Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
Saturn
Δημοσιεύσεις: 12278
Εγγραφή: 21 Ιουν 2023, 08:35
Phorum.gr user: Saturn

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saturn » 10 Σεπ 2023, 17:42

πατησιωτης έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:29
paul25 έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:02
Βασικά ο Γιανναράς είναι από το είδος εκείνου των διανοούμενων της χώρας με πληγωμένη περηφάνια που ο Ελληνικός Μεσαίωνας δεν έλαβε την θέση που του άξιζε. Δεν μπορεί να δεχθεί πως οι μέχρι τον 15 αιώνα Δυτικοί οπισθοδρομικοί σε σύγκριση με την Ανατολή στους επόμενους αιώνες επέβαλαν την σκέψη και φιλοσοφία τους στην Ελλάδα
Ας φρόντιζε ο ελληνικός μεσαίωνας να διατηρήσει το κράτος του για να μην εξαφανισθεί.'Αντε πια με κωμικούς βυζαντινολόγους.Εγώ παρατηρώ ότι η οθωμανική επέκταση που σάρωσε το Βυζάντιο δια περιπάτου σταμάτησε μόλις αντιμετώπισε την τότε καθολική Δύση.Έγιναν σκληρότατοι πόλεμοι μεταξύ Βενετίας και Οθωμανών και Αυστρίας και Οθωμανών (δύο πολιορκίες της Βιέννης) και φυσικά η ναυμαχία της Ναυπάκτου που η καθολική Ισπανία (της Ιεράς Εξέτασης :lol: που εκδίωξε τους μουσουλμάνους από την Ισπανία και ανακάλυψε και κατέκτησε την Αμερική) καταναυμάχησε τον οθωμανικό στόλο.
Και αφού έγιναν όλα αυτά πολύ μεταγενέστερα η Ελλάδα επαναστάτησε και με τη βοήθεια της Δύσης έστησε το ψευτορωμαίικο που δεν αρέσει στον Γιανναρά.Τι θέλει τώρα;να του πούμε στα ίσια ότι το Βυζάντιο ήταν failed state μετά τον 11ο αιώνα και για αυτό κατέρρευσε;ότι ένας από τους θεολόγοφιλόσοφους που θαυμάζει,ο Μιχαήλ Ψελλός υπονόμευε τον αυτοκράτορα πριν από τη μάχη του Ματζικέρτ επειδή είχε τα μυαλά τα δικά του;
Nα του βάλω ένα δημοτικό τραγούδι των αιρετικών για να μάθει πως επιβάλλεται η φιλοσοφία αν και κάνει ότι δεν το ξέρει.


δε θα έλεγα οτι έχεις άδικο, όσον αφορά τους θεολογοφιλοσόφους και τους αλχημιστές!
Οπότε, τί αιρετικό τραγούδι να βάλεις;
:P


Αλλά άλλο αυτό και άλλο να μην δεχτούμε και οτι το Βυζάντιο πολεμούνταν για αιώνες από τη Δύση
δὸς αὐτοῖς, Κύριε, κατὰ τὰ ἔργα αὐτῶν ... κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν δὸς αὐτοῖς, ἀπόδος τὸ ἀνταπόδομα αὐτῶν αὐτοῖς

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 86042
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 10 Σεπ 2023, 17:43

Αρίστος έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:35
έργο_μακέτο έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:24

Αυτό να το πεις στον κύριο Γιανναρά με τις γελοίες απόψεις του περί βαρβαρικής ολοκληρωτικής Δύσης και ελεύθερης ελληνορθόδοξης Ανατολής.


Εδω που τα λεμε η βαρβαροτητα της Δυσης φανηκε τοσο το 1204 που κατεστρεψαν και κατακλεψαν τη χριστιανικη Κωνσταντινουπολη χειροτερα απο τους Οθωμανους, οσο και επι αποικιοκρατιας. Αλλα και το αλαθητο του Παπα ειναι εντελως ξενο προς τη χριστιανικη αντιληψη και την κοινοτικη-συνοδικη της Ορθοδοξιας.

.
Και όλως τυχαίως, ακριβώς γι' αυτό οι "ύπατοι" χρησιμοποιούν ρωμαϊκούς όρους για να εκφράσουν την αντίθεση τους στην ορθοδοξία, παραβλέποντας όλως τυχαίως ότι οι τορκεμάδες ήταν γέννημα θρέμμα του καθολικισμού και όχι της ορθοδοξίας.

Ακριβώς γι' αυτό λέω ότι είναι αμιγώς πολιτική και όχι θρησκευτική στάση το όλο θέμα. Συνειδητή ή μη.

