Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
sharp
Δημοσιεύσεις: 27659
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 06 Μάιος 2020, 19:03

NKVD_SMERSH έγραψε:
05 Μάιος 2020, 20:46
Δεν είναι κακό.

Κάθε Κρατικοποίηση και Βίαια Εθνικοποίηση είναι αποδεκτή.
Ε βέβαια, έχουμε αλησμόνητες εμπειρίες από τη συναλλαγή μας με το Δημόσιο. :lol:

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7909
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 19:12

Dwarven Blacksmith έγραψε:
06 Μάιος 2020, 16:01
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 13:53
lafkiotis έγραψε:
06 Μάιος 2020, 13:25
Αλλο να κρατικοποιηθεις, αλλα να αποζημιωθεις απο το κρατος?
Το νήμα μιλάει για κρατικοποίηση, όχι για αποζημίωση. Προβλέψεις για να ξεπεράσει ομαλά την κρίση, ας υπάρξουν. Όπως για όλους. Κρατικοποίηση, όμως, γιατί;
Μα η κρατικοποιηση σ αυτή την περιπτωση είναι αποζημίωση για την οποία λαμβάνεις μελλοντικές εγγυήσεις. Εσύ δε θα κερδίσεις τίποτα αν σε κρατικοποιησουν, ίσα ίσα θα χάσεις τον έλεγχο της επιχείρησης σου.
Θεωρητικά ναι, στη πράξη υπάρχουν και τα παραδείγματα τύπου Σάλλα που είχε τη κρατική αποζημίωση και τον εταιρικό έλεγχο
στα χέρια του, ταυτόχρονα. Χώρια το γεγονός ότι αν έχεις μετοχή που αξίζει 1 ευρώ και έρθει το κράτος να σου δώσει 5 για να την
αποκτήσει, δε θεωρείσαι ριγμένος.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7909
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 06 Μάιος 2020, 19:20

Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα,
γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις
κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική
αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.

Άβαταρ μέλους
sloopy
Δημοσιεύσεις: 1011
Εγγραφή: 06 Δεκ 2019, 14:34
Τοποθεσία: Οπου ναναι :)

Re: Στα πρόθυρα της κρατικοποίησης η Aegean Airlines - O μεγάλος ασθενής του ιδιωτικού τομέα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sloopy » 06 Μάιος 2020, 19:53

Όπως με τα τραίνα στην Αγγλία. Τα πήρανε κούκλα, τα φαληρίσανε τώρα τα παίρνει πάλι το κράτος να τα ξεβαλτώσει και να τους τα ξαναδώσει κούκλες.
Hang on sloopy :smt023

Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18327
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli » 06 Μάιος 2020, 20:37

Oυτε ένα κρατικό ευρώ στην Aegean. Οι αερογραμμές δεν αποτελούν στρατηγικό τομέα για την χώρα. Διαχρονικά άλλωστε, ανεμομαζωματα-ανεμοσκορπισματα είναι αυτές διεθνώς (και ο Βασιλάκης στην autoHellas νομίζω έκανε παντα λίγο μαγείρεμα ως προς τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιευει η εταιρεία). Προτιμότερο είναι, τα όποια κρατικά χρήματα στήριξης είναι να πέσουν για τις μεταφορές, να πάνε στην ακτοπλοΐα.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 20:41

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 13:15
Να κρατικοποιηθούν τότε, παιδιά, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. Και η αλυσίδα που εργάζομαι. Όλοι κλείσαμε με κρατική απόφαση. Γιατί επομένως να μην κρατικοποιηθούμε όλοι;

Στο πηγάδι κατουρήσαμε;
Γιατί η κοινωνία δεν χρειάζεται άλλη μία αλυσίδα φαγητού. Αντίθετα, χρειάζεται έναν αερομεταφορέα. Αν κλείσει ένα εστιατόρια, θα ανοίξει ένα άλλο μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Αν κλείσει μία αεροπορική εταιρεία, δύσκολα θα εμφανισθεί άλλος να πάρει την θέση της. Ουσιαστικά, αν γίνει κρατικοποίηση, το Κράτος έρχεται και αγοράζει μία εταιρεία, επειδή την χρειάζεται. Είναι δυσνόητο αυτό;
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 06 Μάιος 2020, 20:45

Maspoli έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:37
Oυτε ένα κρατικό ευρώ στην Aegean. Οι αερογραμμές δεν αποτελούν στρατηγικό τομέα για την χώρα. Διαχρονικά άλλωστε, ανεμομαζωματα-ανεμοσκορπισματα είναι αυτές διεθνώς (και ο Βασιλάκης στην autoHellas νομίζω έκανε παντα λίγο μαγείρεμα ως προς τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιευει η εταιρεία). Προτιμότερο είναι, τα όποια κρατικά χρήματα στήριξης είναι να πέσουν για τις μεταφορές, να πάνε στην ακτοπλοΐα.
Σωστό αυτό. Σε μία χώρα που ένα σημαντικό μέρος του ΑΕΠ εξαρτάται από τον τουρισμό, οι αεροπορικές δεν έχουν ρόλο. Θα φέρνουμε τους τουρίστες με τα καράβια. Πόσο θέλει ένα καράβι για να έρθει από την Γαλλία?

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 20:49

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα, γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Σαν πόσες αεροπορικές εταιρείες νομίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στην Ελλάδα; Οι αεροπορικές εταιρείες απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, που σημαίνει τεράστιες απαιτήσεις εσόδων. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο;

Πάντως, υπάρχει άλλη μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, η Ellinair. Εχει 7 αεροπλάνα

Οσο γιά το κρατικοδίαιτη, από που προκύπτει αυτό; Είναι κυβερνητικοί ή δημόσιοι υπάλληλοι οι επιβάτες;
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 06 Μάιος 2020, 20:50

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:41
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 13:15
Να κρατικοποιηθούν τότε, παιδιά, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. Και η αλυσίδα που εργάζομαι. Όλοι κλείσαμε με κρατική απόφαση. Γιατί επομένως να μην κρατικοποιηθούμε όλοι;

Στο πηγάδι κατουρήσαμε;
Γιατί η κοινωνία δεν χρειάζεται άλλη μία αλυσίδα φαγητού. Αντίθετα, χρειάζεται έναν αερομεταφορέα. Αν κλείσει ένα εστιατόρια, θα ανοίξει ένα άλλο μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Αν κλείσει μία αεροπορική εταιρεία, δύσκολα θα εμφανισθεί άλλος να πάρει την θέση της. Ουσιαστικά, αν γίνει κρατικοποίηση, το Κράτος έρχεται και αγοράζει μία εταιρεία, επειδή την χρειάζεται. Είναι δυσνόητο αυτό;
Δε νομίζεις όμως ότι θα πρέπει να τεθούν κάποιοι κανόνες; Γιατί οι κρατικοποιήσεις/αποκρατικοποιήσεις γίνονται πάντα αφορμή για παιχνίδια και κερδοσκοπία. Θέλω να πω, να οριστεί συνταγματικά τι πρέπει να είναι κρατικό και τι όχι και να είναι υποχρεωτικό να μένει πάντα έτσι.

Άβαταρ μέλους
Maspoli
Δημοσιεύσεις: 18327
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 23:10

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maspoli » 06 Μάιος 2020, 20:51

Hector Buas έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:45

Σωστό αυτό. Σε μία χώρα που ένα σημαντικό μέρος του ΑΕΠ εξαρτάται από τον τουρισμό, οι αεροπορικές δεν έχουν ρόλο. Θα φέρνουμε τους τουρίστες με τα καράβια. Πόσο θέλει ένα καράβι για να έρθει από την Γαλλία?
Οι αεροπορικές έχουν λόγο. Το να υπάρχει "εθνική" αεροπορική εταιρεία δεν έχει στρατηγικό ρόλο. Οι τουρίστες μια χαρά έρχονταν, έρχονται και θα έρχονται και με ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 06 Μάιος 2020, 20:51

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:49
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα, γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Σαν πόσες αεροπορικές εταιρείες νομίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν στην Ελλάδα; Οι αεροπορικές εταιρείες απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, που σημαίνει τεράστιες απαιτήσεις εσόδων. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν το ΚΤΕΥΛ και να έχει ο καθ'ένας το δικό του αεροπλάνο;

Πάντως, υπάρχει άλλη μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, η Ellinair. Εχει 7 αεροπλάνα
Σε αυτό δεν έχεις άδικο. Χρειάζεται μεγάλη και ευρεία συζήτηση επί του θέματος.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 06 Μάιος 2020, 20:55

Maspoli έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:51
...
Οι αεροπορικές έχουν λόγο. Το να υπάρχει "εθνική" αεροπορική εταιρεία δεν έχει στρατηγικό ρόλο. Οι τουρίστες μια χαρά έρχονταν, έρχονται και θα έρχονται και με ξένες αεροπορικές εταιρείες.
Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες δεν είναι "καλοπροαίρετα" ιδρύματα. Το αντίθετο. Μπορείς εύκολα να βρείς στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις εκβαστικές τακτικές ξένης μεγάλης αεροπορικής εταιρείας σχετικά με την πραγματοποίηση δρομολογίων στα Ελληνικά νησιά...

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 06 Μάιος 2020, 20:56

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 20:41
ΟΥΤΙΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 13:15
Να κρατικοποιηθούν τότε, παιδιά, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. Και η αλυσίδα που εργάζομαι. Όλοι κλείσαμε με κρατική απόφαση. Γιατί επομένως να μην κρατικοποιηθούμε όλοι;

Στο πηγάδι κατουρήσαμε;
Γιατί η κοινωνία δεν χρειάζεται άλλη μία αλυσίδα φαγητού. Αντίθετα, χρειάζεται έναν αερομεταφορέα. Αν κλείσει ένα εστιατόρια, θα ανοίξει ένα άλλο μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Αν κλείσει μία αεροπορική εταιρεία, δύσκολα θα εμφανισθεί άλλος να πάρει την θέση της. Ουσιαστικά, αν γίνει κρατικοποίηση, το Κράτος έρχεται και αγοράζει μία εταιρεία, επειδή την χρειάζεται. Είναι δυσνόητο αυτό;
Τουλάχιστον ξεφύγαμε από το επιχείρημα ότι αφού οι πτήσεις διεκόπησαν με κρατική εντολή το κράτος θα πρέπει και να τους κρατικοποιήσει.

Τώρα, σχετικά με την τοποθέτηση σου, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί δύσκολα θα εμφανιστεί μια άλλη να εξυπηρετήσει την αεροπορική σύνδεση μιας εκ των τουριστικότερων προορισμών του κόσμου μετά το υποθετικό κλείσιμο της εν λόγω εταιρείας. Και, εν πάση περιπτώσει, μου λες ότι το περίφημο αόρατο χέρι της αγοράς, δεν λειτουργεί;

Αυτό θες να μου πεις, σύντροφε;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 06 Μάιος 2020, 20:57

stella έγραψε:
05 Μάιος 2020, 20:47
Εικόνα
Τι υποτίθεται δείχνει αυτό το διάγραμμα; Οτι οι μέτοχοι τής Aegean επί 9 χρόνια δεν πήραν μέρισμα; Οτι το 60% των κερδών έμεινε μέσα στην εταιρεία; Κάτι άλλο;
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 06 Μάιος 2020, 20:58

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 19:20
Πάντως, βλέπουμε ότι έχουμε γεμίσει επιχειρήσεις που είναι too big to fail, τη μία κάποια αεροπορική, την άλλη κάποια τράπεζα,
γενικά εμφανίζεται πάντοτε η περίπτωση μίας επιχείρησης που πρέπει να διασωθεί γιατί θα μείνουμε χωρίς αεροπλάνα,καταθέσεις
κλπ. Εν ολίγοις η οικονομία μας τείνει να γίνει ολιγοπωλιακή και κρατικοδίαιτη, κάτι που μεταξύ μας αποτελεί και μία πολύ βασική
αιτία πρόκλησης της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εδω και 10 χρόνια. Αν όχι της πρόκλησης, της διαιώνισης σίγουρα.
Αυτό που περιγράφεις είναι μάλλον φαινόμενο γήρανσης του συστήματος.

Πάντως οι τράπεζες είναι η καρδιά της οικονομίας και δεν μπορείς να ρισκάρεις με την πιθανότητα ντόμινο. Θυμάμαι πάντως ότι ο Ρουμπινί είχε προτείνει το σπάσιμο των υπερβολικά μεγάλων τραπεζών σε μικρότερες με την αιτιολογία ότι είναι αδύνατον να κάνουν διαχείριση ρίσκου.

Αντιθέτως, το κλείσιμο μιας αεροπορικής εταιρείας δεν θα φέρει κανέναν Αρμαγεδδώνα. Με αστερίσκο αυτό, γιατί τις τελευταίες δεκαετίες πολλές πολυεθνικές επενδύουν σημαντικό μέρος των κεφαλαίων τους σε μοχλευμένα χρηματοοικονομικά προϊόντα (αέρας κοπανιστός) και επομένως μπορεί να δημιουργήσουν και αυτές dent στο πλέγμα του παγκόσμιου τραπεζικού δικτύου, αν και με μικρότερες πιθανότητες.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών