Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Ανθρώπινες σχέσεις
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
EKPLIKTIKOS
Δημοσιεύσεις: 13189
Εγγραφή: 18 Οκτ 2019, 00:15

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από EKPLIKTIKOS » 07 Δεκ 2020, 11:15

Κατά καιρούς ακούγεται/γράφεται από διάφορες φεμινίστριες ότι άτομα που ανήκουν σε καταπιεσμένη ομάδα κι είναι προκατειλημμένα εναντίον ατόμων που ανήκουν στην ομάδα που τα καταπιέζει δεν μπορούν να χαρακτηριστούν με τα επίθετα που θα χαρακτηρίζονταν άτομα που ανήκουν στην δεύτερη ομάδα σε σχέση με την πρώτη. Ότι, ας πούμε, ένας μαύρος στην Αμερική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ρατσιστής εναντίον των λευκών, όσο ακραίες και να είναι οι απόψεις του, ή ότι μια γυναίκα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σεξίστρια εναντίον των ανδρών. Υπάρχει κάποια επίσημη μελέτη που να το αναλύει;
Οπως σωστά λέει ο φος, για να εξηγήσεις καλά τις φεμινιστικές μαλακιες θες 2 μεταπτυχιακά κοινωνιολογίας και 1 διδακτορικό στις σπουδές φύλου, αλλά το παραπάνω μπορώ να στο μεταφέρω ως εξης:

Με απλά λόγια, αυτό που λένε είναι ότι δεν υπάρχει αντιστροφος σεξισμός και ρατσισμός. Αυτό δε σημαίνει οτι ένας μαύρος δεν μπορεί να είναι προκατειλημμένος εναντίον των λευκών, αλλά ότι ο σεξισμός και ο ρατσισμός αναφέρονται σε συστημικες διακρίσεις, άρα εξ ορισμού δε γίνεται ένας καταπιεσμένος να είναι κομμάτι αυτού του καταπιεστικού συστήματος. Αυτό προϋποθέτει πχ την ύπαρξη της πατριαρχίας, που είναι λίγο πολύ κάτι αντίστοιχο της θεωρίας των ναζί για τον εβραιομπολσεβικισμο. Μια παγκόσμια συνωμοσία, μια αόρατη δύναμη holding da women down κτλ κτλ

Άβαταρ μέλους
Βλήμα
Δημοσιεύσεις: 5610
Εγγραφή: 04 Ιαν 2020, 15:32

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βλήμα » 07 Δεκ 2020, 11:21

EKPLIKTIKOS έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:15
Με απλά λόγια, αυτό που λένε είναι ότι δεν υπάρχει αντιστροφος σεξισμός και ρατσισμός. Αυτό δε σημαίνει οτι ένας μαύρος δεν μπορεί να είναι προκατειλημμένος εναντίον των λευκών, αλλά ότι ο σεξισμός και ο ρατσισμός αναφέρονται σε συστημικες διακρίσεις, άρα εξ ορισμού δε γίνεται ένας καταπιεσμένος να είναι κομμάτι αυτού του καταπιεστικού συστήματος. Αυτό προϋποθέτει πχ την ύπαρξη της πατριαρχίας, που είναι λίγο πολύ κάτι αντίστοιχο της θεωρίας των ναζί για τον εβραιομπολσεβικισμο. Μια παγκόσμια συνωμοσία, μια αόρατη δύναμη holding da women down κτλ κτλ
Γενικά αυτό το είχα υπ' όψη μου. Θέλω όμως να διαβάσω το γιατί, να προσδιορίσω το πότε δόθηκε αυτή η προέκταση, να εξετάσω το κατά πόσον αυτός ο καινούργιος ορισμός διαφοροποιείται από τον παλιότερο και να αναρωτηθούμε γιατί, αντί να εφεύρουν μια καινούργια έννοια για να προσδιορίσουν τις καινούργιες ιδέες τους, γαμήσανε προϋπάρχουσες.

Άβαταρ μέλους
EKPLIKTIKOS
Δημοσιεύσεις: 13189
Εγγραφή: 18 Οκτ 2019, 00:15

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από EKPLIKTIKOS » 07 Δεκ 2020, 11:31

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:21

Γενικά αυτό το είχα υπ' όψη μου. Θέλω όμως να διαβάσω το γιατί, να προσδιορίσω το πότε δόθηκε αυτή η προέκταση, να εξετάσω το κατά πόσον αυτός ο καινούργιος ορισμός αντικρούεται με τον παλιότερο και να αναρωτηθούμε γιατί, αντί να εφεύρουν μια καινούργια έννοια για να προσδιορίσουν τις καινούργιες ιδέες τους, γαμήσανε προϋπάρχουσες.
Υπάρχουν δύο λόγοι που έγινε αυτό ιστορικά, οι οποίοι συνυπήρχαν παράλληλα. Πρέπει να πας αρκετά πίσω για να εντοπίσεις αυτό το πράγμα στη ρίζα του, μισο αιώνα. Από τη μια η απογοήτευση από τη Σοβιετική Ένωση και η σταδιακή επικράτηση εναλλακτικών ιδεών στη Δύση, και ειδικά στους διανοούμενους του Παρισιού (μαοισμος κτλ). Από την άλλη η ανάγκη των διανοουμένων να χρησιμοποιούν περίπλοκες κατασκευές και γλωσσικές εκφράσεις για να εξηγήσουν απλα φαινόμενα. Δες λίγο τι γίνεται στα πανεπιστήμια. Οι φυσικοί έχουν περίπλοκες θεωρίες για τον κοσμο, που φυσικά δεν τις καταλαβαίνει ο πολύς κόσμος, αλλά αυτοί φαίνεται να τις καταλαβαίνουν. Οι υπόλοιποι επιστήμονες το ιδιο. Αν είσαι λοιπόν ερευνητής σε θέματα φύλου, μπορείς να πεις οτι οι γυναίκες δυσκολεύονται να προχωρήσουν στις ανώτερες θέσεις, πχ να γίνουν καθηγήτριες, γιατί πχ κάνουν οικογένεια. Αυτό είναι κάτι που κυριολεκτικά μπορείς να το εξηγήσεις σε ένα 10χρονο παιδί κ να το καταλάβει. Εχεις μια θεωρία, ολοι την καταλαβαίνουν, όλα καλά. Απο την αλλη δεν κερδίζεις σεβασμό και κυρος ως ακαδημαϊκός λέγοντας τέτοια τετριμμένα πράγματα, οπότε πρέπει να τα διανθισεις με μπόλικη μπούρδα και περίπλοκες λέξεις. Αυτό δεν κάνουν και οι συνάδελφοί σου στο τμήμα φυσικής; Εχουν περίπλοκες λέξεις κ μιλανε για πράγματα που μόνο αυτοί καταλαβαίνουν. Το ιδιο θα κάνεις Κ εσυ λοιπόν

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26959
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 07 Δεκ 2020, 11:33

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:21
EKPLIKTIKOS έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:15
Με απλά λόγια, αυτό που λένε είναι ότι δεν υπάρχει αντιστροφος σεξισμός και ρατσισμός. Αυτό δε σημαίνει οτι ένας μαύρος δεν μπορεί να είναι προκατειλημμένος εναντίον των λευκών, αλλά ότι ο σεξισμός και ο ρατσισμός αναφέρονται σε συστημικες διακρίσεις, άρα εξ ορισμού δε γίνεται ένας καταπιεσμένος να είναι κομμάτι αυτού του καταπιεστικού συστήματος. Αυτό προϋποθέτει πχ την ύπαρξη της πατριαρχίας, που είναι λίγο πολύ κάτι αντίστοιχο της θεωρίας των ναζί για τον εβραιομπολσεβικισμο. Μια παγκόσμια συνωμοσία, μια αόρατη δύναμη holding da women down κτλ κτλ
Γενικά αυτό το είχα υπ' όψη μου. Θέλω όμως να διαβάσω το γιατί, να προσδιορίσω το πότε δόθηκε αυτή η προέκταση, να εξετάσω το κατά πόσον αυτός ο καινούργιος ορισμός αντικρούεται με τον παλιότερο και να αναρωτηθούμε γιατί, αντί να εφεύρουν μια καινούργια έννοια για να προσδιορίσουν τις καινούργιες ιδέες τους, γαμήσανε προϋπάρχουσες.
Ωραία θες κάτι τέτοιο λοιπόν:



Ξαναλέω ότι κατά τα άλλα πρόκειται για ρεύμα που διέπει όχι μόνο το φεμινισμό αλλά σχεδόν οτιδήποτε στο σύγχρονο δημόσιο διάλογο και ιδιαίτερα μεταξύ πανεπιστημιακά μορφωμένων.

Άβαταρ μέλους
Βλήμα
Δημοσιεύσεις: 5610
Εγγραφή: 04 Ιαν 2020, 15:32

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βλήμα » 07 Δεκ 2020, 11:38

EKPLIKTIKOS έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:31
Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:21

Γενικά αυτό το είχα υπ' όψη μου. Θέλω όμως να διαβάσω το γιατί, να προσδιορίσω το πότε δόθηκε αυτή η προέκταση, να εξετάσω το κατά πόσον αυτός ο καινούργιος ορισμός αντικρούεται με τον παλιότερο και να αναρωτηθούμε γιατί, αντί να εφεύρουν μια καινούργια έννοια για να προσδιορίσουν τις καινούργιες ιδέες τους, γαμήσανε προϋπάρχουσες.
Υπάρχουν δύο λόγοι που έγινε αυτό ιστορικά, οι οποίοι συνυπήρχαν παράλληλα. Πρέπει να πας αρκετά πίσω για να εντοπίσεις αυτό το πράγμα στη ρίζα του, μισο αιώνα. Από τη μια η απογοήτευση από τη Σοβιετική Ένωση και η σταδιακή επικράτηση εναλλακτικών ιδεών στη Δύση, και ειδικά στους διανοούμενους του Παρισιού (μαοισμος κτλ). Από την άλλη η ανάγκη των διανοουμένων να χρησιμοποιούν περίπλοκες κατασκευές και γλωσσικές εκφράσεις για να εξηγήσουν απλα φαινόμενα. Δες λίγο τι γίνεται στα πανεπιστήμια. Οι φυσικοί έχουν περίπλοκες θεωρίες για τον κοσμο, που φυσικά δεν τις καταλαβαίνει ο πολύς κόσμος, αλλά αυτοί φαίνεται να τις καταλαβαίνουν. Οι υπόλοιποι επιστήμονες το ιδιο. Αν είσαι λοιπόν ερευνητής σε θέματα φύλου, μπορείς να πεις οτι οι γυναίκες δυσκολεύονται να προχωρήσουν στις ανώτερες θέσεις, πχ να γίνουν καθηγήτριες, γιατί πχ κάνουν οικογένεια. Αυτό είναι κάτι που κυριολεκτικά μπορείς να το εξηγήσεις σε ένα 10χρονο παιδί κ να το καταλάβει. Εχεις μια θεωρία, ολοι την καταλαβαίνουν, όλα καλά. Απο την αλλη δεν κερδίζεις σεβασμό και κυρος ως ακαδημαϊκός λέγοντας τέτοια τετριμμένα πράγματα, οπότε πρέπει να τα διανθισεις με μπόλικη μπούρδα και περίπλοκες λέξεις. Αυτό δεν κάνουν και οι συνάδελφοί σου στο τμήμα φυσικής; Εχουν περίπλοκες λέξεις κ μιλανε για πράγματα που μόνο αυτοί καταλαβαίνουν. Το ιδιο θα κάνεις Κ εσυ λοιπόν
Ο λόγος που οι επιστήμονες φυσικοί, ίσως κι αυτοί του φύλου, χρησιμοποιούν πολύπλοκες έννοιες είναι διότι τίποτα δεν είναι απλό. Με την ίδια έννοια που δεν θα μπορούσα εγώ, που ξέρω μόνο τα βασικά της βιολογίας, να ανακαλύψω το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού έτσι δεν θα μπορούσα να εμβαθύνω ούτε στην θεωρία. Ο φυσικός όμως δεν θα επναναπροσδιορίσει την έννοια της ροπής. Θα την πάρει ως δεδομένη ακριβώς όπως την μαθαίναμε στο δημοτικό και θα χτίσει πάνω σε αυτή. Το να πάρεις μία προϋπάρχουσα έννοια και να της αλλάξεις τον ορισμό είναι επικοινωνιακά ύποπτο.

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26959
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 07 Δεκ 2020, 11:47

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:38
Ο λόγος που οι επιστήμονες φυσικοί, ίσως κι αυτοί του φύλου, χρησιμοποιούν πολύπλοκες έννοιες είναι διότι τίποτα δεν είναι απλό. Με την ίδια έννοια που δεν θα μπορούσα εγώ, που ξέρω μόνο τα βασικά της βιολογίας, να ανακαλύψω το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού έτσι δεν θα μπορούσα να εμβαθύνω ούτε στην θεωρία. Ο φυσικός όμως δεν θα επναναπροσδιορίσει την έννοια της ροπής. Θα την πάρει ως δεδομένη ακριβώς όπως την μαθαίναμε στο δημοτικό και θα χτίσει πάνω σε αυτή. Το να πάρεις μία προϋπάρχουσα έννοια και να της δώσεις διαφορετικό ορισμό είναι επικοινωνιακά ύποπτο.
Καθόλου δεν ισχύει αυτό, η βαρύτητα σύμφωνα με τον Αϊνστάιν είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τη βαρύτητα σύμφωνα με τον Νεύτωνα και η καύση σύμφωνα με τον Pott είναι εντελώς το αντίθετο φαινόμενο από την καύση όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα. Η ενέργεια στον Αριστοτέλη (και στον καθημερινό λόγο π.χ. "θετική ενέργεια") είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την ενέργεια της φυσικής, όπως βέβαια και το έργο.

Ωστόσο αν μπορούμε να συνοψίσουμε σε κάτι τον πυρήνα της σύγχρονης κριτικής θεωρίας, αυτό το κάτι είναι ότι ο προηγούμενος ορισμός οποιασδήποτε έννοιας (ακόμα και μαθηματικής έννοιας) είναι ύποπτος γιατί αποτελεί το αποτέλεσμα συσχετισμών ισχύος. Δηλαδή ύποπτο θεωρούν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λες εσύ: ποιος είσαι εσύ κύριε Βλήμα που θα μας πεις ότι η έννοια της γυναίκας (ξερωγω) είναι αυτή που λέγανε οι καταπιεστές το 1980;


Άβαταρ μέλους
Βλήμα
Δημοσιεύσεις: 5610
Εγγραφή: 04 Ιαν 2020, 15:32

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βλήμα » 07 Δεκ 2020, 12:22

foscilis έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:47
Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:38
Ο λόγος που οι επιστήμονες φυσικοί, ίσως κι αυτοί του φύλου, χρησιμοποιούν πολύπλοκες έννοιες είναι διότι τίποτα δεν είναι απλό. Με την ίδια έννοια που δεν θα μπορούσα εγώ, που ξέρω μόνο τα βασικά της βιολογίας, να ανακαλύψω το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού έτσι δεν θα μπορούσα να εμβαθύνω ούτε στην θεωρία. Ο φυσικός όμως δεν θα επναναπροσδιορίσει την έννοια της ροπής. Θα την πάρει ως δεδομένη ακριβώς όπως την μαθαίναμε στο δημοτικό και θα χτίσει πάνω σε αυτή. Το να πάρεις μία προϋπάρχουσα έννοια και να της δώσεις διαφορετικό ορισμό είναι επικοινωνιακά ύποπτο.
Καθόλου δεν ισχύει αυτό, η βαρύτητα σύμφωνα με τον Αϊνστάιν είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τη βαρύτητα σύμφωνα με τον Νεύτωνα και η καύση σύμφωνα με τον Pott είναι εντελώς το αντίθετο φαινόμενο από την καύση όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα. Η ενέργεια στον Αριστοτέλη (και στον καθημερινό λόγο π.χ. "θετική ενέργεια") είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την ενέργεια της φυσικής, όπως βέβαια και το έργο.

Ωστόσο αν μπορούμε να συνοψίσουμε σε κάτι τον πυρήνα της σύγχρονης κριτικής θεωρίας, αυτό το κάτι είναι ότι ο προηγούμενος ορισμός οποιασδήποτε έννοιας (ακόμα και μαθηματικής έννοιας) είναι ύποπτος γιατί αποτελεί το αποτέλεσμα συσχετισμών ισχύος. Δηλαδή ύποπτο θεωρούν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λες εσύ: ποιος είσαι εσύ κύριε Βλήμα που θα μας πεις ότι η έννοια της γυναίκας (ξερωγω) είναι αυτή που λέγανε οι καταπιεστές το 1980;
Ας μείνουν τότε οι πολύπλοκοι ορισμοί στις μεταξύ τους συζητήσεις. Αν πω σε έναν φυσικό ότι είμαι 70 κιλά δεν θα με ρωτήσει "σύμφωνα με τον Νεύτωνα ή σύμφωνα με τον Αϊνστάιν". Η θεωρία του Αϊνστάιν αφορά στους πανεπιστημιακούς που θέλουν να εμβαθύνουν. Υπάρχει η αγοραία αντίληψη κι αυτή των επιστημόνων. Αν για να πω λοιπόν ότι έχω βιώσει σεξισμό από γυναίκες οφείλω να έχω διαβάσει το τελευταίο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού "σύγχρονη επιστήμη των φύλων" (δεν ξέρω αν υπάρχει, από το μυαλό μου το έβγαλα) φιμώνομαι. Και σε αυτή την φίμωση ποντάρουν πολύ προκειμένου να γλυτώσουν απαντήσεις που δεν μπορούν να δώσουν.

Άβαταρ μέλους
Iron Dushh
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: 05 Δεκ 2020, 18:19

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Iron Dushh » 07 Δεκ 2020, 12:37

Μου ήρθε στο μυαλό εκείνο το πολυταξιδεμενο ζιφακι με την Τζένη Καρέζη να ρωτά στο τηλ

Εντρυφησατεεε;;
down into the vortex

Άβαταρ μέλους
Καραμελίτσα
Δημοσιεύσεις: 11063
Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καραμελίτσα » 07 Δεκ 2020, 12:49

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 10:03
Μιας κι έχουν μαζευτεί αρκετές κι αρκετοί στο πχόρουμ -ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε-, θέλω να θέσω τα εξής ερωτήματα:

1. Πού μπορώ να βρω μια επίσημη πηγή για το σύνολο των κανόνων που περιγράφει τα πιστεύω του τέταρτου φεμινιστικού κινήματος; Με ενδιαφέρει κυρίως ο ορισμός τους για την ισότητα και οι τρόποι δράσης που προτείνουν για να φτάσουμε εκεί.
2. Κατά καιρούς ακούγεται/γράφεται από διάφορες φεμινίστριες ότι άτομα που ανήκουν σε καταπιεσμένη ομάδα κι είναι προκατειλημμένα εναντίον ατόμων που ανήκουν στην ομάδα που τα καταπιέζει δεν μπορούν να χαρακτηριστούν με τα επίθετα που θα χαρακτηρίζονταν άτομα που ανήκουν στην δεύτερη ομάδα σε σχέση με την πρώτη. Ότι, ας πούμε, ένας μαύρος στην Αμερική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ρατσιστής εναντίον των λευκών, όσο ακραίες και να είναι οι απόψεις του, ή ότι μια γυναίκα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σεξίστρια εναντίον των ανδρών. Υπάρχει κάποια επίσημη μελέτη που να το αναλύει;
Ευχαριστώ.

Edit: θέλω κι έναν ορισμό της παρενόχλησης.
Το 4o κυμα είναι ακτιβιστικό, όχι θεωρητικό. Δεν υπάρχει εννιαία ιδεολογία, υπάρχει μια απογοήτευση (αηδία) με τις θεωρητικούρες του 3ου κύματος, και τα γελοία πρότυπα της απελευθέρωσης των μπούμερ στυλ sex in the city.

Το μέτρημα της ισότητας είναι εύκολο: να κλείσει το μισθολογικό χάσμα και το χάσμα αντιπροσώπευσης. Απλά, αριθμητικά μετρήσιμα πράγματα. Δεν χρειάζονται αναλύσεις.

Για το 2, εγώ θα έλεγα ότι είναι απλά θέμα σύμβασης της λέξης, αν θα βάλεις στον ορισμό της και τη σύμπνοια με την κυρίαρχη κουλτούρα, ή όχι. Ουσιώδες δεν είναι, αλλά στον ακτιβισμό---ιδιαίτερα το διαδικτυακό---δε θέλεις να σου πάρουν οι αντίπαλοι και να σου χρησιμοποιούν μια λέξη που έχει συναισθηματικό βάρος.

Παρενόχληση, ορισμό δεν έχω να σου δώσω, αλλά σε βεβαιώ ξέρω πολύ καλά να την ξεχωρίζω από συμπεριφορές που δεν είναι παρενόχληση.
Z

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37640
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 07 Δεκ 2020, 12:51

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:21
EKPLIKTIKOS έγραψε:
07 Δεκ 2020, 11:15
Με απλά λόγια, αυτό που λένε είναι ότι δεν υπάρχει αντιστροφος σεξισμός και ρατσισμός. Αυτό δε σημαίνει οτι ένας μαύρος δεν μπορεί να είναι προκατειλημμένος εναντίον των λευκών, αλλά ότι ο σεξισμός και ο ρατσισμός αναφέρονται σε συστημικες διακρίσεις, άρα εξ ορισμού δε γίνεται ένας καταπιεσμένος να είναι κομμάτι αυτού του καταπιεστικού συστήματος. Αυτό προϋποθέτει πχ την ύπαρξη της πατριαρχίας, που είναι λίγο πολύ κάτι αντίστοιχο της θεωρίας των ναζί για τον εβραιομπολσεβικισμο. Μια παγκόσμια συνωμοσία, μια αόρατη δύναμη holding da women down κτλ κτλ
Γενικά αυτό το είχα υπ' όψη μου. Θέλω όμως να διαβάσω το γιατί, να προσδιορίσω το πότε δόθηκε αυτή η προέκταση, να εξετάσω το κατά πόσον αυτός ο καινούργιος ορισμός διαφοροποιείται από τον παλιότερο και να αναρωτηθούμε γιατί, αντί να εφεύρουν μια καινούργια έννοια για να προσδιορίσουν τις καινούργιες ιδέες τους, γαμήσανε προϋπάρχουσες.
για τον ιδιο λογο που κατι παλιαδερφες αποφασισαν οτι δεν θελουν να λεγονται αδερφες, η να επινοησουν μια νεα λεξη, αλλα θελουν να λεγονται γυναικες.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Βλήμα
Δημοσιεύσεις: 5610
Εγγραφή: 04 Ιαν 2020, 15:32

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βλήμα » 07 Δεκ 2020, 13:01

Καραμελίτσα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 12:49
Το 4o κυμα είναι ακτιβιστικό, όχι θεωρητικό. Δεν υπάρχει εννιαία ιδεολογία, υπάρχει μια απογοήτευση (αηδία) με τις θεωρητικούρες του 3ου κύματος, και τα γελοία πρότυπα της απελευθέρωσης των μπούμερ στυλ sex in the city.

Το μέτρημα της ισότητας είναι εύκολο: να κλείσει το μισθολογικό χάσμα και το χάσμα αντιπροσώπευσης. Απλά, αριθμητικά μετρήσιμα πράγματα. Δεν χρειάζονται αναλύσεις.

Για το 2, εγώ θα έλεγα ότι είναι απλά θέμα σύμβασης της λέξης, αν θα βάλεις στον ορισμό της και τη σύμπνοια με την κυρίαρχη κουλτούρα, ή όχι. Ουσιώδες δεν είναι, αλλά στον ακτιβισμό---ιδιαίτερα το διαδικτυακό---δε θέλεις να σου πάρουν οι αντίπαλοι και να σου χρησιμοποιούν μια λέξη που έχει συναισθηματικό βάρος.

Παρενόχληση, ορισμό δεν έχω να σου δώσω, αλλά σε βεβαιώ ξέρω πολύ καλά να την ξεχωρίζω από συμπεριφορές που δεν είναι παρενόχληση.
1) Αν βγω αύριο κι αρχίσω να δηλώνω φεμινιστής, με ποια κριτήρια μπορείς να μου πεις ότι δεν είμαι;
2) Πώς ξέρω τι μετράμε αν δεν ξέρω τον ορισμό; Ο δικός μου ορισμός της ισότητας είναι: ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις και για τα δύο φύλλα. Σα να λέμε παίρνω ένα χαρτί που να λέει δικαιώματα κι υποχρεώσεις. το βγάζω δυο φωτοτυπίες, μοιράζω το ένα αντίτυπο στις γυναίκες και το άλλο στους άντρες και τους λέω "βάση αυτών των κανόνων θα κρίνεστε, θα αμείβεστε και ανταμείβεστε, θα καταδικάζεστε, άσχετα αν είστε άνδρες ή γυναίκες. Δεν με νοιάζουν ορμές, περίοδοι κι εγκυμοσύνες κι ορμόνες οι κανόνες είναι αυτοί και είναι πανομοιότυποι". Αυτό είναι ισότητα;
3) Μα αν τον ξέρεις μόνο εσύ και δεν τον ξέρω εγώ, πώς θα αποφύγεις το να σε παρενοχλήσω; Για να αποφύγω το να σε παρενοχλήσω πρέπει να ξέρω και τι είναι παρενόχληση.

Άβαταρ μέλους
Βλήμα
Δημοσιεύσεις: 5610
Εγγραφή: 04 Ιαν 2020, 15:32

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βλήμα » 07 Δεκ 2020, 13:04

Καραμελίτσα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 12:49
Για το 2, εγώ θα έλεγα ότι είναι απλά θέμα σύμβασης της λέξης, αν θα βάλεις στον ορισμό της και τη σύμπνοια με την κυρίαρχη κουλτούρα, ή όχι. Ουσιώδες δεν είναι, αλλά στον ακτιβισμό---ιδιαίτερα το διαδικτυακό---δε θέλεις να σου πάρουν οι αντίπαλοι και να σου χρησιμοποιούν μια λέξη που έχει συναισθηματικό βάρος.
Παίρνεις βέβαια ως δεδομένο ότι η λέξη σου ανήκει. Έτσι στερείς επικοινωνιακά εργαλεία από άλλους. Αν είχες πίστη σε αυτό που κηρύττεις δεν θα πόνταρες στην φίμωση των επικριτών.

Άβαταρ μέλους
vagabondo
Δημοσιεύσεις: 10792
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από vagabondo » 07 Δεκ 2020, 13:07

Καραμελίτσα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 12:49
Παρενόχληση, ορισμό δεν έχω να σου δώσω, αλλά σε βεβαιώ ξέρω πολύ καλά να την ξεχωρίζω από συμπεριφορές που δεν είναι παρενόχληση.
Τελείωσες κάποια σχετική σχολή;
Occasio facit furem
Εγώ δεν είμαι χριστιανός, για να μην πω πως είμαι και άθεος!
Ο κόσμον ασοί γραμματισμέντς θα διαβαίν.

Άβαταρ μέλους
Καραμελίτσα
Δημοσιεύσεις: 11063
Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35

Re: Ερωτήσεις προς φεμινίστριες και φεμινιστές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καραμελίτσα » 07 Δεκ 2020, 13:17

Βλήμα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 13:01
Καραμελίτσα έγραψε:
07 Δεκ 2020, 12:49
Το 4o κυμα είναι ακτιβιστικό, όχι θεωρητικό. Δεν υπάρχει εννιαία ιδεολογία, υπάρχει μια απογοήτευση (αηδία) με τις θεωρητικούρες του 3ου κύματος, και τα γελοία πρότυπα της απελευθέρωσης των μπούμερ στυλ sex in the city.

Το μέτρημα της ισότητας είναι εύκολο: να κλείσει το μισθολογικό χάσμα και το χάσμα αντιπροσώπευσης. Απλά, αριθμητικά μετρήσιμα πράγματα. Δεν χρειάζονται αναλύσεις.

Για το 2, εγώ θα έλεγα ότι είναι απλά θέμα σύμβασης της λέξης, αν θα βάλεις στον ορισμό της και τη σύμπνοια με την κυρίαρχη κουλτούρα, ή όχι. Ουσιώδες δεν είναι, αλλά στον ακτιβισμό---ιδιαίτερα το διαδικτυακό---δε θέλεις να σου πάρουν οι αντίπαλοι και να σου χρησιμοποιούν μια λέξη που έχει συναισθηματικό βάρος.

Παρενόχληση, ορισμό δεν έχω να σου δώσω, αλλά σε βεβαιώ ξέρω πολύ καλά να την ξεχωρίζω από συμπεριφορές που δεν είναι παρενόχληση.
1) Αν βγω αύριο κι αρχίσω να δηλώνω φεμινιστής, με ποια κριτήρια μπορείς να μου πεις ότι δεν είμαι;
2) Πώς ξέρω τι μετράμε αν δεν ξέρω τον ορισμό; Ο δικός μου ορισμός της ισότητας είναι: ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις και για τα δύο φύλλα. Σα να λέμε παίρνω ένα χαρτί που να λέει δικαιώματα κι υποχρεώσεις. το βγάζω δυο φωτοτυπίες, μοιράζω το ένα αντίτυπο στις γυναίκες και το άλλο στους άντρες και τους λέω "βάση αυτών των κανόνων θα κρίνεστε, θα αμείβεστε και ανταμείβεστε, θα καταδικάζεστε, άσχετα αν είστε άνδρες ή γυναίκες. Δεν με νοιάζουν ορμές, περίοδοι κι εγκυμοσύνες κι ορμόνες οι κανόνες είναι αυτοί και είναι πανομοιότυποι". Αυτό είναι ισότητα;
3) Μα αν τον ξέρεις μόνο εσύ και δεν τον ξέρω εγώ, πώς θα αποφύγεις το να σε παρενοχλήσω; Για να αποφύγω το να σε παρενοχλήσω πρέπει να ξέρω και τι είναι παρενόχληση.
1) Δήλωνε. Ελεύθερα είναι.
2) Συζητήσεις επί του θεωρητικού του τι είναι ισότητα μπορούμε να κάνουμε όλη μέρα. Αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι οι μετρήσιμοι δείκτες, το έμφυλο κενό σε μισθούς, χρόνο, αντιπροσώπευση και άλλα παραμένει και φαίνεται να έχει μείνει στάσιμο, δεν υπάρχει πρόοδος. Υπάρχουν κι άλλα πράγματα στο 4ο κύμα, αλλά η έμφαση στα απτά αποτελέσματα είναι το πιο σημαντικό. Σε δυτικές κοινωνίες αυτό: αλλού υπάρχουν άλλα θέματα.
3) Άμα έχεις σε έναν οργανισμό θέση ισχύος, είμαι σίγουρη ότι έχεις ενημερωθεί τι συνιστά παρενόχληση, να μην πω ότι ξέρεις χωρίς την ενημέρωση.
Z

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Σχέσεις, Έρωτας & Σεξουαλικότητα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών