ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑06 Μαρ 2019, 22:48
Περί Θεοπνευστίας. Από τον αείμνηστο Ρωμανίδη.
https://www.oodegr.com/oode/grafi/genik ... afhs_1.htmΗ Αγία Γραφή δεν είναι θεόπνευστη, με την έννοια ότι την έχει γράψει ο Θεός. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία, όπως πιστεύουν οι Μουσουλμάνοι για το Κοράνιο και οι Φράγκοι για την Αγία Γραφή στην Δύση. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία. Δηλαδή, η κατά γράμμα θεοπνευστία ποτέ δεν έγινε αποδεκτή από κανέναν Ορθόδοξο όσο συντηρητικός και αν ήταν. Δεν υπάρχει τέτοια θεοπνευστία σε μας.
Έπειτα η θεοπνευστία της Αγίας Γραφής δεν συνδέεται με το αλάθητο από πλευράς επιστήμης. Η Αγία Γραφή δεν είναι ένα επιστημονικό βιβλίο που έχει σκοπό να κάνη επιστήμη. Άλλωστε, υπάρχει διαφορά μεταξύ Ακτίστου αληθείας και κτιστής. Στην πατερική διδασκαλία γίνεται λόγος για την διπλή αλήθεια, κτιστή και άκτιστη. Δηλαδή, άλλο είναι η θεολογική εμπειρική αλήθεια και άλλο είναι η επιστημονική αλήθεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει μία και ενιαία αλήθεια.
Εκεί που η Αγία Γραφή είναι αλάθητη και οδηγός στην ζωή των ανθρώπων είναι στα θέματα περί καθάρσεως, φωτισμού και Θεώσεως, που η θέωση είναι το θεμέλιο των γνώσεων του Θεού που είχαν οι Προφήτες, οι Απόστολοι και οι Άγιοι της Εκκλησίας».
Η κοσμολογία της Αγίας Γραφής είναι ειλημμένη από τις γνώσεις της εποχής εκείνης. Δηλαδή, μέσα στην Αγία Γραφή, περιλαμβάνονται γεγονότα που δεν αποτελούν μέρος της πίστεως. Ακόμη, η Αγία Γραφή δεν κάνει επιστήμη.
Μετά υπάρχει κοσμολογία της Παλαιάς Διαθήκης. Όταν η Παλαιά Διαθήκη μιλάη για το στερέωμα, αυτή είναι Βαβυλωνιακή κοσμολογία. Εκείνα τα χρόνια οι λαοί της Μέσης Ανατολής βλέπανε ότι ανοίγουν ένα πηγάδι, βρίσκουν νερό κάτω, βλέπουν ότι από τον ουρανό πέφτει βροχή και γίνονται κατακλυσμοί πολλές φορές. Και, αν διάβασης τους ψαλμούς προσεκτικά, θα δης ότι υπάρχουν αποθήκες επάνω στον ουρανό και ανοίγεις την πόρτα σαν το ντουζ δηλαδή και πέφτει νερό. Οπότε, φαντάσθηκαν την δημιουργία ότι στην αρχή υπήρχε ο Θεός, εδημιούργησε το στερέωμα και υπήρχε η γη εν μέσω των υδάτων κλπ. Και μετά ανήρτησε το στερέωμα, ώστε να βαστάση τα νερά από πάνω και έχουμε την γη να βαστάη κάτω το νερό και εμείς είμαστε στην μέση και ζούμε μεταξύ των υδάτων. Αυτή είναι η κοσμολογία της Παλαιάς Διαθήκης. Τι σχέση έχει αυτό με την πραγματικότητα; Οπότε, αν πούμε ότι η Αγία Γραφή είναι θεόπνευστη κατά γράμμα, αυτό είναι πλέον βλακεία. Όποιοι τα προωθούσαν αυτά τα παλιά χρόνια, κάτι μεγάλοι της «απολογητικής», είναι σκέτη βλακεία.
Δεν έχω κάποια ένσταση στον τρόπο που τα βλέπει ο ρωμανιδης. Κάνει απόπειρα να θέσει την ερμηνεία στην σύγχρονη εποχή υπό την ορθόδοξη νεοδογματικη.
Ωστόσο,αξιοσημείωτη είναι η αναφορά πως τα προωθούσαν κάτι μεγάλοι της απολογητικής Παλιά.
Δεν είναι βλακεία.Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται λάθος.
Δεδομένου πως ο τρόπος ζωής και τα πράγματα ήταν πιο αυστηρά οι έννοιες τις θεόπνευστιας και άλλων δογμάτων ηταν αυτονόητο πως δεν μπορούσες να πεις τίποτα και το όλο θέμα ήταν στάνταρ χωρις πολλά πολλά.
Η εκκλησία και η παράδοση έπαιζαν πιο πολυ ρολο στην καθημερινότητα απ ότι σήμερα.
Ήταν περισσότερο από αναγκαίο να εκσυγχρονιστεί κατά καποιο τρόπο ο τρόπος και η ερμηνεία.
Ότι έκαναν οι καθολικοί χρόνια πριν το ακολουθείτε εσείς με την σειρά σας.
Θα έρθει η μέρα που οι εκκλησίες και τα δόγματα θα κάνουν"χωρο" για να χωρέσουν και τους ομοφυλόφιλους εντός.
Χωρίς να υπάρξει κάποιου είδους "αλλαγή" στις γραφές. Πάρα διαφορετική ερμηνεία.