hellegennes έγραψε: ↑12 Φεβ 2021, 03:28
Oh, for goodness sake!
Σενέκας έγραψε: ↑11 Φεβ 2021, 21:50
κοινώς, το βάρος έπεφτε στην πράξη, όχι στο φύλο του σεξουαλικού παρτενέρ όπως το βλέπουμε σήμερα,. Μπορούσες να έχεις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και να παραμένεις άντρας, και ακόμα περισσότερο, ήταν δείγμα αντρισμού, αρκεί να παρέμενες ενεργητικός, και αντίθετα, δεν αντίστροφα, δεν είχε σημασία αν η παρτενέρ σου ήταν γυναίκα: αν της έκανες στοματικό, ήσουν παθητικός, δηλαδή γυναικωτός, πιο κοντά στην κατηγορία του ομοφυλόφιλου παθητικού παρά στην κατηγορία του ετεροφυλόφιλου, που όμως ήταν ενεργός.
απλό δεν είναι;

Sure, επισήμως μπορεί να έβγαζαν αυτήν την εικόνα, είναι όμως ακραία αντίθετη στην βιολογική πραγματικότητα. Δηλαδή κάποιος που τους αρέσει να γαμάει άντρες, είναι πολύ δύσκολο να μην του αρέσει να κάνει κι άλλα πράγματα με άντρες και πολύ σπάνιο, μην πω τελείως μύθος.
Οι κοινωνικές πραγματικότητες τείνουν να δομούνται ανεξάρτητα απο τις βιολογικές, όταν δεν τους πάνε κόντρα. Κάνε εικόνα την κοινωνική κατασκευή του ομοφυλόφιλου σήμερα: είναι δυνατό να εντοπίσεις έναν ομοφυλόφιλο σήμερα χωρίς να μπεις στην κρεβατοκάμαρά του. Πως; Απο τον τρόπο που φέρεται, που μιλάει, απο το που συχνάζει, απο τα ενδιαφέροντά του. Ακούνε όλοι οι γκέι Άννα Βίσση; Λατρεύουν όλοι οι γκέι τη Τζούντι Γκάρλαντ ή τη Γκρέις Κέλλυ; Προφανώς όχι, γιατί υπάρχει απο τη μια η βιολογική πραγματικότητα του ανθρώπου που προτιμάει να έχει σεξουαλικε΄ς επαφές με άτομα του ίδιου φύλου, και απο την άλλη υπάρχει η κοινωνική κατασκευή του γκέι, που δομείται γύρω απο την παραπάνω βιολογική πραγματικότητα, αλλά δε θα μπορούσε ποτέ να την καλύπτει πλήρως. Απο την άλλη υπάρχει και η κοινωνική κατασκευή του "πούστη", που επίσης δομείται γύρω απο την ίδια βιολογική πραγματικότητα, αλλά μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά απο την κοινωνική ταυτότητα του γκέι. ο "γκέι" ή ο "πούστης" είναι ταυτότητες, κοινωνικές κατασκευές, παράλληλες αλλά ανεξάρτητες απο τη βιολογική πραγματικότητα.
Προφανώς η ίδια βιολογική πραγματικότητα υπήρχε στον αρχαίο κόσμο, αλλά τα κοινωνικά οικοδομήματα και οι αντιλήψεις γύρω απ'αυτή ήταν εντελώς διαφορετικές. Αρχικά αν ήσουν δούλος, ή γυναίκα της υψηλής κοινωνίας, η κοινωνική πραγματικότητα σου στερούσε εντελώς το δικαίωμα της σεξουαλική επιλογής, εκ των πραγμάτων δηλαδή, η όποια βιολογική πραγματικότητα ίσχυε, ήταν εντελώς ασήμαντη. Υπήρχαν ελεύθεροι άνθρωποι που είχαν μεγαλύτερη ευελιξία στο να δράσουν πάνω στη βιολογική τους πραγματικότητα. Στην περίπτωση των ομοφυλόφιλων που είχαν σεξουαλικές επαφές ως παθητικοί, μάλλον αυτό οδήγησε στην κοινωνική κατασκευή αυτού που λέγανε κίναιδος, ή καταπύγων κοκ, που ενδεχομένως να μοιάζει σε σημεία με τις δικές μας κατασκευές, αλλά σίγουρα είναι διαφορετικές. Αν δεν είχαν χαθεί στον χρόνο, ενδεχομένως να μαθαίναμε ότι οι άνθρωποι τους οποίους ονόμαζαν κίνδαιδοι, μπορεί να είχαν μια εντελώς δική τους κοινωνική κατασκευή για να εκλογικεύσουν αυτό που έκαναν και να περιγράψουν τον εαυτό τους. Δε θα το μάθουμε ποτέ, αλλά γενικά, αυτό είναι το αντικείμενο της ιστορίας.
edit: τρανταχτό παράδειγμα αυτού που σου λέω, είναι η γυναικεία σεξουαλικότητα στον μεσαίωνα, όπου έχουμε και λίγες περισσότερες πηγές.
η Μπενεντέτα προφανώς είχε βιολογικά ομοφυλοφιλικές τάσεις, αλλά δεν μπορούσε να τις εκφράσει ή να τις εκλογικεύσει με άλλο τρόπο με άλλο τρόπο εκτός απο το χριστιανικό λεξιλόγιο. Δε νομίζω ότι τους είπε ψέματα. Όντως πίστευε ότι ήταν δαιμονισμένη. Το ίδιο και η Αγία Τερέζα του Αβίλα, που έβλεπε οράματα
I saw in his hand a long spear of gold, and at the iron's point there seemed to be a little fire. He appeared to me to be thrusting it at times into my heart, and to pierce my very entrails; when he drew it out, he seemed to draw them out also, and to leave me all on fire with a great love of God. The pain was so great, that it made me moan; and yet so surpassing was the sweetness of this excessive pain, that I could not wish to be rid of it. The soul is satisfied now with nothing less than God. The pain is not bodily, but spiritual; though the body has its share in it. It is a caressing of love so sweet which now takes place between the soul and God, that I pray God of His goodness to make him experience it who may think that I am lying.[3]
