στο λινκ
Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
ανέφερα ότι όταν θα έβρισκα το Stophanatum (Στεφανιακό/Στεφανιανά) θα επέστρεφα να διορθώσω τον χάρτη.
sport billy έγραψε: ↑03 Απρ 2019, 21:08
Ακολουθεί σχετικός χάρτης που θα διαγραφεί και θα ξανααναρτηθεί διορθωμένος όταν εξακριβώσω την θέση των επαρχιών ΚΟΥΜΑΝΙΑΣ, ΣΤΕΦΑΝΙΑΝΩΝ.
Stophanatum ευρέθη
Το συνημμένο stepha.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο
Το Stophanatum βρισκότανε στην ορεινή ζώνη που χωρίζει την κοιλάδα του Μάθη από αυτή του Μαύρου Δρίνου.
Για την τοποθεσία της περιοχής Κουμανία (Cumania) δεν έχω κατασταλάξει εντελώς.
Μπορεί να ήτανε η περιοχή που έχουμε σήμερα την πόλη Κουμάνοβο στα Σκόπια.
Όμως επειδή η περιοχή αυτή είναι σχετικά απομακρυσμένη από τις άλλες τρεις, λογικά η Κουμανία (Cumania) του Anonymi descriptio Europae orientalis 1308 πρέπει να είναι η περιοχή που ονομαζότανε CHUNAVIA η οποία συμπίπτει απόλυτα με αυτό που ονομάστηκε αργότερα ΜΙΡΔΙΤΙΑ.
Περισσότερα για την Κουμανία (Cumania)-CHUNAVIA θα αναφέρω αφού τελειώσω τα σχόλια μου στην νεότερη Αλβανική ιστορία του 19ου-20ου και 21ου αιώνα, στις πτυχές που μας ενδιαφέρουν.
Τότε θα είναι που θα ασχοληθώ περισσότερο με τα της καταγωγής των Αλβανών.
-------------------------
Ακολουθεί πάλι το κείμενο του Anonymi descriptio Europae orientalis 1308 με νέο βελτιωμένο σχολιασμό καθώς και ο σχετικός χάρτης επικαιροποιημένος-(ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΤΟ ΛΑΤΙΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
έτος 1308.
πηγή:[Extract from: Olgierd Górka (ed.): Anonymi descriptio Europae orientalis. Imperium Constantinopolitanum, Albania, Serbia, Bulgaria, Ruthenia, Ungaria, Polonia, Bohemia. Anno MCCCVIII exarata, Kraków 1916, p. 25 29. Translated from the Latin by Robert Elsie. First published in R. Elsie: Early Albania, a Reader of Historical Texts, 11th - 17th Centuries, Wiesbaden 2003, p. 23-25.]
Now we come to speak of Albania, which, on its southern side, is right next to Greece and is situated between Rascia and the land of the Despot (2). Albania is a rather extensive and large region. It has warlike inhabitants indeed, for they make excellent archers and lancers. This whole region is fed by four large rivers: the Ersenta (Erzen), the Mathia (Mat), the Scumpino (Shkumbin) and the Epasa (Osum). The land is productive in meat, cheese and milk; it is not very abundant in bread and wine, though the nobles in particular have enough. They do not have cities, camps, fortifications and farms, but live rather in tents and are constantly on the move from one place to another with the help of their troops and relatives. They do have one city called Duracium (Durrës) which belongs to the Latins and from which they get textiles and other necessities. The Prince of Tarento, son of the King of Sicily (3), now holds sway over part of this kingdom including the city of Durrës. It was the free will of the landowners who, on account of their natural love for the French, spontaneously and freely received him as their lord (4). From Apulia and the city of Brindisi one may cross over to Durrës in one night, and from Durrës one may travel on through Albania to Greece and to Constantinople much more easily and without all the road difficulties and perils of the sea. The Roman emperors of ancient times used this route (5) for it is excessively tedious to transport a large army in such a period