Ας τα πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.
Κάποια συμβόλαια leasing λήγουν σε δυο μήνες και έτσι η εταιρεία μίσθωσης μας προσέφερε για κάποιες μέρες υπο δοκιμή ένα ηλεκτροκίνητο με σκοπό να μας το διαφημίσει και να τα αλλάξουμε σε ηλεκτρικά. Το αυτοκίνητο που μας προσέφερε είναι το ID.3. Με το που το άκουσα με έκοψε ένα κρύο ίδρωτο μετα τις περιπέτειες του φίλου μας ταλαίπωρα.
Λόγω του τριημέρου ειχα προσχεδιασμένο ταξίδι στη Νότια Ελλάδα άρα θα ήταν μια καλή ευκαιρία να το δώ και στον αστικό ιστό αλλά και σε ταξίδι απόστασης 300χλμ.
ΤΟ παραλαμβάνω Πέμπτη απόγευμα απο το γραφείο της εταιρείας, αφου μου δείχνουν λίγο τα τι και πως το παίρνω για βόλτα στην Αθήνα με μπαταρία στο 100% και αυτονομία σε μεικτό κύκλο 382χλμ. Εντος πόλης δεν έδειχνε να πέφτει ιδιαίτερα η μπαταρία, μάλιστα θα τη χαρακτήριζα έως και αρκετά καλή στις χαμηλές στροφές.
Παρασκευή ξεκινάω απογευματάκι για Λακωνία με 94% μπαταρία και υπολειπόμενα χιλιόμετρα περι τα 360.
Μέχρι που βγήκα απο Αττική Οδο και διόδια ελευσίνας όλα έβαιναν καλώς στο θεμα κατανάλωσης.
Κάπου εδώ να πω πως ήδη ειχα ψάξει που έχει σταθμούς φόρτισης διότι φαντάστηκα πως θα χρειαστώ κάπου φόρτιση, έστω και προληπτική, μέχρι να φτάσω στον τελικό προορισμό.
Κακιά Σκάλα και η ταχύτητα ανεβαίνει, ο ρυθμός κατανάλωσης αρχίζει να ανεβαίνει αισθητά, φτάνω κόρινθο με περίπου 200χλμ υπόλοιπο.
Οι ομορφιές ξεκινάνε τώρα. Περνάω τα ΣΕΑ Σπαθοβουνίου που ήταν ο πρώτος σταθμός φόρτισης διότι του ΠΟύστη έχω βρεί άλλα 4-5 σημεία στο Χάρτη μέχρι την Τρίπολη. Στις αναβάσεις πριν το Αρτεμίσιο η μπαταρία πέφτει πιο γρήγορα και απο ξελιγωμένο iphone που είναι στον ήλιο με 45 βαθμούς.
Τρίπολη με 15% μπαταρία και 50χλμ υπόλοιπο
Μέσω του GPS φτάνω σε σταθμό φόρτισης σε κεντρική πλατεία της τρίπολης. Βάζω το καλώδιο και περιμένα να συνδεθεί για φόρτισης. Μάταια, ρε καλό μου ρε χρυσό μου φόρτισε να φωνάζω, τπτ αυτό, ενω έδειχνε διαθέσιμο. Ψαχνω για app μέσω του fortizo.gr και το site να είναι κολλημένο. Δε γαμιέται λεω, πάμε σε ένα σταθμό της Blink λίγα χλμ πιο πέρα, φτάνω και ο σταθμός φόρτισης ήταν με βλάβη εκτός λειτουργίας. Αρχίζουνε να με ζώνουν τα φίδια, ξαναλέω μετά δε πειράζει, θα πάω σε ένα βενζινάδικο και θα χρησιμοποιήσω την απλή πριζα. Πάω, με βλέπουν νουμπά οι άνθρωποι με μωρο παιδί πίσω και με αφήνουν να φορτίσω. Υπόλοιπο χρόνου φόρτισης 26 ώρες

Εϊτε πάω στο σταθμό πελλάνας προς Σπάρτη, πράγμα που απορρίπτεται διότι είναι πάνω απο τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα πέρα απο οτι ο δρόμος έχει ανηφοριές
Είτε γυρνάω πάλι στο ρεύμα για Αθήνα που έχει ταχυφορτιστή στα 20χλμ.
Είτε φορτίζω στον εκεί Βασιλοπουλο που έχει σταθμό(όχι τον γρήγορο αλλά των 22kwh), με τα πολλά πάω εκεί. Οι δύο εκτός λειτουργείας, στον ένα φόρτιζε άλλο όχημα και ένας ελεύθερος, βάζω την πρίζα, κατεβάζω το app και επιτέλους ΞΕΚΙΝΑ να φορτίζει. Υπολοιπο χρόνου φόρτισης 4 ώρες


Με τούτα και με εκείνα έχω φάει 2 ώρες μέσα στην τρίπολη για να ανέβει η μπαταρία απο το 15, περίπου στο 30%(110χλμ περίπου) και να μπορέσω να πάω στη Γη Χαναάν, δλδ στο ΣΕΑ Πελλάνας που έχει τον ταχυφορτιστή που στο μοστράρει μέσα σε 45 λεπτά. Περίπου 10ευρω στον μικρό φορτιστή έχουν φύγει ήδη.
Λίγο πριν φτάσω στην Πελλάνα αρχίζει να χτυπάει οτι θέλει φόρτισμα. Είπαμε ανηφοριές και υψηλή ταχύτητα είναι ο θάνατος της αυτονομίας.
Ταχυφορτιστής επιτέλους. Πρέπει να κατεβάσω άλλο app, να το εγκαταστήσω, να κάνω λογαριασμό. Μπαίνει ο ταχυφορτιστής στην πριζα και ξεκινά, η φόρτιση όντως πολύ γρήγορη μιας και σε ένα μισάωρο περίπου έχει πάει στο 75% (περίπου 25ευρώ). Η ώρα είναι ήδη μιαμιση δηλαδή περίπου 5 ώρες απο την ώρα που ξεκίνησα απο την Αθήνα. Με τα πολλά φτάνω στον προορισμό σε ένα εξαωράκι. Epic fail, σε ένα δρόμο που έχω κάνει ξεκούραστο ταξίδι σε 2μιση ώρες με το σιτροέν μου και σε 2 ώρες με γρήγορο αυτοκίνητο. Το κόστος του ρεύματος ππου έβαλα ήταν περίπου 35ευρω. Δεύτερο fail αν υπολογίσεις οτι το δίλιτρο citroen θέλει περίπου 45 ευρώ βενζίνη για την ίδια απόσταση και με πιο γρήγορους ρυθμούς.
Την επόμενη μέρα(σήμερα) αφου γυρνάω εντος Λακωνίας λίγο το βάζω στο εργοστάσιο που έχει τριφασικό για φόρτιση με μπαταρία να είναι στο 20%. Θα είναι πλήρως φορτισμένο αύριο το πρωί κατα τις 11, δλδ κάτι παραπάνω απο 13 ώρες. Δε γαμιέται λέω, θα μείνει όλο το βράδυ και βλέπουμε.
Εν κατακλείδι. Εϊναι αμάξι εντός πολης ΜΟΝΟ, ή για ανθρώπους που βγαίνουν για ταξίδι σχεδιάζοντας απο πριν που θα φορτίσουν πίνοντας ένα καφέ ή για αργόσχολους που δε τους νοιάζει μια απόσταση 3 ωρών να την κάνουν στο διπλάσιο.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ για κόσμο που το θέλει για επαγγελματικά ταξίδια με ακτίνα μεγαλύτερη των 150χλμ απόσταση απο τη βάση και με την προϋπόθεση οτι εκεί υπάρχει ταχυφορτιστής.
Για να βγείς απο Αθήνα ΒΕΝΖΙΝΗ βενζινη και πάλι βενζίνη ή τουλάχιστον υβριδικό, η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα είναι πολύ πίσω ακόμη.
Τα ξαναλέμε όταν παίξουν αυτονομίες άνω των 600-700χλμ και αφού μπορείς να βρείς ταχυφορτιστή με την ίδια συχνότητα που βρίσκεις βενζίνη.
Μέχρι τότε βενζίνη μέχρι να παγώσει η κόλαση και παράλληλα να βγάλει ο ήλιος κέρατα.