Αυτό έγινε ας πούμε με Σέρβους και Κροάτες.
Ένας σλαβικός πληθυσμός ομόγλωσσος εγκαταστάθηκε στον χώρο μεταξύ Δούναβη και Αδριατικής.
Το ανατολικό κομμάτι του χώρου ανήκε στην Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία και το δυτικό στην (τέως τότε) Δυτική Ρωμαική αυτοκρατορία.
Οι αιώνες περάσανε.
Το δυτικό κομμάτι υπό κάθε είδος επιρροή και χειραγώγηση Πάππα-Γερμανών-Αυστριακών-Ούγγρων-Ιταλών-Βενετίας γέννησε τους Κροάτες, το ανατολικό κομμάτι υπό την επιρροή Πατριάρχη -Ρώσσων και Βυζαντινών γέννησε τους Σέρβους.
Στο σύνορο, εκεί που δεν έφτανε καμία επιρροή για διαφόρους λόγους και που είχαν βρει καταφύγιο οι παλαιοβαλκάνιοι δημιουργήθηκε συν το χρόνω μια τρίτη διαφορετικότητα.
Είναι εκείνη η διαφορετικότητα που αρχικά εκφράστηκε μέσα από την αιρετική εκκλησία της Βοσνίας και κατόπιν μέσω του ασπασμού του Ισλάμ και τέλος με την διακήρυξη της ύπαρξης του Βοσνιακού έθνους.
Είναι απόλυτα φυσιολογική και εξηγήσιμη η καθυστέρηση στην διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας από τους Βοσνίους σε σχέση με τους Σέρβους και τους Κροάτες.
Οι Σέρβοι και οι Κροάτες βοηθηθήκανε από πολύ νωρίς στην διαμόρφωση της εθνικής τους ταυτότητας από τους προαναφερομένους ιστορικούς παράγοντες, ενώ ο κατόπιν Βοσνιακός πληθυσμός βρήκε "ευήκοον ους" πολύ αργότερα από τους Οθωμανούς. Γι αυτό είχαμε αυτή την καθυστέρηση στην περίπτωση τους.
Στο Βαλκανικό σύνολο άλλη μια ταυτότητα καθυστέρησε. Μπορεί να προηγήθηκε έναν αιώνα σε σχέση με του Βόσνιους, όμως σε σχέση με όλους του υπολοίπους Βαλκάνιους καθυστέρησε χαρακτηριστικά.
Και αυτή είναι η Αλβανική ταυτότητα.
Όπως κατέδειξα στο προηγούμενο ποστ με τα "ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΣΑΛΙΚΙΑ" του 18ου αιώνα, οι Αλβανοί παρόλο που είχανε σαφές πλεονέκτημα δεν το "εκμεταλλευτήκαν". Και αυτό έγινε διότι ίσως ακόμα δεν τους είχε προσεταιρισθεί άλλος παράγοντας πλην των Οθωμανών.
Το προ σλαβικής καθόδου πληθυσμιακό στρώμα των βορείων Βαλκανίων αποτελείτο γλωσσικά από Ρωμανόφωνους και μη Ρωμανόφωνους και φυλετικά από παλαιοβαλκανικούς λαούς και άλλα κεντροευρωπαϊκά φύλα (Κελτικά-Γερμανικά κ.α) που μπήκαν κι έμειναν.
Οι Ρωμανόφωνοι κατοικούσαν στις περιοχές που η Ρωμαϊκή διοίκηση και ο Λατινικός πολιτισμός κυριαρχούσε (πόλεις, οδούς, φρούρια, πεδιάδες).
Ο μη Ρωμανόφωνος πληθυσμός κατοικούσε σε ορεινές απομακρυσμένες από τον πολιτισμό ζώνες και έμεινε μη ρωμανόφωνος μέχρι το τέλος.