of time by sea and by such long roads. The said kingdom of Albania now has no king, the land being divided among the landowners who rule it themselves and who are subject to no one else. This province is called Albania because the inhabitants of this region are born with white (albo) hair. The dogs here are of a huge size (6) and are so wild that they kill like lions. As Pliny mentions, the Albanians sent such a dog to Alexander the Great, which vanquished lions, elephants and bulls in the stadium. They have painted eyes, greyish in the pupils, such that they can see better at night than in the daytime. There are two Albanias, one in Asia near India of which we are not speaking here, and the other in Europe which is part of the Byzantine Empire and of which we are speaking here. It contains two provinces: Clisara (Këlcyra) and Tumurist (7). In addition to these two provinces, it has other provinces next to it: Cumania (8), Stophanatum (9), Polatum (Pult) and Debre (Dibra) which are provinces tributary to the Albanians and more or less subjected to them, for they are active in farming, tend their vineyards and take care of the necessities of life at home. The inhabitants of these provinces do not move from place to place as the aformentioned Albanians do, but live rather in solid mansions and towns, nor are they entirely Catholic or entirely schismatic. Should anyone preach the word of God to them, they would pretend to be true Catholics for it is reported that by nature they have a liking for the Latins. The aforementioned Albanians have a language which is distinct from that of the Latins, Greeks and Slavs such that in no way can they communicate with other peoples. This is enough on Albania.
Μετάφραση και Σχόλια
(τα εντός γαλάζιου χρώματος είναι τα παραμύθια/σάλτσες και τα έντονα μαύρα η ουσία-Με κεφαλαία τα σχόλια μου)
<<<<<
Τώρα ερχόμαστε να μιλήσουμε για την Αλβανία, η οποία, στη νότια πλευρά της, βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην Ελλάδα και βρίσκεται ανάμεσα στο Rascia (ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΣΕΡΒΙΑ) και τη χώρα του Δεσπότη (ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ) (2).
Η Αλβανία είναι μια αρκετά εκτεταμένη και μεγάλη περιοχή. Έχει πράγματι πολεμοχαρείς κατοίκους, γιατί κάνουν εξαιρετικούς τοξότες και ιππείς. Ολόκληρη αυτή η περιοχή τροφοδοτείται από τέσσερις μεγάλους ποταμούς: το Ersenta (Erzen), το Mathia (Mat), το Scumpino (Shkumbin) και το Epasa (Osum).
Η γη είναι παραγωγική σε κρέας, τυρί και γάλα. [ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ]
δεν είναι πολύ άφθονη στο ψωμί και στο κρασί,
αν και οι ευγενείς ειδικότερα έχουν αρκετό. [ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΣΟΓΙΑ-ΤΟ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΥΤΟ]
Δεν έχουν πόλεις, στρατόπεδα, οχυρώσεις και αγροκτήματα,
αλλά ζουν μάλλον σε σκηνές και συνεχώς μετακινούνται από το ένα μέρος στο άλλο με τη βοήθεια των στρατευμάτων και των συγγενών τους.
Έχουν μια πόλη που ονομάζεται Duracium (Durrës) η οποία ανήκει στους Λατίνους και από την οποία παίρνουν τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και άλλες ανάγκες.[ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΞΕΝΑ ΧΕΡΙΑ]
Ο πρίγκιπας του Tarento, γιος του βασιλιά της Σικελίας (3), [Robert, King of Naples] τώρα κατέχει δεσπόζουσα θέση πάνω από ένα μέρος αυτού του βασιλείου συμπεριλαμβανομένης της πόλης Durrës.
Ήταν η ελεύθερη βούληση των γαιοκτημόνων που, λόγω της φυσικής τους αγάπης για τους Γάλλους, αυθόρμητα και ελεύθερα τους έλαβαν ως κυρίους τους (4). [ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΝ ΓΑΙΟΚΤΗΜΟΝΩΝ!!!, ΟΧΙ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΑΝΕ ΠΕΡΑ ΔΩΘΕ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΗΝΕΣ]
Από την Απουλία και την πόλη του Μπρίντιζι μπορεί κανείς να φτάσει στο Δυρράχιο σε μια νύχτα και από το Δυρράχιο μπορεί κανείς να ταξιδέψει μέσα από την Αλβανία στην Ελλάδα και στην Κωνσταντινούπολη πολύ πιο εύκολα και χωρίς όλες τις οδικές δυσκολίες και τους κινδύνους της θάλασσας. Οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες των αρχαίων χρόνων χρησιμοποίησαν αυτή τη διαδρομή (5) επειδή είναι υπερβολικά κουραστικό να μεταφέρεις ένα μεγάλο στρατό σε μια τέτοια χρονική περίοδο δια θαλάσσης και από τέτοιους μεγάλους δρόμους.
Το εν λόγω βασίλειο της Αλβανίας δεν έχει τώρα βασιλιά, η γη χωρίζεται ανάμεσα στους ιδιοκτήτες γης που το κυβερνούν οι ίδιοι και δεν υπόκεινται σε κανέναν άλλο.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΑΛΤΣΕΣ
Αυτή η επαρχία ονομάζεται Αλβανία, επειδή οι κάτοικοι αυτής της περιοχής γεννιούνται με λευκά (albo) μαλλιά. Τα σκυλιά εδώ είναι τεράστιου μεγέθους (6) και είναι τόσο άγρια που σκοτώνουν σαν λιοντάρια. Όπως αναφέρει ο Πλίνιος, οι Αλβανοί έστειλαν ένα τέτοιο σκυλάκι στον Μέγα Αλέξανδρο, ο οποίος κατέστρεψε στα γήπεδα λιοντάρια, ελέφαντες και ταύρους. Έχουν ζωγραφιστά τα μάτια, γκριζωπά στα παιδάκια τους, έτσι ώστε να μπορούν να δουν καλύτερα τη νύχτα από τη μέρα.
---------------------
Υπάρχουν δύο Αλβανίες, μία στην Ασία κοντά στην Ινδία, για την οποίο δεν μιλάμε εδώ και η άλλη στην Ευρώπη που είναι μέρος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και για την οποία μιλάμε εδώ. [ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΟΙ ΓΑΙΟΚΤΗΜΟΝΕΣ ΤΟΥ "ΤΟ ΔΙΝΟΥΝ" ΟΠΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ---"ΔΥΝΑΤΟΙ"]
Περιέχει δύο επαρχίες: Clisara (Këlcyra) και Tumurist (7). [ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΝΑ ΟΤΙ Η Tumurist ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΟΜΑΡΟΝ. ΣΤΗΝ ΛΕΞΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΥΜΕ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ TOMUR-ESHTE, ΚΑΙ Η Clisara (ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ "ΚΛΕΙΣΩΡΙΑ" ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΛΒΑΝΟΦΩΝΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ) Η ΑΝΑΛΟΓΗ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣΟΥ/ΣΚΟΥΜΠΙ ΧΩΡΑ. ΤΑ ΠΕΡΙ Këlcyra ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΔΙΟΤΙ Η Këlcyra/Κλεισούρα ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΩΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟΤΕ ΣΑΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ]
Εκτός από αυτές τις δύο επαρχίες, έχει και άλλες επαρχίες δίπλα της:
την Cumania (8), [ΚΟΥΜΑΝΙΑ/ΚΟΥΜΑΝΟΙ-Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ]
την Stophanatum (9),
το Polatum (Pult) και το [ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΗ]
Debre (Dibra)[ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΗ]
που είναι υποτελείς προς τους Αλβανούς και, δραστηριοποιούνται στη γεωργία, προστατευουν τους αμπελώνες και φροντίζουν τις ανάγκες της ζωής στο σπίτι.[ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ-ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ]
Οι κάτοικοι αυτών των επαρχιών δεν μετακινούνται από τόπο σε τόπο, όπως κάνουν οι αλβανόφωνοι,
αλλά ζουν μάλλον σε στερεά αρχοντικά και πόλεις,
ούτε είναι καθολικοί ή εντελώς σχισματικοί [ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ][ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΡΕΥΣΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ-ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΥΠΟΤΕΛΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ].
Εάν κάποιος κηρύξει το λόγο του Θεού σε αυτούς, θα προσποιούνταν ότι είναι αληθινοί Καθολικοί επειδή αναφέρεται ότι από τη φύση τους έχουν μια προτίμηση για τους Λατίνους.
Οι προαναφερθέντες Αλβανοί έχουν μια γλώσσα ξεχωριστή από αυτή των Λατίνων, των Ελλήνων και των Σλάβων, που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να επικοινωνούν με άλλους λαούς.
Αυτό αρκεί για την Αλβανία.>>>
ΑΝΑΛΥΣΗ
όπως είδαμε στο παραπάνω κείμενο στην περιοχή έχουμε τους εξής παίκτες:
1. Του γαιοκτήμονες: Στην χώρα υπάρχει γαιοκτημονική-ευγενής τάξη που
ΤΡΕΦΕΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΑΛΛΟΥΣ (Ανζού)
"natural love" , παρά το ότι η χώρα ανήκει στην Βυζαντινή αυτοκρατορία. Αυτό εμένα μου λέει ότι ήταν "γαλλικής" και
οπωσδήποτε μη ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ καταγωγής.
Αυτοί κατέχουν την γη της περιοχής και πιθανότατα και την γη των υποτελών περιοχών (Δίβρη, Πουλλλάτι, Στεφανιανά, Κουμανία).
Λογικά τα γαιοκτημονικά δικαιώματα τα αποκτήσανε από το Βυζάντιο. Είναι δηλαδή η "ντόπια" βυζαντινή αριστοκρατία που ανεξαρτητοποιείται από το κέντρο.
Το "ντόπια" είναι σε εισαγωγικά διότι το Βυζάντιο έδινε γαίες σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε σαν αμοιβή για τις υπηρεσίες του στην Αυτοκρατορία σαν στρατηγός ή σαν αξιωματούχος.
Η ντόπια γαιοκτημονική αριστοκρατία αρχίζει να έχει ιδιαίτερες σχέσεις με το Βασίλειο της Νεαπόλεως.
2. Αλβανοί:Οι Αλβανοί κατοικούν την Αλβανία.
Είναι νομάδες κτηνοτρόφοι/καλοί πολεμιστές-ΤΟΞΟΤΕΣ ΚΑΙ ΙΠΠΕΙΣ- ζουν σε σκηνές, δεν έχουν πόλεις, στρατόπεδα ούτε γεωργία.
Η χώρα τους βρίσκεται μεταξύ των ποταμών Μάτη και Epasa(Άψος).
Αποτελείται από δύο επαρχίες Clisara (Këlcyra) και Tumurist.
Είναι μια στρατιωτικο/κτηνοτροφική ομάδα/φυλή, με δεσμούς αίματος-συγγενολόι. Η Αλβανία ήταν στρατηγικής σημασίας περιοχή. Ήταν η πόρτα της Αυτοκρατορίας όπου έμπαιναν οι εκάστοτε εισβολείς από την Ιταλία. Η εγκατάσταση μιας τέτοιας στρατιωτικο/κτηνοτροφικής ομάδας πιστής στο Βυζάντιο και στους γαιοκτήμονες προστάτευε την περιοχή από τους εκ δύσεως κινδύνους. Όμως το γεγονός ότι ήτανε στρατιωτικο/κτηνοτροφική ομάδα/φυλή είχε και ένα αρνητικό. Το ότι οι γαίες της περιοχής δοθήκανε τους Αλβανούς για κτηνοτροφία με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη στα αγροτικά προϊόντα. Οι Αλβανοί εκμεταλλεύονται και έχουν σαν "υποτελείς" τους πληθυσμούς των επαρχιών ΚΟΥΜΑΝΙΑΣ, ΣΤΕΦΑΝΙΑΚΩΝ, ΔΙΒΡΗΣ και ΠΟΥΛΑΤΙΟΥ οι οποίοι είναι γεωργικοί και αμπελοκαλλιεργητές. Η θρησκευτική πίστη των Αλβανών δεν αναφέρεται.
3.ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΤΕΛΕΙΣ ΕΠΑΡΧΙΕΣ(Δίβρη, Πουλλλάτι, Στεφανιανά/Στεφανιακόν, Κουμανία). Αυτές οι περιοχές πιθανότατα ανήκανε επίσης στους γαιοκτήμονες. Ανέλαβαν λοιπόν, ίσως και με την σύμφωνη γνώμη του κέντρου (Κωνσταντινούπολη) να ταΐζουν τους Αλβανούς που φυλάγανε τις πιο ευαίσθητες στον κίνδυνο επαρχίες Clisara και Tumurist. Ήταν επαρχίες αγροτικές, με πόλεις και χωριά και πληθυσμό ρευστής θρησκευτικής συνείδησης με μία κλίση προς τον καθολικισμό .
Και αυτοί, όπως οι γαιοκτήμονες έχουν "ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΑΠΗ" για τους Λατίνους "reported that by nature they have a liking for the Latins".
Αν και οι ίδιοι οι Αλβανοί είχανε ρευστή θρησκευτική συνείδηση νομίζω θα αναφερότανε από τον συγγραφέα. Αυτό είναι σημαντικό. Άρα η στρατιωτικο/κτηνοτροφική ομάδα/φυλή, με δεσμούς αίματος-συγγενολόι ΑΛΒΑΝΟΙ ήταν θρησκευτικά ότι άρμοζε να είναι τότε. Ενώ οι υποτελείς τους περιφερειακές επαρχίες δεν ήταν και τόσο καλοί χριστιανοί (άρα όχι τόσο καλοί Ρωμιοί), γι αυτό έπαιζαν ρόλο υποστηρικτικό στο σχέδιο.
4. Λατίνοι Δυρραχίου: Έμποροι και λογικά καθολικοί. Εξουσίαζαν την μοναδική πόλη της χώρας.
5. Βασίλειο Νεάπολης-Τάραντα: Η δυτική, παπική δύναμη που προσπαθεί να βάλει πόδι στην περιοχή, προσεταιριζόμενη τους γαιοκτήμονες, τους φύλακες-Αλβανούς και τις περιφερειακές επαρχίες σίτισης που μάλλον απ ότι είδαμε στην παράγραφο περί θρησκείας κλείνουν πιο πολύ προς τους λατίνους ΑΠΟ ΦΥΣΕΩΣ.
Όλα τα παραπάνω είναι μια εικόνα της αυτοκρατορίας που έχει ουσιαστικά χαθεί και όπου κάθε δομή και εξουσία κοιτάει τα συμφέροντά της.
Δεν γίνεται καμία μνεία και δεν τίθεται καμία αμφιβολία για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Αλβανών, όπως γίνεται για την γλώσσα η οποία χαρακτηρίζεται μη Ελληνική, σλαβική ή Λατινική. Γι αυτό ίσως τον λόγο επειδή είναι καλοί ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ χριστιανοί παρά το ότι δεν μιλούν ελληνικά γίνονται αποδεκτές οι στρατιωτικές υπηρεσίες τους και είναι ενταγμένοι στην νόμιμη Ρωμαικότητα. Γι τους Διβραίους, πουλατιανούς και λοιπούς υπάρχει η αμφιβολία.
Επομένως εδώ μιλάμε για δύο διαφορετικές κουλτούρες.
Τους νομάδες στρατοκτηνοτρόφους τοξότες και ιππείς ΑΛΒΑΝΟΥΣ
και τους περιφεριακούς γεωργικούς, αστικούς, μόνιμα εγκατεστημένους πληθυσμούς με την φυσική αγάπη προς τους Λατίνους.
Ακολουθεί ο χάρτης σε άλλο ποστ.