εννοείται πως το θυμάμαι και παραξενεύτηκα που δηλώνεις Γαυρέσιος

εννοείται πως το θυμάμαι και παραξενεύτηκα που δηλώνεις Γαυρέσιος
Στο Μακεδονικό Αγώνα το Βογατσικό το έλεγαν συνθηματικά Γαύρο. Πώς καμιά φορά κάτι βολεύει για απάντηση από το πουθενά με διαβολικό τρόποdna replication έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 18:29εννοείται πως το θυμάμαι και παραξενεύτηκα που δηλώνεις Γαυρέσιος
Το ότι η πηγή είναι μεταγενέστερη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και μυθοπλασία. Και για πολλά αρχαία γεγονότα οι πιο αξιόπιστες πηγές είναι μεταγενέστερες (π.χ. για τον Μέγα Αλέξανδρο). Η μη αναφορά της προδοσίας σε άλλες δύο πηγές δεν σημαίνει ότι δεν έγινε. Επιπλέον ο χρονογράφος Αναγνώστης που ήταν μέσα στη Θεσσαλονίκη και έζησε τα γεγονότα αναφέρει ότι είχε πιάσει φόβος τους Βενετσάνους της πόλης μήπως κάποιοι κάτοικοι γίνουν προδότες και παραδώσουν την πόλη στους Τούρκους. Από πού να πήγαζε αυτός ο φόβος άραγε; Λες και δεν έχουμε ξαναδεί τους Τούρκους να συνεργάζονται με τον χριστιανικό κλήρο στη μεσαιωνική και μετέπειτα ιστορία...Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Φίλε μου, αυτά είναι σαχλαμάρες για ψεκασμένους. Έχουν απαντηθεί πλήρως. Τα περί "προδοσίας" της μονής βλατάδων είναι μεταγενέστερη μυθοπλασία, παντελώς άγνωστη στους ιστορικούς της εποχής. Η μυθοπλασία του Ιέρακα έχουμε δείξει ότι διαψεύδεται από τις πηγές. Είναι μια γνωστή νεοπαγανιστική μωρολογία που σέρνεται στο διαδίκτυο εδώ και 25 περίπου χρόνια:
Εγώ δεν έγραψα για χιλιάδες μοναχούς που δεν πολέμησαν αλλά για ομάδες μοναχών που εγκατέλειψαν τον αγώνα και προσχώρησαν στο τουρκικό στρατόπεδο. Ακόμα κι αν ένα απόσπασμα τους εμφανίζει να πολεμούν, δεν σημαίνει ότι αυτό έγινε μέχρι το τέλος της πολιορκίας από όλους. Όταν πλησιάζει το τέλος, είναι λογικό κάποιοι να λιποψυχούν και να κοιτάνε πώς θα σώσουν το τομάρι τους.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Τα ίδια με τις ανοησίες περί "προδοτών ανθενωτικών" και "χιλιάδων μοναχών που δεν πολέμησαν" το 1453 (τους μοναχούς "που δεν πολέμησαν" τους έχουν ανεβάσει μέχρι και σε "εκατοντάδες χιλιάδες"...). Όπως δείξαμε όμως, μέσα στην Κων/πολη οι μοναχοί ήταν όλοι κι όλοι 500 άτομα και συμμετείχαν στην άμυνα:
Ε τότε να κρατάμε τους ιστορικούς που θες εσύ, αφού αυτοί «σίγουρα» δεν θα έχουν κίνητρα και σκοπιμότητες. Την διάσημη τουρκόφιλη φράση ο Νοταράς την είπε λόγω της αντίθετης στάσης του στην ένωση των εκκλησιών που επιχειρήθηκε με την έλευση του καρδινάλιου Ισίδωρου. Από εκεί και πέρα η τουρκοφιλία έχει τις διαβαθμίσεις της ανάλογα με τον κάθε χαρακτήρα και το εκάστοτε πλαίσιο δράσης. Εφόσον του είχε αναθέσει ο αυτοκράτορας αμυντικά καθήκοντα και τον είχε ανεβάσει σε μια τόσο υψηλή διοικητική θέση, είναι αναμενόμενο ότι θα προσπαθούσε να ανταποκριθεί σε αυτή. Αν δεν έπεφτε η Πόλη μόνο κέρδος θα είχε κι αυτός ως καιροσκόπος που ήταν (είχε και χρήματα σε ιταλικές τράπεζες). Όταν όμως κατέρρευσε η άμυνα της Πόλης κοίταξε να επωφεληθεί. Δεν είναι τυχαίο που ο Μωάμεθ έβαλε να του φυλάνε το σπίτι όταν μπούκαραν οι Τούρκοι, ούτε το σχέδιο να τον κάνει διοικητή της πόλης. Ξέρουμε και για τα χρήματα που απέκρυπτε από τον Παλαιολόγο προκειμένου να εξαγοράσει την εύνοια του Μωάμεθ όποτε χρειαζόταν.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Και βεβαίως τα έχουμε πει με κάθε λεπτομέρεια και για τους ανθενωτικούς αλλά και για τον ιστορικό Δούκα.
