Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 15:01

Οσοι με γνωρίζετε από αυτά και από άλλα φόρουμ, θα έχετε επίγνωση ότι ρέπω προς τον αγνωστικισμό και τον ορθολογισμό.

Το κίνητρο για να ερευνήσω σχετικά με τα απόκρυφα Ευαγγέλια, ήταν η περιέργεια, σε συνδυασμό με μία συζήτηση που έκανα με έναν μεταπτυχιακό Θεολογίας.

Εκείνος υποστήριζε μια άποψη που θεωρείται αιρετική για το δόγμα της Ορθοδοξίας: Οτι ο διαχωρισμός μεταξύ "απόκρυφων" και "κανονικών" ευαγγελίων, είχε γίνει έπειτα από ΕΠΙΛΟΓΗ.

Το οποίο σημαίνει, ότι από το σύνολο των κειμένων που υπήρχαν εκείνη την εποχή, η Εκκλησία, επέλεξε τα 4 που γνωρίζουμε και τα ονόμασε "θεόπνευστα".

Ενα από τα "άλλα" που έτυχε να διαβάσω και που μου έκανε εντύπωση, είναι το λεγόμενο "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου".

Σύμφωνα με την πηγή http://www.diakonima.gr, πληροφορίες για τη μορφή και τη ζωή της Παναγίας περιγράφονται σε δύο απόκρυφα Ευαγγέλια.

1. Το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας

2. Το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου

Το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας

Το Ευαγγέλιο αυτό, στα πολύ παλιά χρόνια αποδίδονταν στο Ματθαίο. Μνημονεύεται από αρκετούς αγίους της Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας, όπως ο Ιερώνυμος και Επιφάνειος Σαλαμίνος, και πιθανολογείται πως γράφτηκε σταδιακά στα μέσα του Β΄ αιώνα μ.Χ., από μάλλον Ορθόδοξο Χριστιανό που προέρχονταν από τους Εθνικούς (ειδωλολάτρες). Μέρος του Ευαγγελίου αυτού περιέχεται στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου. Χωρίζεται σε οχτώ (8) κεφάλαια.

Κεφάλαιο 1: Αναφέρεται στους γονείς της Παναγίας, Ιωακείμ και Άννα. Τονίζει την ευσέβειά τους, αφού είχαν χωρίσει την περιουσία τους στα τρία. Το ένα μέρος το είχαν αφιερώσει στο Ναό, το δεύτερο στους ξένους και όσους είχαν ανάγκη και το τρίτο το είχαν κρατήσει για τον εαυτό τους.

Δυστυχώς ήταν άτεκνοι, αιτία που έγινε, να προσβάλει ο αρχιερέας Ισσαχάρ τον Ιωακείμ και να μην δεχτεί την προσφορά του, επειδή θεωρούνταν καταραμένος από τον Θεό, όποιος δεν είχε παιδιά. Από την ντροπή του ο Ιωακείμ, δεν γυρίζει σπίτι του και κρύβεται στην ύπαιθρο με τους βοσκούς του.

Κεφάλαιο 2: Εκεί τον βρίσκει άγγελος του Κυρίου, όπου του αναγγέλλει πως η στείρα γυναίκα του, θα γεννήσει κορίτσι που θα το αφιερώσει στο Ναό, το οποίο και θα γεννήσει τον Υιό του Θεού. Και σαν σημάδι όλων αυτών θα είναι πως επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ, θα δει την γυναίκα του Άννα να τον περιμένει στη χρυσή πύλη.

Κεφάλαιο 3: Ο άγγελος επισκέπτεται την Άννα όπου τις λέει τα ίδια πράγματα που είπε και στον Ιωακείμ και το σημάδι της χρυσής πύλης για την αλήθεια των λόγων του. Το κεφάλαιο αυτό τελειώνει με την σύλληψη, την γέννηση και την ονομασία της Παναγίας σε Μαρία, όπως είχε πει ο άγγελος.

Κεφάλαιο 4: Περιγράφει την αφιέρωση της Παναγίας στο Ναό, σε ηλικία τριών (3) ετών και πως προκαλεί τον θαυμασμό των παρισταμένων, αφού μπορεί και ανεβαίνει τη σκάλα του Ναού χωρίς βοήθεια.

Κεφάλαιο 5: Μιλάει για τη ζωή της Παναγίας στο Ναό, όπου δέχονταν επισκέπτες από το Θεό και συνομιλούσε με τους αγγέλους. Όταν φτάνει σε ηλικία 14 ετών –σύμφωνα με το έθιμο – έπρεπε να παντρευτεί. Και ενώ οι άλλες παρθένες του Ναού πηγαίνουν να εκτελέσουν την εντολή αυτή, η Μαρία αρνείται, επειδή είχε αφιερωθεί στο Κύριο και είχε ορκιστεί να παραμείνει αγνή. Ο αρχιερέας μη μπορώντας να κάνει διαφορετικά, αποφασίζει μαζί με άλλα σπουδαία άτομα να προσευχηθούν στον Κύριο για λύση του προβλήματος. Τότε ακούγεται μια φωνή από την κιβωτό της Διαθήκης που έλεγε, πως σύμφωνα με την προφητεία του Ησαΐα «θέλει εξέλθει ράβδος εκ του κορμού του Ιεσσαί», πρέπει όλοι οι άνδρες που ήταν σε ηλικία γάμου, να φέρουν τους κλάδους τους στο βωμό. Από όποιου τον κλάδο άνθιζε μπουμπούκι και καθόταν πάνω του το Άγιο Πνεύμα με μορφή περιστεριού, αυτόν έπρεπε να μνηστευθεί η Μαρία.

Κεφάλαιο 6: Το περιστέρι τελικά κάθεται στον κλάδο κάποιου Ιωσήφ, από την γενιά του Δαβίδ, άντρα προχωρημένης ηλικίας, αν και ο ίδιος είχε αποφύγει να παρουσιάσει τον κλάδο του. Και ο μεν Ιωσήφ επιστρέφει στην Βηθλεέμ να τακτοποιήσει τα του γάμου, η δε Μαρία στο σπίτι των γονιών της με επτά παρθένες να την υπηρετούν.

Κεφάλαιο 7: Το κεφάλαιο αυτό, είναι όμοιο με το κεφάλαιο 1, στίχοι 26 – 38 από το κατά Λουκά ευαγγέλιο που περιγράφει τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Στο μόνο που διαφέρει, είναι στα λόγια της στιχομυθίας μεταξύ της Παναγίας και του αγγέλου Γαβριήλ, το πώς δηλαδή είναι δυνατόν να μείνει έγκυος χωρίς να έχει γνωρίσει άντρα.

Κεφάλαιο 8: Ομοίως και το τελευταίο κεφάλαιο είναι παρόμοιο με το κεφάλαιο 1, στίχοι 18 – 25 από το κατά Ματθαίο ευαγγέλιο που περιγράφει την επέμβαση του αγγέλου στον ύπνο του Ιωσήφ, να μην διώξει την Παναγία επειδή την βρήκε έγκυο. Στο μόνο που διαφοροποιείται είναι, πως παντρεύεται την Παναγία κατόπιν εντολής του αγγέλου, γεγονός που δεν περιγράφουν ποτέ τα κανονικά αφού ο Ιωσήφ αναφέρεται πάντα, ως μνήστωρ δηλ. αρραβωνιαστικός της Παναγίας.

Ο επίλογος του απόκρυφου Ευαγγελίου της Γέννησης της Μαρίας, είναι και μια ομολογία περί της μη γνησιότητάς του. Γράφει συγκεκριμένα:

«Και γέννησε το γιο της, όπως διδάσκουν οι άγιοι Ευαγγελιστές, τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, ο οποίος με τον Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα ζει και βασιλεύει αιώνια».

Το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου

Ένα από τα πιο αγαπημένα απόκρυφα Ευαγγέλια του Χριστιανικού κόσμου. Αποδίδεται στον Ιάκωβο τον αδελφόθεο, και πολλά στοιχεία του εισήλθαν στην παράδοση της Εκκλησίας, η οποία όμως πάντοτε το απέρριπτε. Διακρίνεται για την περισσή αφέλεια του περιεχομένου του και την έλλειψη θεολογικού βάθους που διακρίνει τα κανονικά Ευαγγέλια. Για τον συγγραφέα και το χρόνο συγγραφής ισχύουν, ότι έχουμε αναφέρει πιο πάνω για το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας. Χωρίζεται σε δεκαπέντε (15) κεφάλαια.

Κεφάλαιο 1: Είναι παρόμοιο με το αντίστοιχο κεφάλαιο του Ευαγγελίου της Γέννησης της Μαρίας. Διαφοροποιείται σε κάποια σημεία, όπως στο όνομα του αρχιερέα που ονομάζεται εδώ Ρουβήν, στο ψάξιμο του Ιωακείμ των ληξιαρχείων των δώδεκα φυλών, αν είναι ο μοναδικός άνθρωπος χωρίς απογόνους και την νηστεία στην οποία επιδίδεται για σαράντα μέρες και νύχτες, ευρισκόμενος στην ερημιά.

Κεφάλαιο 2: Στιχομυθία μεταξύ της μητέρας της Παναγίας Άννας και της υπηρέτριάς της Ιουδήθ, για την στειρότητά της, που όπως είπαμε θεωρούνταν κατάρα από το Θεό. Προσευχή της Άννας στο Θεό – ευρισκομένης στο κήπο της – για λύση της στειρότητά της.

Κεφάλαιο 3: Θρήνος της Άννας υπό μορφή ποιήματος για την στειρότητά της.

Κεφάλαιο 4: Παρόμοιο περιεχόμενο, με το κεφάλαιο 2, από το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας.

