stavmanr έγραψε: ↑31 Μαρ 2019, 22:53
Η αναφορά σε "ηθικό δικαίωμα" είναι μία αοριστόλογη αναφορά που αφορά το πώς αντιλαμβάνεται καθένας το ηθικό και το σωστό. Αν τα δικαιώματα ήταν ηθικά, τότε κάθε άνθρωπος θα είχε τα δικαιώματα που υπαγορεύει η προσωπική του ηθική.
Συμφωνείς ή διαφωνείς;
Πολύ σωστά και είναι ηθική επιταγή το δικαίωμα σε αόριστη διατύπωση (επίτηδες) και όχι δεν είναι υποκειμενικά διότι υπάρχει τρόπος απόδειξης της καθολικότητας τους. Επομένως μένει πως θα ερνηνευτεί για να εφαρμοστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βολεύει όλους τους πολίτες και θέτοντας του κάποια όρια τα οποία μπαίνουν εξαιτίας της πρόσκρουσης του με άλλα δικαιώματα. Η διατύπωση του εργατικού δικαιώματος είναι αυτή
(1) Everyone has the right to work, to free choice of employment, to just and favourable conditions of work and to protection against unemployment.
Το protection against unemployment μένει να δούμε πως θα ερμηνευτεί. Αν το κράτος ανάγκαζε κάποιον επιχειρηματία να πάρει ελέω φιλανθρωπίας έναν μακροχρόνιο άνεργο, ενώ για τον ίδιο δεν του κάνει, αντιλαμβάνεσαι πως το κράτος καταπατά το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής προσωπικού του επιχειρηματία. Επομένως δεν θα μπορούσε να αναγκάσει κάποιον να προσλάβει κάποιον άλλο για δουλειά, δεν γίνεται λοιπόν να του βρει του άνεργου δουλειά με την έννοια του τετελεσμένου και κατηγορηματικού γεγονότος διότι υπάρχουν κάποια όρια. Όμως, αυτό δεν εμποδίζει τον ΟΑΕΔ να μαζεύει αγγελίες, να συνεργάζεται με επιχειρηματίες που οι ίδιοι ελεύθερα επέλεξαν αυτή τη συνεργασία μαζί του κλπ και να προτείνει θέσεις εργασίας στον υποψήφιο άνεργο που ζητά βοήθεια, ακόμα και να δίνει συστατικές επιστολές αν και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις για να το κάνει. Εννοείται πως την τελική επιλογή την έχει ελεύθερα ο εργοδότης και δεν υπάρχει υποχρέωση από αυτόν. Μέχρι να βρεθεί εργασία και κάποιος να τον δεχθεί μπορεί ο ΟΑΕΔ να δίνει ένα επίδομα βοήθειας που εκπορεύεται από την ύπαρξη αυτού του δικαιώματος (στα πλαίσια της αξιοπρέπειας που τα προβλέπει). Έτσι λειτουργεί ο Γερμανικός ΟΑΕΔ όπως είπα, στέλνει 10 θέσεις στον εργαζόμενο που πιστεύει ότι του ταιριάζουν και του λέει επέλεξε ποιες και πόσες θες, αν δεν του κάνει καμία του επαναπροτείνουν άλλες δέκα κλπ. Δηλαδή, τον βοηθά στην αναζήτηση και στην προστασία της αξιοπρέπειας του. Ως προς αυτό το θέμα λοιπόν υπάρχουν κάποιοι βαθμοί έτσι πχ σε μια χώρα ο ΟΑΕΔ να είναι μόνο εκπαιδευτικά σεμινάρια για δεξιότητες, σε μια άλλη μπορεί να έχει μαθητείες και σε μια άλλη μαζί με όλα αυτά να έχει και το παραπάνω σύστημα που περιέγραψα (προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες) επομένως ο τρίτος ΟΑΕΔ είναι πιο κοντά στην πραγμάτωση αυτού του δικαιώματος. Δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρχουν αγορές δομημένες κατά τέτοιο τρόπο και οικονομικά συστήματα τέτοια που να επιτρέπουν μια ακόμα μεγαλύτερου βαθμού εφαρμογή του η ακόμα και την αχρηστία του δικαιώματος αυτού (κόσμος που η αγορά εργασίας θα είναι αυτοματοποιημένη με μηχανές και δεν θα χρειάζεται να δουλεύουμε).
Το protection against unemployment δεν έχει μόνο τη σημασία να προστατέψει τους πολίτες από την ανεργία στο βαθμό που μπορεί να επέμβει για να το κάνει (όπως περιέγραψα και προηγουμένως) αλλά να προστατέψει και τους ήδη εργαζόμενους πολίτες απο την ανεργία (αμυντικός χαρακτήρας). Έχει δηλαδή πολλαπλές ερμηνείες και εφαρμογές.
Εν κατακλείδι, δεδομένου της ύπαρξης των άλλων δικαιωμάτων και της μορφής οργάνωσης της αγοράς και της κοινωνίας στην παρούσα συγκυρία, το δικαίωμα για την προστασία από την ανεργία μεταφράζεται κατ'αυτό τον τρόπο που μεταφράζεται σήμερα χωρίς να αποκλείεται αν στο μέλλον το επιτρέψουν οι συνθήκες να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερο βαθμό εφόσον θεωρούμε πως ως ηθικά σωστό θα είναι πάντα ηθικά σωστό διαχρονικά και θα έχει συνεχή διάρκεια.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.