Το "ουχ ομόφυλον γένος" του Ισοκράτη δεν σημαίνει ότι "(ο Τημενίδης πρόγονος του Φίλιππου) κυβέρνησε ένα άλλο ελληνικό φύλο", αλλά ότι "κυβέρνησε ένα φύλο που δεν ήταν (ή τουλάχιστον δεν θεωρούνταν από τους υπόλοιπους Έλληνες, παρά την ελληνοφωνία του) ελληνικό". Αυτό προκύπτει από:Ζαποτέκος έγραψε: ↑06 Μαρ 2019, 23:54Εσύ είσαι πολύ κακός γιατί διάλεξες το μοναδικό χωρίο της αρχαίας γραμματείας με τον τριπλό διαχωρισμό που δεν είναι εύκολο να εξηγήσει κάποιος που υποστηρίζει την ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων. Μέχρι και αυτό που λέει ο Ισοκράτης πως οι Τημενίδες έγιναν βασιλιάδες σε μη ομόφυλους εξγείται.
Πιστεύεις πως πραγματικά ο Ισοκράτης δεν θεωρούσε τους Μακεδόνες Έλληνες ή είναι σαν τα χωρία που αναφέρεουν "Έλληνες και Μακεδόνες" όπως "Αχαϊα και Πελοπόννησος", 'Λακεδαιμόνιοι και Πελοποννήσιοι" κ.λπ. ;
α) τα συμφραζόμενα: "ήξερε καλά ότι οι Έλληνες δεν ήταν συνηθισμένοι να υπομένουν τη μοναρχία, ενώ οι άλλοι δεν μπορούσαν να οργανώσουν το βίο τους χωρίς αυτή" (άρα ο μακεδονικός λαός που υπέμενε τη μοναρχία δεν ήταν ελληνικός)
β) την πλήρη φράση που είναι: "o μόνος από τους Έλληνες που δεν θέλησε να κυβερνήσει ομοφύλους του" ("μόνους γὰρ Ἑλλήνων οὐχ ὁμοφύλου γένους ἄρχειν ἀξιώσας"). Όμως οι Τημενίδες-Ηρακλείδες της Μακεδονίας (οι οποίοι σαν απόγονοι του Ηρακλή θεωρούνταν Αχαιοί και όχι Δωριείς) δεν ήταν οι μόνοι που κυβέρνησαν ένα διαφορετικό ελληνικό φύλο. Ο Ηρόδοτος γράφει πως ο βασιλιάς της Σπάρτης Κλεομένης, όταν θέλησε να μπει στο άδυτο της θεάς Αθηνάς στην Ακρόπολη, στο οποίο απαγορευόταν η είσοδος στους Δωριείς, ισχυρίστηκε ότι "ου Δωριεύς ειμί, αλλ΄Αχαιός", Ηρόδοτος, 5, 72). Δηλαδή οι Ηρακλείδες-Αχαιοί, οι οποίοι κατά τον μύθο επέστρεψαν στην Πελοπόννησο με τη βοήθεια των Δωριέων (γι΄αυτό και οι αρχαίοι αναφέρονταν στην "Επιστροφή των Ηρακλειδών" και όχι στην "Κάθοδο των Δωριέων"), στη συνέχεια έγιναν οι βασιλείς των Δωριέων. Επομένως ο Ισοκράτης εννοεί ότι οι Ηρακλείδες της Μακεδονίας κυβέρνησαν ένα μη ελληνικό φύλο (ή ένα ελληνόφωνο φύλο που δεν πληρούσε τα στάνταρ της ελληνικής εθνοτικής ταυτότητας, όπως αυτά είχαν καθοριστεί μέχρι την εποχή του Ισοκράτη).
γ) Ο Ισοκράτης, ο οποίος αναφέρεται συχνά στην ελληνική καταγωγή του Φιλίππου από το Άργος και τον Ηρακλή, μνημονεύει πουθενά την ελληνική καταγωγή των Μακεδόνων υπηκόων του;