Πραγματική ερώτηση, όχι τρολλάρισμα. Οι κανόνες της Εκκλησίας για τη νηστεία γράφτηκαν σε εποχή που μάλλον υπήρχε εντομοφαγία ανάμεσα στους φτωχούς. Ξέρει κανείς τι λένε σχετικά;
Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, πάντως, έτρωγε μόνο μέλι από αγριομέλισσες και ακρίδες. Δεν ξέρω αν σε βοήθησα
Επίσης, ιδέα, μιας και έπιασες τη νηστεία και είναι επίκαιρη κιόλας, γιατί δεν ανοίγεις κάνα θέμα τύπου «Σχέση νηστείας-πατριαρχίας - κατά πόσο είναι αρτύσιμος ο μισογυνισμός»;
“No idea is as absurd as the idea of progress.”
― Julius Evola, Revolt Against the Modern World
Πραγματική ερώτηση, όχι τρολλάρισμα. Οι κανόνες της Εκκλησίας για τη νηστεία γράφτηκαν σε εποχή που μάλλον υπήρχε εντομοφαγία ανάμεσα στους φτωχούς. Ξέρει κανείς τι λένε σχετικά;
Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, πάντως, έτρωγε μόνο μέλι από αγριομέλισσες και ακρίδες. Δεν ξέρω αν σε βοήθησα
Επίσης, ιδέα, μιας και έπιασες τη νηστεία και είναι επίκαιρη κιόλας, γιατί δεν ανοίγεις κάνα θέμα τύπου «Σχέση νηστείας-πατριαρχίας - κατά πόσο είναι αρτύσιμος ο μισογυνισμός»;
Ο Ιωάννης βέβαια δεν ήταν Χριστιανός. Δεν θα μπορούσε να είναι, άλλωστε. Και οι κανόνες για τη χριστιανική νηστεία νομίζω είναι πολύ πιο πρόσφατοι από τους πρωτο-Χριστιανούς, αν και φυσικά "πάτησαν" πάνω σε εβραϊκά έθιμα.
Πραγματική ερώτηση, όχι τρολλάρισμα. Οι κανόνες της Εκκλησίας για τη νηστεία γράφτηκαν σε εποχή που μάλλον υπήρχε εντομοφαγία ανάμεσα στους φτωχούς. Ξέρει κανείς τι λένε σχετικά;
Για ρώτα τον OANNHSEA να μάθεις πόσα κιλά έντομα έχεις καταναλώσει μαζί με το ψωμί που έχεις φάει σε όλην σου την ζωή...
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢
Νομίζω οτι νηστεία είναι να μη τρώς τίποτα που έχει αίμα. Οπότε αφού τα έντομα δεν έχουν αίμα...
Γιατί δεν έχουν αίμα τα έντομα; Επειδή δεν είναι κόκκινο;
Καλά, σ' αυτό το θέμα τα έχουν κάνει ολίγον τι σκατά εκεί στη θρησκεία. Εδώ θυμάμαι παλιά που λέγανε ότι τα καλαμαράκια και οι γαρίδες επιτρέπονται για τον ίδιο λόγο. Επειδή, λέει, δεν έχουν αίμα... προφανώς στο κυκλοφορικό τους σύστημα ρέουν βαλβολίνες, ξέρω 'γω.
Εφόσον δεν είναι κόκκινο, δεν είναι αίμα.
Ό,τι νάναι με πατάτες.
όταν οι καθολικοί ανακάλυψαν την Αμερική, ρώτησαν μπορούσε να τρώνε αυτό την περίοδο της νηστείας. Ο Πάπας τους είπε να το θεωρήσουν ψάρι και να το φάνε
Ο Ιωάννης βέβαια δεν ήταν Χριστιανός. Δεν θα μπορούσε να είναι, άλλωστε. Και οι κανόνες για τη χριστιανική νηστεία νομίζω είναι πολύ πιο πρόσφατοι από τους πρωτο-Χριστιανούς, αν και φυσικά "πάτησαν" πάνω σε εβραϊκά έθιμα.
'Ντάξει, δεν ήταν, αλλά είναι ιερό πρόσωπο του Χριστιανισμού. Τα νηστίσιμα - αρτύσιμα τώρα δεν ξέρω πότε τα κατηγοριοποίησαν.
Πάντως οι Εβραίοι δεν τρώνε χοιρινό, ευτυχώς δεν πέρασε αυτό. Επίσης, θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος, αν επιτρέπεται το αλκοόλ στη νηστεία. Γιατί έχω φίλο που νηστεύει και μου λέει ότι δεν κάνει και δεν έρχεται για μπύρες
“No idea is as absurd as the idea of progress.”
― Julius Evola, Revolt Against the Modern World
Χωρίς να βασίζομαι σε κάποια επιστημονική ή θρησκευτική προσέγγιση, νομίζω ότι ως "νηστήσιμο" θεωρείται ότι δεν έπαιζε προχριστιανικά ως "θυσία στους θεούς". Και αυτή η νοοτροπία συνέχισε να υπάρχει τόσο στο χριστιανισμό όσο και σε άλλες θρησκείες.
Αυτό που προσδίδει πάντα νόημα στη "θυσία" είναι το αίμα. Ακόμη και η λογική του "χαλάλ" που το αίμα πρέπει να ρέει όταν το ζώο είναι ζωντανό, βασίζεται ακριβώς σε αυτό.
Ο Ιωάννης βέβαια δεν ήταν Χριστιανός. Δεν θα μπορούσε να είναι, άλλωστε. Και οι κανόνες για τη χριστιανική νηστεία νομίζω είναι πολύ πιο πρόσφατοι από τους πρωτο-Χριστιανούς, αν και φυσικά "πάτησαν" πάνω σε εβραϊκά έθιμα.
'Ντάξει, δεν ήταν, αλλά είναι ιερό πρόσωπο του Χριστιανισμού. Τα νηστίσιμα - αρτύσιμα τώρα δεν ξέρω πότε τα κατηγοριοποίησαν.
Πάντως οι Εβραίοι δεν τρώνε χοιρινό, ευτυχώς δεν πέρασε αυτό. Επίσης, θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος, αν επιτρέπεται το αλκοόλ στη νηστεία. Γιατί έχω φίλο που νηστεύει και μου λέει ότι δεν κάνει και δεν έρχεται για μπύρες
Νομίζω ότι ο φίλος σου κάνει πολύ καλά, σύμφωνα με το πνεύμα της νηστείας. Οι κανόνες φαντάζομαι μπήκαν επειδή κάπως έπρεπε να καλουπώσουν τα πράματα και να μην κάνει ο καθένας του κεφαλιού του.
Προσωπικά, πιστεύω ότι αν ήμουν θρήσκος και νήστευα, θα έκοβα μόνο κρέας, μπύρα και τσιγάρο.
Γιατί δεν έχουν αίμα τα έντομα; Επειδή δεν είναι κόκκινο;
Καλά, σ' αυτό το θέμα τα έχουν κάνει ολίγον τι σκατά εκεί στη θρησκεία. Εδώ θυμάμαι παλιά που λέγανε ότι τα καλαμαράκια και οι γαρίδες επιτρέπονται για τον ίδιο λόγο. Επειδή, λέει, δεν έχουν αίμα... προφανώς στο κυκλοφορικό τους σύστημα ρέουν βαλβολίνες, ξέρω 'γω.
Όχι Γιάννης, Γιαννάκης. Δεν έχουν αίμα, έχουν αιμόλεμφο (ή όπως το λένε). Κάνει πάνω-κάτω τη δουλειά που κάνει και σ' εμάς το αίμα, απλά έχει λίγο διαφορετική σύσταση και άλλο χρώμα. Αν είναι θέμα χρώματος, τότε κι οι Αρειανοί (= από τον Άρη, όχι οι οπαδοί) είναι νηστίσιμοι...
Το βασικό κοινό που έχουν είναι ότι αποτελούνται κυρίως από νερό. Η ειδοποιός διαφορά είναι το αίμα σε όλους τους οργανισμούς που έχουν σπόνδυλο υπάρχει για να παρέχει οξυγόνο, για αυτό είναι και πάντα κόκκινο λόγω της αιμoσφαιρίνης που είναι μια πρωτεΐνη μεταφοράς οξυγόνου. Τα έντομα έχουν και αυτά ανάγκη από οξυγόνο αλλά δεν έχουν ανάγκη κυκλοφοριακό σύστημα για να το μεταφέρουν. Από κει και πέρα η νηστεία με τη θρησκευτική έννοια είναι μια μαλακία, όπως άλλωστε οτιδήποτε έχει σχέση με τη θρησκεία. Άλλωστε όλοι είμαστε εντομοφάγοι χωρίς να το ξέρουμε.
Πραγματική ερώτηση, όχι τρολλάρισμα. Οι κανόνες της Εκκλησίας για τη νηστεία γράφτηκαν σε εποχή που μάλλον υπήρχε εντομοφαγία ανάμεσα στους φτωχούς. Ξέρει κανείς τι λένε σχετικά;
Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, πάντως, έτρωγε μόνο μέλι από αγριομέλισσες και ακρίδες. Δεν ξέρω αν σε βοήθησα
Επίσης, ιδέα, μιας και έπιασες τη νηστεία και είναι επίκαιρη κιόλας, γιατί δεν ανοίγεις κάνα θέμα τύπου «Σχέση νηστείας-πατριαρχίας - κατά πόσο είναι αρτύσιμος ο μισογυνισμός»;
Ίσως ανοίξω ένα νημα, "είναι ο μισογυνισμός συμβατός με το χιούμορ";
Είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι ο Τίμιος Πρόδρομος έτρωγε «ακρίδες». Ακόμα και η άποψη του Αρχιμανδρίτη Βασιλείου Μπακογιάννη είναι λάθος και κανείς δεν έχει το αλάθητο στην ορθοδοξία, ούτε επιτρέπεται να δογματίζει κατά το δοκούν.
Οι ακρίδες που αναφέρονται στην Αγία Γραφή λέγονταν έτσι από τις άκρες των φυλλωμάτων και όχι επειδή ήταν τα έντομα που ξέρουμε σήμερα.
Και ένα σχετικό βίντεο για να γίνει ξεκάθαρο:
Το ίδιο λάθος γίνεται και για τη λέξη «κάμηλος» που ήταν το σχοινί που δένανε τα πλοία, πιναθών να το φτιάχνανε από τρίχωμα καμήλας ή να το έλεγαν έτσι λόγο της εικόνας που είχαν οι κλωστές του αλλά δεν λέει το κείμενο για καμήλες.
Πολλά είναι παρεξηγήσιμα στις έννοιες τους από την Αγία Γραφή, ακόμα πολλοί αναρωτιούνται τι σημαίνει «φτωχός το πνεύματι» κ.α.
Όσο για τις νηστείες λέχθηκαν πολλά, κανονικά η νηστεία σημαίνει αφαγία, αλλά δεν μπορούν όλοι να την κάνουν εξάλλου υπάρχουν και προβλήματα στις κινήσεις μετά. Οπότε έχει θεσπιστεί η νηστεία να είναι χωρίς λάδι. Η νηστεία δεν είναι μόνο στο είδος αλλά και στη ποσότητα και στη ποιότητα. Αυτή είναι η κανονική νηστεία πλην όμως Σαββάτου και Κυριακής που είναι αμαρτία κάποιος να νηστέψει το λάδι. Για αυτό το λόγο στο Άγιος Όρος δεν κοινωνούν τη Κυριακή κάτι που έχει σκανδαλίσει πολλούς και νομίζω ότι είναι λάθος εκ μέρους τους.
Από εκεί και πέρα αν θέλει κάποιος μπορεί να κάνει τη νηστεία με λάδι αν θεωρεί ότι δεν μπορεί να ανταταποκριθεί. Από τη στιγμή που κάποιος επιτρέψει το λάδι, μπορεί να καταναλώσει ποτό.
Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν την νηστεία, νομίζω υπάρχει κανόνας ότι αν κάποιος δεχτεί επίσημη επίσκεψη σπίτι του, πρέπει να καταργήσει την άλαδη νηστεία και να προσφέρει λαδερό προς τιμή αυτού που υποδέχεται.
Στη περίπτωση που κάποιος θέλει να κοινωνήσει πολλές ώρες πριν δεν επιτρέπεται η κατανάλωση στο λάδι, γι΄αυτό και το Σάββατο συνήθως τρώνε μέχρι το μεσημέρι κάτι λαδερό και από εκεί και ύστερα όχι. Αυτό το κάνουν και σε περίοδο μη νηστείας, κάτι που πάλι είναι θέμα μέσα στην Εκκλησία και μερικοί ιερείς επιτρέπουν ακόμα και κρεοφαγία μέχρι το μεσημέρι αν δεν είναι περίοδος νηστείας. Επίσημα καμία Σύνοδος δεν έχει ορίσει το Σάββατο ως νηστεία παρά μόνο την Τετάρτη και Παρασκευή, οπότε το Σάββατο δεν είναι μέσα. (σε περιόδους μη νηστείας πάντα...)
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.