Κεφάλαιο 5: Ο Ιωακείμ πηγαίνει στο Ναό για να δώσει τις προσφορές του και κοιτάζει να δει αν έχει αμαρτίες, στην ταινία που φοράει στο μέτωπό του ο αρχιερέας. Διαπιστώνει πως έχει την εύνοια του Κυρίου γιατί η ταινία είναι καθαρή. Γέννηση της Παναγίας στους εννιά μήνες και ονομασία αυτής ως Μαρίας.

Κεφάλαιο 6: Τοποθέτηση της Μαρίας σε δωμάτιο ως χώρου ιερού, στο οποίο δεν επιτρέπονταν να την αγγίζει τίποτα ακάθαρτο και κλήση αγνών κορασίδων για να την προφυλάσσουν. Με την συμπλήρωση ενός έτους της Μαρίας διοργάνωση γιορτής από τον Ιωακείμ και παράδοσή της στους ιερείς για να την ευλογήσουν. Τραγούδι ευχαριστίας από την Άννα προς τον Θεό, που πήρε την ντροπή της ατεκνίας της.

Κεφάλαιο 7: Διχογνωμία Ιωακείμ και Άννας αν πρέπει να παραδοθεί στο Ναό σε ηλικία δύο ή τριών ετών. Τελικά παραδίδεται σε ηλικία τριών ετών όπου την υποδέχεται ο αρχιερέας και την ευλογεί και εκδήλωση αγάπης προς το πρόσωπό της από όλους τις Ισραηλίτες.

Κεφάλαιο 8: Παρόμοιο με το κεφάλαιο 5, από το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας. Διαφοροποιείται στα σημεία για την ηλικία τη Παναγίας που εδώ είναι τα 12 και όχι τα 14. Αντί για κλάδους οι υποψήφιοι μνηστήρες κρατούν ραβδιά και κατ’ αρχήν άρνηση του Ιωσήφ – παρά την επιλογή του από το Άγιο Πνεύμα – να μνηστευθεί την Παναγία φοβούμενος την γελοιοποίησή του, επειδή ήτο προχωρημένης ηλικίας και είχε παιδιά. Μετά την παρέμβαση του αρχιερέα παίρνει τη Μαρία σπίτι του.

Κεφάλαιο 9: Αναφέρεται στον ευαγγελισμό της Θεοτόκου με αρκετές διαφοροποιήσεις και από τα κανονικά Ευαγγέλια αλλά και από το Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας. Τον χαιρετισμό του αγγέλου – τον οποίο δεν βλέπει – «Χαίρε Κεχαριτωμένη», τον ακούει στο Ναό, όπου έχει πάει μαζί με άλλες έξι παρθένες για να υφάνουν επτά διαφορετικού χρώματος κλωστές, με τις οποίες θα δημιουργούσαν το καινούργιο πέπλο του παραπετάσματος. Γυρνώντας φοβισμένη σπίτι της, της εμφανίζεται ο άγγελος και επακολουθεί μετά η γνωστή στιχομυθία, το πώς δηλαδή είναι δυνατόν να μείνει έγκυος χωρίς να έχει γνωρίσει άντρα. Είναι πλέον σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών.

Κεφάλαιο 10: Περιγράφει την επιστροφή του Ιωσήφ, ο οποίος έλειπε για μήνες λόγω της δουλειάς του και την έκπληξή του για την εγκυμοσύνη της Μαρίας. Ακολουθεί διάλογος μεταξύ τους, με τον Ιωσήφ να διαμαρτύρεται για τον ευτελισμό του και με την Μαρία να ορκίζεται για την αθωότητά της. Ακολουθεί το δίλλημα του Ιωσήφ, αν πρέπει να συγκαλύψει αυτό το γεγονός ή να την παραδώσει να τιμωρηθεί. Η παρέμβαση του αγγέλου στον ύπνο του, ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Κεφάλαιο 11: Επίσκεψη του γραμματέα Άννα στο σπίτι του Ιωσήφ, όπου διαπιστώνει την εγκυμοσύνη της Μαρίας. Ανακοίνωση της παρανομίας αυτής στον αρχιερέα του Ναού και κλήση και των δύο σε δίκη. Και οι δύο παρά τις βαριές κατηγορίες που τους απευθύνονται, ορκίζονται για την αθωότητά τους. Τότε αποφασίζεται να υποβληθεί ο Ιωσήφ στη δοκιμασία του πικρού νερού, δηλαδή να πιεί δηλητήριο. Όταν βλέπουν παρά την πόση του δηλητηρίου πως δεν παθαίνει απολύτως τίποτα, τους αθωώνουν και τους στέλνουν σπίτι τους.

Κεφάλαιο 12: Η αναχώρηση του Ιωσήφ και της Μαρίας για την Βηθλεέμ. Παίρνει μαζί του και τον γιο του Σίμωνα. Σταματούν στην ύπαιθρο γιατί πλέον η Μαρία έχει έρθει η ώρα της να γεννήσει. Βρίσκουν μια σπηλιά και μπαίνουν μέσα.

Κεφάλαιο 13: Το κεφάλαιο αυτό ξεκινάει με αντίφαση. Ενώ στο κεφάλαιο 12, γράφει πως πήρε μόνο τον Σίμωνα, εδώ γράφει πως αφήνει τη Μαρία στους γιους του για να βρει μαμμή. Μεγάλο μέρος του κεφαλαίου αυτού αφιερώνεται στην διήγηση του ίδιου του Ιωσήφ, πως βγαίνοντας από την σπηλιά διαπιστώνει πως έχει σταματήσει ο χρόνος, αφού βλέπει την φύση, τα ζώα, τα πουλιά και τους ανθρώπους να έχουν ακινητοποιηθεί. Βρίσκει μια μαμμή, αλλά όταν φτάνουν στη σπηλιά, βλέπουν την Παναγία να θηλάζει το μικρό Ιησού. Εμφάνιση φωτεινής νεφέλης που δεν αντέχουν να την αντικρίσουν. Διήγηση της μαμμής των γεγονότων σε κάποια Σαλώμη και δυσπιστία αυτής, πως παρέμεινε παρθένος κάποια που γέννησε. Κατόπιν προτροπής της μαμμής η Παναγία αποκαλύπτεται και τότε η Σαλώμη βάζει το δάχτυλό της στη «φύση» της Παναγίας, όπου διαπιστώνει πως όντως είναι παρθένος. Παράλυση του χεριού της Σαλώμης και προσευχή στο Θεό για την ίασή της. Εμφανίζεται τότε Άγγελος Κυρίου που την παροτρύνει να σηκώσει τον μικρό Ιησού στα χέρια της. Γεμάτη χαρά, κάνει ότι της λέει ο άγγελος με αποτέλεσμα την ίασή της.

Κεφάλαιο 14: Περιέχει την προσκύνηση των μάγων. Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο άξιο αναφοράς, αφού είναι παρόμοιο με την αντίστοιχη διήγηση των κανονικών Ευαγγελίων.

Κεφάλαιο 15: Αναφέρεται στη σφαγή των νηπίων από τον Ηρώδη. Διαφοροποιείται στα εξής. Ο Ιωσήφ και η Μαρία δεν φεύγουν για την Αίγυπτο, αλλά η Μαρία τυλίγει τον μικρό Ιησού σε φασκιές και τον βάζει στη φάτνη του πανδοχείου. Η Ελισάβετ η μητέρα του Ιωάννη του Προδρόμου, ανεβαίνει στα βουνά για να κρύψει τον μικρό Ιωάννη. Κατόπιν προσευχής της ανοίγει το βουνό για να τους δεχτεί και Άγγελος Κυρίου στέλνεται για να τους προστατέψει. Ο Ηρώδης στέλνει τους υπηρέτες του στον πατέρα του Ιωάννη, Ζαχαρία για να του ομολογήσει που είναι κρυμμένος ο γιος του. Επειδή αυτός αρνείται δολοφονείται στον Ναό. Την θέση του παίρνει ο δίκαιος Συμεών, ο οποίος σε λίγο καιρό θα είναι αυτός που θα πάρει τον μικρό Ιησού στην αγκαλιά του, κατά την Υπαπαντή του.

Το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου κλείνει με την αναφορά – ομολογία του Ιακώβου πως είναι αυτός που έγραψε το παραπάνω Ευαγγέλιο, την περίοδο των ταραχών στην Ιερουσαλήμ, ευρισκόμενος σε ερημικό μέρος, μέχρι το θάνατο του Ηρώδη. Και ευχαριστεί το Θεό που του έδωσε τη γνώση για να το γράψει.

Πληροφορίες για την ζωή της Παναγίας υπάρχουν και στο Ευαγγέλιο της Παιδικής Ηλικίας του Χριστού. Είναι όμως αιρετικό κείμενο, της αίρεσης του Γνωστικού Χριστιανισμού. Εκτός αυτού είναι υπερβολικά αφελές και παιδαριώδες. Αναφέρει π.χ. πως ο Χριστός κατόπιν προτροπής της Παναγίας, έκανε κάποιον πάλι άνθρωπο, επειδή μια μάγισσα τον είχε μεταμορφώσει σε μουλάρι!! ή έφτιαξε κάτι πουλιά με λάσπη και τα ζωντάνεψε για να πετάξουν και άλλα τέτοια αφελή. Επιπλέον είναι αρκετά μεγάλο, οπότε θα απέβαινε αρνητικό για την οικονομία του άρθρο μας, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει τον τυχόν υποψήφιο αναγνώστη. Πιθανόν να αποτελέσει υλικό για αυτοτελές άρθρο μας στο μέλλον.

Βιβλιογραφία

Απόκρυφα κείμενα της Καινής Διαθήκης, Τόμος Α΄, εκδόσεις Πύρινος Κόσμος

Στυλιανός Παπαδόπουλος: Πατρολογία, Τόμος Α΄

Ολόκληρο το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου μπορείτε να το βρείτε μεταφρασμένο εις τη Νέαν Ελληνικήν, στο παρακάτω λινκ

http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp

Αν το διαβάσει κανείς με ανοιχτό μυαλό, διαπιστώνει ότι δεν εμπεριέχει κάτι το "κακό" που να "κλονίζει τη πίστη", απλώς εκθειάζει τον ρόλο της Παναγίας και την τοποθετεί ως απόλυτη πρωταγωνίστρια στα όσα αφηγείται.

Αυτό είναι σημαντικό, δεδομένου ότι σε μία αμιγώς Πατριαρχική Θρησκεία, βλέπουμε ότι ο ρόλος της γυναίκας είναι σημαντικός.

Σημαντικές πληροφορίες για τον ρόλο της γυναίκας στους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, λένε ότι περιέχει και το "Ευαγγέλιο της Μαρίας" (που λένε ότι είναι η Μαγδαληνή), αλλά δεν το έχω βρει πουθενά μεταφρασμένο.
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 16219
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 28 Νοέμ 2020, 15:12

το αγαπημένο μου απόκρυφο είναι αυτό το Θωμά. Είναι αυτό που Χριστός στο παιδικά του χρόνια ήταν ένα μικρό αρχιδάκι , μια μίξη Ντένις του τρομερός/ του μικρού απο το omen, όπου σκότωνε άλλα παιδάκια για τον κορόιδευαν και τύφλωνε ενοχλητικούς γείτονες
The text describes the life of the child Jesus, with fanciful, and sometimes malevolent, supernatural events, comparable to the trickster nature of the god-child in many Greek myths. One of the episodes involves Jesus making clay birds, which he then proceeds to bring to life, an act also attributed to Jesus in Quran 5:110,[7] and in a medieval work known as Toledot Yeshu, although Jesus's age at the time of the event is not specified in either account. In another episode, a child disperses water that Jesus has collected. Jesus kills this first child, when at age one he curses a boy, which causes the child's body to wither into a corpse. Later, Jesus kills another child via curse when the child apparently accidentally bumps into Jesus, throws a stone at Jesus, or punches Jesus (depending on the translation).

When Joseph and Mary's neighbours complain, they are miraculously struck blind by Jesus. Jesus then starts receiving lessons, but arrogantly tries to teach the teacher, instead, upsetting the teacher who suspects supernatural origins. Jesus is amused by this suspicion, which he confirms, and revokes all his earlier apparent cruelty. Subsequently, he resurrects a friend who is killed when he falls from a roof, and heals another who cuts his foot with an axe.

After various other demonstrations of supernatural ability, new teachers try to teach Jesus, but he proceeds to explain the law to them instead. Another set of miracles is mentioned in which Jesus heals his brother, who is bitten by a snake, and two others, who have died from different causes. Finally, the text recounts the episode in Luke in which Jesus, aged 12, teaches in the temple.
https://en.wikipedia.org/wiki/Infancy_Gospel_of_Thomas
:sal13::sal13::sal13:

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 15:15

Σενέκας έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:12
το αγαπημένο μου απόκρυφο είναι αυτό το Θωμά. Είναι αυτό που Χριστός στο παιδικά του χρόνια ήταν ένα μικρό αρχιδάκι , μια μίξη Ντένις του τρομερός/ του μικρού απο το omen, όπου σκότωνε άλλα παιδάκια για τον κορόιδευαν και τύφλωνε ενοχλητικούς γείτονες
The text describes the life of the child Jesus, with fanciful, and sometimes malevolent, supernatural events, comparable to the trickster nature of the god-child in many Greek myths. One of the episodes involves Jesus making clay birds, which he then proceeds to bring to life, an act also attributed to Jesus in Quran 5:110,[7] and in a medieval work known as Toledot Yeshu, although Jesus's age at the time of the event is not specified in either account. In another episode, a child disperses water that Jesus has collected. Jesus kills this first child, when at age one he curses a boy, which causes the child's body to wither into a corpse. Later, Jesus kills another child via curse when the child apparently accidentally bumps into Jesus, throws a stone at Jesus, or punches Jesus (depending on the translation).

When Joseph and Mary's neighbours complain, they are miraculously struck blind by Jesus. Jesus then starts receiving lessons, but arrogantly tries to teach the teacher, instead, upsetting the teacher who suspects supernatural origins. Jesus is amused by this suspicion, which he confirms, and revokes all his earlier apparent cruelty. Subsequently, he resurrects a friend who is killed when he falls from a roof, and heals another who cuts his foot with an axe.