Η παλαιά Ήπειρος (EPIRUS VETUS) ήταν τμήμα ΠΑΝΤΑ της Ελληνικής φωνητικής και πολιτιστικής ζώνης
ενώ η νέα Ήπειρος (EPIRUS NOVA) ήταν κατά το ήμισυ στην ελληνική και κατά το ήμισυ της αντιστοίχου Λατινικής.
Και στις δύο επαρχίες η πολιτιστική επιρροή και των δύο πολιτιστικών παραγόντων ήταν τόσο ισχυρή που δεν αφήνει κανένα ενδεχόμενο επιβίωσης κατόπιν, παλαιοβαλκανικής ή μη βαλκανικής μη λατινόφωνης εθνοπολιτιστικής ομάδας.
Η κατά τον ύστερο μεσαίωνα κατοίκηση της περιοχής από την Αλβανόφωνη ομάδα, μια ομάδα μη Λατινόφωνη και μη ελληνόφωνη ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι αυτή η ομάδα ήρθε από μια περιοχή (Βαλκανική ή έξω βαλκανική) στην οποία δεν τις δόθηκε η "ευκαιρία" να ελληνοφωνήσει ή να λατινοφωνήσει μέσα στους αιώνες.
Αν θέλουμε να βρούμε μια τέτοια περιοχή εντός βαλκανικού χώρου, μπορούμε να την βρούμε. Είναι η περιοχή που κυρίως εξελίχθηκαν οι Ιλλυρικές επαναστάσεις κατά των Ρωμαίων, εκεί που δεν έφταναν οι Ρωμαϊκές οδοί, εκεί που δεν υπήρχαν Ρωμαϊκά φρούρια, εκεί που αναπτύχθηκε μια αιρετική εκκλησία, εκεί που ο Μουσουλμανισμός έγινε ευπρόσδεκτος.
Η ομάδα που έφυγε από εκείνη την ζώνη είναι η ομάδα που αποφάσισε να αποφύγει τον επιφανειακό εκσλαβισμό. Η ομάδα που έμεινε αποφάσισε να εκσλαβιστεί, έστω επιφανειακά.
Η πρώτη ομάδα που εγκατέλειψε την ορεινή ζώνη μάλλον επέλεξε να λατινοποιηθεί ή να εξελληνιστεί παρά να εσλαβωθεί.
Έτσι μετακινήθηκε σε περιοχή λατινόφωνη και ελληνόφωνη, βγήκε από την "κρυογενετική κάψουλα" και άρχισε να συμμετέχει στην ιστορία της περιοχής, όπως όλοι οι υπόλοιποι, λόγω της επιμειξίας της με πληθυσμούς που έπαιζαν πάντα έναν ιστορικό ρόλο ενταγμένοι σε κάποιο ιστορικό στρατόπεδο (Ανατολικό-Δυτικό).
Αυτή η ομάδα λοιπόν κατάφερε, λόγω αυτής της επιμειξίας να προηγηθεί τουλάχιστον 100 χρόνια της εθνικής της "αφύπνισης" από αυτούς που έμειναν πίσω και μπόλιασε τον πληθυσμιακό χώρο που την υποδέχθηκε με την απλούστατη γλώσσα που έφερε, που οι ιστορικές συγκυρίες της έδωσαν την δυνατότητα να εξαπλωθεί.
Το ότι ένας τόσο μικρός πληθυσμός 800.000 το 1918 σε έναν τόσο μικρό γεωγραφικό χώρο είναι κατακερματισμένος τόσο ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ σε τέσσερις διαφορετικές εθνικοπολιτιστικές ομάδες, όσο και ΚΑΘΕΤΑ σε δύο θρησκείες και τέσσερα δόγματα είναι αποτέλεσμα των ανωτέρω περιγραφομένων επιμειξιών και καθιστά το Σκιπετάρικο έθνος ένα πολιτικό προϊόν και όχι μόνο, εκμετάλλευσης εθνικών επιμειξιών .
