Ποιός μπορεί να κρίνει;

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 27216
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 18 Ιουν 2018, 18:45

ΓΑΛΗ έγραψε:
18 Ιουν 2018, 18:37
Εγώ έχω μόνον μια απορία, που αν και την έχω διατυπώσει αρκετές φορές, δεν έχω πάρει απάντηση.

Ποια η διαφορά μεταξύ πολιτικού (κομματικού) και θρησκευτικού δόγματος;
Υπάρχει 3ο και είναι το στρατηγικό δόγμα: Μέχρι πρότινος ο εχθρός ήταν από τον Βορρά. Το δόγμα τώρα είναι εξ ανατολών.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF ... E%BC%CE%B1

https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B4%C ... E%BC%CE%B1

Θεωρείς κάτι σαν δεδομένο/μη χρήζον αποδείξεων και επάνω του στηρίζεις ότι γουστάρεις.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 6672
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall » 18 Ιουν 2018, 19:00

Θα προσπαθήσω να μείνω λίγο στα πιο ουσιαστικά
mrx0 έγραψε:
17 Ιουν 2018, 03:33
Επίσης, να διευκρινήσω και το εξής : το τι καταλαβαίνεις διαβάζοντας την χ γραφή (Β) εμπεριέχεται στο τι κρίση/άποψη (Γ) διαμορφώνεις όταν διαβάζεις την χ γραφή ! Δηλ. δεν γίνεται να έχεις το (Γ) χωρίς να έχεις πρώτα το (Β).
Δε νομίζω πως είναι απαραίτητο αυτό, μπορεί να μη διαμορφώνεις άποψη κατά τη μελέτη ενός κειμένου, αλλά να κάνεις διάφορες υποθέσεις σχετικά, suspended judgement που λένε κι οι εγγλέζοι.

https://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_of_judgment
Καμία αντίρρηση αλλά η όλη συζήτηση ξεκίνησε από την περίπτωση της διαμορφωμένης άποψης/κρίσης για ένα κείμενο και όχι για την εκ του μηδενός και για πρώτη φορά μελέτη του.

mrx0 έγραψε:
17 Ιουν 2018, 03:33
Επίσης, επειδή βλέπω όλους τους αντιλόγους να κρύβονται πίσω από τα πολύπλοκα δογματικά ζητήματα, οι κρίσεις στις οποίες αναφερόμαστε δεν έχουν να κάνουν με την θεολογική δογματική

δηλ. με τις υπόστασεις του θείου και με την μεταξύ τους αλληλεπίδραση / εκπορευση και τα ρέστα.

Εχουν να κάνουν με πολύ πιο πεζά ζητήματα απλής κατανόησης κειμένου η οποία, για να ρίξω κι εγώ την βολή μου, από την μεριά του αντιλόγου διατηρεί μια υποκριτική ματιά η οποία συνοψίζεται στο εξής :

"Αν συμφωνήσεις με την γραφή τότε καταλαβαίνεις και δεν σου ζητάμε προαπαιτούμενα, αν όμως τολμήσεις και διαφωνήσεις με την γραφή τότε θα σου πούμε πως δεν έχεις τα προαπαιτούμενα που χρειάζονται για να κατανοήσεις και να διαφωνήσεις και τα οποία αν θα συμφωνούσες δεν θα στα ζητάγαμε ποτέ"

Αυτό, στην βάση του αντικειμενισμού, δεν είναι αποδεκτό ! ή τα γνωστικά προαπαιτούμενα θα ζητιούνται και όταν συμφωνείς με την χ γραφή ή δεν θα ζητιούνται και μάλιστα μόνο όταν διαφωνείς με αυτήν.
Ναι, έτσι συνήθως συμβαίνει, παντού όμως, όχι μόνο στις θρησκείες, αλλά και στην επιστήμη ή τη φιλοσοφία, είναι μια πολεμική που χρησιμοποιείται κατά κόρον. Του Χρήστου Τσόλκα για παράδειγμα, αν τον ξέρεις, ο οποίος καταρρίπτει τη θεωρία της σχετικότητας, έτσι του είπανε εν τέλει, πως δεν κατέχει το αντικείμενο, πως δεν καταλαβαίνει, δεν έχει τις γνώσεις που απαιτούνται για να κάνει κριτική, και τον στείλανε στο καλό. Κάτι τέτοιο σηματοδοτεί και τον τερματισμό των συζητήσεων, με ένα "δεν καταλαβαίνεις, πιάσε διάβασε και όταν πλέον καταλάβεις κάτι, εδώ είμαστε για να τα ξανασυζητήσουμε, αν και στην περίπτωση σου, δε νομίζω πως θα συμβεί αυτό, γιατί είσαι ηλίθιος". Αλλά βέβαια, αυτά τα πράγματα δεν είναι και τόσο ευχάριστα ή ωραία, θα πρέπει να υπάρχει κάποιος τρόπος να συνεχιστούν οι συζητήσεις χωρίς τέτοια.

