Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24731
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 18 Οκτ 2018, 22:24

Καλά αυτό με τη μισθοδοσία των κληρικών που δήθεν είναι αποζημίωση για την απαλλοτρίωση κάτι χωραφιών το 1952 είναι εξωφρενικά θρασύ ψέμμα αλλά για τα δεδομένα των παπάδων είναι σχεδόν σα να τους έκανες μπάνιο σε ορό της αλήθειας: τουλάχιστον υπάρχει σύμβαση, έγινε το 1952 και λέει για απαλλοτρίωση χωραφιών. Δε λέει απολύτως τίποτα για μισθοδοσία αλλά τουλάχιστον προσπάθησαν να μην αναφέρεται σε εναλλακτικό σύμπαν αυτή τη φορά.

Η μισθοδοσία των κληρικών από το κράτος λοιπόν ξεκίνησε 7 χρόνια νωρίτερα, το 1945. Και ο νόμος 536/1945 που τη θέσπισε (μαζί με 6000 οργανικές θέσεις για τους τότε κληρικούς), προέβλεπε ότι αυτή θα χρηματοδοτείται:
1) από το 35% των ακαθάριστων εσόδων των ναών που θα παρακρατούνταν από το κράτος.
2) από ενοριακή εισφορά 300 έως 3000 δρχ το χρόνο για κάθε χριστιανική (ΚΑΙ ΜΟΝΟ) οικογένεια, η οποία δινόταν κανονικά μέχρι το 1962.
3) από πόρους του Δημοσίου μόνο εφόσον τα (1) και (2) δε φτάνουν.

Εξίσωση του μισθού του κληρικού με του ΔΥ και συνακόλουθα υποχρέωσή μας να τους πληρώνουμε θεσπίστηκε το 1968 (τι κυβέρνηση είχαμε άραγε τότε). 2 χρόνια αργότερα, το 1970 Εκκλησία μονομερώς αύξησε τον αριθμό των κληρικών σε 8000 και η χούντα δέχτηκε να μισθοδοτεί τους 2000 παραπανίσιους παρ' όλο που η ως τότε νομοθεσία είχε κλειστό όριο τους 6000. Οι αρχιμανδρίτες και πάνω που μισθοδοτούνταν ως τότε σταθερά από πόρους της ίδιας της Εκκλησίας, έγιναν κι αυτοί ΔΥ το 1980, πατώντας σε δεδικασμένα που είχε δημιουργήσει πάλι η χούντα για τους αρχιερείς της εκκλησίας της Δωδεκανήσου το 1969 και της Κρήτης το 1971. Και η εισφορά του 35% (συνακόλουθα η πλήρης μισθοδοσία των κληρικών από το κράτος) θεσπίστηκε το 2004 από την κυβέρνηση Σημίτη, πιθανόν για να το βουλώσει ο Χριστόδουλος (που όντως το βούλωσε γιατί να σου πηγαίνουν τον φόρο από 35% στο 0 αξίζει όσο όλες οι ταυτότητες του κόσμου).

Με δυο λόγια ενώ η εκκλησιαστική αφήγηση περιλαμβάνει ηρωικά μοναστήρια που αποχωρίστηκαν την περιουσία τους με πόνο ψυχής για το καλό του έθνους και σε αντάλλαγμα πήραν επ' άπειρον χρηματοδότηση, στην πραγματικότητα είναι απλά μια ομάδα που κατάφερε μόλις το 1945 να τρουπώσει στο δημόσιο και πέρασε τα επόμενα 60 χρόνια να μεγαλώνει μεθοδικά την τρυπίτσα της φτάνοντας στο αποκορύφωμά της τη δεκαετία του '00, όπως ακριβώς ο μέσος πασόκος εργατοπατέρας που ακολούθησε την ίδια ακριβώς πορεία αλλά φαντασιώνεται ηρωικούς αγώνες το '21 δίπλα στον Κολοκοτρώνη και το '19 δίπλα στην Αλεξάντρα Κολοντάι.

Περισσότερα εδώ:
https://www.huffingtonpost.gr/sotiris-m ... 24838.html

Panos07
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: 02 Ιουν 2018, 18:29

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Panos07 » 18 Οκτ 2018, 22:37

Ίφιδα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 18:40
Panos07 έγραψε:
18 Οκτ 2018, 13:16
Ίφιδα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 12:46


Οπότε όταν είμαστε ζωντανοί, το σώμα είναι κακό, γεμάτο ηδονές που θα πρέπει να καταπιέσουμε, θεωρούμε την αποστέωση κάτι το υγιές, το φυσικό μας σώμα ένα όχημα αμαρτωλό, μόλις πεθαίνουν οι άγιοι όμως, ανάγεται σε "δοχείο της άκτιστης θείας ενέργειας, χριστοφόρο και πνευματοφόρο"
Όχι ακριβώς. Αυτό είναι αντίληψη που προέρχεται από τη θεολογία των Ρωμαιοκαθολικών (δεν είμαι σίγουρος, ίσως κάποιας άλλης ομολογίας, πάντως όχι της Ορθόδοξης). Σύμφωνα με την Ορθόδοξη θεολογία ο άνθρωπος, ο κάθε άνθρωπος είναι εικόνα Θεού (πλάστηκε κατ' εικόνα). Το σώμα δεν είναι από μόνο του κάτι αμαρτωλό σε αντίθεση με το πνεύμα που είναι κάτι άλλο. Πχ κάποιος μπορεί να μην αμαρτήσει ποτέ σωματικά (πχ να χτυπήσει κάποιον) και να αμαρτήσει μόνο πνευματικά (πχ να είναι ζηλιάρης :P ). Τόσο το σώμα όσο και το πνεύμα είναι δώρα του Θεού στον άνθρωπο και καλό είναι ο άνθρωπος να τα φροντίζει και τα δυο εξίσου.
bluerose έγραψε:
18 Οκτ 2018, 14:30
Δε χρειάζεται να καταπιέσεις
Όριο υπάρχει, για τα σαρκικα πχ δε λέει μη
Λέει με αγάπη κι όριο. Δε πας με το γείτονα

Για τους μοναχούς είναι το πρώτο που τους πολεμάει ο αντίθετος, όμως και το πρώτο που αναχωρεί με τη προσευχή
Και δε βρίσκουν χαρά σ' αυτό κι έτσι πρέπει κι έτσι νοιώθουν αγαπώντας τη μελέτη της προσευχης


Δεν είναι η εκκλησία καταπιεσμένοι άνθρωποι

Απλώς κάποιοι που φτάνουν στο αμήν εκεί τρέχουν, και φαίνεται έτσι
Αγαπητοί μου, ούτε έτσι είναι ακριβώς. Αμαρτία είναι και το σεξ που δεν έχει στόχο την τεκνοποίηση, αμαρτία και ο αυνανισμός, αμαρτία που έχεις περίοδο ("τιμωρία" για το προπατορικό μας αμάρτημα) κλπ κλπ.
under έγραψε:
18 Οκτ 2018, 18:15
Ανοησιες.
Άλλα λέει ο Παύλος
  • ὅτε γὰρ ἦμεν ἐν τῇ σαρκί, τὰ παθήματα τῶν ἁμαρτιῶν τὰ διὰ τοῦ νόμου ἐνηργεῖτο ἐν τοῖς μέλεσιν ἡμῶν εἰς τὸ καρποφορῆσαι τῷ θανάτῳ·
    [Επειδή, όταν εμείς ζούσαμε στη ζωή τής σάρκας, τα πάθη των αμαρτιών, εκείνα που ενεργούνταν εξαιτίας τού νόμου, ενεργούνταν μέσα στα μέλη μας, για να καρποφορήσουμε στον θάνατο.]
    (Προς Ρωμαίους, 7: 5)
  • τὸ γὰρ φρόνημα τῆς σαρκὸς θάνατος, τὸ δὲ φρόνημα τοῦ πνεύματος ζωὴ καὶ εἰρήνη· διότι τὸ φρόνημα τῆς σαρκὸς ἔχθρα εἰς Θεόν· […] Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, ὀφειλέται ἐσμέν, οὐ τῇ σαρκὶ τοῦ κατὰ σάρκα ζῆν· εἰ γὰρ κατὰ σάρκα ζῆτε, μέλλετε ἀποθνῄσκειν· εἰ δὲ Πνεύματι τὰς πράξεις τοῦ σώματος θανατοῦτε ζήσεσθε. ὅσοι γὰρ Πνεύματι Θεοῦ ἄγονται, οὗτοί εἰσιν υἱοὶ Θεοῦ.
    [… Για τον λόγο ότι, το φρόνημα της σάρκας είναι θάνατος· ενώ, το φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη. Επειδή, το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα στον Θεό· […] Άρα, λοιπόν, αδελφοί, είμαστε χρεώστες, όχι στη σάρκα, ώστε να ζούμε σύμφωνα με τη σάρκα. Επειδή, αν ζείτε σύμφωνα με τη σάρκα, πρόκειται να πεθάνετε, αν, όμως, διαμέσου τού Πνεύματος, θανατώνετε τις πράξεις τού σώματος, θα ζήσετε. ]
    (Προς Ρωμαίους, 8: 4-14)
  • …ἀλλ’ ἐνδύσασθε τὸν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, καὶ τῆς σαρκὸς πρόνοιαν μὴ ποιεῖσθε εἰς ἐπιθυμίας.
    [Αλλά, ντυθείτε τον Κύριο Ιησού Χριστό, και μη φροντίζετε για τη σάρκα, στο να εκτελείτε τις επιθυμίες της.]
    (Προς Ρωμαίους, 13: 14)
  • Ταλαίπωρος ἐγὼ ἄνθρωπος! τίς με ῥύσεται ἐκ τοῦ σώματος τοῦ θανάτου τούτου; εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου ἡμῶν. ἄρα οὖν αὐτὸς ἐγὼ τῷ μὲν νοῒ δουλεύω νόμῳ Θεοῦ, τῇ δὲ σαρκὶ νόμῳ ἁμαρτίας.
    [Ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου; Ευχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας. Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.]
    (Προς Ρωμαίους, 7: 24-25)
  • Λέγω δὲ πνεύματι περιπατεῖτε καὶ ἐπιθυμίαν σαρκὸς οὐ μὴ τελέσητε. ἡ γὰρ σὰρξ ἐπιθυμεῖ κατὰ τοῦ πνεύματος, τὸ δὲ πνεῦμα κατὰ τῆς σαρκός· ταῦτα δὲ ἀντίκειται ἀλλήλοις, ἵνα μὴ ἃ ἐὰν θέλητε ταῦτα ποιῆτε.
    [Λέω, λοιπόν: Περπατάτε σύμφωνα με το Πνεύμα, και δεν θα εκπληρώνετε την επιθυμία τής σάρκας. Επειδή, η σάρκα επιθυμεί ενάντια στο Πνεύμα, και το Πνεύμα ενάντια στη σάρκα· αυτά, μάλιστα, αντιμάχονται το ένα το άλλο, ώστε εκείνα που θέλετε, να μη τα πράττετε. ]
    (Προς Γαλάτες, 5: 16-17)
  • …συναχθέντων ὑμῶν καὶ τοῦ ἐμοῦ πνεύματος σὺν τῇ δυνάμει τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ παραδοῦναι τὸν τοιοῦτον τῷ Σατανᾷ εἰς ὄλεθρον τῆς σαρκός, ἵνα τὸ πνεῦμα σωθῇ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ”
    […αφού συγκεντρωθείτε εσείς, και το δικό μου πνεύμα, μαζί με τη δύναμη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, να παραδώσετε τον άνθρωπο αυτού τού είδους στον Σατανά προς όλεθρο της σάρκας, ώστε το πνεύμα του να σωθεί κατά την ημέρα τού Κυρίου Ιησού.]
    (Προς Κορινθίους Α’, 5: 4-5)
και
  • τὸ Πνεῦμά ἐστιν τὸ ζῳοποιοῦν, ἡ σὰρξ οὐκ ὠφελεῖ οὐδέν
    (Κατά Ιωάννην 6: 63)

  • εἰσὶν γὰρ εὐνοῦχοι οἵτινες ἐκ κοιλίας μητρὸς ἐγεννήθησαν οὕτως, καὶ εἰσὶν εὐνοῦχοι οἵτινες εὐνουχίσθησαν ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων, καὶ εἰσὶν εὐνοῦχοι οἵτινες εὐνούχισαν ἑαυτοὺς διὰ τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. ὁ δυνάμενος χωρεῖν χωρείτω.
    [Επειδή, υπάρχουν ευνούχοι, που γεννήθηκαν έτσι από την κοιλιά τής μητέρας τους· και υπάρχουν ευνούχοι, που ευνουχίστηκαν από τους ανθρώπους· και υπάρχουν ευνούχοι, που ευνούχισαν τον εαυτό τους για τη βασιλεία των ουρανών. Όποιος μπορεί να το δεχθεί, ας το δεχθεί.]
    (Κατά Ματθαίον, 19: 12)
Ανόητος κι ο Παύλος κι ο Ιησούς κι ο Κύριος Αντεράκο μου;
Ίφιδα, πραγματικά το εκτιμώ που ασχολήθηκες τόσο ώστε να παραθέσεις χωρία της Καινής Διαθήκης για να εξηγήσεις το συλλογισμό σου! Ντάξει δε λέω ότι την ξεφύλλισες και τα βρήκες ένα ένα το πιο πιθανό είναι να έπαιξε κόπυ πάστε :P , αλλά εγώ το εκτιμώ!
Μακάρι να είχα τη θεολογική κατάρτιση να σου απαντήσω σε ένα ένα ξεχωριστά. Δυστυχώς δεν την έχω. Όμως όπως είπα και σε ένα άλλο ποστ (δε θυμάμαι σε ποιο νήμα) οι βασικές πηγές που παίρνει κατεύθυνση ο Ορθόδοξος Χριστιανός για τη ζωή του είναι η Καινή Διαθήκη και η Πατερική Θεολογία! Προσοχή: Όχι μόνο η Καινή Διαθήκη! Γιατί; Γιατί από μόνη της αποτελεί το ιερό κείμενο για όλες τις Χριστιανικές ομολογίες καθώς και για αιρέσεις. Όλοι την ίδια Καινή Διαθήκη έχουμε. Ποια είναι η διαφορά; Στην επεξήγηση! Γι' αυτό και είναι απαραίτητη και η Πατερική Θεολογία που ερμηνεύει τις Γραφές με τον Ορθόδοξο "τρόπο" ας πούμε.
Στα συγκεκριμένα, που αναφέραμε παραπάνω, σχετικά με την αντισύλληψη εντός του γάμου νομίζω οι απόψεις διίστανται, άλλοι πνευματικοί λένε έτσι άλλοι αλλιώς, είναι κάπως θολό. Δεν υπάρχει όμως η καταδίκη του σεξ όπως τη φανταζόμαστε το σεξ είναι μέρος του γάμου, και αφού η Εκκλησία ευλογεί το γάμο ευλογεί και καθετί που περιλαμβάνεται στις σχέσεις του ζευγαριού (αυτό έτυχε και το άκουσα τις προάλλες στην ομιλία ενός Μητροπολίτη), δεν αφήνει κάτι απ' έξω.
Επίσης, μιας και είσαι γυναίκα, δεν ξέρω μήπως δεν κατάλαβα ακριβώς αυτό που είπες, αλλά σε καμία περίπτωση η Εκκλησία δε θεωρεί αμαρτία την περίοδο. Για όνομα του Θεού. Και κάτι άλλα που μπορεί να έχεις ακούσει ή να ακούσεις ότι όταν η γυναίκα έχει περίοδο δεν κάνει να πάει στην Εκκλησία γιατί θεωρείται ακάθαρτη, είναι δεισιδαιμονίες που δεν έχουν σχέση με την Ορθοδοξία. Μπορεί να το ακούσεις μέχρι κι από παπάδες, αλλά είναι τσεκαρισμένο με ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά την Ορθόδοξη θεολογία.
Γενικότερα, ναι το σώμα όντως έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αρκετές αμαρτίες, όπως το εκτός γάμου σεξ, η λαιμαργία, η οκνηρία, αλλά μην ξεχνάμε ότι η νούμερο ένα αμαρτία, ο εγωισμός, από την οποία πηγάζουν όλες οι άλλες, δεν είναι πειρασμός του σώματος.

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 18 Οκτ 2018, 23:03

Σουβλίτσα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 21:42
...υπάρχει δηλαδή μια αλήθεια την οποία κηρύττει και τη οποία η ανθρώπινη ψυχή (εκτός από το μυαλό σαν εργαλείο βούλησης) έχει τις κατάλληλες κεραίες να την "πιάσει", εαν είναι της αυτής προαιρέσεως.
Οπως γνωριζεις δεν πιστευω στην υπαρξη ψυχης. Εχω αποδειξει στο παρελθον οτι ολες οι θρησκευτικες εννοιες της ψυχης οφειλονται σε εγκεφαλικες διεργασιες.
Αυτο που μου κανει εντυπωση ομως στην απαντηση σου ειναι οτι για να πιασει η ψυχη τις "αληθειες" πρεπει να ειναι της αυτης προαιρεσεως, αλλοιως φανταζομαι ειναι αδικος κοπος. Η αληθεια ειναι οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των αθεων και αγνωστικιστων ηταν για πολλα χροινια "της αυτης προαιρεσεως", αλλα τελικα οχι μονο δεν επιασαν τις 'αληθειες", αλλα ουτε τις δεχονται πλεον.
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Οκτ 2018, 23:05

Panos07 έγραψε:
18 Οκτ 2018, 13:16




οι βασικές πηγές που παίρνει κατεύθυνση ο Ορθόδοξος Χριστιανός για τη ζωή του είναι η Καινή Διαθήκη και η Πατερική Θεολογία! Προσοχή: Όχι μόνο η Καινή Διαθήκη! Γιατί; Γιατί από μόνη της αποτελεί το ιερό κείμενο για όλες τις Χριστιανικές ομολογίες καθώς και για αιρέσεις. Όλοι την ίδια Καινή Διαθήκη έχουμε. Ποια είναι η διαφορά; Στην επεξήγηση! Γι' αυτό και είναι απαραίτητη και η Πατερική Θεολογία που ερμηνεύει τις Γραφές με τον Ορθόδοξο "τρόπο" ας πούμε.
Πάνος.

Πολύ σωστά
Προχωράνε σιγά σιγά και ταυτόχρονα με τα Πατερικα κι ανάγνωση Καινης

Λέει η Γερόντισσα Γαβριηλια
Μόνο όταν σταματήσει ο άνθρωπος τα διαβάσματα τα εκτός Ευαγγελίου, αρχίζει η πραγματική εσωτερική του πρόοδος. Τότε μόνο, ενωμένος με τόν Θεό διά της Ευχής, μπορεί να ακούσει το Θείο Θέλημα.

Η ευχή

Πάρε ευχή,να λες την ευχή

Βήματα σιγά, δε μένεις σ' ένα σημειο



Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 18 Οκτ 2018, 23:12

Alphabet έγραψε:
18 Οκτ 2018, 23:03
Σουβλίτσα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 21:42
...υπάρχει δηλαδή μια αλήθεια την οποία κηρύττει και τη οποία η ανθρώπινη ψυχή (εκτός από το μυαλό σαν εργαλείο βούλησης) έχει τις κατάλληλες κεραίες να την "πιάσει", εαν είναι της αυτής προαιρέσεως.
Οπως γνωριζεις δεν πιστευω στην υπαρξη ψυχης. Εχω αποδειξει στο παρελθον οτι ολες οι θρησκευτικες εννοιες της ψυχης οφειλονται σε εγκεφαλικες διεργασιες.
Αυτο που μου κανει εντυπωση ομως στην απαντηση σου ειναι οτι για να πιασει η ψυχη τις "αληθειες" πρεπει να ειναι της αυτης προαιρεσεως, αλλοιως φανταζομαι ειναι αδικος κοπος. Η αληθεια ειναι οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των αθεων και αγνωστικιστων ηταν για πολλα χροινια "της αυτης προαιρεσεως", αλλα τελικα οχι μονο δεν επιασαν τις 'αληθειες", αλλα ουτε τις δεχονται πλεον.
για να τις αποδεκτεί, αυτή είναι η έννοια

Πιστεύω επίσης (και είναι κάτι που ήθελα να το σχολιάσω) -και από προσωπικά βιώματα-οτι και θαύμα να δει κανείς μπροστά του δεν θα πιστέψει, δεν θα αποδεχτεί δεν δεν δεν. Θα ξεχάσει, θα αγνοήσει, θα ερμηνεύσει, θα αρνηθεί θα θα, αν δεν θέλει να δεχτεί δεν θα δεχτεί.

Το άλλο που λες, για ύπαρξη ψυχής, δεν ξέρω πώς μπορείς να αποδείξεις κάτι το οποίο ο καθένας το ορίζει κατα την κοσμοθεωρία και τις αντιλήψεις του, άλλο πράγμα είναι η ψυχή στην θεολογία, άλλο στην τάδε θεολογία άλλο στην άλλη θεολογία, άλλο για τον φιλόσοφο, άλλο για τον ψυχίατρο κτλ.
Εσύ τώρα, αναφέρεσαι στην συνείδηση μέσω λογικής και εγκεφαλικών διεργασιών αν καταλαβαίνω καλά?
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Panos07
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: 02 Ιουν 2018, 18:29

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Panos07 » 18 Οκτ 2018, 23:15

bluerose έγραψε:
18 Οκτ 2018, 23:05
Panos07 έγραψε:
18 Οκτ 2018, 13:16




οι βασικές πηγές που παίρνει κατεύθυνση ο Ορθόδοξος Χριστιανός για τη ζωή του είναι η Καινή Διαθήκη και η Πατερική Θεολογία! Προσοχή: Όχι μόνο η Καινή Διαθήκη! Γιατί; Γιατί από μόνη της αποτελεί το ιερό κείμενο για όλες τις Χριστιανικές ομολογίες καθώς και για αιρέσεις. Όλοι την ίδια Καινή Διαθήκη έχουμε. Ποια είναι η διαφορά; Στην επεξήγηση! Γι' αυτό και είναι απαραίτητη και η Πατερική Θεολογία που ερμηνεύει τις Γραφές με τον Ορθόδοξο "τρόπο" ας πούμε.
Πάνος.

Πολύ σωστά
Προχωράνε σιγά σιγά και ταυτόχρονα με τα Πατερικα κι ανάγνωση Καινης

Λέει η Γερόντισσα Γαβριηλια
Μόνο όταν σταματήσει ο άνθρωπος τα διαβάσματα τα εκτός Ευαγγελίου, αρχίζει η πραγματική εσωτερική του πρόοδος. Τότε μόνο, ενωμένος με τόν Θεό διά της Ευχής, μπορεί να ακούσει το Θείο Θέλημα.

Η ευχή

Πάρε ευχή,να λες την ευχή

Βήματα σιγά, δε μένεις σ' ένα σημειο
Βεβαίως και η ευχή! Πολύ σημαντική για τον άνθρωπο!

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Οκτ 2018, 23:22

Ναι αλλά με γνώση ότι έχουμε ανάγκη το έλεος

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 18 Οκτ 2018, 23:24

Panos07 έγραψε:
18 Οκτ 2018, 22:37

...οι βασικές πηγές που παίρνει κατεύθυνση ο Ορθόδοξος Χριστιανός για τη ζωή του είναι η Καινή Διαθήκη και η Πατερική Θεολογία! Προσοχή: Όχι μόνο η Καινή Διαθήκη! Γιατί; Γιατί από μόνη της αποτελεί το ιερό κείμενο για όλες τις Χριστιανικές ομολογίες καθώς και για αιρέσεις. Όλοι την ίδια Καινή Διαθήκη έχουμε. Ποια είναι η διαφορά; Στην επεξήγηση! Γι' αυτό και είναι απαραίτητη και η Πατερική Θεολογία που ερμηνεύει τις Γραφές με τον Ορθόδοξο "τρόπο" ας πούμε....
Α' Οικουμενικη Συνοδος
'Όταν ο επιφανής Καισαρειανός λόγιος ('Ο Ευσέβιος Καισαρείας) συμφώνησε να κάνει δεκτό το σύμβολο πίστης —καθώς είχε ήδη καταστεί σαφές ότι μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε κανείς να διατηρήσει το επισκοπικό του αξίωμα—, ο Ευσέβιος Νικομήδειας, ο Θέογνις Νικαίας και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους αρειανούς ενέδωσαν με τη σειρά τους. Ο magister officiorum του αυτοκράτορα περιέφερε τη δήλωση πίστης μέσα στην αίθουσα και όλοι οι επίσκοποι —εκτός από δύο ισόβιoυς φίλους του Άρειου τον Θεωνά Μαρμαρικής και τον Σεκούνδο Πτολεμαΐδας— την υπέγραψαν. Ο Άρειος και οι δύο επίσκοποι της Αιγύπτου εξορίσθηκαν στην Ιλλυρία, ενώ τρεις μήνες αργότερα τους ακολούθησαν ο Ευσέβιος Νικομηδείας και ο Θέογνις Νικαίας. Καθώς το 328 ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος άλλαξε γνώμη σχετικά με το ζήτημα της «ομοουσιότητας», ο Άρειος και οι επίσκοποι Σεκούνδος και Θέογνις επέστρεψαν θριαμβευτικά στις εκκλησίες τους το 336."
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... E%BF%CF%85

Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος
"Πρώτος στην Έφεσο αφίχθη ο Νεστόριος με 16 επισκόπους και συνοδεία της αυτοκρατορικής φρουράς, ενώ λίγο μετά ο Κύριλλος με 50 επισκόπους από την εκκλησιαστική περιφέρεια της Αλεξάνδρειας και τη συνοδεία μοναχών, παραβολάνων και ναυτικών «για ενδεχόμενη ανάγκη δυναμικής υποστηρίξεως του κυρίου τους."
Βλασίου Φειδά, Εκκλησιαστική Ιστορία, Τόμος Α΄, σελίς 611

Ετσι βγαινουν οι επεξηγησεις της πατερολογιας;
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Οκτ 2018, 23:26

Κάνω μπλοκ για να παρακολουθώ το νημα

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 18 Οκτ 2018, 23:30

Ναι αλλά δε ξέρω πως γίνεται

Τώρα δλ εσύ θες να μας μπερδέψεις;
Όχι.

Άβαταρ μέλους
taliban
Δημοσιεύσεις: 12154
Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 13:28
Phorum.gr user: Πνεύμα Αντιλογίας
Τοποθεσία: Καραβλαχία

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taliban » 18 Οκτ 2018, 23:35

Κάνε αντ είμαι πλοκ :smt005:
--------
Ο Alphabet θέλει την ψυχή σας.
:P

Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 18 Οκτ 2018, 23:40

Πρώτος πήγε ο Νεστόριος στην Γ' Οικουμενική?
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 18 Οκτ 2018, 23:43

Σουβλίτσα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 23:12
Πιστεύω επίσης (και είναι κάτι που ήθελα να το σχολιάσω) -και από προσωπικά βιώματα-οτι και θαύμα να δει κανείς μπροστά του δεν θα πιστέψει, δεν θα αποδεχτεί δεν δεν δεν. Θα ξεχάσει, θα αγνοήσει, θα ερμηνεύσει, θα αρνηθεί θα θα, αν δεν θέλει να δεχτεί δεν θα δεχτεί.
Θαυματα κανουν παρα πολλοι σημερα αλλα οι περισσοτεροι ειναι τιμιοι και δηλωνουν οτι ειναι ψευδαισθησεις.
Σουβλίτσα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 23:12
Το άλλο που λες, για ύπαρξη ψυχής, δεν ξέρω πώς μπορείς να αποδείξεις κάτι το οποίο ο καθένας το ορίζει κατα την κοσμοθεωρία και τις αντιλήψεις του, άλλο πράγμα είναι η ψυχή στην θεολογία, άλλο στην τάδε θεολογία άλλο στην άλλη θεολογία, άλλο για τον φιλόσοφο, άλλο για τον ψυχίατρο κτλ.
Εσύ τώρα, αναφέρεσαι στην συνείδηση μέσω λογικής και εγκεφαλικών διεργασιών αν καταλαβαίνω καλά?
Εν ταχει, οι περισσοτερες θρησκειες και κυριως η χριστιανικη δηλωνουν οτι η ψυχη που ειναι 'αθανατη", θα απολογηθει μετα θανατον για οσα εχει πραξει αν και δεν θα υπαρχει εγκεφαλος. Οπερ σημαινει οτι η ψυχη ειαι τελειως ανεξαρτητη απο τον εγκεφαλο και εχει μνημη.
Επισης οι θρησκειες δηλωνουν οτι η ψυχη εισερχεται στον ανθρωπο κατα την συλληψη του.

Αν ισχυουν αυτα που ισχυριζεται τουλαχιστον η χριστιανικη θρησκεια, θα επρεπε ολοι μας να θυμομαστε (με την μνημη της ανεξαρτητης απο τον εγκεφαλο ψυχης μας) πως περναγαμε στην κοιλια της μητερας μας και τι καναμε τα πρωτα 2 χρονια της ζωης μας. Δεν μπορουμε γιατι η μνημη δεν εχει να κανει με καμμια ψυχη. Οταν αναπτυχθει ο εγκεφαλος τοτε αρχιζουμε να εχουμε μνημες.

Καληνυχτα και ευχαριστω. Η συνεχεια ισως αυριο. :wave:
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

Άβαταρ μέλους
Alphabet
Δημοσιεύσεις: 1639
Εγγραφή: 18 Οκτ 2018, 11:13
Phorum.gr user: Alphabet

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Alphabet » 18 Οκτ 2018, 23:45

Σουβλίτσα έγραψε:
18 Οκτ 2018, 23:40
Πρώτος πήγε ο Νεστόριος στην Γ' Οικουμενική?
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF ... e-auto3-22
Δυο πραγματα ειναι αχωριστα απο το ψεμα, οι πολλες υποσχεσεις και οι πολλες δικαιολογιες.

Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Αλλαγή Αμφίων Αγιου Σάββα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 18 Οκτ 2018, 23:49

Για το θέμα της Γ'Οικουμενικής (και όχι μόνο) θα ήταν καλύτερα να μιλήσουν όσοι γνωρίζουν Πατρολογία και τα θέματα αυτά καλά, εγώ βλέπω οτι ο Νεστόριος σε κάποια τουλάχιστον συνεδρία έφθασε με καθυστέρηση ημερών και είχε και αυτός το τσούρμο των οπλισμένων μαζί του, αλλά επειδή δεν τα ξέρω λεπτομερώς θα προτιμούσα, όποιος βάζει αντιρρητικό κείμενο να φέρνει επίσης (τουλάχιστον σε τίτλους/λινκ) τις βασικές πηγές και τις μελέτες που έχουν γίνει πάνω στα θέματα αυτά γενικότερα για να μπορούμε να έχουμε μια αντικειμενικότερη ματιά στα πράγματα
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών