Highlander έγραψε: ↑17 Απρ 2020, 23:31
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑17 Απρ 2020, 23:25
Highlander έγραψε: ↑17 Απρ 2020, 21:38
Δεν έχεις φέρει καμία απόδειξη για την υποστήριξη στην κατάσταση αυτή ή μη. Εσύ ισχυρίστηκες πρώτος ότι η πλειοψηφία στηρίζει αυτήν την κατάσταση, άρα εσύ πρέπει να το αποδείξεις. Κι εγώ μπορεί να ισχυριστώ ότι υπάρχουν πράσινα άλογα αλλά τις αποδείξεις θα πρέπει να τις φέρω εγώ όχι κάποιος που θα αμφισβητήσει τον ισχυρισμό.
Η εθνική ταυτότητα από μόνη της δεν έχει τίποτα προοδευτικό. Μπορεί τον 18ο και τον 19ο αιώνα να χρησίμευσε σαν όχημα για έξοδο από την φεουδαρχία, αλλά στον 20ο και πολύ περισσότερο τον 21ο αιώνα ξεκάθαρα μόνο προβλήματα και αιματοχυσίες δημιουργεί. Ελεύθερος θα είμαι όταν αφενός θα υπάρχει φιλελεύθερη δημοκρατία με κοινωνικό πρόσημο και αφετέρου θα πάψουν να υπάρχουν "έθνη" και "επικρατούσες θρησκείες".
δηλαδή αν σου πω ότι η πλειοψηφία θέλει να έχουμε Δημοκρατία θα πρέπει να σου αποδείξω με κάποιο τρόπο ότι πέραν μιας μικρής μειοψηφίας κανείς δεν αμφισβητεί το πολίτευμα της χώρας; σύνελθε, εσύ ισχυρίστηκες ότι δεν θέλει η πλειοψηφία μια κανονικότητα που τη ζουν οι Έλληνες εδώ και γενεές, εσύ θα πρέπει να το αποδείξεις
η εθνική ταυτότητα, ο τρόπος δηλαδή με τον οποίο ταυτίζονται άνθρωποι μεταξύ τους και ακολούθως οργανώνονται για να ζήσουν σε ένα σύνολο, βάσει κάποιων
κοινών χαρακτηριστικών, είτε αυτά είναι πολιτιστικά, είτε βιολογικά, δεν είναι κάποια ιδέα ή ιδεολογία για να κρίνεις αν είναι προοδευτική ή αναχρονιστική. την αίσθηση της ταυτότητας ως ανήκοντες σε ένα ομοιογενές σύνολο την είχαν οι άνθρωποι ανέκαθεν. κάποιες φορές το σύνολο περιοριζόταν στα όρια της πόλης, κάποιες φορές εκτεινόταν σε μεγαλύτερες επικράτειες. αυτό ισχύει ακόμη και για τη περίοδο της σκληρής φεουδαρχίας του Μεσαίωνα.
ο κόσμος που ονειρεύεσαι είναι ένας κόσμος χωρίς ταυτότητες και σύνορα, ένα ανομοιογενές μείγμα ανώνυμων ανθρώπων χωρίς καμία συλλογική συνείδηση
Παρομοίωση της αποδοχής της δημοκρατίας με την αποδοχή του ξοδέματος χρημάτων για την υποδοχή της φλόγας με τιμές αρχηγού κράτους. Εντάξει το τερμάτισες.
Εγώ βλέπω όλο και περισσότερο κόσμο να παραπονιέται γι αυτήν την στρέβλωση, εσύ που ισχυρίστηκες πρώτος ότι η πλειοψηφία είναι υπέρ να μας φέρεις και τις σχετικές αποδείξεις.
Ο εθνικισμός ουσιαστικά δεν υπήρχε πριν 2-3 αιώνες. 'Ήταν προοδευτικός για τα δεδομένα του 18ου-19ου αιώνα, διότι διέλυσε την πολύ πιο αναχρονιστική φεουδαρχία, αλλά τώρα πια είναι ο ίδιος ξεκάθαρα οπισθοδρομικός και γεννήτωρ προβλημάτων. Το συλλογικό "εμείς" φυσικά και υπάρχει πάντα, διότι από τη φύση του ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον.
Το σύνολο στο οποίο ανήκουν οι άνθρωποι είναι η ανθρωπότητα και μπορούν να ζήσουν πολύ καλύτερα σε έναν ενιαίο κόσμο χωρίς τεχνητούς διαχωρισμούς με γνώμονα το καλό όλης της ανθρωπότητας.
κι εγώ θέλω μια ειρηνική παγκόσμια κοινότητα, αυτό όμως δεν πρόκειται να το πετύχεις με τη κοσμοθεωρία σου, το αντίθετο, μόνο διχόνια και μίσος μπορεί να ξεσπάσει όταν δημιουργείς ατομικιστές χωρίς την αίσθηση του συνανήκειν
οι διαχωρισμοί δεν είναι τεχνητοί, είναι μέρος της φύσης του ανθρώπου - κάθε κοινότητα που αναπτύσσεται στη βάση των κοινών χαρακτηριστικών διεκδικεί έναν χώρο στον οποίο ριζώνει. ο εθνικισμός ως ιδεολογία ναι, είναι φαινόμενο των τελευταίων αιώνων. η έννοια του έθνους όμως ως ενός συνόλου με κοινά χαρακτηριστικά ήταν γνωστή από τα αρχαία χρόνια. το ίδιο ισχύει και για την έννοια της πατρίδας ως μιας χωρικής επικράτειας με νόμους που διέπουν την οργανωμένη κοινωνική ζωή των ανθρώπων που τη κατοικούν και που θεωρούν ότι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της.
θυμήσου: όρκος των Αθηναίων τὴν πατρίδα οὐκ ἐλάσσω παραδώσω, πλείω δὲ καὶ ἀρείω ὅσης ἂν παραδέξωμαι ή ο Σωκράτης στον Κρίτωνα μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν η πατρὶς
αυτά είναι αισθήματα έμφυτα στον άνθρωπο που αγαπάει το σύνολο στο οποίο ανήκει και ταυτίζεται με αυτό
οι νεωτερικές κοινωνίες κάνουν
αγώνα για να απαλλαγούν από αυτό το αίσθημα αναπτύσσοντας αισθήματα ακραίας ατομικότητας και υλισμού. το θέμα όμως είναι πως αυτός ο
αγώνας επιβάλλεται από τα πάνω.