Ελλαδα: Παρα το πρηξιμο που τρωμε στο φεησμπουκ περι ραφαλ και εφ35 καταθετω εδω τη σημαντικοτερη προσθηκη οπλικου συστήματος εδω και δεκαετιες:
Το μελλον ανηκει στα ντροουνς ειδικα τα εναερια ντροουν μεσου (οπως το ανωθεν) αλλα και μικρου μεγεθους.https://defencereview.gr/ellinikos-stra ... chnW4Umxh0
Ελληνικός Στρατός: Διαπραγματεύσεις για την απόκτηση UAV Patroller, τα δεδομένα
Γιάννης Νικήτας
Άμυνα,Ελλάδα,Κεντρικά,Προτεινόμενα | 17 Νοεμβρίου 2020 15:39
Σε προχωρημένο επίπεδο είναι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) και συγκεκριμένα του Όπλου των Διαβιβάσεων και της Γαλλικής εταιρείας Safran. Αντικείμενο των συζητήσεων η προμήθεια συνολικώς τεσσάρων UAV Patroller της γαλλικής εταιρείας αξιοποιώντας χρήματα από το αρχικό πρόγραμμα των Sperwer για τον ΕΣ.
Πρόκειται για τέσσερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) με σκοπό να ενταχθούν στη δύναμη των Διαβιβάσεων και ειδικότερα του 1ου και 2ου ΣΕΗΠΠΕΠ (Συγκρότημα Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου και Επιτήρησης ) στις περιοχές ευθύνης της ΑΣΔΕΝ καθώς και του Δ Σώματος Στρατού καλύπτοντας ανάγκες συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης, αναγνώρισης και στοχοποίησης επ’ ωφελείας του Πυροβολικού Μάχης.
Όπως έχουμε αναφέρει σε προγενέστερα άρθρα μας, ο ΕΣ είχε συμπεριλάβει στην εξοπλιστική του ατζέντα τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων Sperwer. Στα πλαίσια αναζήτησης λύσης για τον εκσυγχρονισμό των Sperwer προτάθηκε και η επιλογή των σύγχρονων Patroller χρησιμοποιώντας πόρους από τα λεγόμενα αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ) ή αλλιώς τα γνωστά offsets. Το κόστος για το παραπάνω πρόγραμμα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα (κάτω των 20 εκατομμυρίων ευρώ) έχει όμως πολλαπλά οφέλη σε τακτικό, επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο για τον ΕΣ.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα αφού τα γαλλικά Patroller είναι πραγματικοί πολλαπλασιαστές ισχύος για τις χερσαίες δυνάμεις του ΕΣ δεδομένου πως τα συγκεκριμένα UAV μπορούν να εκτελέσουν μέχρι και αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου εφοδιασμένα με τα κατάλληλα ατρακτίδια (pod) ως εξωτερικά φορτία.
Το Patroller μπορεί φέρει ραντάρ Pico κατηγορίας SAR AESA της Ιταλικής Leonardo με πολύ σημαντικές δυνατότητες. Το αερόχημα έχει αυτονομία πτήσης 20 ωρών, ενώ είναι σπονδυλωτό και ανοιχτής αρχιτεκτονικής σύστημα με συνέπεια να εναλλάσσει συστήματα-αισθητήρες και ρόλους εύκολα. Τα Patroller ενσωματώνει ανθεκτικούς αναδιπλούμενους τροχούς, κάτι που επιτρέπει στο σύστημα να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε διαδρόμους μικρού μήκους και με την ελάχιστη υποδομή.
Το Patroller διαθέτει μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση του αναλόγως το προς εκτέλεση επιχειρησιακό έργο.
Το ακουστικό και θερμικό ίχνος του συστήματος είναι μικρό, κάτι που αυξάνει την επιβιωσιμότητα του στο πεδίο της μάχης. Επίσης, έχει τη δυνατότητα αυτόματου πιλότου τόσο σε επίπεδο πτήσης, από και προς την περιοχή ενδιαφέροντος, όσο και σε επίπεδο απογείωσης και προσγείωσης. Το Patroller μπορεί να μεταφέρει φορτίου μέγιστου βάρους 250+ κιλών, ενώ μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 6.000 μέτρων (20.000 ποδών) με ταχύτητες από 100-200 χιλιόμετρα την ώρα, ανάλογα της αποστολής. Το αερόχημα μπορεί να δεχθεί και να διαβιβάσει πληροφορίες και δεδομένα σε αποστάσεις έως 200 χιλιόμετρα ή έως 1.000 χιλιόμετρα, μέσω δορυφορικών συστημάτων επικοινωνιών.
Για αποστολές μακράς ακτίνας-δράσης η τυπική διαμόρφωση του Patroller είναι δύο (2) ηλεκτροπτικοί-υπέρυθροι αισθητήρες και δύο (2) εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης εδάφους η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ή αισθητήρας COMINT και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης θαλάσσης η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ έρευνας επιφανείας και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Τέλος σε πλήρη σύνθεση το Patroller μπορεί να εφοδιαστεί με έναν (1) ηλεκτροπτικό-υπέρυθρο αισθητήρα και δύο (2) αισθητήρες επιλογής (COMINT, ELINT, ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ή ραντάρ επιτήρησης επιφανείας).
Επιτελους ας αγορασουμε τα πρωτα 4 (αντι για 304) ανιχνευτικα και να προχωρησουμε γοργα σε αγορεςκαι παραγωγη ΜΕΣΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ντρουνς με δυνατοτητες κρουσης. Οι τουρκοι ετσι διαλυσαν τους αφελεις αρμενιους στο νκ, διχως να ανοιξει μυτη (τουρκικη).
Οι Ελ ΕΔ χρειαζεται εκατονταδες ντροουνς μεσου μεγεθους με ικανοτητες κρουσης και φυσικα ανχνευσης. Σε 5 χρονια θα πρεπει να διαθετουμε μινιμουμ 300 τετοια σε εβρο και αλλα 300 τουλαχιστον σε αιγαιο. Βεβαια θα πρεπει να καταστει εφικτη η δημιουργια ενος δικτυου επικοινωνιων για τα ντροουνς με επικοινωνια ptp (ιδιαιτερα ανθεκτικη σε παρεμβολες και ηλ πολ) , επισης δορυφορικο δικτυο αλλα φυσικα και πολλαπλα κεντρικα σχεδιασμενα κεντρα χειρισμου και ελεγχου επι της ηπειρωτικης χωρας. Χρειαζομαστε μινιμουμ 600 ντροουνς μεσου μεγεθους, αλλα και χιλιαδες μικρα ντροουνς τα οποια θα επιχειρουν με ελεγχο επιπεδου μικρων στρ σχηματισμων (οχι κεντρικος ελεγχος) πχ ανα 1 ή 2 ή 3 στρατιωτες πζικου θα υφισταται 1 μικρο ντροουν ικανο για αποστολη κρουσης ή ανιχνευσης σε ακτινα 5-10 χμ με μικρο οπλικο φορτιο επιπεδου πυροβολου οπλου , οπλοβομβιδας ή βληματος πολυ μικρου μεγέθους.
Για τα μεγαλα μεγεθους ντροουνς (μεγεθος μαχητικου αεροσκαφους τυπου πχ εφ16) τα πραγματα ειναι διαφορετικα καθως το κοστος ειναι τεραστιο και τα ωφελη σε συγκριση με τα επανδρωμενα αεροσκαφη μικρα εως πολυ μικρα ειδικα για αποστολες μαχης και οχι ανιχνευσης. Ομως και σε αυτο τον τομεα η ελλ πλευρα θα πρεπει να κινηθει αρχικα προς την μελετη και συμπαραγωγη 30-60 εναεριων οχηματων μαζι με αλλες φιλιες χωρες.