Αΐδιος σημαίνει αἰώνιος, ἀέναος. Ἂν σὲ ξενίζει ἡ γλῶσσα εἶναι δικό σου πρόβλημα, καθότι καὶ ἡ Εκκλησία τὴν ὑιοθέτησε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες γιὰ νὰ διατυπώσει τὴν ἀποφατική της θεολογία. Ἐσὺ πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνέκαθεν προσδοκοῦσαν ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων καὶ ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔλαβε τὴ δοξασία αὐτὴ ἀπὸ τὸν ἰουδαϊσμό.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 19:57Παπαριές μαρίτσαμ.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 16:34Ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὶς δεισιδαιμονίες καὶ τὶς προλήψεις ποὺ ὑπάρχουν σὲ ὅλες τὶς ἐποχές, ὑπάρχει θεμελιώδης διαφορὰ μεταξὺ τῆς βιβλικῆς καὶ τῆς ἑλληνικῆς ὀντολογίας. Ὁ Κόσμος γιὰ τοὺς Ἕλληνες εἶναι ἀΐδιος, ἀγέννητος καὶ ἄφθαρτος. Οἱ ἴδιοι οἱ θεοὶ συνιστοῦν πλήθυνση τοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας. Γιὰ τὴν Ἐκκλησία ὁ κόσμος ἀποτελεῖ κτίσμα τῆς δημιουργικῆς θέλησης τοῦ ὑπερβατικοῦ, ἐξωκοσμικοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ ἀνακαινισθεῖ μὲ τὴ Δευτέρα Παρουσία καὶ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Κάτι τέτοιο φαντάζει παράλογο καὶ γελοῖο γιὰ τὴν ἑλληνικὴ σκέψη, ἡ ὁποῖα πρεσβεύει τὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς ποὺ μερίζεται ὡς θεῖος σπινθήρας σὲ ὅλα τὰ ἔμβια ὄντα.
Άσ' το καλύτερα γιατί έχω δει πολλές εφαρμογές του ἀΐδιουτων Ελλήνων Εθνικών και φτιάχνω καινούργια ήπατα όταν διαβάζω αυτές τις στομφώδεις εκφράσεις, που ψιττακίζουν κάποιοι καμαρωτοί.
Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Σεβαστές οι απόψεις σουΑἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 00:08Αΐδιος σημαίνει αἰώνιος, ἀέναος. Ἂν σὲ ξενίζει ἡ γλῶσσα εἶναι δικό σου πρόβλημα, καθότι καὶ ἡ Εκκλησία τὴν ὑιοθέτησε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες γιὰ νὰ διατυπώσει τὴν ἀποφατική της θεολογία. Ἐσὺ πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνέκαθεν προσδοκοῦσαν ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων καὶ ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔλαβε τὴ δοξασία αὐτὴ ἀπὸ τὸν ἰουδαϊσμό.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 19:57Παπαριές μαρίτσαμ.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 16:34
Ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὶς δεισιδαιμονίες καὶ τὶς προλήψεις ποὺ ὑπάρχουν σὲ ὅλες τὶς ἐποχές, ὑπάρχει θεμελιώδης διαφορὰ μεταξὺ τῆς βιβλικῆς καὶ τῆς ἑλληνικῆς ὀντολογίας. Ὁ Κόσμος γιὰ τοὺς Ἕλληνες εἶναι ἀΐδιος, ἀγέννητος καὶ ἄφθαρτος. Οἱ ἴδιοι οἱ θεοὶ συνιστοῦν πλήθυνση τοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας. Γιὰ τὴν Ἐκκλησία ὁ κόσμος ἀποτελεῖ κτίσμα τῆς δημιουργικῆς θέλησης τοῦ ὑπερβατικοῦ, ἐξωκοσμικοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ ἀνακαινισθεῖ μὲ τὴ Δευτέρα Παρουσία καὶ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Κάτι τέτοιο φαντάζει παράλογο καὶ γελοῖο γιὰ τὴν ἑλληνικὴ σκέψη, ἡ ὁποῖα πρεσβεύει τὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς ποὺ μερίζεται ὡς θεῖος σπινθήρας σὲ ὅλα τὰ ἔμβια ὄντα.