Θες ένα γλυφιτζούρι;grtex 7381 έγραψε: ↑30 Μαρ 2019, 20:41Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Καλά και οι Κροάτες με τουτς Σέρβους βλέπεις να μοιάζουν συνειδησιακά;;;
Η μήπως φατσικά;;;
Δεν διαφοροποιηθηκανε γιατί επιλέξανε διαφορετικά θρησκεύματα
αλλά επιλέξανε διαφορετικά θρησκεύματα γιατι ήταν διαφορετικοί.
Ομογλωσσια έχουμε και σε άλλες περιπτώσεις πχ Αργεντίνοι και Περουβινοί πάλι ομως δεν εχουν και μεγάλη σχέση μεταξυ τους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 09 Απρ 2019, 15:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Επείδη ειχες πει οτι θα γραψεις στοιχεια για τις μετά το 1830 επαναστατικές κίνησεις των Σκιπεταρωνsport billy έγραψε: ↑06 Απρ 2019, 19:28ΤΑ ΤΡΙΑ ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΠΑΣΑΛΙΚΙΑ
Προς τα τέλη του 18ου αιώνα τρία ημιαυτόνομα Πασαλίκια ιδρύθηκαν στην περιοχή της Αλβανίας.
Τα πασαλίκια αυτά καταλάμβαναν εδαφικά την περιοχή της σημερινής Αλβανίας και επίσης μεγάλες περιοχές του Μαυροβουνίου, Κοσόβου, Σκοπίων και Ελλάδας.
Οπωσδήποτε απ'ότι καταλαβαίνουμε περιλάμβαναν πληθυσμιακά την συντριπτική πλειονότητα των αλβανόφωνων πληθυσμών.
Τα Αλβανικά πασαλίκια ήταν ημιαυτόνομα και διοικούντο από Αλβανούς πασάδες.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΣΚΟΔΡΑΣ 1757-1831
Βόρεια Αλβανία, Νοτιοανατολικό Μαυροβούνιο, το μεγαλύτερο μέρος του Κοσσυφοπεδίου και των Δυτικών Σκοπίων.
Το πασαλίκι ιδρύθηκε από το μέλος της οικογένειας Μπουσάτι, Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι.
Ο Μπουσάτι αυτοανακυρήχθηκε πασάς Σκόδρας.
Τον διαδέχθηκε ο γιός του Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι ο οποίος το επέκτεινε ένω έκανε και δύο εκστρατείες (1785-1796) εναντίον του Μαυροβουνίου τις οποίες έχασε.
Τον Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι προσεταιρίστηκαν η Αυστρία και η Ρωσσία προσπαθώντας να τον πείσουν να γίνει σύμμαχος τους εναντίον της Πύλης.
Ο Καρά Μαχμούτ Μπουσάτι σκοτώθηκε σε μάχη με Μαυροβούνιους.
Τον διαδέχθηκε ο αδελφός του Ιμπραήμ πασά Μπουσάτι.
Το 1831 το πασαλίκι κατελύθει από τον Μεχμέτ Ρεσίτ Πασά Κουταχή ενεργώντας για λογαριασμό της Πύλης.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1787-1822
Εδώ έδρασε ο πολύ γνωστός μας Αλί Πασάς Τεπελενλής.
Το πασαλίκι ήταν προσωπική του υπόθεση σε όλη την διάρκεια ύπαρξης του.
Η ιστορία ξεκίνησε το 1787 όταν παραχωρήθηκε στον Αλή το Πασαλίκι των Τρικάλλων σαν ανταμοιβή γιατην υπηρεσία του στον πρόσφατο Τουρκοαυστριακό πόλεμο.
Με βάση ταΤρίκαλλα πήρε γρήγορα τον έλεγχο των Ιωαννίνων.
Εκμεταλλέυτηκε την αδυναμία της Μεγάλης Πύλης και συνέχισε αποκτώντας τον έλεγχο σταδιακά της Νοτίου Αλβανίας, τη δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.
Κατά την ακμή του Ναπολέοντα είχε επαφές με την Γαλλία, αλλά μετά την συνθήκη του Τίλσιτ πέρασε με το μέρος των Άγγλων.
Η βιβλιογραφία για αυτόν είναι άφθονη, ενώ επί της εποχής του στα Γιάννενα είχε άνθιση η ελληνική παιδεία.
Οι μεγάλες φιλοδοξίες του των έεραν σε σύγκρουση με την Πύλη με αποτέλεσμα το πασαλίκι να καταλυθεί το 1822 και αυτός να χάσει το κεφάλι του.
ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΒΕΡΑΤΙΟΥ 1774-1809
Δημιουργός του Πασαλικίου ήταν ο Αχμέτ Κούρτ Πασά παππούς του Αλή Πασά από την πλευρά της μητέρας του. Ήταν η ανταμοιβή του Αχμέτ Κούρτ Πασά από την Μεγάλη Πύλη στον αγώνα της εναντίον του Μεχμέτ Μπέη Μπουσάτι της Σκόδρας.
Με τον θάνατο του, το πασαλίκι πέρασε στον έλεγχο του Ιμπραήμ Πασά Βερατίου, ο οποίος βαθμιαία ήρθε σε σύγκρουση με τον Αλή Πασά Ιωαννίνων.
Το πασαλίκι κατελύθει από τον Αλή Πασά και έγινε τμήμα του Πασαλικίου Ιωαννίνων το 1809.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Δεν ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε στην Οθωμανική ιστορία Αλβανούς πασάδες.
Οι Αλβανοί κάνανε μέχρι και βεζίρηδες (πρωθυπουργούς) επι τουρκοκρατίας.
Όμως ήτανε η πρώτη φορά που είχαμε τρεις ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ σε αλβανόφωνο χώρο, για περίπου 70 χρόνια και σε εποχή που ο αέρας του διαφωτισμού φύσαγε δυνατά.
Τρία ημιαυτόνομα πασαλίκια, έξι διαφορετικοί αλβανόφωνοι ημιαυτόνομοι πασάδες στις αλβανόφωνες περιοχές και ποιο ήταν το αποτέλεσμα στην εθνική, πολιτιστική, πνευματική και εκπαιδευτική χειραφέτηση του Αλβανικού έθνους;
ΜΗΔΕΝ-ΤΙΠΟΤΑ!
Αυτή είναι μία απάντηση στους σημερινούς Αλβανικούς κομπασμούς ότι ο Αλβανός είναι πάνω απ'όλα Αλβανός και δεν τον χωρίζει η θρησκεία.
Πέντε αιώνες τους Αλβανούς/αλβανόφωνους μια χαρά τους χώριζε η θρησκεία.
Οι μουσουλμάνοι απολαμβάνανε τα προνόμοια των Οθωμανών και οι ραγιάδες Αλβανοί (καθολικοί και ορθόδοξοι) απολαμβάνανε τα βάσανα τα προερχόμενα και από τους ομόγλωσσους τους ασφαλώς.
Υπό κανονικές συνθήκες, αφού είχανε αυτοδιοίκητο, έπρεπε οι Αλβανοί αν όχι να επαναστατήσουν πρώτοι εναντίον των Τούρκων, πρώτοι απ'όλους τους Βαλκάνιους, τουλάχιστον αποδεχόμενοι την σημαντικό τους συμμαχικό ρόλο στην Οθωμανική δομή να έχουν χειραφετηθεί εθνικά και να έχουν δημιουργήσει τα σχολεία τους, τους φιλολόγους τους, τους ποιητές και τους συγγραφείς, τους κοινωνικούς ήρωες προπομπούς της Αλβανικής εθνικής ιδέας.
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΌΛΑ ΑΥΤΑ.
Την εποχή των Αλβανικών πασαλικιών άλλος λαός συνέχιζε την δράση του, επαυξάνοντας την ορμή του βγάζοντας για παράδειγμα έναν Κοσμά Αιτωλό.
Το ότι ο ΛΙΑΠΗΣ Αλί Πασάς Τεπελενλής έκανε τα Γιάννενα της εποχής του την πρωτεύουσα της Ελληνικής κουλτούρας δεν είναι τυχαίο γεγονός. Δεν υπήρχε τότε υποψία Αλβανικής κουλτούρας και εθνικής ταυτότητας. Το γεγονός ότι ενώ οι Μουσουλμάνοι Αλβανόφωνοι διοικούσαν, οι Αλβανόφωνοι και ελληνοαλβανόφωνοι χριστιανοί τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ του ελληνικού αγώνα ανεξαρτησίας
ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι
αυτοί δεν είχανε καμία ελπίδα εθνικής χειραφέτησης και θρησκευτικής και πολιτιστικής ανάπτυξης υπό την αιγίδα των ομόγλωσσων τους πασάδων και Οθωμανών αξιωματούχων. Ο ομόγλωσσος τους Αλβανός μουσουλμάνος τους έβλεπε ως ραγιάδες και ας μιλούσαν την ίδια γλώσσα και ας ήταν συγγενείς. Άλλωστε η χειραφέτηση του χριστιανού στρεφόνταν κατευθείαν εναντίον της κοινωνικής θέσης του μουσουλμάνου.
Το ότι οι Γκρεκοί, χωρίς να έχουν καθεστώς ημιαυτονομίας στον ελληνόφωνο χώρο και χωρίς να έχουν ελληνόφωνους πασάδες όπως αντίστοιχα οι Αλβανοί επαναστάτησαν, είναι αποτέλεσμα της εθνικής αυτογνωσίας που τους διακατείχε, ως εθνικοί και πολιτιστικοί απόγονοι και κληρονόμοι της Ανατολικής ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ των χιλίων χρόνων.
Έχοντας αυτό στο νου και πιο φτωχός ΡΩΜΙΟΣ ήτανε αδύνατο να δεχθεί ως αδελφό του τον Ρωμιό που τούρκεψε. Είχε αυτογνωσία και μνήμη του παρελθόντος μέσα από την λαϊκή παράδοση και του ήτανε αδύνατο να διανοηθεί Ρωμιό να τουρκέψει. Ήταν κληρονόμος μιας αυτοκρατορίας και μιας παράδοσης που τον καθιστούσε υποχρεωμένο να την συνεχίσει, πετάγοντας έξω από την εθνική ιδιοπροσωπία τον τουρκεμένο Ρωμιό.
Είχε δηλαδή ένα παρελθόν, μια κληρονομιά, δεν ήταν ο ανώνυμος της ιστορίας όπως οι Αλβανοί.
Οι αγώνες συνεχίστηκαν καθ'όλη την διάρκεια της τουρκοκρατίας. Αγώνες πολεμικοί αλλά και αγώνες πολιτιστικοί, εδώ αλλά και στην Ευρώπη, όπου το έθνος έδινε βροντερό παρόν παρουσίας και συνείδησης. Και εννοείται ότι σκοπός του έθνους ήταν και πρέπει να ναι η Κωνσταντινούπολη και η ανασύσταση της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ και όχι να καταντήσουμε όπως σήμερα επέτες των μπεεε-αχα-αχα Ευρω-πέων
Και λίγα λόγια για την φουστανέλλα για να τελειώνουμε και με αυτή την προπαγάνδα.
Έχω γράψει ότι η φουστανέλλα, που είναι άλλωστε και ιταλική λέξη ήταν ένα ένδυμα κοινό σε μεγάλο μέρος των Βαλκανίων. Δεν είναι ούτε Αλβανική ούτε Ελληνική και όσοι Ρωμιοί αναπαράγουν την αλβανική αυτή προπαγάνδα, ότι είναι Αλβανική, χρειάζονται φροντιστήριο. Απλά βγήκαμε πρώτοι και την οικιοποιηθήκαμε σαν επίσημη εθνική φορεσιά. Το ότι κάποιος φοράει φουστανέλλα δεν σημαίνει ότι είναι Έλληνας ή Αλβανός............
