Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 19:54

raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:41
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:19
raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 18:43

Όλα αυτά είναι σχόλια λογίων. Σαφή ως τέτοια. Ακόμα και το τρίτο του Επισκόπου Κυζίκου, γράφει "λέγεται", "φημίζονται". Αλλά εδώ ειπώθηκε ότι υπάρχουν ενδείξεις/δηλώσεις του ίδιου του λαού/λαϊκών για το τί θεωρούσε.
Όπως π.χ αυτό της παραδόσεως που έβαλε ο Pertinax. Ή την γνωστή επιγραφή https://epigraphy.packhum.org/text/179548
Ή στον Διγενή: «ʽΡωμαιογενῆν ἠγάπησα ἐπί κακῷ ἰδίῳ».
Τι εννοείς σχόλια λογίων ; Όλα τα γραπτά που διασώζονται κάποιος γραμματιζούμενος τα έχει γράψει.
Την επιγραφή της Κορίνθου και τα Ακριτικά δεν τα έγραψε κάποιος λόγιος. Ή Επίσκοπος όπως ο Χωνιάτης και ο Κυζίκου ή η Αυτοκράτειρα. Οι τελευταίοι δεν είναι ο λαός - μακράν - ούτε τα σχόλια τους του λαού. Τα πρώτα είναι.
Την επιγραφή της Κορίνθου καθώς και τα ακριτικά τα κατέγραψε σαφέστατα κάποιος που ήξερα γράμματα , έστω και λίγα. Συνεπώς αν θεωρείς πως :
- όταν η αυτοκράτειρα μιλάει στους Αντιοχείς για την κοινή τους καταγωγή δεν εκφράζει τους Αντιοχείς , αλλά τον εαυτό της
- όταν ο Αγαθίας μιλάει για την περηφάνια της Κω για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη δεν εκφράζει τους κατοίκους του νησιού , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο επίσκοπος Κυζίκου μιλάει για την καταγωγή των Μικρασιατών δεν εκφράζει τους Μικρασιάτες , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο Χωνιάτης μιλάει στους Αθηναίους για τους Έλληνες προγόνους τους δεν εκφράζει τους Αθηναίους , αλλά τον εαυτό του

τότε

- ούτε αυτός που κατέγραψε ή δημιούργησε το δημώδες στιχούργημα εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του
- ούτε αυτός που έγραψε την επιγραφή ή ο ίδιος ο κουρέας εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του.

Μήπως σου διασώζεται αν οι Αθηναίοι ή οι Αντιοχείς ή οι Μικρασιάτες ή οι κάτοικοι της Κω αρνήθηκαν στους λογίους την ελληνική τους καταγωγή ; :fp:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 12 Ιουν 2022, 19:55

raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:44
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:23
https://epigraphy.packhum.org/text/179548
Εδώ το όνομα Έλληνες έχει καθαρά θρησκευτικό, ειδωλολατρικο προσδιορισμό
Θεωρώ ότι μιλάμε με ανθρώπους που αυτά τα έχουν ξεκαθαρίσει μέσα στο μυαλό τους
Αλλιώς να αρχίσουμε με το να Λόλα ένα μηλο
Ο σταυρός και ο θεός δίνουν στο "Έλληνες" ειδωλολατρικό προσδιορισμό?! ☩ ὁ θ(εὸ)ς
Τί να ξεκαθαρίσω...
Δεν ξέρω τι κατάλαβες εσύ από το κείμενο
Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο θεός ορθώς φλαγελωσε τους Έλληνες
Από την στιγμή που από ότι ξέρω το φλαγελο ήταν το μαστίγιο, άρα τους μαστιγωσε
Και σίγουρα εδώ εννοεί Έλληνες = ειδωλολατρες

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 20:10

Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:55
raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:44
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:23
https://epigraphy.packhum.org/text/179548
Εδώ το όνομα Έλληνες έχει καθαρά θρησκευτικό, ειδωλολατρικο προσδιορισμό
Θεωρώ ότι μιλάμε με ανθρώπους που αυτά τα έχουν ξεκαθαρίσει μέσα στο μυαλό τους
Αλλιώς να αρχίσουμε με το να Λόλα ένα μηλο
Ο σταυρός και ο θεός δίνουν στο "Έλληνες" ειδωλολατρικό προσδιορισμό?! ☩ ὁ θ(εὸ)ς
Τί να ξεκαθαρίσω...
Δεν ξέρω τι κατάλαβες εσύ από το κείμενο
Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο θεός ορθώς φλαγελωσε τους Έλληνες
Από την στιγμή που από ότι ξέρω το φλαγελο ήταν το μαστίγιο, άρα τους μαστιγωσε
Και σίγουρα εδώ εννοεί Έλληνες = ειδωλολατρες
:smt018
Ο Χρόνικλ που είναι ο πρώτος που έφερε στο διαδίκτυο αυτό το εύρημα έχει δώσει και την απόδοση :

