Οι βυζαντινοί με τους αρχαίους Έλληνες φυσικά και ήταν μια εθνοτηταPertinax έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 01:46Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εθνότητα, οι αρχαίοι Ρωμαίοι το ίδιο, οι Βυζαντινοί το ίδιο, αλλά οι τρεις αυτές ταυτότητες δεν ήταν μία.raffaello έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 01:14Αυτό που θέλανε να είναι, λοιπόν, και το επαναλαμβάνουν ασταμάτητα, είναι οι ταυτόσημοι της Αυτοκρατορίας και συνεχιστές του παρελθόντος τους. Πώς λοιπόν υπάρχει εθνογένεση ενώ οι αναφορές είναι το παρελθόν; Να επαναληφθεί. Ούτε οι ίδιοι ούτε και εγώ φυσικά, ισχυρίζονταν πουθενα ότι ήταν το ίδιο με τους Αρχαίους Έλληνες ή Ρωμαίους. Δεν θεωρούσαν όμως, επίσης πουθενά, ότι ήταν ξέχωρο από αυτούς. Θεωρούσαν ότι είναι εξέλιξη και διάδοχοι, όχι κάτι νέο.
Και φυσικά το ιστορικό παρελθόν που μετρούσε περισσότερο ήταν αυτό που ξεκινούσε με τον Μεγάλο Κωνσταντίνο. Αυτό φαίνεται και στις χρονογραφίες (στην έκταση που δίνουν στην προ- και μετά-κωνσταντίνεια περίοδο) και στις ιστορικές αναφορές στα υπόλοιπα έργα.
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Γι΄αυτό οι πρώτοι είχαν το όνομα ενός ξένου προς τους αρχαίους Έλληνες λαού σαν εθνικό.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 01:50Οι βυζαντινοί με τους αρχαίους Έλληνες φυσικά και ήταν μια εθνοτητα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Pertinax την 12 Ιουν 2022, 02:22, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εντάξει, ταχουμε ξαναπεί αυταPertinax έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:15Γι΄αυτό οι πρώτοι είχαν το όνομα ενός ξένου προς τους αρχαίους Έλληνες λαού σαν εθνικό.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 01:50Οι βυζαντινοί με τους αρχαίους Έλληνες φυσικά και ήταν μια εθνοτητα
Και οι Ρώσοι έχουν τέτοιο όνομα και οι φραγκοι
Τέλος πάντων, το όνομα αλλάζει, ειδικά στην Ελλάδα διαχρονικά έχει αλλάξει πολλές φορές και ιστορικά και μυθολογικα
Για παράδειγμα στην μυθολογία ήρθαν οι Δαναοι από την Αίγυπτο και πλέον οι Πελασγοί ονομάστηκαν ετσι
Στην συνέχεια ονομάστηκαν Έλληνες
Πάντα όμως μιλάμε για τον ίδιο λαο
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ναι, τότε που έλεγες ότι δεν υπάρχει ρωσικό, φραντσέζικο και αρχαιοελληνικό έθνος, αλλά Σλάβοι, Γαλάτες και Πελασγοί.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:20Εντάξει, ταχουμε ξαναπεί αυτα
Και οι Ρώσοι έχουν τέτοιο όνομα και οι φραγκοι
Τέλος πάντων, το όνομα αλλάζει, ειδικά στην Ελλάδα διαχρονικά έχει αλλάξει πολλές φορές και ιστορικά και μυθολογικα
Για παράδειγμα στην μυθολογία ήρθαν οι Δαναοι από την Αίγυπτο και πλέον οι Πελασγοί ονομάστηκαν ετσι
Στην συνέχεια ονομάστηκαν Έλληνες
Πάντα όμως μιλάμε για τον ίδιο λαο
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αυτό που λεω είναι πολύ απλό, αλλά σε χαλάει την σουπαPertinax έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:28Ναι, τότε που έλεγες ότι δεν υπάρχει ρωσικό, φραντσέζικο και αρχαιοελληνικό έθνος, αλλά Σλάβοι, Γαλάτες και Πελασγοί.Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:20Εντάξει, ταχουμε ξαναπεί αυτα
Και οι Ρώσοι έχουν τέτοιο όνομα και οι φραγκοι
Τέλος πάντων, το όνομα αλλάζει, ειδικά στην Ελλάδα διαχρονικά έχει αλλάξει πολλές φορές και ιστορικά και μυθολογικα
Για παράδειγμα στην μυθολογία ήρθαν οι Δαναοι από την Αίγυπτο και πλέον οι Πελασγοί ονομάστηκαν ετσι
Στην συνέχεια ονομάστηκαν Έλληνες
Πάντα όμως μιλάμε για τον ίδιο λαο
Οι Ρώσοι σαφέστατα και θεωρούν προγόνους τους τους αρχαίους σλάβους της περιοχής τους και όχι φυσικά τους Βίκινγκς παρόλο που έχουν το όνομα τους
Ότι ακριβώς ισχύει και διαχρονικά στην Ελλάδα
Εκτός αν πιστεύεις ότι όσοι ονομάζοταν ας πούμε δαναοι, θεωρούσαν προγόνους τους τους αιγυπτιους
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Θεωρούσαν Αιγύπτιους τους προγόνους των βασιλέων τους (Ηρόδοτος, ΣΤ', 53: Οι βασιλείς των Δωριέων της Πελοποννήσου πριν τον Περσέα ήταν Αιγύπτιοι).Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:51Αυτό που λεω είναι πολύ απλό, αλλά σε χαλάει την σουπα
Οι Ρώσοι σαφέστατα και θεωρούν προγόνους τους τους αρχαίους σλάβους της περιοχής τους και όχι φυσικά τους Βίκινγκς παρόλο που έχουν το όνομα τους
Ότι ακριβώς ισχύει και διαχρονικά στην Ελλάδα
Εκτός αν πιστεύεις ότι όσοι ονομάζοταν ας πούμε δαναοι, θεωρούσαν προγόνους τους τους αιγυπτιους
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η καταγωγή του βασικού πληθυσμού δεν αλλάζει. Όμως το ξένο στοιχείο δίνει την άρχουσα τάξη και το κρατικό πλαίσιο που τελικά αλλάζει το όνομα στον πληθυσμό και δημιουργεί μια νέα κοινή συνείδηση και ταυτότητα.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μεταξύ της πρωτοβυζαντινής και μεσοβυζαντινής περιόδου έχει επέλθει μεγάλη αλλαγή. Βλέπεις π.χ. τον Θεοφύλακτο Σιμοκάττη να ταυτίζει την ρωμαϊκή πολιτειακή αρχή με τον όρο Λατίνοι.Pertinax έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 00:28Κι εσύ τέκνον Βρούτε;Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Ιουν 2022, 22:23Η συνέχεια των Βυζαντινών απ' την αρχαία Ρώμη ήταν κυρίως πολιτική και λιγότερο εθνοτική. Εθνοτική μπορείς να βρεις στους Φωκάδες που ισχυρίζονταν πως κατάγονταν απ' τους Φαβίους , στο μοτίβο της μεταφερόμενης συγκλήτου απ' την Παλαιά Ρώμη Ρώμη στη Νέα Ρώμη και στο σχήμα των "Ρωμελλήνων".
Κάτσε να σε περιλάβει κι εσένα ο Chronicle να σου εξηγήσει ότι αυτά τα έλεγαν μεταφορικά και δεν τα εννοούσαν. Ότι μιλούσαν για το θεσμό της Συγκλήτου και όχι για τους ίδιους τους Συγκλητικούς που άφησαν απογόνους.Οι μπαγάσες τα είχαν τακτοποιήσει όλα. Πάρτε εσείς τα "Λατίνοι/Ιταλοί", να κρατήσουμε εμείς το "Αύσονες" που ήταν και το "βαθύτερο" όνομα των αρχαίων Ρωμαίων. Και όχι το Αινειάδες, όπως ισχυρίζεται ο Chronicle.
Που κάποτε έγραφε ότι η Σούδα ελληνοποιεί το ιερό δισκοπότηρο της Αυσονικότητας!
Εδώ ολόκληρο το λήμμα της Σούδας, χωρίς την προσφιλή του κοπτοραπτική
Κοπτοραπτική που εφάρμοσε μέχρι και στον Μαλατρά. Ο Μαλατράς γράφει ότι "πολλοί Βυζαντινοί συγγραφείς" συνέδεαν καταγωγικά τους αρχαίους Ρωμαίους μόνο με τους Δυτικούς. Το "πολλοί" δεν σημαίνει "όλοι". Τρεις σελίδες παραπάνω γράφει τα ακόλουθα που επιβεβαιώνουν, γι΄άλλη μια φορά, τα συγκρουσιακά αφηγήματα των Βυζαντινών (και ότι δεν έβριζαν όλοι το όνομα Αινειάδες...)
ἐν δέ τινι μοίρᾳ τῆς ἀτραποῦ δυσθανατῶντα στρατιώτην ῾Ρωμαῖον περιεβλέψαντο, τέτρασι 2.6.2 βολαῖς τὸ σῶμα κοσμούμενον. εἰς μὲν γὰρ τὴν ὑπερῴαν χελύνην Μηδικὸς ὀϊστὸς ἐς βάθος ἐσδὺς ἀνὰ τὸ κράνος ἐρρίζωτο, ἕτερος δ' αὖ ἐπὶ θάτερον χεῖλος ἔνερθεν εἰσφρήσας ἀντιθέτως πως ἀνετείνετο, ὡς κατά τινας διαμέτρους κεραίας κεχιῶσθαι τὴν γλῶτταν ταῖς ἀντιτύποις συμβολαῖς τῶν ἀκίδων, 2.6.3 κἀντεῦθεν μὴ δύνασθαι τὸν ἀριστέα μύσαι τῷ χείλη. περιεφέρετο δὲ καὶ δόρατος εἰσπομπὴν ἐπὶ τοῦ εὐωνύμου βραχίονος, ἐπί τε τῇ λαπάρῃ ἑτέραν βολὴν Μηδικοῦ ἀκοντίου. 2.6.4 αὕτη τοι καὶ τῆς ἀρετῆς αὐτῷ τὸ ἐπιτάφιον ἦν. οἱ μὲν οὖν ἀμφὶ τὸν ῾Ηράκλειον τῷ γενναίῳ περιρρεόμενον τὸν ἀριστέα θεώμενοι αἵματι, ἀγάμενοι τῆς εὐψυχίας ἐποχοῦσι 2.6.5 τῇ ἵππῳ καὶ ὡς τὸν χάρακα διεκόμισαν. εἶτά οἱ ἐφέλκονται τὰ μὲν ἄλλα βέλη τὰ ἐμπεπηγότα τῷ σώματι καὶ παρεξάγουσιν, τὸ δ' ἀνὰ τὴν πλευρὰν ἐξελέσθαι οὐκ εἶχον· διεψιθύριζον γὰρ ὡς ἑαυτοὺς οἱ ταῦτα δὴ τὰ Χείρωνος καὶ Μαχάονος τεχνώμενοι μελετήματα, ὡς συνεκδημήσει αὐτῷ καὶ ἡ ψυχὴ 2.6.6 τῇ τοῦ βέλους ἐξόδῳ. ὁ δὲ Μακεδὼν ἐκεῖνος ἢ Λεωνίδας τὸ φρόνημα ἢ Καλλίμαχος ἢ Κυνέγειρος, ἀρκέσει δὲ τὸ ῾Ρωμαῖον ἀποκαλεῖν, ὡς τῶν λόγων τῶν ἰατρῶν ὑπῃσθάνετο, ἤρετο εἰ τὸ ῾Ρωμαϊκὸν εἴη νενικηκός. ὡς δ' οἱ περιεστῶτες αὐτὸν κατέφασκον καὶ ἄρασθαι Λατίνους τρόπαιον ἔλεξαν,
Πας 4 αιώνες αργότερα στην Σούδα . Ο συντάκτης του λήμματος για τον Λεωνίδα αντιγράφει επακριβώς τον Θεοφύλακτο , αλλά παραλείπει τα σχετικά με τους "Λατίνους". Σταματά πιο πριν.
Λεωνίδης, Λακεδαιμονίων βασιλεύς, Ἀναξανδρίδου, ἀφ' Ἡρακλέους κ# βασιλεύς. οὗτος ἡγεμὼν τῶν εἰς Θερμοπύλας ἀπαντησάντων Ἑλλήνων ἦν. ἐν δὲ τῷ τόπῳ τούτῳ λέγεται τὸν Ἡρακλέα ἀποθέμενον τὸ σῶμα ἀποθεωθῆναι. Λεωνίδης δὲ ἀπαγγελθέντος, ὅτι τοξευόντων τῶν Περσῶν ὁ ἥλιος ἀφανὴς γίνεται: θαρρῶμεν, ἔφη, ὅτι ὑπὸ σκιᾷ μαχησόμεθα. ἀριστοποιουμένοις δὲ τοῖς στρατιώταις, ἀριστᾶτε, ἔφη, ὡς ἐν ᾅδου δειπνήσοντες. ἐπελθόντος δὲ τοῦ βασιλέως, οἱ μὲν ἄλλοι πάντες τὸ πλῆθος εὐλαβηθέντες ἔφυγον, Θηβαῖοι δὲ ηὐτομόλησαν: οὓς λαβὼν ἔστιξε βασιλεὺς σὺν στρατιώταις τριακοσίοις Σπαρτιάταις. ἐπιγέγραπται ἐπὶ Λεωνίδου ἐπίγραμμα: ὦ ξεῖν', ἄγγελλε Λακεδαιμονίοις, ὅτι τῇδε κείμεθα, τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι. οὗτος ὁ Λεωνίδης περὶ Σφακτηρίαν ἅμα τριακοσίοις ἀντέστη Ξέρξῃ. καὶ ἀριστεύων ἐτελεύτησε κυκλωθεὶς ἐκ προδοσίας, Ἐφιάλτου τινὸς δείξαντος Πέρσαις τὴν διὰ τῶν ὀπῶν ὁδόν. ὁ δὲ Μακεδὼν ἐκεῖνος εἴτε Λεωνίδης τὸ φρόνημα ἢ Καλλίμαχος ἢ Κυναίγειρος, ἀρκέσει δὲ τὸ Ῥωμαῖον ἀποκαλεῖν, ὡς τῶν λόγων τῶν ἰατρικῶν ὑπῄσθετο, ἤρετο, εἰ τὸ Ῥωμαϊκὸν εἴη νενικηκός.
Όσο η Αυτοκρατορία περιορίζεται στις περιοχές της ελληνοφωνίας και αποκόπτεται απ' τις περιοχές της λατινοφωνίας , χάνονται όλο και περισσότερο αυτά που συνδέουν την Πρεσβυτέρα με τη Νέα Ρώμη και μένουν ελάχιστες καταγωγικές αναφορές όπως των Φωκάδων - Φαβίων ή αυτή του Αριστηνού ή των Ρωμελλήνων . Ο Μάξιμος ο Ομολογητής και ο Θεοφύλακτος Αχρίδος , σχολιάζοντας το "Ρωμαίος" του αποστόλου Παύλου , σαφώς αρνούνται να μιλήσουν για εθνοτική ρωμαϊκή καταγωγή , και κάνουν λόγο μόνο για πολιτειακή.
Έθος γάρ τοις υπηκόοις από των κρατούντων καλείσθαι. Ούτω και από Βαβυλώνος Βαβυλώνιοι , και από Κύρου του Πέρσου, Πέρσαι , από Αλεξάνδρου Μακεδόνος , Μακεδόνες. Και από Ρώμης Ρωμαίοι . Κατά τούτον τον λόγον και Παύλος Ρωμαίος ην.
Θυμίσου πάλι πως αντιδιαστέλλονται η Παλαιά με τη Νέα Ρώμη
Μιχαήλ Γλύκας :
τότε δὴ τότε καὶ ἡ τῶν Ῥωμαίων παύεται βασιλεία. σημείωσαι δὲ ὅτι ἀπὸ Ῥωμύλου ἤρξατο αὕτη, καὶ μετὰ ατʹ καὶ γʹ ἔτη ἐν Ῥωμύλῳ πάλιν πέπαυται, κρατούντων ἐκεῖσε μετὰ ταῦτα ῥηγῶν μεγιστάνων καὶ ὅσοι τοιοῦτοι χωράρχαι βάρβαροι.
Κεδρηνός :
ἐν τούτῳ τῷ καιρῷ Ῥωμύλος τις ἐπίκλην Αὐγουστάλιος αὐτοκράτωρ τῆς ἐν Ἰταλίᾳ βασιλείας καθίσταται, μετὰ χίλια ὀγδοήκοντα ἔτη Ῥωμύλου βασιλέως τοῦ τὴν Ῥώμην κτίσαντος. σημειωτέον δὲ ὡς ἀπὸ Ῥωμύλου ἡ τῆς ἑσπέρας ἀκμάσασα βασιλεία πάλιν ὑπὸ Ῥωμύλου ἐπὶ τοσούτους ἐπαύσατο χρόνους.
Και πως θέλησαν οι ελληνόφωνοι να κάνουν το Γραικός/Ραικός να σημαίνει "Ρωμαίος" , όπως πολύ ωραία είχε δείξει ο Χρόνικλ :
Ησύχιος ( 5ος αι. ) : Ραίκος. Έλλην. Ρωμαίοι δέ το γ προσθέντες Γραικόν φασί.
Σούδα ( 10ος αι. ) :
Γραικοί : Οι Έλληνες. Εκ του Γραίξ, Γραικός.
Ραίκος : Ρωμαίος.
Ετυμολογικό Μέγα ( 10ος - 11ος αι. ) :
Γραικός : Καλλίμαχος, και γής ημετέρης αδαείς. Παρά το ραίσαι. Ραικός και Γραικός. Διά γάρ τήν κατά πολύ ανδρείαν ούτως οι Έλληνες εκαλούντο. Ή από τινος Έλληνος Γραικού, ως από του Έλλην Έλληνος ελληνιστί και γραικιστί.
Ραικός : από του Γραικός. αποβολή του γ εις το διαραίσαι.
Λεξικό (Ψευδο)Ζωναρά ( 12ος αι. ) :
Γραικοί: οἱ Ελληνες. ἀπὸ κώμης τινός. παρὰ τὸ ῥαῖσαι ῥαικὸς καὶ Γραικός. Καὶ γὰρ διὰ τὴν πολλὴν ἀνδρείαν οἱ Ελληνες ουτως ἐκαλοῦντο.
Ραικόσ : ὁ ̔Ρωμαῖος. ̓Επίχαρμος· φιλεῖ ειναι γραικὸς, ἀποβολῇ τοῦ ˉγ ῥαικός.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20700
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
ο godfather της ΑΝΥΠΑΡΚΤΗΣ λέξης Βυζάντιο που συζητάτε...
Ιερώνυμος Λύκος (Wolf)
για να μην ξεχνιόμαστε και εμείς και οι αναγνώστες ποιος νίκησε την βαρύτητα και έβγαλε από την μαύρη τρύπα τον όρο «Βυζάντιο» που γλύφετε...
τόσο γίδια ;
δίκαια λένε το πέλαγος αιγαίο.... με τόσα δίποδα γίδια που ζούνε εδώ από χιλιάδες χρόνια, πως αλλιώς θα λεγόταν το πέλαγος...
Το Γιδαίο Πέλαγος.... ειναι δικαιο, εγινε πραξη....
Ιερώνυμος Λύκος (Wolf)
για να μην ξεχνιόμαστε και εμείς και οι αναγνώστες ποιος νίκησε την βαρύτητα και έβγαλε από την μαύρη τρύπα τον όρο «Βυζάντιο» που γλύφετε...
τόσο γίδια ;
δίκαια λένε το πέλαγος αιγαίο.... με τόσα δίποδα γίδια που ζούνε εδώ από χιλιάδες χρόνια, πως αλλιώς θα λεγόταν το πέλαγος...
Το Γιδαίο Πέλαγος.... ειναι δικαιο, εγινε πραξη....

Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η λέξη Βυζάντιο υπήρχε για την Κωνσταντινούπολη πολύ πριν τον Βολφ. Και όχι μόνο απ' τους Βυζαντινούς , αλλά και απ' τους Δυτικούς.taxalata xalasa έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 09:56ο godfather της ΑΝΥΠΑΡΚΤΗΣ λέξης Βυζάντιο που συζητάτε...
Ιερώνυμος Λύκος (Wolf)
για να μην ξεχνιόμαστε και εμείς και οι αναγνώστες ποιος νίκησε την βαρύτητα και έβγαλε από την μαύρη τρύπα τον όρο «Βυζάντιο» που γλύφετε...
τόσο γίδια ;
δίκαια λένε το πέλαγος αιγαίο.... με τόσα δίποδα γίδια που ζούνε εδώ από χιλιάδες χρόνια, πως αλλιώς θα λεγόταν το πέλαγος...
Το Γιδαίο Πέλαγος.... ειναι δικαιο, εγινε πραξη....
Π.χ. λέει ο Λιουτπράνδος για τον Συμεών της Βουλγαρίας : …emiargon, id est semigraecum, eo, quod e puericia Byzantii Demostenis rhetoricam Aristotelis que sylogismos didicerit ( = Ο Συμεών ήταν ημι - Γραικός. Διδάχτηκε στο Βυζάντιο την ρητορική του Δημοσθένη και τους συλλογισμούς του Αριστοτέλη ).
Με κάποια ευρύτερη πολιτισμική έννοια την έχω συναντήσει στον Πετράρχη , αλλά και αυτός προφανώς θα εννοεί την Πόλη.
Ο Πετράρχης λέει για τον Έλληνα λόγιο της εποχής του Λεόντιο Πιλάτο από την Καλαβρία τα εξής :
Ο Λεόντιός μας είναι στην πραγματικότητα Καλαβρέζος , αλλά όπως θέλει ο ίδιος , Θεσσαλός, σαν να είναι ευγενέστερο να είναι κανείς Γραικός παρά Ιταλός .(…) Από τη μια εκθειάζει και αγαπά την Ιταλία , που πριν από λίγο κατηγορούσε και την άλλη μισεί την αγαπημένη του Ελλάδα και καταριέται το Βυζάντιο, που άλλοτε επαινούσε ( ceu terram celestem damnatam modo laudat atque amat Italiam, dilectamque Greciam odit, laudatamque Bizantion execratur ).(…)Εκείνος που με τόση υπεροψία περιφρόνησε τις ομορφιές της Φλωρεντίας και απέρριψε τους κήπους της Ιταλίας, ας υπομείνει τώρα με άλλα τόσα γογγυτά τη βυζαντινή του φτώχεια ( bizantinam ferat inopiam ) και ας γεράσει στα δάση της Θεσσαλίας, τροφή για τα ελληνικά σκουλήκια. Ένας άνθρωπος κατά τα άλλα ικανός για τις σπουδές μας, αρκεί να ήταν άνθρωπος και όχι ένα τέρας ασυνήθιστης αγριότητας και νεωτερισμού. Ας πάει στο καλό και ας κρατήσει τις συνήθειές του, τα γένεια του, τα ρούχα του και την πείνα του.
Άννα Μαστρογιάννη, σελ.411-418
http://www.academia.edu/5486025/%CE%A0% ... B9%CE%BC._
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αν ήσουν καλοπροαίρετος, πρώτον, θα είχες αποδεχτεί ότι οι βυζαντινοί ονομάζουν στο πιο επίσημο επίπεδο τα λατινικά γλώσσα βάρβαρη.
Επίσης, αν ήσουν καλοπροαίρετος αντί άλλης φλυαρίας, θα μας εξηγούσες που είναι η τιμή προς την πρεσβυτέρα Ρώμη, όταν για τον Νικηφόρο οι βυζαντινοί έχουν στα χέρια τους ό,τι θετικό υπήρχε, και έτσι έμειναν εκεί μόνο κάτι τιποτένιοι, απαντώντας έτσι στον Λιουτπράνδο που λέει στους βυζαντινούς ότι οφείλουν να σέβονται την πρεσβυτέρα Ρώμη, και αυτοί του απαντούν ότι η Ρώμη δεν είναι παρά ένα μέρος που το το κατοικούν "χυδαίοι", "χωριάτες", "δούλοι" και όλοι οι "ευτελείς".
Επειδή όμως διαρκώς υπεκφεύγεις, φαίνεται πως είσαι μία ακόμη εκ των περιπτώσεων που όχι μόνο ήρθες εδώ με ιδεολογική ατζέντα, αλλά επιπλέον θέλεις να μας παραστήσεις και τον κριτή των λεγομένων μας...
Φίλε μου, άντε πρώτα να δεις αν έρχομαι... Αν έκανες τον κόπο να παραμερίσεις την τεμπελιά που σε διακατέχει, θα έβλεπες ότι συζητάμε ΕΔΩ από το... 2019! Και νομίζεις ότι θα έρθεις εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος και θα σας κάνουμε επανάληψη όσα είπαμε για πάνω από ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, επειδή βαριέστε;!
Κάτσε λοιπόν πρώτα διάβασε τις 240 σελίδες των σχολίων, εκεί θα βρεις ΟΛΕΣ τις παραπομπές. Δεν θα καθόμαστε εμείς να μας βγαίνει το λάδι, ώστε να μπαίνεις εσύ να κάνεις τον πονηρό, να ξαναπαραθέσουμε τα εδάφια από την αρχή για χάρη σου....
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 12 Ιουν 2022, 11:02, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Καταρχάς, όπως είχαμε πει, ο Γεώγιος Σύγκελλος λέει ότι το Α΄ Μακκαβαίων μας διδάσκει ότι Έλληνες και Μακεδόνες ταυτίζονται. Ο Ψελλός δεν μπορεί ούτε να μην γνωρίζει την πληροφορία αυτή, ούτε και να αρνείται την βιβλική επβεβαίωση.
Επειδή τώρα δεν θυμάμαι άμεση ταύτιση από τον Ψελλό, θα ψάξω όμως, έχουμε μια έμμεση, αλλά ξεκάθαρη.
Από τη σελίδα αυτή: https://tinyurl.com/ycknhxfp
ξεκινά επιστολή του Ψελλού προς κάποιον άγνωστο αξιωματούχο "επί των δεήσεων".
Εδώ, τα πάντα είναι ελληνικά. Κατά συνέπεια, το "Μακεδών" θα το θεωρήσουμε γεωγραφικό, αντίστοιχο με το "Σπαρτιάται" ή το "Λακεδαιμόνιοι" που αναφέρει.
Θα ήταν ασυνεπές σε μια ρητορική που αναπτύσσεται σε πλαίσιο καθαρά ελληνικό να μπαίνει εμβόλιμος κάποιος ξένος ως προς την ελληνικότητα. Διότι όλα τα ονόματα που συναντάμε στην επιστολή είναι ελληνικά:
- Σπαρτιάται
- Λακεδαιμόνιοι
- Περικλεούς
- Αλκιβιάδου
- Πλάτωνα
- Αριστοτέλην
- Ο Μακεδών εκείνος
- συ δε ώς Έλλην εκείνος
- Απόλλωνι
- Αγησιλάου
- Χρυσίππου
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Κοίταξα τώρα, και όντως έχω καταχωρήσει το εδάφιο που αναφέρεις ως άμεση σύνδεση/ταυτιση Ελλήνων και Μακεδόνων.
Εφόσον από τις "περίφημες αυτές περιοχές της Ελλάδας" προήλθαν "οι πολεμιστές του Μαραθώνα, οι Φίλιπποι και οι Αλέξανδροι", έχουμε ευθεία ταύτιση Ελλήνων και Μακεδόνων.
-
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μα το παράδειγμα του Ηροδότου με την αιγυπτιακη καταγωγή των βασιλεων των Δωριέων πριν τον Περσέα, συμφωνεί με αυτά που λέω εγώPertinax έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 03:29Θεωρούσαν Αιγύπτιους τους προγόνους των βασιλέων τους (Ηρόδοτος, ΣΤ', 53: Οι βασιλείς των Δωριέων της Πελοποννήσου πριν τον Περσέα ήταν Αιγύπτιοι).Γκουερινο 4 έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 02:51Αυτό που λεω είναι πολύ απλό, αλλά σε χαλάει την σουπα
Οι Ρώσοι σαφέστατα και θεωρούν προγόνους τους τους αρχαίους σλάβους της περιοχής τους και όχι φυσικά τους Βίκινγκς παρόλο που έχουν το όνομα τους
Ότι ακριβώς ισχύει και διαχρονικά στην Ελλάδα
Εκτός αν πιστεύεις ότι όσοι ονομάζοταν ας πούμε δαναοι, θεωρούσαν προγόνους τους τους αιγυπτιους
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η καταγωγή του βασικού πληθυσμού δεν αλλάζει. Όμως το ξένο στοιχείο δίνει την άρχουσα τάξη και το κρατικό πλαίσιο που τελικά αλλάζει το όνομα στον πληθυσμό και δημιουργεί μια νέα κοινή συνείδηση και ταυτότητα.
Γιατί ο Ηρόδοτος ουδέποτε αμφισβήτησε την διαχρονική ελληνικότητα των Δωριέων παρόλο την μυθολογικη αυτή αναφορά
Το ίδιο συνέβη και με τους Ρώσους, το ίδιο με τους βυζαντινούς κτλ
Η ιστορία είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Από τη στιγμή που υπάρχουν στον επίσημο λόγο και ως κεντρική ιδέα σε κάποιους συγγραφείς (π.χ. Ζωναράς: συνέχεια αρχαίου ρωμαϊκού έθνους, όχι μέσω αίματος, αλλά μέσω πολιτείας) δεν μπορούμε να μιλάμε για ελάχιστες αναφορές.Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Ιουν 2022, 08:42Όσο η Αυτοκρατορία περιορίζεται στις περιοχές της ελληνοφωνίας και αποκόπτεται απ' τις περιοχές της λατινοφωνίας , χάνονται όλο και περισσότερο αυτά που συνδέουν την Πρεσβυτέρα με τη Νέα Ρώμη και μένουν ελάχιστες καταγωγικές αναφορές όπως των Φωκάδων - Φαβίων ή αυτή του Αριστηνού ή των Ρωμελλήνων .
Θυμίσου πάλι πως αντιδιαστέλλονται η Παλαιά με τη Νέα Ρώμη
Ναι, στη σούμα πρόκειται απλώς για καταγωγική συνιστώσα που δεν επηρεάζει το γεγονός ότι οι Βυζαντινοί και οι Λατίνοι ήταν λαοί διακριτοί, με σωβινιστικές αντιλήψεις εκατέρωθεν. Ό,τι ισχύει και με τις αναφορές στην ελληνική καταγωγική συνιστώσα των αρχαίων Ρωμαίων. Μη χρησιμοποιούμε λοιπόν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Εδώ γιατί να μιλήσουν για εθνοτική ρωμαϊκή καταγωγή; Αφού προσπαθούν να περιγράψουν τη ρωμαϊκότητα του Παύλου που δεν ήταν εθνοτική, αλλά πολιτειακή. Άσε που είναι και ανιστόρητοι, γιατί, στην εποχή του Παύλου, δεν ήταν ο κάθε υπήκοος πολιτικά Ρωμαίος, παρά μόνο αυτοί που έπαιρναν το ειδικό προνόμιο του Ρωμαίου πολίτη.Ο Μάξιμος ο Ομολογητής και ο Θεοφύλακτος Αχρίδος , σχολιάζοντας το "Ρωμαίος" του αποστόλου Παύλου , σαφώς αρνούνται να μιλήσουν για εθνοτική ρωμαϊκή καταγωγή , και κάνουν λόγο μόνο για πολιτειακή.
Έθος γάρ τοις υπηκόοις από των κρατούντων καλείσθαι. Ούτω και από Βαβυλώνος Βαβυλώνιοι , και από Κύρου του Πέρσου, Πέρσαι , από Αλεξάνδρου Μακεδόνος , Μακεδόνες. Και από Ρώμης Ρωμαίοι . Κατά τούτον τον λόγον και Παύλος Ρωμαίος ην.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Καλά, μιλάς για κοπτοραπτική και δεν ντρέπεσαι λιγάκι;
Παρά το γεγονός ότι και να λέει κάτι ο Μαλατράς, αυτό που παίζει ρόλο είναι οι πηγές, δείτε εδώ την ξεκάθαρη τοποθέτηση του Μαλατρά που την εξαφάνισε ο "Περτίναξ", η οποία αποδεικνύει ότι ο ΚΑΝΟΝΑΣ είναι αυτό που γράφω εγώ:

Είσαι με τα καλά σου; Παραποιείς εξώφθαλμα αυτή την τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση του Μαλατρά και μετατρέπεις από το κεφάλι σου την ΕΞΑΙΡΕΣΗ στον ΚΑΝΟΝΑ, σε δήθεν "συγκρουσιακά αφηγήματα"!;
Ε, δεν υπάρχει λύτρωση με αυτούς...
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 71 Απαντήσεις
- 2393 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
11 Μαρ 2025, 21:07
-
- 994 Απαντήσεις
- 12993 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 925 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 334 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10