ΑΥΤΟΣ ΕΔΩ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΑΛΒΑΝΟΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ ή είναι ΒΛΑΧΟΣ; ΞΕΡΕΤΕ;
Ilio_voivoda.jpg
Μπράβο ΧΑΣΑΤΕ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ!
ΙΛΙΑ ΜΑΡΚΟΦ-Iliya Markov ή Ilyo Voyvoda ή Dedo Iljo Maleshevski (1805-1898)
Βούλγαρος επαναστάτης
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyo_Voyvoda
αυτά για σήμερα.
για να συνδράμω , δες το παρακάτω, Σελ 194-202 για την επανάσταση του Ζεινέλ Γκιολέκα από το Κουτσ της Λαμπερίας
file:///C:/Users/user196/Downloads/%CE%97%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%B1%20%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%87.%20155-156.%201965.pdf
- Esperos
- Δημοσιεύσεις: 3427
- Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
- Phorum.gr user: Esperos
- Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Σερβοι Κροάτες, για να μιλάνε ακριβώς την ίδια γλώσσα,είναι ηλίου φαεινότερο πως έχουν κοινή καταγωγή. Τέλος.Καλαβρία έγραψε: ↑09 Απρ 2019, 15:02Καλά και οι Κροάτες με τουτς Σέρβους βλέπεις να μοιάζουν συνειδησιακά;;;
Η μήπως φατσικά;;;
Δεν διαφοροποιηθηκανε γιατί επιλέξανε διαφορετικά θρησκεύματα
αλλά επιλέξανε διαφορετικά θρησκεύματα γιατι ήταν διαφορετικοί.
Ομογλωσσια έχουμε και σε άλλες περιπτώσεις πχ Αργεντίνοι και Περουβινοί πάλι ομως δεν εχουν και μεγάλη σχέση μεταξυ τους.
Αλίμονο αν κάποιος ασχολείται με ιστορία και δεν αναγνωρίζει αυτά τα αυτονόητα.
Στην Λατινική Αμερική μιλάνε την ίδια γλώσσα επειδή είναι απόγονοι Ισπανών αποίκων οι οποίοι αναμίχθηκαν με λίγους προκολομβιανούς κατοίκους.
Οι Αλβανοί και οι αρβαίτες, για να ομιλούν την ίδια γλώσσα, σημαίνει πως έχουν κοινή καταγωγή.
Δεν είναι ούτε κακό ούτε υποτιμητικό , είναι δεδομενο.
Και στην Ιταλία θα βρεις αλβανόφωνες περιοχες, κάτι σαν τους δικούς μας αρβανίτες.
Αν επιμένεις να βλέπεις την πραγματικότητα με το πως θα ήθελες να είναι και όχι όπως είναι, αυτό καθιστά ΟΛΑ τα πονήματά σου περί καταγωγή φουστανέλας κλπ, ύποπτα και αντιεπιστημονικά. τα πολλά στοιχεία που παραθέτεις, δεν προάγουν τις πεποιθήσεις σου, τις κάνουν ακόμα πιο ύποπτες .
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Οταν λες .....υποπτα τι εννοείς;;;;

Υποπτα για κομμουνιστική προπαγάνδα ας πόυμε;;;



Οι πηγές που σου εστειλα γιατι δεν τις σχολιαζεις ;;;

Επίσης το οτι γράφεις το Αλβανοι με κεφαλαιο και το αρβανιτες με μικρό αυτό πάλι τι είναι ..ρατσιστική υποτίμηση ;;;...


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 09 Απρ 2019, 16:33, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- Esperos
- Δημοσιεύσεις: 3427
- Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:55
- Phorum.gr user: Esperos
- Τοποθεσία: Ικαρια Πέραμα
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ύποπτα , εσφαλμενα, ότι δεν παρουσιάζεις την πραγματικότητα όπως είναι αλλά όπως θα ήθελες να ήταν.
Ζούσες την δεκαετία του 50 και στην θυμίζω?
Δεν τα διαβάζω διότι δεν με πείθεις για αξιόλογο ερευνητή, μάλλον έχεις φάει πετριά με θέματα εθνικιστικής καθαρότητας.
Δεν τα διαβάζω διότι έχω άλλες προτεραιότητες και δεν με πείθεις ότι έχεις ανιδιοτελείς στόχους.
Ζούσες την δεκαετία του 50 και στην θυμίζω?
Δεν τα διαβάζω διότι δεν με πείθεις για αξιόλογο ερευνητή, μάλλον έχεις φάει πετριά με θέματα εθνικιστικής καθαρότητας.
Δεν τα διαβάζω διότι έχω άλλες προτεραιότητες και δεν με πείθεις ότι έχεις ανιδιοτελείς στόχους.
Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες! Όχι μονάχα οι ζωντανοί — κι οι πεθαμένοι μ’ ακλουθάνε ,σε μιαν αράδα σκοτεινή.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Esperos έγραψε: ↑09 Απρ 2019, 16:19Ύποπτα , εσφαλμενα, ότι δεν παρουσιάζεις την πραγματικότητα όπως είναι αλλά όπως θα ήθελες να ήταν.
Ζούσες την δεκαετία του 50 και στην θυμίζω?
Δεν τα διαβάζω διότι δεν με πείθεις για αξιόλογο ερευνητή, μάλλον έχεις φάει πετριά με θέματα εθνικιστικής καθαρότητας.
Δεν τα διαβάζω διότι έχω άλλες προτεραιότητες και δεν με πείθεις ότι έχεις ανιδιοτελείς στόχους.
Αφου λες οτι δεν τα διαβάζεις τι ασχολησαι τοτε;;;
Πες μου οχι πολλές αλλά έστω 2 αντιεπιστημονικές '''μπαρουφες''' από ολα οσα εχω γράψει .
[Βάζω δυο γιατί το ενα λάθος ειναι πιθανό , άνθρωποι ειμαστε ]
Σε ξαναρωτάω φυσιογνωμικα ποσο σχεση εχουν οι ομογλωσσοι Περουβιανοι και οι Αργεντινοι;;;;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 09 Απρ 2019, 16:26, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Που εισαι ;;;Esperos έγραψε: ↑09 Απρ 2019, 16:19Ύποπτα , εσφαλμενα, ότι δεν παρουσιάζεις την πραγματικότητα όπως είναι αλλά όπως θα ήθελες να ήταν.
Ζούσες την δεκαετία του 50 και στην θυμίζω?
Δεν τα διαβάζω διότι δεν με πείθεις για αξιόλογο ερευνητή, μάλλον έχεις φάει πετριά με θέματα εθνικιστικής καθαρότητας.
Δεν τα διαβάζω διότι έχω άλλες προτεραιότητες και δεν με πείθεις ότι έχεις ανιδιοτελείς στόχους.


-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Μουσουλμάνοι δεν ειναι οι Αλβανοί?
από Μαδουραίος » 04 Μάιος 2024, 00:09 » σε Κοινωνικά θέματα - 16 Απαντήσεις
- 888 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Nandros
04 Μάιος 2024, 14:21
-
-
-
Νέα δημοσίευση Οι Ελ τελικά είναι ξεφτιλισμένοι Νεάντερταλ και με αποδείξεις
από Μαδουραίος » 11 Μαρ 2024, 18:08 » σε Κοινωνικά θέματα - 72 Απαντήσεις
- 2277 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από georgebi
18 Μαρ 2024, 15:13
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τελικά ποιο είναι το κοινό της Νίκης;
από Σενέκας » 10 Ιουν 2024, 11:25 » σε Εσωτερική Πολιτική - 111 Απαντήσεις
- 2462 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Pillars
29 Ιουν 2024, 18:52
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τελικά είναι οι Δημοκρατικοί οι αληθινοί Πουτινολαγνοι;
από Imperium » 05 Σεπ 2024, 21:12 » σε Διεθνής πολιτική - 3 Απαντήσεις
- 104 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Imperium
05 Σεπ 2024, 21:14
-