Η ελληνική ιδεά απο τη ρωμαϊκή πότε υπήρχαν ταυτόχρονα και διέφερε η μιά απο την άλλη; Μιλάω για τις κανονικές τις αποκρυσταλλωμένες όχι για ενδιάμεσες περιόδους ούτε για προβολές σε άλλες εποχές.Pertinax έγραψε: ↑24 Ιαν 2020, 15:21Το παρελθόν τους οι Ρωμιοί το γνώριζαν κουτσά-στραβά όλοι. Το ρωμέικο παρελθόν τους, εννοείται, αφού ήταν Ρωμιοί. Σίγουρα μια πιο ουσιαστική γνώση του παρελθόντος, ένας εθνικός Διαφωτισμός, έπρεπε να συμπεριλαμβάνει και τους Έλληνες. Σ' ένα ρωμέικο πλαίσιο, οι Έλληνες ήταν οι αρχαίοι πρόγονοι των Ρωμιών, αλλά οι Ρωμιοί τους είχαν ξεπεράσει και είχαν μια νέα δική τους ταυτότητα. Η ελληνική ήταν η αρχαία και ιερή γλώσσα των Ρωμιών, αλλά τώρα μιλιόταν μια νέα της μορφή, η ρωμέικη, που θεωρούνταν διακριτή γλώσσα από την ελληνική, όπως οι νέες λατινογενείς γλώσσες από την λατινική. Αυτό το ρωμέικο διαφωτιστικό πρόγραμμα θα το βρεις στον Καταρτζή, έναν από τους κυριότερους εκπροσώπους του Διαφωτισμού. Δες σχετικά εδώ και εδώ.Σέλευκας έγραψε: ↑23 Ιαν 2020, 14:37κάτσε ρε συ με το παρελθόν δεν γεννιέσαι αλλά πρέπει να το μάθεις, να το διαδαχτείς. Ο διαφωτισμός τι ήταν; Ανθρωποι που δεν γνωρίζαν το παρελθόν τους και γιαυτό ήταν υπόδουλοι. Η ελευθερία είχε σαν προϋπόθεση την εθνική αφύπνιση. Αμφέβαλλε κανένας για τον διαφωτισμό; Δεν έγινε μόνο στην Ελλάδα αυτό αλλά και σε άλλες χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία.
Δεν λέμε να διδαχτείς πράγματα που δεν ισχύουν αλλά να καταλάβεις γιατί είσαι αυτό που είσαι σαν λαός. Αμα κάποιος δίδασκε αυτά που λες εσύ και ο κολλητός σου δεν θα ήταν διαφωτισμός γιατί είναι ασυναρτησίες, θα ήταν μάλλον διασκοταδισμός.
Επειδή όμως η ελληνική ιδέα διαφέρει από τη ρωμέικη, συγκρούστηκαν μεταξύ τους, νίκησε η ελληνική και έτσι σήμερα δεν βλέπουμε τους Έλληνες μόνο ως μακρινούς προγόνους, αλλά θέλουμε να είμαστε και εμείς Έλληνες.
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πού διαφέρει
H μία ταυτότητα πηγάζει από την Κωνσταντινούπολη (τη Νέα Ρώμη), η άλλη πηγάζει από την Ελλάδα. Είναι δύο ανταγωνιστικά εθνοτικά/ιστορικά αφηγήματα που όμως έχουν διαπλεχθεί τόσο πολύ που τα θεωρούμε όμοια.
Μοσχοπολίτης
Σωστό το "η αίγλη της ελληνικής περνάει στη ρωμαίικη", ειδικά για την περίπτωση του Δανιήλ, ο οποίος είχε ειδικό σκοπό να παρουσιάσει τη ρωμαίικη ως ανώτερη των άλλων βαλκανικών γλωσσών. Δεν ξέρουμε πώς θα περιέγραφε τη σχέση της ρωμαίικης με την ελληνική σε κάποιο άλλο πόνημα με διαφορετικό θέμα.
please, μην κάνουμε συνέχεια κύκλους
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Περτ ωραία η επισήμανση σου [ του Καρυτινου για την ακρίβεια ] όμως...
α]Δεν καθόρισες γεωγραφικό πλαίσιο [πχ Γίγαντες Ελληνες ΜΟΝΟ στη νότια Σιπερία]...
Και μάλιστα σε μία Βουλγαρία όπου τα παράλια της ήταν κάποτε τόσο ελληνικα οσο σχεδον η παράλια Μικρα Ασία
β]Ουσιαστικά για τους ιδιους γιγαντες παρατίθεντε 3 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ονοματα [ Ελληνες ,Λατινοι,Ιουδαίοι]
πράγμα που δεν συμβαινει στον ελλαδικό χωρο .
Δεν γίνετε καμία αναφορά σε ''''Παλιους'''' Ελληνες η Λατινους η Ιουδαίους ',πράγμα που αντίθετα συμβαίνει στον ελλαδικό χώρο.
Δεν φαίνεται να υπάρχει καμια αισθηση συνέχειας σε ότι αφορα τους Γιγνατες αυτους
οπως ΑΝΤΙΘΕΤΑ συμβαινει στον ελλαδικό χώρο σε πολλές αρκετές ,Κάτι που είναι πασιφανές καιαπό τη μονιμη αναφορά σε τρικέφαλους μονοματους Γιγαντες
Αυτό με κάνει να πιστευω το εξης...ότι ..
Το μόνο κοινό μεταξύ των 2 παραδόσεων είναι η ταυτιση της ΓΙΓΑΝΤΟΣΥΝΗΣ,πραγμα ευλογο ωστε να εξηγηθεί η ικανότητά τους
να κουβαλάνε αυτές τις '''''τεράστιες'''' πέτρες ....
Δες δύο παραδόσεις από την Ηπειρο
''Οι Ελληνες ηταν πάρα πολύ μεγάλοι άνθρωποι ...
Τετοιοι θα είμασταν κι εμείς αλλά ανάθεμα στη Μονοβύζα που μας κατήντησε έτσι''''
Σε άλλη περιοχή και πάλι της Ηπειρου
''Η Μονοβύζα ήταν Ελλήνισσα'''
Ολα αυτά προέκυπταν από τη διπλη σημαία του όρου Ελλην
δηλαδη λαος ανδρειωμενων - παλιοι κατοικοι του τόπου μέχρι και προγονοι μας
η και ειδολολάτρες
οπότε οι παραδοσεις μεταβάλονταν
οπως η παρακάτω
''Εις τα Κράβαρα , κώνωπες φοβεροι εθανάτωσαν τους Ελληνες
Ο λόγος της εξολοθρέυσεως των Ελλήνων ηταν η ασέβεια και η ειδολολατρεία των'' [Αλ. Σουτσος,Ιστορία της ελληνικης επαναστασης σελ 227]
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Που την είδες τη διπλή σημασία βρε Ρούμ... Όλες οι σχετικές λαϊκές ιστορίες μιλάνε για γίγαντες-αντρειωμένους. Και αυτή από τα Κράβαρα για γίγαντες- αντρειωμένους μιλάει που παράλληλα ήταν και ειδωλολάτρες.Ρουμ έγραψε: ↑25 Ιαν 2020, 14:09Δες δύο παραδόσεις από την Ηπειρο
''Οι Ελληνες ηταν πάρα πολύ μεγάλοι άνθρωποι ...
Τετοιοι θα είμασταν κι εμείς αλλά ανάθεμα στη Μονοβύζα που μας κατήντησε έτσι''''
Σε άλλη περιοχή και πάλι της Ηπειρου
''Η Μονοβύζα ήταν Ελλήνισσα'''
Ολα αυτά προέκυπταν από τη διπλη σημαία του όρου Ελλην
δηλαδη λαος ανδρειωμενων - παλιοι κατοικοι του τόπου μέχρι και προγονοι μας
η και ειδολολάτρες
οπότε οι παραδοσεις μεταβάλονταν
οπως η παρακάτω
''Εις τα Κράβαρα , κώνωπες φοβεροι εθανάτωσαν τους Ελληνες
Ο λόγος της εξολοθρέυσεως των Ελλήνων ηταν η ασέβεια και η ειδολολατρεία των'' [Αλ. Σουτσος,Ιστορία της ελληνικης επαναστασης σελ 227]
Όσο για τη Μονοβύζα την Ελλήνισσα, εσύ λες ότι τη θεωρούσαν "δική τους";
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Διπλή σημασία είχαν όχι οι παραδόσεις αλλά Η ΛΕΞΗ ΕΛΛΗΝ ,ολους αυτους τους αιωνες ,Pertinax έγραψε: ↑25 Ιαν 2020, 20:51
Που την είδες τη διπλή σημασία βρε Ρούμ... Όλες οι σχετικές λαϊκές ιστορίες μιλάνε για γίγαντες-αντρειωμένους. Και αυτή από τα Κράβαρα για γίγαντες- αντρειωμένους μιλάει που παράλληλα ήταν και ειδωλολάτρες.
Όσο για τη Μονοβύζα την Ελλήνισσα, εσύ λες ότι τη θεωρούσαν "δική τους";
γύρω από την οποία λέξη δημιούργησε ο λαός όλες αυτές τις παραδόσεις.
Η οποία διπλή σημασία δημιουργουσε με το πέρασμα των αιώνων την αναλογη '''συγχυση'''
[ εδω την παθαινουμε εμεις σημερα που υποτιθετε ειμαστε διαβασμενοι ]
Για αυτο και οι παραδοσεις περι αυτων
είχαν τετοιας έκτασης ποικιλομορφία.[ σε αντίθεση με τις Βουλγαρικές ]
Και για την Ελληνισσα ειδες τι σου λεω;
Οτι στη ιδια περιοχη [Ηπειρο]
αλλου λένε οτι ''Θα ειμασταν σαν τους Ελληνες αλλα ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΗ ΜΟΝΟΒΥΖΑ''
και σε γειτονική περιοχη ''Η Μονοβυζα ηταν Ελληνισσα'''
Στην μια περιπτωση η Μονοβυζα μας κατεστρεψε και δεν ειμαστε οπως οι προγονοι μας
στην αλλη η Μονοβυζα που μας κατεσρεψε ηταν Ελληνισα
Ισα-ίσα οι αναφορές-παραδόσεις που συνδέοντε έμεσα η άμεσα
με τους Ελληνες
η του Παλαιους Ελληνες
η απλά τους Παλαιούς
είναι ΗΔΗ ΠΟΛΛΕΣ.
Δεν θα έπρεπε να έιχαμε την απαίτηση να ηταν ΟΛΕΣ ετσι .
Και αυτό γιατι οι Ελληνες είχαν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ηταν γίγαντες-ειδολολάτρες-άπιστοι , πράγματα τα οποία κανένας εξ αυτών των Ηπειρωτων δεν ήταν.
Συνεπώς η απλή λογική λέει οτι θα έπρεπε ΟΛΕΣ [ οπως στη περιπτωση των Βουλγάρων] να κρατάνε ιση αποσταση [χιλιομέτρων]
γιατι κανείς εξ αυτών δεν ήταν ''ειδολολάτρης'' η άπιστος'' η '''γιγαντας-παντοδύναμος'''.
Το τελέυταίο από μόνο του δεν υπονοεί αποκοπη από το παρελθόν
όπως έδειξε η παράδοση των Καπαδοκων
για τους Βυζαντινους των προγόνους
''''Οί καταγόμενοι άπο τά Φάρασα της Καππαδοκίας, που κατοικούν τώρα άλλοι από το Πλατύ τής Θεσσαλονίκης
διατηρούν ακόμα τήν εξής Καππαδοκική παράδοση:
''''«Κάποτε οί άνθρωποι ήταν αθάνατοι καί δυνατοί σαν ήρωες. Τήν εποχή εκείνη αποφάσισαν νά χτίσουν ένα [ι: γάλο κάστρο και πήγαιναν στο απέναντι βουνο, τό Άργαΐο,
και κουβαλούσαν άπ εκεί ο καθένας, άνδρες και γυναίκες, τεράστιες πέτρες. Μια μέρα, ενώ έπέστρεφε μια γυναίκα κουβαλώντας μια πολύ μεγάλη πέτρα στο κεφάλι της, αντάμωσε στο δρόμο χωριανούς κι άκούμπησε την πέτρα στη
γη, για νά κουδεντιάση μαζί τους.
—Τί νέα άπο το χωριό; Ρώτησε ή γυναίκα.
— Πέθαναν, τής απάντησαν, ό Φωκάς, ο Κωνσταντάς κι ο Νικηφόρος.
Πεθαινουν λοιπόν οί άνθρωποι; Είπε ή γυναίκα κι αμέσως έχασε τή δύναμη της. Καί ή πέτρα έμεινε από τότε εκεί. Δε μπόρεσε ή γυναίκα νά τήν σηκώση.
’Από τότε οί άνθρωποι έπαψαν νάναι αθάνατοι κι’ άντρειωμένοι».''''
Θέλω να πω οτι ....
Οι '''αθανατοι και υπερδυναμοι'''' αυτοι ,ηταν σιγουρα προγονοι τους ,
αλλά και σιγουρα
ετσι τους αισθάνονταν οι Καπαδόκες.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ρουμ την 25 Ιαν 2020, 21:32, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εντελώς. Ό,τι πιο οικουμενικά ελληνικό υπήρξε ποτέ, άθραυστο και όχι θρυμματισμένο σε οίκους, πόλεις-κράτη ή επαρχιώτικα βασίλεια και αυλές, έχοντας επιτέλους εξαλείψει την παιδαριώδη και πρωτόγονη λατρεία των ειδώλων και των πλασμάτων. Ήταν το όνειρο των Πλατωνιστών που, δόξα τω Θεώ, έγινε πραγματικότητα.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η Μονοβύζα δεδομένα θεωρούνταν Ελλήνισσα, όχι μόνο σε κάποιες ιστορίες.Ρουμ έγραψε: ↑25 Ιαν 2020, 20:53Και για την Ελληνισσα ειδες τι σου λεω;
Οτι στη ιδια περιοχη [Ηπειρο]
αλλου λένε οτι ''Θα ειμασταν σαν τους Ελληνες αλλα ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΗ ΜΟΝΟΒΥΖΑ''
και σε γειτονική περιοχη ''Η Μονοβυζα ηταν Ελληνισσα'''
Στην μια περιπτωση η Μονοβυζα μας κατεστρεψε και δεν ειμαστε οπως οι προγονοι μας
στην αλλη η Μονοβυζα που μας κατεσρεψε ηταν Ελληνισα
Το ακόμα πιο λογικό είναι ότι η οικειότητα με τους γίγαντες Έλληνες που προκύπτει σε κάποιες ιστορίες, οφείλεται στο ότι αυτές καταγράφηκαν τον 19ο και 20ο αιώνα, όταν υπήρχε πλέον ελληνικό κράτος και η σύνδεση παλαιών και νέων Ελλήνων ήταν κοινός τόπος. Οι υπόλοιπες (που είναι και περισσότερες) που δεν φανερώνουν την ίδια οικειότητα, λογικά είναι πιο πιστές στην αρχική μορφή της παράδοσης.Ισα οι αναφορές-παραδόσεις που συνδέοντε
με τους Ελληνες
η του Παλαιους Ελληνες
η απλά τους Παλαιούς
είναι ΗΔΗ ΠΟΛΛΕΣ.
Δεν θα έπρεπε να έιχαμε την απαίτηση να ηταν ΟΛΕΣ ετσι .
Και αυτό γιατι οι Ελληνες είχαν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ηταν γίγαντες-ειδολολάτρες-άπιστοι , πράγματα τα οποία κανένας εξ αυτών των Ηπειρωτων δεν ήταν.
Συνεπώς η απλή λογική λέει οτι θα έπρεπε ΟΛΕΣ [ οπως στη περιπτωση των Βουλγάρων] να κρατάνε ιση αποσταση [χιλιομέτρων]
γιατι κανείς εξ αυτών δεν ήταν ''ειδολολάτρης'' η άπιστος'' η '''γιγαντας-παντοδύναμος'''.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Με δουλεύεις για τη Μονοβύζα;;
Είναι τόσοι πολλοί οι θρύλοι ακόμα και οι υποτιθέμενες καταγωγές της που μας εχουν παραδωσει οι διαφοροι θρύλοι ,
που απορω πως την ταυτιζεις με μια κατηγορία παραδόσεων
Στα υπόλοιπα θα συμφωνούσα αν δεν είχαμε τα στοιχεια για τις αναλογες μαρτυρίες στη νότιο Αλβανία ,αλβανοφωνες και ελληνοφωνες
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Όταν όμως η Μονοβύζα εμπλέκεται σε μια παράδοση (π.χ. και στις δύο ιστορίες από την Ήπειρο που παρέθεσες) για τους γίγαντες Έλληνες, τότε θεωρείται και αυτή γιγάντισσα Ελλήνισσα.Ρουμ έγραψε: ↑25 Ιαν 2020, 21:33Με δουλεύεις για τη Μονοβύζα;;
Είναι τόσοι πολλοί οι θρύλοι ακόμα και οι υποτιθέμενες καταγωγές της που μας εχουν παραδωσει οι διαφοροι θρύλοι ,
που απορω πως την ταυτιζεις με μια κατηγορία παραδόσεων
Στα υπόλοιπα θα συμφωνούσα αν δεν είχαμε τα στοιχεια για τις αναλογες μαρτυρίες στη νότιο Αλβανία ,αλβανοφωνες και ελληνοφωνες
Για τα υπόλοιπα, δεν έχεις ιδέα για τη διείσδυση του ελληνικού εθνικισμού στη Βόρεια Ήπειρο; Ο Βάγιας στο Αργυρόκαστρο δεν έκανε εθνική κατήχηση;
Τέλος, έχεις αφήσει αναπάντητο το κρίσιμο ερώτημα πώς γίνεται ένας ξένος πληθυσμός, όπως οι ορίτζιναλ αλβανόφωνοι της Ηπείρου (όχι οι "ελληνοαλβανοί" στους οποίους εστιάζεις μονόπλευρα) να υιοθέτησε την ίδια ακριβώς παράδοση, αν αυτή η παράδοση αφορούσε το εθνοτικό παρελθόν των Ρωμιών;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
«Εσείς οι Έλληνες κάτι μεγάλο έχετε στο κεφάλι σας. Δεν βαφτίζετε πια τα παιδιά σας Γιάννη, Γιώργο, Πέτρο, Παύλο, παρά τα ονομάζετε Λεωνίδα, Θεμιστοκλή και Αριστείδη. Κάτι μεγάλο ετοιμάζετε.» Αλίς Πασάς Ιωαννίνων
Ο διαφωτισμός ως προϋπόθεση για την ελευθερία
Ο διαφωτισμός ως προϋπόθεση για την ελευθερία
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Θα μπορούσε το Βυζάντιο χωρίς την παλιότερη Ελλάδα να συμβολίσει αυτό το λαό; Οχι φυσικά. Το Βυζάντιο ηττήθηκε απο τους Τούρκους και πριν απο αυτό είχε χάσει την οικουμενική του διάσταση. Επαψε να προσδιορίζει τους απογόνους των Ρωμιών γιατί δεν εξηγούσε την καταγωγή τους. Την ταυτότητα την εξηγούσε πάνω κάτω αλλά η ταυτότητα είχε αλλάξει επι τουρκοκρατίας έτσι κι αλλιώς.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ἀκόμα περισσότερη ἀποστροφὴ θὰ τοῦς προκαλοῦσε ἡ ἰδέα ὅτι ἀποτελοῦσαν τὸ ἔθνος τῶν Ἑλλήνων. Τὸ Βυζάντιο, σὰν Κράτος Χριστιανικό, ἦταν ἕνας ἐχθρὸς τοῦ «ἑλληνισμοῦ» καὶ σ’ ὅλη τὴ διαδρομή τῆς ἱστορίας του (πάλι μ’ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις) ἀντιμετώπισε μ’ ἐχθρότητα τὶς φιλοσοφικὲς, θρησκευτικὲς καὶ ἠθικές ἰδέες τῆς ἀρχαιότητας - μιὰ ἐχθρότητα ποὺ ἐκδηλώθηκε μὲ τὸ κλείσιμο τῆς φιλοσοφικῆς Σχολῆς τῶν Ἀθηνῶν ἀπὸ τὸν Αὐτοκράτορα Ἰουστινιανό, τὸν 6ο αἰώνα.
Ἡ ἐχθρικὴ αὐτὴ στάση ἀπέναντι σὲ κάθε τι τὸ ἑλληνικὸ ὑποστηρίζονταν ἀπὸ τοὺς κύριους φορεῖς τῆς χριστιανικῆς παράδοσης τοῦ Βυζαντίου, τοὺς μοναχούς. Ὁ μοναχισμὸς βρῆκε τὴν εὐκαιρία ν’ ἀσκήσει ἀνοιχτὰ πιὰ τὴν κριτική του ἐναντίον τοῦ ἑλληνισμοῦ ἰδίως πρὸς τὸ τέλος τῆς βυζαντινῆς περιόδου, ὅταν οἱ μεγάλοι θεωρητικοὶ τῆς πνευματικῆς κίνησης τῶν «ἡσυχαστῶν», βρέθηκαν στὴν ἀνάγκη νὰ ὑπερασπίσουν τὸ δόγμα τους ἀπὸ τὶς ἐπιθέσεις ἐκείνων ἀκριβῶς ποὺ ἡ σκέψη τους, ἐπηρεασμένη ἀπ’ τὸν «ἑλληνισμὸ» μὲ τὴ μία ἢ τὴν ἄλλη μορφή, εἶχε κι’ ὅλας ξεστρατίσει ἀπὸ τὸν ὀρθόδοξο Χριστιανισμό.
Ἑλληνισμὸς σήμαινε παγανισμὸς καὶ πολυθεϊσμός. Ἀκόμη καὶ ὁ πρῶτος Πατριάρχης τῆς Κωνσταντινούπολης μετὰ τὴν ἅλωση, ὁ Γεώργιος Σχολάριος, ἀρνιόταν νὰ δεχτῆ γιὰ τὸν ἑαυτό του τὸν τίτλο τοῦ Ἕλληνα.
Philip Sherrard - Δοκίμια γιὰ τὸν Νέο Ἑλληνισμό: Ἡ Ἰδέα τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους
Ἡ ἐχθρικὴ αὐτὴ στάση ἀπέναντι σὲ κάθε τι τὸ ἑλληνικὸ ὑποστηρίζονταν ἀπὸ τοὺς κύριους φορεῖς τῆς χριστιανικῆς παράδοσης τοῦ Βυζαντίου, τοὺς μοναχούς. Ὁ μοναχισμὸς βρῆκε τὴν εὐκαιρία ν’ ἀσκήσει ἀνοιχτὰ πιὰ τὴν κριτική του ἐναντίον τοῦ ἑλληνισμοῦ ἰδίως πρὸς τὸ τέλος τῆς βυζαντινῆς περιόδου, ὅταν οἱ μεγάλοι θεωρητικοὶ τῆς πνευματικῆς κίνησης τῶν «ἡσυχαστῶν», βρέθηκαν στὴν ἀνάγκη νὰ ὑπερασπίσουν τὸ δόγμα τους ἀπὸ τὶς ἐπιθέσεις ἐκείνων ἀκριβῶς ποὺ ἡ σκέψη τους, ἐπηρεασμένη ἀπ’ τὸν «ἑλληνισμὸ» μὲ τὴ μία ἢ τὴν ἄλλη μορφή, εἶχε κι’ ὅλας ξεστρατίσει ἀπὸ τὸν ὀρθόδοξο Χριστιανισμό.
Ἑλληνισμὸς σήμαινε παγανισμὸς καὶ πολυθεϊσμός. Ἀκόμη καὶ ὁ πρῶτος Πατριάρχης τῆς Κωνσταντινούπολης μετὰ τὴν ἅλωση, ὁ Γεώργιος Σχολάριος, ἀρνιόταν νὰ δεχτῆ γιὰ τὸν ἑαυτό του τὸν τίτλο τοῦ Ἕλληνα.
Philip Sherrard - Δοκίμια γιὰ τὸν Νέο Ἑλληνισμό: Ἡ Ἰδέα τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους
- Ζενίθεδρος
- Δημοσιεύσεις: 14605
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
- Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Οι Ρωμαίοι της Ρώμης κατηγορουσαν σε κάποια φάση τους Έλληνες γιατρους πως τους φέρνουν αρρώστιες ή κάτι τέτοιο. Για να υπάρχει αναφορά Ελλήνων, άρα υπήρχαν Έλληνες και στη Ρώμη ακόμα, στον πρώτο αιώνα. Πως διακρίνονταν ότι ήταν Έλληνες, εν προκειμένω οι γιατροί; Λόγω της αλλιώτικης φάτσας τους ή λόγω του διαβατηρίου τους; Όχι. Λόγω της γλώσσας που μιλούσαν μεταξύ τους. Σταμάτησαν ποτέ να ομιλούν μεταξύ τους αυτή τη γλώσσα και επιβλήθηκε η ελληνική γλωσσα στους λατινοφωνους πληθυσμούς της κατακτημενης Ελλάδας από την μορφωμένη ρωμαϊκή ελίτ. Όχι, δεν έγινε κάτι τέτοιο, ούτε μπορούσε να γίνει. Από τη στιγμή που υπάρχει αδιάκοπη συνέχεια της γλώσσας και επισημοποίηση της μετά τον 7ο αιωνα, το αρχικό ερώτημα του νήματος είναι εξίσου έγκυρο με ερωτήματα του στυλ: Ήταν αγγλική η Βρετανική Αυτοκρατορία; Ήταν γερμανική η Γερμανική Αυτοκρατορία; Ήταν τουρκική η Οθωμανική Αυτοκρατορία;Σέλευκας έγραψε: ↑24 Ιαν 2020, 19:24Η ελληνική ιδεά απο τη ρωμαϊκή πότε υπήρχαν ταυτόχρονα και διέφερε η μιά απο την άλλη; Μιλάω για τις κανονικές τις αποκρυσταλλωμένες όχι για ενδιάμεσες περιόδους ούτε για προβολές σε άλλες εποχές.Pertinax έγραψε: ↑24 Ιαν 2020, 15:21Το παρελθόν τους οι Ρωμιοί το γνώριζαν κουτσά-στραβά όλοι. Το ρωμέικο παρελθόν τους, εννοείται, αφού ήταν Ρωμιοί. Σίγουρα μια πιο ουσιαστική γνώση του παρελθόντος, ένας εθνικός Διαφωτισμός, έπρεπε να συμπεριλαμβάνει και τους Έλληνες. Σ' ένα ρωμέικο πλαίσιο, οι Έλληνες ήταν οι αρχαίοι πρόγονοι των Ρωμιών, αλλά οι Ρωμιοί τους είχαν ξεπεράσει και είχαν μια νέα δική τους ταυτότητα. Η ελληνική ήταν η αρχαία και ιερή γλώσσα των Ρωμιών, αλλά τώρα μιλιόταν μια νέα της μορφή, η ρωμέικη, που θεωρούνταν διακριτή γλώσσα από την ελληνική, όπως οι νέες λατινογενείς γλώσσες από την λατινική. Αυτό το ρωμέικο διαφωτιστικό πρόγραμμα θα το βρεις στον Καταρτζή, έναν από τους κυριότερους εκπροσώπους του Διαφωτισμού. Δες σχετικά εδώ και εδώ.Σέλευκας έγραψε: ↑23 Ιαν 2020, 14:37κάτσε ρε συ με το παρελθόν δεν γεννιέσαι αλλά πρέπει να το μάθεις, να το διαδαχτείς. Ο διαφωτισμός τι ήταν; Ανθρωποι που δεν γνωρίζαν το παρελθόν τους και γιαυτό ήταν υπόδουλοι. Η ελευθερία είχε σαν προϋπόθεση την εθνική αφύπνιση. Αμφέβαλλε κανένας για τον διαφωτισμό; Δεν έγινε μόνο στην Ελλάδα αυτό αλλά και σε άλλες χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία.
Δεν λέμε να διδαχτείς πράγματα που δεν ισχύουν αλλά να καταλάβεις γιατί είσαι αυτό που είσαι σαν λαός. Αμα κάποιος δίδασκε αυτά που λες εσύ και ο κολλητός σου δεν θα ήταν διαφωτισμός γιατί είναι ασυναρτησίες, θα ήταν μάλλον διασκοταδισμός.
Επειδή όμως η ελληνική ιδέα διαφέρει από τη ρωμέικη, συγκρούστηκαν μεταξύ τους, νίκησε η ελληνική και έτσι σήμερα δεν βλέπουμε τους Έλληνες μόνο ως μακρινούς προγόνους, αλλά θέλουμε να είμαστε και εμείς Έλληνες.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢
☦𓀢
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Anonymous @ Ρατσισμός κατά των Ελλήνων στα ρωμαϊκά χρόνιαΖενίθεδρος έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 03:10
Οι Ρωμαίοι της Ρώμης κατηγορουσαν σε κάποια φάση τους Έλληνες γιατρους πως τους φέρνουν αρρώστιες ή κάτι τέτοιο. Για να υπάρχει αναφορά Ελλήνων, άρα υπήρχαν Έλληνες και στη Ρώμη ακόμα, στον πρώτο αιώνα. Πως διακρίνονταν ότι ήταν Έλληνες, εν προκειμένω οι γιατροί; Λόγω της αλλιώτικης φάτσας τους ή λόγω του διαβατηρίου τους; Όχι. Λόγω της γλώσσας που μιλούσαν μεταξύ τους.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 270 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 18 Απαντήσεις
- 1312 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
24 Φεβ 2023, 07:06
-
-
Νέα δημοσίευση Byzantintales. Ιστοριες απο το Βυζαντιο σε Graphic Novels
από George_V » 07 Αύγ 2022, 13:38 » σε Eικαστικές τέχνες - 8 Απαντήσεις
- 1168 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
23 Ιαν 2023, 19:33
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί δεν κάνουμε κανένα σήριαλ με θέμα το Βυζάντιο;
από nikos p 2020 » 30 Αύγ 2022, 23:03 » σε 7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ - 253 Απαντήσεις
- 4598 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Chilloutbuddy
22 Μάιος 2024, 06:52
-