Αλλά πολλοί δεν έχουν πάρει καν χαμπάρι ότι ο ιστορικός Δούκας ήταν... ενωτικός και γι' αυτό βρίζει ασταμάτητα τους ανθενωτικούς. Έχουμε όμως τις πηγές που διαψεύδουν όλη την μυθοπλασία περί Σχολαρίου και ανθενωτικών. Μέχρι για την ατάκα του ενωτικού Δούκα για "φακιόλιον και καλύπτραν" οφείλουμε να έχουμε ενδοιασμούς, λόγω των αντιφάσεων του ίδιου του ιστορικού Δούκα. Από τη στιγμή που ο Λουκάς Νοταράς είναι ένας δραστήριος εμψυχωτής που διατρέχει όλα τα φυλάκια και βρίσκεται διαρκώς δίπλα στους στρατιώτες για να τους ενθαρρύνει για την επερχόμενη μάχη, δεν μπορεί σε μια στιγμή, επειδή έτσι εξυπηρετεί το κείμενο, το ίδιο άτομο να είναι και χαρισματικός ηγέτης και ακραία καθυστερημένος που ανοίγει το στόμα του σε μια τέτοια στιγμή και λέει ηλιθιότητες... Η απάντηση για την αντίφαση αυτή προφανώς βρίσκεται στον ίδιο τον Δούκα, που μπροστά στη φήμη του Νοταρά αναγκάζεται να παραδεχτεί τον αγώνα που έδωσε, αλλά καθώς αυτός βρίσκεται στο περιβάλλον του Σχολαρίου, αποτελεί ευκαιρία να διασύρει τους ανθενωτικούς, αφού ο ίδιος ο Δούκας ήταν ενωτικός.
Δεν ξέρω τι ακριβώς έγραψε ο Κακριδής ούτε με ενδιαφέρουν τα λεγόμενα του Δαυλού τον οποίο θεωρώ επιτομή της ψευδοεπιστήμης. Μεγαλύτερη σημασία έχουν τα ίδια τα γραφόμενα του Σχολάριου που θέλει να αυτοπροσδιορίζεται χριστιανός (Refutatio erroris Judaeorum, σ.253) γιατί δεν σκέφτεται όπως οι Έλληνες.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Αλλά γενικά, τι να περιμένει κανείς από τον "Δαυλό", όταν ο ίδιος ο... Ιωάννης Κακριδής(!), έγραψε την παγκόσμιας εμβέλειας ηλιθιότητα, ότι ο Σχολάριος αρνήθηκε ότι ήταν Έλληνας λέγοντας ότι είναι Χριστιανός! Φυσικά, οι νεοπαγανιστές το αντέγραψαν με κλειστά μάτια αφού το έγραψε ο Κακριδής. Ο οποίος αγνοούσε στοιχειώδη αποσπάσματα από τις πηγές όπου ο Σχολάριος θεωρεί πατέρες του τους αρχαίους Έλληνες και τους βυζαντινούς ονομάζει επίσης Έλληνες:
Όσα έφερα από τον Κορδάτο εναρμονίζονται με αυτά που γράφουν οι αξιόλογοι Βρυώνης και Αρβελέρ, καθώς και οι πηγές της βυζαντινής περιόδου. Το εν λόγω βιβλίο του Κορδάτου (Ακμή και Παρακμή του Βυζαντίου) στηρίζεται στις πηγές της βυζαντινής περιόδου και μεταγενέστερων ιστορικών. Δεν τα βγάζει από το κεφάλι του.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Επίσης, πριν επικαλεστείς ιστορικά ή "ιστορικά" έργα, πρέπει να γνωρίζεις καλά τη θέση τους στη βιβλιογραφία. Ποιος ασχολείται σήμερα με τον Κορδάτο και τον αναφέρεις; Άντε το ΚΚΕ ή κανένας ξεχασμένος της μαρξιστικής ιστορικής σχολής όπου όλα ήταν άσπρο-μαύρο, και αφού το Βυζάντιο είχε στενή σχέση με θρησκεία, ήταν "μαύρο"...
Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Μπορεί να γίνουν μεγάλες σφαγές σε μια μάχη ή στον απόηχό της αλλά ο ίδιος ο σφαγέας να έχει δείξει επιείκεια σε άλλες περιοχές απ’ όπου πέρασε ή μετά τις αρχικές σφαγές.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Επίσης, ο Σιμόπουλος έχει καλά έργα όπως το "Ξένοι Ταξιδιώτες", όμως αυτά που παραθέτεις δεν έχουν καμία υπόληψη στη βιβλιογραφία.
Για παράδειγμα, είναι αστείο το απόσπασμα που παραθέτει για τον Μιχαήλ Σύρο, που τον παρουσιάζει να απολαμβάνει την υποταγή στους μουσουλμάνους, όταν ο ίδιος ο Μιχαήλ Σύρος έχει γράψει θρήνους για την ολοκληρωτική σφαγή από τους μουσουλμάνους των κατοίκων της Έδεσσας, των οποίων δεν άφησαν σχεδόν ούτε ρουθούνι ζωντανό...
Εγώ δεν λέω ότι οι Βυζαντινοί δεν συγκρούστηκαν με τους Τούρκους και ότι δεν προσπάθησαν να τους αναχαιτίσουν σε κάποιες περιόδους. Όμως μετά από προσωπική έρευνα βρήκα στοιχεία που αποκαλύπτουν δυσάρεστες αλήθειες για τις σχέσεις Βυζαντινών και Τούρκων καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι μέσα στα αίτια της παρακμής ήταν και αυτή η «τουρκοφιλία» που ξεπέρασε τα επιτρεπτά όρια, δηλαδή αυτά που την έκαναν συμφέρουσα ή ακίνδυνη. Από ένα σημείο και μετά έγινε καταστροφική.Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Αντιθέτως, αξιόλογος είναι ο Βρυώνης όπως και η Αρβελέρ.
Αλλά τα αποσπάσματα περί "φιλοτουρκισμού" δεν αρκούν έτσι. Για παράδειγμα, η ατυχής τελικά μάχη στο Μυριοκέφαλο, έγινε στα πλαίσια της βυζαντινής αντίδρασης στους Τούρκους.
Χρειάζεται να υπάρχει μια συνολική γνώση των δεδομένων πριν γράψει κάποιος κάτι για να μην χάνουν το νόημα τους οι παραθέσεις.
Η παρακμή είναι μια καμπή αναμενόμενη για κάθε πολιτισμό. Για όλα τα βασίλεια της ιστορίας, όσο μεγαθήρια κι αν ήταν, κάποτε ήρθε η παρακμή και το τέλος. Και πάντα στην παρακμή συναντά κανείς εμφυλίους, εκφυλισμό των ιδανικών, εξυπηρέτηση συμφερόντων κ.λπ. Το Βυζάντιο επέζησε πάνω από 11 αιώνες. Πόσο ακόμα;
Ο Σιμόπουλος μεταφέρει τον Ζώσιμο που το λέει αυτό, δεν το βγάζει από το μυαλό του.
