Πεζογραφία, ποίηση, γλώσσα και γραπτός λόγος, βιβλία
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25533
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 01 Αύγ 2023, 15:42
hellegennes έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:38
foscilis έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 14:50
ΓΑΛΗ έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 14:45
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.

Δηλαδη εσυ τι πιστευεις οτι σημαινει;
Ότι ο Καβάφης ήταν Αλεξανδρινός και θεωρούσε λίγους τους σύγχρονους Πελοποννήσιους και κάνει μια ιστορική αναδρομή για να τους την πει. Συγκεκριμένα την λέει μάλλον στον Παλαμά, που ήταν Πατρινός. Όλο το ποίημα είναι ένα "τι να μας πει κι εσύ, καημένε".
Προφανώς εσύ απαντάς σε κάτι πολύ συγκεκριμένο που σε ρώτησε ο foscilis και άρα αυτό που ακολουθεί δεν αφορά εσένα αλλά γράφεται με αφορμή την συζήτησή σας.
Τι σημασία έχουν όλα αυτά; Γιατί ασχολείται ο κόσμος με τα γύρω γύρω και όχι με την ποίηση;
-
ΓΑΛΗ
- Δημοσιεύσεις: 85462
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ΓΑΛΗ » 01 Αύγ 2023, 15:43
hellegennes έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:38
foscilis έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 14:50
ΓΑΛΗ έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 14:45
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.

Δηλαδη εσυ τι πιστευεις οτι σημαινει;
Ότι ο Καβάφης ήταν Αλεξανδρινός και θεωρούσε λίγους τους σύγχρονους Πελοποννήσιους και κάνει μια ιστορική αναδρομή για να τους την πει. Συγκεκριμένα την λέει μάλλον στον Παλαμά, που ήταν Πατρινός. Όλο το ποίημα είναι ένα "τι να μας πει κι εσύ, καημένε".
Εγώ πάλι νομίζω ότι δεν θέλει να την πει σε κανέναν. Απλώς εκφράζει την άποψη του. Αυτοί που προσπαθούν να την πουν στον Καβάφη είναι τα λυρικά ή λειράτα παγωνάκια.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
-
hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45134
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από hellegennes » 01 Αύγ 2023, 15:46
Εμένα αυτή είναι η δική μου ερμηνεία, λέει "τι νας μας πείτε κι εσείς, ρε τσουτσέκια" και δεν βρίσκω τυχαίο ούτε ότι ο Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα ούτε ότι ο Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25533
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 01 Αύγ 2023, 15:48
Η κριτική του "ειδικού" είναι για τα πανηγύρια. Δεν έχει καταλάβει τίποτα από Καβάφη και ίσως από ποίηση γενικότερα. Η μια ανοησία επάνω στην άλλη. Πχ
1. Παραμένει μέχρι τέλους εν πολλοίς άτεχνος, σ’ ένα γενικό επίπεδο (σελ. 13 κ.ε.).
2. Ειδικότερα, είναι πεζολόγος, κακός χρήστης της ομοιοκαταληξίας, όπου και όποτε την επιλέγει, κακός χρήστης του ίαμβου, μη χρήστης των σχημάτων λόγου, ασαφής στις διατυπώσεις του (σελ. 16 κ.ε.)
3. Γλωσσικά μετεωρίζεται μεταξύ δημοτικής, φαναριώτικης, γενικά καθαρεύουσας και μεικτής (σελ. 21 κ.λπ.) και έχει ιδιότυπα κακιά γλώσσα (σελ. 37 κ.ε.)
Τόσες βλακείες μαζεμένες σε τόσο λίγες γραμμές βάζουν σε υποψία μήπως προσπαθεί να κερδίσει δημοσιότητα γράφοντας υπερβολικά ακραίες ανοησίες.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25533
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 01 Αύγ 2023, 15:49
hellegennes έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:46
Εμένα αυτή είναι η δική μου ερμηνεία, λέει "τι νας μας πείτε κι εσείς, ρε τσουτσέκια" και δεν βρίσκω τυχαίο ούτε ότι ο Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα ούτε ότι ο Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια.
Κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχει όμως καμία απολύτως σημασία για την αξία του ποιήματος αν είναι αλήθεια όλο αυτό ή όχι.
Οι δάσκαλοι στο σχολείο είναι δικαιολογημένοι να κάνουν αναλύσεις σε άσχετα πράγματα αφού η τέχνη δεν είναι η δουλειά τους. Το ίδιο και οι δημοσιογράφοι στα περιοδικά.
Από εσένα έχω απαιτήσεις.

-
Beria
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 29162
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Beria » 01 Αύγ 2023, 15:53
ST48410 έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:48
Η κριτική του "ειδικού" είναι για τα πανηγύρια. Δεν έχει καταλάβει τίποτα από Καβάφη και ίσως από ποίηση γενικότερα. Η μια ανοησία επάνω στην άλλη. Πχ
1. Παραμένει μέχρι τέλους εν πολλοίς άτεχνος, σ’ ένα γενικό επίπεδο (σελ. 13 κ.ε.).
2. Ειδικότερα, είναι πεζολόγος, κακός χρήστης της ομοιοκαταληξίας, όπου και όποτε την επιλέγει, κακός χρήστης του ίαμβου, μη χρήστης των σχημάτων λόγου, ασαφής στις διατυπώσεις του (σελ. 16 κ.ε.)
3. Γλωσσικά μετεωρίζεται μεταξύ δημοτικής, φαναριώτικης, γενικά καθαρεύουσας και μεικτής (σελ. 21 κ.λπ.) και έχει ιδιότυπα κακιά γλώσσα (σελ. 37 κ.ε.)
Τόσες βλακείες μαζεμένες σε τόσο λίγες γραμμές βάζουν σε υποψία μήπως προσπαθεί να κερδίσει δημοσιότητα γράφοντας υπερβολικά ακραίες ανοησίες.
Ο Καβάφης έχει τον πλέον συγκλονιστικό εσωτερικό ρυθμό (σπαει τον ίαμβο σαν σύγχρονος μουσικός) και ο
ειδικός γράφει ότι είναι κακός χρήστης του ίαμβου.
Πολλά κόμπλεξ
gassim έγραψε: ↑07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.
-
ΓΑΛΗ
- Δημοσιεύσεις: 85462
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ΓΑΛΗ » 01 Αύγ 2023, 15:55
hellegennes έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:46
Εμένα αυτή είναι η δική μου ερμηνεία, λέει "τι νας μας πείτε κι εσείς, ρε τσουτσέκια" και δεν βρίσκω τυχαίο ούτε ότι ο Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα ούτε ότι ο Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια.
Σαφώς κι έχει τεράστια σημασία το περιβάλλον που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο καθένας. Ο Καβάφης είναι μείγμα Αλεξάνδρειας και Κωνσταντινούπολης. Εκφράζει το "παρακμιακό" ελληνικό στοιχείο, που κάποιους γοητεύει και κάποιους απωθεί. Οι Παλαμάς, Ελύτης, Σικελιανός, Σεφέρης, Εμπειρίκος κλπ εκφράζουν την εναλλαγή μεταξύ λυρικότητας και απαισιοδοξίας του μεσοπολεμικού "περίπου".
Η ελπίδα είναι παγίδα.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25533
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 01 Αύγ 2023, 15:59
Beria έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:53
ST48410 έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:48
Η κριτική του "ειδικού" είναι για τα πανηγύρια. Δεν έχει καταλάβει τίποτα από Καβάφη και ίσως από ποίηση γενικότερα. Η μια ανοησία επάνω στην άλλη. Πχ
1. Παραμένει μέχρι τέλους εν πολλοίς άτεχνος, σ’ ένα γενικό επίπεδο (σελ. 13 κ.ε.).
2. Ειδικότερα, είναι πεζολόγος, κακός χρήστης της ομοιοκαταληξίας, όπου και όποτε την επιλέγει, κακός χρήστης του ίαμβου, μη χρήστης των σχημάτων λόγου, ασαφής στις διατυπώσεις του (σελ. 16 κ.ε.)
3. Γλωσσικά μετεωρίζεται μεταξύ δημοτικής, φαναριώτικης, γενικά καθαρεύουσας και μεικτής (σελ. 21 κ.λπ.) και έχει ιδιότυπα κακιά γλώσσα (σελ. 37 κ.ε.)
Τόσες βλακείες μαζεμένες σε τόσο λίγες γραμμές βάζουν σε υποψία μήπως προσπαθεί να κερδίσει δημοσιότητα γράφοντας υπερβολικά ακραίες ανοησίες.
Ο Καβάφης έχει τον πλέον συγκλονιστικό εσωτερικό ρυθμό (σπαει τον ίαμβο σαν σύγχρονος μουσικός) και ο
ειδικός γράφει ότι είναι κακός χρήστης του ίαμβου.
Πολλά κόμπλεξ
Δεν έχω ασχοληθεί τόσο πολύ με την κριτική που του έχουν ασκήσει σύγχρονοι και μεταγενέστεροι. Αλλά όντως ο ρυθμός του είναι συγκλονιστικός. Ο "κριτικός" αγνοεί βασικά πράγματα για το πως λειτουργεί η τέχνη. Δηλαδή και μόνο που διαβάζεις ότι τον κατηγορεί για την μη χρήση ομοιοκαταληξίας , φτάνει. Ο κριτικός έχει συγκεκριμένες και παλιομοδίτικες προσμονές για το τι είναι ποίημα και ό,τι δεν χωρά σε αυτές, του φαίνεται λίγο.
-
hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45134
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από hellegennes » 01 Αύγ 2023, 16:55
ST48410 έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:49
hellegennes έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:46
Εμένα αυτή είναι η δική μου ερμηνεία, λέει "τι νας μας πείτε κι εσείς, ρε τσουτσέκια" και δεν βρίσκω τυχαίο ούτε ότι ο Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα ούτε ότι ο Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια.
Κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχει όμως καμία απολύτως σημασία για την αξία του ποιήματος αν είναι αλήθεια όλο αυτό ή όχι.
Οι δάσκαλοι στο σχολείο είναι δικαιολογημένοι να κάνουν αναλύσεις σε άσχετα πράγματα αφού η τέχνη δεν είναι η δουλειά τους. Το ίδιο και οι δημοσιογράφοι στα περιοδικά.
Από εσένα έχω απαιτήσεις.

Δεν μίλησαμε για την αξία του ποιήματος, ο foscilis ρώτησε τι σημαίνει. Ε, αυτό που είπα σημαίνει.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
-
Green Dragon
- Δημοσιεύσεις: 24920
- Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
- Phorum.gr user: Green Dragon
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Green Dragon » 01 Αύγ 2023, 17:03
ST48410 έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:59
Δεν έχω ασχοληθεί τόσο πολύ με την κριτική που του έχουν ασκήσει σύγχρονοι και μεταγενέστεροι. Αλλά όντως ο ρυθμός του είναι συγκλονιστικός. Ο "κριτικός" αγνοεί βασικά πράγματα για το πως λειτουργεί η τέχνη.
Δηλαδή και μόνο που διαβάζεις ότι τον κατηγορεί για την μη χρήση ομοιοκαταληξίας , φτάνει. Ο κριτικός έχει συγκεκριμένες και παλιομοδίτικες προσμονές για το τι είναι ποίημα και ό,τι δεν χωρά σε αυτές, του φαίνεται λίγο.
Τι άσχετος είν' αυτός; Εδώ υπάρχει ολόκληρη κατηγορία ποιημάτων που δεν χρησιμοποιούν την ομοιοκαταληξία

-
ΓΑΛΗ
- Δημοσιεύσεις: 85462
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ΓΑΛΗ » 25 Δεκ 2023, 19:01
Σε κάθε περίπτωση, όποιος θέλει να διαπιστώσει τί ακριβώς θέλει να πει ο... υπερεκτιμημένος ποιητής

στο "200 π.Χ." θα βρει την απάντηση όχι σε αναλύσεις αλλά σε άλλα ποιήματα του ιδίου.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
-
Οργισμένος
- Δημοσιεύσεις: 22108
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Οργισμένος » 25 Δεκ 2023, 19:15
ST48410 έγραψε: ↑01 Αύγ 2023, 15:48
Η κριτική του "ειδικού" είναι για τα πανηγύρια. Δεν έχει καταλάβει τίποτα από Καβάφη και ίσως από ποίηση γενικότερα. Η μια ανοησία επάνω στην άλλη. Πχ
1. Παραμένει μέχρι τέλους εν πολλοίς άτεχνος, σ’ ένα γενικό επίπεδο (σελ. 13 κ.ε.).
2. Ειδικότερα, είναι πεζολόγος, κακός χρήστης της ομοιοκαταληξίας, όπου και όποτε την επιλέγει, κακός χρήστης του ίαμβου, μη χρήστης των σχημάτων λόγου, ασαφής στις διατυπώσεις του (σελ. 16 κ.ε.)
3. Γλωσσικά μετεωρίζεται μεταξύ δημοτικής, φαναριώτικης, γενικά καθαρεύουσας και μεικτής (σελ. 21 κ.λπ.) και έχει ιδιότυπα κακιά γλώσσα (σελ. 37 κ.ε.)
Τόσες βλακείες μαζεμένες σε τόσο λίγες γραμμές βάζουν σε υποψία μήπως προσπαθεί να κερδίσει δημοσιότητα γράφοντας υπερβολικά ακραίες ανοησίες.
Ayth ειναι η τουρκορωσσικη αριστερα μας, τι να καμομε; Πονεμενη ασημαντη και κακιστρω ανοργασμικια κωλογρια που νιωθει τη ζωη να φευγει γοργα απο μεσα της και τα σκουληκια να θρεφονται απο τις σαπιες σαρκες της. Ας τους τελειωσομε με Κασελακη αυτους τους βρωμιαρηδες.
-
vag_el
- Δημοσιεύσεις: 3296
- Εγγραφή: 12 Ιαν 2021, 01:00
- Phorum.gr user: vag_el
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από vag_el » 29 Δεκ 2023, 17:45
Ο Καβάφης είναι έντονα λυρικός ποιητής.Και αυτό φαίνεται και απο την μή χρήση ομοιοκαταληξίας (που δεν είναι και απαραίτητη).
''Σκάει'' και ''βρίθει'' απο λυρισμό στην κάθε του πρόταση και κάθε του λέξη,έτσι ουτως ώστε να μήν είναι χρήσιμη η οποιαδήποτε ομοιοκαταληκτική τάση .Σχεδον δεν χωράει .
Επειτα ,η Ιαμβική τέχνη δεν νομίζω ότι αρμόζει στα ποιήματά του που είναι έτσι φτιαγμένα και συναισθηματικά δουλεμένα ,ουτως ώστε να προκαλούν συγκίνηση ακόμη και στον πιο αδαή αναγνώστη.Δεν μπορεί όλοι οι καλλιτέχνες να χρησιμοποιουν τον Ίαμβο και δεν είναι και αυτή η ουσία της ποίησης
.Νομίζω θα έμοιαζε με Ειρωνεία αν τον χρησιμοποιούσε και ως αποτέλεσμα θα ήταν η απώθηση απο το να τον διαβάσει κάποιος.
Εχει μια τέτοια ειλικρίνεια η ποίησή του που σε αφοπλίζει και σε καμία περίπτωση όπως και είπα και παραπάνω δεν χωρά ο Ίαμβος.
Ταπεινή άποψη.
όλοι μαζί γινήκαμε συρφετός,
γυρεύοντας ομοιοκαταληξία
μια τόσο ευγενικιά φιλοδοξία
έγινε της ζωής μας ο σκοπός
Κ.Καρυωτάκης
-
-
- 39 Απαντήσεις
- 727 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από zteo
28 Μάιος 2024, 20:03
-
-
- 18 Απαντήσεις
- 728 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Green Dragon
05 Μάιος 2024, 16:34
-
-
- 19 Απαντήσεις
- 1370 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Έκτωρ
09 Απρ 2024, 18:07
-
-
- 106 Απαντήσεις
- 4861 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Esperos
06 Ιούλ 2023, 13:50
Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών
Αποποίηση Ευθυνών Διαχείρισης Φόρουμ (Phorum.com.gr)
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.