Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Ελευθερια
Δεν μπορώ πραγματικά να εξηγήσω γιατί στην λέξη αυτή, οι γλωσσολογοι δεν βλέπουν το ευθερια=καλη σοδειά, καλό θερος
1500 τέτοιες λέξεις έχουμε, ευτυχία, ευκολία, ευμορφια, κτλ
Είτε σήμερα, είτε πριν 10.000 χρόνια, είτε πριν 250.000 χρόνια ελεύθερος ήταν και είναι ο αυταρκης, αυτός που έχει να φάει
Θυμάστε τι μας έλεγαν κάποιοι μέσα στην κρίση
Δεν παράγουμε τίποτα, αν βγούμε από το ευρώ δεν θα έχουμε να φάμε
Όταν οι ισραηλιτες δεν είχαν καλή σοδειά, αναγκάστηκαν να πάνε στην Αίγυπτο να γίνουν δούλοι για να έχουν να φάνε.
Το ελ, στην λέξη ελευθερία κατά 99.9% σημαίνει ελευσις
Με λίγα λόγια η λέξη σημαίνει ερχομός καλής σοδειας
Στην ουσία δηλαδή ο πραγματικός ορισμός της ελευθερίας, ειδικά την νεολιθικη εποχή
Δεν μπορώ πραγματικά να εξηγήσω γιατί στην λέξη αυτή, οι γλωσσολογοι δεν βλέπουν το ευθερια=καλη σοδειά, καλό θερος
1500 τέτοιες λέξεις έχουμε, ευτυχία, ευκολία, ευμορφια, κτλ
Είτε σήμερα, είτε πριν 10.000 χρόνια, είτε πριν 250.000 χρόνια ελεύθερος ήταν και είναι ο αυταρκης, αυτός που έχει να φάει
Θυμάστε τι μας έλεγαν κάποιοι μέσα στην κρίση
Δεν παράγουμε τίποτα, αν βγούμε από το ευρώ δεν θα έχουμε να φάμε
Όταν οι ισραηλιτες δεν είχαν καλή σοδειά, αναγκάστηκαν να πάνε στην Αίγυπτο να γίνουν δούλοι για να έχουν να φάνε.
Το ελ, στην λέξη ελευθερία κατά 99.9% σημαίνει ελευσις
Με λίγα λόγια η λέξη σημαίνει ερχομός καλής σοδειας
Στην ουσία δηλαδή ο πραγματικός ορισμός της ελευθερίας, ειδικά την νεολιθικη εποχή
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Μ@λακίες λες...
1. Πρώτη ετυμολογία
Κένταυρος, από το κέντα+υ+ρος
Δηλαδή...
κέντα = η σειρά των φύλλων σε παιχνίδι τράπουλας.
υ = το γράμμα ύψιλον που δηλώνει την κοιλότητα
ρος = η ρίζα που δηλώνει καταγωγή
Οπότε, κένταυρος = αυτός που παίζει με καλό φύλλο και ενσωματώνει (στο κοίλο του) την καταγωγή του.
2. Δεύτερη ετυμολογία.
Κ+εν+ταύρος
Το γράμμα Κ που δηλώνει την κοπή, τον διαχωρισμό
εν = το εντός
ταύρος
Ήτοι...
Το εντός του ταύρου διαχωρίστηκε
Γατάκια...
1. Πρώτη ετυμολογία
Κένταυρος, από το κέντα+υ+ρος
Δηλαδή...
κέντα = η σειρά των φύλλων σε παιχνίδι τράπουλας.
υ = το γράμμα ύψιλον που δηλώνει την κοιλότητα
ρος = η ρίζα που δηλώνει καταγωγή
Οπότε, κένταυρος = αυτός που παίζει με καλό φύλλο και ενσωματώνει (στο κοίλο του) την καταγωγή του.
2. Δεύτερη ετυμολογία.
Κ+εν+ταύρος
Το γράμμα Κ που δηλώνει την κοπή, τον διαχωρισμό
εν = το εντός
ταύρος
Ήτοι...
Το εντός του ταύρου διαχωρίστηκε
Γατάκια...

-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Λοξια,στειλε ρε μναρα 2.000 ευρωπαϊκά να κάνουμε γιορτές γαμω τα κωλολεφτα σου πουστογρια
Τα σαβανα δεν έχουν τσέπες
Τα σαβανα δεν έχουν τσέπες
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Δεν το έλεγες πιο νωρίς μωρή εσχατόγρια...φυσικά και στέλνωΓκουερινο 4 έγραψε: ↑24 Δεκ 2021, 13:48Λοξια,στειλε ρε μναρα 2.000 ευρωπαϊκά να κάνουμε γιορτές γαμω τα κωλολεφτα σου πουστογρια
Τα σαβανα δεν έχουν τσέπες
Να, πάρε...

2.000 ευρωπαϊκά, Βρυξελλών, είναι αυτά...

Μην τα φας όλα μαζί ε; Άσε και για την Πρωτοχρονιά μερικά, ή να σου στείλω άλλα;

-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Λοξίας έγραψε: ↑24 Δεκ 2021, 14:17Δεν το έλεγες πιο νωρίς μωρή εσχατόγρια...φυσικά και στέλνωΓκουερινο 4 έγραψε: ↑24 Δεκ 2021, 13:48Λοξια,στειλε ρε μναρα 2.000 ευρωπαϊκά να κάνουμε γιορτές γαμω τα κωλολεφτα σου πουστογρια
Τα σαβανα δεν έχουν τσέπες
Να, πάρε...
2.000 ευρωπαϊκά, Βρυξελλών, είναι αυτά...
Μην τα φας όλα μαζί ε; Άσε και για την Πρωτοχρονιά μερικά, ή να σου στείλω άλλα;

Με αυτά μπορώ να κάνω συναλλαγές;
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
με το κεντώ έκανες καλή ντρίμπλα...Γκουερινο 4 έγραψε: ↑24 Δεκ 2021, 10:01SpoilerShowΜιας που ο ταξαλα ο θερμοκαυλιαρης αναφέρθηκε στους κενταυρους, ας πω και εγώ την γνώμη μου
Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί υπάρχει πρόβλημα στην ετυμολογηση της λέξης αυτής, όπως και σε κάποιες άλλες, π..χ ελευθερία και ανακτας
Κενταυρος λοιπον
Από την ρίζα κεντ, εξου και κεντορες ίππων στον Όμηρο
https://lsj.gr/wiki/%CE%BA%CE%AD%CE%BD% ... onolingual
κέντωρ, ὁ (Α)
1. ο ηνίοχος
2. ως επίθ. αυτός που κεντά, που τρυπάει.
[ΕΤΥΜΟΛ. < κέντρον με αντίστροφη
κέντωρ: -ορος, ὁ (κεντέω), αυτός που κεντρίζει, ηνίοχος, σε Ομήρ. Ιλ.
Και φυσικά το αυρος,π.χ ποδαυρος ο γρήγορος, ή, δυνατός στα πόδια
https://lsj.gr/wiki/%CF%80%CF%8C%CE%B4% ... E%BF%CF%82
ὁ, Α
δυνατός, γρήγορος στα πόδια.
[ΕΤΥΜΟΛ. < πούς, ποδός + αὔρα (πρβλ. ἐν-αυρος)].
Εδώ έχουν περάσει τόσες χιλιάδες χρόνια και ακόμα λέμε για κάποιον που κάνει κάτι πολύ καλά ότι έχει αυρα
σαν τον Τόροσιδη... τον Φοινικοπόντιο Ταυροσίδη από τσι Γαυρίδες > Gayrides
Ταύρος
Ταΰς = μέγας, πολύς, ταΰσας > δίνει και Τεύτα* θηλ. του Ταύτας = μέγας, πολύς, ταΰσας
αὖρι = γρήγορα.
αὐριβάτας = γοργοβαδιζούντας <------------ όπως καλούντας---------->Λοξίας

*βάνασσα των σταγονίδιων που περιστρέφονται

δηλαδίς,
πριν αρχίσω να απαγγέλω,
μ' έλεγε η γιαγιάμ αγγέλω.
"γώ που κεντώ βελονάκι ψιλό,
κι έχω κι αύρα, καταύρα...


για πέ με ρε ζουλάπιμ,
λές να 'μαι η Κενταύρα;"
πε με σύ τι να τσι πώ
τσι γιαγιάμ τη 'γγέλω
πριν αρχίσ' απά να γέλω...
....................δε θέλω....

χριστουγγενιάτικο αφιερωμένο,
με βουνοτσαγορακόμελο, βγαλμένο...

-------------------------------------------------
Αλλά αφού ο ίππος - equus σημαίνει = (ίσον) - equal > ταλ εκουαλε < δα εqουαλ > δίνει ισον,
άρα το ίππος [- equus = όπως, ομοίως, ίσον, ισορρόπια] δεν είναι όνομα ζώου με έννοια αυτούσια όπως ο Τόρος - Ταύρος > ταυς + αυρα (σημείωση. ο ταυρομάχος ξέρει καλά την αύρα του ταυς), αλλά σημαίνει, Όπως - Όμοιος - Ίσος. Μπορούμε equal να πούμε «equus equo αεί πελάζει»
Όπως, Όμοιος, Ίσος με τι; Με τι άλλο; όπως με αυτό το ζώο που είχαν για να οργώνουν και να αλέθουν το σπόρο και την σταγόνα-φρούτο του θεϊτού-δεϊτού-ζεϊτού δέντρου που "έλαFαν" έλαιον [θέιτ-ζέιτ-ζτ σε αιγυπτιακά, αραβικά και φοινικικά η ελιά-λαδί-καρπός ελιάς], με μεγάλη αύρα (δύναμη ζώης) και ίσως γι αυτό το είπαν όπως το είπαν, όμοιο αλλά όχι ταύρος. Οργώνει και αλέθει αν ειναι κενή η θέση του ταύρου στο υποζύγιο, στου χ'ράφ και στο λειοτρίβ.
Σημείωση για δυσκολόπιστους. From Latin aequus (“equal”). Equal; balanced; identical; =.
equation = εξίσωση
--------------------------------
LSJ. Κενός
[ΕΤΥΜΟΛ. Ανάγεται πιθ. σε ΙΕ ρίζα ken- «άδειος», οπότε θα συνδεθεί με το αρμεν. sin «άδειος»
παρακάτω;.... τι θα πει σημαίνει "άδειος"; άδειος από τι; γιατί σημαίνει αυτό; πείτε μας ΙΕ προφέσορες της wikis, γιατί σταματά η ΙΕ ετυμολόγηση στο *ken σαν ρίζα. Είναι ρίζα ΙΕ; Νομίζω είναι τέκτο, τέκο, τέκνο, κλάδος και όχι ρίζα...
Εξηγώ,
Κενό < Ϙ+no > κοίο+no > ποίο+νο > κατι + αντίθετο του ον¦νο = όχι

δες σχετικό του νο > νεκύς = νεκρός. Και βέβαια το ΙΕ, no (όχι) και το λατινικό sin (δίχως), σε κυριολεκτική και ηχητική σύγκριση με το παλαιοαρμένικο sin (άδειος)
Sum sine regno


sine < tane > τανε < τανη < θανη < τα+νο = αυτά + αντίθετο το ον [ζων] = νο [μη ζων]
Έχει κάποιος λογικός φορουμύτης αντίρρηση ότι το Θανά σημαίνει "αυτα μη οντα"; και το θανά-tus σημαίνει "αυτα μη οντα + ισταται"....; εκτός κι έχουμι τίποτα ζόμπια δωμέσα πού 'ν' όντα μη όντα. Λες;

Ξεφύγαμε στο ειρμό, αλλά αναρωτιέμαι. Όταν πήρε την ασπίδα ο Λεωνίς και του παν "η ταν η επι τας" ήξεραν την διπλή ηχητική ερμηνεία ή είναι τυχαίο κι αυτό; " η τανη επιτας" = η θανή επιτάσσει = ο θανάτος διατάζει, μπμπρρρρρρ.... χρονιάρες μέρες.....μακρυάάάάάάα΄.....τα Ακεδλαιμόνια .

Άρα, Ϙ+no+ταύρος = Κένταυρος που είναι ταλ εκαουάλ με τον Ταύρο στις δουλειές του αγρού αλλά Δεν είναι Ταύρος, είναι Κέν+Ταυρος, οπότε ο Κένταυρος [εξημερωμένο άτι**, σαν το βόδι στο αλώνι] συμπληρώνει την ζωϊκή αύρα που χρειάζεται ο ζαγρός.
Η διάδοση της γεωργίας και της μετανάστευσης του ταύρου μαζί με τους σπόρους στους νέους γεωργούς που εξαπλώθηκαν βόρεια και ανατολικά της μετέπειτα γνωστής περιοχής ώς ευρύτερη θράκη, όπου κατά τα γνωστά στοιχεία οριοθετείται η περιοχή της εμφάνισης και πρώτης εξημέρωσης του τετράποδου ζώου γνωστού ώς άτι, ίππος, equus, άλογο, horse
Απορία.
Αρμένικα είναι ձի dzi - ντζί
Ευζκάδι [βάσκικα] είναι ζάλδι ----------βέβαια γεωγραφικά οι ευσκαίροι [βάσκοι] με τον ίππο είναι άσχετα και αυτό πρόερχεται από το zamari = αλογο στα πρωτο λατινοεουσκάδι, λατινοβάσκικα. Από το σαμάρι, sagma, σαττω > «γεμίζω, σωρεύω, στοιβάζω», από όπου «εφοδιάζω, εξοπλίζω, φορτώνω», χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει το σέλωμα, το σαμάρωμα και το φόρτωμα τών υποζυγίων.
Τουρκοσκυθικά είναι, οτ,ατ,*άτις.
From Ottoman Turkish آت (at, “horse”), from Proto-Turkic *at, *ăt (“horse”). Cognate with Karakhanid اَتْ (at, “horse”), Old Turkic 𐱃 (t¹ /at/, “horse”).
Κινέζικα. Μα
Μογγόλικα. Μορι
Hindi. घोड़ा ghoda. Γχόδα > ΓχόΤα ;
Punjabi. ਘੋੜਾ Ghōṛā. > Γχόρα ;
--------------------------------------------------------------
Έπειτα από όλες αυτές τις συναρμολογησιές, γεννιέται η απορία.
Πόθεν το Άτ; a.k.a horse, Equus, ιππος, κενταυρος; ΙΕ, ΠΙΕ, ΠΠΙΕ;
και το κατέβασαν από το κούργκαν οι ΙΕ στην μεσόγειο και επικράτησε η γλώσσα τους επί των γηγενών αγνώστου δήθεν γλώσσας ομιλούντων πελάων;....
Οι τουρκοσκύθες που το βρήκαν το Ατ και γιατί το λέν Ατ και γιατί με το Ατ, Ατικλέψανε το τόπο, άμα δεν ήτανε δικό τς;
τσι το δώκανε τα ΙΕόπουλα από το κουργανοχώρι;
Το Άτ.

...βγάνει μάτ...
Λοξίας
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Τι με φωνάζεις μεσιέ taxalata xalasa; να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω; Και αν διαφωνήσω, τι επιχειρήματα θα προβάλλω;
Λοιπόν, άκου εξήγα...
Ανέκαθεν είχα μια απορία (εν πολλοίς αναπάντητη), σε περιπτώσεις που μη επιστήμονες ασχολούνται και αναλύουν επιστημονικά θέματα.
Στο συγκεκριμένο θέμα, δεν είναι κανείς μας γλωσσολόγος. Τουλάχιστον, και από όσο ξέρω, δεν έχει δηλώσει κανείς τέτοια ειδικότητα.
Τώρα, ανάμεσα σε όσους ενδιαφέρονται για γλωσσολογικά θέματα (ενδιαφέρομαι και εγώ), οι πολλοί είναι λιγότερο (ανάμεσά τους και εγώ), και οι λίγοι περισσότερο καταρτισμένοι σε θέματα γλωσσολογίας.
Ανταλλάσσουμε τις γνώσεις μας, μαθαίνουμε από τους έχοντες περισσότερες γνώσεις στο πεδίο, λέμε καμιά μαλ@κία και όλα καλά.
Και είναι φυσικό οι κατέχοντες περισσότερες γνώσεις να έχουν την -φυσιολογική- τάση να μοιράσουν γνώση, αλλά και μια -δικαιολογημένη- παρόρμηση να κάνουν γνωστές τις απόψεις τους.
Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν οι έχοντες περισσότερες γνώσεις, δηλώνουν κάτι περισσότερο από απλή γνώμη, δηλαδή δηλώνουν θέση σε ένα επιστημονικό πεδίο, εν προκειμένω στην γλωσσολογία. Τότε οι έχοντες λιγότερες (ή και καθόλου) γνώσεις, δεν μπορούν να αντεπιχειρηματολογήσουν.
Διότι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να αντικρούσουν, για παράδειγμα, μία παρατιθέμενη (νεο)ετυμολογία μιας λέξης, που οι έχοντες περισσότερες γνώσεις την βασίζουν σε ΙΕ/ΠΙΕ ρίζες, Σανσκριτικές ρίζες, Γραμμικής Β' ρίζες, σε γειτνιάσεις λαών, σε κοινά χρησιμοποιούμενα ζώα, σε ανόδους/καθόδους φυλών και άλλα.
Είναι σαν ένας μαθητής τρίτης λυκείου να "διδάσκει" μία δική του διαφορετική εκδοχή του ευρωπαϊκού τριακονταετούς πολέμου σε μαθητές της πρώτης δημοτικού. Πως θα τον αντικρούσουν τα παιδάκια; Απλώς, δεν μπορούν!
Αν όμως προσπαθήσει να "διδάξει" αυτήν την δική του και διαφορετική εκδοχή σε πανεπιστημιακούς ιστορικούς, τι αποδοχή θα έχει;
Έχει τα φόντα, τα προσόντα και τις γνώσεις να αποδείξει την θέση του και να εκθρονίσει την άποψη του κατεστημένου;
Οπότε η (εν πολλοίς αναπάντητη) απορία μου είναι η εξής:
Αφού είναι τόσο σίγουροι για την άποψή τους, αφού είναι βέβαιοι πως αυτοί έχουν δίκιο και όχι οι βροντόσαυροι του κατεστημένου, γιατί δεν γράφουν ένα paper να το καταθέσουν για review σε ένα σοβαρό επιστημονικό περιοδικό; Γιατί δεν λαμβάνουν μέρος σε ένα συνέδριο γλωσσολογίας να καταθέσουν τις δικές τους απόψεις και να αντικρούσουν τις καθιερωμένες, που τις βρίσκουν λανθασμένες, λίγες, γελοίες και ηλίθιες;
Γιατί; Γιατί αναλώνουν φαιά ουσία σε ένα φόρουμ "ανειδίκευτων", προσπαθώντας να πείσουν αυτούς τους ανειδίκευτους για το δίκιο τους;
Τους γλωσσολόγους πρέπει να πείσουν, όχι τον κάθε Λοξία.
ΥΓ.
Προσέξτε, δεν αμφισβητώ τις γνώσεις σας.
Αλλά εγώ δεν μπορώ να φέρω αντεπιχειρήματα, διότι είμαι στην θέση του μαθητή του δημοτικού, που είπα στο πιο πάνω παράδειγμα. Όμως επειδή το γνωρίζω (πως δεν έχω τις απαιτούμενες γνώσεις), δεν μπορώ και να πεισθώ για το ότι έχετε δίκιο.
Μέχρι αποδείξεως του εναντίου, αναγκαστικά θα ταχθώ με την επιστημονική θέση.
Δικός σας στόχος πρέπει να είναι η απόδειξη αυτού του αντιθέτου...
...ΟΧΙ όμως σε φόρα, αλλά σε επιστημονικά γήπεδα. Εκεί διεξάγεται ο αγώνας ο καλός.
ΥΓ.2
Με λίγα λόγια, όταν εκφράζετε θέση που έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες επιστημονικές θέσεις, από εμένα θεωρείται ως απλή γνώμη/άποψη, χωρίς κανένα κύρος.
Και βεβαίως, έχετε κάθε δικαίωμα να την εκφράζετε. Παραμένει όμως μία απλή καφενειακή (συγχωρέστε μου την λέξη), άποψη.
ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΥΧΗ

Λοιπόν, άκου εξήγα...
Ανέκαθεν είχα μια απορία (εν πολλοίς αναπάντητη), σε περιπτώσεις που μη επιστήμονες ασχολούνται και αναλύουν επιστημονικά θέματα.
Στο συγκεκριμένο θέμα, δεν είναι κανείς μας γλωσσολόγος. Τουλάχιστον, και από όσο ξέρω, δεν έχει δηλώσει κανείς τέτοια ειδικότητα.
Τώρα, ανάμεσα σε όσους ενδιαφέρονται για γλωσσολογικά θέματα (ενδιαφέρομαι και εγώ), οι πολλοί είναι λιγότερο (ανάμεσά τους και εγώ), και οι λίγοι περισσότερο καταρτισμένοι σε θέματα γλωσσολογίας.
Ανταλλάσσουμε τις γνώσεις μας, μαθαίνουμε από τους έχοντες περισσότερες γνώσεις στο πεδίο, λέμε καμιά μαλ@κία και όλα καλά.
Και είναι φυσικό οι κατέχοντες περισσότερες γνώσεις να έχουν την -φυσιολογική- τάση να μοιράσουν γνώση, αλλά και μια -δικαιολογημένη- παρόρμηση να κάνουν γνωστές τις απόψεις τους.
Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν οι έχοντες περισσότερες γνώσεις, δηλώνουν κάτι περισσότερο από απλή γνώμη, δηλαδή δηλώνουν θέση σε ένα επιστημονικό πεδίο, εν προκειμένω στην γλωσσολογία. Τότε οι έχοντες λιγότερες (ή και καθόλου) γνώσεις, δεν μπορούν να αντεπιχειρηματολογήσουν.
Διότι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να αντικρούσουν, για παράδειγμα, μία παρατιθέμενη (νεο)ετυμολογία μιας λέξης, που οι έχοντες περισσότερες γνώσεις την βασίζουν σε ΙΕ/ΠΙΕ ρίζες, Σανσκριτικές ρίζες, Γραμμικής Β' ρίζες, σε γειτνιάσεις λαών, σε κοινά χρησιμοποιούμενα ζώα, σε ανόδους/καθόδους φυλών και άλλα.
Είναι σαν ένας μαθητής τρίτης λυκείου να "διδάσκει" μία δική του διαφορετική εκδοχή του ευρωπαϊκού τριακονταετούς πολέμου σε μαθητές της πρώτης δημοτικού. Πως θα τον αντικρούσουν τα παιδάκια; Απλώς, δεν μπορούν!
Αν όμως προσπαθήσει να "διδάξει" αυτήν την δική του και διαφορετική εκδοχή σε πανεπιστημιακούς ιστορικούς, τι αποδοχή θα έχει;
Έχει τα φόντα, τα προσόντα και τις γνώσεις να αποδείξει την θέση του και να εκθρονίσει την άποψη του κατεστημένου;
Οπότε η (εν πολλοίς αναπάντητη) απορία μου είναι η εξής:
Αφού είναι τόσο σίγουροι για την άποψή τους, αφού είναι βέβαιοι πως αυτοί έχουν δίκιο και όχι οι βροντόσαυροι του κατεστημένου, γιατί δεν γράφουν ένα paper να το καταθέσουν για review σε ένα σοβαρό επιστημονικό περιοδικό; Γιατί δεν λαμβάνουν μέρος σε ένα συνέδριο γλωσσολογίας να καταθέσουν τις δικές τους απόψεις και να αντικρούσουν τις καθιερωμένες, που τις βρίσκουν λανθασμένες, λίγες, γελοίες και ηλίθιες;
Γιατί; Γιατί αναλώνουν φαιά ουσία σε ένα φόρουμ "ανειδίκευτων", προσπαθώντας να πείσουν αυτούς τους ανειδίκευτους για το δίκιο τους;
Τους γλωσσολόγους πρέπει να πείσουν, όχι τον κάθε Λοξία.
ΥΓ.
Προσέξτε, δεν αμφισβητώ τις γνώσεις σας.
Αλλά εγώ δεν μπορώ να φέρω αντεπιχειρήματα, διότι είμαι στην θέση του μαθητή του δημοτικού, που είπα στο πιο πάνω παράδειγμα. Όμως επειδή το γνωρίζω (πως δεν έχω τις απαιτούμενες γνώσεις), δεν μπορώ και να πεισθώ για το ότι έχετε δίκιο.
Μέχρι αποδείξεως του εναντίου, αναγκαστικά θα ταχθώ με την επιστημονική θέση.
Δικός σας στόχος πρέπει να είναι η απόδειξη αυτού του αντιθέτου...
...ΟΧΙ όμως σε φόρα, αλλά σε επιστημονικά γήπεδα. Εκεί διεξάγεται ο αγώνας ο καλός.
ΥΓ.2
Με λίγα λόγια, όταν εκφράζετε θέση που έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες επιστημονικές θέσεις, από εμένα θεωρείται ως απλή γνώμη/άποψη, χωρίς κανένα κύρος.
Και βεβαίως, έχετε κάθε δικαίωμα να την εκφράζετε. Παραμένει όμως μία απλή καφενειακή (συγχωρέστε μου την λέξη), άποψη.
ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΥΧΗ

- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
...ακριβώς για την απάντηση που έδωσες σε φώναξα...Λοξίας έγραψε: ↑24 Δεκ 2021, 21:57Τι με φωνάζεις μεσιέ taxalata xalasa; να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω; Και αν διαφωνήσω, τι επιχειρήματα θα προβάλλω;
Λοιπόν, άκου εξήγα...
Ανέκαθεν είχα μια απορία (εν πολλοίς αναπάντητη), σε περιπτώσεις που μη επιστήμονες ασχολούνται και αναλύουν επιστημονικά θέματα.
Στο συγκεκριμένο θέμα, δεν είναι κανείς μας γλωσσολόγος. Τουλάχιστον, και από όσο ξέρω, δεν έχει δηλώσει κανείς τέτοια ειδικότητα.
Τώρα, ανάμεσα σε όσους ενδιαφέρονται για γλωσσολογικά θέματα (ενδιαφέρομαι και εγώ), οι πολλοί είναι λιγότερο (ανάμεσά τους και εγώ), και οι λίγοι περισσότερο καταρτισμένοι σε θέματα γλωσσολογίας.
Ανταλλάσσουμε τις γνώσεις μας, μαθαίνουμε από τους έχοντες περισσότερες γνώσεις στο πεδίο, λέμε καμιά μαλ@κία και όλα καλά.
Και είναι φυσικό οι κατέχοντες περισσότερες γνώσεις να έχουν την -φυσιολογική- τάση να μοιράσουν γνώση, αλλά και μια -δικαιολογημένη- παρόρμηση να κάνουν γνωστές τις απόψεις τους.
Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν οι έχοντες περισσότερες γνώσεις, δηλώνουν κάτι περισσότερο από απλή γνώμη, δηλαδή δηλώνουν θέση σε ένα επιστημονικό πεδίο, εν προκειμένω στην γλωσσολογία. Τότε οι έχοντες λιγότερες (ή και καθόλου) γνώσεις, δεν μπορούν να αντεπιχειρηματολογήσουν.
Διότι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να αντικρούσουν, για παράδειγμα, μία παρατιθέμενη (νεο)ετυμολογία μιας λέξης, που οι έχοντες περισσότερες γνώσεις την βασίζουν σε ΙΕ/ΠΙΕ ρίζες, Σανσκριτικές ρίζες, Γραμμικής Β' ρίζες, σε γειτνιάσεις λαών, σε κοινά χρησιμοποιούμενα ζώα, σε ανόδους/καθόδους φυλών και άλλα.
Είναι σαν ένας μαθητής τρίτης λυκείου να "διδάσκει" μία δική του διαφορετική εκδοχή του ευρωπαϊκού τριακονταετούς πολέμου σε μαθητές της πρώτης δημοτικού. Πως θα τον αντικρούσουν τα παιδάκια; Απλώς, δεν μπορούν!
Αν όμως προσπαθήσει να "διδάξει" αυτήν την δική του και διαφορετική εκδοχή σε πανεπιστημιακούς ιστορικούς, τι αποδοχή θα έχει;
Έχει τα φόντα, τα προσόντα και τις γνώσεις να αποδείξει την θέση του και να εκθρονίσει την άποψη του κατεστημένου;
Οπότε η (εν πολλοίς αναπάντητη) απορία μου είναι η εξής:
Αφού είναι τόσο σίγουροι για την άποψή τους, αφού είναι βέβαιοι πως αυτοί έχουν δίκιο και όχι οι βροντόσαυροι του κατεστημένου, γιατί δεν γράφουν ένα paper να το καταθέσουν για review σε ένα σοβαρό επιστημονικό περιοδικό; Γιατί δεν λαμβάνουν μέρος σε ένα συνέδριο γλωσσολογίας να καταθέσουν τις δικές τους απόψεις και να αντικρούσουν τις καθιερωμένες, που τις βρίσκουν λανθασμένες, λίγες, γελοίες και ηλίθιες;
Γιατί; Γιατί αναλώνουν φαιά ουσία σε ένα φόρουμ "ανειδίκευτων", προσπαθώντας να πείσουν αυτούς τους ανειδίκευτους για το δίκιο τους;
Τους γλωσσολόγους πρέπει να πείσουν, όχι τον κάθε Λοξία.
ΥΓ.
Προσέξτε, δεν αμφισβητώ τις γνώσεις σας.
Αλλά εγώ δεν μπορώ να φέρω αντεπιχειρήματα, διότι είμαι στην θέση του μαθητή του δημοτικού, που είπα στο πιο πάνω παράδειγμα. Όμως επειδή το γνωρίζω (πως δεν έχω τις απαιτούμενες γνώσεις), δεν μπορώ και να πεισθώ για το ότι έχετε δίκιο.
Μέχρι αποδείξεως του εναντίου, αναγκαστικά θα ταχθώ με την επιστημονική θέση.
Δικός σας στόχος πρέπει να είναι η απόδειξη αυτού του αντιθέτου...
...ΟΧΙ όμως σε φόρα, αλλά σε επιστημονικά γήπεδα. Εκεί διεξάγεται ο αγώνας ο καλός.
ΥΓ.2
Με λίγα λόγια, όταν εκφράζετε θέση που έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες επιστημονικές θέσεις, από εμένα θεωρείται ως απλή γνώμη/άποψη, χωρίς κανένα κύρος.
Και βεβαίως, έχετε κάθε δικαίωμα να την εκφράζετε. Παραμένει όμως μία απλή καφενειακή (συγχωρέστε μου την λέξη), άποψη.
ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΥΧΗ
...καφενείο είναι εδώ, καφενειάκες απόψεις λέμε...
...στέκει, δεν στέκει ....

...ο ειρμός της συζητήσης και της αναζήτησης βγάζει αυτά που γράφω, δεν είναι προμελετημένα...
...σε ευχαριστώ...
καλές γιορτές...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
κοίταξε, από το κούργκαν έφυγαν βόρεια-δυτικά και ανατολικά οι πελάοι γεωργοί της χερσονήσου του αίμου και πέριξ του αιγαίου με το άτι πλεόν στην κατοχή τους και έφτασαν δυτικά μέχρι και τα δύσβατα όρη των Εουσκάρρα-Βάσκων που αυτοί διατήρησαν μια προ-ΙΕ γλώσσα, βόρεια μέχρι την Σκανδιναβία και ανατολικά έφτασαν στα Ιμαλάϊα που κόλλησαν από το υψόμετρο και σταμάτησαν εκεί....Από πάνω υπήρχαν οι σκυθοσάκες σαρμάτες, σαυρομάτες, μογγολοειδής φυλές που πολλές χιλιετίες αγρότερα κατέβηκαν νότια στο ιράν σαν σελιουκίδες πρώτα να καταλύσουν το περσικό χαλιφάτο (με απορίες να υπάρχουν για την προέλευση των ηγετών του νομάδων που έγιναν ορδή τούρκων) και δυτικά στην ευρώπη μετέπειτα όλα τα άλλα τα παιδιά, μπούγαροι, άβαροι και λοιπές τουρκικές φυλές.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑23 Δεκ 2021, 10:13ΤαξαλαΠου το στηρίζεις ρε καυλιάρη ότι στα κουργκαν μιλούσαν ιε;όταν καταλάβεις πως οι ΙΕ στο κούργκαν είναι απόγονοι των ΠΙΕ από την Ανατόλια, τότε θα ηρεμήσεις.
Που το βρήκες;
Στον κωλο της τσιμπουκας;
Δεν ξέρω τι λέει η "τσιμπούκα", γιατί και μόνο γεωγραφικά, πολιτιστικά, ανθρωπολογικά δεν στέκει ο τόπος εκεί στο κούργκαν για δημιουργία γλώσσας ανώτερης από άλλες, ώστε να επιβληθεί διανοητικά, εννοιολογικά και γλωσσικά στις άλλες.
Είχαν και ένα παλαιολιθικό έυρημα του 30,000 πχ κόντα στην μόσχα και φανταζόντουσαν πράγματα που δεν λέγανε μεν, τα γράφανε κρυμμένα σε θεωρίες δε.
white pride και τέτοιες ανωμαλίες που ακόμα βλέπουμε...
Αλλά τ' Απήδημα του 210,000 πχ, τους απήδηκε κανονικά και ακόμα δεν το 'χουν καταλάβει, πόσο μάλλον χωνέχψει.
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Ούτε μισό αρχιδι δεν υπάρχει ως απόδειξη ότι στα κουργκαν ζούσαν οι πιε, ούτε καν αν μιλούσαν ιε γλώσσα δεν υπάρχει, έστω την πρώτη χιλιετία π. Χtaxalata xalasa έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 01:09κοίταξε, από το κούργκαν έφυγαν βόρεια-δυτικά και ανατολικά οι πελάοι γεωργοί της χερσονήσου του αίμου και πέριξ του αιγαίου με το άτι πλεόν στην κατοχή τους και έφτασαν δυτικά μέχρι και τα δύσβατα όρη των Εουσκάρρα-Βάσκων που αυτοί διατήρησαν μια προ-ΙΕ γλώσσα, βόρεια μέχρι την Σκανδιναβία και ανατολικά έφτασαν στα Ιμαλάϊα που κόλλησαν από το υψόμετρο και σταμάτησαν εκεί....Από πάνω υπήρχαν οι σκυθοσάκες σαρμάτες, σαυρομάτες, μογγολοειδής φυλές που πολλές χιλιετίες αγρότερα κατέβηκαν νότια στο ιράν σαν σελιουκίδες πρώτα να καταλύσουν το περσικό χαλιφάτο (με απορίες να υπάρχουν για την προέλευση των ηγετών του νομάδων που έγιναν ορδή τούρκων) και δυτικά στην ευρώπη μετέπειτα όλα τα άλλα τα παιδιά, μπούγαροι, άβαροι και λοιπές τουρκικές φυλές.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑23 Δεκ 2021, 10:13ΤαξαλαΠου το στηρίζεις ρε καυλιάρη ότι στα κουργκαν μιλούσαν ιε;όταν καταλάβεις πως οι ΙΕ στο κούργκαν είναι απόγονοι των ΠΙΕ από την Ανατόλια, τότε θα ηρεμήσεις.
Που το βρήκες;
Στον κωλο της τσιμπουκας;
Δεν ξέρω τι λέει η "τσιμπούκα", γιατί και μόνο γεωγραφικά, πολιτιστικά, ανθρωπολογικά δεν στέκει ο τόπος εκεί στο κούργκαν για δημιουργία γλώσσας ανώτερης από άλλες, ώστε να επιβληθεί διανοητικά, εννοιολογικά και γλωσσικά στις άλλες.
Είχαν και ένα παλαιολιθικό έυρημα του 30,000 πχ κόντα στην μόσχα και φανταζόντουσαν πράγματα που δεν λέγανε μεν, τα γράφανε κρυμμένα σε θεωρίες δε.
white pride και τέτοιες ανωμαλίες που ακόμα βλέπουμε...
Αλλά τ' Απήδημα του 210,000 πχ, τους απήδηκε κανονικά και ακόμα δεν το 'χουν καταλάβει, πόσο μάλλον χωνέχψει.
Τα πιθανότερο είναι να ήταν πρόγονοι των μογγολων η, των εσθονοφιλανδων κτλ
Αν είχε διαδοθεί γλώσσα με το άλογο και οι σημιτες και οι Κινέζοι θα μιλούσαν την ίδια γλώσσα με μας
Οι άνθρωποι ήταν νομαδες, το τελείως αντίθετο με τους Έλληνες δηλαδή
1000 χρόνια βρίσκονται οι νομαδες Τούρκοι στο Αιγαίο και ναυτικός λαός δεν έγιναν ποτέ και ήρθαν υποτίθεται τα ζώα που ζούσαν στις στεπες και μέσα σε 500 χρόνια γίνανε οι γαμαω ναυτικοί.
Ούτε στον κοντορεβυθουλη δεν γίνονται αυτα
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Το Maikop kurgan (επίσης Maykop), που ανασκάφηκε από τον Nikolay Veselovsky το 1897 κοντά στο Maikop, Adygeja, Kuban, στη Νότια Ρωσία, είναι το επώνυμο του πολιτισμού Maikop της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού του Βόρειου Καυκάσου. Χρονολογείται στην 3η χιλιετία π.Χ., το κουργκάν είχε ύψος περίπου 10 μέτρα και περίμετρο περίπου 200 μέτρα. Αποκάλυψε δύο ταφές, η κεντρική με πλούσια ταφικά αντικείμενα, μεταξύ των οποίων χρυσά και ασημένια ειδώλια ταύρου.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 01:28Ούτε μισό αρχιδι δεν υπάρχει ως απόδειξη ότι στα κουργκαν ζούσαν οι πιε, ούτε καν αν μιλούσαν ιε γλώσσα δεν υπάρχει, έστω την πρώτη χιλιετία π. Χtaxalata xalasa έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 01:09κοίταξε, από το κούργκαν έφυγαν βόρεια-δυτικά και ανατολικά οι πελάοι γεωργοί της χερσονήσου του αίμου και πέριξ του αιγαίου με το άτι πλεόν στην κατοχή τους και έφτασαν δυτικά μέχρι και τα δύσβατα όρη των Εουσκάρρα-Βάσκων που αυτοί διατήρησαν μια προ-ΙΕ γλώσσα, βόρεια μέχρι την Σκανδιναβία και ανατολικά έφτασαν στα Ιμαλάϊα που κόλλησαν από το υψόμετρο και σταμάτησαν εκεί....Από πάνω υπήρχαν οι σκυθοσάκες σαρμάτες, σαυρομάτες, μογγολοειδής φυλές που πολλές χιλιετίες αγρότερα κατέβηκαν νότια στο ιράν σαν σελιουκίδες πρώτα να καταλύσουν το περσικό χαλιφάτο (με απορίες να υπάρχουν για την προέλευση των ηγετών του νομάδων που έγιναν ορδή τούρκων) και δυτικά στην ευρώπη μετέπειτα όλα τα άλλα τα παιδιά, μπούγαροι, άβαροι και λοιπές τουρκικές φυλές.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑23 Δεκ 2021, 10:13Ταξαλα
Που το στηρίζεις ρε καυλιάρη ότι στα κουργκαν μιλούσαν ιε;
Που το βρήκες;
Στον κωλο της τσιμπουκας;
Δεν ξέρω τι λέει η "τσιμπούκα", γιατί και μόνο γεωγραφικά, πολιτιστικά, ανθρωπολογικά δεν στέκει ο τόπος εκεί στο κούργκαν για δημιουργία γλώσσας ανώτερης από άλλες, ώστε να επιβληθεί διανοητικά, εννοιολογικά και γλωσσικά στις άλλες.
Είχαν και ένα παλαιολιθικό έυρημα του 30,000 πχ κόντα στην μόσχα και φανταζόντουσαν πράγματα που δεν λέγανε μεν, τα γράφανε κρυμμένα σε θεωρίες δε.
white pride και τέτοιες ανωμαλίες που ακόμα βλέπουμε...
Αλλά τ' Απήδημα του 210,000 πχ, τους απήδηκε κανονικά και ακόμα δεν το 'χουν καταλάβει, πόσο μάλλον χωνέχψει.
Τα πιθανότερο είναι να ήταν πρόγονοι των μογγολων η, των εσθονοφιλανδων κτλ
Αν είχε διαδοθεί γλώσσα με το άλογο και οι σημιτες και οι Κινέζοι θα μιλούσαν την ίδια γλώσσα με μας
Οι άνθρωποι ήταν νομαδες, το τελείως αντίθετο με τους Έλληνες δηλαδή
1000 χρόνια βρίσκονται οι νομαδες Τούρκοι στο Αιγαίο και ναυτικός λαός δεν έγιναν ποτέ και ήρθαν υποτίθεται τα ζώα που ζούσαν στις στεπες και μέσα σε 500 χρόνια γίνανε οι γαμαω ναυτικοί.
Ούτε στον κοντορεβυθουλη δεν γίνονται αυτα
https://en-academic.com/pictures/enwiki ... h_bull.jpg
Χρυσό ειδώλιο ταύρου. Μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ. maykop kurgan.
Ποιός πήγε τον ταύρο εκεί ; ή πήγε μόνος του ;
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
Το 3.000 π. Χ τα εξημερωμενα ζώα βρισκόταν παντούtaxalata xalasa έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 09:46
Το Maikop kurgan (επίσης Maykop), που ανασκάφηκε από τον Nikolay Veselovsky το 1897 κοντά στο Maikop, Adygeja, Kuban, στη Νότια Ρωσία, είναι το επώνυμο του πολιτισμού Maikop της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού του Βόρειου Καυκάσου. Χρονολογείται στην 3η χιλιετία π.Χ., το κουργκάν είχε ύψος περίπου 10 μέτρα και περίμετρο περίπου 200 μέτρα. Αποκάλυψε δύο ταφές, η κεντρική με πλούσια ταφικά αντικείμενα, μεταξύ των οποίων χρυσά και ασημένια ειδώλια ταύρου.
https://en-academic.com/pictures/enwiki ... h_bull.jpg
Χρυσό ειδώλιο ταύρου. Μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ. maykop kurgan.
Ποιός πήγε τον ταύρο εκεί ; ή πήγε μόνος του ;
Τι σχέση έχει αυτό με την γλώσσα που μιλούσε ο κάθε λαός;
Το πρόβλημα με τα κουργκαν εκτός των άλλων, είναι ότι ποτέ δεν γειτνιαζε με σημιτες για να μπορεί να ανταλλάξει εξημερωμενα ζώα και ονόματα αυτών, που είναι κοινά σε πιε και πρωτοσημιτες
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
μη μπερδευόμαστε με τις γλώσσες.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 10:05Το 3.000 π. Χ τα εξημερωμενα ζώα βρισκόταν παντούtaxalata xalasa έγραψε: ↑25 Δεκ 2021, 09:46
Το Maikop kurgan (επίσης Maykop), που ανασκάφηκε από τον Nikolay Veselovsky το 1897 κοντά στο Maikop, Adygeja, Kuban, στη Νότια Ρωσία, είναι το επώνυμο του πολιτισμού Maikop της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού του Βόρειου Καυκάσου. Χρονολογείται στην 3η χιλιετία π.Χ., το κουργκάν είχε ύψος περίπου 10 μέτρα και περίμετρο περίπου 200 μέτρα. Αποκάλυψε δύο ταφές, η κεντρική με πλούσια ταφικά αντικείμενα, μεταξύ των οποίων χρυσά και ασημένια ειδώλια ταύρου.
https://en-academic.com/pictures/enwiki ... h_bull.jpg
Χρυσό ειδώλιο ταύρου. Μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ. maykop kurgan.
Ποιός πήγε τον ταύρο εκεί ; ή πήγε μόνος του ;
Τι σχέση έχει αυτό με την γλώσσα που μιλούσε ο κάθε λαός;
Το πρόβλημα με τα κουργκαν εκτός των άλλων, είναι ότι ποτέ δεν γειτνιαζε με σημιτες για να μπορεί να ανταλλάξει εξημερωμενα ζώα και ονόματα αυτών, που είναι κοινά σε πιε και πρωτοσημιτες
ποιός το πήγε σε ρωτάω, όχι αν ήταν εκεί το 3,000 πχ.
όποιος το πήγε εκεί, πήγε και την γλώσσα εκεί.
κούργκαν τύμβους εννοώ στην ποντική στέππα δυτικά του βόλγα, όχι σε περιοχή φιλανδοτουρκική, ανατολικά και βόρεια του βόλγα.
Και ένα στοιχείο περί εξημερωμένου αλόγου των ΙΕ που καταρίπτει την θεωρία Μποτάι που ήταν τα λεγόμενα των γιμπούτιων.
SpoilerShow
« ....Έως τώρα, υπήρχαν αρχαιολογικές ενδείξεις για μια αρχαιότερη εξημέρωση των αλόγων, στην περιοχή Μποτάι της Κεντρικής Ασίας περί το 3500 π.Χ., όμως εκείνα τα αρχαία άλογα δεν σχετίζονται με τα σύγχρονα εξημερωμένα άλογα. Η νέα έρευνα τοποθετεί την «"πατρίδα" του συγχρόνου αλόγου στην Ποντική στέπα», η οποία αποτελεί το δυτικό τμήμα της ευρύτερης Ευρασιατικής στέπας και πιο συγκεκριμένα στις λεκάνες των ποταμών Βόλγα και Ντον, ανατολικά του ποταμού Δνείπερου....»
ο φίλος σου είπε Κέντα Fυ Ρός.
SpoilerShow
Δηλαδή 10, J, Q, Κ, Α κοUπα (καρδιά για άξερους) κόκκινα (όπως φυσικά είναι η κούπα). Κέντα Fυρ(λ)ός = Κέντα Φλός Κούπες....μαζεύει το τραπέζι και φεύγει....ό,τι και να γράψουμε, πάλι μάζεψε το χρήμα που δεν σου δίνει....στις Κούπες..... Στέκει....... Κένταυρος..... εγώ τον ψηφίζω... 

SpoilerShow
να πάμι στου παμίρ... αμ πήγαμαν, γυρίσαμαν, ηξαναπήγαμαν, ξαναγυρίσαμαν και στ απάν παμίρ, ακόμα τρίβουνε, στου κατ παμίρ, είν ούλοι κακομοίρ. ...
SpoilerShow
Στην αρχαϊκή λατινική το taurus είναι tarvus το όποιο δίνει ειρμό σχετικό με το 2° συνθετικό της λέξης που είναι ο βους - vus. Οπότε μένει να δούμε το 1° συνθετικό της λέξης.
Ταρ. < ταρ-άσσω < θρά-σσω
θράσσω και αττ. τ. θράττω (Α)
1. συγχέω, ανησυχώ, ενοχλώ
2. καταστρέφω, αφανίζω.
[ΕΤΥΜΟΛ. < θρᾱχ-jω, με παρακμ. τέτρη-χα (πρβλ. τέ-θνη-κα) και αόρ. θράξαι, εθράχθη κατά το πράσσω-πράξαι. Η λ. είναι άγνωστης ετυμολ*. και αντ' αυτής χρησιμοποιείται στον ενεστ. το συνών. ταράσσω.
ΠΑΡ. αρχ. θραγμός.
---------------------
*γιατί άγνωστης;
θάρ-σος = θάρρος, αυτοπεποίθηση, τόλμη, θράσος.
τάρ-σος, τάρ-ρος
δηλαδή, Taurus / Tarvus - Ταύρος / Ταρβούς = θαρσός βούς που συγχέει, ανησυχεί, ενοχλείται, καταστρέφει και αφανίζει.
Τρα-χυς.
Επεξεργασία ετυμολογίας
Από την πρωτοελληνική *tʰrākʰús (από όπου η μυκηναϊκή ελληνική 𐀲𐀨𐀐𐀹(𐀊) (ta-ra-ke-wi-(-ja-))), από την πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *dʰréh₂gʰʰ"ough-h"*d" ), από το *dʰreh₂gʰ- («ερεθίζω»). Πρβλ. θρᾱ́σσω (thrā́ssō)
θραύση, θράψη.
και το κερασάκι που είναι και το εννοιολογικά κοντινότερο στον αγρότη που χρησιμοποίησε το ζωό γιαν να σύρει το άροτρο αντί να το έλκει ο ίδιος.
Σύρω > Σύρ+βίωμα > Σύρβη = Τύρβη; σέρνω το άροτρο, τον τροχό
Τύρβη - turba > turblentum > ταρ-αχή > Ταρ-βύς από το Τύρβη, τρά-βηγμα του αρότρου ή και ίσως ταραχή του ζώου, με ρίζα από το σύρω, σύρβη, το άροτρο, ίσως και βούς.
Τάρ+βυς - Ταύρος = Σέρνει και θράσσει + ίσως β+υς.
Αν ο ήχος (γ) που βγάζει το γρν δίνει την λέξη Fύς > wυς > γούς, τότε ίσως
ο ήχος μπ - b που βγάζει το μου-μπου-bu δίνει το βυς > βούς > μπούς, το οποίο σημαίνει πως το βήτα προφερόταν bήτα - μπήτα και ο βους > μπους και ο Τάρβους > τάρμπους
Το οποίο φαίνεται πολύ καλύτερο από την μεγάλη αύρα Ταυς + αυρα.
Ταρ. < ταρ-άσσω < θρά-σσω
θράσσω και αττ. τ. θράττω (Α)
1. συγχέω, ανησυχώ, ενοχλώ
2. καταστρέφω, αφανίζω.
[ΕΤΥΜΟΛ. < θρᾱχ-jω, με παρακμ. τέτρη-χα (πρβλ. τέ-θνη-κα) και αόρ. θράξαι, εθράχθη κατά το πράσσω-πράξαι. Η λ. είναι άγνωστης ετυμολ*. και αντ' αυτής χρησιμοποιείται στον ενεστ. το συνών. ταράσσω.
ΠΑΡ. αρχ. θραγμός.
---------------------
*γιατί άγνωστης;
θάρ-σος = θάρρος, αυτοπεποίθηση, τόλμη, θράσος.
τάρ-σος, τάρ-ρος
δηλαδή, Taurus / Tarvus - Ταύρος / Ταρβούς = θαρσός βούς που συγχέει, ανησυχεί, ενοχλείται, καταστρέφει και αφανίζει.
Τρα-χυς.
Επεξεργασία ετυμολογίας
Από την πρωτοελληνική *tʰrākʰús (από όπου η μυκηναϊκή ελληνική 𐀲𐀨𐀐𐀹(𐀊) (ta-ra-ke-wi-(-ja-))), από την πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *dʰréh₂gʰʰ"ough-h"*d" ), από το *dʰreh₂gʰ- («ερεθίζω»). Πρβλ. θρᾱ́σσω (thrā́ssō)
θραύση, θράψη.
και το κερασάκι που είναι και το εννοιολογικά κοντινότερο στον αγρότη που χρησιμοποίησε το ζωό γιαν να σύρει το άροτρο αντί να το έλκει ο ίδιος.
Σύρω > Σύρ+βίωμα > Σύρβη = Τύρβη; σέρνω το άροτρο, τον τροχό
Τύρβη - turba > turblentum > ταρ-αχή > Ταρ-βύς από το Τύρβη, τρά-βηγμα του αρότρου ή και ίσως ταραχή του ζώου, με ρίζα από το σύρω, σύρβη, το άροτρο, ίσως και βούς.
Τάρ+βυς - Ταύρος = Σέρνει και θράσσει + ίσως β+υς.
Αν ο ήχος (γ) που βγάζει το γρν δίνει την λέξη Fύς > wυς > γούς, τότε ίσως
ο ήχος μπ - b που βγάζει το μου-μπου-bu δίνει το βυς > βούς > μπούς, το οποίο σημαίνει πως το βήτα προφερόταν bήτα - μπήτα και ο βους > μπους και ο Τάρβους > τάρμπους
Το οποίο φαίνεται πολύ καλύτερο από την μεγάλη αύρα Ταυς + αυρα.
ΥΓ1. Λαβρύς < Δαβρύς < Ταυρύς ; στέκει...
ΥΓ2. Ίσως και το ίδιο το γράμμα Τ (τάφ) να σχηματίστηκε από τα κέρατα του Ταύρου. Προφέρουμε το γράμμα Τ ως Τάφ και στα αγγλικά ή λέξη Tough (προφέρεται τάφ) = σκληρός, ανθεκτικός, ζόρικος, σκληραγωγημένος, τραχύς. who knows

Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20702
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
και πάρε και έναν σύγχρονο Κένταυρο ΠΙΕ > Centavrus. latin < Centarvus ΙΕ < Κεντάρβους ΠΙΕ = Κεντώ Βούς > Pico Buey > Picador = έφιππος ταρβομάχος με δόρυ που κεντά βελονάκι ψιλό τον τόρο...
Picár buey = Κεντάρ βους = Κένταυρος
...κατα Γκουερινο 4
για να σε φτιάσω με το κέντημα και ψιλοβελόνισμα...
ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΒΙΓΚΑΝ ΖΩΟΦΙΛΟΥΣ και ΤΑΥΡΟΛΑΓΝΟΥΣ... απαξ και προειδοποίησα, το κρίμα στο λαιμό σας....


Picár buey = Κεντάρ βους = Κένταυρος
...κατα Γκουερινο 4
για να σε φτιάσω με το κέντημα και ψιλοβελόνισμα...
ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΒΙΓΚΑΝ ΖΩΟΦΙΛΟΥΣ και ΤΑΥΡΟΛΑΓΝΟΥΣ... απαξ και προειδοποίησα, το κρίμα στο λαιμό σας....



Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων
taxalata xalasa,
έχεις διαβάσει το βιβλίο του Άρθουρ Κλαρκ "Οι Επικυρίαρχοι (Το Τέλος της Παιδικής Ηλικίας)";
έχεις διαβάσει το βιβλίο του Άρθουρ Κλαρκ "Οι Επικυρίαρχοι (Το Τέλος της Παιδικής Ηλικίας)";