Καθολικοί δεκτοί, ισλαμιστές δεκτοί, πλιατσικολόγοι δεκτοί αλλά ο βασικός αντίπαλος "σκοταδισμού" είναι το Βυζάντιο και ορμάνε όλες οι τακτικές και άτακτες πεφωτισμένες λεγεώνες. :lol:
Η ελπίδα είναι παγίδα.

sharp
Δημοσιεύσεις: 27672
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 10 Σεπ 2023, 17:57

paul25 έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:14
sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:11
paul25 έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:02


Βασικά ο Γιανναράς είναι από το είδος εκείνου των διανοούμενων της χώρας με πληγωμένη περηφάνια που ο Ελληνικός Μεσαίωνας δεν έλαβε την θέση που του άξιζε. Δεν μπορεί να δεχθεί πως οι μέχρι τον 15 αιώνα Δυτικοί οπισθοδρομικοί σε σύγκριση με την Ανατολή στους επόμενους αιώνες επέβαλαν την σκέψη και φιλοσοφία τους στην Ελλάδα. Την βιώνει ως ένα ξένο σώμα, εξαιτίας αυτού ανατρέχει πολύ στο αρχαιο-Ελληνικό κλέος μιας και νιώθει οτι υπερτερούμε. Βιώνει εν ολίγοις έναν πολιτισμικό Δυτικό πνευματικό ιμπεριαλισμό.
Κάνει το ίδιο ακριβώς λάθος που έκαναν και οι Βυζαντινοί. Εσωστρέφεια.
Δεν σε καταλαβαίνω...
Την ώρα που η Δύση ανακάλυπτε τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και δεν είχε πρόβλημα να τον αντιγράψει και να τον υιοθετήσει, στο Βυζάντιο αρνιόντουσαν οποιαδήποτε εξέλιξη, ακόμη και τεχνολογική εάν αυτή προερχόταν από τη Δύση.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 86042
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 10 Σεπ 2023, 18:01

sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:57
paul25 έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:14
sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:11


Κάνει το ίδιο ακριβώς λάθος που έκαναν και οι Βυζαντινοί. Εσωστρέφεια.
Δεν σε καταλαβαίνω...
Την ώρα που η Δύση ανακάλυπτε τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και δεν είχε πρόβλημα να τον αντιγράψει και να τον υιοθετήσει, στο Βυζάντιο αρνιόντουσαν οποιαδήποτε εξέλιξη, ακόμη και τεχνολογική εάν αυτή προερχόταν από τη Δύση.
Καμμία σχέση. Η Δύση απλώς οικειοποιήθηκε όποια στοιχεία γούσταρε από τον ελληνικό πολιτισμό και μετά προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από αυτόν.

Θα επαναλάβω ότι ο καθολικισμός ήταν η πιο βίαια και αιματηρή έκφραση του χριστιανισμού στη δύση και όχι μόνον.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

sharp
Δημοσιεύσεις: 27672
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 10 Σεπ 2023, 18:07

ΓΑΛΗ έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:01
sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:57
paul25 έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:14


Δεν σε καταλαβαίνω...
Την ώρα που η Δύση ανακάλυπτε τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και δεν είχε πρόβλημα να τον αντιγράψει και να τον υιοθετήσει, στο Βυζάντιο αρνιόντουσαν οποιαδήποτε εξέλιξη, ακόμη και τεχνολογική εάν αυτή προερχόταν από τη Δύση.
Καμμία σχέση. Η Δύση απλώς οικειοποιήθηκε όποια στοιχεία γούσταρε από τον ελληνικό πολιτισμό και μετά προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από αυτόν.

Θα επαναλάβω ότι ο καθολικισμός ήταν η πιο βίαια και αιματηρή έκφραση του χριστιανισμού στη δύση και όχι μόνον.
Μα όταν έγιναν αυτά, η Δύση έφευγε από τον Καθολικισμό. Mετά την Αναγέννηση, που έρχεται με την αφομοίωση του αρχαιοελληνικού πνεύματος, εμφανίζεται ο Λούθηρος.

Άβαταρ μέλους
Saturn
Δημοσιεύσεις: 12278
Εγγραφή: 21 Ιουν 2023, 08:35
Phorum.gr user: Saturn

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saturn » 10 Σεπ 2023, 18:07

https://derkamerad.com/2015/06/03/%CF%8 ... %BD%CF%8C/
...Ἡ ἒνταξη τῆς Χώρας μας στήν Εὐρωπαϊκή Ἓνωση, εἶναι ἡ ὁλοκλήρωση μιᾶς μακρόσυρτης διαδικασίας, πού ἀρχίζει μετά τό σχίσμα (9ος-11ος αἰ.) Ἡ Πανευρώπη ὑπό τήν φραγκική ἡγεσία, ἦταν τό μόνιμο ὂνειρο τῶν Ἑνωτικῶν (δυτικιζόντων τότε καί εὐρωπαϊστῶν σήμερα). Πρόκειται γιά τούς Διανοουμένους καί Πολιτικούς, πού συγκροτοῦν τήν «δυτική παράταξη» (μή λησμονοῦμε, ὃτι καί ὁ μαρξιστικός κομμουνισμός τῆς Σοβιετικῆς Ἓνωσης «Εὐρώπη» εἶναι). Ἀπέναντί της, εἶναι ἡ «ἀνατολική παράταξη», τῶν πατερικά Ὀρθοδόξων ἀπό τόν Κλῆρο καί τόν Λαό μας.
1. Πατέρας τῆς σημερινῆς Ἑνωμένης Εὐρώπης, πού ἀποτελεῖ ὀργανική συνιστῶσα τῆς Νέας Τάξης, τῆς Παγκοσμιοποίησης καί τῆς Νέας Ἐποχῆς, εἶναι ὁ Καρλομάγνος (768-814), ὁ μεγαλύτερος ἐχθρός τοῦ ‘ΟρθοδόξουἙλληνισμοῦ, τῆς Ρωμηοσύνης. Γι’ αὐτό, ἡ Ἑνωμένη Εὐρώπη ἀμείβει μέ τό βραβεῖο «Καρλομάγνου» τούς πρωτεργάτες καί τά διακεκριμένα ὂργανά της...
...
Κορυφαία στιγμή στήν προσπάθεια τῆς Εὐρώπης νά ἁλώσει καί ὑποτάξει τήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή, ἦταν ἡ ἃλωση τῆς Πόλης ἀπό τούς Φράγκους Σταυροφόρους, τό 1204 (12/13 Ἀπριλίου) καί ἡ διάλυση τῆς αὐτοκρατορίας μας. Ὁ φραγκικός κόσμος μετά τό σχίσμα (1054) καί ἡ κορυφή του ὁ Πάπας, ζοῦσαν μέ ἓναν ἀνομολόγητο πόθο, τήν ὑποταγή τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς. Οἱ σταυροφορίες, ὃπως ἀποδείχθηκε, εἶχαν αὐτό ὡς κύριο στόχο.
...
Ἡ πρώτη ἃλωση τῆς Πόλης (1204), ἀνοίγει τόν δρόμο γιά τήν ἃλωση τοῦ1453. Ὑπάρχει μάλιστα, γενετική σχέση μεταξύ τῶν δύο ἁλώσεων. Ἀπό τό 1204, ἡ Πόλη καί σύνολη ἡ αὐτοκρατορία τῆς Νέας Ρώμης, ἡ Ρωμανία, ὃπως εἶναι τό ἀληθινό ἀπό τόν 4ο αἰώνα ὂνομά της, δέν μπόρεσε νά ξαναβρεῖ τήν πρώτη της δύναμη. Τό φραγκικό κτύπημα ἦταν τόσο δυνατό, ὣστε ἒκτοτε ἡΝέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη ἦταν «μία πόλη καταδικασμένη νά χαθεῖ» (Ἑλένη Γλύκατζη-Ἀρβελέρ). Ἀπό τό 1204 μέχρι τό 1453, ἡ αὐτοκρατορία μας διανύει περίοδο πολιτικῆς παρακμῆς καί πτωτική πορεία.
2. Οἱ ἐξελίξεις στό ἐσωτερικό τῆς συρρικνωμένης πιά αὐτοκρατορίας, ὁδήγησαν στήν ἀποδυνάμωση καί βαθμιαία ἀποσύνθεσή της: ἐμφύλιοι πόλεμοι τοῦ 14ου αἰῶνος, διείσδυση τῶν Ὀθωμανῶν ὡς μισθοφόρων στήν ζωή της καί ἐπεκτατική πορεία τους στήν Χερσόνησο τοῦ Αἳμου (ἀπ τό 1354)΄ πολιτική καί οἰκονομική διάλυση΄ δημογραφική συρρίκνωση΄ ἂστοργη καίἀφιλάνθρωπη πολιτική τῶν αὐτοκρατόρων΄ δυσβάστακτη φορολόγηση (δημιουργία οἰκονομικῆς ὀλιγαρχίας εἰς βάρος τῶν μικροκαλλιεργητῶν) καί κυρίως θεολογικές-πνευματικές καί ἂλλες ἰδεολογικές ἀντιθέσεις ( Ἑνωτικοί-Ἀνθενωτικοί ) τό τραγικότερο ρῆγμα στό σῶμα τοῦ Ἒθνους.
Ἑνωτικοί καί Ἀνθενωτικοί, ὀδηγήθηκαν σέ σύγκρουση ὁριακή. Οἱ πρῶτοι ἀναζητοῦσαν στηρίγματα γιά τό κλονιζόμενο Γένος πρός δύο κατευθύνσεις: στήν κλασική ἀρχαιότητα, μέ ἂρνηση τῆς προτεραιότητας τῆς Ὀρθοδοξίας, καί στή Δύση, μέ τήν ὁποία συγγένευαν λόγῳ τῆς κοινῆς ἰδεολογίας καί νοοτροπίας. Οἱ δεύτεροι (Κλῆρος, Μοναχοί, εὐρύ λαϊκό στρῶμα) – ὂχι λιγότεροἛλληνες ἀπό τούς πρώτους – διατηροῦσαν τήν ἱστορικά ἑδραιωμένη (καί μάλιστα μετά τό 1204) δυσπιστία πρός τήν Δύση, διότι γνώριζαν καλά τήν θεολογική, ἐκκλησιολογική καί κοινωνική ἀλλοτρίωσή της (ρατσιστική φεουδαρχία), προτάσσοντας σέ κάθε ἑνωτική προσπάθεια τήν Ὀρθοδοξία ὡς ἀληθινή πίστη καί τήν σωτηριολογική της σημασία. Ἦταν μιά κατάσταση μέ πολλές ἀναλογίες μέ τήν σημερινή.
...Ἡ στάση τῶν Ἀνθενωτικῶν ἦταν ρεαλιστική, διότι καί ἂν ἀκόμη ἀποκρούονταν οἱ Ὀθωμανοί, τό ἐξασθενημένο «Βυζάντιο» θά ἐπιβίωνε μέν, ἀλλά κατά πᾶσαν πιθανότητα θά εἶχε ἢδη μεταβληθεῖ σέ ἐξίσου ἀξιοθρήνητο δυτικό προτεκτοράτο.
2. Ὡστόσο, οἱ δύο φοβερές αὐτές Ἁλώσεις δέν σήμαναν γιά τό Γένος μας ὁλοσχερή πτώση καί ἀφανισμό ἀπό τήν ἱστορική σκηνή, οὒτε ἐνόθευσαν τήν ταυτότητά μας, τήν Ἑλληνορθοδοξία. Ἡ ἐμμονή στήν ὀρθόδοξη παράδοση καί μέσω αὐτῆς καί στήν ἑλληνικότητα, διατήρησε τό Γένος ἑνωμένο μέ τίς ζωτικές πηγές του..
...Ἡ ἐπιβίωση τοῦ Γένους μας ἦταν τό θαῦμα τοῦ ἑλληνορθόδοξου ψυχισμοῦ. Μέ τή δεύτερη ἃλωση, ἀρχίζει γιά τό Γένος περίοδος μακρᾶς δοκιμασίας. Ἂν οἱ ψυχικές καί πνευματικές δυνάμεις του δέν ἦταν ἀκμαῖες, εἶναι ἀμφίβολο ἂν θά μποροῦσε τό Γένος νά ξεπεράσει τίς συνέπειες τῆς Πτώσης, ὃπως συνέβη μέ ἂλλους Λαούς στήν Ἱστορία.

.......

Τό Γένος μας, μέσα στό πλαίσιο τοῦ ἐθναρχικοῦ-ἐκκλησιαστικοῦ χώρου – παρά τίς ὁποιεσδήποτε ἐλεγχόμενες συμπεριφορές, πού ποτέ δέν λείπουν σέ κάθε θεσμικό χῶρο – πέτυχε τήν ἱστορική συνέχειά του, τήν διάσωση δηλαδή τῶν συστατικῶν τῆς ταυτότητας καί ἰδιοπροσωπίας του.
Ὁ θεσμός τῆς Ἐθναρχίας, ἀποδείχθηκε γιά τό Γένος εὐεργετική συμβάλλοντας στήν ἐπιβίωση καί ἱστορική συνέχειά του. Ἀπό ἂποψη ἐδαφική, ἡ Ὀθωμανική αὐτοκρατορία συνέχιζε τήν Χριστιανική. Πνευματικά ὃμως καί πολιτιστικά, ἀλλά καί πολιτικά, τήν συνέχισε ἡ Ἐθναρχία. Μέ τήν πολιτική ὀργάνωση τῆς Ἐκκλησίας, διαμορφώθηκε βαθμιαῖα τό νέο καθεστώς τῆς «Χριστιανικῆς ’Ανατολῆς», τό «Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστικό Κράτος τοῦ Χριστιανικοῦ Ἒθνους» (Διονύσιος Ζακυθηνός), στήν κυριολεξία τό «Βυζάντιο μετά τό Βυζάντιο» (Ν. Γιόργκα). Ἡ συσπείρωση τοῦ Γένους στό φυσικό του ἀπό αἰώνων σῶμα, τό ἐκκλησιαστικό, πέτυχε τήν διάσωση τῶν δυνάμεών του. Ὁ δέ Ἑλληνισμός, τό βασικό στοιχεῖο τοῦ ρωμαίικου μιλλετιοῦ, ἒμεινε συμπαγές καί ἰδιαίτερο σῶμα, σέ μιά ὑπερεθνική ἑνότητα μέ τίς ἂλλες ἐθνότητες-λαότητες τῆς Βαλκανικῆς, οἱ ὁποῖες μέσα στήν ἐθναρχία ξεπέρασαν τήν μετά τό 1204 κατάτμησή τους.
Ἐθναρχία, ἒδωσε στή Ρωμηοσύνη μεγαλύτερη ἑνότητα καί συνοχή. Καί αὐτοί οἱ ἀμείλικτοι ἐχθροί της, οἱ Φράγκοι, θά τήν βλέπουν συνεχῶς ζωντανή καί γι’ αὐτό ἐπικίνδυνη, ἐμποδίζοντας μέ κάθε τρόπο τήν ἀντίστασή της. Ἒτσι τό Γένος, ὣς τήν ἳδρυση τοῦ πρώτου ἡμιαυτόνομου ἑλληνικοῦ κράτους (Ἑπτανησιακή Πολιτεία, 1800) θά μείνει μέν χωρίς πρωτογενῆ πολιτική ἐξουσία, μέσω ὃμως τῆς Ἐθναρχίας θά συνεχίσει νά ὑπάρχει ὡς συντεταγμένη κοινωνία, μέ συνείδηση τῆς ταυτότητἀς της, τῆς ἑνότητας καί ἰδιαιτερότητά της.
...
β) Ἡ Ἐθναρχία, ἒγινε χῶρος διασώσεως καί ἀναπτύξεως καί τῆς πολιτικῆς ὓπαρξης τοῦ Γένους, ὂχι μόνο μέ τούς ἀξιωματούχους της (Φαναριῶτες), τούς ἀνωτάτους κρατικούς ὑπαλλήλους {διερμηνεῖς, δραγομάνους τοῦ στόλου, ἡγεμόνες τῶν παραδουνάβιων περιοχῶν}, ἀλλά πρό πάντων στό χῶρο τῆς μικροκοινωνίας, τῆς Κοινότητας...
...Ὁ κοινοτισμός, μέ θεμέλια ὂχι «ὀρθολογικά» καί οἰκονομικά, ἀλλά πνευματικά (τό φιλάδελφον καί φιλάνθρωπον), ἒγινε τρόπος κοινωνικοπολιτικῆς ὑπάρξεως τοῦ Γένους....Ἡ Ἐθναρχία ὃμως μέσω τῆς Κοινότητας, ἒσωσε καί τήν ἑλληνορθόδοξη παιδεία...Στήν παράδοση τῆς Ρωμηοσύνης, τό βάρος πέφτει πρῶτα στήν πνευματικότητα καί μετά στά γράμματα, τήν σχολική σοφία.
....
Μέ τήν Ἐκκλησία καί τόν κοινοτικό θεσμό σώθηκε, παρ’ ὃλες τίς ἐλλείψεις, καί ἡ ἑλληνική παιδεία. Σημαντικός σταθμός ὑπῆρξε ἡ ἐνέργεια τῆς Ἐκκλησίας, ὡς Ἐθναρχίας, νά ἱδρύσει τό 1454 τήν Πατριαρχική Σχολή (Ἀκαδημία) στήν Πόλη.
....

4. Μέ τήν ἳδρυση ὃμως τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους (συμβατικά τό 1830), ἡ Δύση παίρνει τή Revanche. Ἡ Ἑλληνική Ἐπανάσταση ἐπετράπη, ὃταν φάνηκε νά ἐξυπηρετεῖ τά εὐρωπαϊκά συμφέροντα, μέ τήν μεταβολή της ἀπό οἰκουμενική (μέχρι τόν Ἀλέξανδρο Ὑψηλάντη) σέ ἐθνικιστική. Καί αὐτό, διότι ἒτσι μόνο, μέ τήν ἀποδοχή τῆς εὐρωπαϊκῆς ἐθνικῆς – ἢ ὀρθότερα ἐθνικιστικῆς-ἰδέας, διευκολύνθηκε ἡ ἀνάδειξή της σέ δυτικό προτεκτοράτο. Τότε συλλαμβάνεται καί ἀρχίζει νά κυοφορεῖται τό σημερινό μας πρόβλημα μέ τήν Εὐρώπη. Σήμερα, ἁπλῶς προχωρεῖ ἡ συνειδητοποίησή του, λόγω τῆς οἰκονομικῆς δυσπραγίας. Ἐπί τόσες ὃμως δεκαετίες τό πρόβλημα ὑπῆρχε καί μεγεθυνόταν ὑπόγεια καί καταλυτικά.
Ὁ λόγος γιά τή μετατροπή μας σέ εὐρωπαϊκό προτεκτοράτο δέν εἶναι προϊόν εἰκασίας. Ἀπό τό 1830 τελοῦμε ὑπό μόνιμη κατοχή, μέ τήν ψευδαίσθηση τῆς συμμαχίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ἡ μικρασιατική ἐκστρατεία, πού δέν ἦταν παρά ἐκτέλεση ἐντολῶν τῶν προστατῶν μας σέ δύο φάσεις, ὣς τήν καταστροφή. Ἡ συνέχεια αὐτῆς τῆς στάσης ἒχει κορυφαῖες στιγμές, ὃπως ἡ δήλωση: «Στρατηγέ, ἰδού ὁ στρατός σας», πρός τόν Βάν Φλήτ, ἢ τό: «’Ανήκομεν εἰς τήν Δύσιν», πού γιά τούς εὐρωπαϊστές μας δέν κλείνεται μόνο στόν πολιτικο στρατιωτικό χῶρο, ἀλλ’ ἐπεκτείνεται καί στόν πολιτιστικό. Ἡ ἀπόλυτη κορύφωση ὃμως τό: «Εὐχαριστοῦμε τήν Κυβέρνηση τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν». Ἡ πολιτική μας Ἡγεσία λειτουργεῖ, κατά κανόνα, ὡς τοποτηρητεία τῶν Ξένων Δυνάμεων στήν Ἑλλάδα, ὃπως ἰδιαίτερα σήμερα.

5. Ἀπό τήν πορεία καί στάση μας μετά τίς δύο μεγάλες Ἁλώσεις διδασκόμαστε πῶς μπορεῖ νά μήν ἒλθει τό τέλος τῆς ἱστορικῆς μας παρουσίας, πού σήμερα, δυστυχῶς, φαίνεται ἀναπόφευκτο. Οἱ δύο ἁλώσεις, ἡ φραγκική καί ἡ ὀθωμανική, δέν ἃλωσαν τήν ψυχή καί τήν συνείδηση τοῦ Γένους/Ἒθνους μας. Σήμερα ὃμως πραγματοποιεῖται -ἂρχισε ἢδη – ἡ Τρίτη Ἃλωση, ἢ μᾶλλον βρισκόμαστε στό τελικό στάδιό της. Ἡ ἃλωση τοῦ 1204 ὁλοκληρώνεται σήμερα, πού τά σύνορά μας βρίσκονται μέσα στήν ψυχή μας. Δέν εἶναι κυρίως γεωγραφικά, ἀλλά πνευματικά καί συνειδησιακά. Ἡ ψυχή μας ἀπειλεῖται μέ νέα μεγάλη ἃλωση, τήν Τρίτη καί ἀποφασιστικότερη, πού ἲσως ἀποδειχθεῖ τελεσίδικη...

...
Ἀπό τήν ἳδρυση τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, οἱ ἐκδυτικισμένοι εὐρωπαϊστές καί σύμφωνα μέ τά σημερινά δεδομένα, ἐκσυγχρονιστές (δηλαδή, νεωτεριστές καί μετανεωτεριστές), φαίνεται ὃτι ἒχουν στίς ἀντορθόδοξες προοπτικές τους, τήν «ἀλλαγή» τοῦ Ἒθνους, ὡς διαστροφή καί καταστροφή τῆς ταυτότητάς του. Ἢδη, οἱ ὀπαδοί τῆς Βαυαροκρατίας ἒβαλαν στό στόχαστρό τους τά Μοναστήρια καί τόν ἐκκλησιαστικό χῶρο (1833 κ.ἑξ.). Διότι οἱ Εὐρωπαῖοι καί εὐρωπαϊστές γνωρίζουν καλά, ὃτι ὁ χῶρος αὐτός ἐξασφαλίζει τήν συνέχεια τῆς ἑλληνορθόδοξης παράδοσης καί τῆς συνοχῆς τοῦ Ἒθνους μας. Τό πνεῦμα τοῦ ἐξευρωπαϊσμοῦ παραμένει ἒκτοτε συνδεδεμένο μέ τόν ἐπαρχιωτισμό καί τήν ἡττοπάθεια μπροστά στή Δύση, πολιτικά καί θρησκευτικά, δημιουργώντας στό Ἒθνος συνείδηση προτεκτοράτου.
...
Καί στίς ἡμέρες μας στά ὃρια τοῦ λεγομένου «χωρισμοῦ» Ἐκκλησίας – Πολιτείας, ἐπιδιώκονται καί πραγματοποιοῦνται, βαθμιαῖα, πολιτειακά μέτρα, πού ἀποδομοῦν ὂχι μόνο τόν ἐκκλησιαστικό, ἀλλά καί τόν ἐθνικό μας βίο

Οἱ κινήσεις ὃμως αὐτές τῶν αὐτοκτονούντων ἐθνοκτόνων μας ἐνισχύονται ἀπό τήν πέμπτη φάλαγγα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χώρου, τούς μεταπατερικούς Κληρικούς καί κατ’ ἐπάγγελμα Θεολόγους, τούς «συνευδοκοῦντας τοῖς πράσσουσι» (Ρωμ. 1,32) τήν ἀνομίαν.
...
Ἡ διαφορά τῆς προϊούσας σήμερα Τρίτης Ἁλώσεως ἀπό ἐκεῖνες τοῦ 1204 καί τοῦ 1453 εἶναι, ὃτι τότε ἡττηθήκαμε, ἐνῶ σήμερα προχωρήσαμε στήν ἃλωση μέ τήν συγκατάθεσή μας, θεωρώντας την μάλιστα ὡς σωτηρία!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Saturn την 10 Σεπ 2023, 18:09, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
δὸς αὐτοῖς, Κύριε, κατὰ τὰ ἔργα αὐτῶν ... κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν δὸς αὐτοῖς, ἀπόδος τὸ ἀνταπόδομα αὐτῶν αὐτοῖς

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 51021
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 10 Σεπ 2023, 18:07

ΓΑΛΗ έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:43


Και όλως τυχαίως, ακριβώς γι' αυτό οι "ύπατοι" χρησιμοποιούν ρωμαϊκούς όρους για να εκφράσουν την αντίθεση τους στην ορθοδοξία, παραβλέποντας όλως τυχαίως ότι οι τορκεμάδες ήταν γέννημα θρέμμα του καθολικισμού και όχι της ορθοδοξίας.

Ακριβώς γι' αυτό λέω ότι είναι αμιγώς πολιτική και όχι θρησκευτική στάση το όλο θέμα. Συνειδητή ή μη.

Καθολικοί δεκτοί, ισλαμιστές δεκτοί, πλιατσικολόγοι δεκτοί αλλά ο βασικός αντίπαλος "σκοταδισμού" είναι το Βυζάντιο και ορμάνε όλες οι τακτικές και άτακτες πεφωτισμένες λεγεώνες. :lol:


Πιο πολυ δεν μπορουσαν να καρφωθουν οταν διεγραψαν Ρωμη και Βυζαντιο που ηταν οι πρωτες αποπειρες ενοποιησης του ευρωπαικου χωρου και θεωρησαν σαν προγονο της Ευρωπαικης Ενωσης μονο την Αγια Ρωμαικη Αυτοκρατορια του Γερμανικου Εθνους.

.

sharp
Δημοσιεύσεις: 27672
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 10 Σεπ 2023, 18:13

Αρίστος έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:51
Δεκαετια του 80, να ησασταν απο καποια μερια να βλεπατε το Γιανναρα να κανει ομιλια στη Νομικη και μετα την ομιλια να του κανουν διαφοροι ακροατες ερωτησεις και να πιανει κουβεντα μαζι μου που πηγα να του κανω τριπλα με μια φιλοσοφικη ερωτηση.

.
Και έφαγες σφαλιάρα; :lol:

Τι φιλοσοφικη ερωτηση τού έκανες;

Άβαταρ μέλους
Saturn
Δημοσιεύσεις: 12278
Εγγραφή: 21 Ιουν 2023, 08:35
Phorum.gr user: Saturn

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saturn » 10 Σεπ 2023, 18:19

Από το κείμενο που έβαλα δεν ξέρω πόσοι ενδιαφέρονται να δώσουν βάση αλλά ελπίζω ο Πατ κάτι να ξεπέταξε και να καταλαβαίνει πως δεν γίνεται να είσαι Ενωτικός και ταυτόγχρονα να ζητάς να παραμένεις Έλληνας και να μιλας και ελληνικά.

Για το άλλο θέμα δε, όλο πιπιλίζετε την ενασχόληση των Δυτικών με τους αρχαίους Έλληνες και την Φιλοσοφία αλλά δεν δείχνετε να γνωρίζετε καθόλου πόσο σχέση και μάλιστα βαθειά έχει η Δύση με μυστικισμούς και θεοσοφίες. Απεναντίας, όλα αυτά μάλλον οι πολλοί τα σουτάρουν στο χώρο της παραφιλολογίας και των ψεκασμένων θεωριών ή τουλάχιστον της όχι άξιας λόγου αναφοράς.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Saturn την 10 Σεπ 2023, 18:21, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
δὸς αὐτοῖς, Κύριε, κατὰ τὰ ἔργα αὐτῶν ... κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν δὸς αὐτοῖς, ἀπόδος τὸ ἀνταπόδομα αὐτῶν αὐτοῖς

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 86042
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 10 Σεπ 2023, 18:20

sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:07
ΓΑΛΗ έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:01
sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 17:57


Την ώρα που η Δύση ανακάλυπτε τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό και δεν είχε πρόβλημα να τον αντιγράψει και να τον υιοθετήσει, στο Βυζάντιο αρνιόντουσαν οποιαδήποτε εξέλιξη, ακόμη και τεχνολογική εάν αυτή προερχόταν από τη Δύση.
Καμμία σχέση. Η Δύση απλώς οικειοποιήθηκε όποια στοιχεία γούσταρε από τον ελληνικό πολιτισμό και μετά προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από αυτόν.

Θα επαναλάβω ότι ο καθολικισμός ήταν η πιο βίαια και αιματηρή έκφραση του χριστιανισμού στη δύση και όχι μόνον.
Μα όταν έγιναν αυτά, η Δύση έφευγε από τον Καθολικισμό. Mετά την Αναγέννηση, που έρχεται με την αφομοίωση του αρχαιοελληνικού πνεύματος, εμφανίζεται ο Λούθηρος.
Πότε ακριβώς έφυγε η Δύση από τον καθολικισμό; Όταν οι Ισπανοί την έπεσαν στη Νότια Αμερική με τις ευλογίες της καθολικής Ισαβέλλας που υποστήριξε τις πρακτικές του Τορκεμάδα; Όταν ο Σαβοναρόλα την είδε άρχων της αναγεννησιακής Φλωρεντίας; Ή τότε που η "μπλάντυ Μαίρη" της Αγγλίας ήταν η άξια κόρη της Ισπανίδας καθολικής μάνας της;

Αν μη τι άλλο, η τελευταία έγινε στον προηγούμενο αιώνα ευρέως γνωστή ως κοκτέιλ με τοματόζουμο, παρακάτω; :lol:
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 86042
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 10 Σεπ 2023, 18:25

Saturn έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:19
πως δεν γίνεται να είσαι Ενωτικός και ταυτόγχρονα να ζητάς να παραμένεις Έλληνας και να μιλας και ελληνικά.
Ακριβώς γι' αυτό δεν έχουν κάποια σχέση τα ελληνικά με τις ενωτικές παπαρίτσες, που παραπέμπουν περισσότερο σε επαιτεία λόγω ιστορίας.

Παίρνουμε ακριβώς αυτό που αξίζουμε σήμερα. Ποσοστώσεις από βελανίδια από αυτούς που κτίζουν τους σημερινούς παρθενώνες. :lol:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΑΛΗ την 10 Σεπ 2023, 18:28, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 51021
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 10 Σεπ 2023, 18:27

sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:13
Αρίστος έγραψε:
10 Σεπ 2023, 16:51
Δεκαετια του 80, να ησασταν απο καποια μερια να βλεπατε το Γιανναρα να κανει ομιλια στη Νομικη και μετα την ομιλια να του κανουν διαφοροι ακροατες ερωτησεις και να πιανει κουβεντα μαζι μου που πηγα να του κανω τριπλα με μια φιλοσοφικη ερωτηση.

.
Και έφαγες σφαλιάρα; :lol:

Τι φιλοσοφικη ερωτηση τού έκανες;


Κατι σε σχεση με τη διατηρηση του εγω συφωνα με τους Ινδουιστες στον κυκλο των μετενσαρκωσεων. Αλλα πως τη συνεδεσα με κατι ορθοδοξο δεν θυμαμαι. :lol:

.

Άβαταρ μέλους
Saturn
Δημοσιεύσεις: 12278
Εγγραφή: 21 Ιουν 2023, 08:35
Phorum.gr user: Saturn

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saturn » 10 Σεπ 2023, 18:30

ακριβώς αυτή είναι η σωστή λέξη:

επαιτεία!

Τέλος πάντων, ζούμε μια σχιζοφρένεια στη χώρα γιατί και πολλοί εξυμων προσπαθούμε να πατάμε σε δυο βάρκες, γιατί πολλά από αυτά που αναφέρει ο μακαριστός πατήρ δεν τα εννοούμε, και θέλουμε και τον αστυφύλαξ και τον χωροφύλαξ. Βασικά για την πίστη και τη βίωση αυτής μιλάω, άμα σου λέει τα μοναστηρια ήταν ο φάρος που έσωζε την ιδιοπροσωπεία κι εμείς γουστάρουμε πανελατζούδες και κότερα τότε

ΕΝΑΝ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟ ΘΑ ΖΗΤΑΜΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΝΑ ΜΑΣ ΞΕΒΛΑΧΕΥΕΙ

ΚΑΙ


ΠΑΡΤΕ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΡΑ!

:lol::wink
δὸς αὐτοῖς, Κύριε, κατὰ τὰ ἔργα αὐτῶν ... κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν δὸς αὐτοῖς, ἀπόδος τὸ ἀνταπόδομα αὐτῶν αὐτοῖς

sharp
Δημοσιεύσεις: 27672
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 10 Σεπ 2023, 18:41

ΓΑΛΗ έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:20
sharp έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:07
ΓΑΛΗ έγραψε:
10 Σεπ 2023, 18:01


Καμμία σχέση. Η Δύση απλώς οικειοποιήθηκε όποια στοιχεία γούσταρε από τον ελληνικό πολιτισμό και μετά προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από αυτόν.

Θα επαναλάβω ότι ο καθολικισμός ήταν η πιο βίαια και αιματηρή έκφραση του χριστιανισμού στη δύση και όχι μόνον.
Μα όταν έγιναν αυτά, η Δύση έφευγε από τον Καθολικισμό. Mετά την Αναγέννηση, που έρχεται με την αφομοίωση του αρχαιοελληνικού πνεύματος, εμφανίζεται ο Λούθηρος.
Πότε ακριβώς έφυγε η Δύση από τον καθολικισμό; Όταν οι Ισπανοί την έπεσαν στη Νότια Αμερική με τις ευλογίες της καθολικής Ισαβέλλας που υποστήριξε τις πρακτικές του Τορκεμάδα; Όταν ο Σαβοναρόλα την είδε άρχων της αναγεννησιακής Φλωρεντίας; Ή τότε που η "μπλάντυ Μαίρη" της Αγγλίας ήταν η άξια κόρη της Ισπανίδας καθολικής μάνας της;

Αν μη τι άλλο, η τελευταία έγινε στον προηγούμενο αιώνα ευρέως γνωστή ως κοκτέιλ με τοματόζουμο, παρακάτω; :lol:
Κάπου τα έχεις μπερδέψει. Δεν συζητάμε ποιοι ήσαν ανθρωπιστές, αλλά τι σημαίνει αυτοκρατορίες και για ποιο λόγο είναι ισχυρές ή καταρρέουν. Το Βυζάντιο λοιπόν (που παρεμπ. είναι ορολογία που επινόησαν κατοπινά Δυτικοί ιστορικοί, οι ίδιοι θεωρούσαν εαυτούς Ρωμαίους) κατέρρευσε από την άρνηση να αποδεχτεί οποιαδήποτε καινοτομία εάν αυτή προερχόταν από τη Δύση.

Η Δύση αντιθέτως, ανακαλύπτοντας τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, αρχικά από τα γραπτά του Αριστοτέλη, δεν τον αρνήθηκε ως κάτι ξένο και επικίνδυνο προς αυτήν, αλλά τον υιοθέτησε μέχρι το κόκκαλο, δίνοντας Ελληνικές λέξεις στους επιστημονικούς όρους, ανακαλύπτοντας την Όπερα ψάχνοντας να αναστήσει την αρχαία Ελλ. τραγωδία και πολλά άλλα. Αυτά ξεκίνησαν τον 14ο αι. και συνεχίστηκαν για αρκετούς αιώνες.

Οι κατακτήσεις είναι και αυτες μέρος της ισχύος των Αυτοκρατοριών και υπάρχουν παντού στην ιστορία, από την Αρχαία Αθήνα, τους Αζτεκους, τους Ισπανούς που μετά τους εξολόθρευσαν, τους Ιάπωνες στην Κίνα κλπ. Άλλο θέμα.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14666
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Αυτός ο Γιανναράς είναι ο ορισμός του σκοταδιστή.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 10 Σεπ 2023, 18:43

Ιστορίες γιά αγρίους του Γιανναρά:

Το ωραίο είναι ότι αυτός που ανέβασε το βίντεο, καθώς και τα σχόλια, τον Βερέμη αποκαλούν γελοίο, όχι τον Γιανναρά.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών