Λοξίας έγραψε: ↑24 Αύγ 2023, 15:09
Blackdog έγραψε: ↑24 Αύγ 2023, 14:03
break έγραψε: ↑24 Αύγ 2023, 11:05
Αμπελοφιλοσοφίες

.
Δεν ειναι τυχαια η αρχη του κατα Ιωαννη. Δεν ξερω κατα ποσο ειναι αμπελοφιλοσοφιες.
Λεει οτι
στην αρχη του κοσμου υπηρξε ο λογος (και ο λογος ηταν προς τον θεο κλπ).
Συνοπτικα αυτο που λεει ειναι οτι ο θεος μεσω του λογου του εφτιαξε τον κοσμο. Ο Λογος ηταν που ενσαρκωθηκε και εγινε Χριστος, οχι ο Θεος-πατερας. Το πιθανοτερο ειναι οτι ο Λογος εχει την Πλατωνικη-Αριστοτελικη εννοια, δηλ της λογικης ακολουθιας.
Το λεει και το "Πιστευω" και ο Παυλος: "δι ου τα παντα εγενετο". Στην Χριστιανικη θεολογια, ο Θεος ειναι εκτος κτισης καθοτι αχρονος. Ο κοσμος εγινε μεσω του Λογου-Υιου-Χριστου.
Αυτη ειναι η ερμηνεια που δινει η χρ. Θεολογια.
Σε ερωτηματα του στυλ ποιος ειναι ποιος και πως εγινε αυτο, η εκκλησια απανταει με το τριαδικο δογμα.
Ναι, έτσι λέει (ερμηνεύεται) η φράση "εν αρχή ήν ο Λόγος". Από όσο ξέρω τουλάχιστον, καθώς ΟΛΕΣ οι Ορθόδοξες μεταφράσεις του κατά Ιωάννην ερμηνεύουν:
Εις την αρχήν της πνευματικής και υλικής δημιουργίας...
Παρατηρείται όμως μία προσπάθεια παρερμηνείας, ώστε να ταυτιστεί (πάντα με την βοήθεια της "αρχής της δισημίας"), η λέξη αρχή (παραβλέπουν το εν) με την λέξη εξουσία.
Το γιατί, δεν το ξέρω...
Οχι μονο οι ορθοδοξες. αλλα ολες. Κραταω επιφυλαξη για καποιες προταστεντικες καλτ.
Κατα τ αλλα, ξανα λεει πιο κατω το ιδιο
"Πάντα δι' Αυτού εγένετο και χωρίς Αυτού εγένετο ουδέ έν ό γέγονεν"
..Οποτε ειναι προφανες τι εννοει αρχη.
Επισης, ο Ιωαννης συνεχιζει την
παλαιοτερη Παυλιανη διδασκαλια
«εικών του Θεού του αοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως, ότι εν αυτώ εκτίσθη τα πάντα, τα εν τοις ουρανοίς και τα επί της γης, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχαί είτε εξουσίαι· τα πάντα δι’ αυτού και εις αυτόν έκτισται· και αυτός εστι προ πάντων, και τα πάντα εν αυτώ συνέστηκε» (Κολ. α’ 15-17).
Ειναι μια πολυ καλη προσπαθεια, κατα την γνωμη μου, να αιτιολογηθει η θεοτητα του Χριστου χωρις να γινει η θρησκεια πολυθειστικη.