Εδώ θα διαφωνήσω ! Στην επιστήμη δεν συμβαίνει αυτό και ούτε και με τον Τσόλκα συμβαίνει αυτό και στο λέω ως επί μακρόν συζητητης με τον Τσόλκα. Καταρχάς αν συνέβαινε διαχρονικά αυτό με την επιστήμη, τότε η τελευταία θα είχε μια παρόμοια δογματική κατάληξη με την Θεολογία, δηλ. την μη αλλαγή και την μη τροποποίηση και αναθεώρηση.
Ουδείς και ποτέ δεν είπε στον Τσόλκα και μάλιστα πριν καν εκκινήσει η συζήτηση, ότι δεν είναι σε θέση κι ότι δεν έχει τα προαπαιτούμενα για να διατυπώσει την χ επιστημονική κρίση, αλλά το αντίστροφο :
Σε κάθε περίπτωση με τον Τσόλκα η συζήτηση εκκινούσε κανονικότατα κι όταν στον Τσόλκα τίθονταν επιστημονικοί ισχυρισμοί που ο τελευταίος δεν μπορούσε να καταρρίψει τότε ο Τσόλκας ήταν αυτός χρησιμοπούσε κατά κόρον την περι ου ο λόγος τακτική, περί του ποιος έχει τα επιστημονικά προαπαιτούμενα, ποιος είναι ηλίθιος κλπ.

Επίσης πουθενά σε αυτό που γράφεις, δεν λαμβάνεις υπόψη σου πως το "ποιος μπορεί να κρίνει ?" το εξετάζουμε στα πλαίσια ενός φόρουμ και όχι στα πλάισια κάποιου παγκοσμίου εμβέλειας και ειδίκευσης, βήματος !

Τέλος, ακόμη και αν αυτή η τακτική που επισημαίνω διαφωνώντας με αυτήν, γινόταν στις επιστημονικές συζητήσεις στο φόρουμ όπως λες, αυτό δεν θα ήταν αντίλογος για να άρρεις τον υποκειμενισμό της, ή για να μπούμε σε τακτικές αντιποίνων, δηλ. η τακτική αυτή θα ήταν κακή και δείγμα υποκειμενισμού, ακόμα κι αν συνέβαινε και στην επιστήμη !

Η τακτική : "προαπαιτούμενα χρειάζεσαι μόνο αν διαφωνήσεις και όχι αν συμφωνήσεις με το χ" είναι άκυρη και δείγμα υποκειμενισμού, σε κάθε περίπτωση όπου κι αν αυτή γίνεται !
Αν συμφωνήσουμε τα προαπαιτούμενα να προ-κρίνουν τα πάντα, τότε κάποιος που δεν τα έχει, δεν μπορεί ούτε να συμφωνήσει και να αποδεχτεί το χ, αλλά ούτε και να διαφωνήσει και να μην αποδεχτεί το χ !
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70741
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 18 Ιουν 2018, 19:19

Nandros έγραψε:
18 Ιουν 2018, 18:45
ΓΑΛΗ έγραψε:
18 Ιουν 2018, 18:37
Εγώ έχω μόνον μια απορία, που αν και την έχω διατυπώσει αρκετές φορές, δεν έχω πάρει απάντηση.

Ποια η διαφορά μεταξύ πολιτικού (κομματικού) και θρησκευτικού δόγματος;
Υπάρχει 3ο και είναι το στρατηγικό δόγμα: Μέχρι πρότινος ο εχθρός ήταν από τον Βορρά. Το δόγμα τώρα είναι εξ ανατολών.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF ... E%BC%CE%B1

https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B4%C ... E%BC%CE%B1

Θεωρείς κάτι σαν δεδομένο/μη χρήζον αποδείξεων και επάνω του στηρίζεις ότι γουστάρεις.
.
Νάνδρε, έχεις δίκιο αλλά νομίζω ότι το εκάστοτε στρατηγικό δόγμα έχει κάποια στοιχειώδη ορθολογικά στοιχεία, πολύ πιο συγκεκριμένα, που αν μη τι άλλο, προσφέρουν δυνατότητα αξιολόγησης και κρίσεως. Εννοώ ότι όταν λέμε "εχθρός από τον Βορρά" ή "εχθρός από την Ανατολή" εννοούμε τη Βουλγαρία π.χ. και όχι τη Σουηδία. Οπότε, δεν είναι τόσο έντονη η ανάγκη αρωγής από το μεταφυσικό στοιχείο.
Gavalas for President! :grfl:

ritzeri

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ritzeri » 18 Ιουν 2018, 19:24

Είναι σαν να ρωτάμε ποιος μπορεί να κρίνει έναν αφηρημένο πίνακα ζωγραφικής.
Να βγαίνει δλδ ο τυχαίος ένας μπακαλης και να λέει πχ ότι εδώ ο Πικάσο υπαινίσσεται το Χ, όταν οι εικαστικοι συμφωνούν ότι υπαινίσσεται το Ψ.

Προφανώς ο τυχαίος ένας λέει μαλακίες αλλά δε θέλει να το παραδεχτεί γιατί δεν είναι δυνατόν να μην έχει άποψη για όλα και μάλιστα τη σωστή αποψη

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 6672
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall » 18 Ιουν 2018, 22:35

tipiti klop έγραψε:
17 Ιουν 2018, 11:35
Για μένα η διαφορά ανάμεσα στον θρησκευτικό και τον ορθολογιστικό τρόπο σκέψης δεν είναι διαφορά μόρφωσης και αμορφωσιάς ή ευφυίας και ηλιθιότητας.

Είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν παιδικό τρόπο σκέψης και σε έναν ώριμο. Παρόλο που η διάκριση αυτή πριμοδοτεί σαφώς τον δεύτερο, τα πράγματα περιπλέκονται γιατί όλοι έχουμε έναν παιδικό τρόπο σκέψης , λιγότερο ή περισσότερο συγκαλυμμένο, που διαρκώς υπονομεύει τον έλλογο. Επομένως το να αναδείξεις τον έλλογο τρόπο, δεν είναι αυτονόητο, είναι ένας αγώνας.

Ο παιδικός τρόπος σκέψης δεν είναι μόνο ένας τρόπος αγάπης και αθωότητας, ή "καθαρού" συναισθήματος. Για κακή μας τύχη, είναι και ένας τρόπος φοβικός, γεμάτος δεισιδαιμονίες, εξαρτημένος, ξεροκέφαλος και καθόλου διαλεκτικός- δεν είναι σε θέση να χειριστεί αντιφάσεις. Προφανώς δεν ανιχνεύεται μόνο στις θρησκείες, αλλά σε όλες τις "Μεγάλες Αφηγήσεις" που αφορούν εξίσου κομματικούς μηχανισμούς και επαναστατικές θεωρίες.

Αυτό που εισειγείται ο kill them all, (με τον ορθολογιστικό τρόπο γραφής και το παντελώς παιδικό όμως νικ :lol:), είναι ζωτικής σημασίας, επί της ουσίας είναι μια κατάκτηση.
Το περιγράφει με μεστό κατά τη γνώμη μου τρόπο, ο Καστοριάδης με τον περίφημο όρο του της "αυτονομίας".
Και επειδή ξέρω ότι βαριέστε και να βλέπετε βίντεο και να διαβάζετε, σας παραθέτω κάποια απομαγνητοφωνημένα του σχόλια:

Τα 98/100 της ανθρωπινης ιστοριας οι ανθρωποι δεχοντουσαν ως απολυτως αναμφισβητητα, αυτά που η θεσμισμενη κοινωνια τους επεβαλε, και με τα οποια τους ανεθρεψε, ως κριτηρια, ως αξιες ως επιδιωξεις ζωης κλπ.
Πχ για έναν Εβραιο το ερωτημα αν ο νομος είναι δικαιος δεν μπορει να τεθει, δεν εχει νοημα. Γιατι ο νομος αυτος είναι δοσμενος από τον Θεο, από τον Ιεχωβα στον Μωυση, και αυτό ισχυει φυσικα για ολες τις κοινωνιες τις ασιατικες, αμερικανικες, για τις πρωτογονες φυλες, ακομα και για τις παραδοσιακες μεσαιωνικες, οπως και για τη βυζαντινη ασφαλεστατα.

Κάθε κοινωνια δημιουργει τους θεσμους της , αλλα η ιδεα ότι αυτοι οι θεσμοι είναι ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ, δεν υπαρχει στις περισσοτερες κοινωνιες.
Υπαρχει η ιδεα ότι οι θεσμοι, ηρθαν ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ.

Υπαρχουν δυο και μονο δυο, καθοσον εγω ξερω, κοινωνιες και ιστορικες περιοδοι, οπου αρχισε να υπαρχει μια κινηση οπου οι ανθρωποι αρχισαν να αμφισβητουν τις παραδοσιακες παραστασεις για τον κοσμο, τις παραδοσιακες ιδεες για το τι αξιζει και τι όχι, για το τι είναι είναι η δεν είναι δικαιο, και αρχισαν να βαζουν ερωτηματα όπως , πως πρεπει να θεσμιστει η κοινωνια, πως πρεπει να σκεπτομαστε, κλπ.

Αυτές οι δυο κοινωνιες είναι από τη μια μερια η αρχαια ελληνικη, και από την άλλη πλευρα η δυτικοευρωπαικη, από το τελος του μεσαιωνα και μετα.

Αυτό που ονομαζω αυτονομη κοινωνια είναι αυτή που ξερει ότι δεν υπαρχει υπερβατικοτητα, δεν υπαρχει υπερβατικη πηγη των θεσμων και των νομων, ότι δεν υπαρχει μετα θανατον ζωη, κατι που ξερανε οι αρχαιοι ελληνες, η αν υπηρχε της δινανε ένα περιεχομενο σαν της οδυσσειας, δλδ εκατο φορες χειροτερο από τη ζωη, αρα που ξερει πως ο τι γινεται γινεται εδώ κατω, αρα εμεις ειμαστε αυτοι που πρεπει να δωσουμε κανονες και νομους που να μας επιτρεπουν να υπαρχουμε σαν αυτονομη κοινωνια
.

Το δικαίωμα να κρίνεις είναι λοιπόν αυτό που δημιουργεί πολιτισμούς και στην μικροκλίμακα ενός φόρουμ, πολιτισμένες συζητήσεις.
Πολύ ωραία τοποθέτηση μαν !

το νικνεημ μου είναι όντως παιδικό ! Ξεκίνησε ανώριμα ως kill them all από ίντρο παλιού ηλ. παιχνιδιου και κατέληξε σε κάτι αρκετά πιο ώριμο και συνειδητοποιημένο όπως αυτό :

Εικόνα
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !

casper quantum

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από casper quantum » 18 Ιουν 2018, 22:50

nik_killthemall έγραψε:
18 Ιουν 2018, 22:35
tipiti klop έγραψε:
17 Ιουν 2018, 11:35
Για μένα η διαφορά ανάμεσα στον θρησκευτικό και τον ορθολογιστικό τρόπο σκέψης δεν είναι διαφορά μόρφωσης και αμορφωσιάς ή ευφυίας και ηλιθιότητας.

Είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν παιδικό τρόπο σκέψης και σε έναν ώριμο. Παρόλο που η διάκριση αυτή πριμοδοτεί σαφώς τον δεύτερο, τα πράγματα περιπλέκονται γιατί όλοι έχουμε έναν παιδικό τρόπο σκέψης , λιγότερο ή περισσότερο συγκαλυμμένο, που διαρκώς υπονομεύει τον έλλογο. Επομένως το να αναδείξεις τον έλλογο τρόπο, δεν είναι αυτονόητο, είναι ένας αγώνας.

Ο παιδικός τρόπος σκέψης δεν είναι μόνο ένας τρόπος αγάπης και αθωότητας, ή "καθαρού" συναισθήματος. Για κακή μας τύχη, είναι και ένας τρόπος φοβικός, γεμάτος δεισιδαιμονίες, εξαρτημένος, ξεροκέφαλος και καθόλου διαλεκτικός- δεν είναι σε θέση να χειριστεί αντιφάσεις. Προφανώς δεν ανιχνεύεται μόνο στις θρησκείες, αλλά σε όλες τις "Μεγάλες Αφηγήσεις" που αφορούν εξίσου κομματικούς μηχανισμούς και επαναστατικές θεωρίες.


Αυτό που εισειγείται ο kill them all, (με τον ορθολογιστικό τρόπο γραφής και το παντελώς παιδικό όμως νικ :lol:), είναι ζωτικής σημασίας, επί της ουσίας είναι μια κατάκτηση.
Το περιγράφει με μεστό κατά τη γνώμη μου τρόπο, ο Καστοριάδης με τον περίφημο όρο του της "αυτονομίας".
Και επειδή ξέρω ότι βαριέστε και να βλέπετε βίντεο και να διαβάζετε, σας παραθέτω κάποια απομαγνητοφωνημένα του σχόλια:

Τα 98/100 της ανθρωπινης ιστοριας οι ανθρωποι δεχοντουσαν ως απολυτως αναμφισβητητα, αυτά που η θεσμισμενη κοινωνια τους επεβαλε, και με τα οποια τους ανεθρεψε, ως κριτηρια, ως αξιες ως επιδιωξεις ζωης κλπ.
Πχ για έναν Εβραιο το ερωτημα αν ο νομος είναι δικαιος δεν μπορει να τεθει, δεν εχει νοημα. Γιατι ο νομος αυτος είναι δοσμενος από τον Θεο, από τον Ιεχωβα στον Μωυση, και αυτό ισχυει φυσικα για ολες τις κοινωνιες τις ασιατικες, αμερικανικες, για τις πρωτογονες φυλες, ακομα και για τις παραδοσιακες μεσαιωνικες, οπως και για τη βυζαντινη ασφαλεστατα.

Κάθε κοινωνια δημιουργει τους θεσμους της , αλλα η ιδεα ότι αυτοι οι θεσμοι είναι ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ, δεν υπαρχει στις περισσοτερες κοινωνιες.
Υπαρχει η ιδεα ότι οι θεσμοι, ηρθαν ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ.

Υπαρχουν δυο και μονο δυο, καθοσον εγω ξερω, κοινωνιες και ιστορικες περιοδοι, οπου αρχισε να υπαρχει μια κινηση οπου οι ανθρωποι αρχισαν να αμφισβητουν τις παραδοσιακες παραστασεις για τον κοσμο, τις παραδοσιακες ιδεες για το τι αξιζει και τι όχι, για το τι είναι είναι η δεν είναι δικαιο, και αρχισαν να βαζουν ερωτηματα όπως , πως πρεπει να θεσμιστει η κοινωνια, πως πρεπει να σκεπτομαστε, κλπ.

Αυτές οι δυο κοινωνιες είναι από τη μια μερια η αρχαια ελληνικη, και από την άλλη πλευρα η δυτικοευρωπαικη, από το τελος του μεσαιωνα και μετα.

Αυτό που ονομαζω αυτονομη κοινωνια είναι αυτή που ξερει ότι δεν υπαρχει υπερβατικοτητα, δεν υπαρχει υπερβατικη πηγη των θεσμων και των νομων, ότι δεν υπαρχει μετα θανατον ζωη, κατι που ξερανε οι αρχαιοι ελληνες, η αν υπηρχε της δινανε ένα περιεχομενο σαν της οδυσσειας, δλδ εκατο φορες χειροτερο από τη ζωη, αρα που ξερει πως ο τι γινεται γινεται εδώ κατω, αρα εμεις ειμαστε αυτοι που πρεπει να δωσουμε κανονες και νομους που να μας επιτρεπουν να υπαρχουμε σαν αυτονομη κοινωνια
.

Το δικαίωμα να κρίνεις είναι λοιπόν αυτό που δημιουργεί πολιτισμούς και στην μικροκλίμακα ενός φόρουμ, πολιτισμένες συζητήσεις.
Πολύ ωραία τοποθέτηση μαν !

το νικνεημ μου είναι όντως παιδικό ! Ξεκίνησε ανώριμα ως kill them all από ίντρο παλιού ηλ. παιχνιδιου και κατέληξε σε κάτι αρκετά πιο ώριμο και συνειδητοποιημένο όπως αυτό :

Εικόνα
Εμμ δεν θα το πιστέψεις αλλά την πρώτη φορά που διάβασα το νικ σου, έτσι το διάβασα, και την δεύτερη φορά λέω
"πάει, το' χω χάσει τελείως...".

Κατά τ' άλλα, πραγματικά και μένα μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη τοποθέτηση/προσέγγιση. Πάρα πολύ ευφυής. (:
(Ειδικά το μπολτ με μπλε. :) )

Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29724
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk » 18 Ιουν 2018, 22:59

casper quantum έγραψε:
18 Ιουν 2018, 22:50

Εμμ δεν θα το πιστέψεις αλλά την πρώτη φορά που διάβασα το νικ σου, έτσι το διάβασα, και την δεύτερη φορά λέω
"πάει, το' χω χάσει τελείως...".

Κατά τ' άλλα, πραγματικά και μένα μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη τοποθέτηση/προσέγγιση. Πάρα πολύ ευφυής. (:
(Ειδικά το μπολτ με μπλε. :) )
γω το διάβαζα ανάλογα τα γούστα, άλλες φορές,, κιλλ δεμ ολλ κι άλλες φορές κιλλ δε μολλ.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.

Άβαταρ μέλους
tipiti klop
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 09:24

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tipiti klop » 19 Ιουν 2018, 14:04

[quote=nik_killthemall post_id=119869 time=1529350516 user_id=118

το νικνεημ μου είναι όντως παιδικό ! Ξεκίνησε ανώριμα ως kill them all από ίντρο παλιού ηλ. παιχνιδιου και κατέληξε σε κάτι αρκετά πιο ώριμο και συνειδητοποιημένο όπως αυτό :

Εικόνα
[/quote]

:smt005:
Έτσι μπράβο παιδί μου, στο τέλος κατίσχυσε η ωριμότης!!!

mrx0

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 20 Ιουν 2018, 16:52

nik_killthemall έγραψε:
18 Ιουν 2018, 19:00
Εδώ θα διαφωνήσω ! Στην επιστήμη δεν συμβαίνει αυτό και ούτε και με τον Τσόλκα συμβαίνει αυτό και στο λέω ως επί μακρόν συζητητης με τον Τσόλκα. Καταρχάς αν συνέβαινε διαχρονικά αυτό με την επιστήμη, τότε η τελευταία θα είχε μια παρόμοια δογματική κατάληξη με την Θεολογία, δηλ. την μη αλλαγή και την μη τροποποίηση και αναθεώρηση.
Ουδείς και ποτέ δεν είπε στον Τσόλκα και μάλιστα πριν καν εκκινήσει η συζήτηση, ότι δεν είναι σε θέση κι ότι δεν έχει τα προαπαιτούμενα για να διατυπώσει την χ επιστημονική κρίση, αλλά το αντίστροφο :
Σε κάθε περίπτωση με τον Τσόλκα η συζήτηση εκκινούσε κανονικότατα κι όταν στον Τσόλκα τίθονταν επιστημονικοί ισχυρισμοί που ο τελευταίος δεν μπορούσε να καταρρίψει τότε ο Τσόλκας ήταν αυτός χρησιμοπούσε κατά κόρον την περι ου ο λόγος τακτική, περί του ποιος έχει τα επιστημονικά προαπαιτούμενα, ποιος είναι ηλίθιος κλπ.
Είχες επί μακρόν συζητήσεις με τον Τσόλκα;;;!!! χαχα, πώς άντεξες ρε θηρίο; σου αξίζει βραβείο μάλλον!

ε ωραία, και συ τι του ανταπαντούσες τότε, όταν σου τα λεγε αυτά; "Δε νομίζω πως είναι έτσι όπως τα λες, φίλε Χρήστο", του λέγες;
Επίσης πουθενά σε αυτό που γράφεις, δεν λαμβάνεις υπόψη σου πως το "ποιος μπορεί να κρίνει ?" το εξετάζουμε στα πλαίσια ενός φόρουμ και όχι στα πλάισια κάποιου παγκοσμίου εμβέλειας και ειδίκευσης, βήματος !
Καλά, στα φόρουμ είναι η συνήθεια που έγινε λατρεία. Αλλά και μεταξύ των εξειδικευμένων γίνονται τέτοια, αφού αυτοί είναι (πιο) σοβαροί, μόνο που γίνεται πιο διπλωματικά, αρκετές φορές.
Τέλος, ακόμη και αν αυτή η τακτική που επισημαίνω διαφωνώντας με αυτήν, γινόταν στις επιστημονικές συζητήσεις στο φόρουμ όπως λες, αυτό δεν θα ήταν αντίλογος για να άρρεις τον υποκειμενισμό της, ή για να μπούμε σε τακτικές αντιποίνων, δηλ. η τακτική αυτή θα ήταν κακή και δείγμα υποκειμενισμού, ακόμα κι αν συνέβαινε και στην επιστήμη !

Η τακτική : "προαπαιτούμενα χρειάζεσαι μόνο αν διαφωνήσεις και όχι αν συμφωνήσεις με το χ" είναι άκυρη και δείγμα υποκειμενισμού, σε κάθε περίπτωση όπου κι αν αυτή γίνεται !
Αν συμφωνήσουμε τα προαπαιτούμενα να προ-κρίνουν τα πάντα, τότε κάποιος που δεν τα έχει, δεν μπορεί ούτε να συμφωνήσει και να αποδεχτεί το χ, αλλά ούτε και να διαφωνήσει και να μην αποδεχτεί το χ !
Η τακτική αυτή κι εγώ θεωρώ πως είναι κακή γιατί σταματάει τον διάλογο, και αναλώνεται από κει και πέρα κανείς σε μονολόγους. Παρατηρώ πάντως πως συμβαίνει παντού. Τώρα γιατί η επιστήμη προοδεύει, αυτό είναι άλλο θέμα, μάλλον γιατί η επιστήμη ψάχνει να ανακαλύψει καινούρια γνώση που δεν υπάρχει πουθενά, ενώ η θρησκεία ψάχνει να βρει τη γνώση που ήδη αναφέρεται σε παλιά κείμενα.

mrx0

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 20 Ιουν 2018, 16:58

Με άλλα λόγια,

kill them all = BIG NO NO :smt018

ενώ

kill the mall :smt023Εικόνα

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 6672
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall » 20 Ιουν 2018, 20:26

mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 16:52
Είχες επί μακρόν συζητήσεις με τον Τσόλκα;;;!!! χαχα, πώς άντεξες ρε θηρίο; σου αξίζει βραβείο μάλλον!
μια και δυο ? Για μετακίνηση περιηλιου του Ερμή, για σχετικότητα, για τον αν δύο ίσες μάζες πέφτουν με την ίδια ταχύτητα, κι ένα σωρό άλλα ... μαζί με τον obelix ( που τον είδα κάπου εδώ γύρω) κι ένα σωρό άλλους ...
mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 16:52
ε ωραία, και συ τι του ανταπαντούσες τότε, όταν σου τα λεγε αυτά; "Δε νομίζω πως είναι έτσι όπως τα λες, φίλε Χρήστο", του λέγες;
Ότι μέχρι να καταρρίψει επιστημονικά θεωρητικά/πειραματικά τον συγκεκριμένο αντίλογο που του προσάπτεται έχει δικαίωμα να πιστεύει όσα λέει και όλοι οι υπόλοιποι έχουμε δικαίωμα να θεωρούμε πως λέει μπούρδες.
Πουθενά δεν ζήτησαν όσοι βρίσκονταν απέναντι από τον Τσόλκα πιστοποιήσεις και γνωστικά προαπαιτούμενα, παρά μόνο επιστημονικά θεωρητικά πειραματικά επιχειρήματα επί της κουβέντας η οποία ξεκίνησε κανονικά και δεν αποκλείστηκε λόγω έλλειψης προαπαιτουμένων από κανέναν.
mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 16:52
Επίσης πουθενά σε αυτό που γράφεις, δεν λαμβάνεις υπόψη σου πως το "ποιος μπορεί να κρίνει ?" το εξετάζουμε στα πλαίσια ενός φόρουμ και όχι στα πλάισια κάποιου παγκοσμίου εμβέλειας και ειδίκευσης, βήματος !
Καλά, στα φόρουμ είναι η συνήθεια που έγινε λατρεία. Αλλά και μεταξύ των εξειδικευμένων γίνονται τέτοια, αφού αυτοί είναι (πιο) σοβαροί, μόνο που γίνεται πιο διπλωματικά, αρκετές φορές.
Καμία αντίρρηση, απλά η μικρότερη ανοχή λόγω μη εξειδίκευσης σε ένα φόρουμ, είναι ένας επιπλέον λόγος, ώστε οι κρίσεις να μην χρειάζονται προαπαιτούμενα πριν ξεκινήσει η αντιπαράθεση και να διατυπώνονται από όλους.
mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 16:52
Τέλος, ακόμη και αν αυτή η τακτική που επισημαίνω διαφωνώντας με αυτήν, γινόταν στις επιστημονικές συζητήσεις στο φόρουμ όπως λες, αυτό δεν θα ήταν αντίλογος για να άρρεις τον υποκειμενισμό της, ή για να μπούμε σε τακτικές αντιποίνων, δηλ. η τακτική αυτή θα ήταν κακή και δείγμα υποκειμενισμού, ακόμα κι αν συνέβαινε και στην επιστήμη !

Η τακτική : "προαπαιτούμενα χρειάζεσαι μόνο αν διαφωνήσεις και όχι αν συμφωνήσεις με το χ" είναι άκυρη και δείγμα υποκειμενισμού, σε κάθε περίπτωση όπου κι αν αυτή γίνεται !
Αν συμφωνήσουμε τα προαπαιτούμενα να προ-κρίνουν τα πάντα, τότε κάποιος που δεν τα έχει, δεν μπορεί ούτε να συμφωνήσει και να αποδεχτεί το χ, αλλά ούτε και να διαφωνήσει και να μην αποδεχτεί το χ !
Η τακτική αυτή κι εγώ θεωρώ πως είναι κακή γιατί σταματάει τον διάλογο, και αναλώνεται από κει και πέρα κανείς σε μονολόγους.
:smt023

Για μένα ό,τι κι αν θεωρήσεις θα πρέπει να βαρύνει ανεξάρτητα ΟΛΟΥΣ !

- Θες να μπορεί να διατυπώνει ο οποιοσδήποτε κρίση χωρίς γνωστικά προαπαιτούμενα ? Πολύ ωραία, αυτό θα έχει τη δυνατότητα να το κάνει κάποιος είτε διατυπώνει κρίση συμφωνίας, είτε διατυπώνει κρίση διαφωνίας με το χ.

- Θες να μπορεί να διατυπώνει κάποιος κρίση ΜΟΝΟ εφόσον διαθέτει γνωστικά προαπαιτούμενα ? Πολύ ωραία, αυτή η προϋπόθεση θα προ-απαιτείται είτε κάποιος διατυπώνει κρίση συμφωνίας, είτε διατυπώνει κρίση διαφωνίας με το χ, και όσοι δεν τα έχουν θα λένε μόνο "δεν ξέρω/δεν απαντώ".

Η τακτική "αν συμφωνείς με το χ, είσαι μια χαρα και δεν σου ζητάω τπτ, αλλά αν διαφωνείς τότε δεν είσαι σε θέση να διαφωνήσεις γιατί πρέπει πρώτα να έχεις περάσει μια σειρά απο δοκιμασίες και προαπαιτούμενα που εγώ θα σου πω ποια είναι αυτά" είναι αστεία και όπως λες ακυρώνει τον διάλογο.
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !

mrx0

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 23 Ιουν 2018, 00:40

nik_killthemall έγραψε:
20 Ιουν 2018, 20:26
Ότι μέχρι να καταρρίψει επιστημονικά θεωρητικά/πειραματικά τον συγκεκριμένο αντίλογο που του προσάπτεται έχει δικαίωμα να πιστεύει όσα λέει και όλοι οι υπόλοιποι έχουμε δικαίωμα να θεωρούμε πως λέει μπούρδες.
Πουθενά δεν ζήτησαν όσοι βρίσκονταν απέναντι από τον Τσόλκα πιστοποιήσεις και γνωστικά προαπαιτούμενα, παρά μόνο επιστημονικά θεωρητικά πειραματικά επιχειρήματα επί της κουβέντας η οποία ξεκίνησε κανονικά και δεν αποκλείστηκε λόγω έλλειψης προαπαιτουμένων από κανέναν.
α οκ, σε ρώτησα γιατί είναι πολλοί αυτοί που ζητούν διαπιστευτήρια. Του στυλ "ποιος είσαι εσύ πού θα αμφισβητήσεις το τάδε, τι έχεις σπουδάσει, τι έχεις κάνει στη ζωή σου; Ο Χ επιστήμονας έχει κάνει αυτά, εσύ τι;". Οπότε, αν κατάλαβα καλά, εσύ βασίζεσαι αποκλειστικά στον λόγο του συνομιλητή σου, και όχι στα πεπραγμένα του.
:smt023

Για μένα ό,τι κι αν θεωρήσεις θα πρέπει να βαρύνει ανεξάρτητα ΟΛΟΥΣ !

- Θες να μπορεί να διατυπώνει ο οποιοσδήποτε κρίση χωρίς γνωστικά προαπαιτούμενα ? Πολύ ωραία, αυτό θα έχει τη δυνατότητα να το κάνει κάποιος είτε διατυπώνει κρίση συμφωνίας, είτε διατυπώνει κρίση διαφωνίας με το χ.

- Θες να μπορεί να διατυπώνει κάποιος κρίση ΜΟΝΟ εφόσον διαθέτει γνωστικά προαπαιτούμενα ? Πολύ ωραία, αυτή η προϋπόθεση θα προ-απαιτείται είτε κάποιος διατυπώνει κρίση συμφωνίας, είτε διατυπώνει κρίση διαφωνίας με το χ, και όσοι δεν τα έχουν θα λένε μόνο "δεν ξέρω/δεν απαντώ".

Η τακτική "αν συμφωνείς με το χ, είσαι μια χαρα και δεν σου ζητάω τπτ, αλλά αν διαφωνείς τότε δεν είσαι σε θέση να διαφωνήσεις γιατί πρέπει πρώτα να έχεις περάσει μια σειρά απο δοκιμασίες και προαπαιτούμενα που εγώ θα σου πω ποια είναι αυτά" είναι αστεία και όπως λες ακυρώνει τον διάλογο.

χε, νομίζω πως αν υπήρχαν γνωστικά προαπαιτούμενα στον οποιονδήποτε εκφράζεται σε ένα φόρουμ σαν αυτό, τότε κανείς ή ελάχιστοι θα μπορούσαν να εκφράσουν τη γνώμη τους. πχ. για να εκφράσει κανείς γνώμη για τα πολιτικά, θα έπρεπε να είχε πολιτικά προαπαιτούμενα, να έχει σπουδάσει δηλαδή πολιτικές επιστήμες, και όχι μόνο, να έχει εντρυφήσει σε αυτές. Αντίστοιχα, στις επιστήμες, τη φιλοσοφία, την τέχνη, τη θρησκειολογία (που τη βλέπω σαν επιστήμη), στα κοινωνικά, τα αθλητικά, την πληροφορική, τη μαγειρική κλπ. Βασικά, απ' ότι βλέπω, μόνο στο ΠΑΚΥ θα μπορούσε να γράφει κανείς! :) Οπότε μάλλον δε δεχόμαστε γνωστικά προαπαιτούμενα εδώ, και όποιος ζητάει τέτοια ή άλλου είδους διαπιστευτήρια, τι να πω, είναι εκτός τόπου και χρόνου, ή δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση αυτή, το ίδιο πράγμα δηλαδή.

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24641
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 23 Ιουν 2018, 00:46

δε διάβασα παρακάτω αλλά η απάντηση στην ερώτηση του τίτλου είναι "εγώ".

Πείτε μου.

mrx0

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 23 Ιουν 2018, 00:52

ε μη βαριέσαι και συ, διάβασε μπας και μάθεις τίποτα! :)

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24641
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Ποιός μπορεί να κρίνει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 23 Ιουν 2018, 01:10

ναι οκ διάβασα, τις προφητείες των εβραίων ποιος μπορεί να τις κρίνει. Λοιπόν ωραία εγώ μπορώ να κρίνω, έχετε κάτι συγκεκριμένο;

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών