Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Αύγ 2020, 19:17
Σε άλλες προσπάθειες εναντίωσης στο Αειπάρθενο χρησιμοποιούνται και τα εξής:
1) "καί ουκ εγίνωσκεν αυτήν έως ού έτεκε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον" (Ματθ. 1,25). Βάσει του "έως ου" λέγεται ότι ο Ιωσήφ δεν είχε συζυγικές σχέσεις, μόνο μέχρι τη γέννηση του Ιησού. Στην πραγματικότητα, το "έως ου" χρησιμοποιείται για να δείξει αν κάτι συνέβη ή όχι, χωρίς να δηλώνει την οποιαδήποτε αλλαγή της καταστάσεως μετά το όριο αυτό, καταλήγοντας μάλιστα να έχει τη σημασία του "διηνεκώς".
Για παράδειγμα, στο Β΄ Βασιλ. 6, 23 αναφέρεται: "τη δε Μελχάλ ουκ εγίνετο παιδίον έως της ημέρας του αποθανείν αυτήν" και φυσικά, με το σκεπτικό των αρνητών της αειπαρθενίας της Θεοτόκου η Μελχάλ θα έπρεπε να τεκνοποιήσει μετά τον θάνατον της. Επίσης, στο Ματθ. 28,20 γράφει: "ιδού εγώ μεθ' υμών ειμι πάσας τάς ημέρας έως τής συντελείας τού αιώνος". Μήπως αυτό θα σήμαινε ότι μετά, δεν θα βρίσκεται ο Κύριος μετά των μαθητών του; Παρόμοια Γραφικά χωρία υπάρχουν αρκετά.
Το "εως ου" με αρνητικη προταση προηγουμενως,
παντα σημαινει οτι η πραξη εγινε αργοτερα.
Π.χ. Δεν εφαγα "εως ου" γυρισα απο την δουλεια. δεν ειχα σχεσεις "εως ου" γνωρισα την πενταμορφη, δεν ειχα αυτοκινητο "εως ου" κερδισα το λαχειο. Προφανως, το ανωτερω δεν ισχυει σε περιπτωσεις θανατου οπως στο παραδειγμα σου. Δηλαδη το δεν εμαθε να οδηγαει "εως ου" πεθανε, δεν σημαινει οτι εμαθε μετα θανατο, γιατι το "εως ου" καλυπτει ολη την ζωη του.
Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Αύγ 2020, 19:17
2) Στο παραπάνω χωρίο (Ματθ. 1,25), υπάρχει η λέξη "πρωτότοκος" και υποστηρίζεται ότι ο Ιησούς υπήρξε απλώς ο πρώτος που γεννήθηκε, αλλά στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλα παιδιά. Είναι γνωστό ότι, η λέξη "πρωτότοκος" στην Αγία Γραφή λαμβάνει ποκιλία ερμηνειών και δηλώνει είτε τον πρώτο γεννηθέντα μεταξύ αδελφών όπως στο Γεν. 35,23,
είτε τον μονογενή όπως στο Εβρ. 1,6 (αφού ο Θεός δεν έχει υστερότοκα παιδιά), είτε τον εκλεκτό όπως στο Εβρ. 12,6.
Παρομοίως, στο Σοφ. Σολ. 7,1, ο Αδάμ καλείται πρωτόπλαστος, χωρίς να υπάρχει δευτερόπλαστος, αφού είναι ο μόνος που πλάστηκε. Σημαντικότερο όλων είναι ότι "άπασα η παράδοσις ερμηνεύει τον «πρωτότοκον» όχι ως πρώτον μεταξύ πολλών, αλλ' ως τον μόνον, τον Μονογενή"[193]. Αξίζει να θυμίσουμε και πάλι το γεγονός ότι πουθενά η Καινή Διαθήκη δεν αναφέρεται σε παιδιά της Μαρίας, ώστε να δεχθούμε ότι ο Ιησούς ήταν πρωτότοκος μεταξύ πολλών παιδιών της.
https://el.orthodoxwiki.org/%CE%98%CE%B ... E%BF%CF%82
Αν συνδιασεις ομως το "εως ου" με τον πρωτοτοκο και τα χωρια της ΚΔ που λενε... Μαρκος 6:3 "Δὲν εἶναι αὐτὸς ὁ ξυλουργός, ὁ υἱὸς τῆς Μαρίας καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἰακώβου, τοῦ Ἰωσῆ, τοῦ Ἰούδα καὶ τοῦ Σίμωνος; Καὶ δὲν εἶναι οἱ ἀδελφές του ἐδῶ μαζί μας;» και Ιωαννης 2:12 "Ὕστερα κατέβηκε εἰς τὴν Καπερναοὺμ αὐτὸς καὶ ἡ μητέρα του, οἱ ἀδελφοί του καὶ οἱ μαθηταί του καὶ ἔμειναν ἐκεῖ ὀλίγες ἡμέρες", τοτε οι πιθανοτητες ειναι οτι o Ιησους ειχε αδελφια απο την μητερα του.
Αλλα γιατι να ειναι ασχημο η Παναγια να μην ειχε μεινει αειπαρθενος; Η γιατι να ειναι υποχρεωτικο να ειχε μεινει; Επειδη καποιος συγγραφεας φανταστηκε οτι μια ιστορια της ΠΔ θα ταιριαζε στην περιπτωση, χωρις καν να ελεγξει τι ακριβως εγραφε αυτη η ιστορια;
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.