Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ο Ιμπραήμ δεν ήταν Αλβανός αλλά κατά πάσα πιθανότητα Ελληνας υιοθετημένος απο τον Αλβανό Μοχαμετ Αλι
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Το Τουρμπαζή ( ή Τουρματζή ) της χήρας να ήταν ελληνικό επώνυμο ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
τούρκικο είναι, και;
Αφού ήταν χριστιανή
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ταχήρ Αμπάζης : Τουρκαλβανός αξιωματούχος του Αλή πασά απ' το 1792. Την 1/9/1821 , αυτός και άλλοι Αλβανοί οπλαρχηγοί συμμάχησαν με τους Σουλιώτες και τους Ακαρνάνες , με σκοπό να βοηθήσουν τον Αλή πασά , τον οποίο πολιορκούσαν τα σουλτανικά στρατεύματα υπό τον Χουρσίτ πασά. Ο Χουρσίτ, επιδιώκοντας να διασπάσει την ελληνοαλβανική συμμαχία , και έχοντας να αντιμετωπίσει δύο μέτωπα , την Ελληνική Επανάσταση και τον Αλή πασά , ανέθεσε στον Τουρκαλβανό Ομέρ Βρυώνη να ενημερώσει τους συμπατριώτες του Αλβανούς για τους αληθινούς λόγους της της Ελληνικής Επανάστασης , πως δηλαδή δεν ήταν μια αντισουλτανική επανάσταση , αλλά μια αντιμουσουλμανική επανάσταση των χριστιανών. Τότε οι Αλβανοί έστειλαν τον Ταχήρ Αμπάζη στο Μεσολόγγι για να διερευνήσει την κατάσταση. Ο Αμπάζης , βλέποντας καθ' οδόν τους μουσουλμάνους αιχμαλώτους να εργάζονται σε βαριές δουλειές και τα τζαμιά να έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες , δεν άργησε να διαπιστώσει πως οι Έλληνες πολεμούσαν για την δική τους ανεξαρτησία και όχι για τον Αλή πασά , παρά τις προσπάθειες του Μαυροκορδάτου να τον πείσει για το αντίθετο. Έτσι επέστρεψε στην Ήπειρο και έπεισε τους Τουρκαλβανούς να διαλύσουν την συμμαχία με τους Έλληνες. Περιγράφει ο Μακρυγιάννης :
Τον Ταϊρ-Αμπάζη, έναν αγαπημένον του Αλήπασσα, γνωστικόν και πολλά άξιον Τούρκον-Αρβανίτη, τον είχαν στελμένον οι Τούρκοι, το κόμμα του Αλήπασσα, εις το Μισολόγγι και Βραχώρι, σε όλα αυτά τα μέρη να ιδή τα τρέχοντα των Ρωμαίγων, αν δουλεύουν δια τον αφέντη τους τον Αλήπασσα, όπως έλεγαν. Πηγαίνοντας εκεί, ηύρε τις Τούρκισσες βαφτισμένες, τους ντόπιους Τούρκους σκοτωμένους, τα τζαμιά τους γκρεμισμένα και κατακοπρισμένα. Τότε αυτός πικράθη πολύ και, Τούρκος θρήσκος -δεν τον βάστηξαν κι᾿ αυτείνοι, οι προκομμένοι, στανικώς εκεί, τον στείλαν και ήρθε εις την Άρτα και λέγει των Τούρκων όλα αυτά κι᾿ ότι χάθη η Τουρκιά και να λάβουν μέτρα. Δια έναν παλιόγερον, είπαν, (δια τον Αλήπασσα) να μην χαθή η Τουρκιά και η πίστη τους. Τότε άρχισαν να λαβαίνουν διαφορετικά μέτρα και δολερά δια ᾿μάς, με τρόπον να μας φάνε όλους. Κ᾿ εκεί, εις την Άρτα, ήταν όλες οι κεφαλές των Ελλήνων, εκείνοι οπού άξιζαν, κι᾿ όταν τους σκότωναν, τελείωνε η υπόθεση, χανόμαστε. Αγροικήθηκαν μυστικώς και με τους Τούρκους της Άρτας όλους, οπού τους πολεμούσαν ως τώρα, πώς να γένη αυτό με τρόπον να ᾿πιτύχουν τον σκοπόν τους χωρίς-να μαθευτή να το σκεδιάσουνε καλά. Τους είπε κι᾿ ο Ελμάζ-Μέτζος και οι άλλοι για τους πνιμένους εις το Κομπότι. Απ᾿ ούλα αυτά αυτείνοι γύρευαν πώς να βγάλουν το δανεικό, να μας πλύνουν όλους. Πρωτύτερα είχαμεν στενεμένο το κάστρο και όλους τους Τούρκους εις τα πόστα τους και θα τους παίρναμεν. Αφού ήρθε ο Ταϊρης και τους είπε αυτά, κι᾿ ο Ελμάζης και οι άλλοι τους ανάφεραν τους πνιμένους, τότε είπαν των Τούρκων της Άρτας να βαστήξουνε, να μην παραδοθούν. Αφού τους είπαν των βασιλικών Τούρκων να βαστήξουν εις την Άρτα, τότε οι δικοί-μας Τούρκοι-Αρβανίτες στείλαν επίτηδες άνθρωπον Τούρκο από τους ίδιους εις τα Γιάννενα, εις τον Ομέρπασσα-Βεργιόνη και του ξηγιέται όλα τα τρέχοντα και του λέει να μιλήση ο Ομέρπασσας του Χουρσίτ-πασσά, να τους συχωρέση, κι᾿ αυτείνοι υπόσκονται να παραδώσουνε και τον Αλήπασσα και να γένη κι᾿ αυτό, να σκοτώσουνε κ᾿ εμάς. (... )
Οι Τούρκοι οι δικοί μας όλοι Άγος, Ταχίρ-Αμπάζης, Ελμάζης και οι άλλοι πήγαν εις τα Πέντε-Πηγάδια, τους πρόσμενε ο Ομέρ-πασσάς, και του είπαν τα τρέχοντα και τους πήγε εις τον Χουρσίτ-πασσά και προσκύνησαν κι᾿ από-᾿κεί αγροικήθηκαν μ᾿ εκείνους εις το κάστρο των Γιαννίνων, οπού ᾿ταν με τον Αλήπασσα. Τους είπανε τα δικά-μας τα τρέχοντα κι᾿ ότι θα χαθή η Τουρκιά τους σκοτώσαμεν δια το Ρωμαίικο και τους βαφτίσαμεν. Τότε γύρισαν όλους αυτούς και κολάκεψαν τον Αλήπασσα όλοι αυτείνοι και του είπαν ότι μίλησαν με τον Χουρσίτ-πασσά και έστειλε εις τον Σουλτάνο να τον συχωρέση να βγη να κάμη φέτι τους ραγιάδες, οπού σήκωσαν κεφάλι. Χάρηκε ᾿σ αυτό ο τύραγνος -και δεν έβαινε φωτιά να καγή, ν᾿ αθανατίση τ᾿ όνομά του και να τους αναποδογυρίση όλους. Όμως ήθελε πίσου να γένη τύραγνος. Τον γέλασαν ότι του ᾿ρθε η συχώρεση. Τον έβγαλαν εις το νησί, από-πέρα την λίμνη, και το᾿ ᾿κοψαν το κεφάλι του σαν του γουμαριού και το ᾿στειλαν του αλλουνού τύραγνου Σουλτάνου να το φκειάση πατσά να το φάγη. Τον σκότωσαν και του σύναξαν κι᾿ όλα του τα πλούτη και πήραν και την γυναίκα του κυρά Βασιλική και τον τύραγνον Θανάση Βάγια κι᾿ άλλους ζυγωμένους του και τους πήγαν κ᾿ εκείνους εις την Κωσταντινόπολη.
http://users.uoa.gr/~nektar/history/tri ... /index.htm
Τασσόμενος με τους Τούρκους ο Ταχήρ Αμπάζης πολιόρκησε το Σούλι ( 16/5-17/6/1821 ). Στις 9/6/1824 συγκρούστηκε με τους Έλληνες οπλαρχηγούς Τσόγκα και Ράγκο στην περιοχή της Άρτας και παρά την τετραπλάσια δύναμή του είχε 100 νεκρούς. Το 1825 ακολούθησε τον Κιουταχή στην Β΄Πολιορκία του Μεσολογγίου . Προσφέρθηκε μάλιστα , στηριζόμενος στην παλιά του γνωριμία με τους Σουλιώτες , να πείσει τους πολιορκημένους να συνθηκολογήσουν. Η απάντηση που του έδωσε ο Σουλιώτης οπλαρχηγός Λάμπρος Βέικος , όπως καταγράφεται στα Απομνμονεύματα του Αρτεμίου Μίχου :
Ενδοξότατε Ταχήρ Αγά,
Ημείς είμασθε φίλοι και η υπεράσπισις της θρησκείας το έφερε να πολεμήσωμεν, όμως πάντοτε η φιλία μας να τρέχη. Φίλε μου, βλέπω ότι έχεις δύο φοραίς όπου ήλθες εις αντάμωσιν διά να μεσιτεύσης να παραδοθή το Μεσολόγγιον. Ακόμη βλέπω ότι ο Ρούμελης ( Βαλεσί ) μας ζητεί δύο Tάμπιες διά να βάλη ανθρώπους του. Ηξεύρετε πολύ καλά ότι τον Θεόν τον έχομεν μαζί και η ελπίδα μας κρεμάται από εκεί, όθεν ως φίλος σ’ αφήνω να στοχασθής ότι ένα Κάστρον με τζεμπιχανέδες, με ζαϊρέν, με νερό και καθεξής όλα τα χρειαζούμενα, εις αυτόν τον καιρόν και ημείς εδώ μέσα να το παραδόσωμεν, θα έχωμεν πρώτον την συνείδησιν του Θεού και δεύτερον την κατηγορίαν όλου του κόσμου και ξεχωριστά εσένα του φίλου μας, όπου και εις αυτό είμεθα βέβαιοι ότι όχι μόνον δεν θα εύρωμεν εις το εξής τόπον να ζήσωμεν, παρά ούτε διά το όνομά μας θα ερωτήση κανένας, τόσον μισητοί θα είμεθα, όσον από τον Θεόν και την ανθρωπότητα, μπιλέμ και από τους ιδικούς μας και φίλους μας.
Όθεν του Ρούμελη χώρισέ του το παστρικά, καθώς μας γνωρίζεις, ότι να ηξεύρη καλά, χωρίς να κάμη γιουρούσι να εμβή με το σπαθί, το Μεσολόγγι δεν παίρνει.
1825 Ιουλίου 20, Μεσολόγγι
Ταύτα και μένω ο φίλος σου
Λάμπρος Βέικος
Προς τούτοις λάβε και τέσσαρες μποτίλιες ρούμι να ταις δώσης τους Μπαϊρακτάρηδές σου, όταν θα κάμουν το γιουρούσι
Μετά το 1826 τα ίχνη του Ταχήρ Αμπάζη χάνονται.
Τον Ταϊρ-Αμπάζη, έναν αγαπημένον του Αλήπασσα, γνωστικόν και πολλά άξιον Τούρκον-Αρβανίτη, τον είχαν στελμένον οι Τούρκοι, το κόμμα του Αλήπασσα, εις το Μισολόγγι και Βραχώρι, σε όλα αυτά τα μέρη να ιδή τα τρέχοντα των Ρωμαίγων, αν δουλεύουν δια τον αφέντη τους τον Αλήπασσα, όπως έλεγαν. Πηγαίνοντας εκεί, ηύρε τις Τούρκισσες βαφτισμένες, τους ντόπιους Τούρκους σκοτωμένους, τα τζαμιά τους γκρεμισμένα και κατακοπρισμένα. Τότε αυτός πικράθη πολύ και, Τούρκος θρήσκος -δεν τον βάστηξαν κι᾿ αυτείνοι, οι προκομμένοι, στανικώς εκεί, τον στείλαν και ήρθε εις την Άρτα και λέγει των Τούρκων όλα αυτά κι᾿ ότι χάθη η Τουρκιά και να λάβουν μέτρα. Δια έναν παλιόγερον, είπαν, (δια τον Αλήπασσα) να μην χαθή η Τουρκιά και η πίστη τους. Τότε άρχισαν να λαβαίνουν διαφορετικά μέτρα και δολερά δια ᾿μάς, με τρόπον να μας φάνε όλους. Κ᾿ εκεί, εις την Άρτα, ήταν όλες οι κεφαλές των Ελλήνων, εκείνοι οπού άξιζαν, κι᾿ όταν τους σκότωναν, τελείωνε η υπόθεση, χανόμαστε. Αγροικήθηκαν μυστικώς και με τους Τούρκους της Άρτας όλους, οπού τους πολεμούσαν ως τώρα, πώς να γένη αυτό με τρόπον να ᾿πιτύχουν τον σκοπόν τους χωρίς-να μαθευτή να το σκεδιάσουνε καλά. Τους είπε κι᾿ ο Ελμάζ-Μέτζος και οι άλλοι για τους πνιμένους εις το Κομπότι. Απ᾿ ούλα αυτά αυτείνοι γύρευαν πώς να βγάλουν το δανεικό, να μας πλύνουν όλους. Πρωτύτερα είχαμεν στενεμένο το κάστρο και όλους τους Τούρκους εις τα πόστα τους και θα τους παίρναμεν. Αφού ήρθε ο Ταϊρης και τους είπε αυτά, κι᾿ ο Ελμάζης και οι άλλοι τους ανάφεραν τους πνιμένους, τότε είπαν των Τούρκων της Άρτας να βαστήξουνε, να μην παραδοθούν. Αφού τους είπαν των βασιλικών Τούρκων να βαστήξουν εις την Άρτα, τότε οι δικοί-μας Τούρκοι-Αρβανίτες στείλαν επίτηδες άνθρωπον Τούρκο από τους ίδιους εις τα Γιάννενα, εις τον Ομέρπασσα-Βεργιόνη και του ξηγιέται όλα τα τρέχοντα και του λέει να μιλήση ο Ομέρπασσας του Χουρσίτ-πασσά, να τους συχωρέση, κι᾿ αυτείνοι υπόσκονται να παραδώσουνε και τον Αλήπασσα και να γένη κι᾿ αυτό, να σκοτώσουνε κ᾿ εμάς. (... )
Οι Τούρκοι οι δικοί μας όλοι Άγος, Ταχίρ-Αμπάζης, Ελμάζης και οι άλλοι πήγαν εις τα Πέντε-Πηγάδια, τους πρόσμενε ο Ομέρ-πασσάς, και του είπαν τα τρέχοντα και τους πήγε εις τον Χουρσίτ-πασσά και προσκύνησαν κι᾿ από-᾿κεί αγροικήθηκαν μ᾿ εκείνους εις το κάστρο των Γιαννίνων, οπού ᾿ταν με τον Αλήπασσα. Τους είπανε τα δικά-μας τα τρέχοντα κι᾿ ότι θα χαθή η Τουρκιά τους σκοτώσαμεν δια το Ρωμαίικο και τους βαφτίσαμεν. Τότε γύρισαν όλους αυτούς και κολάκεψαν τον Αλήπασσα όλοι αυτείνοι και του είπαν ότι μίλησαν με τον Χουρσίτ-πασσά και έστειλε εις τον Σουλτάνο να τον συχωρέση να βγη να κάμη φέτι τους ραγιάδες, οπού σήκωσαν κεφάλι. Χάρηκε ᾿σ αυτό ο τύραγνος -και δεν έβαινε φωτιά να καγή, ν᾿ αθανατίση τ᾿ όνομά του και να τους αναποδογυρίση όλους. Όμως ήθελε πίσου να γένη τύραγνος. Τον γέλασαν ότι του ᾿ρθε η συχώρεση. Τον έβγαλαν εις το νησί, από-πέρα την λίμνη, και το᾿ ᾿κοψαν το κεφάλι του σαν του γουμαριού και το ᾿στειλαν του αλλουνού τύραγνου Σουλτάνου να το φκειάση πατσά να το φάγη. Τον σκότωσαν και του σύναξαν κι᾿ όλα του τα πλούτη και πήραν και την γυναίκα του κυρά Βασιλική και τον τύραγνον Θανάση Βάγια κι᾿ άλλους ζυγωμένους του και τους πήγαν κ᾿ εκείνους εις την Κωσταντινόπολη.
http://users.uoa.gr/~nektar/history/tri ... /index.htm
Τασσόμενος με τους Τούρκους ο Ταχήρ Αμπάζης πολιόρκησε το Σούλι ( 16/5-17/6/1821 ). Στις 9/6/1824 συγκρούστηκε με τους Έλληνες οπλαρχηγούς Τσόγκα και Ράγκο στην περιοχή της Άρτας και παρά την τετραπλάσια δύναμή του είχε 100 νεκρούς. Το 1825 ακολούθησε τον Κιουταχή στην Β΄Πολιορκία του Μεσολογγίου . Προσφέρθηκε μάλιστα , στηριζόμενος στην παλιά του γνωριμία με τους Σουλιώτες , να πείσει τους πολιορκημένους να συνθηκολογήσουν. Η απάντηση που του έδωσε ο Σουλιώτης οπλαρχηγός Λάμπρος Βέικος , όπως καταγράφεται στα Απομνμονεύματα του Αρτεμίου Μίχου :
Ενδοξότατε Ταχήρ Αγά,
Ημείς είμασθε φίλοι και η υπεράσπισις της θρησκείας το έφερε να πολεμήσωμεν, όμως πάντοτε η φιλία μας να τρέχη. Φίλε μου, βλέπω ότι έχεις δύο φοραίς όπου ήλθες εις αντάμωσιν διά να μεσιτεύσης να παραδοθή το Μεσολόγγιον. Ακόμη βλέπω ότι ο Ρούμελης ( Βαλεσί ) μας ζητεί δύο Tάμπιες διά να βάλη ανθρώπους του. Ηξεύρετε πολύ καλά ότι τον Θεόν τον έχομεν μαζί και η ελπίδα μας κρεμάται από εκεί, όθεν ως φίλος σ’ αφήνω να στοχασθής ότι ένα Κάστρον με τζεμπιχανέδες, με ζαϊρέν, με νερό και καθεξής όλα τα χρειαζούμενα, εις αυτόν τον καιρόν και ημείς εδώ μέσα να το παραδόσωμεν, θα έχωμεν πρώτον την συνείδησιν του Θεού και δεύτερον την κατηγορίαν όλου του κόσμου και ξεχωριστά εσένα του φίλου μας, όπου και εις αυτό είμεθα βέβαιοι ότι όχι μόνον δεν θα εύρωμεν εις το εξής τόπον να ζήσωμεν, παρά ούτε διά το όνομά μας θα ερωτήση κανένας, τόσον μισητοί θα είμεθα, όσον από τον Θεόν και την ανθρωπότητα, μπιλέμ και από τους ιδικούς μας και φίλους μας.
Όθεν του Ρούμελη χώρισέ του το παστρικά, καθώς μας γνωρίζεις, ότι να ηξεύρη καλά, χωρίς να κάμη γιουρούσι να εμβή με το σπαθί, το Μεσολόγγι δεν παίρνει.
1825 Ιουλίου 20, Μεσολόγγι
Ταύτα και μένω ο φίλος σου
Λάμπρος Βέικος
Προς τούτοις λάβε και τέσσαρες μποτίλιες ρούμι να ταις δώσης τους Μπαϊρακτάρηδές σου, όταν θα κάμουν το γιουρούσι
Μετά το 1826 τα ίχνη του Ταχήρ Αμπάζη χάνονται.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μπορεί στην καταγωγή να ήταν αυτή ή ο άνδρας της Αλβανίδα ή Βουλγάρα. Και για τον Κιουταχή λένε πως ήταν γιος ελληνορθόδοξου ιερέα, αλλά το Ορθόδοξος Γραικός δεν σημαίνει τίποτα άλλο από χριστιανός ορθόδοξος. Δεν δείχνει καταγωγή.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Στην Καβάλα Ορθόδοξος σημαίνει Ελληνας τότε, δεν υπήρχαν Βούλγαροι ούτε Γεωργιανοί .
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ο Άγο Βασιάρης ίσως ταυτίζεται με τον Άγο Μουχουρδάρη. Τουλάχιστον κατά τον Βακαλόπουλο :
Στην αλβανοσουλιωτική συμμαχία του Γενάρη του 1821 και στην αλβανοσουλιωτοακαρνανική συμμαχία του Σεπτέμβρη του 1821 υπογράφει μόνο ο Άγο Μουχουρδάρης , αν λέει κάτι αυτό. Ζαποτέκος @ Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Στην αλβανοσουλιωτική συμμαχία του Γενάρη του 1821 και στην αλβανοσουλιωτοακαρνανική συμμαχία του Σεπτέμβρη του 1821 υπογράφει μόνο ο Άγο Μουχουρδάρης , αν λέει κάτι αυτό. Ζαποτέκος @ Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Το Λεξικό του Στασινόπουλου και η Π-Λ-Μπ τους λημματογραφούν ξεχωριστά :
-----------
Το Αμπάζης του Ταχήρ Αμπάζη ( βλ. εδώ ) ίσως να σημαίνει πως είχε μακρινή καταγωγή απ' τον καυκασιανό έθνος των Αμπάζα ( συγγενείς Αμπχαζίων , Κιρκασίων/Τσερέζων , Γεωργιανών κ.α. ). Οι Αμπάζα έδωσαν αρκετούς Μεγάλους Βεζίρηδες.
-----------
Το Αμπάζης του Ταχήρ Αμπάζη ( βλ. εδώ ) ίσως να σημαίνει πως είχε μακρινή καταγωγή απ' τον καυκασιανό έθνος των Αμπάζα ( συγγενείς Αμπχαζίων , Κιρκασίων/Τσερέζων , Γεωργιανών κ.α. ). Οι Αμπάζα έδωσαν αρκετούς Μεγάλους Βεζίρηδες.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Obi Wan Iakobi
- Δημοσιεύσεις: 15683
- Εγγραφή: 19 Ιαν 2020, 22:20
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Επίσης κύριε Παπούλια, ας μιλήσουμε και λίγο για το παρελθόν:
Τι σχέση έχετε με τον Ταχίρ Παπούλια ; Τον Tουρκαλβανό καταπιεστή των Ηπειρωτών Ταχίρ Παπούλια που διετέλεσε κυβερνήτης, της Οθωμανικής διοίκησης, για την Πρέβεζα, κατά την εποχή της Επανάστασης του 1821, και τον οποίο «περιόρισε» ο Μάρκος Μπότσαρης;
Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή.
Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν
Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μάλλον ο Ταχίρ Παπούλιας καταγόταν από χριστιανική οικογένεια που εξισλαμίσθηκε.Obi Wan Iakobi έγραψε: ↑11 Ιουν 2021, 11:24Επίσης κύριε Παπούλια, ας μιλήσουμε και λίγο για το παρελθόν:
Τι σχέση έχετε με τον Ταχίρ Παπούλια ; Τον Tουρκαλβανό καταπιεστή των Ηπειρωτών Ταχίρ Παπούλια που διετέλεσε κυβερνήτης, της Οθωμανικής διοίκησης, για την Πρέβεζα, κατά την εποχή της Επανάστασης του 1821, και τον οποίο «περιόρισε» ο Μάρκος Μπότσαρης;
Άλλο παράδειγμα οι 3 Αρναούτογλου της Επανάστασης. Αυτό δεν σημαίνει πως ο παρουσιαστής Αρναούτογλου έχει σχέση μαζί τους.
Έχουμε τρεις Αρναούτογλου Οθωμανούς αξιωματούχους στην έναρξη της Επανάστασης του '21 :
α) ο διοικητής της Καλαμάτας Σουλεϊμάν Αγάς Αρναούτογλου
β) ο βοεβόδας των Καλαβρύτων Ιμπραήμ Αρναούτογλου
γ) ο πρόκριτος της Τριπολιτσάς Αβδούλ μπέης Αρναούτογλου
Η λέξη Αρναούτης και οι Αρναούτογλου.
Η λέξη είναι τουρκική και δηλώνει γενικά τον Αλβανό. Πιο ειδικά, Αρναούτηδες, ονομάζονταν οι Αλβανοί της Άνω Αλβανίας. Η λέξη όμως, όπου δεν χρησιμοποιήθηκε ως επώνυμο, χρησιμοποιείται προς υποδήλωση των αγρίων, των άξεστων και κακόβουλων Αλβανών.
Στη ναυτική γλώσσα «αρναούτης» λέγεται και ο ναυτικός κόμπος που είναι γνωστός και ως «αραβόκομπος». Σχετικά με τη δράση των Αρναούτηδων χαρακτηριστική είναι η πληροφορία που είναι χαραγμένη στον ενδέκατο στύλο της νότιας πλευράς του Θησείου, η οποία λέει: «1770 εχαλάσανε Αρνανουτάδες του Πιρί (προάστειον των Θηβών) και ηρίθανε οι Πιριώτες στην Αθήνα» (Δημ. Καμπούρογλου: «Ιστορία των Αθηνών, εκδ. 1969, τόμ. Α', σ. 189).
Η λέξη «Αρναούτης», πέρα από ονόματα επιφανών αγωνιστών, όπως ο Κωνσταντίνος Αρναουτάκης από τα Βρουλά της Σμύρνης, ο Δημήτριος και ο Ευστάθιος Αρναούτης από την Παρνασίδα, ο Μανόλης Αρναούτης από την Κύμη, ο Αναγνώστης Αρναούτης από τη Μικρομάνη, αποτελεί το πρώτο συνθετικό προς υποδήλωση μιας επιφανούς τουρκικής οικογένειας του Μοριά, των Αρναούτογλου, προφανώς αλβανικής καταγωγής, που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ιστορία του τόπου. Όπως μας πληροφορεί ο Αμβρόσιος Φραντζής, η οικογένεια αυτή μαζί με άλλες έξι, εγκαταστάθηκε στην Πελοπόννησο μετά την εκδίωξη των Αλβανών Ενετών το 1715 και την επάνοδο των Τούρκων («Επιτομή της Ιστορίας της Αναγεννηθείσης Ελλάδος», τόμ. Δ', σσ. 146-147). Πολλοί διοικητές της Πελοποννήσου κατάγονταν από την οικογένεια αυτή, που είχε σαν βάση την Τριπολιτσά.
Κατά την Επανάσταση του 1821, ζούσε στην Τριπολιτσά ο Αβδούλ μπέης Αρναούτογλου, που είχε μια πανέμορφη μελαχρινή κόρη την Αντιλλέ, που εκτός της σπανίας ομορφιάς, διέθετε και σπάνια ευφυία. Όταν ελευθερώθηκε η Τριπολιτσά, η Αντιλλέ πιάστηκε αιχμάλωτη, μεταφέρθηκε στη Σπάρτη και προστατεύθηκε από τον Αναγνωσταρά. Όταν έγινε ανταλλαγή αιχμαλώτων, η Αντιλλέ δεν θέλησε να εγκαταλείψει την Ελλάδα. Βαπτίστηκε χριστιανή από τον Καποδίστρια, πήρε τ' όνομα Χαρίκλεια και σαν προίκα μια περιοχή χιλίων στρεμμάτων στις Μυκήνες και νυμφεύθηκε τον βουλγαρικής καταγωγής Παύλο Τουρναβίτη, ταγματάρχη του ιππικού, σύντροφο του θρυλικού Χατζηχρήστου.
Ένας άλλος Αρναούτογλου ήταν ο Ιμπραήμ, που μεταξύ των ετών 1820-1821 ήταν διοικητής Καλαβρύτων, άνθρωπος έκδοτος σης ηδονές και οινοπότης, που έγινε υποχείριος του Μιχαήλ Κούκα, γραμματέα του Σωτήρη Χαραλάμπη. Έτσι δεν κατάλαβε τίποτα από τις συνωμοτικές κινήσεις που γίνονταν στην περιοχή του και διαβεβαίωνε τους Τούρκους της Τριπολιτσάς πως όλα πάνε καλά στην επαρχία του και να μην ακούν τους φθονερούς που επιβουλεύονται τους ειρηνικούς Αχαιούς.
Ο ίδιος δεν φοβόταν τους Αχαιούς, παρόλο που αυτοί εκόμιζαν προς αυτόν άφθονα δώρα. Όταν ο Χουρσίτ πασάς έφυγε από το Μοριά, για να πολεμήσει τον Αλή πασά, και άφησε στη θέση του τον Μεχμέτ Σαλήχ, αυτός άρχισε θορυβημένος από τις ύποπτες κινήσεις, να καλεί αρχιερείς και προκρίτους στην Τριπολιτσά. Οι πρόκριτοι των Καλαβρύτων, ξέροντας ότι επίκειται εξέγερση, και συνεπώς, αν πήγαιναν στην Τριπολιτσά, θα έβαζαν «το κεφάλι τους στο ντορβά», έπεισαν τον Ιμπραήμ πως ο Σαλήχ τους καλεί, διότι επιβουλεύεται την περιουσία τους. Όταν όμως περί τα μέσα Μαρτίου 1821 άρχισαν οι φόνοι Τούρκων σε διάφορες περιοχές, τότε ο Ιμπραήμ κατάλαβε την απειλή κι έσπευσε να σωθεί στην Τριπολιτσά. Μπροστά έστειλε έναν Αράπη φροντιστή, που τον σκότωσαν οι Πετμεζαίοι στον Πλατανιά. Ο Αρναούτογλου πληροφορήθηκε το συμβάν κι έντρομος κλείστηκε με άλλες τουρκικές οικογένειες σε τρεις πύργους στα Καλάβρυτα.
Εναντίον του έσπευσαν 600 οπλοφόροι υπό τους Σωτ. Χαραλάμπη, Ασημ. Φωτήλα, Πετμεζά, Σουλιώτη, Θεοχαρόπουλο κ,λπ. και τον υποχρέωσαν να παραδοθεί. Σκοτώθηκε αργότερα μέσα στον αναβρασμό του αγώνα.
Περισσότερο γνωστός είναι ο τρίτος Αρναούτογλου, ο Σουλεϊμάν·, βοεβόδας της Καλαμάτας, που όπως και ο συνώνυμος του των Καλαμών Καλαβρύτων , τίποτα δεν αντιλήφθηκε από τα συμβαίνοντα κοντά στην περιοχή του, παρόλο που η Μάνη είχε γίνει τόπος συγκέντρωσης όλων των επαναστατικών στοιχείων. Και μόνο όταν έφθασε στην Καρδαμύλη της Μάνης ένα πλοίο από τη Σμύρνη γεμάτο πολεμοφόδια, που ο Νικηταράς μετέφερε με 200 ζώα σε διάφορα μέρη του Μοριά, κατάλαβε τον κίνδυνο και αποφάσισε να διαφύγει στην Τριπολιτσά. Όμως ο Νικηταράς, σκοτώνοντας έναν προπορευόμενο «Μουράτη» του έκοψε το δρόμο. Ο Σουλεϊμάν Αρναούτογλου κλείστηκε στο φρούριο Καλαμάτας και με έκπληξη είδε μετ' από λίγο (22-23 Μαρτίου) να ζώνεται ολόγυρα από οπλοφόρους, υπό τον Πετρόμπεη και τον Κολοκοτρώνη. Ήλθε σε διαπραγματεύσεις με τον Πετρόμπεη και παραδόθηκε σε οκταμελή επιτροπή. Έτσι οι Μανιάτες έγιναν αμαχητί κύριοι της Καλαμάτας.
Ο Αρναούτογλου και οι λοιποί αιχμάλωτοι διασκορπίσθηκαν σε διάφορα χωριά της Μάνης και της Μεσσηνίας. Αλλ' όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Φραντζής, όλους «εκ διαλειμμάτων κατέφαγε το Φεγγάρι»! Και σε υποσημείωση επεξηγεί: «Η μεταφορά αυτή «τον έφαγε το Φεγγάρι» εσυνειθίσθη να λέγεται μεταξύ των Ελλήνων, καθότι ως επί το πλείστον εθανάτωναν την νύκτα τους τοιούτους· το δε πρωί ερωτώμενοι τι έγινεν ο (δείνα) Αγάς, ή άλλος τις απεκρίνοντο «τον έφαγε το Φεγγάρι»· ώστε εμεινεν η μεταφορά αυτή και λέγεται ακόμη εις κανέναν δολοφονηθέντα, ή και διά νυκτός απαχθέντα εις φυλακήν εφ' απλή υποψία» (Φραντζής: όπ. παρ., τόμ. Α', σ. 335).
ΒΙΒΛΙΟΓ. Σ. ΚΑΡΓΑΚΟΣ - ΑΛΒΑΝΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
http://apantaortodoxias.blogspot.com/20 ... _6835.html
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Τι παίζει με τη Λουντζερία παιδιά? Η καταγωγή μου ειναι απο το Λάμποβο...Ρουμ έγραψε: ↑23 Οκτ 2019, 18:07Αυτο δεν λεει κατι γιατι οπως σου ξαναεγραψα [ εχω βαρεθει να στα παραθετω ξανα και ξανα και να κανεις οτι δεν ειπωθηκαν]Giorgos 574 έγραψε: ↑23 Οκτ 2019, 18:02-Ίδρυσε αλβανικό σχολειο στο Ελμπασαν
-Ήταν σύμβουλος του Ζογου
-Εκδόσε βιβλίο στα γκεγκικα
Τι σχέση έχουν με Ελλάδα όλα αυτα;
και ο Ιαν Παπαδοπουλι απο τη Δροπολη και οχι τη Λουντζερια υπεγραψε για την αλβανικη ανεξαρτησια
Σε οτι αφορα τη Λουντζερια '''αρπα και αυτο''' [ οπως εγραψες]
Σας έλειψα? Με θυμάται κανένας απο τους παλιούς?
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
ΗΠΑ δεν ήσουν εσύ και έγραφες με greeklish ή κάνω λάθος ;;
Edit: σε μπέρδεψα με τον keystone ή κάπως έτσι. Σε θυμάμαι όμως
Edit: σε μπέρδεψα με τον keystone ή κάπως έτσι. Σε θυμάμαι όμως
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Καλώς ήλθες...
-
- Δημοσιεύσεις: 5473
- Εγγραφή: 12 Σεπ 2018, 12:51
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μιας και αναφέρθηκε το βιβλίο του Γιοχάλα για τους Αρβανίτες της Θράκης, αξίζει να το διαβάσει κανείς για να δει και το (απόλυτα τεκμηριωμένο) κράξιμο που ρίχνει σε όλους σχεδόν τους Αλβανούς ιστορικούς του 20ού αιώνα.
Το είχα ξεφυλλίσει πριν αρκετό καιρό και έκτοτε είναι στα υπόψιν μου για αγορά.
Το είχα ξεφυλλίσει πριν αρκετό καιρό και έκτοτε είναι στα υπόψιν μου για αγορά.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Οι Αρβανίτες είναι Ιλλυριοί, πιθανότατα και οι Αλβανοί σε κάποιο σημείο.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Μουσουλμάνοι δεν ειναι οι Αλβανοί?
από Μαδουραίος » 04 Μάιος 2024, 00:09 » σε Κοινωνικά θέματα - 16 Απαντήσεις
- 438 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Nandros
04 Μάιος 2024, 14:21
-
-
-
Νέα δημοσίευση Είναι οι Αλβανοί οι αληθινοί αρχαίοι Έλληνες;
από Μαδουραίος » 26 Σεπ 2022, 17:46 » σε Ιστορία - 60 Απαντήσεις
- 3717 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
31 Μάιος 2024, 22:34
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τελικά ποιοί είναι οι ψέκες?
από Kauldron » 28 Μαρ 2023, 21:27 » σε Εσωτερική Πολιτική - 122 Απαντήσεις
- 2977 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από The Rebel
02 Απρ 2023, 21:58
-
-
-
Νέα δημοσίευση Κεντρώος χώρος-τι στπ είναι τελικά;
από Scouser » 20 Φεβ 2023, 15:46 » σε Εσωτερική Πολιτική - 23 Απαντήσεις
- 807 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από πατησιωτης
20 Φεβ 2023, 23:20
-