Την επιγραφή της Κορίνθου καθώς και τα ακριτικά τα κατέγραψε σαφέστατα κάποιος που ήξερα γράμματα , έστω και λίγα. Συνεπώς αν θεωρείς πως :raffaello έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 19:41Την επιγραφή της Κορίνθου και τα Ακριτικά δεν τα έγραψε κάποιος λόγιος. Ή Επίσκοπος όπως ο Χωνιάτης και ο Κυζίκου ή η Αυτοκράτειρα. Οι τελευταίοι δεν είναι ο λαός - μακράν - ούτε τα σχόλια τους του λαού. Τα πρώτα είναι.Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 19:19Τι εννοείς σχόλια λογίων ; Όλα τα γραπτά που διασώζονται κάποιος γραμματιζούμενος τα έχει γράψει.raffaello έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 18:43
Όλα αυτά είναι σχόλια λογίων. Σαφή ως τέτοια. Ακόμα και το τρίτο του Επισκόπου Κυζίκου, γράφει "λέγεται", "φημίζονται". Αλλά εδώ ειπώθηκε ότι υπάρχουν ενδείξεις/δηλώσεις του ίδιου του λαού/λαϊκών για το τί θεωρούσε.
Όπως π.χ αυτό της παραδόσεως που έβαλε ο Pertinax. Ή την γνωστή επιγραφή https://epigraphy.packhum.org/text/179548
Ή στον Διγενή: «ʽΡωμαιογενῆν ἠγάπησα ἐπί κακῷ ἰδίῳ».
- όταν η αυτοκράτειρα μιλάει στους Αντιοχείς για την κοινή τους καταγωγή δεν εκφράζει τους Αντιοχείς , αλλά τον εαυτό της
- όταν ο Αγαθίας μιλάει για την περηφάνια της Κω για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη δεν εκφράζει τους κατοίκους του νησιού , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο επίσκοπος Κυζίκου μιλάει για την καταγωγή των Μικρασιατών δεν εκφράζει τους Μικρασιάτες , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο Χωνιάτης μιλάει στους Αθηναίους για τους Έλληνες προγόνους τους δεν εκφράζει τους Αθηναίους , αλλά τον εαυτό του
τότε
- ούτε αυτός που κατέγραψε ή δημιούργησε το δημώδες στιχούργημα εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του
- ούτε αυτός που έγραψε την επιγραφή ή ο ίδιος ο κουρέας εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του.
Μήπως σου διασώζεται αν οι Αθηναίοι ή οι Αντιοχείς ή οι Μικρασιάτες ή οι κάτοικοι της Κω αρνήθηκαν στους λογίους την ελληνική τους καταγωγή ;