After various other demonstrations of supernatural ability, new teachers try to teach Jesus, but he proceeds to explain the law to them instead. Another set of miracles is mentioned in which Jesus heals his brother, who is bitten by a snake, and two others, who have died from different causes. Finally, the text recounts the episode in Luke in which Jesus, aged 12, teaches in the temple.
https://en.wikipedia.org/wiki/Infancy_Gospel_of_Thomas

:sal13::sal13::sal13:
Το γνωρίζω κι αυτό. Μπορώ να καταλάβω απόλυτα γιατί δεν επιλέχτηκε ως επίσημο. Για τα παραπάνω δύο που παραθέτω, δεν μπορώ να πω το ίδιο.
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 16219
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 28 Νοέμ 2020, 15:18

AlienWay έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:15
Σενέκας έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:12
το αγαπημένο μου απόκρυφο είναι αυτό το Θωμά. Είναι αυτό που Χριστός στο παιδικά του χρόνια ήταν ένα μικρό αρχιδάκι , μια μίξη Ντένις του τρομερός/ του μικρού απο το omen, όπου σκότωνε άλλα παιδάκια για τον κορόιδευαν και τύφλωνε ενοχλητικούς γείτονες
The text describes the life of the child Jesus, with fanciful, and sometimes malevolent, supernatural events, comparable to the trickster nature of the god-child in many Greek myths. One of the episodes involves Jesus making clay birds, which he then proceeds to bring to life, an act also attributed to Jesus in Quran 5:110,[7] and in a medieval work known as Toledot Yeshu, although Jesus's age at the time of the event is not specified in either account. In another episode, a child disperses water that Jesus has collected. Jesus kills this first child, when at age one he curses a boy, which causes the child's body to wither into a corpse. Later, Jesus kills another child via curse when the child apparently accidentally bumps into Jesus, throws a stone at Jesus, or punches Jesus (depending on the translation).

When Joseph and Mary's neighbours complain, they are miraculously struck blind by Jesus. Jesus then starts receiving lessons, but arrogantly tries to teach the teacher, instead, upsetting the teacher who suspects supernatural origins. Jesus is amused by this suspicion, which he confirms, and revokes all his earlier apparent cruelty. Subsequently, he resurrects a friend who is killed when he falls from a roof, and heals another who cuts his foot with an axe.

After various other demonstrations of supernatural ability, new teachers try to teach Jesus, but he proceeds to explain the law to them instead. Another set of miracles is mentioned in which Jesus heals his brother, who is bitten by a snake, and two others, who have died from different causes. Finally, the text recounts the episode in Luke in which Jesus, aged 12, teaches in the temple.
https://en.wikipedia.org/wiki/Infancy_Gospel_of_Thomas

:sal13::sal13::sal13:
Το γνωρίζω κι αυτό. Μπορώ να καταλάβω απόλυτα γιατί δεν επιλέχτηκε ως επίσημο. Για τα παραπάνω δύο που παραθέτω, δεν μπορώ να πω το ίδιο.
γιατί η επιλογή δεν ήταν εντελώς τυχαία. Μεταξύ άλλων προφανώς είχε να κάνει με το ποια κείμενα ήταν ήδη περισσότερο δημοφιλή και γνωστά εκείνη την εποχή. Δε διάλεξαν κείμενα στην τύχη και αποφάσισαν ότι αυτά είναι κα κανονικά

Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk » 28 Νοέμ 2020, 15:21

Δεν ρίχνεις μια μάτια να δεις τι συνέβη με την αποκάλυψη του Ιωάννη...εκεί να δεις τι παζάρι έγινε...
Παρατηρητής...

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 15:25

ksk έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:21
Δεν ρίχνεις μια μάτια να δεις τι συνέβη με την αποκάλυψη του Ιωάννη...εκεί να δεις τι παζάρι έγινε...
Να το πάρει το ποτάμι; :P
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 15:33

Πάντως η επίδραση της καραντίνας είναι αξιοσημείωτη:

Ο ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ διάβασε Μαρξ, εγώ διάβασα το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου κλπ.

Τι θα δούμε ακόμη; Τον Fluffy να μελετά Ανταμ Σμιθ; Την bluerose να μελετά Άλιστερ Κρόουλι; Τη Naida να διαβάζει Τζόρνταν Πήτερσον;

Μεγάλη ζημια μας έκανε αυτή η καραντίνα :P
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 9338
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 28 Νοέμ 2020, 15:54

.

Θάμαξαν λέει γιατί ανέβηκε σκαλιά σε ηλικία 3 ετών..... : :smt005:

Γιά προσάναμμα καλά είναι.....


.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2545
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης » 28 Νοέμ 2020, 16:02

AlienWay έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:01
Εκείνος υποστήριζε μια άποψη που θεωρείται αιρετική για το δόγμα της Ορθοδοξίας: Οτι ο διαχωρισμός μεταξύ "απόκρυφων" και "κανονικών" ευαγγελίων, είχε γίνει έπειτα από ΕΠΙΛΟΓΗ.
Μα αυτό δεν είναι αίρεση αλλά ιστορική πραγματικότητα.

Οι θεολόγοι τα ξέρουν αυτά αλλά δεν θέλουν να σκανδαλίζουν το ποίμνιο. :D

Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8222
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 28 Νοέμ 2020, 16:04

Το πως, ποια και πότε επιλέχθηκαν τέσσερα ευαγέλλια να χαρακτηριστούν "κανονικά", είναι πασίγνωστο. Πλέον.
Πριν 100 χρόνια, όχι. Η τρομερή κοπτοραπτική δεν ήταν γνωστή παρά μόνον σε πολύ κλειστούς κύκλους.
Οι πρώτες Σύνοδοι, δείχνουν τον "δρόμο" και την "μέθοδο" ξεσκαρταρίσματος και επιλογής.

Όπως επισημαίνει και η ksk, εκει θα δεις και το παζάρι με την Αποκάλυψη του Ιωάννη, όπου αυτή έμπαινε στα κανονικά στην μια Σύνοδο και έβγαινε στην επόμενη.

Η Παναγία μπήκε πολύ αργότερα στο χριστιανικό γίγνεσθαι, όταν οι θεολόγοι κατάλαβαν πως έπρεπε να υπάρξει και μια γυναικεία φιγούρα στην νέα θρησκεία, κατά μίμηση των διαφόρων εθνικών θρησκειών. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να προσεταιριστούν εύκολα νέους πιστούς. Γι' αυτό και μέχρι τότε δεν ήθελαν (ανδροκρατία γαρ) να αναφέρονται σε γυναικείους εξέχοντες ρόλους στον χριστιανισμό.
Όταν, επί τέλους, συμφώνησαν, απλώς έβγαλαν έξω τα ευαγγέλια που δεν τους άρεσαν (για πολλούς λόγους) και όρισαν μόνον 4 ως κανονικά.

Αργότερα όμως, φάνηκε η ανάγκη τεκμηρίωσης ορισμένων γεγονότων και αναφορών των 4 ευαγγελίων, που δεν υπήρχε παρά μόνον σε κάποιο από τα "απόκρυφα". Πεπειραμένοι πλέον οι χριστιανοί θεολόγοι, αποφάνθηκαν πως μπορούμε να στρεφόμαστε στα απόκρυφα όταν μας συμφέρει, και να τα απορρίπτουμε όταν οι αναφορές τους είναι επικίνδυνες...
Υπήρχε περίπτωση να διαφωνήσει κάποιος με την τότε παντοδύναμη εκκλησία;

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η καταγωγή της Παναγίας.
Τα 4 κανονικά δεν την αναφέρουν καν, διότι δεν την είχαν ανάγκη. Γυναίκα ήταν σε μια ανδροκρατούμενη θρησκεία. Τελευταίος ρόλος.
Αλλά έλα μου ντε που οι ανάγκες άλλαξαν και έπρεπε μια γυναικεία μορφή να πάρει πολύ συγκεκιμένη και ανώτερη θέση στο χριστιανικό πάνθεον;
Έτσι, επιστράτευσαν το απόκρυφο του Ιακώβου. Εκεί που μας συμφέρει, εκεί που αναφέρει τους γονείς της Παναγίας, είνα σωστό.
Στα άλλα, είναι "απόκρυφο", άρα λάθος!
Όποιος βρει το γιατί είναι λάθος, κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον... :003:

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 16:12

Λοξίας έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 16:04
Το πως, ποια και πότε επιλέχθηκαν τέσσερα ευαγέλλια να χαρακτηριστούν "κανονικά", είναι πασίγνωστο. Πλέον.
Πριν 100 χρόνια, όχι. Η τρομερή κοπτοραπτική δεν ήταν γνωστή παρά μόνον σε πολύ κλειστούς κύκλους.
Οι πρώτες Σύνοδοι, δείχνουν τον "δρόμο" και την "μέθοδο" ξεσκαρταρίσματος και επιλογής.

Όπως επισημαίνει και η ksk, εκει θα δεις και το παζάρι με την Αποκάλυψη του Ιωάννη, όπου αυτή έμπαινε στα κανονικά στην μια Σύνοδο και έβγαινε στην επόμενη.

Η Παναγία μπήκε πολύ αργότερα στο χριστιανικό γίγνεσθαι, όταν οι θεολόγοι κατάλαβαν πως έπρεπε να υπάρξει και μια γυναικεία φιγούρα στην νέα θρησκεία, κατά μίμηση των διαφόρων εθνικών θρησκειών. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να προσεταιριστούν εύκολα νέους πιστούς. Γι' αυτό και μέχρι τότε δεν ήθελαν (ανδροκρατία γαρ) να αναφέρονται σε γυναικείους εξέχοντες ρόλους στον χριστιανισμό.
Όταν, επί τέλους, συμφώνησαν, απλώς έβγαλαν έξω τα ευαγγέλια που δεν τους άρεσαν (για πολλούς λόγους) και όρισαν μόνον 4 ως κανονικά.

Αργότερα όμως, φάνηκε η ανάγκη τεκμηρίωσης ορισμένων γεγονότων και αναφορών των 4 ευαγγελίων, που δεν υπήρχε παρά μόνον σε κάποιο από τα "απόκρυφα". Πεπειραμένοι πλέον οι χριστιανοί θεολόγοι, αποφάνθηκαν πως μπορούμε να στρεφόμαστε στα απόκρυφα όταν μας συμφέρει, και να τα απορρίπτουμε όταν οι αναφορές τους είναι επικίνδυνες...
Υπήρχε περίπτωση να διαφωνήσει κάποιος με την τότε παντοδύναμη εκκλησία;

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η καταγωγή της Παναγίας.
Τα 4 κανονικά δεν την αναφέρουν καν, διότι δεν την είχαν ανάγκη. Γυναίκα ήταν σε μια ανδροκρατούμενη θρησκεία. Τελευταίος ρόλος.
Αλλά έλα μου ντε που οι ανάγκες άλλαξαν και έπρεπε μια γυναικεία μορφή να πάρει πολύ συγκεκιμένη και ανώτερη θέση στο χριστιανικό πάνθεον;
Έτσι, επιστράτευσαν το απόκρυφο του Ιακώβου. Εκεί που μας συμφέρει, εκεί που αναφέρει τους γονείς της Παναγίας, είνα σωστό.
Στα άλλα, είναι "απόκρυφο", άρα λάθος!
Όποιος βρει το γιατί είναι λάθος, κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον... :003:
Αρα αυτό που "σκανδαλίζει" στην περίπτωση του Πρωτευαγγελίου του Ιακώβου, δεν είναι το περιεχόμενό του, αλλά ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο απορρίφθηκε :wink
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Άβαταρ μέλους
Δημοκρατικός
Δημοσιεύσεις: 9194
Εγγραφή: 20 Μάιος 2020, 20:49

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκρατικός » 28 Νοέμ 2020, 16:26

Nα τοποθετηθεί ο Έφεδρος Θεολόγος Στύγιος
Ο χρήστης που κονιορτοποίησε τον τραμπισμό, προασπίζει την υγειονομική ευμάρεια της Ελλάδος, αποκαθιστά την ιστορική αλήθεια και διώκει τις πολεοδομικές αυθαιρεσίες.

https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 20679
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 28 Νοέμ 2020, 16:28

AlienWay έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:33
Πάντως η επίδραση της καραντίνας είναι αξιοσημείωτη:

Ο ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ διάβασε Μαρξ, εγώ διάβασα το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου κλπ.

Τι θα δούμε ακόμη; Τον Fluffy να μελετά Ανταμ Σμιθ; Την bluerose να μελετά Άλιστερ Κρόουλι; Τη Naida να διαβάζει Τζόρνταν Πήτερσον;

Μεγάλη ζημια μας έκανε αυτή η καραντίνα :P
Εγώ ο ΑΙΝΕΙΑΝ μελετω και διαβάζω τα πάντα χωρίς ταμπού στο διάβασμα μου άσχετως ιδεολογικων η άλλου είδους διαφόρων
:D

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 28288
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 28 Νοέμ 2020, 16:29

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 16:28
AlienWay έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 15:33
Πάντως η επίδραση της καραντίνας είναι αξιοσημείωτη:

Ο ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ διάβασε Μαρξ, εγώ διάβασα το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου κλπ.

Τι θα δούμε ακόμη; Τον Fluffy να μελετά Ανταμ Σμιθ; Την bluerose να μελετά Άλιστερ Κρόουλι; Τη Naida να διαβάζει Τζόρνταν Πήτερσον;

Μεγάλη ζημια μας έκανε αυτή η καραντίνα :P
Εγώ ο ΑΙΝΕΙΑΝ μελετω και διαβάζω τα πάντα χωρίς ταμπού στο διάβασμα μου άσχετως ιδεολογικων η άλλου είδους διαφόρων
:D
Ετσι πρέπει. Ολοι πρέπει να διαβάζουν βιβλία. Και τρία βιβλία το μήνα. Και τέσσερα βιβλία το μήνα!
Ζούμε σε ένα σύστημα.

Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8222
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 28 Νοέμ 2020, 16:38

AlienWay έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 16:12
Αρα αυτό που "σκανδαλίζει" στην περίπτωση του Πρωτευαγγελίου του Ιακώβου, δεν είναι το περιεχόμενό του, αλλά ο ΛΟΓΟΣ για τον οποίο απορρίφθηκε :wink
Μα ο ΛΟΓΟΣ είναι το περιεχόμενο του! :)
Ένα ευαγγέλιο αφιερωμένο στην Παναγία, δεν είχε καμία θέση στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Η Παναγία δεν ήταν ακόμα το τόσο σημαντικό πρόσωπο στην χριστιανική θρησκεία. Και η νέα θρησκεία ήταν βασισμένη αποκλειστικά στον Χριστό. Του Χριστού την ζωή έπρεπε να διηγούνται τα "ιερά ευαγγέλια". Και φυσικά η ζωή αυτή, πέρασε από πολλά φίλτρα ώστε να ταιριάξουν τα 4 ευαγγέλια που επιλέχτηκαν.
Βέβαια τα λάθη δεν τα απέφυγαν. Αλλά για πολλούς αιώνες, δεν τους ενδιέφεραν αυτά. Κανείς δεν τολμούσε να τα φέρει στην επιφάνεια.
Τα όργανα άρχισαν να βαράνε, σιγά σιγά, μετά τον Διαφωτισμό.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών