Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Τι είναι δικαιοσύνη; Ποιος αποφασίζει τι είναι δίκαιο; Ο Θεός; Εγώ με τη δικαιοσύνη καμιάς θρησκείας δε συμφωνώ απολύτως.
Αφού λοιπόν η δική μου δικαιοσύνη διαφέρει απ'αυτή του Θεού, είναι η δικαιοσύνη κάτι υποκειμενικό; Κάτι που μπορεί ν'αλλάξει αναλόγως με την κρίση του εκάστοτε ερωτηθέντα; Τότε είναι μια έννοια αόριστη και ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Και αν η δικαιοσύνη είναι κάτι σταθερό και αντικειμενικό, και το τι θεωρείται δίκαιο είναι καθολικά αποδεκτό, τότε η έννοια της δικαιοσύνης είναι πάνω και από την κρίση του Θεού. Που σημαίνει ότι ο Θεός δεν είναι Θεός, αφού υποθέτω όλοι οι θρήσκοι ορίζετε το Θεό ως κάτι που είναι πάνω απ'όλα.
Κοντολογής, αν υπάρχει δικαιοσύνη, δεν υπάρχει Θεός. Και αν υπάρχει Θεός, δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Διαλέγετε και παίρνετε.
Αφού λοιπόν η δική μου δικαιοσύνη διαφέρει απ'αυτή του Θεού, είναι η δικαιοσύνη κάτι υποκειμενικό; Κάτι που μπορεί ν'αλλάξει αναλόγως με την κρίση του εκάστοτε ερωτηθέντα; Τότε είναι μια έννοια αόριστη και ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Και αν η δικαιοσύνη είναι κάτι σταθερό και αντικειμενικό, και το τι θεωρείται δίκαιο είναι καθολικά αποδεκτό, τότε η έννοια της δικαιοσύνης είναι πάνω και από την κρίση του Θεού. Που σημαίνει ότι ο Θεός δεν είναι Θεός, αφού υποθέτω όλοι οι θρήσκοι ορίζετε το Θεό ως κάτι που είναι πάνω απ'όλα.
Κοντολογής, αν υπάρχει δικαιοσύνη, δεν υπάρχει Θεός. Και αν υπάρχει Θεός, δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Διαλέγετε και παίρνετε.
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Κοντολογής αν δεν μπορείς να δώσεις αντικειμενικό ορισμό της δικαιοσύνης, δεν υπάρχει δικαιοσύνη.Εκτωρ έγραψε: ↑18 Οκτ 2023, 23:39Τι είναι δικαιοσύνη; Ποιος αποφασίζει τι είναι δίκαιο; Ο Θεός; Εγώ με τη δικαιοσύνη καμιάς θρησκείας δε συμφωνώ απολύτως.
Αφού λοιπόν η δική μου δικαιοσύνη διαφέρει απ'αυτή του Θεού, είναι η δικαιοσύνη κάτι υποκειμενικό; Κάτι που μπορεί ν'αλλάξει αναλόγως με την κρίση του εκάστοτε ερωτηθέντα; Τότε είναι μια έννοια αόριστη και ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Και αν η δικαιοσύνη είναι κάτι σταθερό και αντικειμενικό, και το τι θεωρείται δίκαιο είναι καθολικά αποδεκτό, τότε η έννοια της δικαιοσύνης είναι πάνω και από την κρίση του Θεού. Που σημαίνει ότι ο Θεός δεν είναι Θεός, αφού υποθέτω όλοι οι θρήσκοι ορίζετε το Θεό ως κάτι που είναι πάνω απ'όλα.
Κοντολογής, αν υπάρχει δικαιοσύνη, δεν υπάρχει Θεός. Και αν υπάρχει Θεός, δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Διαλέγετε και παίρνετε.
Οπότε, δεν μπαίνει καν θέμα επιλογής.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- lonelyrider
- Δημοσιεύσεις: 4294
- Εγγραφή: 28 Ιούλ 2018, 00:12
- Phorum.gr user: lonelyrider
- Τοποθεσία: Τόπος ζώντων
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Και Θεός υπάρχει και η δικαιοσύνη του είναι τέλεια. Την ημέρα της κρίσεως στην κοιλάδα του ιωσαφάτ στα Ιεροσόλυμα πού Ιωσαφάτ σημαίνει ο κύριος κρίνει δεν πρόκειται να αδικηθεί κάνεις το παραμικρό ούτε για ένα σπυρί ρύζι δεν θα αδικηθεί. ότι έκαναν οι άνθρωποι που ήταν έξω από το θέλημα του Θεού και από τις εντολές του που τα δύο προηγούμενα είναι το αγαθό και το σωστό, θα δώσουν λόγο. Η Σοφία του Θεού είναι άπειρη. Έτσι λοιπόν δεν μπορεί να αμφισβητείται η κρίση του υπέρτατου όντος που διαθέτει άπειρη Σοφία.
"Οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός, οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου." (Αποκάλυψη 3,15-16)
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Μια χαρά δύνανται να συνυπάρχουν Θεός και δικαιοσύνη. Όταν η δικαιοσύνη του Θεού είναι διαφορετική από αυτή των ανθρώπων.
ᓚᕠᗢ ᗢᕡᓗ
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Πλάτωνας Πολιτεία αλλά και άλλα έργα. Ασχολούνται με την έννοια της δικαιοσύνης. Η Πολιτεία ξεκινάει με αυτή και είναι ενδιαφέρον σε τι συμπεράσματα καταλήγει.
Σήμερα ζούμε το ανάποδο, όπου η άρχουσα τάξη είναι μερικές οικογένειες με απεριόριστο πλούτο και πιο κάτω στην πυραμίδα βρίσκονται το στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα και μετά οι πολιτικοί και άλλοι υψηλόβαθμοι κρατικοί υπάλληλοι. Σύμφωνα με το Πλάτωνα αυτή η διαστρωμάτωση οφείλεται στην έλλειψη δικαιοσύνης και συντηρείται από την έλλειψη δικαιοσύνης.
Σήμερα ζούμε το ανάποδο, όπου η άρχουσα τάξη είναι μερικές οικογένειες με απεριόριστο πλούτο και πιο κάτω στην πυραμίδα βρίσκονται το στρατιωτικό και βιομηχανικό σύμπλεγμα και μετά οι πολιτικοί και άλλοι υψηλόβαθμοι κρατικοί υπάλληλοι. Σύμφωνα με το Πλάτωνα αυτή η διαστρωμάτωση οφείλεται στην έλλειψη δικαιοσύνης και συντηρείται από την έλλειψη δικαιοσύνης.
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Η κατα Θεου δικαιωση ειναι η επαναφορα του ανθρωπου στην αρχικη του κατασταση στην κατ εικονα του Θεου κατασταση. Αυτο γινεται μονο με ιεια χαρη και τη συνσργεια του αγιου πνευματος εφοσον ο ανθρωπος μετανοησει δηλαδη μεταβαλλει το νου του ως προς τα κακως κειμενα. Προυποθεση ειναι η ταπεινωση δηλαδη η επιγνωση εκ μερους του ανθρωπου της πεπτωκοτας καταστασης του και η προθεση του να αντιστραφει μεσα απο τη συντριβη του θεληματος του που ειναι απορροια εγωιστικων πεποιθησεων και αλλαζονικης στασης ζωης. Η κοσμικη δικαιοσυνη ειναι υποκειμενικη και οχι η θεια. Ο Θεος ως καρδιογνωστης και γνωστης των βαθυτατων σκεψεων και αποκρυφων συναισθηματων εχει το κυρος να συγχωρει καθε αμαρτια ακομη και την πιο ειδεχθη εφοσον ο ανθρωπος με πραξεις αποδεχτει τον προορισμο του που ειναι η παλινορθωση του στην ουρανια βασιλεια και μαλιστα αναστημενος με το σωμα του μετα τη τελικη κριση. Για παραδειγμα ποιος μας λεει οτι ο δολοφονος πασαρης δεν θα δικαιωθει εν τελει? Μπορει να εκανε φονους αλλα ανακαλυψε τη θεια αγαπη και το θειο φως. Τα θυματα του μπορει να καταταχθηκαν κοντα στο Θεο και να προσευχονται για εκεινον. Ο Θεος αγαπαει και συγχωρει σηκωνει ολο το βαρος της αμαρτιας μας αρκει να ειμαστε ετοιμοι να τον ομοιασουμε και να τον δεχτουμε αφου κανουμε αγωνα ψυχικης και σωματικης καθαρσης
Re: Ερώτηση για τους θρήσκους: Πως ορίζεται θεολογικά η δικαιοσύνη;
Δεν γνωρίζω για τον Πάσαρη αλλά υπάρχουν εγκλήματα ιδιαιτέρως ειδεχθή. Όταν υπάρχει βασανισμός ή βιασμός ή και τα δύο. Αν γίνονταν αυτά από σατανιστές (δεν εννοώ απαραίτητα να ανήκουν σε κάποια σατανιστική οργάνωση) θα δέχονταν ο θεός σατανιστές κοντά του και τα θύματα θα προσεύχονταν γι' αυτούς;Τα θυματα του μπορει να καταταχθηκαν κοντα στο Θεο και να προσευχονται για εκεινον. Ο Θεος αγαπαει και συγχωρει σηκωνει ολο το βαρος της αμαρτιας μας αρκει να ειμαστε ετοιμοι να τον ομοιασουμε και να τον δεχτουμε αφου κανουμε αγωνα ψυχικης και σωματικης καθαρσης
Αυτοί τα κάνουν για να προσβάλουν το πρόσωπο του θεού, την δημιουργία.
Επίσης ο ιεροεξεταστής ή το θύμα του ήταν πιο κοντά στον θεό;
Το λέω γιατί έχει αναβιώσει η ιερά εξέταση.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Το τέλος εποχής θεολογικά και η θεολογία της αλληλοσυμπλήρωσης
από tanipteros » 27 Δεκ 2024, 03:15 » σε Θρησκειολογία - 2 Απαντήσεις
- 152 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
27 Δεκ 2024, 06:23
-
-
-
Νέα δημοσίευση Βορίδας αποφασίζει για τη "Δικαιοσύνη" πρίν τη "Δικαιοσύνη".
από Kauldron » 15 Νοέμ 2023, 19:43 » σε Εσωτερική Πολιτική - 3 Απαντήσεις
- 253 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Πασιφάη
15 Νοέμ 2023, 20:44
-
-
- 17 Απαντήσεις
- 613 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από micmic
14 Απρ 2025, 16:35
-
-
Νέα δημοσίευση Επιτελική δικαιοσύνη στο Κουλισταν
από Μαδουραίος » 15 Αύγ 2024, 13:13 » σε Εσωτερική Πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 197 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μαδουραίος
15 Αύγ 2024, 13:13
-