λες μονίμως μπούρδεςΚαραμελίτσα έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 11:27Το μότο του κάθε ψεκασμένου: η άγνοια είναι γνώση, η γνώση είναι θολοκουλτούρα.Δημοκράτης έγραψε: ↑09 Σεπ 2021, 23:16ΜπούρδεςST48410 έγραψε: ↑09 Σεπ 2021, 22:56
Στην σοβαρή τέχνη κάθε είδους είναι αναγκασμένοι από τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα να επιδιώκουν να κάνουν κάτι δικό τους. Αυτό δεν είναι σημερινή ιστορία και τραβάει πάνω από 2,5 χιλιετηρίδες, ουσιαστικά από την στιγμή που αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος τον εαυτό του σαν άτομο και διαφορετικό από τους γύρω και θέλει να δείξει ότι είναι ικανός ή και καλύτερος. Και στις εποχές των οποίων την τέχνη θαυμάζεις ακριβώς με τον ίδιο τρόπο λειτουργούσαν τα πράγματα. Απλά τα τελευταία εκατό χρόνια είναι πολύ μεγαλύτερη η εξοικείωση που έχουμε όλοι με την τέχνη των προηγουμένων εποχών παρά με της δικής μας εποχής, αντίθετα με ότι έχει συμβεί στην γνωστή ιστορία. Έτσι όλη η σύγχρονη τέχνη σας φαίνεται δύσπεπτη.
Πέρα από το ότι σε κάθε εποχή έφτιαχναν και μαλακιες, πέρα από το ότι και σήμερα φτιαχνουν σοβαρά έργα, κάποια πράγματα είναι αντικειμενικά μαλακιες. Η κόκκινη κούρασα με φτερά πχ που έφτιαξαν πριν λίγα χρόνια ήταν αντικειμενικά για πέταμα και για αυτό την έσπασαν. Δεν πήγε ο κόσμος να σπάσει τον δρώμενα πχ την κόκκινη κούρασα πήγαν και έσπασαν. Και μην επιμένεις στην θωλοκουλτουρα του πρέπει να ξέρεις από τέχνη. Τίποτα δεν πρέπει να ξέρεις για να κρίνεις αν κάτι είναι ωραίο ή μια μαλάκια και μιση
Αφήνοντας στην άκρη τις ανοησίες που λέει κάθε επαγγελματική ομάδα για να διαφημίσει το αντικείμενό της, προφανώς και η αισθητική αντίληψη είναι κάτι που εκπαιδεύεται.
Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Μπορείς γιατί η τέχνη εκφράζει σε μεγάλο βαθμό αξίες. Και μιλάμε για κάθε μορφή της από την μουσική και την ζωγραφική μέχρι τα κόμιξ. Για παράδειγμα το ότι σήμερα στην δύση έχουμε γινει φλώροι έχει φτάσει μέχρι το σημείο να πιέζονται κομιξάδες να φτιάχνουν χοντρούς υπερήρωες γιατί κάτι μπούλιδες αισθάνονται πολύ άσχημα μέχρι και στην ιδέα ότι ο σούπερμαν έχει κοιλιακούς. Αντίστοιχο φαινόμενο εμφανίζεται σε κάθε εποχή παρακμής. Όταν οι ΈΛληνες πχ ήταν κάτω από τους Ρωμαίους και φλώρεψαν εντελώς είχαν πρόβλημα να βλέπουν τα αγάλματα με τα μούσκουλα να κάνουν άθλους. Πονάει κάπως να σε θυμίζει κάποιος ότι είσαι ένα σακί με πατάτες. Ντάξει δεν γνωρίζω βέβαια εποχή που θεωρούσαν τέχνη το να βάλει μια μπανάνα σε ένα ντουβάρι και ένα μάτσο κόπανοι να το θεωρούν τέχνη. Αυτό μάλλον είναι ειδική κατηγορία από μόνο τουgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 10:28Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 01:09Αυτό ισχύει σίγουρα 100% , προφανώς η τέχνη παίζει και αυτό τον ρόλο όπως και γενικώς προβάλει την αντίληψη της κοινωνίας. Ένας τρόπος να καταλάβεις το ότι μια κοινωνία είναι σε παρακμή είναι να δεις την τέχνη που παραγειgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 00:38
Η τέχνη όταν δεν είναι διακοσμητική, δεν κρίνεται απαραίτητα με όρους "ωραίο" και "ασχημο". Κρίνεται με βάση το πόσο επιτυγχάνει τους σκοπούς του καλλιτέχνη.
Για παράδειγμα ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός εντάσσεται στο πλαίσιο ανάδειξης του σοσιαλιστικού ιδεώδους και καθόλου δεν ενδιαφερόταν να κάνει κάτι "ωραίο".
Πολύ σωστά η τέχνη όταν δεν είναι διακοσμητική και δεν μεταφράζεται με όρους "ωραίο" και "ασχημο" αποτελεί καθρέφτη της εποχής της.
Το να καταλάβεις ποια κοινωνία είναι σε παρακμή κοιτάζοντας την τέχνη που παράγει σίγουρα δεν είναι κάτι απλό και δεν μπορεί να αποτιμηθεί απο ανθρώπους της ίδιας εποχής.
Είναι θέμα των ιστορικών της τέχνης που βρίσκονται έξω απο το πλαίσιο αναφοράς και κοιτάζοντας πίσω (με τις γνώσεις που διαθέτουν) είναι σε θέση να αποτιμήσουν το κοινωνικό πλαίσιο (τις πολιτικές συνθήκες, τους πολέμους, την οικονομική ζωή κτλ) και το πως επηρέασε την τέχνη.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Δηλαδή αν δεν έχει κάποιος τις ανάλογες γνώσεις μπορεί να κατανοήσει έτσι με το μάτι γιατί ο πίνακας "οι αρραβώνες των γκαντολφίνι" του van eyck συνδέεται με την άνοδο της αστικής τάξης και το τέλος της φεουδαρχίας στην Ευρώπη;Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:19Μπορείς γιατί η τέχνη εκφράζει σε μεγάλο βαθμό αξίες. Και μιλάμε για κάθε μορφή της από την μουσική και την ζωγραφική μέχρι τα κόμιξ. Για παράδειγμα το ότι σήμερα στην δύση έχουμε γινει φλώροι έχει φτάσει μέχρι το σημείο να πιέζονται κομιξάδες να φτιάχνουν χοντρούς υπερήρωες γιατί κάτι μπούλιδες αισθάνονται πολύ άσχημα μέχρι και στην ιδέα ότι ο σούπερμαν έχει κοιλιακούς. Αντίστοιχο φαινόμενο εμφανίζεται σε κάθε εποχή παρακμής. Όταν οι ΈΛληνες πχ ήταν κάτω από τους Ρωμαίους και φλώρεψαν εντελώς είχαν πρόβλημα να βλέπουν τα αγάλματα με τα μούσκουλα να κάνουν άθλους. Πονάει κάπως να σε θυμίζει κάποιος ότι είσαι ένα σακί με πατάτες. Ντάξει δεν γνωρίζω βέβαια εποχή που θεωρούσαν τέχνη το να βάλει μια μπανάνα σε ένα ντουβάρι και ένα μάτσο κόπανοι να το θεωρούν τέχνη. Αυτό μάλλον είναι ειδική κατηγορία από μόνο τουgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 10:28Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 01:09
Αυτό ισχύει σίγουρα 100% , προφανώς η τέχνη παίζει και αυτό τον ρόλο όπως και γενικώς προβάλει την αντίληψη της κοινωνίας. Ένας τρόπος να καταλάβεις το ότι μια κοινωνία είναι σε παρακμή είναι να δεις την τέχνη που παραγει
Πολύ σωστά η τέχνη όταν δεν είναι διακοσμητική και δεν μεταφράζεται με όρους "ωραίο" και "ασχημο" αποτελεί καθρέφτη της εποχής της.
Το να καταλάβεις ποια κοινωνία είναι σε παρακμή κοιτάζοντας την τέχνη που παράγει σίγουρα δεν είναι κάτι απλό και δεν μπορεί να αποτιμηθεί απο ανθρώπους της ίδιας εποχής.
Είναι θέμα των ιστορικών της τέχνης που βρίσκονται έξω απο το πλαίσιο αναφοράς και κοιτάζοντας πίσω (με τις γνώσεις που διαθέτουν) είναι σε θέση να αποτιμήσουν το κοινωνικό πλαίσιο (τις πολιτικές συνθήκες, τους πολέμους, την οικονομική ζωή κτλ) και το πως επηρέασε την τέχνη.
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
όχι φυσικά, αλλά μπορεί να πει αν είναι ένας ωραίος πίνακας ή όχι από καθαρή μεριά αισθητικής. Το αν ο πίνακας έχει και έξτρα συμβολισμό που μπορεί να τον κάνει πιο σηματνικό είναι καθαρά άλλο θέμα. Αν πχ ο πίνακας που λες δεν ήταν αυτόςgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:25Δηλαδή αν δεν έχει κάποιος τις ανάλογες γνώσεις μπορεί να κατανοήσει έτσι με το μάτι γιατί ο πίνακας "οι αρραβώνες των γκαντολφίνι" του van eyck συνδέεται με την άνοδο της αστικής τάξης και το τέλος της φεουδαρχίας στην Ευρώπη;Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:19Μπορείς γιατί η τέχνη εκφράζει σε μεγάλο βαθμό αξίες. Και μιλάμε για κάθε μορφή της από την μουσική και την ζωγραφική μέχρι τα κόμιξ. Για παράδειγμα το ότι σήμερα στην δύση έχουμε γινει φλώροι έχει φτάσει μέχρι το σημείο να πιέζονται κομιξάδες να φτιάχνουν χοντρούς υπερήρωες γιατί κάτι μπούλιδες αισθάνονται πολύ άσχημα μέχρι και στην ιδέα ότι ο σούπερμαν έχει κοιλιακούς. Αντίστοιχο φαινόμενο εμφανίζεται σε κάθε εποχή παρακμής. Όταν οι ΈΛληνες πχ ήταν κάτω από τους Ρωμαίους και φλώρεψαν εντελώς είχαν πρόβλημα να βλέπουν τα αγάλματα με τα μούσκουλα να κάνουν άθλους. Πονάει κάπως να σε θυμίζει κάποιος ότι είσαι ένα σακί με πατάτες. Ντάξει δεν γνωρίζω βέβαια εποχή που θεωρούσαν τέχνη το να βάλει μια μπανάνα σε ένα ντουβάρι και ένα μάτσο κόπανοι να το θεωρούν τέχνη. Αυτό μάλλον είναι ειδική κατηγορία από μόνο τουgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 10:28
Πολύ σωστά η τέχνη όταν δεν είναι διακοσμητική και δεν μεταφράζεται με όρους "ωραίο" και "ασχημο" αποτελεί καθρέφτη της εποχής της.
Το να καταλάβεις ποια κοινωνία είναι σε παρακμή κοιτάζοντας την τέχνη που παράγει σίγουρα δεν είναι κάτι απλό και δεν μπορεί να αποτιμηθεί απο ανθρώπους της ίδιας εποχής.
Είναι θέμα των ιστορικών της τέχνης που βρίσκονται έξω απο το πλαίσιο αναφοράς και κοιτάζοντας πίσω (με τις γνώσεις που διαθέτουν) είναι σε θέση να αποτιμήσουν το κοινωνικό πλαίσιο (τις πολιτικές συνθήκες, τους πολέμους, την οικονομική ζωή κτλ) και το πως επηρέασε την τέχνη.

αλλά ξέρω γω η μαλακία του πικάσο που είχε κλαπεί πριν κάποια χρόνια και την βρήκαν τώρα ναι οκ πάλι μια μαλακία και μισή θα ήταν που απλώς θα ήταν συνδεδεμένη με μια ιστορική στιγμή. Δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι για να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το πράγμα είναι άσχημο

απλά να μην είσαι τυφλός ή να μη πουλάς παπά
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Αυτό προσπαθώ να σου πω, οτι το άσχημο με όρους διακοσμητικούς δεν κάνει την τέχνη μεγάλη ή μικρή.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:31όχι φυσικά, αλλά μπορεί να πει αν είναι ένας ωραίος πίνακας ή όχι από καθαρή μεριά αισθητικής. Το αν ο πίνακας έχει και έξτρα συμβολισμό που μπορεί να τον κάνει πιο σηματνικό είναι καθαρά άλλο θέμα. Αν πχ ο πίνακας που λες δεν ήταν αυτόςgassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:25Δηλαδή αν δεν έχει κάποιος τις ανάλογες γνώσεις μπορεί να κατανοήσει έτσι με το μάτι γιατί ο πίνακας "οι αρραβώνες των γκαντολφίνι" του van eyck συνδέεται με την άνοδο της αστικής τάξης και το τέλος της φεουδαρχίας στην Ευρώπη;Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:19
Μπορείς γιατί η τέχνη εκφράζει σε μεγάλο βαθμό αξίες. Και μιλάμε για κάθε μορφή της από την μουσική και την ζωγραφική μέχρι τα κόμιξ. Για παράδειγμα το ότι σήμερα στην δύση έχουμε γινει φλώροι έχει φτάσει μέχρι το σημείο να πιέζονται κομιξάδες να φτιάχνουν χοντρούς υπερήρωες γιατί κάτι μπούλιδες αισθάνονται πολύ άσχημα μέχρι και στην ιδέα ότι ο σούπερμαν έχει κοιλιακούς. Αντίστοιχο φαινόμενο εμφανίζεται σε κάθε εποχή παρακμής. Όταν οι ΈΛληνες πχ ήταν κάτω από τους Ρωμαίους και φλώρεψαν εντελώς είχαν πρόβλημα να βλέπουν τα αγάλματα με τα μούσκουλα να κάνουν άθλους. Πονάει κάπως να σε θυμίζει κάποιος ότι είσαι ένα σακί με πατάτες. Ντάξει δεν γνωρίζω βέβαια εποχή που θεωρούσαν τέχνη το να βάλει μια μπανάνα σε ένα ντουβάρι και ένα μάτσο κόπανοι να το θεωρούν τέχνη. Αυτό μάλλον είναι ειδική κατηγορία από μόνο του
αλλά ξέρω γω η μαλακία του πικάσο που είχε κλαπεί πριν κάποια χρόνια και την βρήκαν τώρα ναι οκ πάλι μια μαλακία και μισή θα ήταν που απλώς θα ήταν συνδεδεμένη με μια ιστορική στιγμή. Δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι για να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το πράγμα είναι άσχημο
απλά να μην είσαι τυφλός ή να μη πουλάς παπά
Κρίνεται με άλλα κριτήρια.
Η ασχήμια είναι μέρος της ζωής και άρα και της τέχνης, ειδικά όταν δεν κάνεις πίνακες για να στολίσουν έναν τοίχο σε ένα σπίτι και ως εκεί.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
ειδικοτητα τουΔημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:14λες μονίμως μπούρδεςΚαραμελίτσα έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 11:27Το μότο του κάθε ψεκασμένου: η άγνοια είναι γνώση, η γνώση είναι θολοκουλτούρα.Δημοκράτης έγραψε: ↑09 Σεπ 2021, 23:16
Μπούρδες
Πέρα από το ότι σε κάθε εποχή έφτιαχναν και μαλακιες, πέρα από το ότι και σήμερα φτιαχνουν σοβαρά έργα, κάποια πράγματα είναι αντικειμενικά μαλακιες. Η κόκκινη κούρασα με φτερά πχ που έφτιαξαν πριν λίγα χρόνια ήταν αντικειμενικά για πέταμα και για αυτό την έσπασαν. Δεν πήγε ο κόσμος να σπάσει τον δρώμενα πχ την κόκκινη κούρασα πήγαν και έσπασαν. Και μην επιμένεις στην θωλοκουλτουρα του πρέπει να ξέρεις από τέχνη. Τίποτα δεν πρέπει να ξέρεις για να κρίνεις αν κάτι είναι ωραίο ή μια μαλάκια και μιση
Αφήνοντας στην άκρη τις ανοησίες που λέει κάθε επαγγελματική ομάδα για να διαφημίσει το αντικείμενό της, προφανώς και η αισθητική αντίληψη είναι κάτι που εκπαιδεύεται.

ΖΗΝΗΔΕΩΣ
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Υπόψιν οτι δεν έχω κάτι εναντίον της διακοσμητικής τέχνης, την αγαπάω πάρα πολύ.
Αλλά υπάρχει η διακοσμητική τέχνη και η "τραγική" τέχνη, δεν πρέπει να τα συγχέουμε και να κρίνουμε την μια με τους όρους της άλλης
Αλλά υπάρχει η διακοσμητική τέχνη και η "τραγική" τέχνη, δεν πρέπει να τα συγχέουμε και να κρίνουμε την μια με τους όρους της άλλης
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
και τι ακριβώς κάνει την τέχνη μεγάλη; Δηλαδή την παπαριά του Πικάσο τι ακριβώς την κάνει αξιόλογη πέρα από το ότι κάποιοι έχουν συμφωνήσει ότι οι πίνακες του πικάσο είναι αξιόλογοι;gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:35Αυτό προσπαθώ να σου πω, οτι το άσχημο με όρους διακοσμητικούς δεν κάνει την τέχνη μεγάλη ή μικρή.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:31όχι φυσικά, αλλά μπορεί να πει αν είναι ένας ωραίος πίνακας ή όχι από καθαρή μεριά αισθητικής. Το αν ο πίνακας έχει και έξτρα συμβολισμό που μπορεί να τον κάνει πιο σηματνικό είναι καθαρά άλλο θέμα. Αν πχ ο πίνακας που λες δεν ήταν αυτός
αλλά ξέρω γω η μαλακία του πικάσο που είχε κλαπεί πριν κάποια χρόνια και την βρήκαν τώρα ναι οκ πάλι μια μαλακία και μισή θα ήταν που απλώς θα ήταν συνδεδεμένη με μια ιστορική στιγμή. Δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι για να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το πράγμα είναι άσχημο
απλά να μην είσαι τυφλός ή να μη πουλάς παπά
Κρίνεται με άλλα κριτήρια.
Η ασχήμια είναι μέρος της ζωής και άρα και της τέχνης, ειδικά όταν δεν κάνεις πίνακες για να στολίσουν έναν τοίχο σε ένα σπίτι και ως εκεί.
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 11078
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Είπεν ο μέγας θεωρητικός του ψεκασμού.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:14λες μονίμως μπούρδεςΚαραμελίτσα έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 11:27Το μότο του κάθε ψεκασμένου: η άγνοια είναι γνώση, η γνώση είναι θολοκουλτούρα.Δημοκράτης έγραψε: ↑09 Σεπ 2021, 23:16
Μπούρδες
Πέρα από το ότι σε κάθε εποχή έφτιαχναν και μαλακιες, πέρα από το ότι και σήμερα φτιαχνουν σοβαρά έργα, κάποια πράγματα είναι αντικειμενικά μαλακιες. Η κόκκινη κούρασα με φτερά πχ που έφτιαξαν πριν λίγα χρόνια ήταν αντικειμενικά για πέταμα και για αυτό την έσπασαν. Δεν πήγε ο κόσμος να σπάσει τον δρώμενα πχ την κόκκινη κούρασα πήγαν και έσπασαν. Και μην επιμένεις στην θωλοκουλτουρα του πρέπει να ξέρεις από τέχνη. Τίποτα δεν πρέπει να ξέρεις για να κρίνεις αν κάτι είναι ωραίο ή μια μαλάκια και μιση
Αφήνοντας στην άκρη τις ανοησίες που λέει κάθε επαγγελματική ομάδα για να διαφημίσει το αντικείμενό της, προφανώς και η αισθητική αντίληψη είναι κάτι που εκπαιδεύεται.
Z
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Για τον κυβισμό έχουν γραφτεί βιβλία και βιβλία, αν σε ενδιαφέρει μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην Ιστορία της Τέχνης του Gombrich στο σχετικό κεφάλαιο που είναι γραμμένη πολύ απλά και κατανοητά.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:39και τι ακριβώς κάνει την τέχνη μεγάλη; Δηλαδή την παπαριά του Πικάσο τι ακριβώς την κάνει αξιόλογη πέρα από το ότι κάποιοι έχουν συμφωνήσει ότι οι πίνακες του πικάσο είναι αξιόλογοι;gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:35Αυτό προσπαθώ να σου πω, οτι το άσχημο με όρους διακοσμητικούς δεν κάνει την τέχνη μεγάλη ή μικρή.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:31
όχι φυσικά, αλλά μπορεί να πει αν είναι ένας ωραίος πίνακας ή όχι από καθαρή μεριά αισθητικής. Το αν ο πίνακας έχει και έξτρα συμβολισμό που μπορεί να τον κάνει πιο σηματνικό είναι καθαρά άλλο θέμα. Αν πχ ο πίνακας που λες δεν ήταν αυτός
αλλά ξέρω γω η μαλακία του πικάσο που είχε κλαπεί πριν κάποια χρόνια και την βρήκαν τώρα ναι οκ πάλι μια μαλακία και μισή θα ήταν που απλώς θα ήταν συνδεδεμένη με μια ιστορική στιγμή. Δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι για να αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το πράγμα είναι άσχημο
απλά να μην είσαι τυφλός ή να μη πουλάς παπά
Κρίνεται με άλλα κριτήρια.
Η ασχήμια είναι μέρος της ζωής και άρα και της τέχνης, ειδικά όταν δεν κάνεις πίνακες για να στολίσουν έναν τοίχο σε ένα σπίτι και ως εκεί.
Σε γενικές γραμμές και όπως το βλέπω εγώ πάντα, οι ζωγράφοι των κινημάτων του μοντερνισμού επιχείρησαν να αποτυπώσουν στον καμβά αυτό που δεν φαίνεται, συναισθήματα, υπαρξιακές αγωνίες, την φευγαλέα οπτική αντίληψη, τις πληροφορίες που μένουν στο υποσυνείδητο κτλ
Ο πικάσο πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα απο τους ιμπρεσιονιστές και μεταφράζοντας διαφορετικά τις αναζητήσεις τους επιχείρησε να αποτυπώσει τα θραύσματα της εικόνας που αποτυπώνονται στον εγκέφαλο απο μια φευγαλέα ματιά. Την εντύπωση και όχι την περιγραφή του αντικειμένου.
Πρόκειται για μια αποτύπωση του μεταβαλλόμενου χώρου και χρόνου και του τι αφήνει η μεταβολή αυτή στον ανθρώπινο εγκέφαλο.
Μιλάμε για μια εποχή που η τέχνη ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τα επιτεύγματα της επιστήμης, της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας. Αυτά είναι ζητήματα που μέχρι τότε δεν είχαν απασχολήσει σε αυτό τον βαθμό τους εικαστικούς και για τον λόγο αυτό όλα τα κινήματα του μοντερνισμού θεωρούνται επαναστατικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
όλα αυτά τα έκαναν και ζωγράφοι χωρίς να παράγουν βλακείες όμως. Αν η τέχνη θέλει να την αναλύσεις είναι για πέταμα, Τα συναισθήματα δεν έχουν σχέση με επιστήμες, λογική, γνώση.gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 13:01Για τον κυβισμό έχουν γραφτεί βιβλία και βιβλία, αν σε ενδιαφέρει μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην Ιστορία της Τέχνης του Gombrich στο σχετικό κεφάλαιο που είναι γραμμένη πολύ απλά και κατανοητά.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:39και τι ακριβώς κάνει την τέχνη μεγάλη; Δηλαδή την παπαριά του Πικάσο τι ακριβώς την κάνει αξιόλογη πέρα από το ότι κάποιοι έχουν συμφωνήσει ότι οι πίνακες του πικάσο είναι αξιόλογοι;gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:35
Αυτό προσπαθώ να σου πω, οτι το άσχημο με όρους διακοσμητικούς δεν κάνει την τέχνη μεγάλη ή μικρή.
Κρίνεται με άλλα κριτήρια.
Η ασχήμια είναι μέρος της ζωής και άρα και της τέχνης, ειδικά όταν δεν κάνεις πίνακες για να στολίσουν έναν τοίχο σε ένα σπίτι και ως εκεί.
Σε γενικές γραμμές και όπως το βλέπω εγώ πάντα, οι ζωγράφοι των κινημάτων του μοντερνισμού επιχείρησαν να αποτυπώσουν στον καμβά αυτό που δεν φαίνεται, συναισθήματα, υπαρξιακές αγωνίες, την φευγαλέα οπτική αντίληψη, τις πληροφορίες που μένουν στο υποσυνείδητο κτλ
Ο πικάσο πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα απο τους ιμπρεσιονιστές και μεταφράζοντας διαφορετικά τις αναζητήσεις τους επιχείρησε να αποτυπώσει τα θραύσματα της εικόνας που αποτυπώνονται στον εγκέφαλο απο μια φευγαλέα ματιά. Την εντύπωση και όχι την περιγραφή του αντικειμένου.
Πρόκειται για μια αποτύπωση του μεταβαλλόμενου χώρου και χρόνου και του τι αφήνει η μεταβολή αυτή στον ανθρώπινο εγκέφαλο.
Μιλάμε για μια εποχή που η τέχνη ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τα επιτεύγματα της επιστήμης, της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας. Αυτά είναι ζητήματα που μέχρι τότε δεν είχαν απασχολήσει σε αυτό τον βαθμό τους εικαστικούς και για τον λόγο αυτό όλα τα κινήματα του μοντερνισμού θεωρούνται επαναστατικά.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 10:20Είναι σκάλισμα σε πέτρα, δεν υπάρχουν χρώματα. Το βαθος που βλέπεις είναι πραγματικό βάθος που δημιουργείται απο το ανάγλυφο.
Δεν γινεται να εισαι τοσο τυφλος, το περιγραμμα της ασπιδας το εχει κανει με μαυρο παχυ και εντονο χρωμα.

.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Εεεεεε όχι, πριν απο τους ιμπρεσιονιστές και την ανάλυση του χρωματικού φάσματος οι ζωγράφοι δούλευαν με τελείως διαφορετικό τρόπο σε τεχνικό επίπεδο και με εντελώς διαφορετικές αναζητήσεις σε επίπεδο εννοιολογικό. ΄Υπήρχαν κάποιες εξαιρέσεις όπως ας πούμε η μαύρη ζωγραφική του Βελάσκεθ αλλά ήταν εξαιρέσεις και οι δημιουργοί τους θεωρούνται κάτι σαν προπομποί του χαμού που ακολούθησε.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 13:13όλα αυτά τα έκαναν και ζωγράφοι χωρίς να παράγουν βλακείες όμως. Αν η τέχνη θέλει να την αναλύσεις είναι για πέταμα, Τα συναισθήματα δεν έχουν σχέση με επιστήμες, λογική, γνώση.gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 13:01Για τον κυβισμό έχουν γραφτεί βιβλία και βιβλία, αν σε ενδιαφέρει μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην Ιστορία της Τέχνης του Gombrich στο σχετικό κεφάλαιο που είναι γραμμένη πολύ απλά και κατανοητά.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 12:39
και τι ακριβώς κάνει την τέχνη μεγάλη; Δηλαδή την παπαριά του Πικάσο τι ακριβώς την κάνει αξιόλογη πέρα από το ότι κάποιοι έχουν συμφωνήσει ότι οι πίνακες του πικάσο είναι αξιόλογοι;
Σε γενικές γραμμές και όπως το βλέπω εγώ πάντα, οι ζωγράφοι των κινημάτων του μοντερνισμού επιχείρησαν να αποτυπώσουν στον καμβά αυτό που δεν φαίνεται, συναισθήματα, υπαρξιακές αγωνίες, την φευγαλέα οπτική αντίληψη, τις πληροφορίες που μένουν στο υποσυνείδητο κτλ
Ο πικάσο πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα απο τους ιμπρεσιονιστές και μεταφράζοντας διαφορετικά τις αναζητήσεις τους επιχείρησε να αποτυπώσει τα θραύσματα της εικόνας που αποτυπώνονται στον εγκέφαλο απο μια φευγαλέα ματιά. Την εντύπωση και όχι την περιγραφή του αντικειμένου.
Πρόκειται για μια αποτύπωση του μεταβαλλόμενου χώρου και χρόνου και του τι αφήνει η μεταβολή αυτή στον ανθρώπινο εγκέφαλο.
Μιλάμε για μια εποχή που η τέχνη ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τα επιτεύγματα της επιστήμης, της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας. Αυτά είναι ζητήματα που μέχρι τότε δεν είχαν απασχολήσει σε αυτό τον βαθμό τους εικαστικούς και για τον λόγο αυτό όλα τα κινήματα του μοντερνισμού θεωρούνται επαναστατικά.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Η τεχνη του χαρακτη και ζωγραφου της μινωικης ασπιδας μπορει να γεννησει δεος σε καθε ανθρωπο καθε εποχης, φιλοτεχνο η οχι, εχει μεσα της την εννοια του καλλους, οτι και να σημαινει αυτο, ακομη και αν σημαινει την τελεια αποδοση της πλαστικοτητας και της ορμης των σωματων.
Αντιθετα η τεχνη του Πικασο απευθυνεται μονο σε ενα πολυ ειδικο κοινο, κατα πολυ μικροτερο του 1%, που ενδεχομενως και η πλειοψηφια του να νομιζει οτι βλεπει αλλα πραγματα απο αυτα που ζωγραφισε ο καλλιτεχνης.
Χρειαζομαστε τεχνη και για τα δυο κοινα αλλα η τεχνη που εκπαιδευει συνολικα την ανθρωποτητα προς την ομορφια ειναι η τεχνη του Μινωιτη ζωγραφου. Και επειδη η εποχη μας εχει τεχνη που απευθυνεται στο 0,001% του πληθυσμου γι' αυτο και οι υπολοιποι εχουν γινει στουρναρια που ονειρευονται να γινουν μπραβοι σε νυχτερινα μαγαζια, μαφιοζοι και βιζιτουδες πολυτελειας.
.
Αντιθετα η τεχνη του Πικασο απευθυνεται μονο σε ενα πολυ ειδικο κοινο, κατα πολυ μικροτερο του 1%, που ενδεχομενως και η πλειοψηφια του να νομιζει οτι βλεπει αλλα πραγματα απο αυτα που ζωγραφισε ο καλλιτεχνης.
Χρειαζομαστε τεχνη και για τα δυο κοινα αλλα η τεχνη που εκπαιδευει συνολικα την ανθρωποτητα προς την ομορφια ειναι η τεχνη του Μινωιτη ζωγραφου. Και επειδη η εποχη μας εχει τεχνη που απευθυνεται στο 0,001% του πληθυσμου γι' αυτο και οι υπολοιποι εχουν γινει στουρναρια που ονειρευονται να γινουν μπραβοι σε νυχτερινα μαγαζια, μαφιοζοι και βιζιτουδες πολυτελειας.
.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Προφανώς είναι κάποιο μαγικό χρώμα που διατηρήθηκε ανέπαφο 3200 χρόνια, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει διατηρηθεί καμία ζωγραφική απο τον πεμπτο αιώνα πΧ.Αρίστος έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 13:14
Δεν γινεται να εισαι τοσο τυφλος, το περιγραμμα της ασπιδας το εχει κανει με μαυρο παχυ και εντονο χρωμα.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πάει η σύγχρονη τέχνη κατά διαόλου;
από AlienWay » 15 Μαρ 2025, 19:14 » σε Eικαστικές τέχνες - 163 Απαντήσεις
- 9600 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
30 Μαρ 2025, 13:27
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αυτό είναι σύγχρονη τέχνη μαγκες
από Μαδουραίος » 16 Μάιος 2024, 19:45 » σε Κοινωνικά θέματα - 25 Απαντήσεις
- 1068 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μαδουραίος
22 Σεπ 2024, 17:36
-
-
-
Νέα δημοσίευση Πως η CIA χρησιμοποίησε τη Τέχνη.....
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 30 Νοέμ 2024, 10:51 » σε Διεθνής πολιτική - 20 Απαντήσεις
- 653 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ST48410
01 Δεκ 2024, 19:07
-
-
- 25 Απαντήσεις
- 549 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από exiledd
24 Φεβ 2025, 00:12