foscilis σαν να πυκνώνουν οι κακοτεχνίεςFluffy έγραψε: ↑05 Νοέμ 2021, 22:48Ισως δεν κατάλαβες που είναι η κριτική, είναι στο ότι η πολιτική της κυβέρνησης παΝΔημίας δίνει αέραα στα πανιά περισσότερων τέτοιων εργολαβιών παραδόσεων και παραλαβών. Δεν είναι η κακιά στιγμή, ο κακός τεχνίτης ή εργολάβος, ο κακός δημαρχος, επιτροπή παιδείας του δήμου κτλπ.foscilis έγραψε: ↑05 Νοέμ 2021, 09:45Υπάρχουν όντως τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για πρόβληματα των σχολείων και στα πλαίσια της πανδημίας και γενικά. Είναι άθλιοι.
Όμως αυτή η οροφή ήταν ευθύνη του εργολάβου που την έφτιαξε και του δήμου που την παρέλαβε. Δεν έχει δουλειά η κυβέρνηση. Αυτό δεν το λέω μόνο εγώ, το λέει και ο διευθυντής του σχολειου μας που είναι τέρμα κομμουνι αλλά ταυτόχρονα ξέρει πώς δουλεύει ένα σχολείο.
Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Χμ
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
- Frappezitis
- Δημοσιεύσεις: 14240
- Εγγραφή: 19 Απρ 2021, 12:11
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Απευθείας αναθέσεις λέγονται αυτά στους υμέτερουςSol έγραψε: ↑03 Αύγ 2023, 19:04foscilis σαν να πυκνώνουν οι κακοτεχνίεςFluffy έγραψε: ↑05 Νοέμ 2021, 22:48Ισως δεν κατάλαβες που είναι η κριτική, είναι στο ότι η πολιτική της κυβέρνησης παΝΔημίας δίνει αέραα στα πανιά περισσότερων τέτοιων εργολαβιών παραδόσεων και παραλαβών. Δεν είναι η κακιά στιγμή, ο κακός τεχνίτης ή εργολάβος, ο κακός δημαρχος, επιτροπή παιδείας του δήμου κτλπ.foscilis έγραψε: ↑05 Νοέμ 2021, 09:45Υπάρχουν όντως τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για πρόβληματα των σχολείων και στα πλαίσια της πανδημίας και γενικά. Είναι άθλιοι.
Όμως αυτή η οροφή ήταν ευθύνη του εργολάβου που την έφτιαξε και του δήμου που την παρέλαβε. Δεν έχει δουλειά η κυβέρνηση. Αυτό δεν το λέω μόνο εγώ, το λέει και ο διευθυντής του σχολειου μας που είναι τέρμα κομμουνι αλλά ταυτόχρονα ξέρει πώς δουλεύει ένα σχολείο.

Αξιοι διάδοχοι των ναζί οι
ισραηλινοι.

-
- Δημοσιεύσεις: 27573
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
αυτή είναι η υπεράσπιση των πεσμένων ταβανιών;
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
-
- Δημοσιεύσεις: 27573
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28844
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Με τον εαυτό σου μιλάς ρε Βινόσαυρε;
Χάζεψε τελείως το νεοκομμούνι, τον έφαγε η κομματίτιδα!

ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
την καλύτερη δουλειά κάνεις, κλείνε τα μάτια σου να ΄'εχεις την ησυχία σουtalaipwros έγραψε: ↑03 Αύγ 2023, 20:41Sorry mate, δε διαβαζω συνηθως τα ποστς σου, μονο τον τιτλο ειδα και το οτι σπαμαρεις οποτε η σχολή Μακρονήσου μου φάνηκε οτι ανήκει εδω
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
καλή σχολική χρονιά
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
- Frappezitis
- Δημοσιεύσεις: 14240
- Εγγραφή: 19 Απρ 2021, 12:11
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Πτώση σοβάδων σε σχολείο στο Αιγάλεω: «Για καλή μας τύχη η αίθουσα ήταν άδεια» – Τι λένε στο enikos.gr γονείς κι εκπαιδευτικοί

https://www.enikos.gr/society/ptosi-sov ... i/2060709/

https://www.enikos.gr/society/ptosi-sov ... i/2060709/
Αξιοι διάδοχοι των ναζί οι
ισραηλινοι.

- Ληστοσυμμορίτης
- Δημοσιεύσεις: 10926
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2023, 17:16
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Καπιταλισμός ένα σύστημα που σαπίζει
Έγκλημα της Πύλου: ο θάνατος διακοπές στη μεσόγειο πάει.
Έγκλημα της Πύλου: ο θάνατος διακοπές στη μεσόγειο πάει.
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
28 Νοέ 2023
Καταστρέφουν τα παιδιά: To «Πολύχρωμο Σχολείο» έκανε τετράωρο «σεμινάριο» ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδας σε δημόσιο Γυμνάσιο των Χανίων!
Ολοταχώς στον γκρεμό η εκπαίδευση - Και επίσημα πλέον ξεκίνησαν να κάνουν εντατικά «φροντιστήρια» ΛΟΑΤΚΙσμού σε παιδιά δημόσιων σχολείων.

https://www.sportime.gr/extratime/koino ... n-chanion/
29/11/2023
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Δάσκαλος έβαλε μαθητές του ίδιου φύλου να αγκαλιαστούν για να διαπιστώσουν αν αισθάνονται έλξη.
Μια απίστευτη καταγγελία, από έναν πατέρα μαθήτριας στη Βέροια, ακούστηκε σήμερα στον αέρα του Focus FM 103,6 και στην εκπομπή “Focus 8-11” με το Στέφανο Δαμιανίδη.
https://anazitiseis.gr/sexoualiki-diapa ... xi-vinteo/
Καταστρέφουν τα παιδιά: To «Πολύχρωμο Σχολείο» έκανε τετράωρο «σεμινάριο» ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδας σε δημόσιο Γυμνάσιο των Χανίων!
Ολοταχώς στον γκρεμό η εκπαίδευση - Και επίσημα πλέον ξεκίνησαν να κάνουν εντατικά «φροντιστήρια» ΛΟΑΤΚΙσμού σε παιδιά δημόσιων σχολείων.

https://www.sportime.gr/extratime/koino ... n-chanion/
29/11/2023
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Δάσκαλος έβαλε μαθητές του ίδιου φύλου να αγκαλιαστούν για να διαπιστώσουν αν αισθάνονται έλξη.
Μια απίστευτη καταγγελία, από έναν πατέρα μαθήτριας στη Βέροια, ακούστηκε σήμερα στον αέρα του Focus FM 103,6 και στην εκπομπή “Focus 8-11” με το Στέφανο Δαμιανίδη.
https://anazitiseis.gr/sexoualiki-diapa ... xi-vinteo/
- Frappezitis
- Δημοσιεύσεις: 14240
- Εγγραφή: 19 Απρ 2021, 12:11
Re: Τα σχολεία της κυβέρνησης παΝΔημίας
Εδώ και σχεδόν μία δεκαετία τα σχολεία της περιφέρειας και όχι μόνο το Γαράζο συνεχίζουν χωρίς ένα σταθερό πυρήνα Συλλόγου Διδασκόντων και με κενά σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Σχολεία και μαθητές έρμαια των περιστάσεων.

Όλη αυτή η φθίνουσα πορεία είναι φανερό πως θα καταλήξει στην εξαφάνιση τελικά των σχολείων αυτών σε βάθος χρόνου, εφόσον δεν δίνονται κίνητρα οικονομικά (φθηνότερη κατοικία, κάποιο λεωφορείο για μεταφορά), κάποια αύξηση ίσως των αποδοχών… και μοριοδότηση ώστε να μπορέσουν οι υπαμειβόμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να επιλέξουν το Γυμνάσιο Γαράζου ή Κράνας ή κάποιο άλλο από τα περιφερειακά σχολεία, που αν και η δεινή τους πραγματικότητα αποδεικνύει ότι είναι δυσπρόσιτα, δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως τέτοια. Οι πρόσφατοι πανηγυρισμοί λοιπόν, επειδή κάποια σχολεία δεν έκλεισαν στο νομό δεν έχουν νόημα, όταν συνεχίζεται επί χρόνια η πλημμελής λειτουργία τους λόγω της απουσίας διδασκόντων, ενώ υπάρχουν χρόνιες ελλείψεις και τεράστια ανάγκη παιδείας!
Τι βλέπει ο δάσκαλος ; Μέσα από την εικόνα που προκύπτει από την εμπειρία των τελευταίων επτά ετων διεύθυνσης στο Γυμνάσιο Γαράζου, αλλά εκφράζοντας και την αντίληψη συναδέλφων που περνούν από αυτό, προβληματισμοί που διατυπώνονται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων αλλά και στις ανεπίσημες συζητήσεις μας:
Αντιλαμβανόμαστε, τις διαφορετικές πραγματικότητες, την καθημερινότητα των παιδιών, των οικογενειών τους, την ιεράρχηση των αξιών τους, τις ασχολίες, τους στόχους, τις σχέσεις τους και τη σημασία τους.
-Οι συγγενείς, η οικογένεια, η καταγωγή και τα χωριά τους, στέκονται εξαιρετικά ψηλά στην ιεράρχηση των αξιών της ζωής τους, για τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά και τους εφήβους.
Χρειάζεται σχολεία ο Μυλοπόταμος;

Όλη αυτή η φθίνουσα πορεία είναι φανερό πως θα καταλήξει στην εξαφάνιση τελικά των σχολείων αυτών σε βάθος χρόνου, εφόσον δεν δίνονται κίνητρα οικονομικά (φθηνότερη κατοικία, κάποιο λεωφορείο για μεταφορά), κάποια αύξηση ίσως των αποδοχών… και μοριοδότηση ώστε να μπορέσουν οι υπαμειβόμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να επιλέξουν το Γυμνάσιο Γαράζου ή Κράνας ή κάποιο άλλο από τα περιφερειακά σχολεία, που αν και η δεινή τους πραγματικότητα αποδεικνύει ότι είναι δυσπρόσιτα, δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως τέτοια. Οι πρόσφατοι πανηγυρισμοί λοιπόν, επειδή κάποια σχολεία δεν έκλεισαν στο νομό δεν έχουν νόημα, όταν συνεχίζεται επί χρόνια η πλημμελής λειτουργία τους λόγω της απουσίας διδασκόντων, ενώ υπάρχουν χρόνιες ελλείψεις και τεράστια ανάγκη παιδείας!
Τι βλέπει ο δάσκαλος ; Μέσα από την εικόνα που προκύπτει από την εμπειρία των τελευταίων επτά ετων διεύθυνσης στο Γυμνάσιο Γαράζου, αλλά εκφράζοντας και την αντίληψη συναδέλφων που περνούν από αυτό, προβληματισμοί που διατυπώνονται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου διδασκόντων αλλά και στις ανεπίσημες συζητήσεις μας:
Αντιλαμβανόμαστε, τις διαφορετικές πραγματικότητες, την καθημερινότητα των παιδιών, των οικογενειών τους, την ιεράρχηση των αξιών τους, τις ασχολίες, τους στόχους, τις σχέσεις τους και τη σημασία τους.
-Οι συγγενείς, η οικογένεια, η καταγωγή και τα χωριά τους, στέκονται εξαιρετικά ψηλά στην ιεράρχηση των αξιών της ζωής τους, για τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά και τους εφήβους.
SpoilerShow
-Τα παιδιά μας εργάζονται κατά κανόνα από μικρά, βοηθούν τους γονείς τους, στις αγροτικές και κτηνοτροφικές εργασίες, μεγαλώνουν και αναλαμβάνουν γρήγορα ευθύνες, αγόρια και κορίτσια και δημιουργούν επίσης πολύ νωρίς οικογένειες. Η ευθύνη και οι δεσμοί με την ευρύτερη οικογένεια και συγγένεια, εξ αίματος αλλά και οι κουμπαριές και οι συντεκνιές είναι σημεία αναφοράς των παιδιών από τη γέννησή τους!
-Υιοθετούν γρήγορα τις συμπεριφορές των μεγάλων, σε όλο το φάσμα τους, μετατρέπονται πολύ νωρίς σε ενήλικες, δεν ζουν την παιδικότητά τους και αναπτύσσουν την αίσθηση της ισοτιμίας με τους μεγάλους που ελαχιστοποιεί τη συνθήκη «του σεβασμού προς τους μεγαλύτερους». Επίσης δεν επιδιώκουν, τα περισσότερα από αυτά την περαιτέρω μόρφωση, παρότι είναι στην πλειοψηφία τους εξαιρετικά ευφυή, θέλουν να παραμείνουν στον τόπο τους και δεν έχουν εικόνες και εμπειρίες από άλλα περιβάλλοντα. Ένα από τα συμπεράσματά μας είναι πως η εφηβεία στα παιδιά των βουνών μας έχει αρκετά διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά από την εφηβεία των παιδιών του αστικού χώρου και έτσι επιβάλλεται διαφοροποιημένη προσέγγιση από το δάσκαλο.
Το βασικότερο τέλος χαρακτηριστικό, είναι οι κανόνες και οι άγραφοι νόμοι που διέπουν από τα βάθη του χρόνου τη ζωή και τη συμβίωση των συμπαγών αυτών και ανθηρών πληθυσμιακά κοινοτήτων των μαθητών μας. Κανόνες οι οποίοι συχνά προσπερνούν τους νόμους και τους φορείς του δικαίου, όπως το ορίζει η πολιτική δικονομία και όπως το αντιλαμβάνεται ο αστικός χώρος. Οι εκπαιδευτικοί ζώντας την εφηβική πραγματικότητα στο Γυμνάσιο Γαράζου, τυπικό Γυμνάσιο της περιοχής, βλέπουμε πως το καλό και το δίκαιο είναι πάντα με τη μεριά αυτών που τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες, θεωρούν και αισθάνονται «δικούς τους». Δεν υπάρχει αντικειμενική θεώρησή, και έτσι η σύγκρουση με τους κανόνες του σχολείου είναι σχεδόν καθημερινά αναπόφευκτη.
Τι κάνει ο δάσκαλος; Καθώς αποτελεί μια προσωπική πρόκληση η διαπραγμάτευση με παιδαγωγικό τρόπο των επιχειρημάτων των μαθητών για τη «δίκαιη αυτοδικία» ή η αντιμετώπιση από τα παιδιά μιας απλής αταξίας ή σπανιότερα μιας παραβατικής πράξης, ως ένδειξης γενναιότητας ή τόλμης. Αποτελεί κοινό τόπο βέβαια, η όλο και αυξανόμενη τάση για τους απανταχού εφήβους, της ανίχνευσης των ορίων και της προσπάθειας υπέρβασής τους, αλλά εδώ η ιδιαιτερότητα είναι πως τα παιδιά νοιώθουν ότι αυτό που πράττουν είναι κοινωνικά αποδεκτό, μέρος της κουλτούρας τους, κάτι που δεν τα καθιστά «περιθώριο». Καθώς είναι δύσκολη η διαχείριση όλων αυτών, πόσο μάλλον σε ένα σχολείο χωρίς δασκάλους… η ανάγκη συνδρομής από ειδικούς για εκπαιδευτικούς και μαθητές, (κοινωνικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες) εμφανίζεται σε καθημερινή βάση. Ωστόσο μόλις φέτος τοποθετήθηκαν Ψυχολόγος και Κοινωνική Λειτουργός στο σχολείο μας, για μια φορά την εβδομάδα, (με άλλα τέσσερα σχολεία στην ευθύνη τους και συνολικό μαθητικό δυναμικό 1700 παιδιά.) Και μόνο για αυτή τη χρονιά, ποιος ξέρει του χρόνου…
Με ποιους τρόπους τέλος και πότε προετοιμάζεται ο νεοτοποθετημένος εκπαιδευτικός για να λύσει τα σύνθετα αυτά προβλήματα; Ποιος τον βοηθά, καθώς εξαντλείται σε μια αγωνιώδη προσπάθεια διάγνωσης και κατανόησης των συμπεριφορών, της σύγκρουσης των αξιακών συστημάτων, και της προσέγγισης σε μια πολιτισμική συνθήκη που αγνοεί;
Ποια θα μπορέσει να είναι η παιδαγωγική και διδακτική προσφορά των δασκάλων, όταν έρχονται για να φύγουν, όταν το Γυμνάσιο Γαράζου αλλά και όλα τα μικρά σχολεία δεν έχουν την ευκαιρία να γίνουν οι χώροι όπου θα καλλιεργήσουν οι εκπαιδευτικοί τους τις προσπάθειες, τις μεθόδους, τις σχέσεις τους με τους μαθητές και την τοπική κοινωνία του για να τις δουν να καρπίζουν την επόμενη χρονιά. Για να αφήσει το σχολείο και οι ίδιοι οι δάσκαλοι το ευδόκιμο αποτύπωμά τους στον τόπο.
Υπάρχουν μαθήματα στο διάστημα των τελευταίων επτά ετών που έχουν διδαχθεί μερικούς μόνο μήνες. Αυτά τα «δεύτερα» παιδιά φαίνεται πως δεν υπάρχει λόγος να κάνουν κάθε χρόνο Μουσική ή Καλλιτεχνικά ή Θρησκευτικά ή δεύτερη Ξένη Γλώσσα, ακόμη και Πληροφορική.
Αυτά τα παιδιά ρωτούν βέβαια για τους καθηγητές της προηγούμενης χρονιάς όταν έρχονται ξανά το Σεπτέμβρη, ιδιαίτερα όταν έχουν μείνει στο μυαλό τους με θετικό τρόπο. Και…δεν την μιλούν αλλά τη νοιώθουν την απαξίωση.-
Και τελικά η κοινωνία του Μυλοποτάμου, θέλει περιφερειακά σχολεία ή όχι; Για να απαντήσει κάποιος σε αυτό το ερώτημα πρέπει να εξετάσει τη συνολική-συλλογική εικόνα της. Πώς βλέπει τον εαυτό της, και πώς ενσωματώνει την έννοια της παιδείας στην ταυτότητά της.
Παραμένει αναπάντητη όμως τελικά η απορία καθώς δημιουργείται η εικόνα στον εξωτερικό παρατηρητή, μιας διχασμένης τοπικής κοινωνίας, η οποία αγνοεί ή/και επικρίνει ένα κομμάτι της, ένα μέρος του εαυτού της, αποδίδοντάς του ένα σωρό αρνητικά χαρακτηριστικά. « …που ζουν από τις επιδοτήσεις, που τρέχουν με τα αμάξια, σκοτώνονται και παίρνουν κι άλλους στο λαιμό τους, κάνουν ένα σωρό παρανομίες, καταχρήσεις, καταπατήσεις! Λύνουν τα προβλήματά τους μέσα από κομματικά ρουσφέτια κ.λ.π.»
Επίσης την ίδια ώρα παρατηρεί κανείς ότι αυτή η εγχώρια αλλά και η ευρύτερη ελληνική κοινωνία, γοητεύεται από την πλαστή κιτς εικόνα του παλληκαρά Κρητικού ορεσίβιου ενίοτε οπλοφόρου, τον κάνει διαφήμιση, σήριαλ, σκετς, βίντεο κλιπ, … και έτσι αξιοποιούνται επικοινωνιακά, τα αρνητικά χαρακτηριστικά, αλλά μαζί τους δυστυχώς συμπαρασύρονται και τα πολιτισμικά και ιστορικά χαρακτηριστικά της συνοχής και της περηφάνειας αυτών των κοινοτήτων που αυτοπροστατεύθηκαν επί αιώνες, διεκδίκησαν τη γη την ελευθερία και την ταυτότητά τους, συμμετείχαν σε αγώνες και διαθέτουν βαθύ και πολύτιμο γλωσσικό, τεχνογνωστικό και τοπικό πολιτισμό. Παράδοση που υποτιμάται αντί να αποτελεί στόχο η αποκάλυψη και η γνώση της.
Μέσα σε αυτή την αλλοπρόσαλλη πραγματικότητα λοιπόν αναρωτιέται κανείς πώς σκέφτονται οι ντόπιοι τα σχολεία τους, ποια παιδεία διεκδικούν, ποιο λόγο ύπαρξης έχουν γι αυτούς τα σχολεία αυτά;
Μα ο λόγος ύπαρξης του κάθε σχολείου δεν είναι άλλος από τον θαυμαστό ρόλο του! Από την συνάντηση των παιδιών και των εφήβων στην σχολική τάξη και τη σχολική αυλή, εκεί όπου δεν υφίστανται διακρίσεις και όπου μπορούν να υπάρχουν οι μοναδικές ίσως πια κοινότητες που τα μέλη τους δύνανται να συνυπάρχουν και να συνδιαλέγονται ισότιμα μεταξύ τους. Να φέρουν την ταυτότητα και την ιστορία της οικογένειάς τους, τις νοοτροπίες και τα ήθη της κοινότητάς καταγωγής τους, την προσωπική -διαμορφούμενη ακόμη- υπόστασή τους και συγχρόνως να κάνουν το επόμενο βήμα τους μέσα από την παιδαγωγική διαδικασία της γνώσης, της αγάπης και των ορίων.
Το θέλουν αυτό το σχολείο η τοπική Κοινωνία του Δήμου Μυλοποτάμου και η Δημοτική του Αρχή, η Κοινωνία του Ρεθύμνου και η Πολιτεία μας; Αν ναι, είναι κρίσιμο να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα άμεσα. Αλλιώς είναι θέμα χρόνου η κατάρρευση των σχολείων της περιφέρειας και η κατάρρευση της Παιδείας στον τόπο αυτό.
Και όχι μόνο της Παιδείας.-
-Υιοθετούν γρήγορα τις συμπεριφορές των μεγάλων, σε όλο το φάσμα τους, μετατρέπονται πολύ νωρίς σε ενήλικες, δεν ζουν την παιδικότητά τους και αναπτύσσουν την αίσθηση της ισοτιμίας με τους μεγάλους που ελαχιστοποιεί τη συνθήκη «του σεβασμού προς τους μεγαλύτερους». Επίσης δεν επιδιώκουν, τα περισσότερα από αυτά την περαιτέρω μόρφωση, παρότι είναι στην πλειοψηφία τους εξαιρετικά ευφυή, θέλουν να παραμείνουν στον τόπο τους και δεν έχουν εικόνες και εμπειρίες από άλλα περιβάλλοντα. Ένα από τα συμπεράσματά μας είναι πως η εφηβεία στα παιδιά των βουνών μας έχει αρκετά διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά από την εφηβεία των παιδιών του αστικού χώρου και έτσι επιβάλλεται διαφοροποιημένη προσέγγιση από το δάσκαλο.
Το βασικότερο τέλος χαρακτηριστικό, είναι οι κανόνες και οι άγραφοι νόμοι που διέπουν από τα βάθη του χρόνου τη ζωή και τη συμβίωση των συμπαγών αυτών και ανθηρών πληθυσμιακά κοινοτήτων των μαθητών μας. Κανόνες οι οποίοι συχνά προσπερνούν τους νόμους και τους φορείς του δικαίου, όπως το ορίζει η πολιτική δικονομία και όπως το αντιλαμβάνεται ο αστικός χώρος. Οι εκπαιδευτικοί ζώντας την εφηβική πραγματικότητα στο Γυμνάσιο Γαράζου, τυπικό Γυμνάσιο της περιοχής, βλέπουμε πως το καλό και το δίκαιο είναι πάντα με τη μεριά αυτών που τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες, θεωρούν και αισθάνονται «δικούς τους». Δεν υπάρχει αντικειμενική θεώρησή, και έτσι η σύγκρουση με τους κανόνες του σχολείου είναι σχεδόν καθημερινά αναπόφευκτη.
Τι κάνει ο δάσκαλος; Καθώς αποτελεί μια προσωπική πρόκληση η διαπραγμάτευση με παιδαγωγικό τρόπο των επιχειρημάτων των μαθητών για τη «δίκαιη αυτοδικία» ή η αντιμετώπιση από τα παιδιά μιας απλής αταξίας ή σπανιότερα μιας παραβατικής πράξης, ως ένδειξης γενναιότητας ή τόλμης. Αποτελεί κοινό τόπο βέβαια, η όλο και αυξανόμενη τάση για τους απανταχού εφήβους, της ανίχνευσης των ορίων και της προσπάθειας υπέρβασής τους, αλλά εδώ η ιδιαιτερότητα είναι πως τα παιδιά νοιώθουν ότι αυτό που πράττουν είναι κοινωνικά αποδεκτό, μέρος της κουλτούρας τους, κάτι που δεν τα καθιστά «περιθώριο». Καθώς είναι δύσκολη η διαχείριση όλων αυτών, πόσο μάλλον σε ένα σχολείο χωρίς δασκάλους… η ανάγκη συνδρομής από ειδικούς για εκπαιδευτικούς και μαθητές, (κοινωνικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες) εμφανίζεται σε καθημερινή βάση. Ωστόσο μόλις φέτος τοποθετήθηκαν Ψυχολόγος και Κοινωνική Λειτουργός στο σχολείο μας, για μια φορά την εβδομάδα, (με άλλα τέσσερα σχολεία στην ευθύνη τους και συνολικό μαθητικό δυναμικό 1700 παιδιά.) Και μόνο για αυτή τη χρονιά, ποιος ξέρει του χρόνου…
Με ποιους τρόπους τέλος και πότε προετοιμάζεται ο νεοτοποθετημένος εκπαιδευτικός για να λύσει τα σύνθετα αυτά προβλήματα; Ποιος τον βοηθά, καθώς εξαντλείται σε μια αγωνιώδη προσπάθεια διάγνωσης και κατανόησης των συμπεριφορών, της σύγκρουσης των αξιακών συστημάτων, και της προσέγγισης σε μια πολιτισμική συνθήκη που αγνοεί;
Ποια θα μπορέσει να είναι η παιδαγωγική και διδακτική προσφορά των δασκάλων, όταν έρχονται για να φύγουν, όταν το Γυμνάσιο Γαράζου αλλά και όλα τα μικρά σχολεία δεν έχουν την ευκαιρία να γίνουν οι χώροι όπου θα καλλιεργήσουν οι εκπαιδευτικοί τους τις προσπάθειες, τις μεθόδους, τις σχέσεις τους με τους μαθητές και την τοπική κοινωνία του για να τις δουν να καρπίζουν την επόμενη χρονιά. Για να αφήσει το σχολείο και οι ίδιοι οι δάσκαλοι το ευδόκιμο αποτύπωμά τους στον τόπο.
Υπάρχουν μαθήματα στο διάστημα των τελευταίων επτά ετών που έχουν διδαχθεί μερικούς μόνο μήνες. Αυτά τα «δεύτερα» παιδιά φαίνεται πως δεν υπάρχει λόγος να κάνουν κάθε χρόνο Μουσική ή Καλλιτεχνικά ή Θρησκευτικά ή δεύτερη Ξένη Γλώσσα, ακόμη και Πληροφορική.
Αυτά τα παιδιά ρωτούν βέβαια για τους καθηγητές της προηγούμενης χρονιάς όταν έρχονται ξανά το Σεπτέμβρη, ιδιαίτερα όταν έχουν μείνει στο μυαλό τους με θετικό τρόπο. Και…δεν την μιλούν αλλά τη νοιώθουν την απαξίωση.-
Και τελικά η κοινωνία του Μυλοποτάμου, θέλει περιφερειακά σχολεία ή όχι; Για να απαντήσει κάποιος σε αυτό το ερώτημα πρέπει να εξετάσει τη συνολική-συλλογική εικόνα της. Πώς βλέπει τον εαυτό της, και πώς ενσωματώνει την έννοια της παιδείας στην ταυτότητά της.
Παραμένει αναπάντητη όμως τελικά η απορία καθώς δημιουργείται η εικόνα στον εξωτερικό παρατηρητή, μιας διχασμένης τοπικής κοινωνίας, η οποία αγνοεί ή/και επικρίνει ένα κομμάτι της, ένα μέρος του εαυτού της, αποδίδοντάς του ένα σωρό αρνητικά χαρακτηριστικά. « …που ζουν από τις επιδοτήσεις, που τρέχουν με τα αμάξια, σκοτώνονται και παίρνουν κι άλλους στο λαιμό τους, κάνουν ένα σωρό παρανομίες, καταχρήσεις, καταπατήσεις! Λύνουν τα προβλήματά τους μέσα από κομματικά ρουσφέτια κ.λ.π.»
Επίσης την ίδια ώρα παρατηρεί κανείς ότι αυτή η εγχώρια αλλά και η ευρύτερη ελληνική κοινωνία, γοητεύεται από την πλαστή κιτς εικόνα του παλληκαρά Κρητικού ορεσίβιου ενίοτε οπλοφόρου, τον κάνει διαφήμιση, σήριαλ, σκετς, βίντεο κλιπ, … και έτσι αξιοποιούνται επικοινωνιακά, τα αρνητικά χαρακτηριστικά, αλλά μαζί τους δυστυχώς συμπαρασύρονται και τα πολιτισμικά και ιστορικά χαρακτηριστικά της συνοχής και της περηφάνειας αυτών των κοινοτήτων που αυτοπροστατεύθηκαν επί αιώνες, διεκδίκησαν τη γη την ελευθερία και την ταυτότητά τους, συμμετείχαν σε αγώνες και διαθέτουν βαθύ και πολύτιμο γλωσσικό, τεχνογνωστικό και τοπικό πολιτισμό. Παράδοση που υποτιμάται αντί να αποτελεί στόχο η αποκάλυψη και η γνώση της.
Μέσα σε αυτή την αλλοπρόσαλλη πραγματικότητα λοιπόν αναρωτιέται κανείς πώς σκέφτονται οι ντόπιοι τα σχολεία τους, ποια παιδεία διεκδικούν, ποιο λόγο ύπαρξης έχουν γι αυτούς τα σχολεία αυτά;
Μα ο λόγος ύπαρξης του κάθε σχολείου δεν είναι άλλος από τον θαυμαστό ρόλο του! Από την συνάντηση των παιδιών και των εφήβων στην σχολική τάξη και τη σχολική αυλή, εκεί όπου δεν υφίστανται διακρίσεις και όπου μπορούν να υπάρχουν οι μοναδικές ίσως πια κοινότητες που τα μέλη τους δύνανται να συνυπάρχουν και να συνδιαλέγονται ισότιμα μεταξύ τους. Να φέρουν την ταυτότητα και την ιστορία της οικογένειάς τους, τις νοοτροπίες και τα ήθη της κοινότητάς καταγωγής τους, την προσωπική -διαμορφούμενη ακόμη- υπόστασή τους και συγχρόνως να κάνουν το επόμενο βήμα τους μέσα από την παιδαγωγική διαδικασία της γνώσης, της αγάπης και των ορίων.
Το θέλουν αυτό το σχολείο η τοπική Κοινωνία του Δήμου Μυλοποτάμου και η Δημοτική του Αρχή, η Κοινωνία του Ρεθύμνου και η Πολιτεία μας; Αν ναι, είναι κρίσιμο να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα άμεσα. Αλλιώς είναι θέμα χρόνου η κατάρρευση των σχολείων της περιφέρειας και η κατάρρευση της Παιδείας στον τόπο αυτό.
Και όχι μόνο της Παιδείας.-
Αξιοι διάδοχοι των ναζί οι
ισραηλινοι.

-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Τα σχολεία της κυβέρνησης ΝΔ vol 3
από Ληστοσυμμορίτης » 06 Μάιος 2025, 14:23 » σε Εσωτερική Πολιτική - 80 Απαντήσεις
- 879 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Polaris3
Χθες, 21:48
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τα σχολεία της κυβέρνησης ΝΔ vol 2
από Ληστοσυμμορίτης » 27 Ιαν 2025, 23:54 » σε Εσωτερική Πολιτική - 97 Απαντήσεις
- 1499 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
02 Μάιος 2025, 20:31
-
-
- 12 Απαντήσεις
- 2171 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
01 Μαρ 2025, 15:28
-
-
Νέα δημοσίευση Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία
από AlienWay » 20 Οκτ 2024, 21:47 » σε Κοινωνικά θέματα - 3 Απαντήσεις
- 273 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
20 Οκτ 2024, 22:01
-