Δεν φαίνεται καθόλου πιθανό ενα τέτοιο σενάριο.Jimmy81 έγραψε: ↑22 Απρ 2023, 04:32Το ότι η πηγή είναι μεταγενέστερη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και μυθοπλασία. Και για πολλά αρχαία γεγονότα οι πιο αξιόπιστες πηγές είναι μεταγενέστερες (π.χ. για τον Μέγα Αλέξανδρο). Η μη αναφορά της προδοσίας σε άλλες δύο πηγές δεν σημαίνει ότι δεν έγινε. Επιπλέον ο χρονογράφος Αναγνώστης που ήταν μέσα στη Θεσσαλονίκη και έζησε τα γεγονότα αναφέρει ότι είχε πιάσει φόβος τους Βενετσάνους της πόλης μήπως κάποιοι κάτοικοι γίνουν προδότες και παραδώσουν την πόλη στους Τούρκους. Από πού να πήγαζε αυτός ο φόβος άραγε; Λες και δεν έχουμε ξαναδεί τους Τούρκους να συνεργάζονται με τον χριστιανικό κλήρο στη μεσαιωνική και μετέπειτα ιστορία...Chronicle έγραψε: ↑20 Απρ 2023, 16:01Φίλε μου, αυτά είναι σαχλαμάρες για ψεκασμένους. Έχουν απαντηθεί πλήρως. Τα περί "προδοσίας" της μονής βλατάδων είναι μεταγενέστερη μυθοπλασία, παντελώς άγνωστη στους ιστορικούς της εποχής. Η μυθοπλασία του Ιέρακα έχουμε δείξει ότι διαψεύδεται από τις πηγές. Είναι μια γνωστή νεοπαγανιστική μωρολογία που σέρνεται στο διαδίκτυο εδώ και 25 περίπου χρόνια:
Imperium έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 17:58Α ναι, τα Πανεπιστήμια και τις Ανώτατες Σχολές που χτίσαν οι βασανισμένοι Έλληνες σκλάβοι υπο τον αβάσταχτο Τούρκικο ζυγό. Παραλίγο να τα ξεχάσω...Σέλευκας έγραψε: ↑19 Απρ 2023, 17:18συγνώμη ο διαφωτισμός έγινε μέσα στα πανεπιστήμια που υπήρχαν στην Ελλάδα η οποία είχε την πιο ανεπτυγμένη ή μάλλον τη μοναδική παιδεία στα βαλκάνια. Υπήρχαν άνθρωποι που ως εθνικό καθήκον είχαν να ιδρύουν σχολεία. \
π.χ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE ... F%8C%CF%82
Συχνά λέω οτι πιο ένδοξη εποχή του μΧ Ελληνισμού είναι η Οθωμανική. Τα επιτεύγματά τους κανείς άλλος δεν τα έφτασε. Στη θάλασσα και στο εμπόριο, στην ιατρική, στην πολιτική, στα γράμματα, παντού... Ναυαρχοι, Βεζύριδες, Μπέηδες ο,τι θες. Σε τίποτα δεν τους χάλασε το Οθωμανικό καθεστώς, που στην ουσία ήταν Πέρσικη-Αραβική κουλτούρα με Γεωργιανούς και Σλάβους σουλτάνους (γεννητικά). Ο Οσμαν ήταν πια μια αμυδρή μνήμη του μακρινού παρελθόντος. Πολύ χειρότερα πέρασαν οι Τουρκοι υπο τους Οθωμανούς απο τους στρογγυλοκαθισμένους Φαναριώτες. Ποιον ακριβώς "Ελληνισμό" και "Διαφωτισμό" είχαν να διδάξουν οι πασάδες μου;
Και μη κάνεις κανα αστείο και αναφέρεις τον κοινωνιοπαθή τον Γιώργο τον Γιουβαρλάκια, εξηγιέμαι από τώρα...
Ακριβως ετσι.πατησιωτης έγραψε: ↑22 Απρ 2023, 08:55
Το ξέρουμε αυτό και ξέρουμε και τη συνέχεια και μπορούμε να προβλέψουμε και το μέλλον.
Το ανθενωτικό κόμμα μετετράπη μετά τον Μεγάλο Πέτρο σε ρωσικό κόμμα και τώρα αν διαλυθεί ή απομακρυνθεί η Ρωσία αν φάει τα μούτρα της στην Ουκρανία θα ξαναγίνει τουρκόφιλο κόμμα.Η βασική γραμμή που το διέπει είναι η αντίθεση στη Δύση και εν τέλει στον καπιταλισμό και τον φιλελευθερισμό.Μόνο με σουλτάνους και τσάρους μπορεί να τα βρει.
Να πούμε καταρχάς για την απάτη με τις μισές αλήθειες, γνωστή πρακτική στους νεοπαγανιστικούς κύκλους και τους ομοίους τους εδώ και χρόνια. Το απόσπασμα που βάζει ο Jimmy81 πλαστογραφεί την τραπεζουντιακή παράδοση, παρουσιάζοντας την Άλωση ως "προδοσία", με συμμετοχή ακόμα και του αυτοκράτορα. Όμως, η παράδοση της Τραπεζούντας καταγράφει τους βυζαντινούς ως ηρωικούς μαχητές που μισούν τους Τούρκους. Άρα, η Τραπεζούντα δεν αγνοεί την ιστορική αλήθεια:
Να αναφέρουμε και την δεύτερη απάτη, ότι τάχα ο Νοταράς ενδιαφερόταν μόνο για το χρήμα.
Έχουμε αναλύσει μία-μία τα ανυπόστατα του Ιέρακα. Δεν θα σε βοηθήσουν σε κάτι οι αναφορές σε Μέγα Αλέξανδρο για να ξεγλυστρήσεις.