Ζαποτέκος έγραψε: ↑18 Ιουν 2022, 17:23
Δεκαοχτούρα έγραψε: ↑18 Ιουν 2022, 16:50
Έδω στρέφεται ενάντια σε διάφορες αμιγώς κοσμολογικές θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων και τους βγάζει ανόητους. Εκείνοι vs εμείς. Θεωρούσε τον εαυτό του απόγονό τους; Η επίγνωση ότι μιλάει την "Ελλάδα φωνήν" δεν είναι αρκετή λοιπόν.
Ενώ εμείς που λέμε σήμερα πως είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων πιστεύουμε στην ίδια κοσμογονία με αυτούς;
Τα γυρνάς όπως θες ρε Ζαποτέκε. Τόνισα αυτό το σημείο για να σου αποδείξω τον αρχικό μου ισχυρισμό ότι η πολεμική των Πατέρων (και μετά των Χρονογράφων) ενάντια στους Έλληνες κάποιες φορές -όχι λίγες, όντως- έχει να κάνει γενικά με οποιονδήποτε ειδωλολάτρη, και κάποιες άλλες φορές -κατά την ταπεινή μου εκτίμηση τις περισσότερες- με τους ειδωλολάτρες του ελληνικού έθνους.
Και αν κάποιος είναι πιο προσεκτικός, βλέπει ότι τελικά η "κατά Ελλήνων" πολεμική δεν περιορίζεται μόνο στο "χαχα είχαν δώδεκα θεούς και όχι έναν" αλλά περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις πτυχές του ελληνικού πολιτισμού (μη μου βάλεις τώρα κανένα ξέμπαρκο επίγραμμα του Ναζιανζηνού για τη φίλη Αθήνα, o οποίος βέβαια αλλού την αποκαλεί βλαβερή για την ψυχή, λέμε για τη γενική εικόνα), γι' αυτό και ο Μοναχός τα βάζει με την "Ελλήνων ΠΑΙΔΕΙΑ" ως έργο δαίμονα! Ελλήνων παιδεία! Δεν είναι σαφές του τι έχουμε εδώ πέρα;
Γι' αυτο λοιπόν σου έβαλα αυτό το απόσπασμα που λέει για μη θρησκευτικές δοξασίες των αρχαίων Ελλήνων, αλλά κοσμολογικές έως καθαρα επιστημονικές (λέει πχ για τα άτομα του Δημόκριτου). Κι εσυ μου το γυρνάς σε κάτι σοφιστείες "ε κι εμεις οι Νεοέλληνες δεν πιστεύουμε στην κοσμολογία των αρχαίων Ελλήνων, και τι έγινε;"....Δηλαδή κάνεις τον τρελό απλά για να μην παραδεχτείς ότι ναι στήνει στον τοίχο γενικά όλη την Αρχαία Ελλάδα (πλην Πλάτωνα που σώζεται επειδή πιάστηκε να αντιγράφει την Τορά

).
Πάντως όσοι από τους Νεοελ είναι το ίδιο θρησκευόμενοι με το Γεώργιο Μοναχό, δεν χρησιμοποιούν τέτοιο πολεμικό λεξιλόγιο, δεν το βάζουν ως ντέρμπι εμείς και αυτοί, ούτε τους βγάζουν βλάκες, ανόσιους, ασελγείς κτλ. Μήπως γιατί άλλα πράγματα έχει στο κεφάλι του για τη σχέση του με τους αρχαίους Έλληνες ο θρησκευόμενος Νεοέλληνας και άλλα ο θρησκευόμενος Βυζαντινός;
Δεκαοχτούρα έγραψε:Ειδικά απ' αυτό, γίνεται σαφές ότι ακόμα και όταν μιλάει καθαρά για θρησκευτικά πράγματα (είδωλα κτλ), το Έλληνας πάλι σημαίνει τον καταγωγικά Έλληνα εθνικό. Αν σου ζητούσαν να κάνεις νεοελληνική απόδοση, θα έκανες λόγο για "ειδωλολάτρες και Αιγύπτιους";
Ζαποτέκος έγραψε:Μιλάει για τον ειδωλολάτρη Έλληνα και τον ειδωλολάτρη Αιγύπτιο. Εσένα αν σου ζητούσαν να κάνεις νεοελληνική απόδοση στο "Ρωμαίοι εξ Ελλήνων" τι θα έλεγες ; Πρόσεχε ! Την εποχή των ειδωλολατρών Ρωμαίων υπήρχαν και εθνοτικοί Έλληνες.
Δεν είπα ποτέ ότι το Έλληνας δεν είχε και την έννοια του οποιουδήποτε παγανιστή. Πρέπει να βλέπουμε και το συγκείμενο. Εσυ, όμως, ακόμα κι εκεί που ειρωνεύεται ρητορική και φιλοσοφία μας λες ότι δεν λέει για τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Για ποιους λέει; Για τους γυμνοσοφιστές της Ινδίας;
Μην λέμε συνέχεια τα ίδια. Για όλους τους λαούς ισχύει αυτό. To έχεις βάλει και στο spoiler. Εγκατέλειψαν τους ψευδώνυμους θεούς για τον Εσταυρωμένο οι Έλληνες , οι Ρωμαίοι και οι βάρβαροι.
Ναι για όλους το λέει αλλά λάβε υπόψιν σου κι αυτο που λέει τρεις σειρές παρακάτω, στο ίδιο απόσπασμα, ότι εγκατέλειψαν τη φιλοσοφία επειδή αποδείχτηκε ματαιη κτλ. Ποιανού γέννημα είναι η φιλοσοφία και ποιοι καταγίνονταν μ' αυτήν; Δίνεις την εντύπωση ότι θεωρείς πως πρόκειται περί μεγάλης τιμής που ο Μοναχός κάνει λόγο για τους Έλληνες εδώ, ενώ στην πραγματικότητα είναι το έσχατο στάδιο της πολεμικής του, αφού πρώτα τους έχει βγάλει κουτσούς στραβούς, κλέφτες, φρικιά, δαιμονοτέτοιους, στο τέλος λέει ότι από μόνοι τους άρχισαν να γκρεμίζουν τους ναούς του επειδή ήρθε ο Χριστός και κατάλαβαν ότι οι φιλόσοφοί τους τελικά μαλακίζονταν και δεν είναι τίποτα μπροστά στους μαθητές του Χριστού!
Και το σημαντικότερο: όταν μιλάει για γεγονότα μετά το Μεγάλο Κωνσταντίνο, πάνε οι Έλληνες εξαφανίζονται....Θα είχες δίκιο αν έλεγε "
και ιδου ημεις οι υπό του Αγίου Πνεύματος ανακαινισθέντες Έλληνες άρχομεν νυν της οικουμένης και αγάλλεται εν τω παραδείσω ο ημέτερος πρόγονος Πλάτων και άπαντες οι των Αθηνών προ Χριστου Χριστιανοί αγλαοί φιλόσοφοι ημών". Θα ήθελες πολύ

αλλά δεν το λέει. Οπότε ας αφήσουμε τα Βακαλοπουλικά βαθιά μέσα τους ήταν Έλληνες ακόμα και δεν το 'ξεραν κι ας σεβαστούμε πρώτα τον ίδιο τον Μοναχό

Ζαποτέκος έγραψε:1) Πιστεύω πως άνηκε στο ελληνόφωνο ρωμαϊκό έθνος της εποχής του που γνώριζε πως μιλάει την ίδια γλώσσα με τους αρχαίους Έλληνες και κατάγεται από αυτούς.
Ο Περτίναξ έχει εξηγήσει γιατί το να θεωρείς κάποιους ως προγόνους δε σημαίνει αυτομάτως ότι αυτοπροσδιορίζεσαι και κατά τον τρόπο που αυτοί αυτοπροσδιορίζονταν. Αλλά εδώ, ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ;
Ζαποτέκος έγραψε: 2) Ανάλογα το επίπεδο της μόρφωσής του και άλλων παραγόντων. Οι Αντιοχείς δεν θα ήταν όλοι μορφωμένοι , αλλά σίγουρα με ευχαρίστηση θα άκουγαν την αυτοκράτειρα Ευδοκία να τους λέει πως είναι συγγενής τους. Οι Αθηναίοι δεν θα ήταν όλοι μορφωμένοι , αλλά σίγουρα με ευχαρίστηση θα άκουγαν τον επίσκοπό τους Μιχαήλ Χωνιάτη να τους λέει πως οι πρόγονοί τους ήταν οι καλύτεροι μεταξύ των Ελλήνων.
Εικάζεις. Μπορείς να εικάσεις αν ένιωθαν την ίδια ευχαρίστηση όταν διάβαζαν στα μαρτυρολόγια τους ότι τα αρχαία ελληνικά αγάλματα γκρεμίζονταν από μόνα τους όταν κάποιος Άγιος έκανε το σταυρό του; ή όταν διαβάζαν στο Μοναχό ότι ο Πλάτωνας τα πήρε όλα Εβραίους, στον Γρηγόριο το Ναζιανζηνό ότι ο Σωκράτης ήταν παιδεραστής, στον Ιωάννη τον Χρυσόστομο ότι όλοι ο σοφοί των Ελλήνων, Πλάτωνες Δημοσθένηδες κτλ, εξαφανίστηκαν μπροστά στην ανωτερότητα των ασόφων ψαράδων και ότι οι Έλληνες είναι σαν τα χαζά παιδιά που τους τρέχουν τα σάλια; Ένιωθαν ευχαρίστηση οι Αθηναίοι της Ρωμανίας όταν πέντε παρασκευές το χρόνο (πραγματικό σχολείο) άκουγαν ότι η Παρθένος Μαρία διέσπασε
τας πλοκάς της Αθήνας και έβγαλε ανόητους όλους τους φιλοσόφους της και ξεράθηκαν οι μυθογράφοι, οι ποιητές και οι ρήτορές της;