Άσ' το καλύτερα γιατί έχω δει πολλές εφαρμογές του ἀΐδιουτων Ελλήνων Εθνικών και φτιάχνω καινούργια ήπατα όταν διαβάζω αυτές τις στομφώδεις εκφράσεις, που ψιττακίζουν κάποιοι καμαρωτοί.
Αλλά τι ακριβώς παράγεται και πουλάτε;
Η εκκλησία Αγίους έχει, αυτό παράγει από πάντα
Αυτό πουλάει ( δωρεάν)
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Έκανα αναφορά την εικόνα τη προηγούμενη, μπήκα είδα και θα με πάει πίσω ο ύπνος για την εκκλησία. Αλλά πώς να κοιμηθω.
Άραγε τον επισκέφθηκε ο Θεός αυτόν τον υβριστή που την έφτιαξε;;
Εσύ μου θυμίζεις εκείνους της εποχής του Χριστού.. αύξησε τους πέντε άρτους
Αυτό έγινε τρεις φορές,τάισε κόσμο έτσι
Όχι για το φαι,για να δουν το θαύμα
Για να πιστέψουν
Τι λες ότι θα είπαν; Ήταν οι ίδιοι που μετά έλεγαν σταυρωσον
Εγώ λέω ότι θα λέγανε...γιατί δεν αυξάνει τα φαγητά συνέχεια;; Να μην είμαστε αναγκασμένοι να δουλεύουμε;
Στοκοι . Έπειτα τον κατηγορούσαν οι ίδιοι
Απολίτιστοι βάρβαροι
Άιντε από κει που θα βρίσεις άτομο που δε γνώρισες
Το άτομο αυτό, είναι ένα διαμάντι της Ορθοδοξίας. Ο ΑΓΙΟΣ Παϊσίος...
Αλλά τόσο καταλαβαίνεις,δε σε βρίζω
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Διόλου ειδωλολάτρες δεν είμαστε, ασπαζόμαστε και προσκυνούμε τις εικόνες των αγίων στον ναό ή το εικονοστάσι, ακριβώς όπως ασπαζόμαστε αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειάς μας κλπ. όταν τα επισκεπτόμαστε, το ίδιο είναι. Οι άγιοι είναι μέλη της οικογένειάς μας, οι οποίοι όντες πλέον άσαρκοι και εις το επέκεινα δεν μπορούν να προσεγγισθούν αλλιώς παρά μόνον διά του απεικάσματόςτους, της εικόνας τους.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Ξέρω τι σημαίνει αΐδιος και θα πρόσθετα και το "αμετάβλητος" στην μεταφραστική σου προσφορά. Έχω βαρεθεί να διαβάζω για την αρνησίζωη θρησκεία της ερήμου από σουβλακοφάγους επαναστάτες της Μεγάλης Παρασκευής και του εθνικού Άι Παντελεήμονα των ελ, των Δελφών και των αδελφών γενικώς. Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 00:08Αΐδιος σημαίνει αἰώνιος, ἀέναος. Ἂν σὲ ξενίζει ἡ γλῶσσα εἶναι δικό σου πρόβλημα, καθότι καὶ ἡ Εκκλησία τὴν ὑιοθέτησε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες γιὰ νὰ διατυπώσει τὴν ἀποφατική της θεολογία. Ἐσὺ πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνέκαθεν προσδοκοῦσαν ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων καὶ ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔλαβε τὴ δοξασία αὐτὴ ἀπὸ τὸν ἰουδαϊσμό.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 19:57Παπαριές μαρίτσαμ.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑01 Φεβ 2020, 16:34
Ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὶς δεισιδαιμονίες καὶ τὶς προλήψεις ποὺ ὑπάρχουν σὲ ὅλες τὶς ἐποχές, ὑπάρχει θεμελιώδης διαφορὰ μεταξὺ τῆς βιβλικῆς καὶ τῆς ἑλληνικῆς ὀντολογίας. Ὁ Κόσμος γιὰ τοὺς Ἕλληνες εἶναι ἀΐδιος, ἀγέννητος καὶ ἄφθαρτος. Οἱ ἴδιοι οἱ θεοὶ συνιστοῦν πλήθυνση τοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας. Γιὰ τὴν Ἐκκλησία ὁ κόσμος ἀποτελεῖ κτίσμα τῆς δημιουργικῆς θέλησης τοῦ ὑπερβατικοῦ, ἐξωκοσμικοῦ Θεοῦ, ποὺ θὰ ἀνακαινισθεῖ μὲ τὴ Δευτέρα Παρουσία καὶ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Κάτι τέτοιο φαντάζει παράλογο καὶ γελοῖο γιὰ τὴν ἑλληνικὴ σκέψη, ἡ ὁποῖα πρεσβεύει τὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς ποὺ μερίζεται ὡς θεῖος σπινθήρας σὲ ὅλα τὰ ἔμβια ὄντα.
Άσ' το καλύτερα γιατί έχω δει πολλές εφαρμογές του ἀΐδιουτων Ελλήνων Εθνικών και φτιάχνω καινούργια ήπατα όταν διαβάζω αυτές τις στομφώδεις εκφράσεις, που ψιττακίζουν κάποιοι καμαρωτοί.
Λυπάμαι αγαπητέ αλλά τέτοια επική διάθεση, τέτοια μεγαλομανία, τόσο γραμμικές προσεγγίσεις, τόσο απωθημένο μίσος μόνον σε δεκαπεντάχρονα, ψωνάρες, ανθούς πολιτικής προπαγάνδας που την είδαν τρέντυ φιλόσοφοι και σε αγανακτισμένους στοκουμέντους οπλίτες με πλαστικές πανοπλίες, είναι διακριτή. Αρκετά.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28844
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Καταλαβαίνω πολύ καλά ότι τα τελευταία χρόνια έχεις αυξήσει την ποσότητα του θρησκευτικού σανού που καταναλώνεις.bluerose έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 01:02Έκανα αναφορά την εικόνα τη προηγούμενη, μπήκα είδα και θα με πάει πίσω ο ύπνος για την εκκλησία. Αλλά πώς να κοιμηθω.
Άραγε τον επισκέφθηκε ο Θεός αυτόν τον υβριστή που την έφτιαξε;;
Εσύ μου θυμίζεις εκείνους της εποχής του Χριστού.. αύξησε τους πέντε άρτους
Αυτό έγινε τρεις φορές,τάισε κόσμο έτσι
Όχι για το φαι,για να δουν το θαύμα
Για να πιστέψουν
Τι λες ότι θα είπαν; Ήταν οι ίδιοι που μετά έλεγαν σταυρωσον
Εγώ λέω ότι θα λέγανε...γιατί δεν αυξάνει τα φαγητά συνέχεια;; Να μην είμαστε αναγκασμένοι να δουλεύουμε;
Στοκοι . Έπειτα τον κατηγορούσαν οι ίδιοι
Απολίτιστοι βάρβαροι
Άιντε από κει που θα βρίσεις άτομο που δε γνώρισες
Το άτομο αυτό, είναι ένα διαμάντι της Ορθοδοξίας. Ο ΑΓΙΟΣ Παϊσίος...
Αλλά τόσο καταλαβαίνεις,δε σε βρίζω
Όσο για το κάστανο, πάρε να χεις να πορεύεσαι!
14/07/2017
Παρουσία πλήθους πιστών, τελέσθηκε την περασμένη Τρίτη, Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Παΐσιου του Αγιορείτη στον προαύλιο χώρο του Ναού του Αγίου Δημητρίου, στο Αγρίνιο.
Ο Παΐσιος είχε περάσει ως στρατιώτης από το Αγρίνιο εξ ου και τιμάται στη συγκεκριμένη πόλη. Το πλήθος που συγκεντρώθηκε είχε την ευκαιρία να προσκυνήσει μια εικόνα του Αγίου και λείψανά του, καθώς και ένα κάστανο... το οποίο ο Παΐσιος πριν από 27 χρόνια είχε δώσει έναν φοιτητή.
Σύμφωνα με την Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας. τον Οκτώβριο του 1990, «ο Γέροντας Παΐσιος είχε δώσει ως ευλογία βρασμένα κάστανα σε μια ομάδα φοιτητών που τον είχε επισκεφθεί.
Ένας εκ των φοιτητών, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο ένας εκ των δύο Ιερέων που τέλεσαν την Αγρυπνία, φύλαξε το βρασμένο κάστανο που πήρε, το οποίο έως σήμερα, 27 χρόνια μετά, παραμένει κατά θαυμαστό τρόπο, αναλλοίωτο, ενώ ακούγεται ακόμη και ο καρπός μέσα σε αυτό.
https://www.protothema.gr/greece/articl ... o-paisios/


Κανονικά, αν υπήρχε θεός, θα έπρεπε να αναστηθεί ο "άγιος" και να σας πλακώσει όλους με ένα ματσούκι και πρώτους τους θρησκέμπορους/ χριστέμπορους, που τον ξεφτιλίζετε!
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δεν με ενδιαφέρει τι πιστεύει ο κάθε ένας και πόσοNandros έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 15:05Καταλαβαίνω πολύ καλά ότι τα τελευταία χρόνια έχεις αυξήσει την ποσότητα του θρησκευτικού σανού που καταναλώνεις.bluerose έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 01:02Έκανα αναφορά την εικόνα τη προηγούμενη, μπήκα είδα και θα με πάει πίσω ο ύπνος για την εκκλησία. Αλλά πώς να κοιμηθω.
Άραγε τον επισκέφθηκε ο Θεός αυτόν τον υβριστή που την έφτιαξε;;
Εσύ μου θυμίζεις εκείνους της εποχής του Χριστού.. αύξησε τους πέντε άρτους
Αυτό έγινε τρεις φορές,τάισε κόσμο έτσι
Όχι για το φαι,για να δουν το θαύμα
Για να πιστέψουν
Τι λες ότι θα είπαν; Ήταν οι ίδιοι που μετά έλεγαν σταυρωσον
Εγώ λέω ότι θα λέγανε...γιατί δεν αυξάνει τα φαγητά συνέχεια;; Να μην είμαστε αναγκασμένοι να δουλεύουμε;
Στοκοι . Έπειτα τον κατηγορούσαν οι ίδιοι
Απολίτιστοι βάρβαροι
Άιντε από κει που θα βρίσεις άτομο που δε γνώρισες
Το άτομο αυτό, είναι ένα διαμάντι της Ορθοδοξίας. Ο ΑΓΙΟΣ Παϊσίος...
Αλλά τόσο καταλαβαίνεις,δε σε βρίζω
Όσο για το κάστανο, πάρε να χεις να πορεύεσαι!
14/07/2017
Παρουσία πλήθους πιστών, τελέσθηκε την περασμένη Τρίτη, Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν του Παΐσιου του Αγιορείτη στον προαύλιο χώρο του Ναού του Αγίου Δημητρίου, στο Αγρίνιο.
Ο Παΐσιος είχε περάσει ως στρατιώτης από το Αγρίνιο εξ ου και τιμάται στη συγκεκριμένη πόλη. Το πλήθος που συγκεντρώθηκε είχε την ευκαιρία να προσκυνήσει μια εικόνα του Αγίου και λείψανά του, καθώς και ένα κάστανο... το οποίο ο Παΐσιος πριν από 27 χρόνια είχε δώσει έναν φοιτητή.
Σύμφωνα με την Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας. τον Οκτώβριο του 1990, «ο Γέροντας Παΐσιος είχε δώσει ως ευλογία βρασμένα κάστανα σε μια ομάδα φοιτητών που τον είχε επισκεφθεί.
Ένας εκ των φοιτητών, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο ένας εκ των δύο Ιερέων που τέλεσαν την Αγρυπνία, φύλαξε το βρασμένο κάστανο που πήρε, το οποίο έως σήμερα, 27 χρόνια μετά, παραμένει κατά θαυμαστό τρόπο, αναλλοίωτο, ενώ ακούγεται ακόμη και ο καρπός μέσα σε αυτό.
https://www.protothema.gr/greece/articl ... o-paisios/-
Κανονικά, αν υπήρχε θεός, θα έπρεπε να αναστηθεί ο "άγιος" και να σας πλακώσει όλους με ένα ματσούκι και πρώτους τους θρησκέμπορους/ χριστέμπορους, που τον ξεφτιλίζετε!
.
Δικαιούμαστε να μη βγάζουμε πραότητα εάν βρίζουν τα Θεία
Σ' οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν με νοιάζει
Κι ούτε είναι συνετό να βρίζουν τα Θεία
Καθώς κι ούτε είναι συνετό να κολλάς σ' έναν Άγιο.
Εδώ όμως μιλάτε για έναν που τον γνωρισαμε τόσοι άνθρωποι, ως άνθρωπο
Δεν του αξίζει
Αυτή τη περίπτωση δε τη ξέρω,μήπως ο συγκεκριμένος έγινε ιερέας μετά από υπόδειξη του Αγίου και κράτησε το καστανό ως ενθύμιο κι από αγάπη το έβγαλε για προσκύνημα; Δε ξέρω την περίπτωση.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Γέννησε πνευματικό παιδί ο πνευματικός μου
Η αλλαγή οφείλεται εκεί σαφώς,όχι από μόνη μου.
Σ' όποιο το θέλει να μπει στη πνευματικη ζωη του ευχομε να βρει πατέρα που γεννάει πνευματικά τέκνα
Θα πιάσει η ευχή μου,είναι για καλό
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δὲν ἔχω λόγο νὰ ἀμφισβητήσω τὰ λεγόμενά σου σχετικὰ μὲ τὸ ποιὸν καὶ τὴ ροπὴ πρὸς τὴ γραφικότητα ποὺ ἔχει νὰ ἐπιδείξει ὁ σημερινὸς χῶρος τῶν Ἐθνικῶν Ἑλλήνων, στὶς διάφορες παραλλαγὲς καὶ ἐκφάνσεις του, ὅπως ἐπίσης καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ αὐτόκλητοι φορεῖς μπορεῖ τελικὰ νὰ ἐξευτελίζουν καὶ νὰ διασύρουν τὰ πράγματα ποὺ δῆθεν πρεσβεύουν, ἑρμηνεύοντας τὰ αὐθαίρετα. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι ἡ καθαυτὸ ἑλληνικὴ κοσμοαντίληψη καὶ ἡ θρησκευτική της ἔκφραση δὲν διαφέρουν οὐσιωδῶς ἀπὸ τὶς ἀντίστοιχες χριστιανικές.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 10:12Ξέρω τι σημαίνει αΐδιος και θα πρόσθετα και το "αμετάβλητος" στην μεταφραστική σου προσφορά. Έχω βαρεθεί να διαβάζω για την αρνησίζωη θρησκεία της ερήμου από σουβλακοφάγους επαναστάτες της Μεγάλης Παρασκευής και του εθνικού Άι Παντελεήμονα των ελ, των Δελφών και των αδελφών γενικώς. Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Λυπάμαι αγαπητέ αλλά τέτοια επική διάθεση, τέτοια μεγαλομανία, τόσο γραμμικές προσεγγίσεις, τόσο απωθημένο μίσος μόνον σε δεκαπεντάχρονα, ψωνάρες, ανθούς πολιτικής προπαγάνδας που την είδαν τρέντυ φιλόσοφοι και σε αγανακτισμένους στοκουμέντους οπλίτες με πλαστικές πανοπλίες, είναι διακριτή. Αρκετά.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Μα η πομπώδης φρασεολογία που χρησιμοποιείς είναι πανομοιότυπη με την αντίστοιχη κάποιων αυτόκλητων φορέων. Και δεν πιστεύω ότι είναι σύμπτωση. Κι επειδή υπάρχει μια τεράστια γκάμα "Εθνικών" που έπαιζε από ΥΕΕΕ μέχρι Κεραμυδά, η δική σου με παραπέμπει σε "σχολή" Ρασσιά.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 19:45Δὲν ἔχω λόγο νὰ ἀμφισβητήσω τὰ λεγόμενά σου σχετικὰ μὲ τὸ ποιὸν καὶ τὴ ροπὴ πρὸς τὴ γραφικότητα ποὺ ἔχει νὰ ἐπιδείξει ὁ σημερινὸς χῶρος τῶν Ἐθνικῶν Ἑλλήνων, στὶς διάφορες παραλλαγὲς καὶ ἐκφάνσεις του, ὅπως ἐπίσης καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ αὐτόκλητοι φορεῖς μπορεῖ τελικὰ νὰ ἐξευτελίζουν καὶ νὰ διασύρουν τὰ πράγματα ποὺ δῆθεν πρεσβεύουν, ἑρμηνεύοντας τὰ αὐθαίρετα. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι ἡ καθαυτὸ ἑλληνικὴ κοσμοαντίληψη καὶ ἡ θρησκευτική της ἔκφραση δὲν διαφέρουν οὐσιωδῶς ἀπὸ τὶς ἀντίστοιχες χριστιανικές.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 10:12Ξέρω τι σημαίνει αΐδιος και θα πρόσθετα και το "αμετάβλητος" στην μεταφραστική σου προσφορά. Έχω βαρεθεί να διαβάζω για την αρνησίζωη θρησκεία της ερήμου από σουβλακοφάγους επαναστάτες της Μεγάλης Παρασκευής και του εθνικού Άι Παντελεήμονα των ελ, των Δελφών και των αδελφών γενικώς. Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Λυπάμαι αγαπητέ αλλά τέτοια επική διάθεση, τέτοια μεγαλομανία, τόσο γραμμικές προσεγγίσεις, τόσο απωθημένο μίσος μόνον σε δεκαπεντάχρονα, ψωνάρες, ανθούς πολιτικής προπαγάνδας που την είδαν τρέντυ φιλόσοφοι και σε αγανακτισμένους στοκουμέντους οπλίτες με πλαστικές πανοπλίες, είναι διακριτή. Αρκετά.
Κατά τα άλλα, είμαι λάτρης της ελληνικής μυθολογίας και των συμβολισμών της αλλά δεν αντιλαμβάνομαι τι ακριβώς σημαίνει θρησκευτική έκφραση της καθαυτό ελληνικής κοσμοαντίληψης σε αντιστοίχιση με τη χριστιανική. Τι ακριβώς συγκρίνεις; Τη σημερινή προσέγγιση του κάθε φαντασμένου για το τι πίστευε ο μέσος Έλληνας εκείνης της εποχής, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε τα χάσματα που υπήρχαν στο μορφωτικό επίπεδο ή τις απόψεις των φιλοσόφων (που ούτως ή άλλως είχαν πλήρως αποστασιοποιημένη άποψη από το θείο) με το τι πιστεύει η χριστιανή θεία Μαρίτσα σ' ένα χωριό; Γιατί οι περισσότεροι αδάμαστοι Έλληνες, αυτό κάνουν.

Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Και το κωμικό είναι, ότι οι πιο άσχετοι από όλους πιστεύουν ότι όλοι οι αρχαίοι ήταν κάπως έτσι, ταυτίζονται και νοιώθουν πολύ χάι, γενικώς.





Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δὲν μεταχειρίζομαι πομπώδη φρασεολογία, χρησιμοποιῶ τοὺς κατεστημένους ὅρους τῆς καθαυτὸ ἑλληνικῆς θεολογίας, τοὺς ὁποίους ὑιοθέτησαν ἄλλωστε οἱ χριστιανοὶ ἀπολογητὲς καὶ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας γιὰ νὰ διατυπώσουν τὴν ἀποφατική χριστιανικὴ θεολογία. Θὰ μποροῦσα ἴσως νὰ ἐπιχειρήσω τὴν ἀπόδοσή τους μὲ ἁπλούστερες λέξεις τῆς δημοτικῆς, ἀλλὰ οἱ ὅροι ὡς ἔχουν χρησιμοποιοῦνται κατὰ κανόνα καὶ σήμερα στὴ σχετικὴ γραμματεία ἀπὸ τοὺς εἰδήμονες.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 22:26Μα η πομπώδης φρασεολογία που χρησιμοποιείς είναι πανομοιότυπη με την αντίστοιχη κάποιων αυτόκλητων φορέων. Και δεν πιστεύω ότι είναι σύμπτωση. Κι επειδή υπάρχει μια τεράστια γκάμα "Εθνικών" που έπαιζε από ΥΕΕΕ μέχρι Κεραμυδά, η δική σου με παραπέμπει σε "σχολή" Ρασσιά.
Κατά τα άλλα, είμαι λάτρης της ελληνικής μυθολογίας και των συμβολισμών της αλλά δεν αντιλαμβάνομαι τι ακριβώς σημαίνει θρησκευτική έκφραση της καθαυτό ελληνικής κοσμοαντίληψης σε αντιστοίχιση με τη χριστιανική. Τι ακριβώς συγκρίνεις; Τη σημερινή προσέγγιση του κάθε φαντασμένου για το τι πίστευε ο μέσος Έλληνας εκείνης της εποχής, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε τα χάσματα που υπήρχαν στο μορφωτικό επίπεδο ή τις απόψεις των φιλοσόφων (που ούτως ή άλλως είχαν πλήρως αποστασιοποιημένη άποψη από το θείο) με το τι πιστεύει η χριστιανή θεία Μαρίτσα σ' ένα χωριό; Γιατί οι περισσότεροι αδάμαστοι Έλληνες, αυτό κάνουν.
Θεωρῶ ὅτι σφάλλεις βάζοντας στὸ ἴδιο σακὶ τοὺς μακαρίτες Κεραμυδᾶ καὶ Ρασσιᾶ. Συγκρίνεις ἀνόμοια πράγματα. Ὁι μὲν Κεραμυδᾶς, Φουράκης πλάσαραν στὴν πιάτσα τὸ μεσσιανικοῦ τύπου ἀφήγημα τῶν Ἔψιλον, μὲ τὴν ἐξωγήινη καταγωγὴ τῶν ἜΛ ἐντὸς πλαισίου ὀντολογικοῦ δυϊσμοῦ, ὅπου διεξάγεται διαπάλη μεταξὺ τῶν δύο πόλων τοῦ Καλοῦ καὶ τοῦ Κακοῦ. Πρόκειται περὶ κατασκευάσματος μὲ ἔντονη χροιὰ μονοθεϊστικῆς ἢ καὶ μανιχαϊκῆς ἔμπνευσης.
Ὅ,τι γνώμη καὶ ἂν ἔχεις γιὰ τὸ Ρασσιᾶ, δὲν μπορεῖς νὰ μὴν ἀναγνωρίζεις τὴ μεγάλη του συμβολὴ καὶ παρακαταθήκη στὴν ἐγχώρια ἐργογραφία σχετικὰ μὲ τὴν ἱστορία τῆς ἀρχαιότητας, κυρίως τῆς ὕστερης, τὴν ὀντολογία καὶ τὴ θρησκεία τῶν Ἑλλήνων. Τὰ ἔργα του βρίθουν τεκμηρίωσης καὶ παραπομπῶν στὴν κατεστημένη καὶ μὴ βιβλιογραφία ἐπάνω στὰ ζητήματα ποὺ πραγματεύεται. Ἐγὼ π.χ. δὲν συμμερίζομαι τὸν ἐγκωμιασμὸ ποὺ κάνει στὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ τοὺς Ἰακωβίνους, οὔτε τὸν ἐνθουσιασμό του γιὰ τὴ δημοκρατία. Ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ μὴν τὸν ἀναγνωρίσω ὡς τολμηρὸ καὶ ρηξικέλευθο συγγραφέα.
Ὅσον ἀφορᾶ στὴν καθαυτὸ ἑλληνικὴ κοσμοαντίληψη, μπορεῖς νὰ ἀνατρέξεις σὲ πληθώρα σχετικῶν ἔργων ποὺ πραγματεύονται τὶς διαφορές της ἀπὸ τὶς δογματικὲς διδασκαλίες τῶν μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
ΓΑΛΗ, δὲς τί ἔγραψε ὁ μακαρίτης ὁ Ρασσιᾶς πρὶν ἀπὸ εἴκοσι χρόνια γιὰ τὶς θεωρίες περὶ Ὁμάδας Ἔψιλον: https://www.rassias.gr/9008.html
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Έχω διαβάσει κάτι περισσότερο.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 23:19ΓΑΛΗ, δὲς τί ἔγραψε ὁ μακαρίτης ὁ Ρασσιᾶς πρὶν ἀπὸ εἴκοσι χρόνια γιὰ τὶς θεωρίες περὶ Ὁμάδας Ἔψιλον: https://www.rassias.gr/9008.html


Και όχι, δεν θεωρώ τεκμηριωμένες τις προσεγγίσεις του ούτε τον ίδιο αξιόπιστο ιστορικό ή μελετητή. Βρίσκω στις παρόμοιες αναλύσεις αυτά ακριβώς που σου έγραψα για τη συγκεκριμένη "σχολή" δηλαδή υπερβάλλοντα μελοδραματισμό, στόμφο, συρραφή άσχετων στοιχείων, παντελή έλλειψη μέτρου στις συγκρίσεις και φυσικά βαθύτατο επηρεασμό από την πολιτική του ιδεολογία, που είναι σαφής. Οκ, σε σύγκριση με τους κεραμυδάδες, είναι καλύτερος αλλά μέχρι εκεί.
Γενικώς, αν κάποιοι καλύπτονται από αυτό το ύπατο στυλάκι, είναι δικό τους θέμα.
Ό,τι κάνει χαρούμενους τους ανθρώπους, καλό είναι.

Προσωπικώς πάντως, δεν πρόκειται να τους δω ως εκπροσώπους του Ελληνικού Ορθού Λόγου και της όποιας προσέγγισης έχουν για το έθνος γενικώς και ειδικώς.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑03 Φεβ 2020, 12:25Έχω διαβάσει κάτι περισσότερο.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑02 Φεβ 2020, 23:19ΓΑΛΗ, δὲς τί ἔγραψε ὁ μακαρίτης ὁ Ρασσιᾶς πρὶν ἀπὸ εἴκοσι χρόνια γιὰ τὶς θεωρίες περὶ Ὁμάδας Ἔψιλον: https://www.rassias.gr/9008.html
Και όχι, δεν θεωρώ τεκμηριωμένες τις προσεγγίσεις του ούτε τον ίδιο αξιόπιστο ιστορικό ή μελετητή. Βρίσκω στις παρόμοιες αναλύσεις αυτά ακριβώς που σου έγραψα για τη συγκεκριμένη "σχολή" δηλαδή υπερβάλλοντα μελοδραματισμό, στόμφο, συρραφή άσχετων στοιχείων, παντελή έλλειψη μέτρου στις συγκρίσεις και φυσικά βαθύτατο επηρεασμό από την πολιτική του ιδεολογία, που είναι σαφής. Οκ, σε σύγκριση με τους κεραμυδάδες, είναι καλύτερος αλλά μέχρι εκεί.
Γενικώς, αν κάποιοι καλύπτονται από αυτό το ύπατο στυλάκι, είναι δικό τους θέμα.
Ό,τι κάνει χαρούμενους τους ανθρώπους, καλό είναι.
Προσωπικώς πάντως, δεν πρόκειται να τους δω ως εκπροσώπους του Ελληνικού Ορθού Λόγου και της όποιας προσέγγισης έχουν για το έθνος γενικώς και ειδικώς.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα: https://hellenismos.org/bibliografia
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Διαφορές και ομοιότητες ακροδεξιού και ακροαριστερού λαϊκισμού
από Libre arbitre » 27 Ιαν 2024, 15:31 » σε Εσωτερική Πολιτική - 7 Απαντήσεις
- 202 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Golden Age
27 Ιαν 2024, 21:04
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ομοιότητες μεταξύ Νεοφιλελευθερισμού και Γυφτιάς
από Kauldron » 24 Νοέμ 2023, 19:15 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 17 Απαντήσεις
- 501 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από southern
25 Νοέμ 2023, 10:37
-
-
-
Νέα δημοσίευση O Χριστιανισμός ήταν ο Κομμουνισμός της αρχαιότητας
από Antipnevma » 01 Νοέμ 2024, 09:29 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 57 Απαντήσεις
- 1048 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Antipnevma
05 Νοέμ 2024, 14:53
-
-
-
Νέα δημοσίευση ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΌΣ VS ΒΟΥΔΙΣΜΌΣ (σύγκριση των δύο αυτών θρησκειών)
από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 12 Φεβ 2025, 16:30 » σε Θρησκειολογία - 86 Απαντήσεις
- 1555 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σικελιώτης1
26 Φεβ 2025, 14:54
-