Εικόνα
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
raffaello
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2018, 22:43
Phorum.gr user: raffaello

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από raffaello » 12 Ιουν 2022, 20:12

Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:55
raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:44
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:23
https://epigraphy.packhum.org/text/179548
Εδώ το όνομα Έλληνες έχει καθαρά θρησκευτικό, ειδωλολατρικο προσδιορισμό
Θεωρώ ότι μιλάμε με ανθρώπους που αυτά τα έχουν ξεκαθαρίσει μέσα στο μυαλό τους
Αλλιώς να αρχίσουμε με το να Λόλα ένα μηλο
Ο σταυρός και ο θεός δίνουν στο "Έλληνες" ειδωλολατρικό προσδιορισμό?! ☩ ὁ θ(εὸ)ς
Τί να ξεκαθαρίσω...
Δεν ξέρω τι κατάλαβες εσύ από το κείμενο
Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο θεός ορθώς φλαγελωσε τους Έλληνες
Από την στιγμή που από ότι ξέρω το φλαγελο ήταν το μαστίγιο, άρα τους μαστιγωσε
Και σίγουρα εδώ εννοεί Έλληνες = ειδωλολατρες
" φλα̣[γέλ]ωσον τὰ ’σ̣χρά̣." τελεία. 'Αλλη πρόταση:
"τοὺς Ἕληνας π̣[ροαι(?)]ρ̣οῦ"

Κατανοητό;

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 12 Ιουν 2022, 20:13

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:10
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:55
raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:44


Ο σταυρός και ο θεός δίνουν στο "Έλληνες" ειδωλολατρικό προσδιορισμό?! ☩ ὁ θ(εὸ)ς
Τί να ξεκαθαρίσω...
Δεν ξέρω τι κατάλαβες εσύ από το κείμενο
Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο θεός ορθώς φλαγελωσε τους Έλληνες
Από την στιγμή που από ότι ξέρω το φλαγελο ήταν το μαστίγιο, άρα τους μαστιγωσε
Και σίγουρα εδώ εννοεί Έλληνες = ειδωλολατρες
:smt018
Ο Χρόνικλ που είναι ο πρώτος που έφερε στο διαδίκτυο αυτό το εύρημα έχει δώσει και την απόδοση :

Εικόνα
Με τόσες παρενθέσεις που έχει δεν βγάζει νόημα εύκολα
Ευχαριστώ πάντως για την απόδοση, αλλιώς το εξέλαβα

Άβαταρ μέλους
raffaello
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2018, 22:43
Phorum.gr user: raffaello

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από raffaello » 12 Ιουν 2022, 20:22

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:54
Την επιγραφή της Κορίνθου καθώς και τα ακριτικά τα κατέγραψε σαφέστατα κάποιος που ήξερα γράμματα , έστω και λίγα. Συνεπώς αν θεωρείς πως :
- όταν η αυτοκράτειρα μιλάει στους Αντιοχείς για την κοινή τους καταγωγή δεν εκφράζει τους Αντιοχείς , αλλά τον εαυτό της
- όταν ο Αγαθίας μιλάει για την περηφάνια της Κω για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη δεν εκφράζει τους κατοίκους του νησιού , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο επίσκοπος Κυζίκου μιλάει για την καταγωγή των Μικρασιατών δεν εκφράζει τους Μικρασιάτες , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο Χωνιάτης μιλάει στους Αθηναίους για τους Έλληνες προγόνους τους δεν εκφράζει τους Αθηναίους , αλλά τον εαυτό του

τότε

- ούτε αυτός που κατέγραψε ή δημιούργησε το δημώδες στιχούργημα εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του
- ούτε αυτός που έγραψε την επιγραφή ή ο ίδιος ο κουρέας εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του.

Μήπως σου διασώζεται αν οι Αθηναίοι ή οι Αντιοχείς ή οι Μικρασιάτες ή οι κάτοικοι της Κω αρνήθηκαν στους λογίους την ελληνική τους καταγωγή ; :fp:
Να υπενθυμισθεί πώς ξεκίνησε:
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 17:23
Έχουν παρατεθεί λόγοι, δημοσίων προσώπων προς τον λαο
Δεν θυμάμαι τώρα σε ποια σελίδα είναι, το είχα ζητήσει εγώ και τα παρεθεσαν ο ζαποτεκος και ο χρονικλ
Άλλωστε έχω ήδη δώσει και ιστορικά παραδείγματα, π. χ Ρώσοι, Δαναοι κτλ
Έχουν παρατεθει και λαϊκές παραδόσεις και κείμενα από απλό κοσμο
Ο ζαποτεκος τα έχει όλα αυτά στο αρχείο του
Πού είναι οι λαϊκές παραδόσεις/μαρτυρίες στα σχόλια σου; Αναφέρεις κάποια στοιχεία που μεταφέρουν οι υψηλόβαθμοι λόγιοι για την καταγωγή κάποιων περιοχών/πόλεων που φέρεται να δέχεται ο λαός - εμμέσως. Αξιόπιστα και σεβαστά.
Κάτι που είναι κάποιου λαϊκού όπως ο κουρέας ή λαϊκή παράδοση έχεις; Δεν είπε κανείς ότι οι λαϊκοί ήταν αγράμματοι, κάποιος λαϊκός τα έγραψε. Υπάρχουν τέτοια; Εκτός της λόγιας παραγωγής.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος raffaello την 12 Ιουν 2022, 20:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 20:25

Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:13
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:10
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:55

Δεν ξέρω τι κατάλαβες εσύ από το κείμενο
Εγώ πάντως κατάλαβα ότι ο θεός ορθώς φλαγελωσε τους Έλληνες
Από την στιγμή που από ότι ξέρω το φλαγελο ήταν το μαστίγιο, άρα τους μαστιγωσε
Και σίγουρα εδώ εννοεί Έλληνες = ειδωλολατρες
:smt018
Ο Χρόνικλ που είναι ο πρώτος που έφερε στο διαδίκτυο αυτό το εύρημα έχει δώσει και την απόδοση :

Εικόνα
Με τόσες παρενθέσεις που έχει δεν βγάζει νόημα εύκολα
Ευχαριστώ πάντως για την απόδοση, αλλιώς το εξέλαβα
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι εύκολο στην απόδοση. Υπάρχουν και επιγραφές του 5ου αι. που χρησιμοποιείται το Έλληνας με εθνοτική ή/και τοπική έννοια :

Μέγαρα , επιγραφή του 472 – 494 μ.Χ.
ἔργον καὶ τοῦτο τοῦ μεγαλοπρεπεστάτου κόμητος Διογένους τοῦ παιδὸς Ἀρχελάου, ὃς τῶν Ἑλληνίδων πόλεων ὡς τῆς ἰδίας οἰκίας κηδόμενος παρέσχεν καὶ τῇ Μεγαρ[έ]ων εἰς μὲν πύργων κατασκευὴν ἑκατὸν χρυσίνους, πεντήκοντα δὲ καὶ ἑκατὸν ἑτέρους ∙ δισχιλίους τε καὶ διακοσίους πόδας μαρμάρου εἰς τὴν ἀνανέωσιν τοῦ λουτροῦ, τιμιώτερον οὐδὲν ἡγούμενος τοῦ τοὺς Ἕλληνας εὐεργετεῖν ἀνανεοῦν τε τὰς πόλεις.


Μέγαρα , επιγραφή τπυ 402 μ.Χ.
[ὑ]πὲρ σωτηρίας καὶ ν[είκ]ης [καὶ αἰ]ωνίου δι[α]μον[ῆς] [τῶ]ν̣ δεσποτῶν τῆς [οἰ]κουμ[έν]ης Φλ(αβίου) Ἀρκ[αδ]ίο[υ] καὶ Φλ(αβίου) Ὁνωρίου κ(αὶ) Φλ(αβίου) Θεοδοσίου τῶν̣ αἰωνί[ν] κ(αὶ) τροπεούχων Αὐγγγ(ούστων) διετυπώθη μεταξὺ τῶν Ἑ[λ]ληνίδ[ων] πόλεων εἰς ταὐτὸ συνελθουσῶν ἐν τῇ Κορινθίων μητροπόλει ἐπὶ τοῦ λαμ(προτάτου) κ(αὶ) μεγαλοπρεπεστάτ[ου ἀ]νθ(υπάτου) Κλ(αυδίου) Βαρίου, ὁπ[όσα] χρὴ ἑκάστην πόλιν κ(αὶ) πό[τ]ε [εἰς] τὴν ὁρρεοπραιποσιτίαν ύειν τῶ[ν] μὲν Βοιωτιακῶν κ(αὶ) Εὐβοϊκῶν κ(αὶ) τῆς Αἰτωλίας πόλεων εἰς τὴν Σκαρφιαίων παρεουσῶν, τῶν δὲ Πελοπονησσιακῶν εἰς τὴν Κορινθίων, κ(αὶ) ἔστιν ἡ γνῶσις καθὼ[ς ὑ]ποτέτακται· εἰς τὰ κατὰ Σκάρφιαν ὅρρια ἐπὶ τῆς ειʹ ἐπι[νεμήσεως — — — —].
Φυσικά υπάρχουν και επιγραφές που το "Έλληνας" έχει θρησκευτική σημασία :

Σάρδεις 532 μ. Χ.

☩ γνῶ(σις) τῶν διατυπωθ(έντων) ἤτοι κ(αὶ) ἐξωρισθέντων ἀνοσίων κ(αὶ) μυσερῶν* Ἑλλήνων παρὰ Ὑπερεχίου τοῦ ἐνδοξωτάτου ῥεφερε(νδαρίου) κ(αὶ) θί(ου) δικαστοῦ· [{²Name}²—]ι̣πος εἰς τὸν τῶν ἀρόστων ξενο͂[ν]α [ἐξωρίσθη] ἐπὶ ἔτη ιʹ.

https://epigraphy.packhum.org/text/263130?hs=206-210


* μυσερών = βδελυρών
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
raffaello
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2018, 22:43
Phorum.gr user: raffaello

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από raffaello » 12 Ιουν 2022, 20:30

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:25
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:13
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:10

:smt018
Ο Χρόνικλ που είναι ο πρώτος που έφερε στο διαδίκτυο αυτό το εύρημα έχει δώσει και την απόδοση :

Εικόνα
Με τόσες παρενθέσεις που έχει δεν βγάζει νόημα εύκολα
Ευχαριστώ πάντως για την απόδοση, αλλιώς το εξέλαβα
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι εύκολο στην απόδοση. Υπάρχουν και επιγραφές του 5ου αι. που χρησιμοποιείται το Έλληνας με εθνοτική ή/και τοπική έννοια :

Μέγαρα , επιγραφή του 472 – 494 μ.Χ.
ἔργον καὶ τοῦτο τοῦ μεγαλοπρεπεστάτου κόμητος Διογένους τοῦ παιδὸς Ἀρχελάου, ὃς τῶν Ἑλληνίδων πόλεων ὡς τῆς ἰδίας οἰκίας κηδόμενος παρέσχεν καὶ τῇ Μεγαρ[έ]ων εἰς μὲν πύργων κατασκευὴν ἑκατὸν χρυσίνους, πεντήκοντα δὲ καὶ ἑκατὸν ἑτέρους ∙ δισχιλίους τε καὶ διακοσίους πόδας μαρμάρου εἰς τὴν ἀνανέωσιν τοῦ λουτροῦ, τιμιώτερον οὐδὲν ἡγούμενος τοῦ τοὺς Ἕλληνας εὐεργετεῖν ἀνανεοῦν τε τὰς πόλεις.


Μέγαρα , επιγραφή τπυ 402 μ.Χ.
[ὑ]πὲρ σωτηρίας καὶ ν[είκ]ης [καὶ αἰ]ωνίου δι[α]μον[ῆς] [τῶ]ν̣ δεσποτῶν τῆς [οἰ]κουμ[έν]ης Φλ(αβίου) Ἀρκ[αδ]ίο[υ] καὶ Φλ(αβίου) Ὁνωρίου κ(αὶ) Φλ(αβίου) Θεοδοσίου τῶν̣ αἰωνί[ν] κ(αὶ) τροπεούχων Αὐγγγ(ούστων) διετυπώθη μεταξὺ τῶν Ἑ[λ]ληνίδ[ων] πόλεων εἰς ταὐτὸ συνελθουσῶν ἐν τῇ Κορινθίων μητροπόλει ἐπὶ τοῦ λαμ(προτάτου) κ(αὶ) μεγαλοπρεπεστάτ[ου ἀ]νθ(υπάτου) Κλ(αυδίου) Βαρίου, ὁπ[όσα] χρὴ ἑκάστην πόλιν κ(αὶ) πό[τ]ε [εἰς] τὴν ὁρρεοπραιποσιτίαν ύειν τῶ[ν] μὲν Βοιωτιακῶν κ(αὶ) Εὐβοϊκῶν κ(αὶ) τῆς Αἰτωλίας πόλεων εἰς τὴν Σκαρφιαίων παρεουσῶν, τῶν δὲ Πελοπονησσιακῶν εἰς τὴν Κορινθίων, κ(αὶ) ἔστιν ἡ γνῶσις καθὼ[ς ὑ]ποτέτακται· εἰς τὰ κατὰ Σκάρφιαν ὅρρια ἐπὶ τῆς ειʹ ἐπι[νεμήσεως — — — —].
Φυσικά υπάρχουν και επιγραφές που το "Έλληνας" έχει θρησκευτική σημασία :

Σάρδεις 532 μ. Χ.

☩ γνῶ(σις) τῶν διατυπωθ(έντων) ἤτοι κ(αὶ) ἐξωρισθέντων ἀνοσίων κ(αὶ) μυσερῶν* Ἑλλήνων παρὰ Ὑπερεχίου τοῦ ἐνδοξωτάτου ῥεφερε(νδαρίου) κ(αὶ) θί(ου) δικαστοῦ· [{²Name}²—]ι̣πος εἰς τὸν τῶν ἀρόστων ξενο͂[ν]α [ἐξωρίσθη] ἐπὶ ἔτη ιʹ.

https://epigraphy.packhum.org/text/263130?hs=206-210


* μυσερών = βδελυρών
Nice. Αλλά το τελευταίο δεν είναι εθνοτικό αλλά θρησκευτικό. Κάποιους Έλληνες το θρήσκευμα τους εξόρισαν, όπως συνήθιζαν επί Ιουστινιανού.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 20:47

raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:22
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:54
Την επιγραφή της Κορίνθου καθώς και τα ακριτικά τα κατέγραψε σαφέστατα κάποιος που ήξερα γράμματα , έστω και λίγα. Συνεπώς αν θεωρείς πως :
- όταν η αυτοκράτειρα μιλάει στους Αντιοχείς για την κοινή τους καταγωγή δεν εκφράζει τους Αντιοχείς , αλλά τον εαυτό της
- όταν ο Αγαθίας μιλάει για την περηφάνια της Κω για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη δεν εκφράζει τους κατοίκους του νησιού , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο επίσκοπος Κυζίκου μιλάει για την καταγωγή των Μικρασιατών δεν εκφράζει τους Μικρασιάτες , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο Χωνιάτης μιλάει στους Αθηναίους για τους Έλληνες προγόνους τους δεν εκφράζει τους Αθηναίους , αλλά τον εαυτό του

τότε

- ούτε αυτός που κατέγραψε ή δημιούργησε το δημώδες στιχούργημα εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του
- ούτε αυτός που έγραψε την επιγραφή ή ο ίδιος ο κουρέας εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του.

Μήπως σου διασώζεται αν οι Αθηναίοι ή οι Αντιοχείς ή οι Μικρασιάτες ή οι κάτοικοι της Κω αρνήθηκαν στους λογίους την ελληνική τους καταγωγή ; :fp:
Να υπενθυμισθεί πώς ξεκίνησε:
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 17:23
Έχουν παρατεθεί λόγοι, δημοσίων προσώπων προς τον λαο
Δεν θυμάμαι τώρα σε ποια σελίδα είναι, το είχα ζητήσει εγώ και τα παρεθεσαν ο ζαποτεκος και ο χρονικλ
Άλλωστε έχω ήδη δώσει και ιστορικά παραδείγματα, π. χ Ρώσοι, Δαναοι κτλ
Έχουν παρατεθει και λαϊκές παραδόσεις και κείμενα από απλό κοσμο
Ο ζαποτεκος τα έχει όλα αυτά στο αρχείο του
Πού είναι οι λαϊκές παραδόσεις στα σχόλια σου; Αναφέρεις κάποια στοιχεία που μεταφέρουν οι υψηλόβαθμοι λόγιοι για την καταγωγή κάποιων περιοχών/πόλεων που φέρεται να δέχεται ο λαός - εμμέσως. Αξιόπιστα και σεβαστά.
Κάτι που είναι κάποιου λαϊκού όπως ο κουρέας ή λαϊκή παράδοση έχεις; Δεν είπε κανείς ότι οι λαϊκοί ήταν αγράμματοι, κάποιος λαϊκός τα έγραψε. Υπάρχουν τέτοια; Εκτός της λόγιας παραγωγής.
Η αυτοκράτειρα , όπως και ο Ιουλιανός παλαιότερα, λένε στους Αντιοχείς δημοσίως για την ελληνική τους καταγωγή . Δημοσίως ! Δηλαδή τους έλεγαν για κάτι που οι Αντιοχείς δεν πίστευαν ! :fp:
Ο Αγαθίας λέει πως στην κατεστραμμένη πόλη της Κω δεν έμεινε τίποτα άλλο παρά η περηφάνεια για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη. Δηλαδή η περηφάνεια είναι του Αγαθία και όχι των κατοίκων.
Ο επίσκοπος Κυζίκου σου λέει πως οι άθλιοι κάτοικοι της Μικρασίας το μόνο που μαρτυρούν υπέρ τους είναι η ελληνική τους καταγωγή και αυτό το λέει ο επίσκοπος για ποιον λόγο όταν τους κατακρίνει ως αμόρφωτους και χωρίς αρετή ; :lol:
Ο Χωνιάτης μιλάει μπροστά στους Αθηναίους και τους λέει πως οι πρόγονοί σας ήταν οι πιο φιλάνθρωποι και φιλότιμοι των Ελλήνων. Και αυτό τους το λέει γιατί αυτοί προφανώς δεν το πίστευαν ! :smt005:

Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Κάτι που είναι κάποιου λαϊκού
Δηλαδή επειδή το Χρονικό του Μορέως το έγραψε ένας λαϊκός και λέει :
Διαβόντα γὰρ χρόνοι πολλοὶ αὐτεῖνοι οἱ Ρωμαῖοι,
Ἕλληνες εἶχαν τὸ ὄνομα, οὕτως τοὺς ὠνομάζαν,
- πολλὰ ἦσαν ἀλαζονικοί, ἀκομὴ τὸ κρατοῦσιν -
ἀπὸ τὴν Ρώμη ἀπήρασιν τὸ ὄνομα τῶν Ρωμαίων.

είναι καλύτερη απ' την μαρτυρία των λογίων για τον λαό ;

Τεσπα, ο Καλδέλης δέχεται την μαρυρία του επισκόπου Κυζίκου ως αντιπροσωπευτική για το τι πίστευε ο λαός. Εσύ νόμιζε ό,τι θέλεις.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 20:48

raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:30
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:25
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:13

Με τόσες παρενθέσεις που έχει δεν βγάζει νόημα εύκολα
Ευχαριστώ πάντως για την απόδοση, αλλιώς το εξέλαβα
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι εύκολο στην απόδοση. Υπάρχουν και επιγραφές του 5ου αι. που χρησιμοποιείται το Έλληνας με εθνοτική ή/και τοπική έννοια :

Μέγαρα , επιγραφή του 472 – 494 μ.Χ.
ἔργον καὶ τοῦτο τοῦ μεγαλοπρεπεστάτου κόμητος Διογένους τοῦ παιδὸς Ἀρχελάου, ὃς τῶν Ἑλληνίδων πόλεων ὡς τῆς ἰδίας οἰκίας κηδόμενος παρέσχεν καὶ τῇ Μεγαρ[έ]ων εἰς μὲν πύργων κατασκευὴν ἑκατὸν χρυσίνους, πεντήκοντα δὲ καὶ ἑκατὸν ἑτέρους ∙ δισχιλίους τε καὶ διακοσίους πόδας μαρμάρου εἰς τὴν ἀνανέωσιν τοῦ λουτροῦ, τιμιώτερον οὐδὲν ἡγούμενος τοῦ τοὺς Ἕλληνας εὐεργετεῖν ἀνανεοῦν τε τὰς πόλεις.


Μέγαρα , επιγραφή τπυ 402 μ.Χ.
[ὑ]πὲρ σωτηρίας καὶ ν[είκ]ης [καὶ αἰ]ωνίου δι[α]μον[ῆς] [τῶ]ν̣ δεσποτῶν τῆς [οἰ]κουμ[έν]ης Φλ(αβίου) Ἀρκ[αδ]ίο[υ] καὶ Φλ(αβίου) Ὁνωρίου κ(αὶ) Φλ(αβίου) Θεοδοσίου τῶν̣ αἰωνί[ν] κ(αὶ) τροπεούχων Αὐγγγ(ούστων) διετυπώθη μεταξὺ τῶν Ἑ[λ]ληνίδ[ων] πόλεων εἰς ταὐτὸ συνελθουσῶν ἐν τῇ Κορινθίων μητροπόλει ἐπὶ τοῦ λαμ(προτάτου) κ(αὶ) μεγαλοπρεπεστάτ[ου ἀ]νθ(υπάτου) Κλ(αυδίου) Βαρίου, ὁπ[όσα] χρὴ ἑκάστην πόλιν κ(αὶ) πό[τ]ε [εἰς] τὴν ὁρρεοπραιποσιτίαν ύειν τῶ[ν] μὲν Βοιωτιακῶν κ(αὶ) Εὐβοϊκῶν κ(αὶ) τῆς Αἰτωλίας πόλεων εἰς τὴν Σκαρφιαίων παρεουσῶν, τῶν δὲ Πελοπονησσιακῶν εἰς τὴν Κορινθίων, κ(αὶ) ἔστιν ἡ γνῶσις καθὼ[ς ὑ]ποτέτακται· εἰς τὰ κατὰ Σκάρφιαν ὅρρια ἐπὶ τῆς ειʹ ἐπι[νεμήσεως — — — —].
Φυσικά υπάρχουν και επιγραφές που το "Έλληνας" έχει θρησκευτική σημασία :

Σάρδεις 532 μ. Χ.

☩ γνῶ(σις) τῶν διατυπωθ(έντων) ἤτοι κ(αὶ) ἐξωρισθέντων ἀνοσίων κ(αὶ) μυσερῶν* Ἑλλήνων παρὰ Ὑπερεχίου τοῦ ἐνδοξωτάτου ῥεφερε(νδαρίου) κ(αὶ) θί(ου) δικαστοῦ· [{²Name}²—]ι̣πος εἰς τὸν τῶν ἀρόστων ξενο͂[ν]α [ἐξωρίσθη] ἐπὶ ἔτη ιʹ.

https://epigraphy.packhum.org/text/263130?hs=206-210


* μυσερών = βδελυρών
Nice. Αλλά το τελευταίο δεν είναι εθνοτικό αλλά θρησκευτικό. Κάποιους Έλληνες το θρήσκευμα τους εξόρισαν, όπως συνήθιζαν επί Ιουστινιανού.
:g018:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 12 Ιουν 2022, 21:03

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:48
Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Ο άνθρωπος είναι γραφικός, δυστυχώς. Εκτός τόπου και χρόνου.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 21:18

Chronicle έγραψε:
12 Ιουν 2022, 21:03
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:48
Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Ο άνθρωπος είναι γραφικός, δυστυχώς. Εκτός τόπου και χρόνου.
Εδώ - αν κατάλαβα καλά - νομίζει πως κάθε αναφορά σε "Ρωμαίο" είναι ταυτόχρονα και εθνοτική αναφορά σε αρχαίο Ρωμαίο. :fp:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
raffaello
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2018, 22:43
Phorum.gr user: raffaello

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από raffaello » 12 Ιουν 2022, 21:28

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:47
raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:22
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 19:54
Την επιγραφή της Κορίνθου καθώς και τα ακριτικά τα κατέγραψε σαφέστατα κάποιος που ήξερα γράμματα , έστω και λίγα. Συνεπώς αν θεωρείς πως :
- όταν η αυτοκράτειρα μιλάει στους Αντιοχείς για την κοινή τους καταγωγή δεν εκφράζει τους Αντιοχείς , αλλά τον εαυτό της
- όταν ο Αγαθίας μιλάει για την περηφάνια της Κω για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη δεν εκφράζει τους κατοίκους του νησιού , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο επίσκοπος Κυζίκου μιλάει για την καταγωγή των Μικρασιατών δεν εκφράζει τους Μικρασιάτες , αλλά τον εαυτό του
- όταν ο Χωνιάτης μιλάει στους Αθηναίους για τους Έλληνες προγόνους τους δεν εκφράζει τους Αθηναίους , αλλά τον εαυτό του

τότε

- ούτε αυτός που κατέγραψε ή δημιούργησε το δημώδες στιχούργημα εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του
- ούτε αυτός που έγραψε την επιγραφή ή ο ίδιος ο κουρέας εκφράζει τον λαό , αλλά τον εαυτό του.

Μήπως σου διασώζεται αν οι Αθηναίοι ή οι Αντιοχείς ή οι Μικρασιάτες ή οι κάτοικοι της Κω αρνήθηκαν στους λογίους την ελληνική τους καταγωγή ; :fp:
Να υπενθυμισθεί πώς ξεκίνησε:
Γκουερινο 4 έγραψε:
12 Ιουν 2022, 17:23
Έχουν παρατεθεί λόγοι, δημοσίων προσώπων προς τον λαο
Δεν θυμάμαι τώρα σε ποια σελίδα είναι, το είχα ζητήσει εγώ και τα παρεθεσαν ο ζαποτεκος και ο χρονικλ
Άλλωστε έχω ήδη δώσει και ιστορικά παραδείγματα, π. χ Ρώσοι, Δαναοι κτλ
Έχουν παρατεθει και λαϊκές παραδόσεις και κείμενα από απλό κοσμο
Ο ζαποτεκος τα έχει όλα αυτά στο αρχείο του
Πού είναι οι λαϊκές παραδόσεις στα σχόλια σου; Αναφέρεις κάποια στοιχεία που μεταφέρουν οι υψηλόβαθμοι λόγιοι για την καταγωγή κάποιων περιοχών/πόλεων που φέρεται να δέχεται ο λαός - εμμέσως. Αξιόπιστα και σεβαστά.
Κάτι που είναι κάποιου λαϊκού όπως ο κουρέας ή λαϊκή παράδοση έχεις; Δεν είπε κανείς ότι οι λαϊκοί ήταν αγράμματοι, κάποιος λαϊκός τα έγραψε. Υπάρχουν τέτοια; Εκτός της λόγιας παραγωγής.
Η αυτοκράτειρα , όπως και ο Ιουλιανός παλαιότερα, λένε στους Αντιοχείς δημοσίως για την ελληνική τους καταγωγή . Δημοσίως ! Δηλαδή τους έλεγαν για κάτι που οι Αντιοχείς δεν πίστευαν ! :fp:
Ο Αγαθίας λέει πως στην κατεστραμμένη πόλη της Κω δεν έμεινε τίποτα άλλο παρά η περηφάνεια για τον Ασκληπιό και τον Ιπποκράτη. Δηλαδή η περηφάνεια είναι του Αγαθία και όχι των κατοίκων.
Ο επίσκοπος Κυζίκου σου λέει πως οι άθλιοι κάτοικοι της Μικρασίας το μόνο που μαρτυρούν υπέρ τους είναι η ελληνική τους καταγωγή και αυτό το λέει ο επίσκοπος για ποιον λόγο όταν τους κατακρίνει ως αμόρφωτους και χωρίς αρετή ; :lol:
Ο Χωνιάτης μιλάει μπροστά στους Αθηναίους και τους λέει πως οι πρόγονοί σας ήταν οι πιο φιλάνθρωποι και φιλότιμοι των Ελλήνων. Και αυτό τους το λέει γιατί αυτοί προφανώς δεν το πίστευαν ! :smt005:

Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Κάτι που είναι κάποιου λαϊκού
Δηλαδή επειδή το Χρονικό του Μορέως το έγραψε ένας λαϊκός και λέει :
Διαβόντα γὰρ χρόνοι πολλοὶ αὐτεῖνοι οἱ Ρωμαῖοι,
Ἕλληνες εἶχαν τὸ ὄνομα, οὕτως τοὺς ὠνομάζαν,
- πολλὰ ἦσαν ἀλαζονικοί, ἀκομὴ τὸ κρατοῦσιν -
ἀπὸ τὴν Ρώμη ἀπήρασιν τὸ ὄνομα τῶν Ρωμαίων.

είναι καλύτερη απ' την μαρτυρία των λογίων για τον λαό ;

Τεσπα, ο Καλδέλης δέχεται την μαρυρία του επισκόπου Κυζίκου ως αντιπροσωπευτική για το τι πίστευε ο λαός. Εσύ νόμιζε ό,τι θέλεις.
To "αξιόπιστες και σεβαστές" πηγές που έβαλες, δεν το διάβασες;; Ποιος αμφιβήτησε τί λένε;
Τελοσπάντων, και εμένα μου διέφυγε ότι είχες χαρακτηρίσει "θρησκευτική" την τελευταία επιγραφή.
Χωρίς όμως να μπαίνω σε τέτοιου είδους κόπο καί ιλαρά:
Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Αλάθητε...

Ναι του Μορέως, είναι καλύτερη μαρτυρία για τον λαό, όπως και η επιγραφή της Κορίνθου και άλλα που παρέθεσα ως τέτοια, διότι είναι άμεσες . Των λογίων - αν και αξιόπιστες και σεβαστές πάλι, μπας και σου μπεί - είναι έμεσες. Αν δεν καταλαβαίνεις την διαφορά δεν μπορώ να κάνω κάτι. Καθόλου.
Chronicle έγραψε:
12 Ιουν 2022, 21:03
Ο άνθρωπος είναι γραφικός, δυστυχώς. Εκτός τόπου και χρόνου.
Από πού πετάχτηκες εσύ ξαφνικά;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος raffaello την 12 Ιουν 2022, 21:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10197
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 12 Ιουν 2022, 21:31

raffaello έγραψε:
12 Ιουν 2022, 21:28
Ναι του Μορέως, είναι καλύτερη μαρτυρία για τον λαό
Ναι, έχει μεγαλύτερη σημασία τι λέει ένας γασμούλος για τους Ρωμιούς , παρά το τι λέει ένα Ρωμιός για τους συμπατριώτες του ! :smt005:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 12 Ιουν 2022, 21:32

Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 21:18
Chronicle έγραψε:
12 Ιουν 2022, 21:03
Ζαποτέκος έγραψε:
12 Ιουν 2022, 20:48
Είσαι με τα καλά σου άνθρωπέ μου ; :102:
Ο άνθρωπος είναι γραφικός, δυστυχώς. Εκτός τόπου και χρόνου.
Εδώ - αν κατάλαβα καλά - νομίζει πως κάθε αναφορά σε "Ρωμαίο" είναι ταυτόχρονα και εθνοτική αναφορά σε αρχαίο Ρωμαίο. :fp:
Πρέπει να του το έχω πει ίσα με 5 φορές έως τώρα, αλλά στον κόσμο του.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών