Δεν θα ερχόταν ποτέ ο Μαρξ. Αφού θα επικρατούσε ο υλισμός και πνεύματα δεν υπάρχουν

Λέγαμε "πνεύμα αν είσαι εδώ πήγαινε το ποτήρι στο ΝΑΙ. Αν δεν είσαι πήγαινέ το στο ΟΧΙ"
δεν ειναι αυτη η μεθοδος αλλα μια επιτηδευση των κουκουεδων που αποσκοπει στο να εξυπηρετησει τα υπουλα σχεδια τους
Επίκουρος...Χαοτικος...
Το γαμήσι;
Ο υλισμος των προσωκρατικων δεν ηταν ετσι ακριβως. Πιστευαν σε μια παγκοσμια ψυχη που εμπεριεχεται στα παντα, στα δεντρα, τα φυτα κλπ. Ο Θαλης πχ ελεγε για την ψυχη του νερου
Ας με επιτραπεί ένα παράδειγμα. Ο διαλεκτκός υλισμός παρατηρεί το σύκο, το αχλάδι, τα μανταρίνια κτλπ και κάνει αφαίρεση των δευτερευοντων στοιχείων ώστε να φτάσει στην γενίκευση "φρούτο".Blackdog έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 11:06Ο Μαρξ απ την αλλη πιστευε μονο σε οτι βλεπει να υπαρχει
«Η διαλεκτική μου μέθοδος», έγραψε ο Μαρξ, «δεν είναι μόνο διαφορετική από εκείνη του Χέγκελ, αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο της. Για το Χέγκελ, η διαδικασία της νόησης –που με το όνομα “Ιδέα” το μετατρέπει σε αυθύπαρκτο υποκείμενο– είναι ο δημιουργός του πραγματικού κόσμου και ο πραγματικός κόσμος αποτελεί μονάχα την εξωτερική φαινομενική μορφή της ιδέας. εμένα αντίθετα, το ιδεατό δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο υλικός κόσμος όπως αντανακλάται στο ανθρώπινο μυαλό και μεταφράζεται σε μορφές σκέψης»
https://marxismos.com/ti-einai-dialektikh/
Ποια ειναι η σχεση σας με τον "ακαδημαικο χωρο";Fluffy έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 19:18Ας με επιτραπεί ένα παράδειγμα. Ο διαλεκτκός υλισμός παρατηρεί το σύκο, το αχλάδι, τα μανταρίνια κτλπ και κάνει αφαίρεση των δευτερευοντων στοιχείων ώστε να φτάσει στην γενίκευση "φρούτο".Blackdog έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 11:06Ο Μαρξ απ την αλλη πιστευε μονο σε οτι βλεπει να υπαρχει
«Η διαλεκτική μου μέθοδος», έγραψε ο Μαρξ, «δεν είναι μόνο διαφορετική από εκείνη του Χέγκελ, αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο της. Για το Χέγκελ, η διαδικασία της νόησης –που με το όνομα “Ιδέα” το μετατρέπει σε αυθύπαρκτο υποκείμενο– είναι ο δημιουργός του πραγματικού κόσμου και ο πραγματικός κόσμος αποτελεί μονάχα την εξωτερική φαινομενική μορφή της ιδέας. εμένα αντίθετα, το ιδεατό δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο υλικός κόσμος όπως αντανακλάται στο ανθρώπινο μυαλό και μεταφράζεται σε μορφές σκέψης»
https://marxismos.com/ti-einai-dialektikh/
Από την άλλη ο διαλεκτικός ιδεαλισμός του χεγκελ πάει από την ιδέα "φρουτο" όπου υπάρχει στον κόσμο των ιδεών και πραγματώνεται σε διάφορες μορφές στον εδώ κόσμο. Οι διάφορες μορφές που παίρνει η ιδέα "φρούτο" είναι το σύκο, το αχλάδι, τα μανταρίνια κτλπ.
Blackdog έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 11:06Ο υλισμος των προσωκρατικων δεν ηταν ετσι ακριβως. Πιστευαν σε μια παγκοσμια ψυχη που εμπεριεχεται στα παντα, στα δεντρα, τα φυτα κλπ. Ο Θαλης πχ ελεγε για την ψυχη του νερου
Μου θυμιζει καπως την θρησκεια των ινδιανων με το μανιτου
Ουσιαστικα η βασικη διαφορα των υλιστων και ιδεαλιστων αρχ φιλοσοφων ειναι το τι εγινε πρωτα. Με δυο λογια το ντιμπεητ ηταν αν υπηρχε πρωτα πνευμα και μετα υλη η το αναποδο
Αργοτερα στην χριστιανικη εποχη επικρατησε η πρωτη εκδοχη, του Πλατωνα, οτι δηλαδη "η ουσια προηγειται της υπαρξης" δηλ υπαρχει πριν γεννηθεις πρωτα το πνευμα το οποιο καθοριζει το ποιος εισαι. Ειναι νομιζω προφανες οτι αυτο ταυτιζεται με την χρ διδασκαλια και τα περι θεληματος του θεου κλπ
Επρεπε να περασουν 1900 χρονια για να μπουν οι υπαρξιστες φιλοσοφοι (Κιγκεγκαρντ, χαιντεγκερ, σατρ και τα ρεστα) για να δωσουν νεα βαση στο νοημα της ζωης λεγοντας οπως οι αρχαιοι υλιστες οτι "η υπαρξη προηγειται της ουσιας" δηλαδη γεννιομαστε χωρις σκοπο με την ευθυνη να δωσουμε εμεις νοημα στην ζωη μας εφοσον τιποτα δεν ειναι προκαθορισμενο.
Ο Μαρξ απ την αλλη πιστευε μονο σε οτι βλεπει να υπαρχει
«Η διαλεκτική μου μέθοδος», έγραψε ο Μαρξ, «δεν είναι μόνο διαφορετική από εκείνη του Χέγκελ, αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο της. Για το Χέγκελ, η διαδικασία της νόησης –που με το όνομα “Ιδέα” το μετατρέπει σε αυθύπαρκτο υποκείμενο– είναι ο δημιουργός του πραγματικού κόσμου και ο πραγματικός κόσμος αποτελεί μονάχα την εξωτερική φαινομενική μορφή της ιδέας. εμένα αντίθετα, το ιδεατό δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο υλικός κόσμος όπως αντανακλάται στο ανθρώπινο μυαλό και μεταφράζεται σε μορφές σκέψης»
https://marxismos.com/ti-einai-dialektikh/
Η αφήγηση με ουσίες και υπάρξεις είναι του υπαρξισμού. Κανείς δε σκεφτόταν με τέτοιους όρους στην Ελλάδα, στη ρώμη, επί χριστιανισμού, ή στη Δύση μέχρι το 18ο αιώνα. Ατάκα του Σαρτρ είναι, αν δεν κάνω λάθος, το ότι η ύπαρξη προηγείται της ουσίας, προσωπικά τη θεωρώ κορωνίδα του ανορθολογισμού και της αυταρέσκειας. Καμία έκπληξη που αγόραζαν κατά κόρο οι μπούμερς στα 70ς.Blackdog έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 11:06
Αργοτερα στην χριστιανικη εποχη επικρατησε η πρωτη εκδοχη, του Πλατωνα, οτι δηλαδη "η ουσια προηγειται της υπαρξης" δηλ υπαρχει πριν γεννηθεις πρωτα το πνευμα το οποιο καθοριζει το ποιος εισαι. Ειναι νομιζω προφανες οτι αυτο ταυτιζεται με την χρ διδασκαλια και τα περι θεληματος του θεου κλπ
Επρεπε να περασουν 1900 χρονια για να μπουν οι υπαρξιστες φιλοσοφοι (Κιγκεγκαρντ, χαιντεγκερ, σατρ και τα ρεστα) για να δωσουν νεα βαση στο νοημα της ζωης λεγοντας οπως οι αρχαιοι υλιστες οτι "η υπαρξη προηγειται της ουσιας" δηλαδη γεννιομαστε χωρις σκοπο με την ευθυνη να δωσουμε εμεις νοημα στην ζωη μας εφοσον τιποτα δεν ειναι προκαθορισμενο.
Τι παπαριά είναι αυτό με τις γενέις και τις εποχές; Σήμερα δηλαδή εξορισμού έχουμε φιλοσοφική ορθότητα γιατί έτσι;Καραμελίτσα έγραψε: ↑04 Νοέμ 2021, 11:51Η αφήγηση με ουσίες και υπάρξεις είναι του υπαρξισμού. Κανείς δε σκεφτόταν με τέτοιους όρους στην Ελλάδα, στη ρώμη, επί χριστιανισμού, ή στη Δύση μέχρι το 18ο αιώνα. Ατάκα του Σαρτρ είναι, αν δεν κάνω λάθος, το ότι η ύπαρξη προηγείται της ουσίας, προσωπικά τη θεωρώ κορωνίδα του ανορθολογισμού και της αυταρέσκειας. Καμία έκπληξη που αγόραζαν κατά κόρο οι μπούμερς στα 70ς.Blackdog έγραψε: ↑02 Νοέμ 2021, 11:06
Αργοτερα στην χριστιανικη εποχη επικρατησε η πρωτη εκδοχη, του Πλατωνα, οτι δηλαδη "η ουσια προηγειται της υπαρξης" δηλ υπαρχει πριν γεννηθεις πρωτα το πνευμα το οποιο καθοριζει το ποιος εισαι. Ειναι νομιζω προφανες οτι αυτο ταυτιζεται με την χρ διδασκαλια και τα περι θεληματος του θεου κλπ
Επρεπε να περασουν 1900 χρονια για να μπουν οι υπαρξιστες φιλοσοφοι (Κιγκεγκαρντ, χαιντεγκερ, σατρ και τα ρεστα) για να δωσουν νεα βαση στο νοημα της ζωης λεγοντας οπως οι αρχαιοι υλιστες οτι "η υπαρξη προηγειται της ουσιας" δηλαδη γεννιομαστε χωρις σκοπο με την ευθυνη να δωσουμε εμεις νοημα στην ζωη μας εφοσον τιποτα δεν ειναι προκαθορισμενο.