Σε όλες τις εποχές η μεγάλη πλειοψηφία της καλλιτεχνικής δημιουργίας είναι αναμασήματα και ξεπατικοσούρες.
Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Δεν έχει ψωμί αυτό το πράγμα. Χρειάζεται πολύ καλή τεχνική γνώση της χρήσης των χρωμάτων για να πετύχεις τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα αλλά που είναι η επένδυση πνεύματος; Κάποιος έχει εξασκηθεί ξανά και ξανά και μπορεί να το κάνει πάρα πολύ καλά. Θαυμάζουμε αυτή την τεχνική ικανότητα αλλά μέχρι εκεί.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 14:03
Και δεν είναι ότι δεν υπάρχουν μέρη για να πάει η ζωγραφική. Απλά είναι πολύ επίπονα. Π.χ. μια φωτορεαλιστική σύνθεση ενός εξωγήινου τοπίου, θα ήταν γαμάτο έργο. Αλλά χρειάζεται απίστευτο χρόνο και αφοσίωση. Για σύγκριση, αυτό είναι ένα φωτορεαλιστικό πορτρέτο (όχι, δεν είναι φωτογραφία):
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Αν σου διαβάσω ποίηση σε γλώσσα που δεν καταλαβαίνεις θα σε αγγίξει; Γιατί πρέπει να σε αγγίξει ένα έργο που δεν μιλάς τη γλώσσα του;
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Ο μετα-μεταμοντερνισμός (metamodernism) που διαδέχτηκε τον μεταμοντερνισμό (postmodernism).
Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Δεν μιλαω γενικα για την τεχνη, μιλαω για την ζωγραφικη με καμβα και χρωματα. Δεν λεω οτι πεθανε η ζωγραφικη αλλα εχουν πεθανει τα μεγαλα κινηματα του καμβα.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 19:57Δεν συμφωνώ. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες στις περισσότερες εποχές αντιμετώπιζαν το ίδιο αδιέξοδο. Οι λίγοι και ικανοί έβρισκαν τον τρόπο να ανοίξουν νέους δρόμους. Γιατί να έχουν όλα εξαντληθεί; Επειδή δεν μπορούμε να φανταστούμε κάτι άλλο εμείς;
Είμαστε σε αιώνα με απίθανες δυνατότητες.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
για δες εδώ. Δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο. Μου φαίνεται ότι πρόκειται για τα "νερά" του υλικού σε συνδυασμό με κάποια σκιά του ανάγλυφου από το φωτισμό

Πάτα στην φωτογραφία να μεγαλώσει
Το πήρα από εδώ https://www.jstor.org/stable/10.2972/he ... b_contents
-
- Δημοσιεύσεις: 28069
- Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
ST48410 ξανά και ξανά τα ίδια πράγματα και χωρίς καν να καταλαβαίνεις τι λες. Είπαμε η επένδυση γίνεται γιατί πολύ απλά οι πίνακες είναι σαν το μπιτ κόιν κα ιεπίσης είπαμε 100 φορές ότι δεν τίθεται θέμα του τι να κάνεις σε μια συγκεκιμμένη εποχή γιατί πολύ απλά οι υπερβλακίες είναι αποτέλεσμα των τελευταίων 100 ετών. Πιο πριν δεν υπήρξε κάποος αρκετά μαλάκας να αποκαλέσει τέχνη το να κολλήσει μι;α μπανάνα σε ένα ντουβάρι
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45158
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Ε, όχι. Δεν είχε εξαντληθεί καθόλου. Να πεις ότι πλέον έχει τώρα εξαντληθεί να το καταλάβω, αλλά όχι πριν 100 χρόνια.
Μα ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν δεν περιέχει κανέναν καινοτόμο τρόπο χειρισμού. Είναι το ίδιο το περιεχόμενο που κάνει το έργο σπουδαίο. Η δυνατότητα του ποιητή να μετουσιώνει την σκέψη και τις ιδέες του σε μια καλλιτεχνική ροή. Η σύνθεση είναι που το κάνει σπουδαίο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ήταν και για την εποχή ξεπερασμένα.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 19:43Στο χώρο της σοβαρής δημιουργίας δεν δικαιούσαι να αντιγράψεις από ένα βαθμό και πάνω. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αναγκαστικά χρησιμοποιείς κάποια πράγματα από αυτά που βρίσκεις γύρω σου. Απαιτείται όμως να έχεις ξεκάθαρα την δική σου παρουσία, προσωπικότητα, κάτι που προφανώς πολύ μικρός αριθμός καλλιτεχνών το επιτυγχάνει. Και καθώς σου τόνισα αρκετές φορές ότι το θέμα, το περιεχόμενο είναι δευτερεύον (πχ όλοι μπορούμε να γράψουμε σήμερα ένα ποίημα για την πανδημία, το ότι θα γράψει κάποιος για αυτό δεν κατοχυρώνει ούτε καταξιώνει κανέναν), τότε αυτό που έχει σημασία είναι ο ιδιαίτερος και ευφυής τρόπος που θα το κάνεις. Ότι θα συνθέσεις τα ίδια υλικά που χρησιμοποιούν όλοι γύρω με έναν διαφορετικό, ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό και έξυπνο τρόπο σε ένα ωραίο αποτέλεσμα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45158
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Μπορεί να μην βρίσκεται στο συγκεκριμένο έργο, που είναι περισσότερο άσκηση ύφους, αλλά δεν εμποδίζει τίποτα τον καλλιτέχνη να φτιάξει μια άλλη σύνθεση που να έχει βαθύτερο περιεχόμενο.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 20:35Δεν έχει ψωμί αυτό το πράγμα. Χρειάζεται πολύ καλή τεχνική γνώση της χρήσης των χρωμάτων για να πετύχεις τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα αλλά που είναι η επένδυση πνεύματος;hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 14:03
Και δεν είναι ότι δεν υπάρχουν μέρη για να πάει η ζωγραφική. Απλά είναι πολύ επίπονα. Π.χ. μια φωτορεαλιστική σύνθεση ενός εξωγήινου τοπίου, θα ήταν γαμάτο έργο. Αλλά χρειάζεται απίστευτο χρόνο και αφοσίωση. Για σύγκριση, αυτό είναι ένα φωτορεαλιστικό πορτρέτο (όχι, δεν είναι φωτογραφία):
Το πρόβλημα είναι πως όντως απαιτεί να είσαι και γαμώ τους τεχνικούς γνώστες και χειριστές και είναι επίπονο και χρονοβόρο. Είναι πολύ πιο γρήγορο να μην κάνεις τίποτα και να πετάξεις μια μπούρδα για κβαντικές διακυμάνσεις κενού για να πεις ότι το τίποτα που δημιούργησες είναι στην πραγματικότητα κάτι, επειδή «νόμοι της φυσικής»*.
* Αναφέρομαι σ' αυτό:
An Italian Artist Auctioned Off an ‘Invisible Sculpture’ for $18,300. It’s Made Literally of Nothing
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Είναι πιθανό πως τον τελευταίο αιώνα ήταν κάπως πιο εύκολο να προσπαθήσει κάποιος να κοροϊδέψει παρουσιάζοντας μια ανοησία ως τέχνη. Ωστόσο η εξιδανικευμένη εικόνα που έχετε για προηγούμενες εποχές δεν είναι ακριβής. Απλά ο χρόνος φίλτραρε και έκανε μεγάλο ξεσκαρτάρισμα. Υπήρχαν εκατοντάδες ζωγράφοι σύγχρονοι του Θεοτοκόπουλου για τους οποίους δεν θα ακούσεις και δεν θα δεις ποτέ τίποτα. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί ήταν στο επίπεδό του. Φυσικά και δεν ήταν. Εσύ θα ακούσεις για τους 10-20 πολύ καλούς και μάλλον για τους 2-3 εξαιρετικούς.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 21:19... κα ιεπίσης είπαμε 100 φορές ότι δεν τίθεται θέμα του τι να κάνεις σε μια συγκεκιμμένη εποχή γιατί πολύ απλά οι υπερβλακίες είναι αποτέλεσμα των τελευταίων 100 ετών. Πιο πριν δεν υπήρξε κάποος αρκετά μαλάκας να αποκαλέσει τέχνη το να κολλήσει μι;α μπανάνα σε ένα ντουβάρι
Όλα αυτά τα κινήματα χρήσης καθημερινών αντικειμένων ως έργων τέχνης (αναφέρομαι σε αυτό που λες για την μπανάνα στον τοίχο) έχουν δεκαετίες στην πλάτη τους. Δεν είναι κάτι νέο σήμερα. Τις περισσότερες φορές θα είναι μια ανοησία. Κάποιες σπάνιες φορές όχι. Δεν μπορεί να κρίνεται ένα έργο με προκατάληψη επιπόλαια και αφοριστικά αλλά κατά περίπτωση και γνωρίζοντας το ποιος το κάνει και τι είναι ικανός να κάνει γενικότερα. Όσο και αν σε σοκάρει στην τέχνη δεν είναι καθόλου ίδιο το να κάνουν το ίδιο πράγμα δύο διαφορετικά άτομα.
Επίσης στο γενικό πλαίσιο αφορισμού της σύγχρονης τέχνης μοιάζει σαν να πιστεύετε ότι όλη η πρόσφατη καλλιτεχνική δημιουργία κινείται γύρω από τέτοιου είδους έργα. Κάθε άλλο. Τα τελευταία 100 χρόνια έχουν απίστευτο πλούτο και τέτοια έργα (μπανάνα στο τοίχο κλπ) δεν είναι παρά ένα ελάχιστο ποσοστό.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Αν κάποιος κατάφερνε να αποδώσει τόσο ρεαλιστικά ένα πορτραίτο όσο μια σημερινή φωτογραφία, τότε ναι θα είχε ένα περιθώριο να κάνει όνομα. Ο επόμενος; Πως θα γινόταν να κάτσουν 5 ικανοί σε αυτό τον τομέα καλλιτέχνες μπροστά στο ίδιο μοντέλο από την ίδια γωνία και με τον ίδιο φωτισμό και να έχεις 5 διαφορετικά έργα;hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:39Ε, όχι. Δεν είχε εξαντληθεί καθόλου. Να πεις ότι πλέον έχει τώρα εξαντληθεί να το καταλάβω, αλλά όχι πριν 100 χρόνια.
Αν δεις την πορεία προς την αφαίρεση θα καταλάβεις ότι έδωσε πολλές λύσεις γιατί πραγματικά υπήρχε πρόβλημα εκείνη την εποχή. Είσαι ζωγράφος. Πήγες και μαθήτευσες και έμαθες να ζωγραφίζεις αυτό που έχεις μπροστά σου. Όλοι κάνουν νεκρές φύσεις, τοπία, πορτραίτα. Και τα κάνουν πολύ καλά εδώ και κάτι αιώνες. Δεν είναι εύκολο να βρεις περιθώριο για προσωπική έκφραση, προσωπικό στυλ, ζωγραφίζοντας ρεαλιστικά. Σε όλο αυτό προστέθηκε μια έξτρα πίεση από την έλευση της φωτογραφίας.
Θα πρέπει κάποια στιγμή να μιλήσουμε παραπάνω για Σολωμό. Η ποίηση δεν είναι τομέας που γνωρίζω καλά. Αν βρεθεί χρόνος και μπορέσω να διαβάσω σχετικά θα σου πω. Προς το παρόν καταθέτω την ένστασή μου σε αυτό λες. Αυτό που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι δεν κάνει το περιεχόμενο σπουδαίο το έργο. Και εγώ και εσύ και οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει ένα ποίημα για την ελευθερία μιλώντας ακριβώς για τα ίδια πράγματα που μίλησε ο Σολωμός. Ο τρόπος που θα το κάνει έχει σημασία. Δεν θα γίνει το ποίημα καλό απλώς και μόνο επειδή μιλά για κάτι σοβαρό ή σπουδαίο. Και το περιεχόμενο έχει ένα βάρος στην τελική αξιολόγηση αλλά είναι δευτερεύον.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:39Μα ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν δεν περιέχει κανέναν καινοτόμο τρόπο χειρισμού. Είναι το ίδιο το περιεχόμενο που κάνει το έργο σπουδαίο. Η δυνατότητα του ποιητή να μετουσιώνει την σκέψη και τις ιδέες του σε μια καλλιτεχνική ροή. Η σύνθεση είναι που το κάνει σπουδαίο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ήταν και για την εποχή ξεπερασμένα.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Ας την φτιάξει και θα την κρίνουμε. Θα ήταν επιπόλαιο να απορρίψει κάποιος κάτι πρωτού το δει.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:45Μπορεί να μην βρίσκεται στο συγκεκριμένο έργο, που είναι περισσότερο άσκηση ύφους, αλλά δεν εμποδίζει τίποτα τον καλλιτέχνη να φτιάξει μια άλλη σύνθεση που να έχει βαθύτερο περιεχόμενο.
Οι περισσότεροι καλλιτέχνες έχουν αυτές τις τεχνικές γνώσεις. Για τον Πικάσο δες στις προηγούμενες σελίδες που έβαλα έργα των παιδικών και νεανικών του χρόνων. Πέρσι τέτοια εποχή είχα βάλει πρώιμα έργα και του Ρόθκο Ορισμός της Τέχνηςhellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:45Το πρόβλημα είναι πως όντως απαιτεί να είσαι και γαμώ τους τεχνικούς γνώστες και χειριστές και είναι επίπονο και χρονοβόρο. Είναι πολύ πιο γρήγορο να μην κάνεις τίποτα και να πετάξεις μια μπούρδα για κβαντικές διακυμάνσεις κενού για να πεις ότι το τίποτα που δημιούργησες είναι στην πραγματικότητα κάτι, επειδή «νόμοι της φυσικής»*.
* Αναφέρομαι σ' αυτό:
An Italian Artist Auctioned Off an ‘Invisible Sculpture’ for $18,300. It’s Made Literally of Nothing
Για τον Ιταλό δεν ξέρω πολλά. Θα δούμε. Παραδέχομαι ότι είναι εύκολο να κοροΐδέψεις σήμερα. Όμως ποιούς; Αν είσαι της δουλειάς δεν μπορείς να κάνεις μια σχετική έρευνα και να δεις τι άλλο έχει κάνει γενικά ο Ιταλός; Όταν αυτός θα πάει να πουλήσει κάτι πιστεύεις ότι δεν θα γίνει το σχετικό ψάξιμο;
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 20:58για δες εδώ. Δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο. Μου φαίνεται ότι πρόκειται για τα "νερά" του υλικού σε συνδυασμό με κάποια σκιά του ανάγλυφου από το φωτισμό
Πάτα στην φωτογραφία να μεγαλώσει
Το πήρα από εδώ https://www.jstor.org/stable/10.2972/he ... b_contents
Eιναι πολυ διαφορετικος ο φωτισμος απο τη μια φωτογραφια στην αλλη για να βγει συμπερασμα.
.
Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Έγραψα παραπάνω ότι η αρχική είναι επεξεργασμένη προκειμένου να φαίνονται οι λεπτομέρειες. Αυτή εδώ είναι πιο κοντά σε αυτό που βλέπεις με γυμνό μάτι. Και αυτή αν την επεξεργαστείς θα φανεί αλλιώς. Δες έτσι λίγο πρόχειρα και βιαστικά

Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Πρεπει να τη δω απο κοντα και να ρωτησω και τον ειδικο του μουσειου προκειμενου να σχηματισω γνωμη. Καλα καλα δεν ξερω αν το καφε χρωμα υπηρχε στην πετρα η το δημιουργησε ο καλλιτεχνης σαν φοντο των μορφων του.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Πάει η σύγχρονη τέχνη κατά διαόλου;
από AlienWay » 15 Μαρ 2025, 19:14 » σε Eικαστικές τέχνες - 163 Απαντήσεις
- 9598 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
30 Μαρ 2025, 13:27
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αυτό είναι σύγχρονη τέχνη μαγκες
από Μαδουραίος » 16 Μάιος 2024, 19:45 » σε Κοινωνικά θέματα - 25 Απαντήσεις
- 1064 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μαδουραίος
22 Σεπ 2024, 17:36
-
-
-
Νέα δημοσίευση Πως η CIA χρησιμοποίησε τη Τέχνη.....
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 30 Νοέμ 2024, 10:51 » σε Διεθνής πολιτική - 20 Απαντήσεις
- 645 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ST48410
01 Δεκ 2024, 19:07
-
-
- 25 Απαντήσεις
- 549 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από exiledd
24 Φεβ 2025, 00:12