Τα τέσσερα Ευαγγέλια ήταν ήδη καθιερωμένα την εποχή του Αγίου Ειρηναίου Λουγδούνου(130μ.Χ.-202μ.Χ.).aljawn έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 20:46Βασικά τα τέσσερα ευαγγέλια επιλέχθηκαν από τον μέγα Κώτσο και το επιτελείο του και όχι από τους επισκόπους ή τους θεολόγους.
Αυτός προήδρευσε μάλιστα και στην πρώτη σύνοδο.
Το κριτήριο ήταν οι όσο το δυνατόν λιγότερα αντιφάσεις μεταξύ τους, και μια θεολογία που να βοηθάει την πολιτική εξουσία.
Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Χμμ...κάτι δεν πάει καλά...Ζαποτέκος έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 14:41Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό το απόκρυφο υπήρχαν και στην εκκλησιαστική παράδοση . Η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία είναι σε αυτό το απόκρυφο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η Εκκλησία ... αντέγραψε το απόκρυφο. Και ας το επικαλείται πολλές φορές η εκκλησιαστική θεολογική βιβλιογραφία.Λοξίας έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 15:20Η εκκλησία όμως, ανατρέχει στο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου και αποδέχεται τα γραφόμενα για την Παναγία και τους γονείς της.
Διότι δεν υπάρχουν πουθενά αλλού αυτές οι πληροφορίες! Και έτσι, θέλοντας και μη, απαφασίζει ότι αυτές οι αναφορές είναι αληθείς, αλλά οι άλλες όχι!
Αυτό λέγεται "δίπορτο"...
Και, υπ' όψιν, δεν το απεφάσισαν οι Συνοδίτες Πατέρες αυτό!
Κάποιοι άλλοι, αρκετά αργότερα το απεφάσισαν...

Το πιθανό έτος εγγραφής του ευαγγελίου του Ιακώβου είνα το 145 μ.Χ. και είναι η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία που έχουμε.
Πιο πριν, έχουμε την λεγόμενη "εκκλησιαστική παράδοση". Πως όμως γνωρίζουμε ότι υπήρχαν αυτές οι πληροφορίες στην παράδοση, αφού δεν έχουμε κάτι γραπτό στην εκκλησιαστική παράδοση που να προηγείται αυτού του απόκρυφου;
Η γνώμη μου είναι πως η θεολογική παράδοση της εκκλησίας, έπεται των αποκρύφων. Δηλαδή, πρώτα υπήρξαν τα απόκρυφα ευαγγέλια και κατόπιν η εκκλησιαστική παράδοση ενσωμάτωσε όσα στοιχεία την εξυπηρετούσαν.
Αφού δεν έχουμε γραπτά στοιχεία της εκκλησιαστικής παράδοσης που να προηγούνται των αποκρύφων, είναι το μόνο λογικό συμπέρασμα.
Ωραίο αυτό με το Κοράνι...


Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Συνήθως η προφορική παράδοση προηγείται της γραπτής. Και το Πρωτευαγγέλιο φαίνεται να γνωρίζει άλλα βιβλία της ΚΔ.Λοξίας έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 15:28Χμμ...κάτι δεν πάει καλά...
Το πιθανό έτος εγγραφής του ευαγγελίου του Ιακώβου είνα το 145 μ.Χ. και είναι η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία που έχουμε.
Πιο πριν, έχουμε την λεγόμενη "εκκλησιαστική παράδοση". Πως όμως γνωρίζουμε ότι υπήρχαν αυτές οι πληροφορίες στην παράδοση, αφού δεν έχουμε κάτι γραπτό στην εκκλησιαστική παράδοση που να προηγείται αυτού του απόκρυφου;
SpoilerShow
Στην προσπάθειά του να αποκαλύψει και να αναδείξει το πρόσωπο της Μαρίας ο συγγραφέας χρησιμοποίησε φυσικά τις βιβλικές πηγές καθώς και προφορικές παραδόσεις. Απο την Π.Δ. χρησιμοποιούνται σε εξαντλητικό βαθμό τα πρώτα δύο κεφ. του βιβλίου των Α' Βασιλειών, οπου ιστορούνται τα σχετικά με τη γέννηση του Σαμουήλ· επίσης πηγή έμπνευσης αποτελούν οι ιστορίες των Πατριαρχών, της Ιουδίθ, τον Μανώε και της γνναίκας του. Γνωρίζει επίσης αρκετά καλά κάποια χωρία απο την Έξοδο, τους Αριθμούς, το Δευτερονόμιο, τον προφήτη Ησαΐα, τον Αμώς, τις Παροιμίες κ.ά. Αντίστοιχα απο την Κ.Δ. χρησιμοποιεί εξαντλητικά το ευαγγέλιο τον Λουκά, ενώ φαίνεται να γνωρίζει καλά και του Ματθαίου. Αδιευκρίνιστη παραμένει η σχέση του με το Δ' ευαγγέλιο. Χρησιμοποιεί ή προϋποθέτει χωρία απο την Α΄Κορινθίους, την Α΄ και Β΄ Πέτρου και φυσικά απο την καθολική Ιακώβου.
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp

Ναι. Το Κοράνι έχει ολόκληρο διάλογο μεταξύ Θεού και Χριστού , όπου ο Χριστός απαντά στον Θεό πως ποτέ δεν ισχυρίστηκε στους ανθρώπους πως είναι Θεός.Η γνώμη μου είναι πως η θεολογική παράδοση της εκκλησίας, έπεται των αποκρύφων. Δηλαδή, πρώτα υπήρξαν τα απόκρυφα ευαγγέλια και κατόπιν η εκκλησιαστική παράδοση ενσωμάτωσε όσα στοιχεία την εξυπηρετούσαν.
Αφού δεν έχουμε γραπτά στοιχεία της εκκλησιαστικής παράδοσης που να προηγούνται των αποκρύφων, είναι το μόνο λογικό συμπέρασμα.
Ωραίο αυτό με το Κοράνι...αλλά δεν θα το αναγνώριζε ακόμα και αν ονόμαζε τον Χριστό υιόν θεού.

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Ζαποτέκος έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 16:12Ναι. Το Κοράνι έχει ολόκληρο διάλογο μεταξύ Θεού και Χριστού , όπου ο Χριστός απαντά στον Θεό πως ποτέ δεν ισχυρίστηκε στους ανθρώπους πως είναι Θεός.Η γνώμη μου είναι πως η θεολογική παράδοση της εκκλησίας, έπεται των αποκρύφων. Δηλαδή, πρώτα υπήρξαν τα απόκρυφα ευαγγέλια και κατόπιν η εκκλησιαστική παράδοση ενσωμάτωσε όσα στοιχεία την εξυπηρετούσαν.
Αφού δεν έχουμε γραπτά στοιχεία της εκκλησιαστικής παράδοσης που να προηγούνται των αποκρύφων, είναι το μόνο λογικό συμπέρασμα.
Ωραίο αυτό με το Κοράνι...αλλά δεν θα το αναγνώριζε ακόμα και αν ονόμαζε τον Χριστό υιόν θεού.

Προντώκινς το λαμόγιο ο ψευδοπροφήτης
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Ερώτηση: το ευαγγελίο του Ιακώβου ανηκει στα γνωστικά ευαγγέλια όπως του Ιούδα (οπότε μιλάμε για αίρεση )ή συγκαταλέγεται στην ορθόδοξη παράδοση
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Το ότι η προφορική παράδοση προηγείται της γραπτής, είναι σίγουρο.Ζαποτέκος έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 16:12Συνήθως η προφορική παράδοση προηγείται της γραπτής. Και το Πρωτευαγγέλιο φαίνεται να γνωρίζει άλλα βιβλία της ΚΔ.Λοξίας έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 15:28Χμμ...κάτι δεν πάει καλά...
Το πιθανό έτος εγγραφής του ευαγγελίου του Ιακώβου είνα το 145 μ.Χ. και είναι η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία που έχουμε.
Πιο πριν, έχουμε την λεγόμενη "εκκλησιαστική παράδοση". Πως όμως γνωρίζουμε ότι υπήρχαν αυτές οι πληροφορίες στην παράδοση, αφού δεν έχουμε κάτι γραπτό στην εκκλησιαστική παράδοση που να προηγείται αυτού του απόκρυφου;
Η ένστασή μου είναι μόνον για τις συγκεκριμένες πληροφορίες. Όπως λέει και η Μυριόβιβλος στο spoiler, ο συγγραφέας φαίνεται να χρησιμοποίησε βιβλικές πηγές, καθώς και προφορικές παραδόσεις.
Ένσταση κύριε πρόεδρε!

Οι βιβλικές πηγές αναφέρουν πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρόσωπο, την συγκεκριμένη Μαρία; Αναφέρουν ότι ο πατέρας της θα είναι ο Ιωακείμ και η μητέρα της η Άννα; Δεν το λένε βέβαια!
Τώρα, "παρερμηνείες", ήτοι, "α, αυτό το εδάφιο εννοεί την Παρθένο", δεν είναι σοβαρές.
Έπειτα λέει για "προφορικές παραδόσεις".
Δεν είναι περίεργο που κανείς άλλος ευαγγελιστής δεν χρησιμοποίησε αυτές τις προφορικές παραδόσεις;
Αν υπήρχαν, γιατί δεν τις χρησιμοποίησε κανείς από τους 4 ευαγγελιστές;
Γιατί οι 4 ευαγγελιστές δεν έγραψαν παρά μόνον αποσπασματικά για ένα τόσ σπουδαίο πρόσωπο;
Εδώ είναι που έχω την γνώμη πως για τις πληροφορίες αυτές, η παράδοση δημιουργήθηκε μετά την γραπτή.
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Λοξίας έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 15:28Χμμ...κάτι δεν πάει καλά...Ζαποτέκος έγραψε: ↑01 Δεκ 2020, 14:41Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό το απόκρυφο υπήρχαν και στην εκκλησιαστική παράδοση . Η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία είναι σε αυτό το απόκρυφο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η Εκκλησία ... αντέγραψε το απόκρυφο. Και ας το επικαλείται πολλές φορές η εκκλησιαστική θεολογική βιβλιογραφία.Λοξίας έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 15:20Η εκκλησία όμως, ανατρέχει στο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου και αποδέχεται τα γραφόμενα για την Παναγία και τους γονείς της.
Διότι δεν υπάρχουν πουθενά αλλού αυτές οι πληροφορίες! Και έτσι, θέλοντας και μη, απαφασίζει ότι αυτές οι αναφορές είναι αληθείς, αλλά οι άλλες όχι!
Αυτό λέγεται "δίπορτο"...
Και, υπ' όψιν, δεν το απεφάσισαν οι Συνοδίτες Πατέρες αυτό!
Κάποιοι άλλοι, αρκετά αργότερα το απεφάσισαν...
Το πιθανό έτος εγγραφής του ευαγγελίου του Ιακώβου είνα το 145 μ.Χ. και είναι η παλαιότερη γραπτή μαρτυρία που έχουμε.
Πιο πριν, έχουμε την λεγόμενη "εκκλησιαστική παράδοση". Πως όμως γνωρίζουμε ότι υπήρχαν αυτές οι πληροφορίες στην παράδοση, αφού δεν έχουμε κάτι γραπτό στην εκκλησιαστική παράδοση που να προηγείται αυτού του απόκρυφου;Η γνώμη μου είναι πως η θεολογική παράδοση της εκκλησίας, έπεται των αποκρύφων. Δηλαδή, πρώτα υπήρξαν τα απόκρυφα ευαγγέλια και κατόπιν η εκκλησιαστική παράδοση ενσωμάτωσε όσα στοιχεία την εξυπηρετούσαν.
Αφού δεν έχουμε γραπτά στοιχεία της εκκλησιαστικής παράδοσης που να προηγούνται των αποκρύφων, είναι το μόνο λογικό συμπέρασμα.
Ωραίο αυτό με το Κοράνι...αλλά δεν θα το αναγνώριζε ακόμα και αν ονόμαζε τον Χριστό υιόν θεού.
.
Η γραπτή μαρτυρία του 145 που λές Λοξέ.....
Δέν πιστεύω νά εννοείς ότι μάς εχει μείνει το πρωτότυπο της μαρτυρίας από το 145 ε ;;;.....

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....
Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία
Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...
Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία
Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Δεν ξέρω αυτό που έχουμε στα χέρια μας από πότε χρονολογείται.
Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι γρ΄σφτηκε για πρώτη φορά κάπου το 150 μ.Χ.
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Τα χειρόγραφα ξεκινούν απο τον 3° αιώνα και εκτείνονται ως τον 13°.
Για την εξακρίβωση του χρόνου συγγραφής του Πρωτ.Ιακ. πρέπει να ληφθούν υπόψη τρεις σημαντικές αναφορές, των Ιουστίνου, Κλήμεντος Αλεξανδρέως και Ωριγένους. Ο φιλόσοφος και μάρτυς Ιουστίνος μαρτυρεί, όπως και το Πρωτ.Ιακ., α) το αειπάρθενο της Παναγίας, β) τη Δαβιδική καταγωγή της και γ) τη γέννηση του Ιησού σε σπήλαιο. Δεδομένου ότι έχει αποδειχτεί η γενικότερη ασυμφωνία τους, όταν καταγράφουν κοινά γεγονότα, (όπως η γέννηση του Χριστού), ενώ συμφωνούν μόνο στα προαναφερθέντα, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι έχουν στη διάθεση τους μια κοντινή σε αυτούς εκκλησιαστική παράδοση. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να απέχουν πάρα πολύ ο ένας απο τον άλλον. Ο Κλήμης σε σχέση με τα ιστορούμενα στο Πρωτ.Ιακ. σημειώνει στους Στρωματείς: «Αλλ’ ως έοικεν, τοις πολλοίς και μέχρι νυν δοκεί η Μαριάμ λεχώ είναι δια την του παιδίου γέννησιν, ουκ ούσα λεχώ· και γαρ μετά το τεκείν αυτήν μαιωθείσαν, φασίν τινές παρθένον ευρεθήναι...». Ο Ωριγένης είναι πιο αποκαλυπτικός· καθώς αναφερόμενος στους αδελφούς του Κυρίου ονοματίζει και την πηγή του, που είναι το Πρωτ. Ιακ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ιουστίνος πέθανε το 165, ο Κλήμης το 215 και ο Ωριγένης το 254, πρέπει να δεχτούμε οτι η ημερομηνία εμφάνισης του Πρωτ. Ιακ. τοποθετείται απο το 150 και έπειτα, σίγουρα όμως μέσα στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα, καθώς τον 3ο γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη.
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Η Παρθενία της Μαρίας αναφέρεται ήδη από τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, ο οποίος προηγείται όλων αυτών.Ζαποτέκος έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 00:21Τα χειρόγραφα ξεκινούν απο τον 3° αιώνα και εκτείνονται ως τον 13°.
Για την εξακρίβωση του χρόνου συγγραφής του Πρωτ.Ιακ. πρέπει να ληφθούν υπόψη τρεις σημαντικές αναφορές, των Ιουστίνου, Κλήμεντος Αλεξανδρέως και Ωριγένους. Ο φιλόσοφος και μάρτυς Ιουστίνος μαρτυρεί, όπως και το Πρωτ.Ιακ., α) το αειπάρθενο της Παναγίας, β) τη Δαβιδική καταγωγή της και γ) τη γέννηση του Ιησού σε σπήλαιο. Δεδομένου ότι έχει αποδειχτεί η γενικότερη ασυμφωνία τους, όταν καταγράφουν κοινά γεγονότα, (όπως η γέννηση του Χριστού), ενώ συμφωνούν μόνο στα προαναφερθέντα, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι έχουν στη διάθεση τους μια κοντινή σε αυτούς εκκλησιαστική παράδοση. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να απέχουν πάρα πολύ ο ένας απο τον άλλον. Ο Κλήμης σε σχέση με τα ιστορούμενα στο Πρωτ.Ιακ. σημειώνει στους Στρωματείς: «Αλλ’ ως έοικεν, τοις πολλοίς και μέχρι νυν δοκεί η Μαριάμ λεχώ είναι δια την του παιδίου γέννησιν, ουκ ούσα λεχώ· και γαρ μετά το τεκείν αυτήν μαιωθείσαν, φασίν τινές παρθένον ευρεθήναι...». Ο Ωριγένης είναι πιο αποκαλυπτικός· καθώς αναφερόμενος στους αδελφούς του Κυρίου ονοματίζει και την πηγή του, που είναι το Πρωτ. Ιακ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ιουστίνος πέθανε το 165, ο Κλήμης το 215 και ο Ωριγένης το 254, πρέπει να δεχτούμε οτι η ημερομηνία εμφάνισης του Πρωτ. Ιακ. τοποθετείται απο το 150 και έπειτα, σίγουρα όμως μέσα στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα, καθώς τον 3ο γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη.
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp
Προς Σμυρναίους επιστολή:
1 Δοξάζω Ἰησοῦν Χριστὸν τὸν θεὸν τὸν οὕτως ὑμᾶς σοφίσαντα· ἐνόησα γὰρ ὑμᾶς κατηρτισμένους ἐν ἀκινήτῳ πίστει, ὥσπερ καθηλωμένους ἐν τῷ· σταυρῷ· τοῦ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ σαρκί τε καὶ πνεύματι καὶ ἡδρασμένους ἐν ἀγάπῃ ἐν τῷ· αἵματι Χριστοῦ, πεπληροφορημένους εἰς τὸν κύριον ἡμῶν, ἀληθῶς ὄντα ἐκ γένους Δαυεὶδ κατὰ σάρκα, υἱὸν θεοῦ κατὰ θέλημα καὶ δύναμιν θεοῦ,1 γεγεννημένον ἀληθῶς ἐκ παρθένου, βεβαπτισμένον ὑπὸ Ἰωάννου, ἵνα πληρωθῇ πᾶσα δικαιοσύνη· ὑπ ̓ αὐτοῦ· 2 ἀληθῶς ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου καὶ Ἡρῴδου τετράρχου καθηλωμένον ὑπέρ ἡμῶν ἐν σαρκί, ἀφ ̓ οὗ καρποῦ ἡμεῖς ἀπό τοῦ θεομακαρίστου αὐτοῦ πάθους, ἵνα ἄρῃ σύσσημον εἰς τοὺς αἰῶνας διὰ τῆς ἀναστάσεως εἰς τοὺς ἁγίους καὶ πιστοὺς αὐτοῦ, εἴτε ἐν Ἰουδαίοις εἴτε ἐν ἔθνεσιν, ἐν ἑνὶ σώματι τῆς ἐκκλησίας αὐτοῦ.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
- Winston Smith
- Δημοσιεύσεις: 999
- Εγγραφή: 23 Μαρ 2020, 18:19
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
lonelyrider έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 01:28Ευτυχώς που υπήρξανε οι Πατέρες αλλιώς θα πιστεύαμε σε ψέμματα.

- Gherschaagk
- Συντονίστρια
- Δημοσιεύσεις: 29767
- Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Το ερωτηματικό πού είναι;
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 00:33Η Παρθενία της Μαρίας αναφέρεται ήδη από τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, ο οποίος προηγείται όλων αυτών.Ζαποτέκος έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 00:21Τα χειρόγραφα ξεκινούν απο τον 3° αιώνα και εκτείνονται ως τον 13°.
Για την εξακρίβωση του χρόνου συγγραφής του Πρωτ.Ιακ. πρέπει να ληφθούν υπόψη τρεις σημαντικές αναφορές, των Ιουστίνου, Κλήμεντος Αλεξανδρέως και Ωριγένους. Ο φιλόσοφος και μάρτυς Ιουστίνος μαρτυρεί, όπως και το Πρωτ.Ιακ., α) το αειπάρθενο της Παναγίας, β) τη Δαβιδική καταγωγή της και γ) τη γέννηση του Ιησού σε σπήλαιο. Δεδομένου ότι έχει αποδειχτεί η γενικότερη ασυμφωνία τους, όταν καταγράφουν κοινά γεγονότα, (όπως η γέννηση του Χριστού), ενώ συμφωνούν μόνο στα προαναφερθέντα, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι έχουν στη διάθεση τους μια κοντινή σε αυτούς εκκλησιαστική παράδοση. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να απέχουν πάρα πολύ ο ένας απο τον άλλον. Ο Κλήμης σε σχέση με τα ιστορούμενα στο Πρωτ.Ιακ. σημειώνει στους Στρωματείς: «Αλλ’ ως έοικεν, τοις πολλοίς και μέχρι νυν δοκεί η Μαριάμ λεχώ είναι δια την του παιδίου γέννησιν, ουκ ούσα λεχώ· και γαρ μετά το τεκείν αυτήν μαιωθείσαν, φασίν τινές παρθένον ευρεθήναι...». Ο Ωριγένης είναι πιο αποκαλυπτικός· καθώς αναφερόμενος στους αδελφούς του Κυρίου ονοματίζει και την πηγή του, που είναι το Πρωτ. Ιακ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ιουστίνος πέθανε το 165, ο Κλήμης το 215 και ο Ωριγένης το 254, πρέπει να δεχτούμε οτι η ημερομηνία εμφάνισης του Πρωτ. Ιακ. τοποθετείται απο το 150 και έπειτα, σίγουρα όμως μέσα στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα, καθώς τον 3ο γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη.
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp
Προς Σμυρναίους επιστολή:
1 Δοξάζω Ἰησοῦν Χριστὸν τὸν θεὸν τὸν οὕτως ὑμᾶς σοφίσαντα· ἐνόησα γὰρ ὑμᾶς κατηρτισμένους ἐν ἀκινήτῳ πίστει, ὥσπερ καθηλωμένους ἐν τῷ· σταυρῷ· τοῦ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ σαρκί τε καὶ πνεύματι καὶ ἡδρασμένους ἐν ἀγάπῃ ἐν τῷ· αἵματι Χριστοῦ, πεπληροφορημένους εἰς τὸν κύριον ἡμῶν, ἀληθῶς ὄντα ἐκ γένους Δαυεὶδ κατὰ σάρκα, υἱὸν θεοῦ κατὰ θέλημα καὶ δύναμιν θεοῦ,1 γεγεννημένον ἀληθῶς ἐκ παρθένου, βεβαπτισμένον ὑπὸ Ἰωάννου, ἵνα πληρωθῇ πᾶσα δικαιοσύνη· ὑπ ̓ αὐτοῦ· 2 ἀληθῶς ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου καὶ Ἡρῴδου τετράρχου καθηλωμένον ὑπέρ ἡμῶν ἐν σαρκί, ἀφ ̓ οὗ καρποῦ ἡμεῖς ἀπό τοῦ θεομακαρίστου αὐτοῦ πάθους, ἵνα ἄρῃ σύσσημον εἰς τοὺς αἰῶνας διὰ τῆς ἀναστάσεως εἰς τοὺς ἁγίους καὶ πιστοὺς αὐτοῦ, εἴτε ἐν Ἰουδαίοις εἴτε ἐν ἔθνεσιν, ἐν ἑνὶ σώματι τῆς ἐκκλησίας αὐτοῦ.

Και πιο πριν στο Ευαγγέλιο του Λουκά .
᾿Εν δὲ τῷ μηνὶ τῷ ἕκτῳ ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας, ᾗ ὄνομα Ναζαρέτ,
27 πρὸς παρθένον μεμνηστευμένην ἀνδρί, ᾧ ὄνομα ᾿Ιωσήφ, ἐξ οἴκου Δαυΐδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ.
(...)
εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω;
Δεν συγκαταλέγεται στην ορθόδοξη παράδοση. Απορρίπτεται . Απλώς περιέχει στοιχεία κοινά με την εκκλησιαστική παράδοση.
Το Ευαγγέλιο του Ιούδα το χρησιμοποιούσε η αίρεση των Καϊνιτών ( οπαδοί του Κάιν

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Άφησα εκτός τα Ευαγγέλια διότι κάτι θα βρουν να πουν για να τα αμφισβητήσουν.Ζαποτέκος έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 01:04ΟΥΤΙΣ έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 00:33Η Παρθενία της Μαρίας αναφέρεται ήδη από τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, ο οποίος προηγείται όλων αυτών.Ζαποτέκος έγραψε: ↑02 Δεκ 2020, 00:21
Τα χειρόγραφα ξεκινούν απο τον 3° αιώνα και εκτείνονται ως τον 13°.
Για την εξακρίβωση του χρόνου συγγραφής του Πρωτ.Ιακ. πρέπει να ληφθούν υπόψη τρεις σημαντικές αναφορές, των Ιουστίνου, Κλήμεντος Αλεξανδρέως και Ωριγένους. Ο φιλόσοφος και μάρτυς Ιουστίνος μαρτυρεί, όπως και το Πρωτ.Ιακ., α) το αειπάρθενο της Παναγίας, β) τη Δαβιδική καταγωγή της και γ) τη γέννηση του Ιησού σε σπήλαιο. Δεδομένου ότι έχει αποδειχτεί η γενικότερη ασυμφωνία τους, όταν καταγράφουν κοινά γεγονότα, (όπως η γέννηση του Χριστού), ενώ συμφωνούν μόνο στα προαναφερθέντα, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι έχουν στη διάθεση τους μια κοντινή σε αυτούς εκκλησιαστική παράδοση. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να απέχουν πάρα πολύ ο ένας απο τον άλλον. Ο Κλήμης σε σχέση με τα ιστορούμενα στο Πρωτ.Ιακ. σημειώνει στους Στρωματείς: «Αλλ’ ως έοικεν, τοις πολλοίς και μέχρι νυν δοκεί η Μαριάμ λεχώ είναι δια την του παιδίου γέννησιν, ουκ ούσα λεχώ· και γαρ μετά το τεκείν αυτήν μαιωθείσαν, φασίν τινές παρθένον ευρεθήναι...». Ο Ωριγένης είναι πιο αποκαλυπτικός· καθώς αναφερόμενος στους αδελφούς του Κυρίου ονοματίζει και την πηγή του, που είναι το Πρωτ. Ιακ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ιουστίνος πέθανε το 165, ο Κλήμης το 215 και ο Ωριγένης το 254, πρέπει να δεχτούμε οτι η ημερομηνία εμφάνισης του Πρωτ. Ιακ. τοποθετείται απο το 150 και έπειτα, σίγουρα όμως μέσα στο δεύτερο μισό του 2ου αιώνα, καθώς τον 3ο γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη.
http://www.myriobiblos.gr/bible/apocrypha/iakovos.asp
Προς Σμυρναίους επιστολή:
1 Δοξάζω Ἰησοῦν Χριστὸν τὸν θεὸν τὸν οὕτως ὑμᾶς σοφίσαντα· ἐνόησα γὰρ ὑμᾶς κατηρτισμένους ἐν ἀκινήτῳ πίστει, ὥσπερ καθηλωμένους ἐν τῷ· σταυρῷ· τοῦ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ σαρκί τε καὶ πνεύματι καὶ ἡδρασμένους ἐν ἀγάπῃ ἐν τῷ· αἵματι Χριστοῦ, πεπληροφορημένους εἰς τὸν κύριον ἡμῶν, ἀληθῶς ὄντα ἐκ γένους Δαυεὶδ κατὰ σάρκα, υἱὸν θεοῦ κατὰ θέλημα καὶ δύναμιν θεοῦ,1 γεγεννημένον ἀληθῶς ἐκ παρθένου, βεβαπτισμένον ὑπὸ Ἰωάννου, ἵνα πληρωθῇ πᾶσα δικαιοσύνη· ὑπ ̓ αὐτοῦ· 2 ἀληθῶς ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου καὶ Ἡρῴδου τετράρχου καθηλωμένον ὑπέρ ἡμῶν ἐν σαρκί, ἀφ ̓ οὗ καρποῦ ἡμεῖς ἀπό τοῦ θεομακαρίστου αὐτοῦ πάθους, ἵνα ἄρῃ σύσσημον εἰς τοὺς αἰῶνας διὰ τῆς ἀναστάσεως εἰς τοὺς ἁγίους καὶ πιστοὺς αὐτοῦ, εἴτε ἐν Ἰουδαίοις εἴτε ἐν ἔθνεσιν, ἐν ἑνὶ σώματι τῆς ἐκκλησίας αὐτοῦ.
Και πιο πριν στο Ευαγγέλιο του Λουκά .
᾿Εν δὲ τῷ μηνὶ τῷ ἕκτῳ ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας, ᾗ ὄνομα Ναζαρέτ,
27 πρὸς παρθένον μεμνηστευμένην ἀνδρί, ᾧ ὄνομα ᾿Ιωσήφ, ἐξ οἴκου Δαυΐδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ.
(...)
εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω;Δεν συγκαταλέγεται στην ορθόδοξη παράδοση. Απορρίπτεται . Απλώς περιέχει στοιχεία κοινά με την εκκλησιαστική παράδοση.
Το Ευαγγέλιο του Ιούδα το χρησιμοποιούσε η αίρεση των Καϊνιτών ( οπαδοί του Κάιν).

Ο Ιγνάτιος ο Θεοφόρος υπήρξε μαθητής των ίδιων των Αποστόλων και άρα υπήρξε φορέας της Παράδοσης της αρχαίας Εκκλησίας.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Το πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου (Απόκρυφο)
Το Πρωτοευαγγελιο του Ιακωβου δινει την εξηγηση για το πως δεχθηκε ο κοσμος οτι η Παναγια παρεμεινε παρθενος.
16. 1. "Είπε ο ιερέας: «Δώσε πίσω την παρθένο που παρέλαβες απο το Ναό του Κυρίου». Τότε ο Ιωσήφ άρχισε να κλαίει. Ο ιερέας συνέχισε: «Θα σας δώσω να πιείτε το ‘ύδωρ της ελέγξεως του Κυρίου’ που θα φανερώσει ενώπιον σας τις αμαρτίες σας». 2. Πήρε ο ιερέας και έδωσε στον Ιωσήφ να πιεί, στέλνοντας τον στο βουνό. Και επέστρεψε σώος. Έδωσε και στη Μαριάμ να πιει στέλνοντάς την στο βουνό. Και επέστρεψε σώα. Θαύμασε τότε όλος ο λαός, αφού δεν βρέθηκε αμαρτία σε αυτούς. 3. Και είπε ο ιερέας: «Αφού ο Κύριος δεν αποκάλυψε αμαρτίες σε σας, ούτε εγώ σας κατακρίνω» και τους άφησε ελεύθερους. Πήρε ο Ιωσήφ τη Μαριάμ και επέστρεψε στο σπίτι του χαρούμενος και δοξάζοντας το Θεό του Ισραήλ."

16. 1. "Είπε ο ιερέας: «Δώσε πίσω την παρθένο που παρέλαβες απο το Ναό του Κυρίου». Τότε ο Ιωσήφ άρχισε να κλαίει. Ο ιερέας συνέχισε: «Θα σας δώσω να πιείτε το ‘ύδωρ της ελέγξεως του Κυρίου’ που θα φανερώσει ενώπιον σας τις αμαρτίες σας». 2. Πήρε ο ιερέας και έδωσε στον Ιωσήφ να πιεί, στέλνοντας τον στο βουνό. Και επέστρεψε σώος. Έδωσε και στη Μαριάμ να πιει στέλνοντάς την στο βουνό. Και επέστρεψε σώα. Θαύμασε τότε όλος ο λαός, αφού δεν βρέθηκε αμαρτία σε αυτούς. 3. Και είπε ο ιερέας: «Αφού ο Κύριος δεν αποκάλυψε αμαρτίες σε σας, ούτε εγώ σας κατακρίνω» και τους άφησε ελεύθερους. Πήρε ο Ιωσήφ τη Μαριάμ και επέστρεψε στο σπίτι του χαρούμενος και δοξάζοντας το Θεό του Ισραήλ."

Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.