seismic1 έγραψε: ↑10 Μάιος 2024, 19:26
Όλα δημιουργούνται άμεσα ούφο από την στιγμή που έχεις πάκτωση κάτω στον συνδετήριο δοκό.
Όμως δύο είναι οι βασικές δυνάμεις. Επιτάχυνση - Αδράνεια ίσες και αντίθετες σημαίνει
ΡΟΠΗ η ροπή τείνει να γυρίσει σαν την σβούρα την κατασκευή, όμως το έδαφος και η συνδετήριος δοκός αντιδρά στην ροπή και δημιουργείτε η κάμψη στο τοίχωμα λόγο παραμόρφωσης και ελαστικότητας.
Η ροπή έχει κυκλική φορά και ότι ανεβαίνει την ίδια στιγμή κατεβαίνει.
Η ροπή αρχίζει από την βάση και ανεβαίνει και ανεβαίνοντας μεγαλώνει. Δεν αρχίζει από το δώμα να κατεβαίνει πριν ανέβει. Και ανεβαίνει και κατεβαίνει αλλά μεγαλώνει στο ανέβασμα . Όμως υπάρχει η ελαστικότητα και η παραμόρφωση που δημιουργεί την κάμψη.
Χωρίς ροπή δεν υπάρχει κάμψη. Ροπή και τέμνουσα υπάρχει. Η κάμψη, ο εφελκυσμός και η θλίψη στα τοιχώματα είναι παράγωγα της ροπής προερχόμενη από δράση αντίδραση απόσταση.
Με το ζόρι πας να αντιστρέψεις την κοινή λογική επειδή δεν ταιριάζει στο παραμυθάκι σου!
Η καμπτική παραμόρφωση αρχίζει άμεσα από το δώμα με την παραλαβή της τέμνουσας και αθροιστικά αυξάνεται κατεβαίνοντας.
Πως είναι δυνατόν να παραληφθεί η τέμνουσα χωρίς καμπτική παραμόρφωση;
Η καθεαυτή παραλαβή της τέμνουσας Θλίβει τη μια παρειά και εφελκύει την άλλη. Δημιουργεί καμψη!
Άλλο πράγμα η ανατροπή ενός κτιρίου και άλλο πράγμα η κάμψη. Μήλα και πορτοκάλια...
Ακρίβως τα αντίθετα από ότι λέει η διεστραμμένη λογική σου. Όταν ανατραπεί ένα κτίριο εκμηδενίζεται η καμπτική παραμόρφωση στις παρειές του τοιχώματος.
Την καθοδική δύναμη της ροπής αυτό που ονομάζεις θλίψη την κατεβάζει η διαγώνιος του τοιχώματος και την ανοδική δύναμη αυτή που ονομάζεται εφελκυσμό την παραλαμβάνει ο τένοντας από το δώμα και σταματά την ροπή στέλνοντάς την μέσα στο έδαφος. Μην είσαι χαζός. Την ροπή την σταματάω από το δώμα με τον τένοντα που συνδέεται με το έδαφος. Η ροπή σε εσάς κατεβαίνει στην βάση - στον πόδα. Εμένα μόνο η καθοδική δύναμη κατεβαίνει ενώ την ανοδική την παραλαμβάνω από το δώμα Η διαφορά είναι ότι στην δική μου περίπτωση έχουμε στο σκυρόδεμα θλίψη στον πόδα και θλίψη στο δώμα. Σε εσάς υπάρχει θλίψη από την μία μεριά του πόδα και εφελκυσμός από την άλλη παρειά του πόδα.
Αυτό κάνει την διαφορά. Το δικό μου σκυρόδεμα δεν εφελκύεται ποτέ μόνο θλίβεται πάνω κάτω. Αντέχει την θλίψη οπότε όλα μια χαρά. Εσείς σαν ούφο που είσαστε το καταπονείτε με διάτμηση στην διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα την οποία δεν αντέχει και αφήνει γρήγορα το πνεύμα του το σκυρόδεμα επικάλυψης και χαλάει η συνεργασία σκυροδέματος χάλυβα και ξάπλα η κατασκευή.
Τον καμπτικό εφελκυσμό ΔΕΝ μπορείς να τον αποτρεψεις. Θα έπρεπε να ασκήσεις τεράστια θλιπτική δύναμη. Θα έπρπεπε να συρρικνώσεις το σκυρόδεμα όσο εφελκύεται η ακραία ίνα του τοιχώματος. Είναι αδύνατον...
Συνεπώς έχεις απόλυτη ανάγκη και εσύ το συμβατικό οπλισμό και τη συνεργασία σκυροδέματος χάλυβα.....
....και ακόμα περισσότερο ασκείς καταστροφική θλίψη που μειώνει δραματικά τη φέρουσα ικανότητα του τοιχώματος.
ΣΚΑΤΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ
Ρε άχρηστοι πως βάζετε δύο υλικά να συνεργαστούν με την συνάφεια όταν οι προδιαγραφές τους στην ελαστικότητα, στο τράβηγμα και την θλίψη διαφέρει?
Σίγουρη αστοχία του σκυροδέματος. Από διάτμηση σπάει το σκυρόδεμα στον πόδα ούφο Όχι από θλίψη.
Το επαρκες μήκος αγκύρωσης ώστε να εξασφαλίζεται η συνεργασία χάλυβα σκ/τος και συνεπώς η κοινή παραμόρφωση είναι πραγματικά το πιο καλά μελετημένo κομμάτι της μηχανικής τα τελευταία 150 χρόνια.
Το πρώτο πράγμα που ελέγχουμε σε μια οικοδομή είναι αν υπάρχει το επαρκές μήκος αγκύρωσης του οπλισμού, βάσει μελέτης, ώστε εξασφαλίζεται η συνεργασία χάλυβα/σκυροδέματος.
Χωρίς επαρκές μήκος αγκύρωσης, όντως δεν υπάρχει συνεργασία, και παραμορφώνονται ανεξάρτητα (όπως στο ηλίθιο πείραμά σου).
Με επαρκές μήκος αγκύρωσης εξασφαλίζεται η συνεργασία και η κοινή παραμόρφωση.