Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 15:12Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.











… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Antipnevma έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 13:16
Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά την ζωή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας θα διαπιστώσουμε ότι, ενώ οι Πατέρες της Εκκλησίας, που εξέφραζαν το Ρωμαίϊκο ήθος, είχαν καθολική συνείδηση και υπερεθνικό χαρακτήρα, εν τούτοις οι αιρετικοί και οι φιλόσοφοι ήταν προσκεκολλημένοι σε φυλετικές έννοιες και σε εθνικιστικές σκοπιμότητες."
Kαθολικη συνειδηση ειχαν οι Πατερες και οι Εκκλησιαστικοι οσον αφορα τη συμπλευση με την οικουμενικοτητα του Χριστιανισμου.
Οσον αφορα την καταγωγη τους ομως τα πραγματα ηταν διαφορετικα: καποιοι τουλαχιστον ηταν περηφανοι που ηταν Ελληνες στο γενος.
Πιχι ο Ευσεβιος Καισαρειας...
"Έλληνες στην καταγωγή και ειδωλολάτρες κάθε έθνους, εγκαταλείψαμε την προγονική θρησκεία".
Ευαγγελική Προπαρασκευή, 1, 5.10 - PG 21,45C.
Ξεκαθαριζει πως μονο την προγονικη θρησκεια εγκατελειψε με τους αλλους Έλληνες που εγιναν Χριστιανοι, οχι την ελληνικη συνειδηση.
Πιχι ο Γρηγοριος ο Ναζιανζηνος στους παρακατω στιχους του που διηγειται για τις μερες που σπουδαζαν στην Αθηνα με το Μεγα Βασιλειο:
Τοιαῦτ᾿ Ἀθῆναι, καὶ πόνοι κοινοὶ λόγων,
ὁμόστεγός τε καὶ συνέστιος βίος,
Νοῦς εἷς ἐν ἀμφοῖν οὐ δύο, θαῦμ᾿ Ἑλλάδος.
Μετάφραση
Έτσι ζούσαμε στην Αθήνα, κοπιάζοντας μαζί για μόρφωση,
κάτω απ την ίδια στέγη και στο ίδιο τραπέζι,
και μια ήταν η έγνοια μας, όχι δύο, το θαύμα της Ελλάδας.
Αυτο το ποιημα εχει ιδιαιτερη σημασια γιατι δειχνει την ελληνικοτατη συνειδηση των δυο εκ των Τριων Ιεραρχων που ουσιαστικα πραγματοποιησαν τη συζευξη που αποκληθηκε στους νεοτερους χρονους Ελληνοχριστιανισμος.
.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τώρα ἐσὺ δὲν ξέρω ποῦ τὸ πᾶς. Σχετικὰ μὲ τὸ θέμα συνέγραψε δύο μελέτες ὁ φιλόλογος Ἰωάννης Κακριδὴς καὶ τὸ ἀναφέρει ἐπίσης ὁ Douglas Dakin στὸ βιβλίο του γιὰ τὴν Ἐπανάσταση.Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 16:28Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 15:12Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
[img]https://i.postimg.cc/HnTQBmsm/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/9XBPzDJQ/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7YY3zqWM/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zXtnS9mm/2021 ... .png[/img]
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Έκανα πλάκα , πως δηλαδή το όνομα δεν έχει αποκατασταθεί.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 17:24Τώρα ἐσὺ δὲν ξέρω ποῦ τὸ πᾶς. Σχετικὰ μὲ τὸ θέμα συνέγραψε δύο μελέτες ὁ φιλόλογος Ἰωάννης Κακριδὴς καὶ τὸ ἀναφέρει ἐπίσης ὁ Douglas Dakin στὸ βιβλίο του γιὰ τὴν Ἐπανάσταση.Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 16:28Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 15:12Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
[img]https://i.postimg.cc/HnTQBmsm/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/9XBPzDJQ/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7YY3zqWM/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zXtnS9mm/2021 ... .png[/img]
Το Έλληνας κατά την βυζαντινή περίοδο είχε 3 σημασίες :
α) ειδωλολάτρης/μη χριστιανός
β) Ελλαδίτης/Ελλαδικός
γ) εθνοτικός Έλληνας που ταυτιζόταν με τα ονόματα Γραικός και Ρωμαίος.
Σε αυτό το νήμα έχουν δοθεί πολλές πηγές που δείχνουν πως ο απλός λαός δεν ξέχασε τους προγόνους του. Αν είσαι καινούριος στο νήμα μπορώ να σε παραπέμψω σχετικά. Αν δεν είσαι καινούριος και τα έχεις διαβάσει , τότε δεν έχει σημασία ...

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ἔχεις δίκαιο, μὲ ἕνα δεύτερο κοίταγμα εἶναι προφανὲς ὅτι ἔκανες χιοῦμορ. Σὲ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν καλὴ διάθεση καὶ προθυμία νὰ μὲ κατατοπίσεις.Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 17:50Έκανα πλάκα , πως δηλαδή το όνομα δεν έχει αποκατασταθεί.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 17:24Τώρα ἐσὺ δὲν ξέρω ποῦ τὸ πᾶς. Σχετικὰ μὲ τὸ θέμα συνέγραψε δύο μελέτες ὁ φιλόλογος Ἰωάννης Κακριδὴς καὶ τὸ ἀναφέρει ἐπίσης ὁ Douglas Dakin στὸ βιβλίο του γιὰ τὴν Ἐπανάσταση.
Το Έλληνας κατά την βυζαντινή περίοδο είχε 3 σημασίες :
α) ειδωλολάτρης/μη χριστιανός
β) Ελλαδίτης/Ελλαδικός
γ) εθνοτικός Έλληνας που ταυτιζόταν με τα ονόματα Γραικός και Ρωμαίος.
Σε αυτό το νήμα έχουν δοθεί πολλές πηγές που δείχνουν πως ο απλός λαός δεν ξέχασε τους προγόνους του. Αν είσαι καινούριος στο νήμα μπορώ να σε παραπέμψω σχετικά. Αν δεν είσαι καινούριος και τα έχεις διαβάσει , τότε δεν έχει σημασία ...

- MelidonisM
- Δημοσιεύσεις: 535
- Εγγραφή: 25 Δεκ 2020, 23:56
- Phorum.gr user: MelidonisM
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
όποιο και να ΄ταν το εθνωνύμιο, αυτό θα έπλητταν,Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 16:28Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 15:12Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
[img]https://i.postimg.cc/HnTQBmsm/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/9XBPzDJQ/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7YY3zqWM/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zXtnS9mm/2021 ... .png[/img]
οι Βυζαντινοί αναρχικοί θα έλεγαν «Είστε Ρωμαίοι και φαίνεστε»
Liquids enter better than solids
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ἔχεις ἀπόλυτο δίκαιο, τὸ hardware του μπορεῖ νὰ ἦταν ἑλληνικό, ὄχι ὅμως καὶ τὸ λογισμικό του. Ἐκτὸς ἂν θεωροῦμε ἑλληνικὰ πράγματα τὸ Ψαλτήρι, τὸ Ὀκτωήχι καὶ τὶς ἱστορίες τῶν πρωτοϊστορικῶν βεδουίνων τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.Φοῖνιξ έγραψε: ↑29 Μαρ 2021, 23:24Ως νεοέλληνες το βλέπουμε ελληνικό γιατί πολύ απλά έχουμε αλλάξει την έννοια του ελληνισμού. Για μας σήμερα ελληνισμός=Ρωμιοσύνη, ο λεγόμενος ελληνοχριστιανισμος. Υπό αυτή την άποψη σωστά είναι "ελληνικό".
Αλλά για τον υπόλοιπο κόσμο ελληνισμός=/ Ρωμιοσύνη αλλά οι εθνικοί. Υπό αυτήν άποψη δεν είναι ελληνικό.
Το πρόβλημα το δημιουργούμε εμείς που δεν ξέρουμε ποιοι είμαστε. Οι "βυζαντινοί" ήξεραν ποιοι είναι και οι αρχαίοι ήξεραν ποιοι είναι.

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Θα σε παραπέμψω καλύτερα στις πρωτογενείς πηγές ώστε να βγάλεις τα δικά σου συμπεράσματα.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 18:50ἰδίως κατὰ τοὺς πρώτους αἰῶνες τοῦ Βυζαντίου, χρησιμοποιοῦσαν ἄνετα καὶ συχνὰ τὸ ἐθνωνύμιό τους; Διότι ἐγὼ ἔχω ἄλλη ἐντύπωση.
Τι εννοείς άνετα και συχνά ;

Ας πούμε ο Ψευδο-Δαμασκηνός ( 7ος αι. ) που αντλεί απ' τον Φιλοστόργιο. Διακρίνονται ξεκάθαρα εθνοτικά οι Ρωμαίοι από τους Έλληνες. Μιλάει ο Ιουλιανός :
Ταῦτα τοῦ μάρτυρος φιλοσοφήσαντος, ὁ παράνομος καὶ ἀποστάτης ἔφη Ἰουλιανός· Ὁρᾶτε, ἄνδρες Ῥωμαῖοι καὶ Ἕλληνες, τουτονὶ τὸν παλαμναῖον καὶ ἀλιτήριον, πόσον ἐκ τῶν Ἑλληνικῶν μαθημάτων κατὰ τῆς ἡμετέρας ἐσχεδίασεν ὕθλον; Μὰ τὸν ἐμοὶ προσφιλέστατον ἥλιον τὸν χρυσαυγῆ καὶ παγκόσμιον, οὐκέτι ἀνέξομαι τοῖς Ἑλλήνων μαθήμασι τὸ Χριστιανῶν ἀθεώτατον ἐκπαιδεύεσθαι γένος· ἰδοὺ γὰρ τῆς ἱερᾶς τῶν λόγων παιδείας καὶ οὗτος ὁ κύων μεταλαβὼν, κἂν οὐκ ἐπ' εὐθείας καὶ ὁμαλοῦ, ἀλλ' ὅμως πολλήν τινα καὶ ἀτερπῆ περὶ τὴν ἱστορίαν μωρολογίαν κατέχεεν τῶν ἱερῶν ἐκείνων καὶ φιλοσόφων ἀνδρῶν.
Επίσης σημασία δεν έχει μόνο το όνομα . Οι αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν το ίδιο εθνοτικό όνομα με τους ομηρικούς ήρωες ( Αχαιούς , Αργείους και Δναναούς - Έλληνες ήταν ένα υποφύλο στην επικράτεια του Αχιλλέα ). Κι όμως δήλωναν απόγονοί τους. Το ίδιο και οι Βυζαντινοί.
Η Αθηναϊς - Ευδοκία ( 5ος αι. ) ήταν Ρωμαία αυτοκράτειρα, αλλά όταν πέρασε από την Αντιόχεια πηγαίνοντας να προσκυνήσει στην Ιερουσαλήμ ανέφερε τους Αντιοχείς ως συμπατριώτες της εξαιτίας της κοινής τους αθηναϊκής καταγωγής. «Ὑμετέρης γενεῆς τε καὶ αἵματος εὔχομαι εἶναι», τὰς ἐκ τῆς Ἑλλάδος ἐνταῦθα σταλείσας ἀποικίας αἰνιττομένη. ( Ευάγριος ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ναι , αλλά τα Ρωμαίοι και Έλληνες για τους Βυζαντινούς ήταν εθνοτικά ταυτόσημα.MelidonisM έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 18:55όποιο και να ΄ταν το εθνωνύμιο, αυτό θα έπλητταν,Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 16:28Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 15:12Τόσο «ἑλληνικό», ποὺ ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἀποκαταστάθηκαν στὴ λαϊκὴ συνείδηση καὶ γενικεύτηκαν στὸν πληθυσμὸ κατὰ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821.
[img]https://i.postimg.cc/HnTQBmsm/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/9XBPzDJQ/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/7YY3zqWM/2021 ... .png[/img]
[img]https://i.postimg.cc/zXtnS9mm/2021 ... .png[/img]
οι Βυζαντινοί αναρχικοί θα έλεγαν «Είστε Ρωμαίοι και φαίνεστε»

Έλληνες όντες τω γένει, Ρωμαίους εαυτούς ονομάζoμεν, καί αληθώς γέ μήν , εκ γαρ της Νέας Ρώμης η παρωνυμία αύτη
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:08
Ἔχεις ἀπόλυτο δίκαιο, τὸ hardware του μπορεῖ νὰ ἦταν ἑλληνικό, ὄχι ὅμως καὶ τὸ λογισμικό του. Ἐκτὸς ἂν θεωροῦμε ἑλληνικὰ πράγματα τὸ Ψαλτήρι, τὸ Ὀκτωήχι καὶ τὶς ἱστορίες τῶν πρωτοϊστορικῶν βεδουίνων τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
Το Χριστιανισμο ομως εξισου θεωρουν σαν ξενο σωμα πρωτοι απο ολους οι ιδιοι οι Ιουδαιοι.
Και ειναι πολυ λογικο. Ολα τα παρακατω ειναι ελληνικα στοιχεια στο Χριστιανισμο:
α) Οι εικονες και η προσκυνηση τους. Ο Ιουδαισμος θεωρει αμαρτια την απεικκονιση του θειου. Αντιθετα οι αρχαιοι Ελληνες προσκυνουσαν τα αγαλματα και αργοτερα οι Χριστιανοι τις εικονες.
β) Τα μυστηρια. Ο Ιουδαισμος δεν εχει μυστηρια, αντιθετα οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν.
γ) Οι εκκλησιες που βρισκονται παντου. Ο Ιουδαισμος δεν εχει εκκλησιες, οι συναγωγες ειναι απλα ευκτηριοι οικοι. Ναος θεωρειται μονο αυτος του Σολομωντα. Αντιθετα οι αρχαοι Ελληνες ειχαν πληθος απο ναους οπως και οι Χριστιανοι.
δ) Το πληθος απο τα αρχαιοελληνικα εθιμα που περασαν στη λαικη λατρεια του Χριστιανισμου. ΓΙα παραδειγμα τα μνημοσυνα που ηταν αρχαιοελληνικο εθιμο ενω οι Εβραιοι δεν ειχαν μνημοσυνα.
ε) Ακομη και σε θεολογικο επιπεδο ο Χριστιανισμος εχει την Αγια Τριαδα που αντιστοιχει στην Νεοπλατωνικη Τριαδα: Εν-Πατηρ, Νους-Χριστος, Ψυχη του Κοσμου-Αγιο Πνευμα. Οι Ιουδαιοι θεωρουν πως ο Θεος ειναι ενας και οχι τριπλος.
στ) Η κυριοτερη ισως διαφορα: για τους Ιουδαιους αποτελει υβρις η ενσαρκωση του Θεου, ποσο μαλλον η μαστιγωση και η σταυρωση του. Για τους Ιουδαιους ο Μεσσιας θα ειναι υποχρεωτικα ανθρωπος οπως ανθρωπος ηταν και ο Μωυσης, ο καλυτερος των ανθρωπων και ο πιο εναρετος αλλα παντως ανθρωπος. Η ενσαρκωση του Χριστου αντιθετα μπορουσε πολυ καλυτερα να γινει κατανοητη απο τους Ελληνες στους οποιους οι Θεοι κατεβαιναν απο τον Ολυμπο και ειχαν σχεσεις με τους ανθρωπους.
ζ) Οι Εβραιοι θεωρουν τον εαυτο τους εκλεκτο λαο και σημαδι αυτης της ανωτεροτητας θεωρουν την περιτομη. Αντιθετα οι Χριστιανοι ισχυριζονται πως πλεον αυτοι ειναι ο εκλεκτος λαος και ισχυριζονται πως δεν εχουν αναγκη καμια χειροποιητη περιτομη για να το αποδειξουν.
.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρίστος την 05 Απρ 2021, 19:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
με την ασήμαντη διαφορά ότι οι σημερινοί κάτοικοι της Αιγύπτου μιλάνε αραβικά και οχι αιγυπτιακάπατησιωτης έγραψε: ↑04 Απρ 2021, 13:03Υπάρχει μια ομοιότητα στη συνείδηση των Αιγυπτίων και των Ελλήνων.Antipnevma έγραψε: ↑03 Απρ 2021, 18:11Οπότε φαντάζομαι θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι οι σημερινοί Αιγύπτιοι είναι το ίδιο έθνος με αυτό που κυβερνούσαν οι Φαραώ γιατί σε καμία φάση οι Αιγύπτιοι δεν πίστεψαν ότι άλλο ξένο έθνος έφτιαξε τις πυραμίδες.
Αρχαία Αίγυπτος - αραβική κατάκτηση - εξισλαμισμός - Ελλάδα - ρωμαική κατάκτηση - εκχριστιανισμός.
πατησιωτης @ Αυτή ειναι μεγαλειώδης παρέλαση
Προφανώς τον βαθμό στον οποίο ταυτίζονται οι Αιγύπτιοι με το αρχαίο παρελθόν τους εν σχέσει με εμάς δεν τον ξέρω αλλά η πολιτική χρήση αυτού του παρελθόντος είναι δεδομένη.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
- MelidonisM
- Δημοσιεύσεις: 535
- Εγγραφή: 25 Δεκ 2020, 23:56
- Phorum.gr user: MelidonisM
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
τα ύστερα κοιτάς;;Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:35Ναι , αλλά τα Ρωμαίοι και Έλληνες για τους Βυζαντινούς ήταν εθνοτικά ταυτόσημα.MelidonisM έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 18:55όποιο και να ΄ταν το εθνωνύμιο, αυτό θα έπλητταν,
οι Βυζαντινοί αναρχικοί θα έλεγαν «Είστε Ρωμαίοι και φαίνεστε»Εξηγεί ο πατριάρχης Ιωσήφ στη Σύνοδο της Λυών το 1274 :
Έλληνες όντες τω γένει, Ρωμαίους εαυτούς ονομάζoμεν, καί αληθώς γέ μήν , εκ γαρ της Νέας Ρώμης η παρωνυμία αύτη
όχι δεν ήταν ταυτόσημα, συνολικά, το Ρωμαίος είναι η κύριά τους ταυτότητα,
το Έλληνας, δευτερεύον, διακοσμητικό, αρχαιοπρεπές για τους λογίους,
αιρετικό και εχθρικό για τους σκληροπυρηνικούς πιστούς, εφόσον
κατά διαστήματα κάποιοι λόγιοι ελλήνιζαν, εστίαζαν πέρα από
τα ελληνικά γράμματα και στις ελληνικές ιδέες
Liquids enter better than solids
- MelidonisM
- Δημοσιεύσεις: 535
- Εγγραφή: 25 Δεκ 2020, 23:56
- Phorum.gr user: MelidonisM
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
εμείς, εκ των υστέρων τα βλέπουμε έτσι, αλλά την εποχή τους θα ήταν αδιανόητοΑρίστος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:38Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:08
Ἔχεις ἀπόλυτο δίκαιο, τὸ hardware του μπορεῖ νὰ ἦταν ἑλληνικό, ὄχι ὅμως καὶ τὸ λογισμικό του. Ἐκτὸς ἂν θεωροῦμε ἑλληνικὰ πράγματα τὸ Ψαλτήρι, τὸ Ὀκτωήχι καὶ τὶς ἱστορίες τῶν πρωτοϊστορικῶν βεδουίνων τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
Το Χριστιανισμο ομως εξισου θεωρουν σαν ξενο σωμα πρωτοι απο ολους οι ιδιοι οι Ιουδαιοι.
Και ειναι πολυ λογικο. Ολα τα παρακατω ειναι ελληνικα στοιχεια στο Χριστιανισμο:
α) Οι εικονες και η προσκυνηση τους. Ο Ιουδαισμος θεωρει αμαρτια την απεικκονιση του θειου. Αντιθετα οι αρχαιοι Ελληνες προσκυνουσαν τα αγαλματα και αργοτερα οι Χριστιανοι τις εικονες.
β) Τα μυστηρια. Ο Ιουδαισμος δεν εχει μυστηρια, αντιθετα οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν.
γ) Οι εκκλησιες που βρισκονται παντου. Ο Ιουδαισμος δεν εχει εκκλησιες, οι συναγωγες ειναι απλα ευκτηριοι οικοι. Ναος θεωρειται μονο αυτος του Σολομωντα. Αντιθετα οι αρχαοι Ελληνες ειχαν πληθος απο ναους οπως και οι Χριστιανοι.
δ) Το πληθος απο τα αρχαιοελληνικα εθιμα που περασαν στη λαικη λατρεια του Χριστιανισμου. ΓΙα παραδειγμα τα μνημοσυνα που ηταν αρχαιοελληνικο εθιμο ενω οι Εβραιοι δεν ειχαν μνημοσυνα.
ε) Ακομη και σε θεολογικο επιπεδο ο Χριστιανισμος εχει την Αγια Τριαδα που αντιστοιχει στην Νεοπλατωνικη Τριαδα: Εν-Πατηρ, Νους-Χριστος, Ψυχη του Κοσμου-Αγιο Πνευμα. Οι Ιουδαιοι θεωρουν πως ο Θεος ειναι ενας και οχι τριπλος.
στ) Η κυριοτερη ισως διαφορα: για τους Ιουδαιους αποτελει υβρις η ενσαρκωση του Θεου, ποσο μαλλον η μαστιγωση και η σταυρωση του. Για τους Ιουδαιους ο Μεσσιας θα ειναι υποχρεωτικα ανθρωπος οπως ανθρωπος ηταν και ο Μωυσης, ο καλυτερος των ανθρωπων και ο πιο εναρετος αλλα παντως ανθρωπος. Η ενσαρκωση του Χριστου αντιθετα μπορουσε πολυ καλυτερα να γινει κατανοητη απο τους Ελληνες στους οποιους οι Θεοι κατεβαιναν απο τον Ολυμπο και ειχαν σχεσεις με τους ανθρωπους.
.
ένας χριστιανός εικονολάτρης να πει ότι στηρίζει εικόνες, τελετές και μυστήρια
με το επιχείρημα ότι απεικονίσεις και παρόμοια θρησκεία είχαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι...
Liquids enter better than solids
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Το Ρωμαίος όντως ήταν το κύριο εθνωνύμιο , αφού οι εμφανίσεις του είναι συντριπτικά περισσότερες στις πηγές.MelidonisM έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:42τα ύστερα κοιτάς;;Ζαποτέκος έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 19:35Ναι , αλλά τα Ρωμαίοι και Έλληνες για τους Βυζαντινούς ήταν εθνοτικά ταυτόσημα.MelidonisM έγραψε: ↑05 Απρ 2021, 18:55
όποιο και να ΄ταν το εθνωνύμιο, αυτό θα έπλητταν,
οι Βυζαντινοί αναρχικοί θα έλεγαν «Είστε Ρωμαίοι και φαίνεστε»Εξηγεί ο πατριάρχης Ιωσήφ στη Σύνοδο της Λυών το 1274 :
Έλληνες όντες τω γένει, Ρωμαίους εαυτούς ονομάζoμεν, καί αληθώς γέ μήν , εκ γαρ της Νέας Ρώμης η παρωνυμία αύτη
όχι δεν ήταν ταυτόσημα, συνολικά, το Ρωμαίος είναι η κύριά τους ταυτότητα,
το Έλληνας, δευτερεύον, διακοσμητικό, αρχαιοπρεπές για τους λογίους,
αιρετικό και εχθρικό για τους σκληροπυρηνικούς πιστούς, εφόσον
κατά διαστήματα κάποιοι λόγιοι ελλήνιζαν, εστίαζαν πέρα από
τα ελληνικά γράμματα και στις ελληνικές ιδέες
Δεν δίσταζαν όμως οι ελληνόφωνοι να χρησιμοποιήσουν το Έλληνας για την ταυτότητά τους όπως στα παρακάτω παραδείγματα :
Μέγαρα , επιγραφή του 472 – 494 μ.Χ.
ἔργον καὶ τοῦτο τοῦ μεγαλοπρεπεστάτου κόμητος Διογένους τοῦ παιδὸς Ἀρχελάου, ὃς τῶν Ἑλληνίδων πόλεων ὡς τῆς ἰδίας οἰκίας κηδόμενος παρέσχεν καὶ τῇ Μεγαρ[έ]ων εἰς μὲν πύργων κατασκευὴν ἑκατὸν χρυσίνους, πεντήκοντα δὲ καὶ ἑκατὸν ἑτέρους ∙ δισχιλίους τε καὶ διακοσίους πόδας μαρμάρου εἰς τὴν ἀνανέωσιν τοῦ λουτροῦ, τιμιώτερον οὐδὲν ἡγούμενος τοῦ τοὺς Ἕλληνας εὐεργετεῖν ἀνανεοῦν τε τὰς πόλεις.
Μέγαρα , επιγραφή τπυ 402 μ.Χ.
[ὑ]πὲρ σωτηρίας καὶ ν[είκ]ης [καὶ αἰ]ωνίου δι[α]μον[ῆς] [τῶ]ν̣ δεσποτῶν τῆς [οἰ]κουμ[έν]ης Φλ(αβίου) Ἀρκ[αδ]ίο[υ] καὶ Φλ(αβίου) Ὁνωρίου κ(αὶ) Φλ(αβίου) Θεοδοσίου τῶν̣ αἰωνί[ν] κ(αὶ) τροπεούχων Αὐγγγ(ούστων) διετυπώθη μεταξὺ τῶν Ἑ[λ]ληνίδ[ων] πόλεων εἰς ταὐτὸ συνελθουσῶν ἐν τῇ Κορινθίων μητροπόλει ἐπὶ τοῦ λαμ(προτάτου) κ(αὶ) μεγαλοπρεπεστάτ[ου ἀ]νθ(υπάτου) Κλ(αυδίου) Βαρίου, ὁπ[όσα] χρὴ ἑκάστην πόλιν κ(αὶ) πό[τ]ε [εἰς] τὴν ὁρρεοπραιποσιτίαν ύειν τῶ[ν] μὲν Βοιωτιακῶν κ(αὶ) Εὐβοϊκῶν κ(αὶ) τῆς Αἰτωλίας πόλεων εἰς τὴν Σκαρφιαίων παρεουσῶν, τῶν δὲ Πελοπονησσιακῶν εἰς τὴν Κορινθίων, κ(αὶ) ἔστιν ἡ γνῶσις καθὼ[ς ὑ]ποτέτακται· εἰς τὰ κατὰ Σκάρφιαν ὅρρια ἐπὶ τῆς ειʹ ἐπι[νεμήσεως — — — —].
Κόρινθος , επιγραφή του 800 μ.Χ.
☩ ὁ θ(εὸ)ς τῆς̣ δίκης τῆς̣ δικαζούσης, ὀρθ̣ῶς φλα̣[γέλ]ωσον τὰ ’σ̣χρά̣ {²⁶ἐσχρά = αἰσχρά}²⁶.
τοὺς Ἕληνας π̣[ροαι(?)]ρ̣οῦ ποτε κ(αὶ) ἀπώ-
λ̣εσον τοὺς ἐχθ[ροὺς — —]η̣ρου κ(αὶ) Μαρ̣ίνου
[— —] υ̣ἱῶν [τοῦ δεῖνος κ]ουρέος. ☩
Και εδώ ένας σκληροπυρηνικός , ο Γεώργιος Μοναχός του 9ου αι. μ.Χ. , που πίστευε πως ο Πλάτων αντέγραψε τον Μωυσή , αναφέρει ξεκάθαρα δύο εθνότητες όταν πήρε την εξουσία ο πατέρας του Μεγάλου Κωνσταντίνου :
Μετὰ δὲ ∆ιοκλητιανὸν καὶ Μαξιμιανὸν τὸν Ἑρκούλιον ἐβασίλευσε κατὰ τοὺς αὐτοὺς χρόνους Ῥωμαίων καὶ Ἑλλήνων Κωνστάντιος ὁ Χλωρὸς ὁ τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου πατὴρ, ὃς ἐξ Ἑλένης αὐτῷ ἐγεννήθη περὶ τὴν τῆς ∆ακίας πόλιν.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 71 Απαντήσεις
- 2425 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
11 Μαρ 2025, 21:07
-
- 994 Απαντήσεις
- 13052 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 927 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 341 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10