talaipwros έγραψε: ↑04 Μαρ 2023, 18:52
Καραμελίτσα έγραψε: ↑04 Μαρ 2023, 18:50
O κανονισμός του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου που αναφέρεται στο κείμενο είναι αυτός
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... VEqsAO33Lb
Το άρθρο 13 που αναστέλεται λέει τα εξής
Άρθρο 13
Προκαταβολές
1. Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι,
πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού
προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών
ανάλογα με την προκληθείσα ζημία.
2. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 1, η προκαταβολή δεν είναι κατώτερη των 21 000 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου.
3. Η προκαταβολή δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης και μπορεί να αντισταθμιστεί με οποιοδήποτε άλλο ποσό καταβληθεί στη συνέχεια
με βάση τον παρόντα κανονισμό αλλά δεν είναι επιστρεπτέα, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η προκληθείσα ζημία οφειλόταν σε
αμέλεια ή σφάλμα του επιβάτη ή εάν ο αποδέκτης της προκαταβολής δεν ήταν ο δικαιούχος της αποζημίωσης.
Δεν μπορει ετσι απλα μια υπουργικη αποφαση να αναστειλει κανονισμους του ευρωπαικου κοινοβουλιου. Πρεπει να υπαρχει νομικη αιτιολογηση
Τες πα, καλο ειναι να δωθουν διευκρινησεις
Τα συζητήσαμε πιο πάνω με τον Όττο.
Κατ' αρχάς, ο Κανονισμός 1371/2007 ΕΕ αφορούσε σε δικαιώματα και υποχρεώσεις επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών. Ανάμεσα στα πολλά, έδινε το δικαίωμα στους επιβάτες που ζημιώθηκαν λόγω καθυστερήσεων/ακυρώσεων/επαναδρομολογήσεων/τραυματισμών, αλλά και σε συγγενείς θυμάτων (θάνατος) σιδηροδρομικών δυστυχημάτων, να διεκδικήσουν και να λάβουν άμεσα (εντός 15 ημερών) προκαταβολές αποζημιώσεων για την κάλυψη της άμεσης οικονομικής βλάβης. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός προφανώς δεν ακυρώνει το δικαίωμα προσφυγής του παθόντα σε αστικά και ποινικά δικαστήρια.

Ο ίδιος ευρωπαϊκός κανονισμός έδινε την
δυνατότητα στα κράτη μέλη να μην εφαρμόσουν την πρόβλεψη περί προκαταβολής αποζημιώσεων για μια δεκαετία (5+5 χρόνια).

Ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης έσπευσε την 27/12/2019 να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (προσωρινής μη εφαρμογής) εξαιρώντας την τραοινοσε από την υποχρέωση των προκαταβολών αποζημιώσεων (αυτό ουσιαστικά προέβλεπε η ευρωπαϊκή οδηγία, τις προκαταβολές αποζημιώσεων· η δυνατότητα προσωρινής εξαίρεσης από την εφαρμογή της διάταξης ήταν μια δυνατότητα που έδινε χρόνο προσαρμογής στα κράτη-μέλη) για το χρονικό διάστημα 2019-2024.

Κάποιοι (εδώ και σε άλλα σόσιαλ) ισχυρίστηκαν ότι το μέτρο εξαίρεσης ίσχυσε και παλιότερα. κάποιοι έγραψαν για το 2007, άλλοι για το 2009, άλλοι για την διακυβέρνηση συριζα, εγώ πάντως δεν μπόρεσα να βρω παρόμοια υπουργική απόφαση εξαίρεσης από την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού. Η μόνη τέτοια απόφαση που εμφανίζεται είναι εκείνη του Κεφαλογιάννη το 2019.
Η απόφαση Κεφαλογιάννη είναι έτσι κι αλλιώς
σκανδαλώδης, γιατί η ΕΕ θέσπισε την δυνατότητα προσωρινής εξαίρεσης από την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 1371/2007 ΕΕ για να δώσει στα κράτη-μέλη τον αναγκαίο χρόνο προετοιμασίας και προσαρμογής (θυμήσου εδώ ότι ο κανονισμός ίσχυσε το 2007 και η υπουργική απόφαση εκδόθηκε το 2019) και όχι στους υπουργούς την δυνατότητα να κάνουν χατιράκια σε εταιρείες όποτε τους γουστάρει.
ΥΓ: FYI
Ερμής